- x
    Bunlarla Giriş Yapın: Facebook Google+ Twitter DH Giriş:
    ?
  • Hatırla
  • Yeni Kayıt
KURBAĞALAR HAKKINDA BİR SORU...
22 Cevap8037 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Linkli Mesajlar Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


1192 Mesaj
1 Ağustos 2005; 12:14:11 

Kurbağaların dışkısının zehirliği olduğunu öğrendiğimden beri bodruma giren kurbağaları kovalamakta zorlanıyorum, her yere bulaştırdıklarını düşünüyorum,


Dışkısı zehirli midir? (Doğrumudur?)Nedendir acaba?



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hayattakiler -- 1 Ağustos 2005, 12:15:45 >


_____________________________

Varsa vardır, yoksa yoktur




1176 Mesaj
1 Ağustos 2005; 12:24:48 

zehirli olduğunu sanmıyorum.nereden duydun?

ama emin olmak için araştırı sana bilgi veririm


_____________________________

İzmir Sanat Merkezi


1192 Mesaj
1 Ağustos 2005; 12:30:06 

beraber kurbağa kovaladığımız kişi söyledi. Kurbağaları da belgesellerde izledim ama bunu ilk defa duydum. Bi yeri mi kaçırdım acaba? Bana söylenen sidiğinin zehirli olduğu.

İlgin için teşekkür ederim. Ben de nette araştırabilirim belki ama forumdakiler de öğrensin diye buraya açtım. Belki nette bulamayacaklarım vardır sizde


_____________________________

Varsa vardır, yoksa yoktur




1176 Mesaj
1 Ağustos 2005; 13:03:21 

selam arkadaşım

ben şöyle bir elimdeki kitaplara bakım ama hiç zehirli bir ifadeye rastlamadım.hatta ben kurbağa falan da kestim.yani zehirli olsa bir şekilde zehirlenirdik..

ama bizim çalıştığımız tür rana ridibunda türü.eğer zehirli olan farklı kurbağa türleri varsa onu bilmiyorum..

eğer bulusan benim de haberim olsun..

ben de teşekkür ederim


_____________________________

İzmir Sanat Merkezi


1192 Mesaj
1 Ağustos 2005; 13:09:39 

tekrar Sağol. Bulursam söz..


_____________________________

Varsa vardır, yoksa yoktur




1192 Mesaj
1 Ağustos 2005; 13:36:27 

Zehir Oku Fırlatan Kurbağa

Güney Amerika'da yaşayan zehir oku fırlatan kurbağa saldırıya uğradığında, çok küçük zerresi bile bir insanı öldürmeye yeterli olan oldukça güçlü bir zehir yaymaya başlar. Zehir, kurbağa tarafından yalnızca savunma için kullanılmaktadır. Diğer pek çok canlıda olduğu gibi zehir oku fırlatan kurbağanın gözalıcı parlaklıktaki renkleri de düşmanları uyarma özelliğini taşır.

Ekte de resmi var nofrost. Bu zehirliymiş.


Aradığım kubağayı buldum( 2. resimde). Bu gördüğümün aynısı ve zehirli olmasa da siğilli imiş. iyi ki dokunmadım.

6. Familya (Aile): Bufonidae (Kara kurbağaları)
gözlerin hemen arkasında bulunan "Parotid" bezleriyle karakterizedir. Vücutları tamamen siğillidir.
Bufo viridis (gece kurbağası), Bufo bufo (siğilli kurbağa)





local://upfiles/73014/46E28A8DC49F4D52A976A2730615462D.jpg

local://upfiles/73014/0B7B956396BA4F8282922FB699235060.jpg


Ekteki dosya (2)


< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hayattakiler -- 1 Ağustos 2005, 13:37:35 >


_____________________________

Varsa vardır, yoksa yoktur




5463 Mesaj
1 Ağustos 2005; 13:44:19 

Vücutları tamamen siğilli demek, derilerinin pütürlü olduğu anlamına geliyor. Yoksa kurbağaların siğil atması batıl inançtır.


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


1192 Mesaj
1 Ağustos 2005; 13:47:16 

emin misin? kovalamam gereken iki kurbağa var da. Nasıl kurtulurum bunlardan? Neyse Bilim forumu bu doğru ya..


_____________________________

Varsa vardır, yoksa yoktur




1176 Mesaj
1 Ağustos 2005; 13:51:03 

abooo.çok sağol ya.inan ki tam da merak ettiğim kurbağaları bulmuşsun.sen nerede okuyorsun?siğilli kurbağayı nerede gördün enson?

ben ege ün. biyoloji okuyorum.hocaya kurbağadan siğil geçer mi demiştim,o da bana yok canım saçmala mı falan demişti...


ya bizimkiler çok geri kalmışlar,bir tek ova kurbağası türü olan rana ridibundayı inceliyorlar.halbki ülkemdeki farklı türleri bul onları da araştır değil mi?bu biyologların görevidir..

ben bu okulu bırakıp ukraynada başka bir ün. başlıcam.biyolojiyi çok sevsemde doğru düzgün eğetimve iş imkanı olmaması beni bu karara itiyor..

neyse sana çok teşekkür ederim..gerçekten çok sağol



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nofrost -- 1 Ağustos 2005, 13:52:32 >


_____________________________

İzmir Sanat Merkezi


1192 Mesaj
1 Ağustos 2005; 13:55:16 

baksana kaotika ne diyo. merak ettim şimdi tam açıklığa kavuşur umarım konu. bir de ondan cevap bekliyorum.

Bu kurbağaları bir villanın bodrumunda gördüm.Nasıl girmiş anlamadım ya. bırak sen ovaları çayırları villalarda geziyo bunlar sosyetik kurbağalar

Tübitakın bilim teknik dergisine bak.nette buldum ben de herşeyi..


_____________________________

Varsa vardır, yoksa yoktur




1192 Mesaj
1 Ağustos 2005; 13:59:12 

ben artık hiçbi yerde okumuyom.

ama tekrar okumak ve arkeoloji bitirmek isterdim

kan tutuyo da


_____________________________

Varsa vardır, yoksa yoktur




5463 Mesaj
1 Ağustos 2005; 14:00:01 

Bazı kurbağa türlerinini sidiğinin asitli ve yakıcı özelliğe sahip olduğunu duymuştum. ama bu siğit atıyor anlamında değil. yakıyor sadece.
Şimdi işe geç kalıyorum. akşam anlatırım.


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


1192 Mesaj
1 Ağustos 2005; 14:02:36 

akşam da ben yokum neyse yine de sağol.yarın okurum artık. Hayırlı işler


_____________________________

Varsa vardır, yoksa yoktur




1176 Mesaj
1 Ağustos 2005; 14:02:57 

dedğim gibi hoca bana kurbağa siğil atmaz demişti..ama her tür için durum aynıdır demek dahada cahillik olur.araştırmak gerekir..

bu arada sen kurbağa tutacaksan her ihtimale karşı yine de eline eldiven geçir.ne de olsa pis yerde duruyor ve üzerinde bir sürü mikroorganizma olabilir..

kolay gelsin


_____________________________

İzmir Sanat Merkezi


1192 Mesaj
1 Ağustos 2005; 14:05:43 

tutmak ?

ben direk kafalarına poşeti geçirmeyi düşünüyorum sonra da..

tabi zorda kalırsam tutucam


_____________________________

Varsa vardır, yoksa yoktur




1192 Mesaj
1 Ağustos 2005; 14:16:56 

iki kurbağa vardı.birini çöp kutusuna atmıştım. ama sonra bi tane daha çıktı. bunlar çoğalıyo herhalde.en iyisi site yönetimini uyarmak..

nofrost güzel bir bölümde okuyosun.umarım yolun açık olur.


_____________________________

Varsa vardır, yoksa yoktur




1192 Mesaj
1 Ağustos 2005; 14:53:56 

ÇIRPINAN KURBAĞALAR

İki kurbağa süt güğümüne düşmüşler. Birisi biraz çırpınmış ve bakmış ki
kurtulma ümidi yok, kendini bırakmış ve boğularak ölmüş.
Öbürü çırpınmaya devam etmiş. çırpınmış, çırpınmış, çırpınmış...
Tam kollarındaki derman tükenecekken bir de bakmış ki süt, çırpınma
nedeni ile, tereyağına dönüşmüş.
tereyağının üstüne çıkıp, bir sıçrayışta güğümden dışarı atlarken de
düşünmüş, ikimiz birlikte çırpınsa idik daha mı erken kurtulurduk.


_____________________________

Varsa vardır, yoksa yoktur




 
279 Mesaj
1 Ağustos 2005; 15:15:05 

Valla istediğin kadar elle oyna mıncıkla korkma bişi olmaz tecrübeyle sabittir . Küçükken köyde dereden ayrılmazdım, bütün günüm kurbağalarla geçerdi. Hatta kavanoza doldurup evde leğenlerle kurbağa olimpiyatları düzenliyodum. Adım kurbağacıya çıkmıştı bi ara.Hiç te bişi olmadı, hayatım boyunca sadece 1 kere parmağımda ufak siğil gibi bişi çıktı o da kısa zamanda yok oldu (kurbağalarla alakası olduğunu sanmıyorum yani).


_____________________________

Ignorance is bliss...


1192 Mesaj
1 Ağustos 2005; 15:18:19 

senin kadar cesaretim yok. hem neyini mıncıklıyım ben onun ııyyyy


_____________________________

Varsa vardır, yoksa yoktur




1176 Mesaj
1 Ağustos 2005; 18:10:57 

kurbağaların dış derisi mukusla kaplı olduğundan biraz bana da iğrenç geliyo aslında.ben ellemem yani eldiven olmadan


_____________________________

İzmir Sanat Merkezi


 
279 Mesaj
1 Ağustos 2005; 18:13:58 

Amaaaan siz ne anlarsınız bee, yavru kurbağalar gayet te şirin geliodu bana küçükken .


_____________________________

Ignorance is bliss...


 
10 Mesaj
5 Ağustos 2013; 23:16:23 


quote:

Orijinalden alıntı: kaotika

Vücutları tamamen siğilli demek, derilerinin pütürlü olduğu anlamına geliyor. Yoksa kurbağaların siğil atması batıl inançtır.

Beyler küçükken ilk defa kurbağ görmüştüm.... Bayağı bir büyüktü elime aldım... Ertesi gün aldığım elimde siğil çıktı... Yakıcı ilaç kullandım.. Siğil geçti etrafında da yanık izi kaldı..ama küçükken yine küçük kurbağların derisini yüzüp suda yüzdürürdük onlar siğil oluşturmuyordu....



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



1133 Mesaj
5 Ağustos 2013; 23:45:23 

quote:

Orijinalden alıntı: handsomesut



Beyler küçükken ilk defa kurbağ görmüştüm.... Bayağı bir büyüktü elime aldım... Ertesi gün aldığım elimde siğil çıktı... Yakıcı ilaç kullandım.. Siğil geçti etrafında da yanık izi kaldı..ama küçükken yine küçük kurbağların derisini yüzüp suda yüzdürürdük onlar siğil oluşturmuyordu....

derisini yüzüp yüzdürmek!?



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rabelisa -- 5 Ağustos 2013; 23:45:54 >


_____________________________

imza
Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Kültür ve Bilim] » Kültür, Güncel ve Tarih » Güncel » KURBAĞALAR HAKKINDA BİR SORU...
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.348