- x
    Bunlarla Giriş Yapın: Facebook Google+ Twitter DH Giriş:
    ?
  • Hatırla
  • Yeni Kayıt
Eski araçlardaki koldan manuel vites nasıl kullanılıyor?
32 Cevap8980 Görüntüleme1 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Linkli Mesajlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
10 Kasım 2009; 1:19:06 

Merhabalar,

Eski amerikanlara bakarken dikkatimi birşey çekti. Koldan vites olan modellerin hepsini ben otomatik zannediyordum. Ama otomatik dediğim arabalarda birde debriyaj gördüğümde yanıldığımı farkettim :)

Koldan manuel viteslerin kullanımı nasıl? Yani koldan 1'e takıp daha sonra normal araçlardaki gibi standart prosedür mü? Yoksa debriyajın tek görevi P'D'N 'arasında geçiş yaparken mi var?? Öyle olduğunu tahmin ediyorum ama kafama takıldı:) O yüzden bu saatte böyle bir konu açtım :)

Kullanan veya bilen varsa yardımcı olsun bende rahatliyim ve yatiyim :)

İyi forumlar


 
59 Mesaj
10 Kasım 2009; 1:29:24 

selam,

1988 yada 89 yilinda koldan manuel vitesli chevy nova kullanmistim.

Bildigin manuel vites gibi kullaniliyor. Debriyaja basip kendine cekip asagi indirince geriye takiliyordu, digerleri aynen normal sanzumanlardaki gibi, ortadayken bos, yukari kaldirinca 1, asagi indirince 2 oluyordu, 3 ileri vitesi vardi diye hatirliyorum.


_____________________________



 
3142 Mesaj
11 Kasım 2009; 13:13:22 

sadece amerikanlar değil ayrıca, bir döneme kadar bazı japonlarda da vardı koldan (direksiyondan) vites...


_____________________________

Yiğit harpte, dost dertte, olgun adam hiddette belli olur...


2403 Mesaj
11 Kasım 2009; 13:23:07 

Hatta çarpık bacaklı Skodalar'da da vardı Kullanım açısından bildiğiniz manuel vitesten farkı yoktur.


_____________________________

2009 Corolla 1.4 D-4D Elegant M/M VSC Siyah


303 Mesaj
11 Kasım 2009; 13:26:09 

mitsubishi l300lerin eski modelleride koldan vites daha zevkli geliyo bana kullanımı onun dışında bi farkı yok


_____________________________


Her Zaman Vardık,Hep Yanındaydık
En Kötü Gününde,Sana İnandık
Bir Taş Olsaydı,Çatlardı İnan
Herşeye Rağmen,Büyüyor Sevdan...
...Bu Vatan Bölünmez Bu Böyle Biline,Bu Vatan Uğruna Hazırız Ölmeye...


1866 Mesaj
11 Kasım 2009; 14:01:04 

klasik manuelleri hiç sevmem ama koldan manuelin zevki hiçbirşeyde yoktur, vites değiştirdikçe değiştiresin gelir,


_____________________________

EMANETİN SAHİPSİZ DEĞİL ATAM!


3498 Mesaj
11 Kasım 2009; 14:01:35 

Bir de Renault 4 var onun vitesi baya bir acayip, böyle direksyon kilidi gibi bir şey var, çekiyorsunuz itiyorsunuz çeviriyorsunuz falan.


_____________________________

PSN:SethValore
Playstation 4 500GB (Pal) - Sharp 46LE824 - Pioneer HTP-071 - Samsung BD-H6500
Star Wars Galaxies Elder Jedi
Only in a Jeep
|| Forum Anlaşması || Genel Forum Kullanımı || İmza Kuralları || Şikâyet Sistemi || Kullanıcı Adı Değişimi || SMS Onay Sistemi || Önerileriniz, Sorunlarınız ||


3016 Mesaj
11 Kasım 2009; 14:02:46 

eskiden neredeyse tüm vitesler kolda(direksiyonun yanında)idi.chevrolet.dodge.oldsmobil.ford.opel ve daha niceleri.
kullanma:çok basit,yerdeki vitesi kola taşıyın.kendinize çekin aşağı=1
birden çıkarın boşta ve 2 nin karşısında durur.yukarı kaldırın =2
boşa alın aşağı çekin=3
boşa alın kendinize çekin yukarı=geri
alırsanız güle güle kullanın.


_____________________________



2213 Mesaj
11 Kasım 2009; 14:30:32 


quote:

Orijinalden alıntı: hezerfen

eskiden neredeyse tüm vitesler kolda(direksiyonun yanında)idi.chevrolet.dodge.oldsmobil.ford.opel ve daha niceleri.
kullanma:çok basit,yerdeki vitesi kola taşıyın.kendinize çekin aşağı=1
birden çıkarın boşta ve 2 nin karşısında durur.yukarı kaldırın =2
boşa alın aşağı çekin=3
boşa alın kendinize çekin yukarı=geri
alırsanız güle güle kullanın.


Araba kullanmayı öğrendiğim Chevy 64 impala' nın vitesleri aynen bu şekildeydi ve cok zevklıydı...


_____________________________

PSN:qolge


 
1631 Mesaj
11 Kasım 2009; 14:47:36 

Bizim ilk aracımız koldan 3 vitesli 67 ford taunustu. Vites kolunu kendine çekip yukarı kaldırınca 1, aşağı indirince 2, ileri itip yukarı kaldırınca 3 oluyordu. Birde mandalı çekip geri vitese alıyordun. Ama bazen düzeneği karışırdı, kaputu açıp penseyle bir vurup düzeltirdik...


_____________________________

Paran yoksa japon, paran varsa alman...

Opel Astra 1.6 CD NB Otomatik (2000)


3699 Mesaj
11 Kasım 2009; 14:52:59 

504 lerde koldan vitesliydi..


_____________________________

Demokratçılık boruculuk değildir...Demokratçılıkta herkes nerde, sen orda...Muhalif olmak, münafık olmak yok, yasak bunlar..


1179 Mesaj
11 Kasım 2009; 14:56:09 


quote:

Orijinalden alıntı: alikum

504 lerde koldan vitesliydi..


Evet babamın bir tane vardı koldan vitesli 504ü sonra sonra birkaç 504 daha almıştı onlar normal vitesliydi diye hatırlıyorum.


_____________________________

2012 Nissan Juke 1.5 dCİ Tekna MT
2012 Fiat Linea 1.6 Multijet Emotion Plus
2012 Fiat Albea Sole 1.4 Premio

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
11 Kasım 2009; 15:29:48 

Çok merak ettım kullanım hıssını yaw

en kısa zamanda bulup denemek lazım


9816 Mesaj
11 Kasım 2009; 15:46:33 

sorularınızın bütün cevapları ekteki linkte .

koldan vites bölümü için ''Column-mounted shifter'' kısmına bakınız

http://en.wikipedia.org/wiki/Manual_transmission


_____________________________




7947 Mesaj
11 Kasım 2009; 15:53:28 


quote:

Orijinalden alıntı: alikum

504 lerde koldan vitesliydi..



Normal viteslileride var


_____________________________

Ford Connect 1.8 tdci Glx+Plus Pack & Opel Insignia 1.6Turbo SIDI Cosmo+Active Select


 
3142 Mesaj
11 Kasım 2009; 18:24:53 

quote:

Orijinalden alıntı: ATTRACTION

Çok merak ettım kullanım hıssını yaw

en kısa zamanda bulup denemek lazım


valla zevk meselesi tabii ama ben oldum olası hiç sevmemişimdir koldan vitesi. ne görüntüsünü, ne de kullanımını...

edit : imla



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 11 Kasım 2009; 18:26:19 >


_____________________________

Yiğit harpte, dost dertte, olgun adam hiddette belli olur...


9816 Mesaj
12 Kasım 2009; 11:11:55 

koldan vitesin en büyük avantajı ön koltuğun yekpare olmasının sağlanarak aracın ön koltuğuna 3 kişinin rahatlıkla oturmasının temin edilmesidir. Arka koltukta yerleşim nasılda ön koltukta da aynı şekilde oturmak mümkün olduğu için araç kapasitesi otomatik olarak 5 kişiden 6 çıkar. bagay hacminiz de değişmez. önemli bir ergonomik ayrıntıdır. Özellikle koldan otomatik viteslerde hareket ederken bir D konumuna alarak bir daha oynamadığınız için yanındaki kişiyi rahatsız etmez.

6 kişden ne olur diye düşünmeyelim , özellikle taxilerde bu çok önemli bir ayrıntıdır.4 kişiyerine 5 kişi aynı araca binilebilir. tabiiki araç kasası yeterli büyüklükte ise (eski amerikanlarda zaten böyle bir yer sorunu olmaz)


_____________________________




 
208 Mesaj
14 Kasım 2009; 5:31:55 

sadece üç ileri koldan vitesli araçlarda debriyaj kalkarken kullanılıyor mu, yoksa debriyaj sadece vites geçirilirken mi kullanılıyor.


_____________________________


DH Motorola ATRIX Kullanıcıları


 
18966 Mesaj
14 Kasım 2009; 10:30:56 

MÜKEMMEL BİR DUYGU, MUHTEŞEM BİR TECRÜBE, OTOMOBİL KULLANMANIN ZİRVE NOKTASIDIR!

Koldan (direksiyondan) vites ABD araçları ile bize gelmiş, çok uzun yıllar boyunca da ABD'de bu şekilde otomobiller üretilmeye devam edilmiş. Otomatik vites ABD'de çok eskiden bu yana tercih edildiğinden ve bir defa vites konumunu (D) seçtikten sonra araç durana kadar başka bir vites konumu seçilmediğinden direksiyondan vites ABD otomobil kültürünün bir parçası olmuş, öyle kalmış ve son 10 yıllık bir sürede terk edilmiştir. ABD bazı otomatik araçlarda ise halen koldan seçme uygulaması devam etmektedir. Ayrıca önde üç kişinin oturması için ortada bir vites kolunun pratik olmayacağı düşünülerek bu uygulama sadece özel ve spor araçlarda uygulanmıştır.

Floor-Mounted Shifter
ON THE FLOOR = YERDE (ÇAKMA) VİTES

Column-Mounted Shifter
ON THE TREE = KOLDAN (DİREKSİYONDAN) VİTES

Mesela

FOUR ON THE FLOOR = DÖRT İLERİ (ÇAKMA) MANÜEL VİTES
THREE ON THE TREE = ÜÇ İLERİ KOLDAN (DİREKSİYONDAN) MANÜEL VİTES

Üretilme sebeplerinden birisi vites değiştirmek için el ve kolun direksiyondan fazla uzaklaşmaması, ön koltuğun bütünlüğünü koruması, ön koltukta yer değiştirebilmenin (yana kaymanın) kolay olması ve araç içinin daha büyük kalması.



quote:

Orijinalden alıntı: karenin

klasik manuelleri hiç sevmem ama koldan manuelin zevki hiçbirşeyde yoktur, vites değiştirdikçe değiştiresin gelir,








< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Taner Göde -- 14 Kasım 2009; 10:41:13 >


_____________________________



 
18966 Mesaj
14 Kasım 2009; 10:40:13 

1989-1990'da çalıştığım yerde patronun 1958 model CHEVROLET IMPALA 6 Düz 3 İleri 4 Kapı manyak bir aracı vardı. Sırf vites atmak için kullanırdım.

1'den 2'ye atmak (ön aşağıdan arka yukarıya) ve
2'den 3'e atmak (arka yukarıdan arka aşağıya) atmak

tarif edilemez.... TARİF EDİLEMEZ...!!!

Bu durumu bilhassa ADANA'lılar çok çok iyi bilirler çünkü 30 yıl boyunca ADANA'da dolmuşlar eski Amerikan arabalarıydı, nadiren otomatikleri vardı ama genelde çoğu "koldan 3 ileri"ydi.

Taner Göde


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
14 Kasım 2009; 11:25:17 


bende önce traktorde sonra koldan vitesli opel araçta öğrendim araç kullanmayı

3 ileri bir geri çok zevkli gerçektende

arada kol yuvadan çıkardı oma kemiği gibi yerleştir yerine filan :)))


1545 Mesaj
15 Kasım 2009; 3:29:58 

Arkadaşım, bu vites türünün halk arasındaki lakabı, LEBLEBİ VİTES'tir (koldan vites diye de geçer)

Honda CRV'lerin bi önceki kasasında kullanmıştım en son.

Keyiflidir, güzeldir, Has Amerikan Stilidir...

Edinmek lazım eski bi Amerikan, canım çekti bak şimdi gece gece



_____________________________



 
18966 Mesaj
5 Haziran 2010; 13:09:57 

Bu fotoğrafı eklemek için konuya suni teneffüs yapmak zorunda kaldım.
Bulunması uzun sürdü çünkü ama herhalde en açıklayıcı resimlerden birisi...

0


_____________________________



11050 Mesaj
5 Haziran 2010; 13:46:14 

Tam arşivlik foto Taner abi..


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


3016 Mesaj
5 Haziran 2010; 19:19:06 


quote:

Orijinalden alıntı: Taner Göde

Bu fotoğrafı eklemek için konuya suni teneffüs yapmak zorunda kaldım.
Bulunması uzun sürdü çünkü ama herhalde en açıklayıcı resimlerden birisi...

0


ben bunu beğenmedim.tam kontak anahtarının dibinde baston tutacağı gibi el frenli olandan istiyorum.


_____________________________



542 Mesaj
5 Haziran 2010; 22:06:37 

Honda'nın cr-v serisinde de mevcut bu vitesler ya da hr-v olabilir.


_____________________________



 
3370 Mesaj
5 Haziran 2010; 22:32:38 

quote:

Orijinalden alıntı: Taner Göde

Bu fotoğrafı eklemek için konuya suni teneffüs yapmak zorunda kaldım.
Bulunması uzun sürdü çünkü ama herhalde en açıklayıcı resimlerden birisi...


Seneler önce kullanmaya çalıştığımız bir Nova'nın sağ arka tekerleğinin neden cayır cayır öttüğünü çok iyi açıklıyor mesela. Teşekkür ederim.

4 litrelik düz 6, alt devir optimizasyonlu devlet gibi bir motordu. "Clutch Pedal" da öyle sanıyorum bir kırtasiye terimidir. Oradan başvuru numarası alıp direksiyondaki çubuğa yapacağınız hızı önceden teyit ettirmezseniz, sistem kalkarken ses çıkarıp sizi etrafa teşhir ediyor. İhale numarasına göre gitmek zorundasınız, sistemin çarklarına karşı gelemiyorsunuz.


3749 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
statükocu
5 Haziran 2010; 23:06:38 

amcamın 1974 model mercedesinde de bu vites sistemi var. kendi almanya mercedes fabrikasından emekli. kendine özel yapmış arabasını...


_____________________________



1545 Mesaj
6 Haziran 2010; 1:26:38 

Namı diğer "Leblebi Vites" tir.


_____________________________



8747 Mesaj
6 Haziran 2010; 1:39:26 

rahmetli dedemin 64 opel record'unda vardı


_____________________________

308 GP Yarışı, 91 Zafer, 155 Podyum, 68 PP, 77 EHT, 7 Şampiyonluk, Tek Kral Michael Schumacher

Novitec Bravo 1.4 T-Jet 170PS Sport


418 Mesaj
2 Aralık 2010; 23:42:46 

Sırf Şu Koldan Vitesli Araba Sürmek İçin
Bir Wartburg Alacam ileride bulabilirsem :D :D
Ya da Para Beni Bulursa :D


_____________________________



KARARLAR, YILAN BALIĞINA BENZER. KOLAYCA YAKALANIR, AMA TUTULMASI ZORDUR.


2032 Mesaj
3 Aralık 2010; 3:49:06 

babamın 1956 model opel kapitan koldan vitesili,6 silindirli arabasıyla çok güzel günlerimiz olmuştu.
ön koltuk tek parça, sanki çek-yat kanepe gibiydi.koltuk bölünmesi olmadığı için 3 kişi rahat otururdu.
araç çok yakarmıydı.belki çok yakardı ama benzin ucuz olduğu için,gezerken pek aldırmazdık.


_____________________________



1180 Mesaj
3 Aralık 2010; 6:53:17 

Araba kullanmayı babamın 1962 model 1700 cc dört silindirli opel rekord'unda öğrenmiştim. Koldan üç ileri, bir geri vitesi vardı.

kendine çek aşağı: 1
yukarı: 2
aşağı: 3
kendine çek yukarı: geri


_____________________________

Güncel arabalarım: Chevrolet Captiva high inci beyazı 2011, Fiat Linea T-jet emotion cruise control ESP lal kırmızısı 2008 Güncel kameralarım: Nikon D7000, 50mm 1.8D, 85mm 1.8D, 24-85mm 2.8-4D, SB-800; Canon EOS 550D, 18-55mm 3.5-5.6
Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Otomobil Genel » Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel » Eski araçlardaki koldan manuel vites nasıl kullanılıyor?
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.297