Şimdi Ara

conta yanması nasıl anlaşılır (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
198
Cevap
17
Favori
599.868
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkes şu soğutmalı araçlarda belirtileri yazmış. Araç hava soğutmalı ise sadece egsoz ve hararet kalıyor sanırım. Bu durumda daha dikkatli olmak gerekiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • merhaba arkadaşlar acil yardıma ihtiyacım var.3 ay önce 2010 model opel astra aldım.şu ana kadar bi sorunu yoktu.ama dün aniden motor soğutma suyu arızası verdi.hararet göstergesi yok.bir defa kırmızı termometre işareti yandı bir kaç saniye durup bekledim.su ekleyip öyle devam ettim.dün dört defa su ekledim.araba çalıştıktan sonra suyu acaip kaynatıyor.üstte küçük bir delik var tüm suyu sanırım ordan buhar şeklinde veriyor.ustaya gittim üfledi hava verdi falan kaçak yok borularda ama conta yakmış dedi.tahmini 400 tl masrafı çıkar dedi.güvenemedim.sonuçta motoru açacak.komple motoru bozmakta var.tavsiyeleriniz nedir? yağ karışması,köpük falan yok.okuduğum kadarıyla conta yanmışa benzemiyor ama günde dört defa tüm suyu bitirmesi de garip.acil yardım ve yorum lütfen.bir de arabayı 15 km de bir durdurup su ekleyip 120 km yol gidip kendi tamircime götürsem sorun olur mu sizce??
  • arkdaşlar merhabalar; benim araba hyundai getz de hararet yapıoyordu. pazar günü ankarada eskişehir yolunda kaldım. sonra ustaya götürdüm conta yanmış dedi 800 900 masrafı var dedi. sonra bi de servise götürdüm yıldırım hyundai servisi orda 1000 2000 lira arası masraf var eğer silindir kapağı zarar görmüşse daha çok masraf çıkar dedi sadece kapak 1400 lira dedi. bu kadar masraf normal mi? ne yapabilirim ? ankara da nereye götürebilirim?
  • Fiyatlar markadan markaya değişebilir ama üç aşağı beş yukarı bu civarlarda çıkması normal.

    Kapak açılacak, conta ve saplamalar değişecek (saplamaları mutlaka değiştirtin, eskisini kullanmayın. Eski saplama vidaları sıkmanın ve ısının etkisiyle zaman içinde gözle görülemeyecek derecede de olsa sünme yapmıştır), kapak taşlamaya gidip taşlanacak. Dedikleri gibi, kapakta başka sorunlar oluşmuşsa ya da taşlama marjı kalmayacak kadar gönyesi kaymışsa, yeni kapak gerekebilir. Ayrıca motor şu an bir kapalı kutu. Başka sürprizler çıkar mı, açılmadan söylenemez.

    Bunun yanında ben size ayrıca, eskisinin durumu nasıl görünürse görünsün, ustanız "bunda bir şey yok, sağlam görünüyor" dese bile su pompasını (devirdaim) da mutlaka değiştirmenizi tavsiye ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaşlar video da ekledim, sanki bu konuyla alakalı gibi

    https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=79022825&p=1#79022825

    bi yardım edermisiniz,çarşamba günü uzun yola çıkmam lazım

    teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakan1581 -- 4 Ağustos 2013; 22:16:45 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar iyi günler , 2001 model Toyota Corolla 1.6 aracı 0 aldığımızdan beri kaputu açmadık fakat geçen hafta LPG değişimi yaptıktan sonra hararet göstergesi zirveleri zorlar hale geldi en sonunda dün gece yolda kaputu açtığımda dumanlar çıktığını gördüm motordan.Üst kapak contası yandığını ve suya yağ karıştığını söylüyorlar..

    Burada hata LPG dönüşümü yapan ustanın radyatör suyunu boşaltıp daha sonra su koymamaması veya radyatörün hava yapması olabilir mi ? Bu zamana kadar herhangi bir sorunla karşılaşmazken bir haftadır kaputu kapatamaz hale geldik
  • Arkadaşlar 1997 model şahin s aracım var.Araç sürekli hareret yapıyordu.Önce hararet müşiri bozuldu.Onu değiştirdim.Ama hareret sürekli yine yüksekti.Acaba hararet saati mi bozuldu bu seferde derken meğer radyatörden su eksilmiş.Conta yakıyormuş bu sorunu kaça halledebilirim ? Tahmini ne kadar tutar ? Bilen varsa yardımcı olsun.
  • bugün bizimde başımıza geldi 2001 europa conta yaktı. Bakalım ne kadar masraf çıkacak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    conta yanması durumunu anlamak için bir kaç kontrol noktası var :

    1) genleşme kabı : genleşme kabındaki suya bakılır. bu suda yarı sarımtırak rengi dönme ve köpüklenme belirtileri varsa conta motor yağını soğutma suyuna kaçırıyor yani conta yanmış demektir.

    2) motor yağı : yağ kontrol çubuğu çekilip, ucundaki yağ iki parmak arasına alınıp parmaklar birbirine sürülerek akışkanlık kontrol edilir. eğer bu yağ olması gerektiği gibi akışkan değilse ve su karışmış gibi bir his uyandırıyorsa conta soğutma suyunu yağ haznesine kaçırıyor demektir.

    3) egsozt çıkışı : egzost çıkışından normal hava sıcaklığında yani kışın soğuk havada ısınan motordan gözlemlenecek nem yoğunlaşması harici, beyaz duman çıkışı veya su damlaması görünüyorsa, conta hasarlı, soğutma suyu yanma odalarına gidip ordan egzostan atılıyor demektir.

    4) silindir kompresyonları / karter havalandırması : silindirlerin kompresyonları sıkıştırma değerleri) bir manometre ile ölçülüp, basınç düşüşü var mı diye kontrol edilir. yine karterin havalandırma hortumuna bakılıp üfleme tabir edilen yüksek oranlı hava çıkışı gözleniyorsa contadan sıkıştırma basıncı kartere kaçıyor olabilir. ancak bu son madde tek başına contaya bağlı olmayabilir, segmanların eksimiş olmasından da kaynaklı olabilir ki bununla birlikte hafiften yağ yakma da gözlenebilir.

    tüm bu kontrol noktaları tek başına değil, hepsi birarada kontrol edilip ondan sonra değerlendirilerek bir kanıya varmak en doğrusudur.

    contası yanık araçta çekişten düşme yani güç kaybı, sürekli yüksek hararet yapması ve hararetin kontrol altında tutulamaması, yoğun miktarda yağ eksilmesi ve yine soğutma suyu kaybı da gözlenir.

    bu durumda kullanılırsa ne olur ? :

    1) yağa karışan su, yağın akışkanlığını ve yağlayıcılığını bozacağından, yağlama ihtiyacı duyulan bölgelerde hatalı yağlama ve buna bağlı olarak ilerleyen zamanlarda yataklarda, subap bölgelerinde, iticilerde, subaplarda hasarlara yol açabilir.

    2) hararete bağlı üst kapak gönyesinin iyice bozulması ve taşlama gerektirmesi durumları söz konusu olabilir.

    3) daha da ileride aracın çalışamaması gibi sorunlar meydana gelebilir.

    conta yanması ciddi bir durumdur ve ihmal edilmeden ve bu vaziyette uzun süre kullanılmadan hemen düzeltilmesi gerekir... yani bu bir hastalıktır ve tedavi gerektirir...

    Mrb 2001 fiesta aracımla seyır halındeyken hareret yukseldı kenara cekıp suya baktım fokur fokurdu bıraz bekledım terar yola cıktım az gıttım yıne aynı 19 km de 3 kez oldu .Devirsi gun usta fan çalışmıyor dedi yaptırdık sorum:
    ust kapak yanmısmıdır keza hareret yapmadan bırkacgun once arac bırkac kez seyır halınde durdu.Sonrasında çalışmadı akü diye akü değişti.sonrasında calısmada sıkıntı olmadı ve hareret bas gösterdi.Arac sıkca yağ eksıltıyor ayda 1 bir lt yag eklıyorum
  • Hararet nedeniniz fan arızası olarak tespit edilip düzeltilmiş. Eğer artık hararet durumu bittiyse teşhis ve tedavi doğru demektir.

    Bu hararet durumu contanıza ve üst kapağa zarar vermiş midir? Bunu anlamak için henüz erken. Sonuçta tüm contalarda olduğu gibi silindir üst kapak contasının da bir ömrü var. Sırf bu nedenle de bazen contaya zarar verebilecek ana nedenlerden hiçbirine maruz kalmadan da conta, ömrünü tamamlayabilir. Ama bunun yanısıra, contanın dayanımı iyidir, ömrünün baharındadır, böyle bir durumda da bazen, en büyük düşmanlardan biri olan yüksek ısıya dayanıp hararet durumunda hasar almayabilir de...

    O nedenle yaşadığınız bu hararetlerin contanıza bir zarar verip vermediği ile ilgili bir yorum yapmak şu aşamada pek doğru değil. Sonuçta elbette bu yaşanan hararetler, contanızı zorlamış ve total ömründen biraz çalmıştır. Eninde sonunda tamamlayacağı ömrünü bir miktar daha erken tamamlamasına neden olacaktır yüksek ısı ama bu uzun vadede değerlendirilecek bir durum. Şu an için düşünmemiz gereken şey contanız yaşanan bu hararet sonucu mefta oldu mu ya da çok kısa bir zamanda su koyverecek mi? Dediğim gibi bunun cevabı için henüz erken. Bir süre takip edin, 1-2 ay içinde, conta yakma belirtileri göstermezse endişe edecek bir durum yoktur. Ama bu sürede eğer conta yanması belirtileri görürseniz, o zaman bunun sebebini bu yaşadığınız hararete bağlayabilirsiniz.

    Yağ eksiltmenin bununla bir ilgisi yok. Yağ eksiltme bambaşka nedenlere bağlı bir durumdur. Eksilme miktarını Ayda bir 1 litre şeklinde vermişsiniz, bu tarz bir bilgi ile eksiltme durumuna yorum yapmak güç, km bazında söylemiş olsanız daha doğru olurdu. Ancak yine de normal kullanım şartlarında mesela 1000-1500 km'de 1 litre eksiltmeden bahsediyorsak bu ciddi bir miktar. Conta yanmasında da yağ eğer soğutma suyuna karışıyorsa yağ eksilir haliyle ama bahsettiğiniz miktar contadan kaçırma için yüksek bir oran. Contanız yanık olsa ve bu yağ suya karışıp eksiliyor olsa, o kadar yağın, soğutma suyuna gittiği yerde başka bir çok sorun daha baş gösterirdi. Onun için bu yağ eksiltme conta kaynaklı değildir diyebiliyorum.

    Ancak yineliyorum; bu eksiltme oranı ciddi bir oran. Normalde tüm araçlar yağ eksilterler ve bu eksilme çoğunlukla buharlaşma ve terleme ile atılır. ama bunun oranı 10 bin km'de 1 litre civarı, biraz daha yıpranmış eski araçlarda hadi olsun da 5 bin km'de 1 litre olsun. Ama siZdeki gibi 1000-1500 civarında 1 litre ise yüksek kaçar bu miktar.

    Bu kadar yağın eksileceği durum da, ya ek yerlerinden dışarıya sızma ile olur ya da motorda yakma ile. Eğer yağ yakma varsa da bunu eksozda mavi duman olarak görüyor olmanız gerekir. Bununla ilgili de sanayi ortamında bir bilene danışın derim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 23 Aralık 2013; 1:14:34 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aya kullanıcısına yanıt
    98 1.4 tipo var bende de sayın abim
    geçenlerde araçla ufak bi kaza geçirdik, tek problem radyatördeydi, 3-4 km kadar motor soğukken susuz bi şekilde sanayiye kadar götürdük arabayı.
    radyatör değişti ancak şimdi de hararet problemi olmaya başladı, araç rölantide durdukça hararet yükseliyor suyu tahliye etmeye başlıyor, gaz verdikçe ancak suyu devir daim etmeye başlıyor. usta dedi ya devir daim arızalanmış, ya conta problem var. şimdilik idareten kısa mesafelerde biniyorum. bulunduğum yerde de sanayi yok desem yeridir. mantıklı bi açıklama bulamadı ustalar, buradan bi danışayım dedim, vereceğiniz cevaplar için teşekkürler şimdiden..
  • Hararet yükseliyor ve suyu dışarı atıyorsa büyük olasılıkla hararet sonucu su kaynamasının dışında sistem hava da yapıyordur. Ilk dolumda muhtemelen havası alınmıştır ama buna rağmen hava yapmaya devam ediyorsa da o havanın soğutma sistemine gelebileceği tek yer var ; yanma odalarındaki compresyon yani sıkıştırma basıncı soğutma sistemine sızıyordur. Bu da maalesef tipik bir conta yanığı durumunu gösterir.

    zaten kaza geçirip susuz olarak 3-4 km gittik dediğiniZe göre, araç normal çalışma ısısındayken kaza yapmışsınız ve sıcak motordaki su bir anda radtatörden boşalmış anladığım kadarıyla. Bu durumda zaten contanız büyük olasılıkla suyu ilk kaybettiğinizde mevcut ısıdan dolayı yanmıştır. Üstüne susuz olarak çalışması da ekstrası olmuştur.

    Contayı değiştirirken üst kapağı iyi ölçtürün ve taşlamasını iyi yaptırın. Motoru yeniden toplarken, silindir kapak saplamalarını da yenileriyle değiştirin ve saplamaların doğru sırada, doğru torkta sıkıldığından emin olun. Tüm bu noktalar ustanızın ne kadar iyi olduğuyla alakalı. Eski saplamaların yeniden kullanılacak olması, saplamaların doğru sırada sökülmemesi ve takılırken yanlış sırada takılması, gereğinden az ya da fazla torkla sıkılması, tork anahtarının kalibrasyonsuz olması gibi noktalar işçilik hatalarına girer ve yapılan işin kısa zamanda patlak vermesine sebep olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 11 Ocak 2014; 23:56:50 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Würth'ün bir ürünü var, bomometre gibi , mavi renkli sıvısı var, genleşme kabından kontrol ediliyor co2 varsa yani conta yanıksa sıvı mavi renkten sarı renge dönüyor, kompresyonu suya veren araçlarda tespid çok kolay oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: doenitz

    Würth'ün bir ürünü var, bomometre gibi , mavi renkli sıvısı var, genleşme kabından kontrol ediliyor co2 varsa yani conta yanıksa sıvı mavi renkten sarı renge dönüyor, kompresyonu suya veren araçlarda tespid çok kolay oluyor.

    Ürünle ilgili detaylı bilgi varsa verir misiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dembay


    quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    quote:

    Orijinalden alıntı: dembay

    arkadaslar benim bir sorunum var ve 2 yıldır cozemedim.. bu sorunum(larım) soyle:
    1. bazen ki ne zaman olacagı belli olmuyor baze 6 ayda bir bazen 2 gun ustuste marsa bastığımda motor gırk detıp kalıyor.sanki motor donmek istiyor ama bir sey onu sıkıstırıp tutuyor gibi.5veya 6 denemeden sonra sanki hiç bir sey yokmus gibi çalışıyor..

    2. basıma 2 defa geldi birinde ilk calıstırmıstım su motoru gibi pat pat calıstı gaz yemedi. 20-30 saniye sonra hiç bir sey yokmus gibi normal calısmaya devam etti. yıne bir gun calıstırdım normal calıstı. 300 metre gittim stop ettim dukkanda işimi gordum cıktım.calıstırdım yıne aynı sorun su motoru gibi pat pat calıstı gaz yemedi. 20-30 saniye sonra hiç bir sey yokmus gibi normal calısmaya devam etti.

    3. rolanti normal, hararet normal,stop ettiğimde 2-3 saniye ters calışıyor(tabiri oyle herhalde)

    sorunlar neden olabilir acaba.. ustacontadan silindir üzerine nem alıyor kapak acılacak dedi ama ben actırmak istemiyorum biraz daha gecsin arıza kesinlessin ondan sonra actıracagım.

    aracta lpg yok. arac 96 dogan slx 102 binde. avans normal.. mars dinamosu sokuldu normal. yaga su karısması yok. su eksiltmesi yok.bujıler yeni degişti. bujı kabloları yeni degişti..


    1 numaralı sorun, marş kaçırma gibi görünüyor. marş motoru dişlisi volantınızı bazen tutuyor, bazen de tutamayıp kaçırıyor gibi anladım anlattıklarınızdan. bu sorun marş motor dişlisi, volantın dişlerindeki bir sıkıntı veya marş motorunun volanta yapışıp, motor çalıştıktan sonra geri gelmesini sağlayan selenoidiyle alakalı olabilir. sorun marş dinamosuyla ilgiliyse, ilgili sorun marş motoru sökülüp, dişlisinin değişimi ya da selenoidinin değişimi ile halledilebilir. eğer volantın dişlerinde yıpranma varsa da, volantı değiştirmeden önce, eğer yapısı uygunsa ters çevrilerek de çözülebilir.

    2 ve 3 numaralar ise avans normal demişsiniz ama bana hala daha çok avans sorun gibi geldi. anladığım kadarıyla siz kontağı çevirdiğiniz (kapattığınız) halde motorda pistonların bir kısmı 1-2 tur daha dönüp bu arada motor ısısından kaynaklı patlatma yapıyor gibi... buna kullandığınız benzin oktanını değiştirmeniz sebep olabileceği gibi, trigeriniz sente atlamış da olabilir. bir sentesini kontrol ettirin. yine avansla ilgili olabileceği düşünülerek, ateşleme sistemi kontrol edilebilir...

    edit : yazım hatası ve imla...


    1. numaralı sorunda hiç dönme yok. sadece bastığımda gık deyip motor veya marş motoru dönmeden kalıyor. pistonun üzerine 1 damla dahı su inme olayı olabilir mi?

    2. de ise her zaman yapmıyor bunu ve 3 senedir aynı yerden ve aynı benzin oktanını kullanıyorum. hararet normalkende yapıyor.. trigerden olsa her zaman yapması gerekmez mi? veya normal calısmada problem cıkmaz mı idi?

    Benzin pompasina baktirdinmi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    Hararet nedeniniz fan arızası olarak tespit edilip düzeltilmiş. Eğer artık hararet durumu bittiyse teşhis ve tedavi doğru demektir.

    Bu hararet durumu contanıza ve üst kapağa zarar vermiş midir? Bunu anlamak için henüz erken. Sonuçta tüm contalarda olduğu gibi silindir üst kapak contasının da bir ömrü var. Sırf bu nedenle de bazen contaya zarar verebilecek ana nedenlerden hiçbirine maruz kalmadan da conta, ömrünü tamamlayabilir. Ama bunun yanısıra, contanın dayanımı iyidir, ömrünün baharındadır, böyle bir durumda da bazen, en büyük düşmanlardan biri olan yüksek ısıya dayanıp hararet durumunda hasar almayabilir de...

    O nedenle yaşadığınız bu hararetlerin contanıza bir zarar verip vermediği ile ilgili bir yorum yapmak şu aşamada pek doğru değil. Sonuçta elbette bu yaşanan hararetler, contanızı zorlamış ve total ömründen biraz çalmıştır. Eninde sonunda tamamlayacağı ömrünü bir miktar daha erken tamamlamasına neden olacaktır yüksek ısı ama bu uzun vadede değerlendirilecek bir durum. Şu an için düşünmemiz gereken şey contanız yaşanan bu hararet sonucu mefta oldu mu ya da çok kısa bir zamanda su koyverecek mi? Dediğim gibi bunun cevabı için henüz erken. Bir süre takip edin, 1-2 ay içinde, conta yakma belirtileri göstermezse endişe edecek bir durum yoktur. Ama bu sürede eğer conta yanması belirtileri görürseniz, o zaman bunun sebebini bu yaşadığınız hararete bağlayabilirsiniz.

    Yağ eksiltmenin bununla bir ilgisi yok. Yağ eksiltme bambaşka nedenlere bağlı bir durumdur. Eksilme miktarını Ayda bir 1 litre şeklinde vermişsiniz, bu tarz bir bilgi ile eksiltme durumuna yorum yapmak güç, km bazında söylemiş olsanız daha doğru olurdu. Ancak yine de normal kullanım şartlarında mesela 1000-1500 km'de 1 litre eksiltmeden bahsediyorsak bu ciddi bir miktar. Conta yanmasında da yağ eğer soğutma suyuna karışıyorsa yağ eksilir haliyle ama bahsettiğiniz miktar contadan kaçırma için yüksek bir oran. Contanız yanık olsa ve bu yağ suya karışıp eksiliyor olsa, o kadar yağın, soğutma suyuna gittiği yerde başka bir çok sorun daha baş gösterirdi. Onun için bu yağ eksiltme conta kaynaklı değildir diyebiliyorum.

    Ancak yineliyorum; bu eksiltme oranı ciddi bir oran. Normalde tüm araçlar yağ eksilterler ve bu eksilme çoğunlukla buharlaşma ve terleme ile atılır. ama bunun oranı 10 bin km'de 1 litre civarı, biraz daha yıpranmış eski araçlarda hadi olsun da 5 bin km'de 1 litre olsun. Ama siZdeki gibi 1000-1500 civarında 1 litre ise yüksek kaçar bu miktar.

    Bu kadar yağın eksileceği durum da, ya ek yerlerinden dışarıya sızma ile olur ya da motorda yakma ile. Eğer yağ yakma varsa da bunu eksozda mavi duman olarak görüyor olmanız gerekir. Bununla ilgili de sanayi ortamında bir bilene danışın derim.

    Eline saglik ilgilendigin icin tesekkurler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İlk büyükdsorunlarcikmadan olan belirtisi yyağcçubuğunda su ile yagin karismasi bilen birisi hemen anlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aya kullanıcısına yanıt
    anladım yarbayım Allah razı olsun ilginiz için..
    iş artık ustada bitiyor.. cumartesi ancak götürebilecem aracı sanayiye, bu şekilde günlük ortalama 40 km yol yapmam çok büyük sıkıntı oluştururmu ki..
  • Kullanmamanızı tavsiye ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • *President* kullanıcısına yanıt
    http://shop.wurth.com.tr/co2-kacak-test-cihazi
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.