Şimdi Ara

LAGUNA II GRUBU *** Gelin; Konuşalım, Tartışalım, Paylaşalım *** (22. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir - 6 Masaüstü
5 sn
24.182
Cevap
249
Favori
1.642.258
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nickozy

    ebay konusunda abdullah bey in tecrübelerine müracat edebilirsiniz
    bulunmayan parça adamı ebay ustası yapar diye bir laf mı uydursak ne dersiniz pabdullah birader?

    Alıntıları Göster
    valla bulunamayan değil de aç güzlü esnaf desek da iyi. aracı komple kazalı olarak 2500 TL ye satıyorlar. Ufacık parçasını istediğinde 400 TL para istiyorlar. Bir vatandaşa getitr senden alayım dedim oda sadece motoru 300 TL ye getirtirim yurt içi kargoda sana ait dedi.

    Bende Twingoda vardı yeni sattım. Yakıt pompası arızalandı. Sıfır fiyatı 450 TL adam çıkmasından 300 TL istedi. Hakkını iade etmem gereken biri var Renaultçıkma işi yapan Ankaralı Levent ondan 150 ye aldım. Ama çoğu işi fırsatcılığa dökmüş.

    Mecburen EBAY ustası oluyorsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pabdullah5252 -- 25 Kasım 2009; 22:03:23 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pabdullah5252

    valla bulunamayan değil de aç güzlü esnaf desek da iyi. aracı komple kazalı olarak 2500 TL ye satıyorlar. Ufacık parçasını istediğinde 400 TL para istiyorlar. Bir vatandaşa getitr senden alayım dedim oda sadece motoru 300 TL ye getirtirim yurt içi kargoda sana ait dedi.

    Bende Twingoda vardı yeni sattım. Yakıt pompası arızalandı. Sıfır fiyatı 450 TL adam çıkmasından 300 TL istedi. Hakkını iade etmem gereken biri var Renaultçıkma işi yapan Ankaralı Levent ondan 150 ye aldım. Ama çoğu işi fırsatcılığa dökmüş.

    Mecburen EBAY ustası oluyorsun.

    Alıntıları Göster
    iyi ya işte birader neticeye bakacaksın se problemini ucuz halledebiliyorsan doğru dur yaptığın iş devam et
    bizim esnafımız kendi ayağına sıkmaya devam etsin
    ben bir genleşme bidonu aradım çıkma satanlarda
    buldum sonuçta fiyat dedim adam 150 olur dedi
    dalgamı geçiyorsun 0 ı 120 tl dedim
    ama piyasada yok dedi
    olmazmı var dedim adama netice en son 80 e bıraktı
    bedava versen almam senin malın bana yaramaz dedim kapattım.
    bir tek dertleri var sıkıntıda olan insanın sıkıntısından nemalanmak (dürüst çalışanları tenzih ederim)
    böylelikle güven sıfırlanıyor piyasada

    dolayısıyla çok iyi anlıyorum seni ebaye devam...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pabdullah5252

    valla bulunamayan değil de aç güzlü esnaf desek da iyi. aracı komple kazalı olarak 2500 TL ye satıyorlar. Ufacık parçasını istediğinde 400 TL para istiyorlar. Bir vatandaşa getitr senden alayım dedim oda sadece motoru 300 TL ye getirtirim yurt içi kargoda sana ait dedi.

    Bende Twingoda vardı yeni sattım. Yakıt pompası arızalandı. Sıfır fiyatı 450 TL adam çıkmasından 300 TL istedi. Hakkını iade etmem gereken biri var Renaultçıkma işi yapan Ankaralı Levent ondan 150 ye aldım. Ama çoğu işi fırsatcılığa dökmüş.

    Mecburen EBAY ustası oluyorsun.

    Alıntıları Göster
    belki gülüyorsunuz ama şu fiyatlara bakın. Resmsn bedava valla

    http://global.ebay.com/renault_laguna/list?SortBy=1&Region=0&ipp=30&PageNumber=75




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pabdullah5252

    belki gülüyorsunuz ama şu fiyatlara bakın. Resmsn bedava valla

    http://global.ebay.com/renault_laguna/list?SortBy=1&Region=0&ipp=30&PageNumber=75

    Alıntıları Göster
    şu düğmeden 278 istediler .............. haa bide trabzonda arayınca hepten yandın.

     LAGUNA II GRUBU *** Gelin; Konuşalım, Tartışalım, Paylaşalım ***




     LAGUNA II GRUBU *** Gelin; Konuşalım, Tartışalım, Paylaşalım ***



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pabdullah5252 -- 25 Kasım 2009; 22:27:48 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pabdullah5252

    şu düğmeden 278 istediler .............. haa bide trabzonda arayınca hepten yandın.

     LAGUNA II GRUBU *** Gelin; Konuşalım, Tartışalım, Paylaşalım ***




     LAGUNA II GRUBU *** Gelin; Konuşalım, Tartışalım, Paylaşalım ***


    Alıntıları Göster
    benim laguna manuel atiker kit var düzeltirsen sevinirim.
    bu arada radyatör konusunda yardıncı olacak yokmu çıkma alsam sorun olurmu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dede72

    benim laguna manuel atiker kit var düzeltirsen sevinirim.
    bu arada radyatör konusunda yardıncı olacak yokmu çıkma alsam sorun olurmu

    Alıntıları Göster
    düzelttim birader.
    senin arabanın radyatörün problemi ne?
    fiyat araştırdınmı ne diyorlar?
    laguna da radyatör çıkma pek tavsiye edilmiyor
    malzemenin temiziğinden çok emin olursan alabilirsin
    bir örnek vereyim radyatör tamir tozu diye bir şey var
    bunu pek çok radyatörcü ufak tefek delikleri kapamak için genleşme tankından döküyor
    ve bu toz radyatörü öldürüyormuş
    böyle bir radyatör denk gelirse gözenekler tıkalı olacağından tekar değiştirmek zorunda kalırsın
    ayrıca arabanın kabinini ısıtan küçük radyatörde de arızalara sebebiyet verebiliyoru büyük radyatörün arızalı veya kirli olması
    ısıtıcdı radyatörün değişmesi ise ölüm göğüsün sökülmesi lazım falan
    bence 0 ını al yan sanayi olsun gerekirse ama temiz olur hiç olmassa
    ustalarımın tavsiyesidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nickozy -- 25 Kasım 2009; 0:16:43 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nickozy

    quote:

    Orijinalden alıntı: tk152

    Arkadaslar, IST Avrupa yakasında cıkma parcacı nerede bulabılırım ? UK sitelerinden cok arastirdim ama bizim TR'ye gelen Lag2'lerin Radio/CD gostergesinin seri numarasini bulamadim. Mecburen bizim buradaki cikmacilara bakacagim gibi gorunuyor.



    birader buldum senin parçanın seri numarasını

    P8200002604 A

    sadece
    8200002604 de olabilir bu numara ile ara internette hesaplı çıkmasını bulabilirsin sanırım

    ek bilgi: yukardaki kodla ebay e gir
    30-60 paund arasında fiyatlarda istediğini bulabilirsin kolay gelsin


    Sagol hocam,
    Ancak bizim kilerde bu seri yok.
    8200217443 lazim.
    Onu da bulamamistim, ama yeniden bakayim. En son 3 ay once falan bakmistim. Hep senin verdigin seri nosu var, arastirdigim kadariyla da ayni seri numarasi olmayinca kesinlikle uyum saglamiyormus.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nickozy

    AKÜ

    Sevgili dostlar bundan sonra, "zaman zaman" bazı spesifik konuları tartışmanın ve paylaşmanın daha faydalı olacağı kaneatindeyim. sizde paylaşılması gerektiğini düşündüğünüz meseleleri ve tecrübelerinizi zaman zaman bu formatta tartışmaya açınız.

    Değerli arkadaşlar geçtiğimiz günlerde lpg kiti mevzusu tartışılmıştı birde akü konusu konuşulsun isteriz.
    bir akü tavsiyesinde bulunalım laguna forumlarında sıkça sorulan bir sorudur bu.
    60 mı yoksa 72 amper mi kullanmalıyız? 72 amper kullanma ile ilgili sorun yaşayanlar varmı?
    özellikle marka tecrübeleri önemli akünüzü kaç yıldır kullanıyorsunuz memnunmusunuz kışın çalışması nasıl?

    lütfen tavsiyelerinizi marka, amper ve biliyorsanız fiyatları da belirterek paylaşınız.
    mesela, mutlu akü 60 amper 125 tl gibi


    Hocam akü konusunda birkaç şey yazayım elektrik elektronik konusu benim mesleğim olduğu için bu araç için aküleri bir ara araştırmıştım.

    Benim şahsi fikrim yerine sığdığı ölçüde büyük akü koyun niçin dersen yeni calcium katkılı bakımsız aküler eski tip normal kurşun akülere göre şarj voltajları yüksek olduğu için %100 şarj olmuyor mesela yani 80 Ah bir akü ancak %80 kapasitede şarj olduğunda 64 Ah gibi bir kapasite verebiliyor.
    Bu araçların şarj voltajı 13.8 V civarında geziyor fakat calcium akülerin tam şarj olabilmesi için 14.3-14.5 V gibi bir voltaj lazım neticede akünüzü hiçbir zaman 100% şarj etmiyor.

    Hele benim gibi az km yapıyorsanız internetten bir şarj cihazı alın arada sırada aküyü araç park halindeyken sökmeden şarj edin rahat edersiniz, hem de ömrünü uzatırsınız. bayilerde görürsünüz bekleyen araçlarda hep şarj aleti bağlıdır.

    Ben en son bu sene emin değilim ama 80-88 Ah gibi bir Bosch akü alıp takmıştım fiyatı 150 ytl civarı galiba.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tk152

    quote:

    Orijinalden alıntı: nickozy

    quote:

    Orijinalden alıntı: tk152

    Arkadaslar, IST Avrupa yakasında cıkma parcacı nerede bulabılırım ? UK sitelerinden cok arastirdim ama bizim TR'ye gelen Lag2'lerin Radio/CD gostergesinin seri numarasini bulamadim. Mecburen bizim buradaki cikmacilara bakacagim gibi gorunuyor.



    birader buldum senin parçanın seri numarasını

    P8200002604 A

    sadece
    8200002604 de olabilir bu numara ile ara internette hesaplı çıkmasını bulabilirsin sanırım

    ek bilgi: yukardaki kodla ebay e gir
    30-60 paund arasında fiyatlarda istediğini bulabilirsin kolay gelsin


    Sagol hocam,
    Ancak bizim kilerde bu seri yok.
    8200217443 lazim.
    Onu da bulamamistim, ama yeniden bakayim. En son 3 ay once falan bakmistim. Hep senin verdigin seri nosu var, arastirdigim kadariyla da ayni seri numarasi olmayinca kesinlikle uyum saglamiyormus.

    Alıntıları Göster
    farklı olduğunu bilmiyordum
    sanırım 6 lı cd changer özelliği fark doğuruyor buna da bakalım buluruz sanırım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nickozy -- 25 Kasım 2009; 9:03:45 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nickozy

    farklı olduğunu bilmiyordum
    sanırım 6 lı cd changer özelliği fark doğuruyor buna da bakalım buluruz sanırım

    Alıntıları Göster
    mastor teşekkür ederim birader aydınlatıcı oldu
    ben indirdiğimiz tamir ve bakım kitapçığını baya bi inceledim
    hemen hemen her arısada ilk bakılması gerekenin akü olduğu 11.8 voltun altında aracın pek çok sisteminde hata verdirdiğini gördüm
    aküyü değiştirecem bilgi almak ve bu vesile ile forumda akü konusuda yer alsın istedim ilk cevap ta sen çelişkilerin çoğunu giderdin sağol
    senin akü şarj cihazını bağladığında teyp falan sıfırlayıp kod istemiyormu? yani olağanüstü bir durum olmuyormu?

    lagunalar için şarj motoru yüksek amperli aküyü şarj edemez bu nedenle de akü çabuk ölür gibi bir şey söyleniyor
    bende onun için sordum yüksek amperli akü kullanıpta şikayeti olan varmı diye....

    diğer dostlarında tecrübelerini bekliyoruz...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nickozy -- 25 Kasım 2009; 9:14:29 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mastor1

    quote:

    Orijinalden alıntı: nickozy

    AKÜ

    Sevgili dostlar bundan sonra, "zaman zaman" bazı spesifik konuları tartışmanın ve paylaşmanın daha faydalı olacağı kaneatindeyim. sizde paylaşılması gerektiğini düşündüğünüz meseleleri ve tecrübelerinizi zaman zaman bu formatta tartışmaya açınız.

    Değerli arkadaşlar geçtiğimiz günlerde lpg kiti mevzusu tartışılmıştı birde akü konusu konuşulsun isteriz.
    bir akü tavsiyesinde bulunalım laguna forumlarında sıkça sorulan bir sorudur bu.
    60 mı yoksa 72 amper mi kullanmalıyız? 72 amper kullanma ile ilgili sorun yaşayanlar varmı?
    özellikle marka tecrübeleri önemli akünüzü kaç yıldır kullanıyorsunuz memnunmusunuz kışın çalışması nasıl?

    lütfen tavsiyelerinizi marka, amper ve biliyorsanız fiyatları da belirterek paylaşınız.
    mesela, mutlu akü 60 amper 125 tl gibi


    Hocam akü konusunda birkaç şey yazayım elektrik elektronik konusu benim mesleğim olduğu için bu araç için aküleri bir ara araştırmıştım.

    Benim şahsi fikrim yerine sığdığı ölçüde büyük akü koyun niçin dersen yeni calcium katkılı bakımsız aküler eski tip normal kurşun akülere göre şarj voltajları yüksek olduğu için %100 şarj olmuyor mesela yani 80 Ah bir akü ancak %80 kapasitede şarj olduğunda 64 Ah gibi bir kapasite verebiliyor.
    Bu araçların şarj voltajı 13.8 V civarında geziyor fakat calcium akülerin tam şarj olabilmesi için 14.3-14.5 V gibi bir voltaj lazım neticede akünüzü hiçbir zaman 100% şarj etmiyor.

    Hele benim gibi az km yapıyorsanız internetten bir şarj cihazı alın arada sırada aküyü araç park halindeyken sökmeden şarj edin rahat edersiniz, hem de ömrünü uzatırsınız. bayilerde görürsünüz bekleyen araçlarda hep şarj aleti bağlıdır.

    Ben en son bu sene emin değilim ama 80-88 Ah gibi bir Bosch akü alıp takmıştım fiyatı 150 ytl civarı galiba.

    Alıntıları Göster
    Akü için bir ekleme daha yapayım :

    Araçlar calcium akülerde tam şarj yapmadığı için aküler bir süre sonra zayıflıyor marş basmama gibi teklemeler ortaya çıkıyor, servise gidip ölçüm yaptırırsanız alet testi sonucu akü bozuk değiştirin çıkıyor. Bu olay da çoğunlukla 2.5 -3 sene sonuda tam garantinin bittiği zamanlarda oluyor.

    Bu olay servislerin de işine geliyor abi akü bozulmuş yenisin verelim 2 sene garantili deyip yeni akü takıyorlar sonuçta 2 sene sonra gene aynı durum.

    Bunun çaresi arada özellikle kışın 220V şarj cihazıyla park halinde tam şarj etmek o zaman aküyü 5 sene rahat kullanıyorsunuz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nickozy

    mastor teşekkür ederim birader aydınlatıcı oldu
    ben indirdiğimiz tamir ve bakım kitapçığını baya bi inceledim
    hemen hemen her arısada ilk bakılması gerekenin akü olduğu 11.8 voltun altında aracın pek çok sisteminde hata verdirdiğini gördüm
    aküyü değiştirecem bilgi almak ve bu vesile ile forumda akü konusuda yer alsın istedim ilk cevap ta sen çelişkilerin çoğunu giderdin sağol
    senin akü şarj cihazını bağladığında teyp falan sıfırlayıp kod istemiyormu? yani olağanüstü bir durum olmuyormu?

    lagunalar için şarj motoru yüksek amperli aküyü şarj edemez bu nedenle de akü çabuk ölür gibi bir şey söyleniyor
    bende onun için sordum yüksek amperli akü kullanıpta şikayeti olan varmı diye....

    diğer dostlarında tecrübelerini bekliyoruz...



    Şarj ederken aküyü sökmeden şarj aletini uçlara paralel bağlıyorsun dolayısıyla silinme durumu yok merak etme

    Araç yüksek amperli aküyü şarj etmez doğru değil tam şarj etmeme durumu az yol yapma ve akünün calciumlu olması nedeniyle oluyor, bu konuyu özellikle internetten araştırdım bizde türkçe sitelerde bu konuyu inceleyen bilen yok yurtdışı sitelerinde bu bilgiler var.

    Akünün yüksek kapasiteli olması şarjdaki farkı biraz daha süre gerektirmesi olabilir ama şarj alternatörü yeteri kadar güçlü sorun değil, dediğim gibi ben 1 senedir 88 Ah kullanıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mastor1

    quote:

    Orijinalden alıntı: nickozy

    mastor teşekkür ederim birader aydınlatıcı oldu
    ben indirdiğimiz tamir ve bakım kitapçığını baya bi inceledim
    hemen hemen her arısada ilk bakılması gerekenin akü olduğu 11.8 voltun altında aracın pek çok sisteminde hata verdirdiğini gördüm
    aküyü değiştirecem bilgi almak ve bu vesile ile forumda akü konusuda yer alsın istedim ilk cevap ta sen çelişkilerin çoğunu giderdin sağol
    senin akü şarj cihazını bağladığında teyp falan sıfırlayıp kod istemiyormu? yani olağanüstü bir durum olmuyormu?

    lagunalar için şarj motoru yüksek amperli aküyü şarj edemez bu nedenle de akü çabuk ölür gibi bir şey söyleniyor
    bende onun için sordum yüksek amperli akü kullanıpta şikayeti olan varmı diye....

    diğer dostlarında tecrübelerini bekliyoruz...



    Şarj ederken aküyü sökmeden şarj aletini uçlara paralel bağlıyorsun dolayısıyla silinme durumu yok merak etme

    Araç yüksek amperli aküyü şarj etmez doğru değil tam şarj etmeme durumu az yol yapma ve akünün calciumlu olması nedeniyle oluyor, bu konuyu özellikle internetten araştırdım bizde türkçe sitelerde bu konuyu inceleyen bilen yok yurtdışı sitelerinde bu bilgiler var.

    Akünün yüksek kapasiteli olması şarjdaki farkı biraz daha süre gerektirmesi olabilir ama şarj alternatörü yeteri kadar güçlü sorun değil, dediğim gibi ben 1 senedir 88 Ah kullanıyorum.

    Alıntıları Göster
    peki harici cihazla şarj ne kadar sürüyor birader başında mı bekliyoruz arabanın?
    ve bu dediğini akü satan herhangi bir yerde yaptırabilirmiyiz hiç harici bir şarj cihazı almadan
    fiyatlarına baktım da onlar da bir akü parası neticede?

    başka bir soru ben aracımdaki aküyü (artık siyah yanıyor şarj ikaz ışığı) harici bir cihazla şarj edip kullnabilirmiyim bir süre daha



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nickozy -- 25 Kasım 2009; 10:25:12 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nickozy

    peki harici cihazla şarj ne kadar sürüyor birader başında mı bekliyoruz arabanın?
    ve bu dediğini akü satan herhangi bir yerde yaptırabilirmiyiz hiç harici bir şarj cihazı almadan
    fiyatlarına baktım da onlar da bir akü parası neticede?

    başka bir soru ben aracımdaki aküyü (artık siyah yanıyor şarj ikaz ışığı) harici bir cihazla şarj edip kullnabilirmiyim bir süre daha


    Şarjın en az 7-8 saat sürmesi iyi olur aracı park ettiğin yer müsaitse gece boyu şarj etmek yeter,

    Mevcut akü kaç senelik marka ve tipi belli mi?

    Önce ölçü aleti ile önce bir voltajını ölçmek lazım 12.5V göstermeli araç stop halindeyken. nadiren 1 göz kısa devre oluyor o zaman voltaj ölçtüğünde 11V gibi değerler okursun. akü gözü kısa devre olmadıysa şarj edip daha kullanılır.

    Bunları ölçmek için 15 ytl ye falan bir sayısal ölçü aleti edinmek faydalı olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mastor1

    quote:

    Orijinalden alıntı: nickozy

    peki harici cihazla şarj ne kadar sürüyor birader başında mı bekliyoruz arabanın?
    ve bu dediğini akü satan herhangi bir yerde yaptırabilirmiyiz hiç harici bir şarj cihazı almadan
    fiyatlarına baktım da onlar da bir akü parası neticede?

    başka bir soru ben aracımdaki aküyü (artık siyah yanıyor şarj ikaz ışığı) harici bir cihazla şarj edip kullnabilirmiyim bir süre daha


    Şarjın en az 7-8 saat sürmesi iyi olur aracı park ettiğin yer müsaitse gece boyu şarj etmek yeter,

    Mevcut akü kaç senelik marka ve tipi belli mi?

    Önce ölçü aleti ile önce bir voltajını ölçmek lazım 12.5V göstermeli araç stop halindeyken. nadiren 1 göz kısa devre oluyor o zaman voltaj ölçtüğünde 11V gibi değerler okursun. akü gözü kısa devre olmadıysa şarj edip daha kullanılır.

    Bunları ölçmek için 15 ytl ye falan bir sayısal ölçü aleti edinmek faydalı olabilir.

    Alıntıları Göster
    arkdaşlar aracının motor kısmını yıkattıran oldumu, yıkattırırken nelere dikkat etmeliyiz, eğer yıkattırırsam negibi bir sorun olabilir. paylaşırsanız sevinirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pabdullah5252

    arkdaşlar aracının motor kısmını yıkattıran oldumu, yıkattırırken nelere dikkat etmeliyiz, eğer yıkattırırsam negibi bir sorun olabilir. paylaşırsanız sevinirim.

    Alıntıları Göster
    sakın yıkattırma kuru olarak sildir.
    hatta su değdirme yıkamacıların merak etme dikkat ederiz bi şey olmaz sözlerine de kanma
    kaputun altında bi sürü beyin var su kaçıyor ve kısa devre arızalara sebep oluyor
    yada arıza varmış gibi bilgisayardan sürekli ikaz alıyorsun
    tecrübe ile sabittir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mastor1


    quote:

    Orijinalden alıntı: nickozy

    peki harici cihazla şarj ne kadar sürüyor birader başında mı bekliyoruz arabanın?
    ve bu dediğini akü satan herhangi bir yerde yaptırabilirmiyiz hiç harici bir şarj cihazı almadan
    fiyatlarına baktım da onlar da bir akü parası neticede?

    başka bir soru ben aracımdaki aküyü (artık siyah yanıyor şarj ikaz ışığı) harici bir cihazla şarj edip kullnabilirmiyim bir süre daha


    Şarjın en az 7-8 saat sürmesi iyi olur aracı park ettiğin yer müsaitse gece boyu şarj etmek yeter,

    Mevcut akü kaç senelik marka ve tipi belli mi?

    Önce ölçü aleti ile önce bir voltajını ölçmek lazım 12.5V göstermeli araç stop halindeyken. nadiren 1 göz kısa devre oluyor o zaman voltaj ölçtüğünde 11V gibi değerler okursun. akü gözü kısa devre olmadıysa şarj edip daha kullanılır.

    Bunları ölçmek için 15 ytl ye falan bir sayısal ölçü aleti edinmek faydalı olabilir.

    birader ölçtürdüm 11 ler seviyesine düşüyor özellikle çalıştırırken
    akü inci akü yılını göremedim ama bidaha bakarım akü gözünden kastın nedir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nickozy

    quote:

    Orijinalden alıntı: mastor1


    quote:

    Orijinalden alıntı: nickozy

    peki harici cihazla şarj ne kadar sürüyor birader başında mı bekliyoruz arabanın?
    ve bu dediğini akü satan herhangi bir yerde yaptırabilirmiyiz hiç harici bir şarj cihazı almadan
    fiyatlarına baktım da onlar da bir akü parası neticede?

    başka bir soru ben aracımdaki aküyü (artık siyah yanıyor şarj ikaz ışığı) harici bir cihazla şarj edip kullnabilirmiyim bir süre daha


    Şarjın en az 7-8 saat sürmesi iyi olur aracı park ettiğin yer müsaitse gece boyu şarj etmek yeter,

    Mevcut akü kaç senelik marka ve tipi belli mi?

    Önce ölçü aleti ile önce bir voltajını ölçmek lazım 12.5V göstermeli araç stop halindeyken. nadiren 1 göz kısa devre oluyor o zaman voltaj ölçtüğünde 11V gibi değerler okursun. akü gözü kısa devre olmadıysa şarj edip daha kullanılır.

    Bunları ölçmek için 15 ytl ye falan bir sayısal ölçü aleti edinmek faydalı olabilir.

    birader ölçtürdüm 11 ler seviyesine düşüyor özellikle çalıştırırken
    akü inci akü yılını göremedim ama bidaha bakarım akü gözünden kastın nedir?

    Alıntıları Göster
    Hocam, marş basarken 10.5 -11V'a düşer normaldir,

    Önemli olan araç motor dururken en az 12.5V civarındaysa aküde kısa devre yoktur, park halinde bekledikten bir kaç saat sonra ölçtüğünde gene 12.5V gösteriyorsa akünün şarjı iyidir. Bu durumda akü üzerinde şarj göstergesi varsa yeşil gösterir

    Motor çalışırken ölçersen 13.8..V civarında görünüyor olmalı..bu sırada şarj eder..

    12V aküler her biri 2 Voltluk 6 gözden oluşur şeffaf olan akülerde görebilirsin bazen gözlerden biri bozuluyor akü 10V'a düşüyor hayır etmiyor, Göz kısa devresi budur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mastor1

    Hocam, marş basarken 10.5 -11V'a düşer normaldir,

    Önemli olan araç motor dururken en az 12.5V civarındaysa aküde kısa devre yoktur, park halinde bekledikten bir kaç saat sonra ölçtüğünde gene 12.5V gösteriyorsa akünün şarjı iyidir. Bu durumda akü üzerinde şarj göstergesi varsa yeşil gösterir

    Motor çalışırken ölçersen 13.8..V civarında görünüyor olmalı..bu sırada şarj eder..

    12V aküler her biri 2 Voltluk 6 gözden oluşur şeffaf olan akülerde görebilirsin bazen gözlerden biri bozuluyor akü 10V'a düşüyor hayır etmiyor, Göz kısa devresi budur.

    Alıntıları Göster
    Şarj için ucuz bir cihaz yeterli olabilir biraz daha araştırılırsa bulunur mesela ben einhell'in bazı aletlerini kullanıyorum alman firması çinde fason yaptırıyor hesaplı aletleri var kalitesi fena değil.

    http://www.malzememarket.com/product_main/1145912915/1/aku-sarj-sarz-aku-sarj-einhell-deca-blackanddecker-aku-takviye-motosikler-akusu-kamyon-aku-sarj-traktor-otomatik-jel-aku-sarj-battery-chargers.html

     LAGUNA II GRUBU *** Gelin; Konuşalım, Tartışalım, Paylaşalım ***


     LAGUNA II GRUBU *** Gelin; Konuşalım, Tartışalım, Paylaşalım ***



    http://www.trpazar.com/productDetail.aspx?lngProductID=19861

    35 ytl miş



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mastor1 -- 25 Kasım 2009; 15:56:53 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mastor1

    Hocam, marş basarken 10.5 -11V'a düşer normaldir,

    Önemli olan araç motor dururken en az 12.5V civarındaysa aküde kısa devre yoktur, park halinde bekledikten bir kaç saat sonra ölçtüğünde gene 12.5V gösteriyorsa akünün şarjı iyidir. Bu durumda akü üzerinde şarj göstergesi varsa yeşil gösterir

    Motor çalışırken ölçersen 13.8..V civarında görünüyor olmalı..bu sırada şarj eder..

    12V aküler her biri 2 Voltluk 6 gözden oluşur şeffaf olan akülerde görebilirsin bazen gözlerden biri bozuluyor akü 10V'a düşüyor hayır etmiyor, Göz kısa devresi budur.




    abi işte bendeki siyah gösteriyor ve arabaya self vhek yaptığımda aküde sorun var gösteriyor araç bilgisayarı
    bunu kurtarabilirmiyiz yoksa en garanti değiştireyimmi diye sormuştum




  • 
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.