Şimdi Ara

conta yanması nasıl anlaşılır

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
198
Cevap
17
Favori
600.343
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • forumda bi konuda görmüştüm arac conta yakmış 400 tl masraf var vs diye söylenmişti ( broadway için )

    aklıma takıldı bu conta yakma olayı nasıl anlaşılır conta yakmış araba ne gibi problemler yapar



  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkcad34

    Sürekli hararet yapar. Esli şirkette iken Tempra vardı. Yağını değiştirdim ve 2 gün sonra araba seyir halinde sürekli hararet yapmaya başladı. Yıl 1997 ve araba 93 model Tempra SX. Zincirlikuyu'dan Esenyurt - Topkapı - Demirkapı ve Zincirlikuyu güzergahı boyunca hararet yaptı ve sürekli durup su ilava ettim. EN sonunda geldim servise sordum yağ ve su karışmış contayı yakmışsın dediler.

    Alıntıları Göster
    conta yanması durumunu anlamak için bir kaç kontrol noktası var :

    1) genleşme kabı : genleşme kabındaki suya bakılır. bu suda yarı sarımtırak rengi dönme ve köpüklenme belirtileri varsa conta motor yağını soğutma suyuna kaçırıyor yani conta yanmış demektir.

    2) motor yağı : yağ kontrol çubuğu çekilip, ucundaki yağ iki parmak arasına alınıp parmaklar birbirine sürülerek akışkanlık kontrol edilir. eğer bu yağ olması gerektiği gibi akışkan değilse ve su karışmış gibi bir his uyandırıyorsa conta soğutma suyunu yağ haznesine kaçırıyor demektir.

    3) egsozt çıkışı : egzost çıkışından normal hava sıcaklığında yani kışın soğuk havada ısınan motordan gözlemlenecek nem yoğunlaşması harici, beyaz duman çıkışı veya su damlaması görünüyorsa, conta hasarlı, soğutma suyu yanma odalarına gidip ordan egzostan atılıyor demektir.

    4) silindir kompresyonları / karter havalandırması : silindirlerin kompresyonları sıkıştırma değerleri) bir manometre ile ölçülüp, basınç düşüşü var mı diye kontrol edilir. yine karterin havalandırma hortumuna bakılıp üfleme tabir edilen yüksek oranlı hava çıkışı gözleniyorsa contadan sıkıştırma basıncı kartere kaçıyor olabilir. ancak bu son madde tek başına contaya bağlı olmayabilir, segmanların eksimiş olmasından da kaynaklı olabilir ki bununla birlikte hafiften yağ yakma da gözlenebilir.

    tüm bu kontrol noktaları tek başına değil, hepsi birarada kontrol edilip ondan sonra değerlendirilerek bir kanıya varmak en doğrusudur.

    contası yanık araçta çekişten düşme yani güç kaybı, sürekli yüksek hararet yapması ve hararetin kontrol altında tutulamaması, yoğun miktarda yağ eksilmesi ve yine soğutma suyu kaybı da gözlenir.

    bu durumda kullanılırsa ne olur ? :

    1) yağa karışan su, yağın akışkanlığını ve yağlayıcılığını bozacağından, yağlama ihtiyacı duyulan bölgelerde hatalı yağlama ve buna bağlı olarak ilerleyen zamanlarda yataklarda, subap bölgelerinde, iticilerde, subaplarda hasarlara yol açabilir.

    2) hararete bağlı üst kapak gönyesinin iyice bozulması ve taşlama gerektirmesi durumları söz konusu olabilir.

    3) daha da ileride aracın çalışamaması gibi sorunlar meydana gelebilir.

    conta yanması ciddi bir durumdur ve ihmal edilmeden ve bu vaziyette uzun süre kullanılmadan hemen düzeltilmesi gerekir... yani bu bir hastalıktır ve tedavi gerektirir...
  • Arkadaşlar merhaba,

    Ben de yukarıdaki arkadaşlara ek olarak bir konuya değinmek istiyorum.
    Araçlar fabrika çıkışında standart conta kalınlığıyla gönderilir. Yaklaşık olarak 1,2~1,6mm.
    Herhangi bir hararet anında erken uyanmazsanız sıcaklık birikimi olur ve alüminyum motor bloğu ısıdan ötürü şekil değiştirmeye başlar.
    Blok ile kapak yüzeyleri taşlanmış ve pürüzsüz yüzeylere sahip olmasına karşılık ısıdan sonra dalgalanır ve eğilir. İşte bu sebepten conta yakması dediğimiz olay gerçekleşir.
    Conta malzemeleri normal şartlar altında 300C 'ye kadar formunu korurlar. Kapak yüzeyleri dalgalandığı için ısı ve alev farklı yerlerden gelir ve bu ısı değerleri aşağıya düşer.

    Sanayide rektefiye dediğimiz işleme girerler ve bu dalgalanan blok yüzeyleri eski haline getirilir.
    (Fabrika çıkışında yaklaşık olarak +3mm taşlama payı bırakılır.)
    Buraya dikkat! Taşlama sonrası orjinal conta koymanız (ya da yansanayi fabrikasyon) aracınızın en baştan belirlenmiş olan şartların dışında çalışmaya zorlar.
    Piston hacmi, çekiş gücü, sıkıştırma oranları vs. değişir. Bu sepeple taşlama miktarı kadar kalınlaştırılmış bir kapak contası kullanılmalıdır.
    Genel formül şöyledir;
    Conta Kalınlığı: Orjinal conta kalınlığı + Taşlama miktarı + Kesilecek conta sıkıştırılma yüzdesi (conta tork sonrası %10 eziliyorsa buna göre kalınlık bulunur.)

    Bunların dışındaki çözümler mühendislikten uzak geçici çözümlerdir. Bir kaç sanayide iyi contacı ve rektefiyeciler var.
    Tamircinin kabiliyetini de bu denkleme katmak lazım. Bostancı sanayideki dönmez conta www.donmezconta.com.tr
    firması bu konuda özel çözümler yapabiliyor.
    Rektefiye konusunda da imesteki taşlamacılara gidilebilir.
    Bir çok usta bu yukarıda bahsettiğim noktaları bilmiyor ya da önemsemiyor. Olan size oluyor haliyle. Ustanın işine karışılmaz derler ama bu konuda karışmanızı öneririm.




  • arkadaşlar video da ekledim, sanki bu konuyla alakalı gibi

    https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=79022825&p=1#79022825

    bi yardım edermisiniz,çarşamba günü uzun yola çıkmam lazım

    teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakan1581 -- 4 Ağustos 2013; 22:16:45 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • *President* kullanıcısına yanıt
    http://shop.wurth.com.tr/co2-kacak-test-cihazi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: doenitz

    http://shop.wurth.com.tr/co2-kacak-test-cihazi

    Teşekkür ederim. Fiyat son kullanıcı için fazla. Sanırım servisler için tasarlanmış bir ürün.
  • Merabalar. Belirtileri benzer olan farklı bir parçadan olmuş Isı Değiştirici (Yağ Soğutucusu) iki parca şeklinde 350 tl civarı malliyeti tuttu işcilik , yağ degişimi filtre degişimi hariç.
    Motor suyunda azda olsa yağ kalmış onun için bir süre sonra tekrar suyu değiştirmelimi. İyi akşamlar yardımlar için tekrar teşekkürler
  • aya kullanıcısına yanıt
    http://i.hizliresim.com/VY2kdq.jpg
    Merhaba bir hafta önce değişen bujilerı soktuğumde,bir tanesinin resimde görüldüğü gibi sarımsı halde olduğunu gördüm.
    Sonra su kabında hiç antifiriz kalmadığını farkettim,ve ışıkla buji yataklarına bakında birinin içinin ıslak oldun gördüm.

    Anladığım kadarıyla bi kaçak var ama tek silindirde olması normal mi?
    Yardımcı olursanız sevinirim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motora yağ konulan yerin sarı kapağının altında kreme benzer bir oluşum gözlenir araç çekmez hararet çıkar sonra böyle olur 😀https://m.youtube.com/watch?v=SsZjAy6D33U

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cehili C kullanıcısına yanıt
    http://www.hepsiburada.com/liqui-moly-kuhler-dichter-radyator-sizinti-onleyici-pm-otsonlm3330

    son yorum sizin problemin benzeri
    denemekten zarar gelmez
  • Bizler bir çok şubeye sahip olan expertiz firmasıyız gelen 10 araçtan 1 tanesine wurth conta kaçak testi uyguluyoruz dışarıda bmw mercedes servislerinde bu ücret 200-400 tl arası değişmekte fakat bizim müşterilerimiz mahçup olmasın diye 50 tl işlem yapıyoruz.
    www.gungorenotoexpertiz.com 05324239042



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi recepural -- 4 Şubat 2021; 23:49:19 >
  • recepural kullanıcısına yanıt

    EGR su soğutmalı olan 1.6 TDI gibi araçlarda conta testi renk değişimi EGR kaynaklı olabilir. 


    EGR su soğutmalı ise test yanlış bilgi verebilir. 


    Lütfen insanları yanlış bilgilendirmeyin.


    Kaynak: https://www.motorcontatest.com/


    “Uyarılar

    • EGR su soğutmalı araçlarda kaçağın EGR sisteminden de kaynaklanabileceği unutulmamalıdır.”




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CaptainSkyWalker -- 7 Ekim 2020; 11:27:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.