termostatın bozuk olduğu nasıl anlaşılır?
8 Cevap12263 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
252 Mesaj
24 Kasım 2009; 17:57:59 

arkadaşlar 98 model uno sxie marka arabanın termostatının bozuk olduğundan şüpheleniyorum.

hararetin sürekli 90 civarı olması gerekmiyor mu?

araba yokuş aşağı giderken hararet 70 lere kadar iniyor.

bir de ilk çalıştığında baya geç ısınıyor.

termostatım bozuk mu acaba?


_____________________________



 
347 Mesaj
24 Kasım 2009; 20:44:50 

Yuksek ıhtımalle termostatın bozuk, ya da düşük dereceli..
Termostat iki şekilde bozuk olabiliyor.. Hiç açmazsa zaten hararet yapar motor direk anlarsın..
Termostat sürekli açık ise yine bozuktur..Su sureklı devirdaimde kalır ve motor zor ısınır..

Eger sadece yokuş aşagı değil, düz yolda giderken de hararet sürekli düşüyor, trafikte ya da rolanti halınde ıken yukselıyorsa ..
termostat bozuktur.
Örneğin 90 derecelik bir termostat düz yolda giderken 70 leri buluyorsa bozuktur.
ama uzun bir yokuşu motor kompresyonuyla iniyorsanız hararet yine düşer, bu temostatın bozuk oldugu anlamına gelmez. Normaldir.
Yine 90 lık bir termostat 70 derecelere kadar düşmemeli.. -10 oynamalı en fazla.


_____________________________

En fazla ileriye giden ok, en çok geriye çekilmiş yaydan çıkar.


 
252 Mesaj
24 Kasım 2009; 23:35:03 

araba düşük devirlerde iken fan çalıştırıyor. uzun yolda ise hararet 70 lerde oluyor.


_____________________________



 
2210 Mesaj
25 Kasım 2009; 8:12:06 

bence normal ,,, bozuk termostatta 90 ları hiç görmessin motor sürekli soğuk kalır , yada tam kapalı kalırsa işte o çok kötü o zaman hararet yapar araba


 
162 Mesaj
25 Kasım 2009; 19:41:56 

Benim ilk arabam uno idi sıcaklık 70 derece civarında kalırdı özellikle sürat yaptığımda sıcaklık daha da düşerdi sanırım bu arabalara özgü bişey bu aksi takdirde bakımlarını hep yetkili servislerde yaptırdım sıkıntı olsaydı kesin servis bunu paraya çevirirdi.


_____________________________



 
3 Mesaj
27 Kasım 2009; 0:38:00 

quote:

Orijinalden alıntı: şahinler

arkadaşlar 98 model uno sxie marka arabanın termostatının bozuk olduğundan şüpheleniyorum.

hararetin sürekli 90 civarı olması gerekmiyor mu?

araba yokuş aşağı giderken hararet 70 lere kadar iniyor.

bir de ilk çalıştığında baya geç ısınıyor.

termostatım bozuk mu acaba?

Termostat bozuk ise 70 dereceye bile cikmaz buda termostad,in kapatmadigindan dolayi olur ve cok gec isinir ayrica sicak havalarda uzun yolda 90 dereceyide bulur isi buda normaldir ben yeni degi$tirdim ve araba 99 mod idi . SAYGILAR....



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cavu$ -- 27 Kasım 2009; 0:40:02 >


_____________________________

$oförün usatasi deyil dikkatlisi olur..
Arabanin $akasi olmaz...


 
1487 Mesaj
27 Kasım 2009; 18:55:15 

peki..
aracın çabuk su eksiltmesinin termostat ile alakası var mıdır arkadaslar.
son zamanlarda aracım çabuk su eksiltmeye basladı.
daha önce hiç suya bakma gereği bile duymuyordum
ama 2 gün önce bir baktım ne göreyim kupkuru içinde gram su yok
umarım motora falan bir zararı olmamıstır.sanayide bir ustaya gösterdim
herhangi bir noktada kaçak yok dedi zaten araç uzun süre bekletildiği zamanlarda
altında su birikmesi falan oluşmuyor su deposunda falanda eksilme görülmüyor
yani anlayacağınız araç hareket halinde iken su eksiltiyor.bu arada aracım lpg li.
az önce bir şey daha dikkatimi çekti.aracımı çalıştırdım ve gaza geçene kadar bekledim
herzaman yaptığım gibi(ortalama 4 dk falan 35 dereceyi bulunca gaza geçiyor) yaklasık 200 m kadar ilerledim aracın harareti hemen 70 geldi ki daha önce bu kadar hızlı olarak bu dereceye geldiği dikkatimi çekmemisti.sehir içinde aracı fazla zorlamadan kullandığımda derece 75-80 arasında bulunuyor.sizce su eksilmesindeki sebep ne olabilir.bu arada şunu da belirteyim.sanayideki usta aracınsu eksilmesindekisebebin üst kapak contasından kaynaklanabilceğini söyledi.bu kötüye isaret midir acaba.conta ile alakalı bir durum varsa ağır masraf çıkarır mı
ilgilenen arkadaslara teşekkür ederim


_____________________________



2254 Mesaj
27 Kasım 2009; 19:36:08 

Lpg ayarın fakir karışıma göre ayarlanmış bu reaksiyona göre,gidip lpg yi ayarlattır biraz lamda değerini yükseltsin ,piston üstü harareti artmış aracın .
Böyle kullanmaya devam edersen segman başta olmak üzere bir çok parçan hasar görür ve bozulur ki bu harareti motor suyu sıcaklığından göremezsin.Kapak contasından da diyorsa neden meydana geldiğini araştırsın atıklık yapmıştı ve taşlama gerekmesi de büyük ihtimal.


_____________________________

merhaba


 
1487 Mesaj
27 Kasım 2009; 19:54:50 


quote:

Orijinalden alıntı: froster2006

Lpg ayarın fakir karışıma göre ayarlanmış bu reaksiyona göre,gidip lpg yi ayarlattır biraz lamda değerini yükseltsin ,piston üstü harareti artmış aracın .
Böyle kullanmaya devam edersen segman başta olmak üzere bir çok parçan hasar görür ve bozulur ki bu harareti motor suyu sıcaklığından göremezsin.Kapak contasından da diyorsa neden meydana geldiğini araştırsın atıklık yapmıştı ve taşlama gerekmesi de büyük ihtimal.


ustanın tahmini üst kapak contası.senin de dediğin gibi contadan kaynaklı ise taşlama gerekebilir dedi.
aracın lpg değerleri kötü değil aslında.yaklasık 8-9 ay boyunca aracın arıza ışığı yanık bir şekilde dolaştım.sonra ayarını (OBD mi AEB mi bir cihaz ile) yaptırdım.yaklaşık 6 aydır arıza ışığı yanmıyor ve çekiş sorunu gibi bir sıkıntım da yok.ilgin için tesekkür ederim


_____________________________

Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri » termostatın bozuk olduğu nasıl anlaşılır?
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.344