Şimdi Ara

çift vanos nedir????

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
1
Favori
121.726
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Vanos/çift-Vanos.
    Daha yumuşak rölanti, daha yüksek tork, esnek güç. Çift-Vanos, devir aralığının tamamında güç çıkışını en uygun hale getirmek için kam mili zamanlamasını değiştirir. Hızınız ne olursa olsun, daha iyi performans, artırılmış yakıt verimliliği ve daha düşük emisyondan yararlanırsınız.

    Vanos ismi, Almancada değişken kam mili kontrolü anlamına gelen "variable Nockenwellensteuerung" teriminden türetilmiştir. Çift-Vanos sistemi sürekli olarak emme ve egzoz valfleri için kam mili konumlarını ayarlar. Bu da, bir taraftan yakıt tüketimini ve emisyonu azalırken, diğer taraftan düşük motor devirlerinde belirgin ölçüde yüksek tork ve yüksek devirlerde daha fazla güç elde edilmesiyle sonuçlanır.
    Düşük motor devirlerinde kam mili konumu valflerin daha geç açılacağı bir şekilde kayar, böylece rölanti kalitesi artar ve akıcı güç geliştirme sağlanır. Motor devri arttıkça, valfler daha erken açılır; bu da torku arttırır, yakıt tüketimini azaltır ve emisyonu düşürür. Yüksek motor devirlerinde, maksimum güç aktarımına olanak tanıdığı için valfler tekrardan geç açılır.
    Çift-Vanos aynı zamanda emme manifolduna yeniden gönderilen egzoz gazı miktarını da kontrol ederek yakıt ekonomisini arttırır. Sistem, motorun ısınma aşamasında katalitik konvertörün ideal çalışma sıcaklığına ulaşmasına yardımcı olacak bir takım özel parametreler kullanır. Böylece emisyon azaltılır. Tüm işlemler aracın Dijital Motor Elektroniği (DME) tarafından kontrol edilir. BMW çığır açan Vanos teknolojisini ilk olarak 1992 yılında tanıttı. Çift-Vanos ise üretime 1997 yılında girdi.

    Kaynak: BMW




  • muhtemelen motor değişmiştir, fabrikasyon olarak 90 yılında 520ide vanoslu motor kullanılmadı çünkü
  • BMW 520İ ( E34 ) sahibi ve hastası olarak söylüyorum...

    1989-1996 arası tek vanosdur.

    1997 ve üstü çift vanosdur.

    VANOS : Araçlar 4000 devirden sonra vanosa geçer. Vanos araba 4000 devire ulaştığında araçtaki sibop sayısının silindire eşit olarak dağıtıldığı andır.
    Gerçekten vanos bambaşka bişey bir çok kez denedim aracımı ( e34 520i ) vanosa geçirdiğim anda koltuğa yapıştırıyo seni resmen yol uzuyor.
    BMW 520i E34 bu oyuna gelmez......Alır anahtarını......
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cc_cihan

    Helall
    Amma cok bmw ci varmisss

    Vanos 1993 yılında M50 motorlarla E34 ve E36 larla cikis yaptı
    Önceki model araclarda ise M50 motor vardı ama vanos yoktu
    24valf non-vanos diye gecer hatta

    M50 motordan once ise M20 motor vardı 12valfti ve trigeri kayisliydi

    Bmw lerle alakalı sorularınızı cevaplayabilirim

    Selamlar. Hiçbir sıkıntısı olmayan deri döşemesi konsol iç dış heryeri sıfır gibi şanzıman geçişleri dsg gibi hissettirmeyen sağından solundan ses gelmeyen 160 bin km de 5.20i business buldum. Sunrooflu. Araç telefonu bile çalışıyor. Bu makine 35 bin tl eder mi? Lpg hiç takılmamış. Kazası boyası yok.
  • arkadaşlar 5 serisi bmw almayı düşünüyorum çift vanos nedir ne işe yarar ? Birde araçta olduğunu nasıl anlarız



  • Sübap zamanlaması değişkenliği idi; Honda buna V-tec diyor...

    Eskiden Egzantrik mili derecesi değiştirilerek yapılıyordu; belli devire kadar ekonomi, sonra ise maximum güç elde etmek için...

    Şimdilerde ECU elektronik olarak ayarlıyor...

    Kullanarak anlayabilirsiniz, belli devirden sonra motor farklılaşır....
  • vanos sübap sürelerini ayarlar. 94'de ilk olarak tek vanos koyuldu ve bu sanirim sadece giris sübaplarini ayarliyor. ve yanlis hatirlamiyorsam 98den sonra cift vanos kullanilmaya baslandi. birtanesi eskisinde oldugu gibi yakit girisinde 2.side yanmis gazin cikisinda sübaplari ayarliyor.
  • ve çift vanoslu motor daha uzun ömürlü oluyor.
  • 5 serisi bmw lerin motorlarının ömrü nedir
    180 binde ki arabayı almak mantıklımıdır.? 98 99 00 model civarları

    daha düşük bulunmuya nerden baksan 10 12 yasında araba zaten

    kaç bine kadar gider bu motorlar bilgisi olan kullanan var mı

    ve son olarak modellere bakıyorum 2000 modele kadar olanlarda direksıyonlar 2 cesıt gibi
    bi normal gobegı kare olan bide göbegı yuvarlak dolgun olan.

    acaba boyle çeşitlerimi var yoksa kazalıydıda aırbag muhabbetıne dıreksoynuda mı degiştirıyolar
    cunku atıyorum 98 modelde aynı ozellıklerde hem eski dırekıyon hemde yenı dıreksıyonlusu var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jebote

    5 serisi bmw lerin motorlarının ömrü nedir
    180 binde ki arabayı almak mantıklımıdır.? 98 99 00 model civarları

    daha düşük bulunmuya nerden baksan 10 12 yasında araba zaten

    kaç bine kadar gider bu motorlar bilgisi olan kullanan var mı

    ve son olarak modellere bakıyorum 2000 modele kadar olanlarda direksıyonlar 2 cesıt gibi
    bi normal gobegı kare olan bide göbegı yuvarlak dolgun olan.

    acaba boyle çeşitlerimi var yoksa kazalıydıda aırbag muhabbetıne dıreksoynuda mı degiştirıyolar
    cunku atıyorum 98 modelde aynı ozellıklerde hem eski dırekıyon hemde yenı dıreksıyonlusu var


    kimse motora şukadar km gider diyeceğini sanmıyorum tamamıyla kullanım ve bakımıyla ilgili, e39 biliyorum 50.000km motor yaptıran,başka bi e39 da 1.100.000 km orjinal motor var. o yüzden temiz bakımlı bi araç almak lazım ama yinede risk işte tamamen. direksiyon çeşitleri ise m direksiyon var bide normal fonksiyonlu tip bazılarında fonsiyonsuzda oluyor 2002 ve 2003lerin farklı değişiyor o yıllarda onun dışındakilerde 96dan 2002ye kadar m tipi ve standart direksiyon kullanıldı her 2 side olabiliyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: seffaf1


    quote:

    Orijinalden alıntı: jebote

    5 serisi bmw lerin motorlarının ömrü nedir
    180 binde ki arabayı almak mantıklımıdır.? 98 99 00 model civarları

    daha düşük bulunmuya nerden baksan 10 12 yasında araba zaten

    kaç bine kadar gider bu motorlar bilgisi olan kullanan var mı

    ve son olarak modellere bakıyorum 2000 modele kadar olanlarda direksıyonlar 2 cesıt gibi
    bi normal gobegı kare olan bide göbegı yuvarlak dolgun olan.

    acaba boyle çeşitlerimi var yoksa kazalıydıda aırbag muhabbetıne dıreksoynuda mı degiştirıyolar
    cunku atıyorum 98 modelde aynı ozellıklerde hem eski dırekıyon hemde yenı dıreksıyonlusu var


    kimse motora şukadar km gider diyeceğini sanmıyorum tamamıyla kullanım ve bakımıyla ilgili, e39 biliyorum 50.000km motor yaptıran,başka bi e39 da 1.100.000 km orjinal motor var. o yüzden temiz bakımlı bi araç almak lazım ama yinede risk işte tamamen. direksiyon çeşitleri ise m direksiyon var bide normal fonksiyonlu tip bazılarında fonsiyonsuzda oluyor 2002 ve 2003lerin farklı değişiyor o yıllarda onun dışındakilerde 96dan 2002ye kadar m tipi ve standart direksiyon kullanıldı her 2 side olabiliyor


    çok teşekkür ederim
    almadan önce servise sokmak gerekicek o zaman motorun durumu ne halde diye




  • Çift vanos yanlış hatırlamıyosam ya 1999 yada 2000 den sonra üretilmeye başlandı.
  • 3.28 ia sahibiyim aracın tam özellıklerını bılmememe ragmen vanosun ne işe yaradıgını ve nasıl bakımımını yaptıracagımı bılmıyourm bu konuyla ılgılı bılgı verıırsenız sevınırım ( E36 95 model)
  • VANOS emme supaplarının açılış zamanını değiştirir; çift vanos ise hem emme hem egzoz supap zamanlarını değiştirme kabiliyetindedir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MiaQ

    Çift vanos yanlış hatırlamıyosam ya 1999 yada 2000 den sonra üretilmeye başlandı.





    quote:

    Orijinalden alıntı: miroglu10

    vanos sübap sürelerini ayarlar. 94'de ilk olarak tek vanos koyuldu ve bu sanirim sadece giris sübaplarini ayarliyor. ve yanlis hatirlamiyorsam 98den sonra cift vanos kullanilmaya baslandi. birtanesi eskisinde oldugu gibi yakit girisinde 2.side yanmis gazin cikisinda sübaplari ayarliyor.



    Çift vanosu 1990 e34 bmw 5.20i serilerinde bulabilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: seffaf1


    quote:

    Orijinalden alıntı: apulo


    quote:

    Orijinalden alıntı: MiaQ

    Çift vanos yanlış hatırlamıyosam ya 1999 yada 2000 den sonra üretilmeye başlandı.





    quote:

    Orijinalden alıntı: miroglu10

    vanos sübap sürelerini ayarlar. 94'de ilk olarak tek vanos koyuldu ve bu sanirim sadece giris sübaplarini ayarliyor. ve yanlis hatirlamiyorsam 98den sonra cift vanos kullanilmaya baslandi. birtanesi eskisinde oldugu gibi yakit girisinde 2.side yanmis gazin cikisinda sübaplari ayarliyor.



    Çift vanosu 1990 e34 bmw 5.20i serilerinde bulabilirsiniz.


    ne çifti 90 520de birtane bile vanos yoktu,yukardakileri okumadın heralde

    benim 90 model bmw 520i vardı ve onda vardı




  • tek vanos 1995 yılında E39 kasa 5 serisi ile çıktı... çift vanos ise 2000 yılındaki makyaj ile birlikte geldi.. 90 modellerde bırakın çift vanosu Valve Timing kiti yok.. yanlış bilgilendirmeyelim!
  • selamlar, vanos bilgim olmamakla birlikte bir soru sormak istiyorum:

    tek vanos ve çift vanos, diğer araçlardaki SOHC ve DOHC (üstten tek egzantrik ve üstten çift egzantrik) motora mı denk düşüyor?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iilkerr

    selamlar, vanos bilgim olmamakla birlikte bir soru sormak istiyorum:

    tek vanos ve çift vanos, diğer araçlardaki SOHC ve DOHC (üstten tek egzantrik ve üstten çift egzantrik) motora mı denk düşüyor?

    selam,

    http://www.samarins.com/glossary/dohc.html bu link ile sohc ve dohc ne olduğunu görebilirsin. vanos ise bunların yani sübapların açıp kapatma zamanlarını ayarlamasıdır.

    http://en.wikipedia.org/wiki/VANOS buradan da çok detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz. hangi motorda var nezaman yapılmış nedir ne değildir.




  • http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-hatasiz-boyasiz-cift-vanuslu-528-i-91186549/detay/

    Techzone kardeş senin demene göre bunlar dumencimi ozaman sen 2000 yılında kullanılmaya başlandı demişssin..
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.