Şimdi Ara

SENTE ayarı yanlış yapılırsa ne olur?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
2
Favori
185.962
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • merhaba
    Bir arkadaşımın aşağıdaki gibi bir sorunu var. yardımcı olabilir misiniz?

    quote:

    bende lantis var ve geçtiğimiz aylarda aracın tüm motor contalarını ve baskı balatayı değiştirdim fakat o günden sonra arabada bir tatsızlık var araç randımanlı çalışmıyor çok yakıt tüketmeye başladı titreme var çekişten aşırı düştü ve en önemlisi egzosttan buhara benzeyen çok yoğun beyaz duman çıkıyor hem lpg hem benzin aynı şekilde ve ve felaket şekilde yakıt kokusu çıkartıyor ben farklı bir ustaya götürdüm aracı ve bana sent ayarlarıyla alakalı olabileceğini söyledi aracı tamir eden ustaya neden götürmedim çünki arkadaşla birbirimize girdik aracı toparlayamadı ve dahada berbat etti bide bunlar kendilerine mazdacı diyorlar bende yanlış bir hamle daha yapmak istemediğim için önce sizlere sorup bilgi almak sonra hareket etmek istedim....







  • Motor contalarının ve baskı balatanın sente ayarı ile bi alakası yok. Sente ayarı triger seti değişirken yapılır. Sen yaptırdığın bakımlarla ilgili araştır. Kesin bişileri takmayı unutmuştur.
    quote:

    Orijinalden alıntı: _Lupara_

    merhaba
    Bir arkadaşımın aşağıdaki gibi bir sorunu var. yardımcı olabilir misiniz?

    quote:

    bende lantis var ve geçtiğimiz aylarda aracın tüm motor contalarını ve baskı balatayı değiştirdim fakat o günden sonra arabada bir tatsızlık var araç randımanlı çalışmıyor çok yakıt tüketmeye başladı titreme var çekişten aşırı düştü ve en önemlisi egzosttan buhara benzeyen çok yoğun beyaz duman çıkıyor hem lpg hem benzin aynı şekilde ve ve felaket şekilde yakıt kokusu çıkartıyor ben farklı bir ustaya götürdüm aracı ve bana sent ayarlarıyla alakalı olabileceğini söyledi aracı tamir eden ustaya neden götürmedim çünki arkadaşla birbirimize girdik aracı toparlayamadı ve dahada berbat etti bide bunlar kendilerine mazdacı diyorlar bende yanlış bir hamle daha yapmak istemediğim için önce sizlere sorup bilgi almak sonra hareket etmek istedim....





  • conta derken ust kapak contasını kastediyorsan triger kayışı degişmemiş olsa bile sokulup tekrar takılmiştır ondan olurmu bilmem ama conta (üst kapak) contası triger sokmeden degişmez
  • sente ayarları tam yapılmazsa çalışma bozulur güç kaybı olur doğrudur.amma toplayan(contaları vs.)değişen usta o aracı tanımıyormuydu.triger kayış-veya zincir farketmez işaretleri doğrultusunda takılır.çok iyi sanatkar-usta işi iyi biliyorsa sente ile oynayabilir amma sonuç böyle olmaz.acaba sübap lastiklerinide değiştimi.
    conta(silindir)değiştikten sonra ikinci sıkılmaya gidildimi
    yakıt ve ateşleme sistemleri elden geçtimi.
    aklıma gelen ve belkide arızanın tek nedeni BOZUK YAKIT.
    beyaz dumandan bahsediliyor;DEPOYA MOTORİN koyma ihtimalini göz ardı etmeyin.pompacı yanlışlıkla birmiktar çeker çaktırmadan üstüne benzin tamamlayabilir.
    en güzel en net;güvenli usta.vede aracın servisi birinci öncelik.
  • cevaplar için teşekkürler arkadaşlar. Anlaşılan sorun sadece sente ayarının kontrolüyle halledilecek gibi değil.
  • Sente ayarı yanlış yapılırsa bildiğim kadarıyla motoru o halde çalıştırmak. subap ve pistonlara zarar verir. Motor elinizde kalır. O araçta ateşleme problemi olabilir
  • sente ayarı yanlış olsa supaplar egilir pistonlar bozulabilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: honda04

    sente ayarı yanlış olsa supaplar egilir pistonlar bozulabilir

    katılıyorum. çalışması da farklı seslerle devam eder.
    daha çok hafif sente ayarı ile ve avans ayarı ile çözülecek gibi.
    motor yaptırmışsınız. tork ayarlı sıkılma isteyen motor üst civatalarını tekrar kontrol ettirin derim.
  • Sente ayarı bozuk olan motor düzensiz çalışır, çekişten düşer, en önemlisi yağlama zamanı değişir ve segmanlar gömlekleri aşındırıp yağ yakar ve motor 1000 km yi bulmadan rektefe ister. Arabayı kaldır çöpe at ondan sonra. Sente ayarı çok önemlidir. Avrupa ve Amerikan motorlarına öyle her usta Sente ayarı yapamaz. İşin ehli olacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ikinci el aldığım aracımın (Clio-1, 1.4) triger setini yeni değiştirdim. Ustanın demesine göre 2 diş atlama yapmış, tahminen 1.5 sene bu şekilde kullandım. 1 diş daha atlasa motoru elimize alacaktır.
    Nasıl atlama olur dediğimde; 1- Yanlış takılmıştır 2-Vurdurma çok yapılmıştır( Hiç öyle çalıştırmadım) 3- Araç çok zorlanmıştır( Çoğunlukla sakin kullanıyorum).
    Bunların arasında, yanlış takılma ihtimali çok yüksek. Aldığım günden beri alt devirde cansızlık, egzoz çıkışında arada bi puf puf gibisinden ses geliyordu( sanki patlak gibi), kalkışta biraz cansızlık vardı.
    Şimdi ise alt devirler iyileşti, kalkış rahatladı, motor sesi biraz azaldı. Birazda yağ ve hava filtresinin değişimide etkilemiştir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • _Lupara_ kullanıcısına yanıt
    Lupara ...kardeşim aracının çok yakıt yakması baskı balatadan olmaz eğer sıfır takıldı ise ama senin demene göre araçta titreme war demişsin eğer o titreme rot balans ayarındaki titremeden değilse senin aracının baskısı bozuktur yani eski takılmıştır sadece balata değişmiştir sorun ordan kaynaklanır...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Lupara_

    merhaba
    Bir arkadaşımın aşağıdaki gibi bir sorunu var. yardımcı olabilir misiniz?

    quote:

    bende lantis var ve geçtiğimiz aylarda aracın tüm motor contalarını ve baskı balatayı değiştirdim fakat o günden sonra arabada bir tatsızlık var araç randımanlı çalışmıyor çok yakıt tüketmeye başladı titreme var çekişten aşırı düştü ve en önemlisi egzosttan buhara benzeyen çok yoğun beyaz duman çıkıyor hem lpg hem benzin aynı şekilde ve ve felaket şekilde yakıt kokusu çıkartıyor ben farklı bir ustaya götürdüm aracı ve bana sent ayarlarıyla alakalı olabileceğini söyledi aracı tamir eden ustaya neden götürmedim çünki arkadaşla birbirimize girdik aracı toparlayamadı ve dahada berbat etti bide bunlar kendilerine mazdacı diyorlar bende yanlış bir hamle daha yapmak istemediğim için önce sizlere sorup bilgi almak sonra hareket etmek istedim....


    sente ayarları ii yapılmamış sanırım çünkü pompa avansı düşük beyaz duman bu anlama gelir tekrar senteye alınıp sorun devam ediyosa pompadan bi diş avans verilmesi yada düşürülmesi gerekiyor




  • KILIÇ kullanıcısına yanıt
    Benim araç Gelly motor kapak contası değişti araç çekişten düştü kerkiniyor vites yükseldikce titriyor bayılıyor normalde çalışınca hiçbir sıkıntısı yok genelde seyir hslinde yapıyor soğukken daha kötü usta tam bir şerefsiz dünya para aldı ama hatasını kabul etmiyor varmı buna bakacak bir usta lütfen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Beybecan B kullanıcısına yanıt
    siboblardan olabılır yada senteden titreme pek hayrı alamet degıl bu tarz kapak degısım ıslemlerını bılındık yerde yaptırmakta fayda var
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.