Şimdi Ara

7 ileri DSG, vitesi kendiliğinden boşa alma problemi

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
5
Cevap
0
Favori
11.909
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar herkese merhaba, öncelikle belirtmek isterim ki araç VW değil Skoda octaviadır. Neden Skoda formuna değil de VW forumuna yazdığımı soracak olursanız, TSI motorlu ve 7 ileri DSG şanzımanlı octavialar daha yeni piyasaya çıktı ve kullanıcıları çok az, fakat VW markası altında bu şanzımanı kullanan bir çok arkadaşımız var ve belki benim yaşadığım problemi yaşamış olanlar vardır diye düşünerek buraya yazmayı uygun buldum.Problem şu ki, araç yaklaşık 2500 km'de iken şehirler arası yolda yaklaşık 90 km hızla giderken bir anda vitesi boşa aldı, çok fonksiyonlu ekranda vites kademesini gösteren(D7 şeklinde) ışık yanıp sönmeye başladı ve aracı mecburen durdurmak zorunda kaldık. Vitesin tüm konumlarını tek tek denememe rağmen hiçbir şekilde vitese geçmedi. Motoru durdurup tekrar çalıştırdık, sorun ortadan kalktı ve şanzıman hiçbir problem yokmuş gibi çalışmaya başladı. Araç şu an 3000 km de ve bu sorunu tekrarlamadı. İnternette yaptığım araştırma sonucunda özellikle Amerikadaki dsg şanzımanlı jettalarda böyle bir sorun olduğunu, bu soruna 'False Neutral' adının verildiğini ve hatta Amerikada bazı jettaların geri çağırıldığını okudum.Youtube da 'false neutral' şeklinde bir arama yapınca birkaç video çıkmakta. Bu soruna şanzımanın üzerindeki 'ısı sensörünün' yol açtığını ve değiştirildiğinde sorunun ortadan kalktığını okudum. Serviste aracımızı bilgisayara bağladılar ve hiçbir hata mesajı göremediler, bunun üzerine incelemek için aracın birkaç gün serviste kalması gerektiğini söylediler.Aracı henüz servise bırakmadım.Şunu da belirtmekte yarar var;bu sorun dışında aracın gerek motoru gerkse şanzımanından oldukça memnun olduğumu söylemem gerekir. Şimdi sizlere sorum şu olacak, acaba içimizde bu sorunu yaşayan başka arkadaşlar var mı? Şayet varsa sorun nasıl çözüldü? Biliyorum biraz uzun oldu ama yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    7 İleri DSG Şanzımanlarda Kendiliğinden Boşa Alma Problemi

    7 ileri çift kavramalı şanzıman (DSG), birçok modern araçta kullanılan bir otomatik şanzıman türüdür. Ancak bazı durumlarda, 7 ileri DSG şanzımanlarda kendiliğinden boşa alma sorunu görülebilir.

    Bu sorun, araç seyir halindeyken veya rölantideyken şanzımanın aniden boşa düşmesi olarak kendini gösterir. Bu durum, hızlanma kaybına, kontrol edilemeyen araç hareketlerine ve hatta kazalara yol açabilir.

    DSG Boşa Alma Probleminin Nedenleri

    7 ileri DSG şanzımanlarda kendiliğinden boşa alma probleminin birkaç olası nedeni olabilir:

    • Kavrama Sıyısı Sorunları: Kavramalar, DSG şanzımanının gücü motordan tekerleklere aktarmak için kullandığı parçalardır. Sıyının eksikliği veya kirlenmesi kavramaların düzgün şekilde kavramasını engelleyebilir.
    • Mechatronik Ünite Arızaları: Mechatronik ünite, DSG şanzımanının elektronik kontrol ünitesidir. Bu ünite, vites geçişlerini, kavrama basıncını ve diğer şanzıman fonksiyonlarını kontrol eder. Arızalı bir mechatronik ünite, şanzımanın boşa düşmesine neden olabilir.
    • Aktüatör Tamiri: Aktüatörler, mechatronik üniteden gelen sinyalleri kavramalara ve vites seçicisine ileten parçalardır. Arızalı bir aktüatör, şanzımanın boşa düşmesine neden olabilir.

    DSG Kendiliğinden Boşa Alma Problemini Çözümleme

    7 ileri DSG şanzımanınızda kendiliğinden boşa alma problemi yaşıyorsanız, aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz:

    • Şanzıman Yağınınızı Kontrol Edin: Düşük veya kirli şanzıman yağı, kavramaların düzgün şekilde kavramasını engelleyebilir. Şanzıman yağınızı düzenli olarak kontrol edin ve gerekirse değiştirin.
    • Bilgisayarlı Teşhis: Sorunun nedenini belirlemek için aracınızı yetkili bir servise götürün. Servis, bilgisayarlı teşhis kullanarak şanzımanda herhangi bir arıza olup olmadığını belirleyebilir.
    • Mechatronik Ünite veya Aktüatör Değişimi: Arızalı bir mechatronik ünite veya aktüatör varsa, bunların değiştirilmesi gerekebilir.

    Önemli Uyarı: DSG şanzımanınız kendiliğinden boşa alıyorsa, aracı kullanmayın. Bu durum tehlikeli olabilir ve daha fazla hasara yol açabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • DSG ile ilgili Volkswagen tarafından bir geri çağırma vardı.Passat forumuna bakarsanız onun linki verilmişti geçmiş 2-3 sayfa içinde.

    Ya da en güzeli direkt olarak yetkili satıcınızı arayın,şasi numarasından geri çağırmaya dahil olup olmadığınızı söylerler.Geri çağırma yok deseler bile yine de arabanızı götürün servise,belki bir şeyler çıkar.

    Geçmiş olsun.
  • lvnt85 hocam konuyla alakasız olacak ama kullandığınız güncel kasa octavia ile jetta yı karşılaştırabilirmisiniz?bu iki aracı da çok beğeniyorum.kullandığınız aracı anlatabilir misiniz özellikle?(fiyat,kalite,performans,konfor vs...).
  • Sayın deserthawk;
    Bahsetmiş olduğunuz sayfaları inceledim, problemde vites geçişlerinde sarsıntı olduğuna değinilmiş, tam olarak böyle bir sorunla karşılaşmadık fakat aynı problemden dolayı vitesin boşa geçme ihtimalinin de olabileceği belirtilmiş ki bu bizim yaşadığımız problemle benzerlik gösteriyor. Aracın üretim tarihini de göz önüne aldığımızda bize de hatalı şanzımanlardan denk gelmiş olabilir. Verilen linkte VW araçlar için sorgulama yapılabiliyor, o yüzden oradan kontrol edemedim. Sanıyorum Türkiye’deki VW servislerine de mevzu tam olarak ulaşmamış ki bu süreç Skoda için daha uzun olabilir. Servise bu konuyu bildireceğim fakat kendilerine yukarılardan talimat gelmeden bir müdahalede bulunacaklarını zannetmiyorum ama en azından süreci hızlandırmış olurum.
    Yardımınız için teşekkürler.

    Sayın tarumok;
    Aracı çok uzun süre kullanmış sayılmam fakat elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışayım. Aslında konuyu açmaktaki amacım jetta ile octavia arasında karşılaştırma yapmak değildi ama madem değindiniz bende karar verme sürecinde nelerin etkili olduğunu belirtebilirim;
    Performans;
    Açıkçası aracın performansını beklentilerimin de üzerinde buldum, özellikle tsi motorun dsg şanzımanla birlikte aracın kullanım keyfini oldukça yükselttiğini söyleyebilirim. Octavia’nın ağırlığının Jetta ile hemen hemen aynı olduğunu düşünürsek araçların performans konusunda birbirlerine üstünlük sağlayamayacaklarını düşünüyorum. Aracı 3000 km kullandık bunun da yaklaşık 2000 km’si şehirler arası, yol bilgisayarını sıfırlamadım 6,6 lt ort yakıt tüketimi gösteriyor, aracı bu süre zarfında hiç zorlamadık açıkçası tüketim bana biraz yüksek geldi ileride düşeceğini tahmin ediyorum. Yol tutuş konusunda ise Jetta’yı hiç kullanmadığımdan yorum yapmam pek doğru olmaz, zaten mukayese etmek için her iki aracın da limitlerini zorlamak gerekir, fakat şunu söyleyebilirim Octavia günlük kullanımda yol tutuş konusunda herhangi bir problem çıkarmayacaktır, zaten her iki aracın donanımlı versiyonlarında ESP standart olarak sunuluyor.
    Donanım, kalite;
    Her iki aracın da en üst donanıma sahip versiyonlarının donanımlarını internetten karşılaştırabilirsiniz, Octavia’nın donanım olarak Jetta’dan aşağı kalmadığını ve oldukça zengin bir listeye sahip olduğunu belirtmem gerekir, kalite konusunda da şu ana kadar gerek araç içinde gerekse dışında herhangi bir kusura rastlamadım, sadece dış kapı kolları aracın boyutlarına göre küçük kalmış ve zayıf bir his yaratmakta. İç kısımda kullanılan birçok parça zaten Jetta ile aynı, rahatsız edecek derecede sert plastik parçalar bulunmuyor. Jetta’nın mı Octavia’nın mı plastik kalitesi daha iyi diye sorarsanız söylemem gerçekten güç bence ikisini de inceleyin derim.
    Konfor;
    Araç oldukça konforlu, iç mekanı bana Jetta’dan daha geniş gibi geldi fakat bunun sebebi döşemelerin açık renk olması da olabilir. Bagaj hacmi de sanki biraz daha büyük(sayısal değerleri bilmiyorum), ayrıca liftback olduğundan yükleme yapılması da daha kolay. Liftback araçların bagaj kapaklarının ağır olduğunu söylerler Octavia’da kesinlikle böyle bir sıkıntı yok. Konfor konusunda en büyük sıkıntımız sanki yol sesini biraz fazla alıyor gibi geldi; belki Jetta’da yalıtım daha iyi olabilir. Şehirler arası yolda denemeden bunu söylemem de gerçekten zor fakat eski aracımız 2004 model Vectra'ydı ona göre Octavia’nın yalıtımı biraz zayıf.
    Tasarım;
    Bu konu oldukça göreceli fakat gerek iç tasarım, gerekse dış tasarım olarak bize makyajlı Octavia daha estetik geldi ve tercih etmemizde önemli rol oynadı diyebilirim.
    Fiyat;
    Biz satın aldığımızda Jetta ve Octavia’nın donanımlı versiyonları arasında 2 bin TL’lik Octavia lehine fiyat farkı vardı. Bu bir avantaj gibi görülebilir fakat marka imajı, satış rakamları ve 2.el değeri göz önüne alınırsa bence ibre biraz daha Jetta’ya dönüyor. Açıkçası biz almaya niyetlendiğimizde Jetta için 2 ay sonrasına gün veriyorlardı, Octavia’yı ise bir hafta içinde teslim ettiler bu da tercihimizi etkiledi diyebilirim. Bence Skoda’nın fiyat politikasını gözden geçirmesinde yarar var, fiyatları daha aşağı çekmeleri gerektiğini düşünüyorum.
    Açıkçası hangisini alırsanız alın bence pişman olmazsınız, burada önemli olan zevkinize hitap eden bir otomobil almanız; yukarıda bahsi geçen problemden dolayı araçtan biraz soğudum ama hangi marka olursa olsun böyle problemler çıkabilir diyorum,umarım yardımcı olabildim;
    Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lvnt85

    Arkadaşlar herkese merhaba, öncelikle belirtmek isterim ki araç VW değil Skoda octaviadır. Neden Skoda formuna değil de VW forumuna yazdığımı soracak olursanız, TSI motorlu ve 7 ileri DSG şanzımanlı octavialar daha yeni piyasaya çıktı ve kullanıcıları çok az, fakat VW markası altında bu şanzımanı kullanan bir çok arkadaşımız var ve belki benim yaşadığım problemi yaşamış olanlar vardır diye düşünerek buraya yazmayı uygun buldum.Problem şu ki, araç yaklaşık 2500 km'de iken şehirler arası yolda yaklaşık 90 km hızla giderken bir anda vitesi boşa aldı, çok fonksiyonlu ekranda vites kademesini gösteren(D7 şeklinde) ışık yanıp sönmeye başladı ve aracı mecburen durdurmak zorunda kaldık. Vitesin tüm konumlarını tek tek denememe rağmen hiçbir şekilde vitese geçmedi. Motoru durdurup tekrar çalıştırdık, sorun ortadan kalktı ve şanzıman hiçbir problem yokmuş gibi çalışmaya başladı. Araç şu an 3000 km de ve bu sorunu tekrarlamadı. İnternette yaptığım araştırma sonucunda özellikle Amerikadaki dsg şanzımanlı jettalarda böyle bir sorun olduğunu, bu soruna 'False Neutral' adının verildiğini ve hatta Amerikada bazı jettaların geri çağırıldığını okudum.Youtube da 'false neutral' şeklinde bir arama yapınca birkaç video çıkmakta. Bu soruna şanzımanın üzerindeki 'ısı sensörünün' yol açtığını ve değiştirildiğinde sorunun ortadan kalktığını okudum. Serviste aracımızı bilgisayara bağladılar ve hiçbir hata mesajı göremediler, bunun üzerine incelemek için aracın birkaç gün serviste kalması gerektiğini söylediler.Aracı henüz servise bırakmadım.Şunu da belirtmekte yarar var;bu sorun dışında aracın gerek motoru gerkse şanzımanından oldukça memnun olduğumu söylemem gerekir. Şimdi sizlere sorum şu olacak, acaba içimizde bu sorunu yaşayan başka arkadaşlar var mı? Şayet varsa sorun nasıl çözüldü? Biliyorum biraz uzun oldu ama yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.


    Aracin yeni,

    sana tavsiyem Skoda Servisi (veya VW sonucta hepsi ayni Aileden) git. PAssat Severler Klübüne bakarsaniz Geri cagiri var isi sensörü yüzünden yada Kontrol üniteden




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.