Şimdi Ara

307 Ne kadar sorunlu? cevabı burda bol Resimli

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
83
Cevap
2
Favori
97.718
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet Arkadaşlar İnternette kısa bir araştırma yaparsanız, 15 bin TL fiyat seviyesinde hem güzel, Hem donanımlı, Hem az yakan, Hemde konforlu bir araç ararsanız karşınıza ilk çıkan ilanlarda peugeot 307 yi görürsünüz. Yalnız hep duymuşsunuzdur bir yerlerden Peugeot alınır mı hiç heleki 307.

    Şu bir gerçekki Peugeotun başı hiç 307 deki arızalar kadar ağrımamıştı. Şimdi bu arızalar ilk yıllarda çıkan basit işçilik hatalarımıydı. Yoksa 307 gerçekten kalitesiz bir Modelmiydi işte burda bunun cevabını arıyacağız.

    En Önemlisi burda amacım Benim gibi Şuan 307 almak isteyenlere istediği bilgileri verebilmek. Burada 307 kullanmış olan arkadaşlara çok büyük iş düşüyor çünkü gerçek cevapları onlar bize verecek. Ve o arkadaşlardan rica ediyorum lütfen sadece gerçekleri objektif bir şekilde yazın.


    Genel olarak Ricam:

    - Sadece 307 hakkında bilgisi olan ve Kullanmış olanlar yazsın. Geyik muhabbeti yapmayın.

    - 307 iyidir gibi yetersiz ve kaynağı olmayan bilgi yazmayın. İyi ise neden iyi olduğunu yazın.

    - Ne kadar süre 307 kullandığınızı ve Model yılı ile diğer donanım özelliklerini yazın.

    - 307 yi diğer kullandığını otomobiller ile kıyaslayın.

    - Son olarak Tekrardan bir 307 satın alırmıydınız?



    Arkadaşlar Vereceğiniz bilgiler bizim için çok önemli. Ve eğer bilgilerinizi esirgemezseniz 307 ve sorunları konusunda internetteki yararlı tek kaynak bu topic olacak. Şimdiden teşekkür ederim. Dilerseniz yapmış olduğum kısa araştırmaya geçelim.



    PEUGEOT 307


     307 Ne kadar sorunlu? cevabı burda bol Resimli


    Vikipedia

    Peugeot 307, Fransız otomobil üreticisi Peugeot'nun ilk kez 2001 Şubat ayında ürettiği kompakt sınıf bir otomobildir. 3 Mayıs 2001 tarihinde Türkiye'ye

    gelmiştir. 2005 yazından itibaren yeni kasası çıkartılan 307nin 1.4,1.6,2.0 benzinli ve dizel seçenekli modelleri çıkartılmıştır. 7 Eylül 2007 tarihinden

    itibaren peugeot 307 aynı konsept üzerinden isim değiştirerek Peugeot 308 ismini almıştır.
    1.Nesil (2001 - 2005) [değiştir]

    İlk nesil, 2000 senesinin Eylül ayında tanıtılarak Peugeot 306'nın yerini almıştır. Aracın model kodu son üretildiği 2005 yılına kadar yeni kasa kalmıştır.

    2001 yılında Türkiye'de üretilmeye başlanmıştır.


    2.Nesil (2005 - 2007) [değiştir]

    2.Nesil 307'ler 2005 yılında tasarım değişikliğine gitti. 2007 yılında 307'nin yerine 308 almıştır. 2007 yılında model makyajlanmıştır. 2005 - 2007 arasında

    üretilen 307 kasalar piyasaya sürülmüştür.

     307 Ne kadar sorunlu? cevabı burda bol Resimli


    Buda bir otomobil dergisinin Test sonucu

    Bu yılın en çok merak edilen otomobillerinden biri olan Peugeot 307 Türkiye'de satışa sunuldu. Yeni 307 tasarım kavramı ve görünüşüyle bu sınıfa yeni

    açılımlar getiriyor. 4.20 metre uzunluğunda, 1.73 m genişliğinde ve 1.51 m yüksekliğindeki 307, bir minivanı andıran çok geniş bir hacme sahip. 307'nin

    büyüklüğü resimlerden pek belli olmuyor ama diğer araçlarla yan yana geldiğinde daha yüksek ve iri olduğu hemen göze çarpıyor. Peugeot 307 Türkiye'de 3

    farklı motor seçeneğiyle sunuluyor. 1.6 ve 2 litrelik benzinli motorların yanında 2 litrelik HDI dizel motor da sunulor. 1.6 litrelik motor 16 supaplı ve 110

    beygir gücünde. Bu motorla 307'nin 0-100 km/s hızlanma süresi 10.7 saniye ve son hızı da 190 km/s. Ortalama yakıt tüketim ise 7.2 litre/100 km.

    Yeni Peugeot 307 tasarımı ve boyutlarıyla çarpıcı.




    Peugeot 307 bu sınıftaki araçlardan daha uzun.
    2 litrelik 16 supaplı motor 138 beygir gücünde. 307 bu motorla sıfırdan 100 km/s hıza 9.1 saniyede ulaşıyor ve son hızı da 205 km/s. Ortalama yakıt

    tüketimi ise 7.9 litre/100 km. Peugeot 307'nin 2 litrelik common rail (ortak basınç hattı) direk enjeksiyonlu HDI dizel motoru 90 beygir gücünde. Bu motorla

    0-100 km/s hızlanma süresi 12.5 saniye ve son hız da 179 km/s. Ortalama yakıt tükemi ise 5.2 litre/100 km (dizel).

    307 zengin donanım düzeylerine ve bu sınıfta ilk kez sunulan yeniliklere sahip. ABS ve acil fren yardım sistemi, ani frenlemelerde otomatik olarak yanan

    dörtlü sinyaller ve dört tekerlekte disk frenler aktif güvenliği arttırıyor.

    Ön ve yan (göğüs koruması sağlıyor) hava yastıklarına ek olarak bu sınıfta ilk kez kafayı korumak için perde hava yastıkları sunuluyor. Ayrıca kaza sırasında

    direksiyon simidi 5 cm geriye çekiliyor ve aktif ayak desteği de sürücünün sol ayağını koruyor. "Spinal Care" adı verilen sistem herhangi bir darbede koltuk

    başlığını kafanın hareketine paralel hareket ettirerek boyun zedelenmelerini önlüyor. Üç noktadan bağlantılı aktif gergili (ateşlemeli) emniyet kemerleri

    göğüs üzerindeki yükü azaltmak için güç sınırlandırıcısına sahip. Ayrıca hava karardığında ya da bir tünele girildiğinde farlar otomatik olarak yanıyor. Gece

    farlar kapatıldığında eve giden yolu aydınlatmak için 45 saniye süreyle yanık kalıyor. Ön konsolda yer alan 5'li CD değiştirici, ön koltuk altında

    çekmeceler, bagaj filesi ve 17.5 litrelik soğutmalı torpido gözü de daha konforlu bir yolculuk sağlıyor.

     307 Ne kadar sorunlu? cevabı burda bol Resimli

     307 Ne kadar sorunlu? cevabı burda bol Resimli

     307 Ne kadar sorunlu? cevabı burda bol Resimli

     307 Ne kadar sorunlu? cevabı burda bol Resimli


    Bu da Ekşisözlükten bir yazarın yorumu: 7 sene kullanıp 50bin km sattığımız arabamız. aracın dış görünüşü çok hoştur, insanın baktıkça bakası beğendikçe beğenesi gelir, fransızların genel olayı bu sanırım.. aracın çamurluk-far veya kapı-çamurluk arasındaki boşlukları her yerde standart değildir, hatta aynı çizgi üzerinde 2-4 mm bile farklar görülebilir. ayrıca ses yalıtımı çok iyi olmadığı için yüksek hızlarda lastik sesini içeriye alır.

    iç dizaynı gayet hoş ve kullanışlıdır, kapılarda koltuk kenarlarında bol bol cepler, geniş diz mesafesi, büyük öncamdan dolayı hissdilen ferahlık, kapı camlarının önündeki geniş mesafe- dirsek dayamayı sevenler için-, özellikle ön kapıların geniş açılımı -yaşlılar ve bebek koltuğu için- gayet başarılıdır. cd çalar, otomatik vites, cam silme ve far sensörü gibi özelliklerden bahsetmiyorum çünkü parayı veren bunları ister alır ister almaz. iç mekanda kullanılan malzeme kalitelidir işçilik fena değildir fakat dış kaportada görülen boşluklar araç içindede görülebilir ve zaman içinde ortaya çıkan tıkırtılar -2-3 yerden gelir- insanı rahatsız eder. iç aydınlatması gayet başarılı ve ışıl ışıldır. uzun yolda ön koltuklar yeterince konforludur fakat bence virajlarda yeteri kadar sarmıyor.

    1.6 benzinli düz vites modeliyle, opel astra, vw golf, seat leon, audi a3 gibi modelleri kalkışta ve son hıza çıkılmayan yollarda yemişliğim vardır- tabiki aynı motor gücüne sahip olanları-, bir tek civicleri geçemedim arabalar harbiden iyi kaçıyor.

    aracın süspansiyonları gayet başarıldır aslında. ama olay türkiyedeki yollarda, özellikle arka amortisörler çukuru hiç sevmez. sert olduğu için çukur içine girildiğinde sonuna kadar dayanmak ister ve çukur sonrasında arabanın götünü hoplatacak kadar gergin olur -sertlikten-. arka süspansiyona sanayide kaucuk koydurarak bu sorunu çözebilisiniz -200 tl civarında yapıyorlar- oysaki cillop gibi asfaltı olan virajlı yollarda -çine deresi, muğla sakar yolu- arabayı kullanmaktan zevk alırsınız, ee tabi birde lastiğin kayarken çıkarttığı sese aşık olmak gerekiyor. ön süspansiyonda çukur ve özellikle tümseklerde nedeni anlaşılaman bir sorun yaşamıştım, yetkili yetkisiz 4 servise götürdüm ve hiçbiri bulamadı. -düşük hızlarda sağ ön süspansiyondan çukur ve tümseklerde viyaklama sesi- yol tutuş ile ilgili problem olmasada benim gibi araba hastası bir adamı rahatsız edecek bir sesti.

    bence güzel bir arabaydı 307 yeni sahibine hayırlı olsun...

    bu arada peugeot lar ilk önce hep kafadan kayar vites küçültmek deviri yükseltmek yerine ufak ufak direksiyonla oynayın, daha iyi olur.
     307 Ne kadar sorunlu? cevabı burda bol Resimli


     307 Ne kadar sorunlu? cevabı burda bol Resimli



    Bu kadar ön bilgiden sonra internete Gezen 307 arızalarından bahsedelim.

    İlk olarak yine DH de açılmış olan bir konuhttp://forum.donanimhaber.com/m_8939141/tm.htm

    Yollarca bolca görünen ve güzel tasarımıyla bilinen Peugeot 307'nin kalite problemleri fazla tanınmıyor.





    Birkaç ay önce yayınlanan Auto Bild TÜV Raporu'ndaysa durum biraz farklı çıktı. Çünkü Peugeot modelleri, birincilikten oldukça uzaktı. Örneğin 806, 1-3 yaş arası otomobillerin kontrol edildiği raporlarda en fazla arıza çıkaran, başka bir deyişle bu yaş grubunun en kötü modeli olarak kayıtlara geçti.
    Henüz çok genç bir otomobil olduğundan 307 için herhangi bir istatistik bulunmuyor. Ancak lisansör dergimiz Auto Bild'e gelen okur mektupları bunun tersini söylüyor ve buradaki şikayetler, devre dışı kalan elektrikli camlar gibi basit birer ayrıntı olmaktan uzak. Gerçekten de mektuplarda çok daha ağır arızalar şikayet ediliyor. Bunların en ağırlarından biriyse, özellikle dizel modellerde rastlanan şanzıman arızaları. Motorun ürettiği 250 Nm'lik tork, kalkışlarda sürücüye büyük keyif verse de, bazı dişliler aktarılan bu yüksek güçlere o kadar sempatik yaklaşmıyor ve şanzımanın tamamen bozulması türünden cevaplar veriyor. Sadece kavrama sistemi değişimiyle "kurtarabilmek", şansızlık içinde bir şans olarak kabul edilmeli. 1.4 litrelik HDI dizel motorun makul torku sayesinde şanzıman fazla zorlanmıyor ve bu sorun yaşanmıyor.
     307 Ne kadar sorunlu? cevabı burda bol Resimli


    Paslanmaya yatkın egzoz sistemi, tipik bir Peugeot zayıflığı.

     307 Ne kadar sorunlu? cevabı burda bol Resimli

    Yedek lastiğin zeminde gizlenmesi, kontrollerde unutulmasını kolaylaştırıyor.

     307 Ne kadar sorunlu? cevabı burda bol Resimli

    Kablo bağlantılarındaki problemler nedeniyle nem, sık rastlanan bir arıza kaynağı.


     307 Ne kadar sorunlu? cevabı burda bol Resimli

    Ön aks: Hassas aks eklemleri lastiğin kaldırıma çarpılmasıyla deforme olabiliyor.

     307 Ne kadar sorunlu? cevabı burda bol Resimli

    Yüklü kullanılan Break ve SW'de arka amortisörleri kontrol etmek faydalı olacaktır.

     307 Ne kadar sorunlu? cevabı burda bol Resimli

    Kablo ağlarının korumaları yeterince iyi değil.

    Zayıf Noktalar

    1) Egzoz sistemi, ilk yıllarda paslanmaya başlıyor. Ülkemizde satılmayan partikül filtreleriyse pasa karşı egzozun kalanından daha dayanıklı.
    2) Fren diskleri ve kaliperleri, çoğunlukla şehir içinde kullanılan modellerde hızlı aşınma eğilimi gösteriyor.
    3) Aks yatakları, lastiğin kaldırıma çarpmasına karşı çok hassas.
    4) İz çubuğu kafaları, sık şehir içi kullanımda aşınabiliyor.
    5) Elektrik/elektronik, özellikle suya çok hassas olması nedeniyle çok arıza çıkarıyor.
    6) Kavrama ve şanzıman, sık arıza kaynakları arasında.
    7) Turbo arızaları, okurların pek de yabancı olmadığı bir problem türü

    Bunlarda sikayetvar.com daki Şikayet oranları. yalnız satılan otomobil adedine göre değerlendirmek gerek. Renault un ilk sırada olması çok arıza vermesinden değil piyasadaki sayısın çok olmasından yanlış anlaşılma olmasın sadece bilgi olsun diye veriyorum.

    Renault (495)
    Opel (475)
    Ford (243)
    Tofaş (199)
    Hyundai Assan (175)
    Volkswagen (158)
    Citroen (145)
    Toyota (135)
    Peugeot Otomotiv (129)
    Honda (116)
    Chevrolet (96)
    Nissan (60)
    Kia Otomotiv (37)
    Seat (29)
    Skoda (27)
    Volvo (27)
    Mercedes (24)
    Mitsubishi (13)
    Proton (10)
    Daihatsu (10)
    Dacia (9)
    BMW (9)
    Suzuki (8)
    Tata Pikaplar (8)
    Alfa Romeo (7)
    Audi (7)
    Mazda (5)
    Chery (4)
    Lada Otomotiv (2)
    Subaru (2)
    Saab (2)
    Ferrari (1)
    Land Rover (1)
    Chrysler (1)
    Jaguar (1)

     307 Ne kadar sorunlu? cevabı burda bol Resimli

    Buda İngilterede 200 bin araç üzerinden yapılan markalara göre arıza çıkarma oranı testi.

    Şimdi Söz Hakkı 307 hakkında ne bilgisi olan ve kullanan arkadaşlarda. Bilgisizler yırtık dondan çıkar gibi çıkıp konuyu kirletmesin lütfen.

    Ve Peugeot cu arkadaşlara söylüyorum sizde gereksiz yere marka sempatizanlığı yapıp maddi delleriniz olmadan Övmeyin İnanın sizin bu övmeleriniz bizi Peugeot tan daha çok soğutuyor

    Okuyan ve Cevap yazan herkese Teşekkürü borç biliyorum. Saygılarımla..............



    Not: Fotoğrafların bazıları arabam.com a aittir.







  • Forumda buna benzer konu vardı sanırım.Ancak detaylı tartışıldı mı bilemiyorum.


    Benim dert yandığım konular çok açık,

    - Sesli çalışan rahatsız amortisör sistemi (makyajsız T5 model)

    - Otoban süratlerinde (90-120) rüzgar gürültüsü.

    - Berbat denecek kadar kötü hoparlör sistemi ve yerleşimi. (hoparlörler berbat, değiştirip en kalitelisini taksanız da durum değişmiyor)

    - Buna sebep olan şey bence hoparlörlerin kapı döşemelerine sabitlenmesi ve kapı içi izolasyonun müzik sesini iyileştirmekten çok dış sesleri kesmesi,
    kapı içinden toz vs girişini engellemek için yapılmış olması.

    - Kapı içi yalıtım güzel değil

    - Yol bilgisayarı ekranının belli bir süreden sonra üzerinde akma hissi veren görüntü oluşması,

    - Yukarıda belirtildiği gibi egzoz sistemindeki bazı problemler...

    - Arka kapılarda, kapı ile iç fitil arasına toz dolmasına sebep olan eksik fitil yerleşimi (dış fitilin 1/4 lük kısmı yok)




    En çok sevdiğim yanları;

    Çıktığı yılda benzer fiyat grubundaki araçlara (aynı sınıf) göre yüksek donanım,

    Mükemmel derecede ferahlık hissi veren, yolculuk keyfini arttıran geniş ön cam,

    Akıcı, spor tasarım,

    Problemsiz benzinli motor (ayrıca söylendiği gibi yüksek tüketimi yok)

    Güvenlik ekipmanları,

    Rahat koltuklar,

    Kaliteli taban döşemesi, (elektrik süpürgesiyle döşeme üzerindeki herşey kolayca temizlenebiliyor, rakiplerinin bazılarında bu işkence!)

    Mükemmel uzun yol keyfi sunan ön yolcu koltuğu (geniş cam+rahat koltuklar)


    Elektronik sistemi berbat denen aracımda şükür hiçbir problem yaşamadım.

    Yukarıda saydığım bazı şeylerin sebebinin de 6 yaşını geçmiş aracımda olmasını doğal karşılıyorum.

    Hele ki berbat süspansiyonun en büyük nedeni 40 mm lik yay ile orijinal süspansiyon kullanmam.


    Ancak şimdiye kadar ne yolda bıraktı, ne de abuk sabuk hatalar verdi.

    Sadece kötü benzin yüzünden birkaç gün uyarı verdi, motor titremesi, gaz yememe gibi problemler oldu.




    Bir daha 307 alır mıydım diye sorarsanız bu cevaba duygusal olarak evet diyeceğim.

    İlk arabam, en sevdiğim renk olan Ege Mavi ve çıktığı günden beri kafamı çevirip baktığım bi tasarım...

    Ayrıca huyunu suyunu herşeyini biliyorum.Ben ona iyi bakıyorum, o da sağolsun bana...


    Alışkanlıklar yüzünden insan farklı markaya kolay kolay geçemiyor.

    Tıpkı bir şehirden taşınıp başka şehre yerleşmek gibi...

    Yeni sevgili bulmaktansa, eski sevgili ile arayı düzeltmeye çalışmak gibi...


    Belki de ben şanslı kullanıcıyım, ancak çevremden yazılıp çizilen problemlere dair birşey duymadım diyebilirim.

    Kullanıma bağlı, belki ömrünü erken yitiren parçalar dışında (sadece bir arkadaşımda 5. senede egzoz sistemi değişimi, (orta ara boru ve son susturucu)


    Geçmişe dönecek olsam yine 307 alırdım.Açıkçası aldığım senenin o fiyattaki en iyi seçeneği bana göre oydu.

    Yeni modellerden ise 3008 haricinde hiçbir modeli beğenmiyorum.

    Onun da kusurlarını örtüp makyajını tazeleyip karşıma çıkmasını istiyorum...




  • ben de imzamdaki aracımı 2008 ekim ayında aldım ve bugüne kadar araca bakımı dışında ve tüp takdırmam dışında masrafım olmadı.
    en sevdiğim özellikleri geniş ve ferah bir kabini olması ve donanım açısından zengin olması ki aracım sınıfının en full'ü.
    en sevmediğim özelliği ise herkesin dert yandığı süspansiyon sistemi.sert olmasından kaynaklı zıplatması ama yol tutuşu açısından bu özellik bir artıdır, araç virajlarda savrulmaz.

    aracıma iyi bir müşteri bulursam belki satabilirim 5 aya kadar baba olacağım allah nasip ederse ve aracı satıp az da olsa borçlarımı kapatmak ve doğacak olan çocuğumun odasını yapmayı ve eşyalarını yavaş yavaş almayı planlıyorum.
  • salih yazınca bende yazayım dedim.

    307 den önce 106 ve 205'e sahiptik.
    106 ve 205 aileye ait olmasına rağmen yaşım gereği hep ben kullandım.
    etik değil ama ehliyetsizken de faal olarak kullanıyordum.

    şu anda 2010 yılındayız diye düşünürsek 13 yıldır peugeot kullanıyorum.
    13 yıl içinde 205'e sıfır masraf , 106 'ya sıfır masraf , 307'ye ise (son 2.5 yıldan beri) 11 TL masraf ettim.eski para ile 11 milyon.
    elbette yağı,suyu,buji gibi periyodik değişen parçalara para harcadık.
    masraf dediğim , durupdururken ekstra yapılan harcamalar..

    gelelim 307'ye.
    aracım 2005 model 72000 km de şuan.
    aracın daha debriyajı , fren balata ve diskleri , amortisörleri de dahil hiç bir sarf parçası değişmedi.
    hatta akü de değişmedi.
    frenlerin ömürü elbette sona yaklaştı ama benzini şu dakika itibaren koysam almanyaya götürür.
    hiçbir sorunu yok .

    ben 307 'yi tasarım,genişlik-ferahlık,donanım ve marka geleneğinden ötürü tercih ettim.
    birde Türkiyeye ilk geldiği gün test etme fırsatım oldu. (2001 yılında XS)
    o yıllara göre tasarım ve teknoloji olarak 306 ile alakası yoktu.
    bu aracı inşallah alırım dedim ve 6 sene sonra alabildim.


    benim 307 de beğenmediğim özellikler,
    radyosu bazen zor çekiyor
    salihin de dediği gibi kolonları çok dandik , hertz kolon almama rağmen pek de bir sonuç alamadım. bunun için ekstra çalışma gerekli.
    aracın tamponları , davlumbazları plastik perçinlerle tutturulmuş , pek sağlam monte edilmemiş gibi duruyor , zamanla gevşeyebiliyormuş.
    amortisörler bozuk yolda gürültülü çalışıyor

    beğendiğim özellikleri,
    5 kişiyi , eni boyu ne olursa olsun içine alabiliyor.
    genişlik ve ferahlık hissi çok yüksek.
    görüş alanı ön tarafta mükemmel, bir kaç kere focus kullanmıştım kümesteyim gibi hissettim.
    tasarımını beğeniyorum ,
    donanımı çok fazla , fiyat / donanım oranı yüksek (en baz modelinde bile boyun koruma yani spinal care sistemi var. volvodaki adı whips)

    ayrıca motor büyük kasaya rağmen çok hantal değil. 0-100 km 10.7 saniye ki bu aslında diğer rakiplerine de bakıldığında hemen hemen en seri sınıfına giriyor.
    fren mesafesi 100-0 41 mt olsada stabil olarak durabiliyor. güncel focuslar sanırım 37 mt.
    5.vites oranı çok kısa. yüksek süratlere hemen ulaşabilirsiniz ama redline'a çabuk giriyor,max suratlerde devir yüksek kalıyor.
    ben 190 km hızı 5700 devirde yaparken focus1 ler 5100 civarında yapıyor. bu da focus 1 in daha sessiz ve yüksek süratlerde daha mantıklı yakıt tüketiyor manasına geliyor.
    yakıt tuketiminden şikayetçi değilim , 4300 km lik ortalamada şehir içi 8.1 lt şu anda.
    şehirler arasında sakin kullanırsam rahat 5.0-5.5 lt seviyesine düşüyor.

    yol tutuşu focus,astra kadar olmasa da yüksek yapısına rağmen ortalamanın üstünde diyebilirim.

    tavsiye edermisin derseniz,
    bazen çok sorunlu diye yazılıyor , ateş olmayan yerden duman çıkmaz derler.kimseye yalancısın diyemem.
    eğer temiz olduğuna inandığınız 307 bulduysanız tercih edebilirsiniz diyebilirim.

    bir daha 307 almam.çünkü aynı aracı kullanmak sıkıcı olur.

    maddi durumuma göre 407 sw , ya da bmw 3 serisi, audi A4 tercih edebilirim.




  • 1 yıldır 307 kullanıcısıyım bundan önceki 3 otomobilim de opel di yine opel alacaktım ancak fiyat donanım eğrisi beni cezbetti aracımdan inip başka bir sınıf otomobile bindiğimde kendimi basık bir ortamda hissediyorum şimdiye kadar genel bakımları hariç bir masraf yapmadım yeni yeni bir iki sorun çıkarmaya başladı hafif bozuk yollarda bile farklı yerlerden tıkırtılar geliyor kornam bazen celıp bazen çalmıyor işin aslı zamanında tempra için söylenen gibi hassas ve asfalt arabası. Bu yanlarının haricinde arabamdan çok memnunum tekrar alırmısın deseler makyajlı kasası olabilir derim.
  • benzınlısı az cok ıyı denıyo ya dızelı nasıl 307 nın 2004 model cıvarı?
  • selamlar...

    ismim engin. forumu uzun üredir takip ediyorum ama ancak bugün üye olabildim. izmirliyim, erol abinin (login35) izmirdeki en büyük baş ağrısı benim...

    erol abi bu konuya nası atlamamış merak ettim doğrusu...

    bende konu ile ilgili nacizene düşüncelerimi yazmak istiyorum...

    şuan 2007 model 307 1.6 hdi desingtech modelini kullanıyorum. arabayı sıfır almadım, aldığımda 10 aylıktı ve yaklaşık bir buçuk yıldır bende. bu süreçte 40000 km ye yakın yol yaptım. rutin servis dışında bana ekstra bi sorun ve arıza çıkarmadı çok şükür. bundan önce 2003 model 1.4 hdi kullandım. onu 135000 km de sattım. ilk göz ağrımdı. rengi ege mavisiydi. hala yollarda ege mavisi görünce içim cız ediyor. sattığım araç bir kez arıza yapmıştı. ama o da sağolsun delikanlı araç çıktı. yolda bırakmadı beni evin önünde arıza yaptı. oradan çekiciyle servise gittik. sonra yollara devam. eski 307 ile makyajlı 307 kullandığımdan aradaki farkları az çok biliyorum...

    eski 307 de;

    - ses düzeni kötüydü,
    - ayağını gazdan çektiğinde bir uğultu geliyordu, sanki otobüslerdeki retarder denilen direksiyonda bulunan ferenleme mekanizması var gibi,
    - süspansiyonlarda gayet kötüydü, ilk zamanlar amortisörler patlak diye servise bile gitmeyi düşünmüştüm.
    - ama bana hiçbir zaman zorluk çıkarmadı, hep iyi geçindik, ilk peugeot aracımdı ve ikinci aracımı da peugeot almamdaki en büyük etkendi. güzel yönlerini herkes yukarıda yazmış zaten uzun uzun yazmak istemiyorum.

    yeni 307 'de;

    - ses sistemi gayet tatmin edici düzeyde,
    - dizel olmasına rağmen yüksek hızlarda bile motor gürültüsünü neredeyse duymuyorsunuz,
    - ses yalıtımı önceki versiyona göre gayet başarılı,
    - süspansiyonlarda önceki modele göre daha iyi,
    - çok şükür ki yeni aracım da bana rutin servis dışında herhangi bir süpriz yapmadı,
    - en son acil bir durum yüzünden 36 saat içinde tam 2755 km yol yaptım, ortalama hızım 120 km idi, ortalama yakıt tüketimi 5.3/100 km. türkiye'yi bir buçuk günde bir baştan bir başa gittim ve geri geldim. neredeyse motor stop etmedim. ama çok şükür banamısın demedi...

    bundan sonra peugeot alırmıyım? evet alırım. saygılar...




  • Selamlar,

    Pug forumuna ilk mesajımı yazıyorum. Ben kendime 2004 yılında sıfır 1.6 XR benzinli 307 aldım. Araç şu anda 43.000 km'de ve genel olarak gayet memnun kaldım. Beni cezbeden en büyük özelliği dış tasarımı ve iç ferahlığı oldu. Kendim enine ve boyuna iri olduğum ve 4 kişilik bir ailem olduğu için, iç genişlik benim için çok önemliydi. Artık 307'den başka bir binek araca binince oyuncak arabaya binmiş gibi geliyor(özellikle megane ve astralarda).

    Aracın artıları
    - Geniş iç hacim ve arka koltuktaki diz ve omuz mesafeleri
    - Geniş ve ferah görüş açısı
    - Yüksek donanım (6 airbag, EPS, 5'li Cd vs.)
    - Dış dizayn
    - Yeterli performans
    - Sadece bakım masrafı hariç masraf çıkartmaması (belki bu da benim şansımdı)

    eksileri
    - Çukurlarda arka amortisörlerden gelen ses (çözümü yok)
    - Ses düzeni
    - LCD ekrandaki görüntü sorunu
    - 5. vites yetmiyor, 6.vites lazım
    - Sedanlara göre küçük bagaj

    Bunlara ek olarak 2006 yılında da eşime 2001 model 306 Platinum otomatik vites aldık. Bu araçla ilgili yorumlarımı da başka konularda yazarım.




  • MErhaba arkadaşlar 2004 yılında beri 307 XT 1,6 BVA kullanıyorum şuan araç 90binde arabanın bence maşallahı var iyi baktığınızda sizi üzmüyor.

    Eksileri;

    -Ses sistemi yetersiz
    -5.senede komple egzos değiştirmek zorunda kaldım
    -Ortadaki ekran güneşte hiç göstermiyor
    -Süspansiyonlar çok sesli çalışıyor
    -Koltukların yan desteği zayıf
    -5'li cd çaların arada sırada hata vermesi

    Artıları;

    -Geniş iç mekan
    -Ne motorda ne şanzımanda şuana kdr hiç masraf çıkarmadı
    -Ön konsol tasarımı
    -Dış tasarım
    -İyi bakıldığında sorunsuz olması.
  • Merhabalar.
    2007 Haziran ayından beri 2006 model PUG 307 1.6 premium benzin/LPG kullanıyorum. Ailemizde bir de 2006 model 307 sw 1.6 HDI 110 HP var. Onu da sık sık kullanıyorum.
    Öncelikle sağlamlık yönünden hiç şüphem yok. Evet, tamponların bir bölümünü plastik tırnaklar tutuyor ama kaza anında ne kadar sağlam olduğuna şahit oldum. Şehir içinde iki önümdeki aracın ani fren yapmasıyla gerçekleşen bir kazada 4-5 araba birbirine çarptı. Ben ortada kaldım. Arkamdaki araç bana çarpınca ön tamponum, önümdeki aracın bagajına girdi. Sonuç: önümdeki aracın tampon+bagaj kapağı değişti, arkamdaki araç çekiciyle gitti ama benim görünürde sadece ön tampon panjuru kırıldı! Sigorta karşladığı için değiştirdim. Yoksa değiştirmeme bile gerek yoktu!
    Yaşadığım sorunlar:
    1.6 Benzinli modelde:
    -iki sorun yaşadım. Birincisi marş motoru arızalandı ve değişti. İkincisinde ise vites kutusu rulmanları değişti. Toplamda 1500 TL masraf çıkardı.
    - Cam açma düğmeleri arada takılıyor.
    - Aşırı sıcaklarda yol bilgisayarı zor okunuyor.
    Dizel modelde:
    - Sorun çıkmadı.

    Artı yanlar ise:
    - Özellikle dizel motorda oldukça seri kullanım.
    - Sınıfının üzerinde donanım (Hele premium modelde!)
    - Geniş iç mekan
    - Sağlamlık
    - Uygun Yakıt tüketimi (Dizel araç sw ve 1400 kg olmasına karşın bir depo mazotla 900 km, benzinli araç simit LPG tankla 400 km gidiyor)
    - Mükemmel dış görünüş

    Sonuç: Hiç sorun çıkarmayan araba yoktur. Benzinli araçta yaşadığım iki sorunu benim şanssızlığım olarak kabul ediyorum. Temizini bulduktan sonra tekrar ALIRIM.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi orhanax -- 17 Aralık 2009; 20:50:14 >




  • ARKADASLAR TEKRAR MERHABA ONCEKI MESAJLARIMI HATIRLAYANLAR VARDIR 307 HAKKINDA BILGI ISTEMISTIM SONUNDA 2004 1.4 HDİ ALDIK HAYIRLISIYLA SU AN MEMNUNUM AMA SON 3 GUNDUR ILK CALISTIRMADA UYARI ISIGI CIKIYOR STOP YASIP OTMEYE BASLIYOR EKRANDADA ACQUA MOTORE YAZIYOR ANLAYAMADIM MOTOR SOGUK UYARISIMI VERYIOR GITMEYE BASLADIKTAN SONRADA 4 5 DAKIKA HER GAZA DOKUNMAMDA AYNI UYARI SONRA GIDIYOR ANLAYAMADIM SON GUNLERDE BASLADI YARDIMCI OLABILECEK OLAN VARSA SEWINIRIM..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozi_1988

    ARKADASLAR TEKRAR MERHABA ONCEKI MESAJLARIMI HATIRLAYANLAR VARDIR 307 HAKKINDA BILGI ISTEMISTIM SONUNDA 2004 1.4 HDİ ALDIK HAYIRLISIYLA SU AN MEMNUNUM AMA SON 3 GUNDUR ILK CALISTIRMADA UYARI ISIGI CIKIYOR STOP YASIP OTMEYE BASLIYOR EKRANDADA ACQUA MOTORE YAZIYOR ANLAYAMADIM MOTOR SOGUK UYARISIMI VERYIOR GITMEYE BASLADIKTAN SONRADA 4 5 DAKIKA HER GAZA DOKUNMAMDA AYNI UYARI SONRA GIDIYOR ANLAYAMADIM SON GUNLERDE BASLADI YARDIMCI OLABILECEK OLAN VARSA SEWINIRIM..



    Hayırlı olsun Allah kazasız belasız sürüşler nasip etsin. Sanırım Probleminiz hararet müşüründe olabilir.
  • müşiri çıkarmadan motoru yıkamışsan veya yıkatmışsanda olabilir..
  • tsk bılgıler ıcın motoru falan yıkatmadım arac hararet normal sevıyeye gelınce bı sorun yok ılk 5 dk flan yapıo hararet musuru olması normal deıl sankı
  • kesinlikle duygusal düşünmüyorum,ben de 2004 yılından bu yana peugeot kullanıcısıyım.ikinci 206 ımı kullanıyorum,çok yakın arkadaşlarımın da 307 si var.çıkardığı sorunların daha doğrusu yazılanların bir kısmı doğru ancak şu an rahatlık konfor dikkate alınırsa alınacak en güzel arabadır bu sınıfta 307.opel astra alıp ya da toyota alıp her bakımda servise 400-500 tl veren arkadaşlar var.10 bin km de bir bu parayı vermek..sonra bu araçlar sorunsuz.değil tabiki.bir çok örneği var.şimdi sorunsuz diye gidip mazda almaktansa biraz masraf eder 307 alırım evin balkonundan da zevkle izlerim duruşunu
  • +1000

    Benim 307 binanın otoparkında duruyor, işe servisle gidip geliyorum. Ama her sabah ve akşam önünden geçerken siyah 307 duruşunun yanındaki hiç bir arabada olmadığını gördükçe keyifleniyorum.
  • yüksek sınıf olan değilde kendi kategorisi(megan-astra-toyota v.b) içerisindeki otomobillerle aynı park alanında durduklarında diğerlerinden çok daha güzel bir görünüme sahip ayrıca bayağıda iri bir araba tek başına kalınca sanki küçük gibi gözüküyor.
    uzaktan bakınca şeytan kırmızı rengi ile süper bi duruşu var bu benim arabam diye kendi kendime iyi seçim yapmışsın diyorum :)
    yalnız güzel bir aluminyum alaşımlı jant kesinlikle gerekli bu arabalara jant kapaklı hoş durmuyor kapaklı jantı görünce yahu bu arabayı alıyonda 4 jantmı alamıyon diyesim geliyor sahibine.
    çok seviyorum arabamı inş. yüksek maliyetli bi masraf açmadan uzun yıllar kullanabilirim.
    yaklaşık 8 aydır kullanıyorum rutinler dışında masraf yapmadım. bu imzamdaki arabamı ilerde satarsam yine 307 1,6 hdi almayı düşünürüm.
  • 2 Senelik 2005 model 307 1.4 Hdi sahibiyim ve bu kadar peugeot'un kötülenmesini anlamıyorum.
    Bana göre bence gençlerin o rağbet ettiği leon veya golf'lerden daha alımlı üstelik 2.0 motorlu olan 307 daha performanslı
    Bu markayı ve modeli bu kadar kötülemenize anlam veremiyorum ben o kadar kullandım ve dediğiniz şekilde sorunlar çok nadiren yaşadım unutmayalım 307 B değil C segment bir araçtır. C segmentte olan diğer arkadaşları ise leon,gol,focus'tur 307'leri kötülemeden önce ilk önce kendi araçlarınızın sınıflarına ve donanımlarına bakın !
  • merhaba arkadaşlar bende de 2003 model ruhsatta xt yazsada :) xr bva var tek + sı sunroof bulunması bide lpg li olması.. şubat 2009 almıştım aracımı ve bu zamana kadar 16000 km yol yaptım. Diğer arkadaşlarıma aynen katılıyorum - leri için.. ama bu aracı kullanınca insan bi hoş oluyo hele uzun yola çıktıysanız yorulmuyorsunuz.. sarfiyatı şu an 10,7 lt/km ben memnunum.. ancak km si yüksek aldım 137000 de idi ve şanzumanı revizyona soktum aldıktan sonra 2000 lira yedi kerata ama kaliteyi ucuza alamıyorsunuz haksızmıyım.. bi daha alırmıyım diye sorarsanız 407 isterim tabiki ve artık 1,6 araç istemiyorum bu yeterli şuanda ama alacağım araç daha kuvvetli olacak hayırlısı artık.. aracı eşim daha çok kullanıyor park sensörü + kamera takmışlar araca ben almadan önce bende navitech 8900 bdt aldım süper oldu. kısaca araçtan çok memnunum ancak bi sorum olacak daha kıdemli kullanıcılara kar tuşu hangi hallerde kullanabilirim.. uludağa çıkmak istiyorum ama cesaret edemedim bu aralar.. lastiklerim 205 55 r16 ancak kapılarda r15 yazıyo ancak belli bi yıldan sonra 16 ya geçiş olmuş bu benim araç için bi sorun teşkil etmez diye düşünüyorum.. şuanda 153000 i geçti aracım çok mutluyum iyiki almışım aracımı.. iyi geceler..




  • 2004-2006 yılları arasında 2002 model 2.0HDI XT modelini kullandım
    5li cd çalar, sunrof, birsürü havayastığı,otomatik yanan far, silecek , kapı kilitleri, bagaj kilitleri, süper kilitleme vs vs yakıt tüketimide çok iyiydi tek sorunu
    motorlu taşıtlar vergisiydi ya 1.4 HDI alacaktım düşük konfigurasyon ya full 2.0HDI... 1.6HDI ise henüzTR de satılmıyordu.

    aklınıza o yıllara gelen herşey fazlasıyla vardı :-)

    normal bakımları haricinde bir kez agr valfinden dolayı yol bilgisayarı hata verdi ve servis çözemedi sonra bu devreyi iptal ettiler. sorunsuz kullandım.
    o yıllardada yazılan olumsuz tüm yazıları gülerek okudum belki birazda şans işi....

    tekrar alırmıyım?? 307 yi almam. 308 i ise alırım. nedeni kullanmış olduğumdandır... ama gün gelir devran döner lazım olursa onu alabiliyorsam 308 alamıyorsam araçta temizse tereddüt etmem.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.