Şimdi Ara

LAGUNA II GRUBU *** Gelin; Konuşalım, Tartışalım, Paylaşalım *** (1072. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir (1 Mobil) - 5 Masaüstü1 Mobil
5 sn
24.184
Cevap
249
Favori
1.644.828
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 10701071107210731074
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • sony80 S kullanıcısına yanıt
    Yok o şekilde değil motora ilk hareketi volan veriyor marş motorunun bağlı olduğu dişli yada volandaki dişli sıyrık olduğunda şıkırtı değil ama ses geldiğini duymuştum cıvvv gibi bir ses.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yok hocam o değil bu rolantide çalışırken bas çek ayağını aniden ses çok az klimayı aç yap o ses artıyor bas çek gaza şıkırr diyo yani motor yüke binince yapıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sony80 S kullanıcısına yanıt
    Birde klimayı açtığınızda sadece ses geliyorsa krank kasnağında da sorun olabilir benim bildiğim krank kasnağından alıyor hareketini klima kompresörü kayışı ona bağlı yüke binince zorlanıyordur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MEL10

    Ortadaki yakından çekilmiş foto bana ait olan, elinizi sokup parmaklarınızı aşağıya doğru uzatirsaniz halkalar elinize gelecektir. Fakat anladigim kadarıyla isofix yazısının olduğu yerden dikişi söküp koltuk ile verilen plastik aparatı takıp o şekilde kullanılıyor. Vpx1 arkadaşımızın paylaştığı fotodaki gibi. Benim aldığım koltuk emniyet kemeri ile normal bizim taktıgımız şekilde hem çocuğu hem de koltuğu sabitliyor, o yüzden isofix kullanmadım ama kullansam dikişi sökmek gerektiği de belli oldu.

    İlginiz için çok teşekkürler. Aynen dediğiniz gibi sökmek gerekli. İsfofix mevcut aldığım çocuk oto koltuğunda. Ancak Kemerle sabitleyince de çok fena oldu sayılmaz. İsofix tabiki daha güvenli ama dediğim gibi Kemeri doğru ve sağlam bir şekilde sabitlediğimizde oynamıyor. Yardımlarınız için sağolun. Aracım 1.6 bu arada. Ayrıca İsofix konusunda diğer sitelerde bu kadar ayrıntı yoktu. Umarım Google aramalarda bu yazılar çıkar ve diğer Laguna sahipleri de isofix olayını anlamış olurlar. Tekrardan ilginiz için teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Rolantide klimayi çalıştırın eğer klima açınca takirtiya benzer ses yapmaya başlıyorsa krank kasnagidir.çalıştırıp gaz verdiğinizde de o ses artabilir. Eğer sadece uğultu yapıyorsa ya kayış ya bilyadit. Ama ilk olarak krank kasnagina bakılır hareketi oradan alır klima

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Takırtı yok hocam doğrusu motor klimayı açınca zorluyor ondan motorun sesi geliyor gibi geldi bana da uğultu da yok motor sesi gibi birşey gelen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rica ederim, birbirimize yardımcı olabiliyorsak ne mutlu bize :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sony80 S kullanıcısına yanıt
    merhaba klimayı açınca gelen ses krank kasnağı yada klima sisteminden gelir diye düşünüyorum, bir arkadaş marş motoru demiş bu olamaz çünkü marş motoru sadece aracı çalıştırırken bir defa çalışır ve araç çalıştığı sürece bir daha çalışmaz ve kayış bağlantısıyla hiçbir alakası kesinlikle yok. V kayışı denen düzenekte devirdaim pompası, şarj dinamosu (alternatör) ve klima kompresörü hareket alır birde gerdirme rulmanı varsa bunlardan oluşur. aracı görmeden bazı şeyler hakkında yorum yapmak doğru değil sanayide ustanın görmesi lazım. saygılarımla




  • anatamirci A kullanıcısına yanıt
    Volan dişlisi başka birşey o marş ile alakalı. Son kez yazıyorum normal arabalarda debriyaj balatası üzerinde olan yaylar bizde volan içine yerleştirilmiş durumda yani debriyaj sistemi esnemeyi balatadan değil volandan yapıyor sebebi ise şu. Ağır arabaların debriyaj balatası üzerinde yay olanlar debriyaj balatasının göbeğini kırdığından dolayı esneme sistemi volan içine taşınmıştır. Doblo tarzı Connect tarzı ve Kangoo tarzı arabalar ve ağır kasa ile ağır yük çeken taşıtlarda bu sistem kullanılır. Sistemin tek dez avantajı belirli bir km den sonra bu tip volanların içindeki yayların eski esnekliğini kaybederek büzülmesi sonucu volanın ses yapmasıdır. Benim volan 200 bin den sonra ses yapmaya başladı. Sahibinden e bakarsanız da Laguna grubunda genelde baskı balata değiştirenlerin aynı zamanda volan da değiştirdiğini görürsünüz ki bunu öneren usta da iyi ustadır çünkü şanzımanı indirdiniz baskı balatayı değiştirdiniz 10 bin 20 bin km sonra volan ses yapmaya başlarsa bir daha şanzıman indirmek gerekir ki bu da ekstra zaman ve maliyet demek. Tıpkı triger kayışı değişirken devirdaim değiştirmenin faydalı olması gibi bir durumdur.

    Laguna da şıkırtı volandan gelir. Nokta




  • buyukedes B kullanıcısına yanıt
    Merhaba arkadaşım söylediklerine katılıyorum ancak bazı arkadaşların verdigi bilgilere istinaden yazdim ve aracı görmeden yönlendirmenin yanlış olacağını yazdım fotoda dikkat çekmek istedigim klima kompresörünün nasıl bir sistemle çalıştına vurgu yapmaktı. Yoksa ekledigim foto lagunaya ait foto degil. Bilgiye saygı duyarım , bilmedigim konuda üfürmem. Açıklamanı bana yazdıgın için biraz alındım dogrusu nokta, virgül beni bozmaz tecrübe ve bilgi paylaşımını severim. Saygılarımla.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anatamirci

    merhaba klimayı açınca gelen ses krank kasnağı yada klima sisteminden gelir diye düşünüyorum, bir arkadaş marş motoru demiş bu olamaz çünkü marş motoru sadece aracı çalıştırırken bir defa çalışır ve araç çalıştığı sürece bir daha çalışmaz ve kayış bağlantısıyla hiçbir alakası kesinlikle yok. V kayışı denen düzenekte devirdaim pompası, şarj dinamosu (alternatör) ve klima kompresörü hareket alır birde gerdirme rulmanı varsa bunlardan oluşur. aracı görmeden bazı şeyler hakkında yorum yapmak doğru değil sanayide ustanın görmesi lazım. saygılarımla


    Eleştiride bulunmadan önce yazılanı bir okumanı ve bunu anlayarak okumanı tavsiye ediyorum ben bir ikincisi o bölgede meydana gelebilecek muhtemel ses çıkartacak sorunlardan bahsettim daha önceki mesajlarımda da iyi bir ustaya gösterilip bastırılması gerekir diye belirttim ve yazdığım her mesajda bu yazdıklarımdan kaynaklı bir arıza vardır diye bir şey yazmadım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Vpx1 V kullanıcısına yanıt
    merhaba arkadaşım amacım polemik yaratmak değil, böyle bir şey yapıp ortamı germek aklımın köşesinden geçmez. burada tüm arkadaşlarımızın amacı bilgi paylaşımı. ''Eleştiride bulunmadan önce yazılanı bir okumanı ve bunu anlayarak okumanı tavsiye ediyorum....'' diye yazmışsın tekrar tekrar okudum bilgi ve tecrübelerimi bir daha gözden geçirdim.

    ''Volanın dişlerinde sıyrık oluşunca mars kaçırma olabiliyor diye biliyorum birde volanı tornada tamir ediyorlarmış biryerdede ters çeviriyorlarmış diye duydum ama doğruluğundan emin değilim.''

    evet volan dişleri sıyrılabilir ama çok nadir bir olaydır, nedenine gelince volan gayet sert malzemeden imal edilir genellikle döküm malzemedir. bundaki amaçta ana malzeme ve üzerine yük binen elzem malzemeler kolay bozulmasın, bunun yerine yardımcı malzemeler daha yumuşak metalden yapılır ve bunlar daha önce bozulur ki marş dişlisi volandan daha önce bozulur. volanın iki yüzeyi de eşit ölçülerde imal edilmişse ( delikleri, çukurları, montajdan sonra diş mesafeleri vs.) ters çevrilip takılmasında bir mahsur yoktur. çünkü volan dişlerinin uzunluğu atıyorum 3 cm ise marş dişlisi bunun 1-1,5 cm lik kısmına oturur ve sıyrılan kısmı burasıdır.

    ''Yok o şekilde değil motora ilk hareketi volan veriyor marş motorunun bağlı olduğu dişli yada volandaki dişli sıyrık olduğunda şıkırtı değil ama ses geldiğini duymuştum cıvvv gibi bir ses.''

    kontağı çevirdiğinizde ilk marş selenoidi (marş taşşağı) marş dişlisini volana oturtur ve sonra ilk hareket marş dinamosu sayesinde volana iletilir. volan dönmeye başlayınca krank pistonları hareket ettirir ......vs motor çalışır, eğer siz motor sesini duyduğunuzda kontağı bırakmazsanız o bahsettiğiniz cıv diye dişli sesini duyarsınız, kontağı bıraktığınızda marş dişlisi geri çekilir volandan ayrılır, bir de bu ses volan yada marş dişlisi sıyırdığında duyulur ki bunun sebebi de dişler birbirine tam temas etmeyeceğinden marş yaptığınızda kaçırma sesidir ve motoru çalıştıracak tam hareketi genelde veremez.

    alıntılar sizin yazmış olduğunuz cevaplar. ben önceki cevaplarımı sizin bu cevaplarınızdaki eksikleri tamamlamak adına yazdım. amacım doğru olduğunu savunduğum bilgilerimi herkesle paylaşmak ama belki bende eksik yada yanlış biliyor olabilirim, bir arkadaşımda bu konuda bilgisiyle beni aydınlatırsa memnun olurum.

    ''yazılanı bir okumanı ve bunu anlayarak okumanı tavsiye ediyorum...'' cümleni kabullenmem için bu yazdıklarımın teknik olarak doğru olmadığını ispatlaman gerek. allaha şükür okuduğumu anlayacak bir zekaya sahibim ki ben tüm mesajlarımın sonuna ' saygılarımla' diye son veriyorum, bu öncelikle kendime olan saygım sonra karşımdakine. işallah yanlış anlaşılmalardan dolayı gereksiz bir tartışmaya girmeyiz. saygılarımla.




  • anatamirci A kullanıcısına yanıt
    Şimdi sen yazınca farkettim yazdıklarımın senin ismine eklendiğini. Bu yorumu ben sony80'e yazdım hocam. Kusura bakma senin ismine gelmiş yazarken dikkat etmemişim. Alındığına üzüldüm kırdıysam özür dilerim. Saygılarımla.
    Tekrar ediyorum Volan
  • buyukedes B kullanıcısına yanıt
    Arkadaşlar boşyere üzmeye kırmaya germeye gerek yok ortamı teşekkür ederim bilginiz için çok sağolun eğer sorun volansa masraflı anladığım kadarıyla ve de sorun olmazsa sesten başka şimdilik yaptırmayacağım ayrıca bana yazmışsınız o iğneleyici sözleri ama ben aksini iddia etmedim neyse kapatalım bu kötü muhabbeti araçlarınız nasıl memnun olmadığınız neler var ben de aranıza yeni katıldım 1.6 Expresion faz 2

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar geçen gün yazmıştım düşük devirlerde tekleme var diye bu gün gittim bobinlerin bir tanesi zayıf çalışıyor o yüzdenmiş zaten 4üde çin malıymış
    4ünü de değiştirdim reno mais marka tane 75tl 50 lira işçilik toplam 350tl bilginize

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sony80 S kullanıcısına yanıt
    Sevgili arkadaşım seni de kırdıysam özür dilerim çünkü gerçekten yardımcı olmak istiyorum. Buradaki amacımız bağcı dövmek değil üzüm yemek ben bu forumdan çok şey öğrendim ancak şöyle de bir durum var. Araçta bir sesten bahsediliyor. Cevaplar geliyor sonra aynı sesten yine bahsediliyor yine cevaplar geliyor sonra aynı sesten yine bahsedilince bu sefer işin rengi değişiyor. Verilen cevaplardan ya da gösterilen yoldan memnun olunmuyorsa o zaman niye soruluyor gibi düşünüyorum bu nokta benim takıldığım nokta işte belki ben yanlış anladım. Bir üstteki cncsamco arkadaşın arabasının teklemesiyle ilgili sorusuna verdiğim bobinlerinizi kontol ettirin cevabı doğrultusunda arızası bobinlerden çıkmış değiştirmiş ve düzeldi.
    Zaten aslına bakılacak olursa ses mevzusu açıktan direkt cevap verilebilecek mevzu değil. Biz ortalama tahminlerle ses adresi belirlemeye çalışıyoruz ama sesi duymak ve sesin tarifini yapmak ta önemli. Ben Müzisyenim Ustam da oto tamircisi. Dükkanına gelen birçok araba için bana Hoca senin kulağın sağlam şu sesin şeklini ve tam yerini bana söyle der. Kendi arabamda da sesin yerini tespit ederim genelde de doğru çıkar. Buradaki maharet benim arabadan çok iyi anlıyor olmam değil zaten Ustam gibi anlayamam Ustam çok iyi bir tamircidir. İşim gereği ben sesin haritasını çıkarabiliyorum.

    Aracının debriyaj kavrama yeri neresi? Yukarıda mı aşağıda mı? Yolda giderken ayağınla debriyaj pedalının boşluğunu aldıktan sonraki noktada 1 santimlik bir baskı uygula bunu yaparken gözün devir saatinde olsun. Eğer o bir santimlik kısıma güç verdiğinde devirde yükselme oluyorsa debriyaj balatan bitiyor demektir. Aracının km si nedir? Servis kayıtları var mı? Debriyaj hiç değişmiş mi?
    Bunları neden soruyorum çünkü bizim arabanın pis bir huyu var eğer balata bitmeye yaklaşmışsa hidrolik debriyaj bilyası patlıyor ve debriyaj devredışı kalıyor. Ben bu sürprizi yaşadım sen yaşama. Bizim arabada şanzıman indirme de çok zahmetli tüm alt takım travers motor kulağı hatta komik ama çamurluk davlumbazlarına kadar sökülüyor. Ustam şanzımanı indirdikten sonra ben tamircilikten istifa ediyorum demişti. Dükkan yangın yerine döndü sökülen parçalardan. Debriyaj balatası 450 tl civarı, hidrolik debriyaj balatası ki çok önemli frenle aynı yerden beslendiğinden sakat bir parça 225 tl civarı, başına böyle bir iş gelirse ki gelmeden kontrol ettirmelisin volan da 1100 tl civarı. Şanzıman indikten sonra volanı iki elinle tutup sağa sola yukarı aşağı esnetmelisin. Eğer boşluk varsa mutlaka değişmeli çünkü şıkırdıyor. Kendimi affetirebilmişimdir umarım.
    Kazasız belasız şürüşler dilerim. Saygılarımla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi buyukedes -- 28 Mayıs 2016; 2:55:53 >




  • buyukedes B kullanıcısına yanıt
    merhaba arkadaşım olumlu ve yapıcı tavrından dolayı ben teşekkür ederim. bazen yanlış anlaşılmalar ve dikkatsizlik sonucu herkesin farklı yorumlar çıkarması doğaldır. önemli olan kalp kırmadan sorunu çözmek. ayrıca dogmatik olarak hassas bir kulağın olduğu için şanslı birisin. bizim burada yapmak istediğimiz malum birbirimize yardımcı olmak ama uzaktan araç tamiri yapmak mümkün değil. bir çok arkadaşımız çeşitli sebeplerden sadece aracını sürmesini bilir, bu onların hatası değil ama eksiğidir. bu eksiklerini böyle formlardan tamamlarlar ki en kestirme yol budur. nitekim bende bir çok tecrübemi form sayesinde kazandım ancak teknisyen olmam nedeniyle detaylara çok dikkat ederim aklıma yatmayan cevabı irdelerim. teknik dökümanları bulur doğrusunu öğrenirim. bir çok usta yaptığı işin teknik dökümanını bilmez sadece ezbere iş yapar. konumuzla alakası yok ama bir bilgi paylaşmak isterim iş yerinde arkadaşlarla motor yağı üzerine tartışıyorduk aracımıza en uygun yağ hangisi diye, akşam eve gelince internetden araştırdım bir sürü teknik döküman derken 4 saat geçmiş sonra arabama koyduğum yağın teknik dökümanlarını okudum. birçok kişi usta ne koyduysa doğru kabul eder, ben kabul etmem beni ikna etmek zorunda ama teknik bilgiyle... herkesin bunlara dikkat etmesi zor ama bende kolay biri değilim araştırmalarımda şu sitenin verdiği bilgiler hoşuma gitti fazla kafa yormayan bir anlatımla ele almışlar fırsat bulup herkesin okumasını tavsiye ederim. saygılarımla.

    http://www.motor-yagi.com/?p=motor-yagi-ozellikleri




  • ateşleme bobinleri üzerine bir bilgi yazmayı gerek duydum malum bobinler pahalı, buji değişiminde bobinler sökülünce buji tepesine geçen lastikler yırtılmış olur ve yüksek voltaj buradan şaseye kaçar araç tekler eger bu lastikten bulursanız şanlısınız yoksa bobin almak zorunda kalırsınız ki buna gerek yok oto elektirikciye gidip bobin ucundan gövdeye kadar geçecek genişlikte daralan makaron alın bunu bobine geçirin çakmakla ısıtın. bu makaronlar yüksek ısı ve elektiriğe dayanıklı malzemelerdir. saygılarımla.

  • < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Degerli arkadaslar lastikler bitik.195 65 15 ne tavsiye edersiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 10701071107210731074
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.