Şimdi Ara

Otomobil lastiginin donus yonunu nasil anlariz (resimli)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
10.032
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Otomobil lastiklerinin dondugu ,kullanildigi yonu nasil anlariz mesela arkadas polo marka arabasinin iki on lastigini bana verdi (jantla birlikte) bende bu iki lastigi benim poloya takacagim hangisi sag tarafa takilacak hangisi sol tarafa takilacak ,alttaki lastikte tarif edilir .
    ornegin gecen sene kullandiginiz kar lastiklerinin (jantlabirlikte)sagmi solmu oldugunu bulmaniz icin,lastigin dis kisimini elinizle sivazladiginizda (bastirmadan) sever gibi lastigin donus istikametinin tersine sivazladiginizda eliniz tirtirli bir satihta gider gibi bir his alirsiniz (Testere veya eye gibi) fakat donus istikametinde bu hissi duymazsiniz elinizle,kolay gelsin...



    Edit: Jantla birlikte sokulup takilan lastiklerde (buyuk bir ihtimalle) balans gerekmez



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ulvi51 -- 1 Aralık 2009; 0:29:17 >







  • Her ne kadar desenler yardımcı olsada tamamen janttan çıkartılmış olanlarda yanıltabilir. Teşekkürler bilgi için.
  • Paylaşım için teşekkürler emeğine sağlık ...
  • Başka bir araca takılırsa tekrar balans gerektirir.
  • Paylaşım için teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ulvi51

    Otomobil lastiklerinin dondugu ,kullanildigi yonu nasil anlariz mesela arkadas polo marka arabasinin iki on lastigini bana verdi (jantla birlikte) bende bu iki lastigi benim poloya takacagim hangisi sag tarafa takilacak hangisi sol tarafa takilacak ,alttaki lastikte tarif edilir .
    ornegin gecen sene kullandiginiz kar lastiklerinin (jantlabirlikte)sagmi solmu oldugunu bulmaniz icin,lastigin dis kisimini elinizle sivazladiginizda (bastirmadan) sever gibi lastigin donus istikametinin tersine sivazladiginizda eliniz tirtirli bir satihta gider gibi bir his alirsiniz (Testere veya eye gibi) fakat donus istikametinde bu hissi duymazsiniz elinizle,kolay gelsin...
    />



    Edit: Jantla birlikte sokulup takilan lastiklerde (buyuk bir ihtimalle) balans gerekmez


    Merhabalar,

    Yönlü diye tabir ettiğimiz lastiklerde izahlarınız kısmen doğrudur, ancak bu yönergeleri tüm lastikler içindir diyemeyiz. Yönlü lastiklerde de zaten lastiğin üzerinde janta montajına göre dönüş istikametlerini gösteren ok işaretleri yer alır.

    A-simetrik lastiklerde, lastik montaj yönü lastiğin üzerinde inside (iç kısım), outside (dışkısım) şeklinde zaten ifade edilir.

    Yönlü ve A-simetrik lastikler daha doğrusu artık RADIAL diye tabir ettiğimiz tüm lastikler çarprazlama rotasyona tabi TUTULMAMALIDIR. Sadece önler arkaya ve arkalarda öne gelecek şekilde örneğin aracın sağında lastikler birbirleri ile yer değiştirilmelidir. Ne zaman ? Her 15 yada 20 Bin Km. de bir bunun sebebide lastik aşınmasını dengelemek ve lastikten alınabilecek maksimum km. ömrünü alabilmek içindir.

    DOT yazısı simetrik lastiklerde her 2 yüzeyde de yer alır.

    Yönsüz yada A-simetrik olmayan lastiklere simetrik lastikler deriz, yönleri yoktur, sağ ön deki bir lastiği janttan söküp ters çevirip sol arakaya bile takılabilir.

    Halihazırda piyasada yer alan 3 temel tip Tubeless (içlastiksiz) radial yapılı (yani çelik kuşak ve çelik telli) lastik vardır. Simetrik, Yönlü ve A-Simetrik olmak üzere. Son lastik üretimleri A-Simetrik ve Yönlü lastikler üzerine yoğunlaşmıştır.

    Edit 1: Balans hususu 2 farklı teknikle uygulanır. o nedenle jantla birlikte sökülen lastiklere BALANS GEREKMEZ direk doğru DEĞİLDİR.

    Sabit balans dediğimiz makina ile araçdan bağımsız olan montajı yapılmış jant ve lastiğin Balansında söyleminiz doğru olabilir. ancak Seyyar balans dediğimiz araç üzerinde yapılan balansda Makina sadece Jant ve lastik balansının dışında aynı zamanda araç poryasınında balansını dikkate alarak değerler sunduğundan ve araçlar arası farklılık olabileceğinden, araç marka model ve tip olarak aynı olsa bile farklı bir araca takılan jant ve lastiğin yeniden sabit yada seyyar balans makinası ile kontrol edilmesi daha doğru bir teknik ıuygulama açısından faydalıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alisaglam -- 3 Aralık 2009; 12:54:54 >




  • Otomobil lastiginin donus yonunu nasil anlariz ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alisaglam

    quote:

    Orijinalden alıntı: ulvi51

    Otomobil lastiklerinin dondugu ,kullanildigi yonu nasil anlariz mesela arkadas polo marka arabasinin iki on lastigini bana verdi (jantla birlikte) bende bu iki lastigi benim poloya takacagim hangisi sag tarafa takilacak hangisi sol tarafa takilacak ,alttaki lastikte tarif edilir .
    ornegin gecen sene kullandiginiz kar lastiklerinin (jantlabirlikte)sagmi solmu oldugunu bulmaniz icin,lastigin dis kisimini elinizle sivazladiginizda (bastirmadan) sever gibi lastigin donus istikametinin tersine sivazladiginizda eliniz tirtirli bir satihta gider gibi bir his alirsiniz (Testere veya eye gibi) fakat donus istikametinde bu hissi duymazsiniz elinizle,kolay gelsin...
    />



    Edit: Jantla birlikte sokulup takilan lastiklerde (buyuk bir ihtimalle) balans gerekmez


    Merhabalar,

    Yönlü diye tabir ettiğimiz lastiklerde izahlarınız kısmen doğrudur, ancak bu yönergeleri tüm lastikler içindir diyemeyiz. Yönlü lastiklerde de zaten lastiğin üzerinde janta montajına göre dönüş istikametlerini gösteren ok işaretleri yer alır.

    A-simetrik lastiklerde, lastik montaj yönü lastiğin üzerinde inside (iç kısım), outside (dışkısım) şeklinde zaten ifade edilir.

    Yönlü ve A-simetrik lastikler daha doğrusu artık RADIAL diye tabir ettiğimiz tüm lastikler çarprazlama rotasyona tabi TUTULMAMALIDIR. Sadece önler arkaya ve arkalarda öne gelecek şekilde örneğin aracın sağında lastikler birbirleri ile yer değiştirilmelidir. Ne zaman ? Her 15 yada 20 Bin Km. de bir bunun sebebide lastik aşınmasını dengelemek ve lastikten alınabilecek maksimum km. ömrünü alabilmek içindir.

    DOT yazısı simetrik lastiklerde her 2 yüzeyde de yer alır.

    Yönsüz yada A-simetrik olmayan lastiklere simetrik lastikler deriz, yönleri yoktur, sağ ön deki bir lastiği janttan söküp ters çevirip sol arakaya bile takılabilir.

    Halihazırda piyasada yer alan 3 temel tip Tubeless (içlastiksiz) radial yapılı (yani çelik kuşak ve çelik telli) lastik vardır. Simetrik, Yönlü ve A-Simetrik olmak üzere. Son lastik üretimleri A-Simetrik ve Yönlü lastikler üzerine yoğunlaşmıştır.

    Edit 1: Balans hususu 2 farklı teknikle uygulanır. o nedenle jantla birlikte sökülen lastiklere BALANS GEREKMEZ direk doğru DEĞİLDİR.

    Sabit balans dediğimiz makina ile araçdan bağımsız olan montajı yapılmış jant ve lastiğin Balansında söyleminiz doğru olabilir. ancak Seyyar balans dediğimiz araç üzerinde yapılan balansda Makina sadece Jant ve lastik balansının dışında aynı zamanda araç poryasınında balansını dikkate alarak değerler sunduğundan ve araçlar arası farklılık olabileceğinden, araç marka model ve tip olarak aynı olsa bile farklı bir araca takılan jant ve lastiğin yeniden sabit yada seyyar balans makinası ile kontrol edilmesi daha doğru bir teknik ıuygulama açısından faydalıdır.

    Nedense sana daha çok güvenesim geldi

    Şaka bir yana güzel ve gerekli paylaşımlar teşekkürler.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.