Lastikte H ve T tipi arasında ki fark
21 Cevap28489 Görüntüleme1 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
10 Mesaj
18 Kasım 2009; 22:19:13 

Herkese slmlar,

Toyota 99 Corolla 1,6 model aracıma lastik almayı düşünüyorum. Üzerindeki lastikler T sınıfı, servisteki ustam bu modele H sınıfı lastik daha uygun olacağını söylüyor. Yaptığım araştırmalarda Lassa Impetus Revo (H sınıfı) lastik almaya karar vermiştim fakat Lassa Atractta (T sınıfı) ile aralarında 4 lastikte yaklaşık 100 TL fark ediyor. Bildiğim kadarı ile T sınıfı 190 Km için H sınıfı ise 220 Km Saat/Hız için olan lastikler. Ben hız olarak 150 Km bile zor yaparım. Hele İstanbulda bu km'leri nerde yapacağız.
Bu durum haricinde T sınıfının veya H sınıfının otomobil için sağlayacağı başka bir fayda bulunmaktamıdır.
Yardımcı olursanız sevinirim..


_____________________________



 
192 Mesaj
19 Kasım 2009; 10:50:02 

T sınıfı lastik sizin aracınıza uygundur. İçiniz rahat olsun . Kullanımda size sorun çıkarmaz. zaten siz de araştırmışsınız 190 km/h sürat değeri olduğunu.


_____________________________

Hayatınız 3mm ye bağlı. Lütfen 3mm altında aşınmış lastiklerinizi sevdiklerinizin güvenliği için değiştirin.


 
10 Mesaj
19 Kasım 2009; 12:48:06 


quote:

Orijinalden alıntı: mesut_y

Herkese slmlar,

Toyota 99 Corolla 1,6 model aracıma lastik almayı düşünüyorum. Üzerindeki lastikler T sınıfı, servisteki ustam bu modele H sınıfı lastik daha uygun olacağını söylüyor. Yaptığım araştırmalarda Lassa Impetus Revo (H sınıfı) lastik almaya karar vermiştim fakat Lassa Atractta (T sınıfı) ile aralarında 4 lastikte yaklaşık 100 TL fark ediyor. Bildiğim kadarı ile T sınıfı 190 Km için H sınıfı ise 220 Km Saat/Hız için olan lastikler. Ben hız olarak 150 Km bile zor yaparım. Hele İstanbulda bu km'leri nerde yapacağız.
Bu durum haricinde T sınıfının veya H sınıfının otomobil için sağlayacağı başka bir fayda bulunmaktamıdır.
Yardımcı olursanız sevinirim..

150 km biLe zor yapıyorsunuz diye T sınıfı bir Lastik aLmak mantıkLı sayıLmaz. çünkü 100 km hızda biLe T sınıfı ve H sınıfı arasında fark vardır. oLayı bu açıdan da düşününüz...


_____________________________

Samsung R620-FS03TR | Canon EOS 500D | Western Digital 1 TB External HDD | iPod 5. Generation Video 30 GB


 
600 Mesaj
19 Kasım 2009; 19:31:59 

Uzerindeki lastikler T sinifi ise T sinifi lastik almaniz yeterlidir.


_____________________________

OPEL ASTRA 1.6 COSMO TWINPORT EASYTRONIC


4975 Mesaj
22 Kasım 2009; 0:48:16 

Hız endeksi


_____________________________


Motor+Egzos MegaChips Chip Tuning, EGR İptali, K&N Kutu İçi Filtre, HKS Super SQV Blow Off, Custom Egzos 60mm Boru (Çift Çıkış)
Yürüyen Aksam Eibach 4 cm Spor Helezon Yay Takımı, 17" O.Z. Racing Ultraleggera Matt Black, Dunlop 215/45 Lastik Takımı
Dış Mekan OPC Line Body Kit, Custom Karartılmış Far Takımı, Steinmetz Panjur, APP
İç Mekan Krom Pedal Seti, Armster Kolçak
Common-rail Direct Turbo Injection Power... Loading
100 Hp 240 Nm
Honda CBF 150


17 Mesaj
8 Temmuz 2010; 12:37:39 

Arkadaşımız lastiğini çoktan almıştır ama açıklama yapalım.T serisi taşıma serisi anlamındadır, örneğin lastik başına 750 kg. H serisi hız serisi anlamında Lastik başına 500 kg. ağırlık taşıyabilir.Lastiğin içindeki tellerle alakalı bir durum yani.Buda şu anlama gelir eğer aracınızla fazla yük taşımıyorsanız H serisi almanız yararınıza olacaktır konfor açısından.T Serisi taşıma serisi olduğundan araç yüksüz iken kasislerde çok vurur.Kaynak arkaşım Lastik satışı yapmaktadır.Ondan öğrendiğim Bilgidir.


_____________________________

<pre xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">


 
284 Mesaj
8 Temmuz 2010; 13:06:02 


quote:

Orijinalden alıntı: burhan80

Arkadaşımız lastiğini çoktan almıştır ama açıklama yapalım.T serisi taşıma serisi anlamındadır, örneğin lastik başına 750 kg. H serisi hız serisi anlamında Lastik başına 500 kg. ağırlık taşıyabilir.Lastiğin içindeki tellerle alakalı bir durum yani.Buda şu anlama gelir eğer aracınızla fazla yük taşımıyorsanız H serisi almanız yararınıza olacaktır konfor açısından.T Serisi taşıma serisi olduğundan araç yüksüz iken kasislerde çok vurur.Kaynak arkaşım Lastik satışı yapmaktadır.Ondan öğrendiğim Bilgidir.

Bilgi sahibi olmadan,fikir sahibi olmak bu olsa gerek..
Lastik başına taşınabilen yük seviyesini,H-T gibi hız sembollerinin önünde yazan 79-82-86 gibi ibareler belirler..
Sizin aracınız için T serisi lastik yeterlidir..H serisi lastiğin,yüksek hızlara daha fazla mukavetinin olması dışında,yol tutuş,viraj kabiliyeti,fren mesafesi,yakıt ekonomisi vb. konularda bir artısı yoktur..


_____________________________

2004 Megane 2 sedan 1.6 Dynamique BVA


17 Mesaj
22 Eylül 2010; 15:02:53 

Bilgi sahibi arkadaşım sen ne demişsin h ve t nin önünde numaralardan bahsetmişsin.Taşıma ve hız olayı doğru yani.Eee daha ne.Ben ne demişim lastikçi arkaşımdan aldığım bilgi.


_____________________________

<pre xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">


7586 Mesaj
25 Eylül 2010; 15:55:30 

Lastikçi de bilmiyor yani, öyle mi


_____________________________

KEDÜDÜR O , KEDÜ KEDÜ



3754 Mesaj
25 Eylül 2010; 16:09:12 


quote:

Orijinalden alıntı: burhan80

Arkadaşımız lastiğini çoktan almıştır ama açıklama yapalım.T serisi taşıma serisi anlamındadır, örneğin lastik başına 750 kg. H serisi hız serisi anlamında Lastik başına 500 kg. ağırlık taşıyabilir.Lastiğin içindeki tellerle alakalı bir durum yani.Buda şu anlama gelir eğer aracınızla fazla yük taşımıyorsanız H serisi almanız yararınıza olacaktır konfor açısından.T Serisi taşıma serisi olduğundan araç yüksüz iken kasislerde çok vurur.Kaynak arkaşım Lastik satışı yapmaktadır.Ondan öğrendiğim Bilgidir.

vay be ne lastikçilere kaldık allah bizi böyle lastikçilerden korusun


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
5622 Mesaj
29 Eylül 2010; 13:31:11 


quote:

Orijinalden alıntı: burhan80

Arkadaşımız lastiğini çoktan almıştır ama açıklama yapalım.T serisi taşıma serisi anlamındadır, örneğin lastik başına 750 kg. H serisi hız serisi anlamında Lastik başına 500 kg. ağırlık taşıyabilir.Lastiğin içindeki tellerle alakalı bir durum yani.Buda şu anlama gelir eğer aracınızla fazla yük taşımıyorsanız H serisi almanız yararınıza olacaktır konfor açısından.T Serisi taşıma serisi olduğundan araç yüksüz iken kasislerde çok vurur.Kaynak arkaşım Lastik satışı yapmaktadır.Ondan öğrendiğim Bilgidir.


Bu bilgiler için sana kaynak olan arkadaşın bu işleri bıraksın, veya başkalarına anlatmadan önce adam gibi öğrensin.

Örnek : P205/55R16 85H

P: Passenger'dan gelir, binek araçlar için imal edildiğini belirtir. Her lastikte yazılı olmayabilir.
205 : Lastik taban genişliği, en geniş yerinde olan taban genişliği değeri 205 mm.dir.
55: Yanak ölçüsünün, taban genişliğine oranı, bu örnekte 55 : 205*,55 = 112 mm. yaklaşık.
R : Radial olduğunu gösterir.
16 : Inch olarak takılacağı jantın dış çapını gösterir 16" yaklaşık: 410 mm.
85 : Yük endeksi: Her lastik 515 kg. yük taşıyabilir.
H : Hız endeksi: İzin verilen maksimum hız bu lastik için 210 km/h dır.



_____________________________



7586 Mesaj
29 Eylül 2010; 20:46:21 



_____________________________

KEDÜDÜR O , KEDÜ KEDÜ



 
3 Mesaj
10 Aralık 2012; 16:07:32 

aracımın lastik boyutu 185 60 14 tür 6 kişilik bir aileyiz kalabalıız bi yere giderken bagajı fln doldurup gideriz tıka basa çok sürat yapmam 170-180 en fazla tabi daha fazla da ise arada bazen 3-4 kişi biner boş gideriz yani ne tür lastik almam gerek t mi yoksa h mi önceki aracımın kıslık lastikleri t di markası peugeot 206 dı.şimdiki arabamızın markası hyundaı accent 1.5 gls 2000 model.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aalican18 -- 10 Aralık 2012; 16:10:26 >


_____________________________



 
11495 Mesaj
10 Aralık 2012; 17:13:33 

Bilgilendim.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AERN -- 10 Aralık 2012; 17:13:51 >


4675 Mesaj
12 Aralık 2012; 12:41:05 


quote:

Orijinalden alıntı: aalican18

aracımın lastik boyutu 185 60 14 tür 6 kişilik bir aileyiz kalabalıız bi yere giderken bagajı fln doldurup gideriz tıka basa çok sürat yapmam 170-180 en fazla tabi daha fazla da ise arada bazen 3-4 kişi biner boş gideriz yani ne tür lastik almam gerek t mi yoksa h mi önceki aracımın kıslık lastikleri t di markası peugeot 206 dı.şimdiki arabamızın markası hyundaı accent 1.5 gls 2000 model.

İmzamdaki lastik konusuna bakınız. Aradığınız bilgiyi bulamazsanız detaylı cevaplarım.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

>> Dizel partikül filtresi (DPF) ve EGR'yi lütfen iptal ettirmeyin, insan sağlığı birkaç bin liradan çok daha değerlidir...
Hiçbir yakıt tasarruf cihazına inanmayın, dolandırıcılara para kaptırmayın ! Çocuğunuzun rızkı cebinizde kalsın...


248 Mesaj
5 Aralık 2013; 16:51:20 


Lastik özelliklerinin okunması hız ve yük endeksi kodlaması tablosu (PDF, 100 Kb) için >> burayı tıklayın.. <<


_____________________________

M.iyigün...
...........

DH FOSİL GRUBU:2001-2005 ÜYELERİ


558 Mesaj
6 Aralık 2013; 14:07:21 


quote:

Orijinalden alıntı: iyigun


Lastik özelliklerinin okunması hız ve yük endeksi kodlaması tablosu (PDF, 100 Kb) için >> burayı tıklayın.. <<

Bu tablo çok iyi oldu.
Teşekkürler


_____________________________

Tiguan F&F 150hp Tsi 4Motion / Vialle LPdi
__________________________


6 Mesaj
23 Aralık 2013; 21:53:56 

hocam herkese kolay gelsin benim sorum: aracım renault symbol. Lastiğim 175/65 14 82T bu lastik yerine 175/65 14 86T takılabilirmi? 86T sadece taşıyabileceğim yük kapasitesinimi arttırıyor. bunun bir ararı varmıdır yakıt yönünden veya yol tutuş vs vs.. yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler?


_____________________________

dpacali


9387 Mesaj
23 Aralık 2013; 23:34:27 

quote:

Orijinalden alıntı: dpacalı

hocam herkese kolay gelsin benim sorum: aracım renault symbol. Lastiğim 175/65 14 82T bu lastik yerine 175/65 14 86T takılabilirmi? 86T sadece taşıyabileceğim yük kapasitesinimi arttırıyor. bunun bir ararı varmıdır yakıt yönünden veya yol tutuş vs vs.. yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler?

Rahatlıkla kullanabilirsiniz,

82T den 86T ye geçerseniz toplamda 220Kg daha fazla yük taşıyabilen lastiklere kavuşmuş olursunuz ve sürüş kalitesini çok etkileyen bir durum da yoktur, farklı karkas yapısı yüzünden önemsiz bir konfor değişimi olabilir.


_____________________________

2014 Opel Insignia SIDI Cosmo - 2014 Vw Golf TSI Highline - 2013 Dacia Sandero Stepway dCi - 2009 Fiat Doblo Safeline


6 Mesaj
24 Aralık 2013; 0:09:42 

quote:

Orijinalden alıntı: esmerce


Rahatlıkla kullanabilirsiniz,

82T den 86T ye geçerseniz toplamda 220Kg daha fazla yük taşıyabilen lastiklere kavuşmuş olursunuz ve sürüş kalitesini çok etkileyen bir durum da yoktur, farklı karkas yapısı yüzünden önemsiz bir konfor değişimi olabilir.


teşekkür ederim hocam hızlı cevap verdiğin için. iyi akşamlar :)


_____________________________

dpacali


9387 Mesaj
24 Aralık 2013; 0:16:04 

quote:

Orijinalden alıntı: dpacalı


teşekkür ederim hocam hızlı cevap verdiğin için. iyi akşamlar :)

İyi akşamlar.


_____________________________

2014 Opel Insignia SIDI Cosmo - 2014 Vw Golf TSI Highline - 2013 Dacia Sandero Stepway dCi - 2009 Fiat Doblo Safeline

Uzaklaştırılmış
8 gün cezanın,
1 gün 14 sa. 36 dk. kadarı kaldı.
24 Aralık 2013; 21:08:53 

H serisi lastiklerin kauççuk karışımlarında da fark vardır hız lastiklerinde kauççuk az lastik oranı yüksektir lastikte kauççuk azaldık ça esneklik azalır mukavemet lastikte artar ıslak zeminde lastik kayar kauççuk yapışır kauççuk u bol olan lastik yeşerir daha iyidir hiç bir şey bilmeyenler taxi durağına gitsinler en iyi lastiği ticariciler kullanır bakarsınız



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » DH Garaj » Lastikte H ve T tipi arasında ki fark
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.422