Elektrikli araba yapalım
269 Cevap66964 Görüntüleme17 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1] 3 4 5      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


 
26 Mesaj
16 Kasım 2009; 12:40:21 

Arkadaşlar merhaba,

Daha önce go-kart yapalım bölümünde birsürü yazışma yapmıştım ve konu ile ilgili olarak çok hevesli arkadaşların olduğunu gördüm.

Otomotiv Sanayinde çalışan bir mühendis olarak yaklaşık 10 yıl içerisinde elektrikli araçların ağırlıklı bir şekilde kullanılacağını düşünüyorum.

Bu amaçla şu an Türkiye'de Murat GÜNAK gibi tasarımcıların ve girişimcilerin elektrikli araba yapmaya çalıştıklarını takip ve takdir ediyorum.

Hatta bazı internet sitelerinde inanılmaz araçlar buldum adreslerini paylaşmak isterim;

www. teslamotors.com, www.lightningcarcompany.co.uk,

Verilen motor güçleri, menzil ve sarj zamanlarına baktığınız zaman inanılmaz. ( 500 beygir, 10 dakka şarj, gibi)

Aslında akü teknolojisinin gelişmesine istinaden bunların olması bekleniyordu.

Şahsım adına daha önce 2 adet 2 kişilik spor otomobil ve 1 adet go-kart yaptım ve yürüttüm.

Şu an elektrikli araba için harekete geçmiş bulunmaktayım.

Bence ülke olarak teknolojiyi yakalayabilmek için şu an tam zamanıdır.

Size sorum ; 24 volt 20 kw DC motoru ve buna uygun 400 amper lityum batarya nereden bulabilirim.

Ayrıca araştırmalarım çerçevesinde Türkiyede lityum batarya üretebilen olmamış, sizlerin bildiği herhangi bir üretici varmıdır??

Bilgilerinizi bekliyorum.

Saygı ve sevgilerimle..


_____________________________

HerZaman Daha Fazla Güç Daha İyidir..


 
48 Mesaj
17 Kasım 2009; 14:33:06 

hiç sanmıyorum ya aslında çok guzel olur ama bılmıorum ki ben de


_____________________________



144 Mesaj
20 Kasım 2009; 22:48:59 

Arkadaşım öncelikle merhaba..

Elektrikli arac konusunda bende ilgileniyorum.

24 Volt 20Kw Dc motor bulman oldukca zor, sebebi ise: Güç = V x I bağıntısını düşün. 20.000 watt = 24 x I , I= 833 Amper çıkar..

24 voltluk bir gerilimle 20000 watt güç üretebilecek motor 833 amper akım çeker. bu akımı depolayabilecek aküyü kafanda canlandır, ve olabilirligini düşün ;)

Yüksek güçteki DC motorlarin gerilim degerleride yuksektir. Örnegin 16,5 KW gücünde bir dc motor 460 volt 40 Amper ile çalışır.. Aküler seri baglanarak gerekli gerilim elde edilmeye çalişir..

Uzun lafın kısası, 24 voltluk degil de daha yuksek dc gerilimli motor araştirmanı tavsiye ederim. Fiyatları konusunda az da olsa fikrim var 16-18 kw arası dc motorlar 5000 - 7000 YTL arası (çıkma). çıkma parçalarda fiyat cok degişken olur. cok daha ucuza da bulabilirsin cok daha fazla ucret taleb edene de rastlayabilirsin.. Ciddi anlamda bu işe soyunduysan, motoru bulman zor olmayacaktir. Cunku endustriyel motorlar piyasada cokca mevcut..

Sanırım yogunlaşman gereken mevzu akü kısmı olmalı.. Çünkü elektrikli bir arac için gerekli olan temel 3 kısımdan biri motor, biri motor sürücüsü bir diğeri de akülerdir.. Motor ve sürücüleri yeterli maddi alım gücün varsa temin etmen kolay.. aslına bakarsan akü kısmı da zor degil. menzilinin abartili olmasını düşünmüyor ve şarj süresi konusunda sıkıntın yoksa akü seceneklerinde oldukca fazladır.. fakat aküler konusunda cok fazla bir araştırmam ve bilgim oldugunu söyleyemem..

Motor ve batarya nereden bulabilirim diye sormuşsun. birkaç link ekliyorum.. (motor için)

-- SIFIR MOTORLAR İÇİN
http://www.tepas.com/endustriyel.html

-- ÇIKMA MOTORLAR İÇİN
http://ciftelmakina.mak...m.com/sc_155_Motor.html
http://www.hurdadaparav...tor-ve-reduktorler.html


_____________________________



 
26 Mesaj
23 Kasım 2009; 8:59:12 

Sayın lique,

Verdiğiniz bilgilere teşekkür ederim,

Görünen o ki; 20000 watt / 48 volt= 416 amperlik akü işimi görecektik.

Ancak dediğiniz gibi en büyük sıkıntı akü kısmı.

Türkiyede sadece starter akü olan, kurşunlu aküleri bulmak mümkün. Bunları küçük sanayi dükkanlarında bile yapıyorlar. Fakat en büyük problem ağırlık sorunu. Seçmiş olduğum 20kw ( 26 hp) motor için ise arabacın ağırlığı çok önemli olacaktır. Ağırlık arttıkça sarfiyat artacağı gibi, çok hantal bir araç olmasıda muhtemel. (Nekadar hafif o kadar iyi) Lityum pilllerin ağırlığı kurşun akülerin 1/3'ü civarında. Yani 9 kilo gelen kurşunlu bir akü ile 3 kg gelen lityum pil aynı.

Bu sebeple lityum polimer veya daha yeni çıkan lityum titanate aküleri nereden bulabileceğimi sormuştum.
Ararken 3 adet batarya firması buldum.

Meraklıları için paylaşmak isterim:
www.altairnano.com
www.thunder-sky.com
www.kokam.com

Fiyat aldım ve 1 adet 400 amper 3,5v lityum polimer akü 800$ civarında ( Türkiyeye gelmesi ve gümrük işlemleri hariç)
Bu araç için en az 14 adet akü ihtiyacı olduğu öngörülürse 14x800=11200$ yapar. Bu durumda motor + batarya + sürücü ile daha işe başlamadan en az 25000 tl harcamak gerekiyor.

Amacımız hoby açamlı ve ucuz bir araç yapmak olduğunda durum imkansızlaşıyor.

En pahalı kısmı batarya oluşturduğuna göre, aracı ucuzlatmak için Türkiyede batarya işi ile uğraşan kimse varmı ?, Bizim şartlarımızda lityum batarya üretmek bukadar zormu ?

Konu ile ilgili bilgisi olan arkadaşların fikrini rica ediyorum

Saygılarımla

Not: Ayrıca yıllardır cep telefonlarında lityum piller kullanılıyor. Bataryalar bittikçe çöpe atılıyor. Bunların parçalanarak lityumundan faydalanılması ve tekrar kullanılması muhtemelmidir??


_____________________________

HerZaman Daha Fazla Güç Daha İyidir..


144 Mesaj
25 Kasım 2009; 12:57:45 

Lityum bataryalar hafif cabuk şarj olan piller, fakat maliyeti yüksek.. Amatörce hobi niyeti ile bu işe girecekseniz daha ucuz yontemler denemelisiniz..

piyasada yuksek amperli jel aküler mevcut, starter degil stasyonel akülerdir bunlar. fiyatlari bahsettiginiz lityum bataryalara oranla oldukca düşüktür.. düşüktür dediğime bakmayin, hobi işi için bile yinede pahalidirlar :)

Ama şayet 16-20 kw gücünde bir arac yapmaya niyetlenmişseniz bu maliyeti gozden cikarmaniz gerektigini bilin..

1-3 hp ( 750 - 2000 watt) arasi nispeten daha ufak bir araç da düşünebilirsiniz. arac cok agir olmayacaksa ve tek kişilik olacakca bu güç araliği yeterince tatminkar olacaktir. boylece hem motor maliyeti düşecek hem de akü maliyeti düşecektir. daha az sayida jel akü ya da bildigimiz klasik bakimsiz kuru aküler bile işinizi görecektir..

Başka bir alternatif de şöyledir..

Çamaşır makinesi, elektrik supurgesii gibi yuksek devirli beyaz eşya motorlari universal motordur, universal motorlar hem DC hem AC ile çalişabilirler fakat AC ile çalişmalari verimi daha yuksek kılar. nette şöyle bir proje görmüştüm. Adamın biri anadol gibi bir aracin tüm motor aksamını sökmüş ve bir adet çamaşir makinesi motoru baglamiş.. AC gerilim ile motoru çaliştirioyır. AC gerilimi ise bildigimiz klasik akülere bağlanmiş olan DC - AC invertor ile elde ediyor.. KEsintisiz güç kaynagi mantigi yani..

Ve o araç baya baya yol aliyordu :)

Demek istedigim, eger hobi amaçlı yaklaşıyorsan olaya, olabildigince maliyeti düşük ve seni amacina en cok yaklaştiracak alternatifleri düşünmelisin.. Yoksa aşırı bir butce ayirman gerekir. ki bu da turkiye şartlarinda hobi için pek makul ve mumkun degil...

kolay gelsin..


_____________________________



 
5 Mesaj
5 Ocak 2010; 23:29:30 

slm bende elektrikli araba meraklısıyım ve otomasyon işi ile uğraşmaktayım. üzerinde hobi olarak uğraştığım bir projem var. piyasada 1000 tlye bulabileceğimiz bir araba modeli ile. yanlız sizin düşündüğünüz yöntemle değilde direk tekerleklerin içine adapte bir motorla. vites yok şaft şanzıman motor yakıt deposu vs yok. gerci fren ve direksiyon hidrolik olsun derseniz onun için cift zamanlı ufak bi motor (scooter motoru vs)
birde mink bir depo eklenebilir.
ilgili dc motorlarla ilgili şu aşağıda ki linkleri bi inceleyin.

http://www.made-in-china.com/showroom/successmotor/product-detailuMUnpCPLvtWI/China-Brushless-Dc-Electric-Car-Hub-Motor-1000W-5000W.html

http://www.made-in-chin...ar-Motor-catalog-1.htmlhttp://www.made-in-china.com/showroom/successmotor/product-listuoFnUsJGaxWS/Eletric-Car-Motor-catalog-1.html


_____________________________



 
5 Mesaj
5 Ocak 2010; 23:56:27 

Benim asıl derdim nasıl yapılacağı değil nasıl trafiğe çıkacağım. araç bittiğinde lpg gibi ruhsata işletip kullanbilecekmiyim yoksa kapının önünde çürüyecekmi. bilgisi olan arkadaşlardan yardımlarını bekliyorum.


_____________________________



 
63 Mesaj
8 Ocak 2010; 23:17:58 

ihtiyacı olan varsa çok hesaplı 2 kw 24 volt motor elimde mevcur ileri geri dönüşlüdür



http://www.sahibinden.c...78221WQQpXQQdisplayitem

http://www.sahibinden.c...77764WQQpXQQdisplayitem

ayrıca 2 adette 24 volt 300 watt motor daha vardır . Yapacak olan arkadaşlara şimdiden kolay gelsin .



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RüzgarGibi -- 9 Ocak 2010; 22:21:41 >


_____________________________



 
5 Mesaj
19 Ocak 2010; 21:43:29 

sanırım bilgisi olan yok :)


_____________________________



4072 Mesaj
11 Şubat 2010; 20:42:37 

Forklift motorundan yapılabilir.Ancak 20kW motoru sürecek kontrol devresini bulmanız çok zor.(24 voltta)


_____________________________

Makina Mühendisi
Elektrik-Elektronik Mühendisi(Öğrenci)


 
34 Mesaj
19 Şubat 2010; 17:42:21 

kardeş daha önce yaptım dediğin arabaların ve gokartın fotosu varmı bende gokrt yapmayı dusunuyorumda


_____________________________



 
1 Mesaj
5 Mart 2010; 16:19:33 

arkadaşlar merhaba.....ben mevcut arabamı elektrikli yapmak istiyorum..sanırım çok zor bişeyde değil yapılmışıda war linkini yazıcam buraya http://w469.wrzuta.pl/f...e_silnika_elektrycznego
şu videoyu bi izleyip bu motorun ne motoru olduğunu ve adamın ne kullandığını bilen warsa lütfen bana yardımcı olabilirmi????? bu arabadan bendede war ve adam şanzımanı sökmeden bir motor bağlıyor ve araba gidiyor...ondan sonra bir iki parça daha ekliyor ama yabancı olduğu için ne dediğini anlamıyorum ve adam tek akü kullanıyor..arabanın mevcut aküsünü....12v bu şekilde dc bir motor warmı_??? sanırım konvertör kullanmadan 12v la gidiyor bu araba HERHANGİ BİR BATARYA YOK buna dikkat lütfen basit bir sistem gibi gözüküyorrr..lütfenn yardımm!!!!!!!!!!!!!!!!!1


_____________________________



 
417 Mesaj
6 Mart 2010; 14:28:28 

Biraz önce bu konu ile ilgili video seyrettim daha önce donanımhaberde el yapımı araçlar gördüğümden bu işle uğraşan varmı diye bakmak istedim şansıma konu açılmış zaten http://www.youtube.com/...zQe99xI&feature=related adresinde tüm aşamaları ile dönüştürme işlemi anlatılmış bunun gibi bir çok video var.Bu iş için tahminimce en ucuz çözüm forklift alıp parçalarını kullanmak motor hidrolik pompası sürücü devresi şarj devresi hepsi birden çıkma bir forkliftten alınabilir.Batarya kısmında ise lityum bataryalar pahalı olacaktır.İzlediğim videolarda başka tip aküler kullanılıyor tam bilgim olmadığı için türünü bilmiyorum ama tüm parçalar sıfır motor dahil 5000$ dönüşüm yapılabiliyorsa aküler okadar pahalı olmamalı .İzlediğim bir videoda bu işi parayla yapan bir adam bile vardı şimdiye kadar 20 kadar aracı dönüştürmüş.Bence geleceği olan bir alan lpg dönüşümü nasıl patladıysa bu iştede öyle bir dönem olabilir.


_____________________________

www.Dreamhost.com dan 50$ indirimli hosting almak ve her türlü script kurulumunda destek isteyenler mesaj atsın.


 
26 Mesaj
9 Mart 2010; 8:21:44 

Sayın Nehuse merhaba,

Konu ile ilgili olarak yorumlarınızı okudum. Forklift parçaları dedeğiniz gibi kullanılabilir ancak batarya kısımları yine problem. Taa ilk baştan beri batarya üzerinde duruyorum. Aracın motoru, kontrol üniteleri, diğer parçaları hiç problem değil ve hepsi Türkiyede bulunabilecek veya yaptırılabilecek parçalar. Ancak Batarya ciddi sıkıntı. Esas problem bataryayı ucuza yaptırabilmek veya bulabilmek.

Dediğinizin gibi en az 10 yıl içerisinde elektrikli araçlar trafikde daha çok kullanılmaya başlanacak. Eninde sonunda fosil yakıtlar bitecek.

Saygılar..





_____________________________

HerZaman Daha Fazla Güç Daha İyidir..


 
417 Mesaj
9 Mart 2010; 18:32:51 


quote:

Orijinalden alıntı: ekremors1

Sayın Nehuse merhaba,

Konu ile ilgili olarak yorumlarınızı okudum. Forklift parçaları dedeğiniz gibi kullanılabilir ancak batarya kısımları yine problem. Taa ilk baştan beri batarya üzerinde duruyorum. Aracın motoru, kontrol üniteleri, diğer parçaları hiç problem değil ve hepsi Türkiyede bulunabilecek veya yaptırılabilecek parçalar. Ancak Batarya ciddi sıkıntı. Esas problem bataryayı ucuza yaptırabilmek veya bulabilmek.

Dediğinizin gibi en az 10 yıl içerisinde elektrikli araçlar trafikde daha çok kullanılmaya başlanacak. Eninde sonunda fosil yakıtlar bitecek.

Saygılar..







http://www.alibaba.com/..._car_battery_packs.html
Çinlilerde zibil gibi batarya çeşidi var.Ama fiyatları nasıldır bilmem.
Çinden konteyner ile bir sürü mal geliyor.Tanıdık bir ithalatçı bulunursa onların arasında aküde getirtilebilir.


_____________________________

www.Dreamhost.com dan 50$ indirimli hosting almak ve her türlü script kurulumunda destek isteyenler mesaj atsın.


 
287 Mesaj
10 Mart 2010; 7:34:16 

birde buraya baksanız http://www.yenicelebi.com/index-1.html belki faydası olur bu prototiplerin size


_____________________________



 
417 Mesaj
10 Mart 2010; 15:11:58 


quote:

Orijinalden alıntı: umut71

birde buraya baksanız http://www.yenicelebi.com/index-1.html belki faydası olur bu prototiplerin size


Her tekere motor takılarak sıfırdan yapılmış bir model .Bence normal bir araca dönüşüm yapmak çok daha önemli mesela bir renault 9 a yurtdışında bunun çok örneği var.Parçalara ulaşabilsek bizde çok rahat yaparız 80 lerden beri bu tip dönüşümler yapılıyor çok kaynak var.


_____________________________

www.Dreamhost.com dan 50$ indirimli hosting almak ve her türlü script kurulumunda destek isteyenler mesaj atsın.


72 Mesaj
13 Nisan 2010; 7:33:47 

Arkadaşlar ben trenciyim.Bizim lokomotiflerde bir motor elektrik üretiyor. Bu elektrikle her dingilde bulunan elektrik motorları çevrilerek lokomotif hareket ediyor.Böylece 2400 BG gücünde bir lokomotif yaklaşık 1500 ton yükü çekebiliyor.Otomobillerde de böyle bir sistem düşünülemez mi?Fikirlerinizi bekliyorum.Selamlar...


_____________________________



71 Mesaj
13 Mayıs 2010; 20:49:27 

Merhaba arkadaşlar,

elektrikli araç yada otomobillerde kullanılan çeşitli elektrik sistemi malzemelerini ithal ediyoruz. İhtiyacınız olan malzemeleri ve özellikleri PM den belirtirseniz yardımcı olabilirim.
Bunun yanında sistemin tasarımı ve malzemelerin seçimi konusunda danışmanlık ve uygulama hizmeti de verebiliyoruz. Bilginiz olması açısından elektrikli otomobil dönüşümleri araca göre ve seçilen teknolojiye göre 10.000 TL maliyetten başlayıp 100.000 TL maliyetlere kadar çıkabilmektedir. Bunun önemli bir kısmı batarya maliyetidir.


_____________________________

Tamam.


71 Mesaj
13 Mayıs 2010; 22:18:47 


quote:

Orijinalden alıntı: alpernbugra

Forklift motorundan yapılabilir.Ancak 20kW motoru sürecek kontrol devresini bulmanız çok zor.(24 voltta)



Aksine DC kontrol devresi bulmak kolay hatta mevcut. Fakat 24V o güçte motor bulmak çook daha zor. Bu sistemlerde güç sorunu yüksek voltajlara çıkılarak çözülmektedir. Yüksek voltajlar ile çalışmak da özel komponentler gerektirir. Örneğin yaya kontrollü forkliftler 24V daha büyük forkliftler 48V ile çalışırken Toyota Prius ana bataryası 200V dur, çekiş motoru ise 500V ile çalışır.


_____________________________

Tamam.


 
195 Mesaj
18 Mayıs 2010; 0:55:57 

pekı bunun devresının kacpara cok buyuk mevlalar tutar hele hele pılerı yanı batarya sıstemlerı muhakak lıpo pılıdır kı buda enerjının cok yuksek malıyetde olması dmekdır en fazla kac km yol alabılecek boyle bır arac ve aynı gucde nekadar sure yol alabılecek kısa menzılı dusuk gucede olabılır ler ancaa baskada ılerıye gıdecegını sanmıyorum elektırıklı aracın cunku malıyetı oldukca yuksek bır sıstem ne yaparsan teknolejı hergecen gun kendını yenılıyor lakın malıyet artısınıda yanında getırıyor onun icındır kı yapılan herturlu elektırıklı arac sadece bır hobı olarak yapdıgımız bır ıcat olarak kalacakdır tabıkınede bu bızım yaptıklarımız fabrıkasyon olarak ve yuksek teknıklerle yapılan araclar ve fırmaların yapdıkları onlar gelecege donuk olark calısma yapmakdalar lakın sermayelerı var bızlerın yok ...





neden dersenız en basıt elektırıklı bısıkletler dahı en fazla 50 km yol almakdalar ve bu yol ve agırlık goz onunde bulundurusak 30 km ye kadar dusuyor lakın ne olursa olsun yenı seyler ugrasmak ve yapmak ve yapdıgın araca yarım saat de olsa bınmek buyuk bır zevk verıyor herkese hayırlı calısmalar bakarsınız bırgun herseyı asarız neden olmasın dımıı


_____________________________

rc_car


71 Mesaj
18 Mayıs 2010; 23:36:00 


quote:

Orijinalden alıntı: rc_car

pekı bunun devresının kacpara cok buyuk mevlalar tutar hele hele pılerı yanı batarya sıstemlerı muhakak lıpo pılıdır kı buda enerjının cok yuksek malıyetde olması dmekdır en fazla kac km yol alabılecek boyle bır arac ve aynı gucde nekadar sure yol alabılecek kısa menzılı dusuk gucede olabılır ler ancaa baskada ılerıye gıdecegını sanmıyorum elektırıklı aracın cunku malıyetı oldukca yuksek bır sıstem ne yaparsan teknolejı hergecen gun kendını yenılıyor lakın malıyet artısınıda yanında getırıyor onun icındır kı yapılan herturlu elektırıklı arac sadece bır hobı olarak yapdıgımız bır ıcat olarak kalacakdır tabıkınede bu bızım yaptıklarımız fabrıkasyon olarak ve yuksek teknıklerle yapılan araclar ve fırmaların yapdıkları onlar gelecege donuk olark calısma yapmakdalar lakın sermayelerı var bızlerın yok ...





neden dersenız en basıt elektırıklı bısıkletler dahı en fazla 50 km yol almakdalar ve bu yol ve agırlık goz onunde bulundurusak 30 km ye kadar dusuyor lakın ne olursa olsun yenı seyler ugrasmak ve yapmak ve yapdıgın araca yarım saat de olsa bınmek buyuk bır zevk verıyor herkese hayırlı calısmalar bakarsınız bırgun herseyı asarız neden olmasın dımıı


Bisiklet kullanımı için 30-40km gayet yeterli mesafedir. Bunun yanında bisikletten yola çıkarak otomobiller konusunda bu kadar kesin yorum yapmanız konu hakkında epey bilgi eksikliğiniz olduğunu gösteriyor. Lakin biz bunları yazarken amerikada binlerce elektrikli otomobil ertesi gün kullanılmak için prizden şarj olmaktadır. Teknoloji görece pahalı olmasına karşın, sokaklarda gördüğünüz bazı otomobillerin yada jiplerin fiyatına 2 3 elektrikli otomobil alınabilir.


_____________________________

Tamam.


 
26 Mesaj
10 Haziran 2010; 13:22:03 

Ardadaşlar merhaba,

Ankara Ostim'de OSCAR adı altında bir firma elektrikli araba yapabilmek için uğraş veriyor.. Okuduğum haberlere göre 2012 yılında trafiğe çıkabilecek aracı üretebileceklemiş.

Bu arada Kayseride aspilsan diye askeri bataryalar üreten bir firma var. Onlarla konuştum, fakat olumlu cevap alamadım. Yapmış oldukları ürünler içerisinde helikopter ve uçak bataryaları var fakat bu bataryalar hafif değil. 24v 40 amper akü yaklaşık 11 kg.

Sayın technology,
Benim amacım %100 yerli olan bir araç yapabilmek. İthal ürünleri kullanmayı hiçmi hiç istemiyorum. Amaç yapabileceğimizi kanıtlamak. Biz birkaç arkadaş grubu olarak elektrik üretimi üzerinde amatör çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Umarımki bataryaya'da bir çözüm üretebiliriz. Amacım zaten böyle bir batarya yapabilirsek , herkes ile paylaşmak. Kesinlikle ticari düşümnüyorum (Şahsım adına).

Bataryalar ile bilgisi olan arkadaşlardan paylaşım talep ediyorum.

Saygı ve sevgilerimle..

Not: İnci akü lityum polimer batarya üretimi için harekete geçmiş diye haber okudum,,duyurulur..


_____________________________

HerZaman Daha Fazla Güç Daha İyidir..


71 Mesaj
10 Haziran 2010; 22:52:16 

Günümüzde %100 yerli diye bir kavram kalmamıştır. Dünyanın hiçbir yerinde. Sanayi de 5 parça sacı kaynatıp demir kutu yapsanız ya kullandığınız saclar ithal olacak ya elektrotlar yada kaynak makinası. Diyelim ki 3ünün de yerlisini buldunuz, kullanacağınız elektrik de %60 ithal yakıttan üretiliyor. %100 yerli kavramına takılırsak üretemeyiz.

Sanayisi bulunmayan, pazarı bulunmayan ürünleri ithal ederek kullanmak en doğrusudur. Deneme yanılma ile üretmeye çalışacağımız ürün hep arıza çıkartıp asıl amacımıza ulaşmamızı engelleyecektir.

Birşeyin öncelikle pazarını oluşturmadan sanayisini oluşturamazsınız. Oturmuş pazarlara da iyi bir ürün yada iyibir fiyatınız olmadan giremezsiniz. İyi fiyatı ya yeni bir üretim yöntemi geliştirerek yada çinde üreterek yakalayabilirsiniz. İyi ürünü de orta ve uzun dönemli mühendislik ekibi projeleri yatırımı yaparak elde edebilirsiniz. Bu yatırımı yapacak kişiler işin geniş fizibilitesini yaparlar ve ancak belli konular yatırıma uygun sonucu elde edilir.
Türkiyede Lityum batarya üreticisi yok. Elektrikli araçlar üretilmeye başlayınca bu konuda pazar açığı genişleyecek ve olası üreticilere yer oluşacaktır. Yinede Lityumu Amerikadan ithal edeceğiz.


_____________________________

Tamam.


 
1 Mesaj
23 Temmuz 2010; 16:57:54 

ben elektrikli araba yapacağım
aceba kompresör motoru ile olurmu veya onun bir büyük motoru var oda biraz masrflı sizce küçük olan 70 kg taşıyıp 50 km hıza ulaşırmı?


_____________________________



898 Mesaj
23 Temmuz 2010; 23:24:30 

quote:

Orijinalden alıntı: @servet@

ben elektrikli araba yapacağım
aceba kompresör motoru ile olurmu veya onun bir büyük motoru var oda biraz masrflı sizce küçük olan 70 kg taşıyıp 50 km hıza ulaşırmı?



adamlar elektrikli arabayla 120 km zor vuruyorlar komprasör motoruyla 50 km ulaşacaksın.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mustafaemir -- 23 Temmuz 2010; 23:35:30 >


_____________________________



 
17 Mesaj
26 Ocak 2011; 21:05:54 

Arkadaşlar merhaba sırf bu konu için üye oldum Bende artık Bu konuyu iyice düşünür oldum. aslında işin aslı şöyle başladı çok yüksek güçlü dc sürücü yapmayı başardım kendimede güveniyorum ve basit bi araba yapmayı bende istiyorum bu konuyla ciddi olarak çalışmalara başlamıs biriyle ortak olmak isterim.


_____________________________



 
1 Mesaj
5 Mart 2011; 8:02:51 

ARKADAŞLA TOFAŞ ARABASINA 45 KW LIK DC MOTOR TAKTIK. BESLEME KONUSUNDA YARDIM BEKLİYORUZ. 12 VOLT YADA 48 VOLTTAN BESLEME İLE SÜRÜCÜ YADA İNVERTÖR GEREKİYOR. İNCE KABLOYA 300 KALIN KABLOYA 400 VOLT VERMEMİZ GEREKİYOR.KALIN KABLOYA 10 000 WATTLIK 12 TO 220 VOLT İNVERTÖR TAKIP DOGRULTARAK VERSEK ACABA İNVERTÖR KALDIRIR MI YARDIMLARINIZI BEKLİYORUZ


_____________________________



71 Mesaj
6 Mart 2011; 0:29:26 


quote:

Orijinalden alıntı: agoge1

ARKADAŞLA TOFAŞ ARABASINA 45 KW LIK DC MOTOR TAKTIK. BESLEME KONUSUNDA YARDIM BEKLİYORUZ. 12 VOLT YADA 48 VOLTTAN BESLEME İLE SÜRÜCÜ YADA İNVERTÖR GEREKİYOR. İNCE KABLOYA 300 KALIN KABLOYA 400 VOLT VERMEMİZ GEREKİYOR.KALIN KABLOYA 10 000 WATTLIK 12 TO 220 VOLT İNVERTÖR TAKIP DOGRULTARAK VERSEK ACABA İNVERTÖR KALDIRIR MI YARDIMLARINIZI BEKLİYORUZ


Merhaba,
önce motoru takıp sonra nasıl çalıştırırız diye düşünmek değişik bir yaklaşım olmuş. :)
söylediğiniz voltajlarda çalışacak dc sürücüyü endüstriyel sürücü satanlarda bulabilirsiniz belki. Bulsanızda onların girişi de yüksek voltaj olacaktır.
o voltaja ulaşacak akü miktarını arabaya sığdırmanız oldukça zor. Arkadan römokla çekmeniz gerekebilir. :)
İnverter ile doğrultup verseniz de kalkınma anında aşırı akım çekip inverteri yakabilir.
Size yapabileceğim en uygun yardım bu işe uygun olmayan malzemeleri kullanmayı bırakıp bu iş için üretilmiş malzemeleri kullanarak çalışma yapmanız.
Bunlar nelerdir? 48V, 72V 96V fırçalı dc fırçasız dc yada ac senkron motor, buna uygun sürücü devresi, pedal, dc-dc çevirici, vakum pompası, uygun şarj cihazı
Detaylı bilgi için bana mesaj atabilirsiniz.
Bu arada araçlar için Lityum akü satışına başlamış bulunuyoruz. 160Ah 3.2V hücreler stoktan teslim.
Bilgi almak isteyen arkadaşlar :0537 669 6271


_____________________________

Tamam.


 
4 Mesaj
6 Mart 2011; 23:10:57 

merhaba forumu senelerdir okurum bu konuya denk gelince üye olmak geldi içinden.Ben Akülü forklift tamiri üzerine çalışıyorum.13 yıldır bu işi yapıyorum kendi işyerim var.Aradıgınız tüm motor ve sürücülerde size yardımcı olabilirim.Kendi yaptıgım 24-36-48-72-80 volt sürücüler var.600 ampere kadar çalısa bilen sürücülerdir bunlar.iletişime gecen her keze seve seve yardımcı olurum.


_____________________________



 
52 Mesaj
9 Mart 2011; 21:55:17 

Merhaba;

İngiltere'de gördüğüm bir elektrikli otomobilde ilginç bir sistem vardı.

İngiliz aracını conversion kits parçaları ile elektrikli araca dönüştürmüş, bu aracın akülerinide araca yerleştirdiği
bir portatif jeneratörle şarj yapmakta idi. Bir çeşit hybrid araç diyebiliriz.

Böyle bir sistemin teknik ayrıntıları, avantaj ve dezavantajları hakkında bilgisi olan arkadaşlar, bilgi verirse memnun olurum.



_____________________________



 
5 Mesaj
10 Mart 2011; 18:03:57 

arkadaşlar öncelikle merhaba
ben ufak tek kişilik birşey düşünüyorum acaba 1000 w lık bir motor kaç kg taşır...
kızı çokta önemli değil ama hesaplana bilirse lütfen belitinn şimdiden teşekkürler....


_____________________________



2428 Mesaj
24 Mart 2011; 18:25:33 

ben benzinli go kart yapmayı düşünüyordum ama bu forumu görünce elktrikli go kartyapma isteği duydum :D eğer elektrik motoru ve ona göre akü bulabilirsem yaza inş yaparım


_____________________________

"Aslında herkes dahidir. Ama siz kalkıp bir balığı, ağaca tırmanma yeteneğine göre yargılarsanız, tüm hayatını aptal olduğuna inanarak geçirecektir."

HEDEF: İTÜ elektronik ve haberleşme mühendisliği 2014


 
1 Mesaj
8 Nisan 2011; 18:56:57 

ben elektrikli otonun bu kadar pahalı olmasını beklemiyordum. yine de bi ümit var içimde. özellikle dönüşüm konusunda çok ümitliyim. okuduklarımdan baya fikir edindim. sonuç olarak motor, batarya ve sürücü. benim bu tip bir araca ciddi şekilde ihtiyacım var. 20kw güç, 70km hız ve 140km mesafe benim için yeterli. ama yine de böyle bir para harcıyorsam kullandığım malzemelerin son derece kaliteli olmasını isterim. bu işe en uygun motor. sorunsuz çalışacak sürücü ve kaliteli(uzun ömürlü ve hafif kalite açısından en önemli kriterlerim) bir batarya. elektrikli aracın enerji maliyeti düşük ama ömrü az bataryalarla astarı yüzünü geçebilir.
ben sedan aracımla(lpg) yılda 20000 km yapıyorum. aracımın yakıtı az da değil. daha az yakan bir araç düşündüm ama amortismanı kurtarmıyor. elektrikli arabada da aynı sorunu yaşayacağımız aşikar.
sonuçta elektrikli araç alsam bile şimdikini satamam çünkü aynı işi yapmaz. ancak yolun 5000 km kısmını taşır. bakalım çok ince hesap istiyor.
bilen arkadaşlar batarya,motor,sürücü çeşit ve fiyatlarını eklerlerse sevinirim.


_____________________________



1631 Mesaj
27 Nisan 2011; 20:14:17 

hocam ondan sonradabatarya özel vergisi çıkartırlar şöyle hibrit bir şey yapılsa hani bagajda jeneratörle falan


 
26 Mesaj
28 Nisan 2011; 8:29:05 

Arkadaşlar merhaba,

Arayışım devam etmekte ve bu konuda çalışan çok kişi ile konuştum.

Yurt dışından normal araçların elektrikli araçlara çevrilmesi ile ilgili kitaplar getirttim. Ancak hep belli markalarda yoğunlaşma oluyor.

Bir arkadaşımızın yazdığı üzere çamaşır makinası motoru aklıma yattı. Ancak bence güç isteniyorsa sanayi tipi büyük endüstriyel çamaşır makinası olur gibi geliyor.

Eskiden Citroen 2cv arabası vardı. Hatırlarmısınız bilmem. Bu arabalar ilk çıktığında 9 beygir gücündeydi ve 650 kg ağırlığında idi. Bir arkadaşımda bu arabadan vardı ve şehir içerisinde son derece kullanımı rahat bir arabaydı.

Benim planım yaklaşık 10-15 beygir gücünde elektrikli araba yapmak. Acaba çamaşır makinası motorunun gücü nekadar ??



_____________________________

HerZaman Daha Fazla Güç Daha İyidir..


1631 Mesaj
29 Nisan 2011; 1:22:36 

çamaşır makinası motorundan 15bg alamazsınız bence. o arabayı bulmak artık çok zor şu var hafif araba lazım ise alternatifimiz çok, şöyle bir fikir atsam ön tekerlere standard fosil yakıt arka tekerlere 10-15 beygirlik bir elektirik motoru takviyesi yakıtta en az yarı yarıya fark eder başlangıç için çok çok büyük adım olmazmı


2428 Mesaj
29 Nisan 2011; 16:45:10 

zaten hybrid otomobiller var öne fosil arkaya elektrik nerdeyse hybridle aynı mantık



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

"Aslında herkes dahidir. Ama siz kalkıp bir balığı, ağaca tırmanma yeteneğine göre yargılarsanız, tüm hayatını aptal olduğuna inanarak geçirecektir."

HEDEF: İTÜ elektronik ve haberleşme mühendisliği 2014


1631 Mesaj
29 Nisan 2011; 22:14:58 


quote:

Orijinalden alıntı: altnkrtl

zaten hybrid otomobiller var öne fosil arkaya elektrik nerdeyse hybridle aynı mantık

ama ekonomik değil ayrıca planlanan 0 emisyonda şu anki batarya teknolojisi ile pahalı ve menzili kısa kullanışlı değil modifiye ile yakıt oranını düşürebilirsek bir anda Ülke ekonomisine milyarlar kazandırırız. ayrıca neyi tartışıyoruz onların bataryası onların motoru onların arabası ile iki kabloyu birbirine bağlayınca mucitmi olucaz kabaca bagaja bir jeneratör arka dingil yerine bir diferansiyel atıyorum 10hp motor yakıtı yarıyarıya düşürür menzilide kısaltmaz hemde ekonomik


2428 Mesaj
29 Nisan 2011; 23:01:02 

abi 10 hp lik motorla ne yapacaksın ki 10 hplik motorları go kartlara takıyorlar



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

"Aslında herkes dahidir. Ama siz kalkıp bir balığı, ağaca tırmanma yeteneğine göre yargılarsanız, tüm hayatını aptal olduğuna inanarak geçirecektir."

HEDEF: İTÜ elektronik ve haberleşme mühendisliği 2014


1631 Mesaj
30 Nisan 2011; 0:45:39 

bu start stop mevzusu var hani ışıkta beklerken motoru susturuyor firmalar bu opsiyonda %20 kadar yakıt tasarrufu vaad ediyor buna bakarak sırf kalışlarda +10hp çok büyük yakıt tasarrufu sağlar veya sıkışık trafıkte ufak hareketleri yapsa dahi yeter veya 20kmH kadar bu motorla gitse yarı yarıya tasarruf yapmazmıyız


 
8 Mesaj
6 Mayıs 2011; 12:48:51 

Selamun aleykum . öncelikle konuyu okudum çünkü bende yapmak istiyorum madi imkansızlıklarda işin içine girince fikirlerimi çöpe atmak zorunda kalıyorum

mühendis abilerime soruyorum aklıma şöyle bir fikir geldi
öncelikle belirtmek isterimki ne elektriki nede mekaniken bir bilgiye sahip değilim.

Yalnız konunun başından sonuna kadar hep pil sorununu konuşuldu

şu şekil bir şey yaparsak bu pil sorununu ortadan kısmen kaldıramazmıyız.
yine bir akü kullanarak bir ömotor vasıtası ile bir jenaratörü hareket ettirerek elektrik üretip daha sonra üretilen bu elektirik ile hem başka bir grup aküyü şarj edip hemde aracın hareket etmesini sağlayacak olan motora güc aktarabilinirmi. ayrıca bu saglanırsa araç şarjı kullanılan aküler bittiğinde ikinci şarjda bulunan aküleri devreye sokarak biten aküleri şarja alırsa şarj sorunuda böylece ortadan kalkabilirmi küçük jeneratörler var bunların benzin kısımları sökülerek bunlara elektirik motoru bağlanabilirmi. fikrim mantıklımı cevap verirseniz sevinirim

msn adresimi de yazıyorum eğer fikrimi beğenen ve olabilirliğini düşünen olursa ekleyebilirmi veya bunu geliştiren olursa bana haber veririmi

to_navy@windowslive.com

sürç-ü lisan ettiysem affola..
saygılar......


_____________________________

Zafer Özal YILDIRIM .. 0546 7280931


2428 Mesaj
7 Mayıs 2011; 10:26:36 

anladığım kadarıyla cevap veriyim, mühendis değilim biraz bilgim var. Şimdi jeneratör zaten elektrik üretiyor jeneratöre elektrik motoru takarsak zarar ederiz çünkü sürtünmeler vb.
Şeylerden kaybımız olur.bu yüzden jeneratördeki elektrik motoruna vereceğimiz gücü direk kullanmamız daha doğru olur inş anlatabilmişimdir



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

"Aslında herkes dahidir. Ama siz kalkıp bir balığı, ağaca tırmanma yeteneğine göre yargılarsanız, tüm hayatını aptal olduğuna inanarak geçirecektir."

HEDEF: İTÜ elektronik ve haberleşme mühendisliği 2014


 
8 Mesaj
7 Mayıs 2011; 10:31:03 

ama jeneratörece verecegimiz güç ile jeneratörden alacagımız güç arasında fark olmazmı .
yani jeneratörde sadece elektrik üretmek için bir güç kullanılacak ama aracın gitmesi için daha cok enerjiye ihtiyac olacak aracın agırlıgı tekerleklerin sürtünmesi rampalar karsıdan gelen rüzgarlar gibi aküden gelen güçten daha fazla güç üretmezmi ?jeneratör ?


_____________________________

Zafer Özal YILDIRIM .. 0546 7280931


2428 Mesaj
7 Mayıs 2011; 20:38:21 

olur jeneratöre vereceğimiz güçten kayıp olur.sen elektrik üreten birşeye elektrikli motor bağlıyorsun mantıklı mı? zaten abi eğer dediğin gibi olsaydı sınırsız enerjiyi elde ederdik


_____________________________

"Aslında herkes dahidir. Ama siz kalkıp bir balığı, ağaca tırmanma yeteneğine göre yargılarsanız, tüm hayatını aptal olduğuna inanarak geçirecektir."

HEDEF: İTÜ elektronik ve haberleşme mühendisliği 2014


 
7 Mesaj
24 Temmuz 2011; 21:59:37 

Selam arkadaşlar ben bir go kart yapmak istiyorum bu gokart elektrikli olacak
1- 12 volt 72 amper otomobil aküsü
2- 12 voltu 220 volta cıkaran invertör
3- elektrik motoru
4-aküleri şarj eden bi cihaz alternatör gibi....!!!
5- 12 voltu 220 volta cıkaran invertör
benim düşüncem bu baska bi düşüncesi olan varsa beni bilgilendirsin bazı eksiklerim olabilir


_____________________________



 
708 Mesaj
26 Temmuz 2011; 16:15:36 

bir kere dşünce tarzı basit olunca, normal yakıtla çalışan arabalra göre düşünülüyor. BUnlarda ise verimlilik belli sınırlardadır. Siz sadece motor kısmını düşünüyorsunz ancak kayıpları hiç düşünmüyorsunuz. Eğer elektrikli bir sistem düşünülcekse önce motordan başlanmalı. Öyle tek motorla, çıkma motorla hele hele hiç olacak iş değil. Sonuçta çocuk oyuncağı yapılmıyor. Bildiğim kadarıyla elektrikli araç konusunda en son fikirler veya teknoloji tasaımı şu aşamada. her tekere ayrı bir motor. Ancak yanlış anlamayın. Tekerin kendisi bir motor olacak. Mesela bir motorun iç kısmı sargılı ve sabit dış kısmı sabit mıknatıs ile (dönen kısım oluyor) tabiiki en sışında da lastik. Hava lastiği yerine özel patlama-yırtılma derdi olmayan lastikler. BU durumda zaten motorun ağırlığından olsun, kayıplarından olsun oldukça uzak bir şekilde tamamne elektirk teknolojisine göre bir tasaımla başlamış oluyoruz. Dolaysıyla güç gereksinimmizde değişir. Bana göre böyle bir araba max. 400 kg. ile en az hız 120 km. ve menzil de 200 km den aşağı olmaz. Üstelik çokda özel akülere falan gerek yok. Sadece olması gereken akü şarj ünitesinin özel bir tasarımla çabuk dolmasının sağlamak yeterli diye düşünüyorum.

http://www.teknikvideo....ker-motoru-siemens.html

incelerseniz daha iyi fikirler ortaya çıkar.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi combaba -- 26 Temmuz 2011; 16:21:36 >


_____________________________

imza atmayı öğrenmem lazım


430 Mesaj
3 Ağustos 2011; 9:58:17 


quote:

Orijinalden alıntı: alidogan21

Benim asıl derdim nasıl yapılacağı değil nasıl trafiğe çıkacağım. araç bittiğinde lpg gibi ruhsata işletip kullanbilecekmiyim yoksa kapının önünde çürüyecekmi. bilgisi olan arkadaşlardan yardımlarını bekliyorum.


projeniz bitiğinde makina mühendisler odasından proje çizdirerek kişiye özel ( özürlü )araç olarak tam teşeküllü bir hastahaneden alınan raporla tüvde araç tespiti yapılır sonra trafikten kayıt yapar plakanı verir ama aracı yalnız ruhsatta yazan kişiler veya aynı durumda olanlar kullanabilirler


_____________________________



430 Mesaj
3 Ağustos 2011; 10:17:07 


quote:

Orijinalden alıntı: chopper67

Selamun aleykum . öncelikle konuyu okudum çünkü bende yapmak istiyorum madi imkansızlıklarda işin içine girince fikirlerimi çöpe atmak zorunda kalıyorum

mühendis abilerime soruyorum aklıma şöyle bir fikir geldi
öncelikle belirtmek isterimki ne elektriki nede mekaniken bir bilgiye sahip değilim.

Yalnız konunun başından sonuna kadar hep pil sorununu konuşuldu

şu şekil bir şey yaparsak bu pil sorununu ortadan kısmen kaldıramazmıyız.
yine bir akü kullanarak bir ömotor vasıtası ile bir jenaratörü hareket ettirerek elektrik üretip daha sonra üretilen bu elektirik ile hem başka bir grup aküyü şarj edip hemde aracın hareket etmesini sağlayacak olan motora güc aktarabilinirmi. ayrıca bu saglanırsa araç şarjı kullanılan aküler bittiğinde ikinci şarjda bulunan aküleri devreye sokarak biten aküleri şarja alırsa şarj sorunuda böylece ortadan kalkabilirmi küçük jeneratörler var bunların benzin kısımları sökülerek bunlara elektirik motoru bağlanabilirmi. fikrim mantıklımı cevap verirseniz sevinirim

msn adresimi de yazıyorum eğer fikrimi beğenen ve olabilirliğini düşünen olursa ekleyebilirmi veya bunu geliştiren olursa bana haber veririmi

to_navy@windowslive.com

sürç-ü lisan ettiysem affola..
saygılar......


fizik kanunlarına göre mümkün değil ne kadar köfte o kadar ekmek mantığıtla yola çıkılırsa senin ürettiğin tükettiğinden az olduğu için ürettiğin yetmiyecek mutlaka takviye bir enerjiye ihtiyaç duyulacaktır
sonra şöyle bir denklemi düşün senin aracı yürütebilmen için örneğin 40 kw enerjiye ihtiyacın var bu enerjiyi elde etmek için 60 kw motora ihtiyaç varki o jeneratörü çevirsin


_____________________________



2428 Mesaj
3 Ağustos 2011; 11:52:21 


quote:

Orijinalden alıntı: asbaskan


quote:

Orijinalden alıntı: chopper67

Selamun aleykum . öncelikle konuyu okudum çünkü bende yapmak istiyorum madi imkansızlıklarda işin içine girince fikirlerimi çöpe atmak zorunda kalıyorum

mühendis abilerime soruyorum aklıma şöyle bir fikir geldi
öncelikle belirtmek isterimki ne elektriki nede mekaniken bir bilgiye sahip değilim.

Yalnız konunun başından sonuna kadar hep pil sorununu konuşuldu

şu şekil bir şey yaparsak bu pil sorununu ortadan kısmen kaldıramazmıyız.
yine bir akü kullanarak bir ömotor vasıtası ile bir jenaratörü hareket ettirerek elektrik üretip daha sonra üretilen bu elektirik ile hem başka bir grup aküyü şarj edip hemde aracın hareket etmesini sağlayacak olan motora güc aktarabilinirmi. ayrıca bu saglanırsa araç şarjı kullanılan aküler bittiğinde ikinci şarjda bulunan aküleri devreye sokarak biten aküleri şarja alırsa şarj sorunuda böylece ortadan kalkabilirmi küçük jeneratörler var bunların benzin kısımları sökülerek bunlara elektirik motoru bağlanabilirmi. fikrim mantıklımı cevap verirseniz sevinirim

msn adresimi de yazıyorum eğer fikrimi beğenen ve olabilirliğini düşünen olursa ekleyebilirmi veya bunu geliştiren olursa bana haber veririmi

to_navy@windowslive.com

sürç-ü lisan ettiysem affola..
saygılar......


fizik kanunlarına göre mümkün değil ne kadar köfte o kadar ekmek mantığıtla yola çıkılırsa senin ürettiğin tükettiğinden az olduğu için ürettiğin yetmiyecek mutlaka takviye bir enerjiye ihtiyaç duyulacaktır
sonra şöyle bir denklemi düşün senin aracı yürütebilmen için örneğin 40 kw enerjiye ihtiyacın var bu enerjiyi elde etmek için 60 kw motora ihtiyaç varki o jeneratörü çevirsin

ben söylemiştiim :D aynısını bende düşünmüştüm çünki önceden



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

"Aslında herkes dahidir. Ama siz kalkıp bir balığı, ağaca tırmanma yeteneğine göre yargılarsanız, tüm hayatını aptal olduğuna inanarak geçirecektir."

HEDEF: İTÜ elektronik ve haberleşme mühendisliği 2014


 
1 Mesaj
10 Eylül 2011; 14:39:39 

S.a öncelikle gerçekten bu işle uğraşmak isteyen kişiler öğrenci veya şirkette çalışıyorsa tübitaka başvurup projesinin maddi kısmını karşılayabilir hemde para alabilir.Eğer:

bireysel olarak uğraşılmak isteniyorsa araçtaki en önemli parça aküyü çin veya japon'dan en az maliyetle getirtmeli.Voltajı yüksek tutup amperi azaltmalı ki isteğine uygun
batarya veya o bataryayı sürecek sürücü bulabilirsin.

İlla ki türk malı olacak diyosanız yiğitakü ve ostim'e bakmanızı tavsiye ederim çünkü bu şirketler milyondolarlarını bu sektöre harcıyorlar.


_____________________________



1631 Mesaj
10 Eylül 2011; 21:35:05 


quote:

Orijinalden alıntı: combaba

bir kere dşünce tarzı basit olunca, normal yakıtla çalışan arabalra göre düşünülüyor. BUnlarda ise verimlilik belli sınırlardadır. Siz sadece motor kısmını düşünüyorsunz ancak kayıpları hiç düşünmüyorsunuz. Eğer elektrikli bir sistem düşünülcekse önce motordan başlanmalı. Öyle tek motorla, çıkma motorla hele hele hiç olacak iş değil. Sonuçta çocuk oyuncağı yapılmıyor. Bildiğim kadarıyla elektrikli araç konusunda en son fikirler veya teknoloji tasaımı şu aşamada. her tekere ayrı bir motor. Ancak yanlış anlamayın. Tekerin kendisi bir motor olacak. Mesela bir motorun iç kısmı sargılı ve sabit dış kısmı sabit mıknatıs ile (dönen kısım oluyor) tabiiki en sışında da lastik. Hava lastiği yerine özel patlama-yırtılma derdi olmayan lastikler. BU durumda zaten motorun ağırlığından olsun, kayıplarından olsun oldukça uzak bir şekilde tamamne elektirk teknolojisine göre bir tasaımla başlamış oluyoruz. Dolaysıyla güç gereksinimmizde değişir. Bana göre böyle bir araba max. 400 kg. ile en az hız 120 km. ve menzil de 200 km den aşağı olmaz. Üstelik çokda özel akülere falan gerek yok. Sadece olması gereken akü şarj ünitesinin özel bir tasarımla çabuk dolmasının sağlamak yeterli diye düşünüyorum.

http://www.teknikvideo....ker-motoru-siemens.html

incelerseniz daha iyi fikirler ortaya çıkar.




 
5 Mesaj
19 Eylül 2011; 13:31:39 

Elektirikli araba yapmak istiyorsanız mekanik bölümünde yeni keşifler yapmanızı tavsiye ederim.Cok daha az güçle gidebilen bir araba daha az akü ve motor gücü ister dolayısıyla mekanikte kafa yorup akü ve motor maliyetlerini düşürebilirsiniz . Yani cok düşük maliyette ve ses getirecek birşey olur.Ben mekanik calışın derim.


_____________________________



 
41 Mesaj
1 Ekim 2011; 12:46:11 

M U A M M E R Y I L D I Z

işte tüm dünyanın aradığı cevap arkadaşlar bu değerimizi de kaybetmeden sahip çıkalım

http://www.youtube.com/watch?v=-DkDXvPpa6Q


_____________________________

sufi


 
41 Mesaj
1 Ekim 2011; 12:50:44 

B S M H

Bismillahir rahmanir rahim

http://www.youtube.com/...VP2MtNBA&feature=relmfu

dünya değişiyor hiçbirşey artık eskisi gibi olmayacak


_____________________________

sufi


 
52 Mesaj
17 Ekim 2011; 22:17:43 

Elektrikli araçlarla ilgilenenlerin bildiği, yıllardır Avrupa ve
Amerika'da uygulanan "electric car conversion" çalışmalarıda,
sistemli bir şekilde Türkiye'de başlamış, bu işi yapan firmanın
internet sitesini veriyorum.

www.efa-s.com.tr

Önümüzdeki dönemlerde bu tarz elektrikli araca dönüşüm işlerini
yapacak firmaların çoğalacağını düşünüyorum.


_____________________________



2428 Mesaj
17 Ekim 2011; 22:26:32 

bende yavaş yavaş çoğalacağından eminim ama arabanın o sesinden vazgeçmek zor olsa gerek :D gerçi zevkler ve renkler farklıdır :D



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

"Aslında herkes dahidir. Ama siz kalkıp bir balığı, ağaca tırmanma yeteneğine göre yargılarsanız, tüm hayatını aptal olduğuna inanarak geçirecektir."

HEDEF: İTÜ elektronik ve haberleşme mühendisliği 2014


 
5 Mesaj
20 Ekim 2011; 21:43:26 

Ne 10.000 i ya. Siz alismissiniz üniversite ogrencilerine vb. Kişilere çin mallarini itelemeye. Ayrica insanlara bu ürünü satmadan once ilk vizede tüvtürk ten nasil geçecegini yada geçemeyeceğinide anlatacakmisiniz.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



 
1 Mesaj
31 Ekim 2011; 23:00:44 

Herkese merhabalar,

Biz Toruk Group olarak Türkiye’ye gelecek nesil elektrikli arabaları sunabilmek için birlikte çalışan tasarımcı ve mühendislerden oluşan bir araştırma geliştirme topluluğuz.

Toruk Grup olarak tamamı yerli kaynaklar ile geliştirilen, üretilen ve yürüyen A/B segmenti (A: Mini sehir arabası B: Küçük aile arabası) elektrikli araba geliştirmek amacıyla güçlü bir takım oluşturduk. Airbus, Ford, Porsche Consulting, vs. gibi şirketlerde toplamış olduğumuz bilgi ve tecrübelerimizi bir araya getirerek bu aracı geliştirebileceğimiz kanaatine vardık. Aracın tasarımını da Aston Martin Gauntlet, Corvette Z03, Passionata GTS, vb. konseptleri tasarlamış olan Sayın Uğur Şahin gerçekleştirdi. Uğur Şahin'in portfolyosuna www.ugursahindesign.com adresinden ulaşabilirsiniz.

Internet sitemiz www.torukcars.com üzerinden potansiyel kullanicilarimiza ulasiyor, onlarin fikirlerini ve verilerini ürün gelistirmede kullaniyoruz –en nihayetinde bunu onlar icin gelistiriyoruz.

Eger ilgilenenler varsa, acik kaynak kodlu yürüttügümüz projemizde sizleri de aramizda görmekten mutlu oluruz.

Görüşmek ve birlikte çalışmak dileği ile.

Kaan Özgen
Proje Lideri
Toruk Group