Şimdi Ara

TVS APACHE 150 RTR Mİ HONDA CBR 125R Mİ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
33
Cevap
1
Favori
27.189
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Şimdi arkadaşlar olaya son noktayı koyuyoruz. TVS Apache 150'yi test ettirdik ve sonuçları aşağıdaki gibi.

    1-) amortisörlerin gazlı olması çukurlara girdiğini hissedemiyorsun. Diğer motorlardaki gibi küt diye bir ses gelmiyor

    2-) 2010 modeline göre biraz daha ayak basamakları geri alınmış. İlk etapda kullanıcıyı yorar sandık ancak pek etkilemedi. Daha güvenli bir sürüş sağlıyor.

    3-) Vibrasyon yok denecek kadar az. Kullananlar bilir. Vibrasyondan dolayı sürücüyü çok fazla rahatsız ediyordu. Ancak Euro 3 belgesi alması bunu ıspatlıyor. Aksi halde Euro 3 belgesi alması çok zordu.

    4-) Çok atak ve kıvraklığı İstanbul trafiğinde, özellikle kuryeler tarafından çok tercih edileceğini sanıyoruz.

    5-) Rodajda 8 - 9 kuruş gibi düşük bir rakam yakaması bizi de oldukça şaşırttı

    6-) Lastiklerin fabrika çıkışı şambrelli olması ufak bir dez avantaj olduğunu sanıyoruz. Tüm sıfır motorlardaki gibi alındığında lastikler değiştirilirse çok iyi olur.

    7-) Arka stoplar ve parkların LED olması kapalı havlarda görülmeyi oldukça arttırıyor. Amput patladı derdide ortadan kalmış oluyor.

    8-) Gidon 2 parça halinde. Racing makinalar gidi. Diğer modellerde en ufak bir düşmede eğildiğinden ve yol tutuşunu etkilediğinden, 2 parça olması oldukça avantajlı.

    9-) Rüzgara karşı ayrodinamik yapısından dolayı direkç gösteriyor. gövde büyük olmadığından ve rüzgarı kesebildiğinden sınıfına göre oldukça iyi.

    NOT: Arkadaşlar bu testleri günde 300-350 km yok yapan bir kuryeye yaptırdık ve sonuçlarını kendi ağzından yazdık. Artık seçim yapmak tamamen size kalmış. Aşağıda bir karşılaştırma listeside koyduk. Hadi hayırlı olsun herkese



    [simage][/simage]http://http://my.yfrog.com/registration/setlogin.php?login=0a4d19e410ed87f85118f8422691b808




  • Merhabalar.

    Arkadaşımda ve bende 2011 model 2 tane TVS Apache 150 var. Bundan öncede 2010 CBF150 kullandık.

    Bir tanesi 8800km’de diğeri de 1050km’de ve maşAllah hiçbir sorunları yok. Ama ikisininde bakımlarını hiç geçirmeyiz, hor kullanmayız ve sabahları en az 3 dakika ısıtırız. (Isıtmayınca TVS’de CBF’de stop ediyor.)

    TVS, Suzuki motoru kullanıyor, CBF (Honda) kendi motorunu üretip kullanıyor. CBF, Çin'de Honda Sundero adında kendi fabrikasında üretiliyor. TVS Hindistan'da TVS Motor Company adında kendi fabrikasında üretiliyor.

    İkisininde servis ve yedek parça sorunu yok, TVS, TVS servisinde bakıma giriyor. Honda, Honda servisinde bakıma giriyor.

    Başlamadan şunu hemen söyleyim; ikisininde üzerinde gelen lastikler gerçekten çok kötüler. Michelin Pilot Sporty taktıktan sonra kalkışta, frenlemede ve virajlarda çok daha güvenli oluyorlar. (Kesinlikle ve şiddetle can ve mal güvenliğiniz açısından tavsiye edilir.)

    Görünüm olarak, herkese göre değişir ama TVS’nin tasarımı biraz daha racinge benzediği için daha çok bakış topluyor.

    Motorlara dıştan bakıldığında; CBF’den farklı olarak, TVS’nin selesi daha alçak ve ayakların yola daha yakın. Kısa boylular için iyi bir avantaj. TVS’nin arka stopları LED’li, göstergeleri dijital, arka amortisörleri gazlı ve direksiyonu yarış motorlarında olduğu gibi iki parça. TVS, CBF’e göre daha kısa, alçak ama kalıplı bir motosiklet.

    TVS’nin dijital göstergeleri CBF’den daha modern, daha okunaklı ve gece sürüşünde daha iyi görünüyorlar.

    Kullanımlarına gelince TVS’nin CBF’den farkı; otururken biraz daha öne doğru yığılıyorsunuz (racing gibi), CBF de oturuş biraz daha dik dolayısıyla şehir içinde ve dışında oturuş olarak daha rahat ama bu yüksek hızda dezavantaj oluyor, yüksek hızda CBF daha çok rüzgar direnci alıp sizi geriye doğru itiyor ve dolayısıyla biraz yoruyor. Yüksek hızda TVS yola daha iyi oturuyor, daha çok güven veriyor.

    TVS’nin arka amortisörleri gazlı ve CBF’e göre motosiklet daha az salınım yapıyor. Bir kasisten geçerken CBF biraz zıplıyor ama TVS hemen yola oturuyor. CBF’inde ön amortisörleri TVS’ye göre daha iyi. Ama her ikisinde de arada uçurumlar yok yine birbirine yakınlar.

    TVS’nin vitesleri ve debriyajı CBF’den çok çok çok daha rahat bunu özellikle belirtmek istiyorum. Eğer sık vites değiştiriyorsan TVS yormuyor.

    Düşük hızda (80km civarı) rüzgarsız bir günde 3 saatlik molasız yolculukta CBF sık vites değiştirmediğin sürece daha konforlu. Yani demek istediğim CBF i 3 saat kesintisiz kullanırsın ama TVS yi sadece oturuş pozisyonunun öne doğru biraz daha eğik olmasından dolayı 2-2,5 saat civarı kullanırsın.

    Eğer ağırlıklı olarak gece kullanacaksan TVS’nin farları daha iyi ve far, motorun kafasıyla beraber dönüyor ama CBF’in farı sabit. Önemsiz gibi görmeyin sakın pratikte farların dönebilmesi çok işe yarıyor.

    Teknik olarak; TVS, CBFden 1,9 PS daha güçlü ve 4 kg daha hafif. CBF 130kg, TVS 126kg (ruhsat bilgisidir.)

    Performans olarak TVS, CBF’i geride bırakıyor. TVS gerçekten Hondaya göre kuvvetli olduğunu hemen hissettiriyor. Hem durduğu yerden kalkarken hemde 2. Vites 30km hızda sabit yan yana giderken gaz verdiğimizde sonuç değişmedi. Ama arada uçurumlar yok. TVS 100km hıza çıktığında CBF ile arasında 4 boy falan fark oluyor. (Motorların sürücüleri; TVS 172cm 76 kg, CBF 170cm 72kg. Motorların kilometreleri birbirine çok yakın ve aynı taban ebatlı Michelin Pilot Sporty F marka/model lastiklerle denenmiştir.)

    Yakıt tüketimine gelince hesaplamalarıma göre CBF150 aynı güzergah uzun yolda 80/90km hız ile 100kmde/2,56 litre yakmıştı. TVS uzun yolda 80/90km hız ile 100kmde 2,68 litre yaktı.

    CBF 1000km’de yağ değiştirdimizde 400 gr yağ eksiltiyordu. TVS 150 gr yağ eksiltiyor.

    Fren performansına gelince TVS’nin frenleri daha kuvvetli ancak TVS’nin ön amortisörleri ağırlığı taşımada biraz yumuşak kalmış bana göre. Frenleme esnasında motosikletin ön amortisörleri çok fazla içe batıp, motosiklet çok yumuluyor. Daha kalın bir amortisör yağı ile bu giderilebilir diye düşünüyorum. Honda bu konuda daha iyi.

    Sonuç olarak çok merak edilen titreşim olayına gelince; bence,

    TVS’nin arkasında oturana titreşim var, kullanana yok denecek kadar az.

    CBF’nin arkasında oturana titreşim yok denecek kadar az, kullanana yok.

    Honda titreşim konusunda daha iyi, ancak TVS’nin daha yüksek güç ve tork üretmesi bu titreşimin sebebi olabilir. Umarım açıklayıcı olmuştur.

    Herkese kazasız, güvenli sürüşler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bilalancer -- 12 Şubat 2012; 12:10:28 >




  • Herkese merhabalar arkadaşlar sizce honda cbr 125r mi daha güzel yoksa tvs apache 150 rtr mi gerek alımlılık olsun gerek cc olsun gerek hız hp olsun tüm özelliklere bakılarak sizce cbr125 mi alınır yoksa apache mi?
    Bu zamana kadar cbr 125r almayı düşünüyordum ancak fiyatı 125 lik bir makine için çok gibi şimdi apache'ler ilgimi çekiyor ancak motosiklet tecrübesi olan arkadaşlara danışmak istedim şimdiden çok teşekkür ederim

    2. EL FİYATLAR
    APACHE :2200-2800 tl
    CBR 125R:3000-4000 tl

    arası değişiyor tabiki fiyatı da değerlendirmeye katın.



  • İlk motosikletiniz mi?
    Eğer ilk ise ben YBR 125 derim.Çünkü ilk tecrübeniz olacağı için ister istemez motordan düşeceksiniz tabi düşünce motor hasar görecek,yedek parça fiyatı ve bolluğu CBR 125 den çok daha ucuzdur.Ancak CBR da düşerseniz, yedek parça fiyatları el yakar ve bulmak için bekleyebilirsiniz.

    Apache hakkında bilgim yok o yüzden yazmıyorum.İyi forummlar...
  • Evet ilk olacak inşallah ancak ybr 125 leri zaten araştırdım biliyorum ben apache mi yoksa cbr 125r mi diyorum yani bu ikisi arasından bir seçim olsa daha iyi olur.
  • Eğer hız istiyorsan cbr 125r almalısın.Ama hızdan kastım öyle 160-170 değil 130-140 a rahat çıkmaktan bahsediyorum sonrası yok.

    Öncelikle şunu bilmelisin 125cc lik ybr cbr yada 150 cc lik apache,cbf150 modeller kesinlikle hız yapmak için alınacak modeller değildir.Bu umutla alıp basabildiğin kadar basmak seni tehlikeye düşürmekten başka birşey değildir.Aralarından en hızlı cbr 125r dır oda ufaktır boyun uzun birazda kiloluysan altında kaybolur motor.Ama 140 rahat yapar.Onun dışında cbf 150,ybr 125 gibi modellerde 110 la gidersen daha fazlasını arama.Ha basmıyor mu basıyor 135 yapan cbf 150 de var ybr 125 te ama senin için güvenli olmaz.110 yeterlidir fazlasını arayıp kendinide motoruda zorlamamalısın.Sen kendini ne kadar yırtarsan yırt 150 yi göremeyeceksin o yüzden kasmanın anlamı yok.Hızlı birşey istiyorsan 250 lik bakmanı tavsiye ederim.

    Sen sadece apache ve cbr demişsin ama dediğim gibi cbr ufak makinedir rahat edemeyeceksen hızlı diye alıp kıvranmanın anlamı yok.15-20 km/h daha yavaş olsun ama rahat edeyim güvenli sürüş yapayım dersen ybr125 yada cbf 150 alabilirsin.

    Apache sürmedim fakat onunda atak güzel makine olduğunu çok duydum.Ama cbr 125 kadar değildir.

    Motosikleti almadan önce iyi düşün hız için alacaksan,gazı her açışımda son viteste 150 yi göreyim dersen bu saydığımız motorlardan alıp hiç boşuna zaman kaybetme.Ya 2 zamanlı 125cc derby yada aprilla al (180 km/h hızı görebilir ama pahalıdır) yada direk 250 cc modellere bak.Diğer türlü 125cc 150 cc alırsan hız için 1 ay sonra satıp 250 cc almayı düşüneceksin.

    Ama illa apache ve cbr 125 r arasında bir seçim yapmak gerekiyorsa tabiki cbr 125r olur.Apache sıfır km 3000 tl falandı sanırım cbr 125r 6000 tl oldu zaten biri diğerinin iki katı fiyatta karşılaştırmaya bile gerek yok.




  • Keşke post kasmak için bu bölümü değilde başka bi bölümü kullansan . Gelmişsin buraya Ekim - Kasım aylarının konularına sadece ifadelerle cevaplar yazıyosun .
  • sen kendine bak
  • Evet tam konusuna denk geldim.

    TVS APACHE ve HONDA CBR 125' ciler için bir güzellik yapmak istiyorum.

    İster TVS'ci olun ister CBR 125'ci motorunu içinden gelen duygularla kendi cümleleriyle anlatan herkese motor markasına göre mail adresi hediye ediyorum.

    Örnek: ahmet@tvsapache.net veya mehmet@hondacbr125.net

    yapmanız gereken sadece info@tvsapache.net adresine kendi motorunuzu anlatan birkaç cümleyle bir tanıtım yazısı yazmak. (Motorunuzun resmini de eklerseniz daha güzel olacaktır.) (:
  • arkadaşlar, TVS Apache Yedek parçalarının tamamı konusunda yardımcı olabilirim.www.suratmotor.com dan bakabilirsiniz...
  • bende tvs apache kullanmaktayım 6 aydan beri muhtesem otesi bi makina zaten odullerindende belli
    daha onceki motorum ybr 125 ti ybrden sonra apache yi kelimelerle anlatamam
    cbr 125 e hic binmedim ama gorunusu bana cok cok kotu geliyor
  • öncelikle cbr 125 R super sport bir makinadır tvs commuter ve naked sınıfında bir motor bunlar bir biriyle kıyaslanamıcak motorlar öncelikle tarzını belirlemelisin chopper naked super sport sport touring enduro off road bunların hepsi bir tarz chopper motor keyif motorudur super sport hız motorudur bunlar kıyaslanamaz ama tvs ile kıyaslıcağın bir motor varsa oda cbf 150 ybr 125 dir aynı sınıfın motorları bunlar kullanışlıdır ama tvs apache honda cbf 150 yamaha ybr 125 arasından seçim yapılması gerekio dersen cbf 150 derim daha uzun şase ve konfor titreme olayı 0 denilecek kadar az bir motor apache ve ybrden iyidir kendi görüşüm bu bunların arasında en fazla titreme yapan apachedir =)
  • ya cbr ya apache

    ikiside farklı sınıflarda biri commuter biri racing zaten herkez biliyor ama ikiside alınabilir çok güzel motorlar
    [tecrübem yok ama çok araştırdım]
  • quote:

    Orijinalden alıntı: makavel1

    ya cbr ya apache

    ikiside farklı sınıflarda biri commuter biri racing zaten herkez biliyor ama ikiside alınabilir çok güzel motorlar
    [tecrübem yok ama çok araştırdım]

    Sazan.gif..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hachiko

    quote:

    Orijinalden alıntı: makavel1

    ya cbr ya apache

    ikiside farklı sınıflarda biri commuter biri racing zaten herkez biliyor ama ikiside alınabilir çok güzel motorlar
    [tecrübem yok ama çok araştırdım]

    Sazan.gif..

    ok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hachiko

    quote:

    Orijinalden alıntı: makavel1

    ya cbr ya apache

    ikiside farklı sınıflarda biri commuter biri racing zaten herkez biliyor ama ikiside alınabilir çok güzel motorlar
    [tecrübem yok ama çok araştırdım]

    Sazan.gif..



    TVS forever




  • arkadaşlar bende motor almayı düşünüyorum 2 senedir ehliyetim var fakat ehliyet sınavı haricinde hiç motor kullanmadım istanbul içinde iş-okul-ev üçgeni içinde kullanacağım fiyat olarak 3000 liraya kadar ve yeni başlayacağım için bana uygun bir motor bakıyorum boyum 1.85 sanırım bu klerans da önemli olacak seçimimi yaparken model tavsiyelerinizi bekliyorum..
  • commuter motorların hepsı ıyıdır. apache,ybr,cbf olsun hepsı ıyıdır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: denfekolte98

    quote:

    Orijinalden alıntı: hachiko

    quote:

    Orijinalden alıntı: makavel1

    ya cbr ya apache

    ikiside farklı sınıflarda biri commuter biri racing zaten herkez biliyor ama ikiside alınabilir çok güzel motorlar
    [tecrübem yok ama çok araştırdım]

    Sazan.gif..



    TVS forever

    sazan forever




  • denyo eğer görsellik önemli diyorsan apache derim.ama uzun mesafe alacaksan cbf öneririm.hafifte olsa vibrasyondan dolayı apache geride kalıyor bence.ama ben olsam tvs alırım.çok daha çekici duruyor ve vibrasyondan başka zayıf yönüde yok cbf ten.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.