Şimdi Ara

LAGUNA II GRUBU *** Gelin; Konuşalım, Tartışalım, Paylaşalım *** (1060. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir - 6 Masaüstü
5 sn
24.183
Cevap
248
Favori
1.644.939
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 10581059106010611062
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • huseyinoner H kullanıcısına yanıt
    Bunada bak istersen
    Bu mesaja eklenen görseller:


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • huseyinoner H kullanıcısına yanıt
    http://www.autoclub.com.tr/onno.php?ara=Laguna ekran görüntüsünü aldığım link burada burayı da incele istersen.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vpx1 V kullanıcısına yanıt
    Sağolun ilginiz için. Direk kullanıcılardan yorum topluyorum; 1 tanesi fark yok demiş ama zaten kullandığı buji NGK imiş. Diğerleri hep düşük devirlerde iyi oluyor diyor. Pahalı olmasa hemen alacam da değer mi diye düşünüyorum :)
  • Merhaba

    2005 1.6 Laguna aracım için yağ - hava filtresi ve polen filtresi alıyorum

    Alacağım yağ :http://www.hepsiburada.com/elf-moligraf-f1-5w40-4-litre-motor-yag-benzin-dizel-p-OTEL0540MO004

    Orijinal hava filtresi ve polen filtresi alabileceğim bir yer var mı İnternet den
  • huseyinoner H kullanıcısına yanıt
    merhabalar, sadece buji meselesine değinmek isterim, imzamdaki aracıma 10 tl den 50 tl ye kadar buji fiyatları var. ben orjinal bujilerini 4 adet 180 tl ye aldım, kalite farkı olmasa bu kadar fark markaya verilmiyor herhalde. zamanında bayagı araştırdım afaki buji takılmaz tırnak aralıkları direnç değeri vs nedenler yanmaya etken en pahalıları irityum bujiler daha uzun ömürlü oldukları ve kalite nedeniyle bu kadar pahalılar. NGK güzel kaiteli markadır hatta renaut ta orjinal ekipman sağladığınıda okumuştum. aşağıda eklediğim bilgilerin fotolarını ekleyemiyorum bu bilgiler megep sitesinden alınmıştır. saygılarımla.


    3. BUJİ
    3.1. Görevi
    Resim 3.1: Buji Buji, silindire alınmış olan karışımın sıkıştırma zamanı sonunda tutuşturulabilmesi için gerekli olan elektrik kıvılcımını (arkı) sağlar. Oluşan bu kıvılcım ile silindir içerisindeki
    ÖĞRENME FAALİYETİ–3
    AMAÇ
    ARAŞTIRMA

    35
    yanma olayı başlatılmış olur. Buji, silindir içerisinde sıkışmış hava yakıt karışımını her şartta en iyi ateşleyebilecek ve diğer faktörlerden etkilenmeyecek bir yapıdadır.
    3.2. Çeşitleri ve Yapısal Özellikleri
    3.2.1. Bujinin yapısı
    Bujilerin yapısı bugün artık klasik hâle gelmiştir ve çeşitli buji firmalarının yaptıkları bujilerin yapısı hep aynıdır. Şekil 3.1’de örnek olarak bir bujinin kesiti verilmiştir. Buji, diş açılmış olan gövde kısmı, porselen yalıtkan, merkez (orta) elektrodu, şasi elektrodu ve buji başlığından oluşur.
    Bujide parçalar yerleştirildikten sonra gövde endüksiyonla ısıtılır ve üst kenarlar bastırılarak contaların üzerine kıvrılır. İzolatör kısmı iyi kaliteli ve gözeneksiz bir seramik ham maddesinden yapılır. Temel ham madde alüminyum oksit olup buna az miktarda başka maddeler de katılır.
    Şekil 3.1: Buji yapısı Buji elektrotlarından orta elektrot, yüksek voltajlı akımı şasi elektroduna taşır. Akımın orta elektrottan şasi elektroduna atlamasıyla oluşan ark (kıvılcım) karışımın ateşlemesini sağlar. Nikel alaşımından imal edilir. Sızdırmaz olarak izolatörün içinde yerleştirilir. Şasi elektrodu, genellikle buji tırnağı olarak isimlendirilir. Orta elektrottan gelen yüksek voltajlı akımın, kıvılcım oluşturduktan sonra devresini tamamlamasını sağlar.

    36
    Şekil 3.2: Buji tırnak şekillerine göre deşarj Bujilerde değişik tip elektrotlar kullanılır. Yuvarlak uçlu elektrodun, yüksek gerilimi şasiden boşaltması kare kesitli veya sivri uçlu elektroda göre daha zordur. Yuvarlak uçlu elektrotlar yanmanın iyi olmamasına neden olur.
    Diğer taraftan sivri uçlu elektrodun yüksek gerilimi şasiye boşaltması çok kolay olasına rağmen çok çabuk aşınır. Bujilerin tırnak şekline göre deşarj oluşu Şekil 3.2’de görülmektedir.
    3.2.2. Buji çeşitleri
    Çalışma ortamına bağlı olarak bujiler değişik şekillerde sınıflandırılır.
     Çalışma sıcaklıklarına göre buji çeşitleri
    Bujiler çalışırken yanma odasında kalan kısımları yüksek sıcaklıktaki gazlarla temas hâlinde olduğundan ısınır. Aslında bujilerin yanma odasına bakan ve ‘’burun porseleni’’ adı verilen uç kısımları üzerine gelen yakıt, yağ ve kurumu yakabilecek kadar ısınmalıdır. Buna bujinin “kendi kendini temizleme sıcaklığı” denir.
    Burun porseleni fazla ısınırsa hem erken ateşleme yapabilir hem de elektrotlar çabuk yıpranır.
    Burun porseleni yeterince ısınmazsa kısa sürede yağ ve kurumla kirlenir. Alçak devirli motorlarda yanma seyrektir ve bujiye az ısı geçer. Yüksek devirli motorlarda yanma daha sık olduğundan bujiye daha çok ısı geçer. Bunun yanında Şekil 3.3’te sağda görüldüğü gibi kısa olursa hem sıcak gazlarla temas eden yüzey küçük olduğundan bujiye az ısı geçer ve hem de ısı daha kısa yoldan soğutma suyuna iletildiğinden soğuma daha iyi olur ve buji az ısınır.Bu çeşit bujiye “yüksek ısı kapasiteli” veya “soğuk buji” denir. Burun porseleni Şekil 3.4’te solda görüldüğü gibi uzun olursa hem sıcak gazlarla temas eden yüzey geniş olduğundan bujiye çok ısı geçer ve hem de ısı soğutma suyuna uzun yoldan zor iletileceğinden buji çalışırken çok ısınır. Bu çeşit bujiye “alçak ısı kapasiteli” veya “sıcak buji” denir.

    37
    Şekil 3.3: Sıcak ve soğuk buji Bu iki tip buji iki uç noktayı oluştururlar bunların arasında birçok sıcaklık basamağı vardır. Fabrikalar yaptıkları araştırma ve denemelerle kendi motorlarına en uygun olan buji sıcaklık numarasını belirler ve bunu kataloglarda belirtir. Çeşitli firmaların yaptıkları bujilerden hangisinin bir başka firmanın yaptığı bujinin yerine kullanılabileceğini gösteren eş değerlilik tabloları vardır. Her buji firması böyle bir tablo yayınlayarak çeşitli marka bujilerin yerlerine kendi yaptığı bujilerden hangisinin kullanılabileceğini belirtir.
     Vida çaplarına göre buji çeşitleri
    Buji çapı küçük olursa yüksek gelim kaçakları artacağından yalıtkanlık sorunu ortaya çıkacağı gibi istenilen sıcaklık derecesinde buji yapmakta zorlaşır ve bujinin mekanik dayanımı da azalır. Buji vida çapları; 8, 10, 12, 14, 16, 18, 22 mm olarak değişik ölçülerde yapılır. Günümüzde otomobillerde genellikle 14 mm çaplı ve 12 mm çaplı bujiler kullanılmaktadır. 12 mm çaplı bujinin anahtar ağzı 16.0 mm’dir. Ayrıca gelişen teknoloji ile 12 mm, 10 mm ve hatta 8 mm çaplı bujilerde kullanılmaya başlamıştır.
    14 mm çaplı buji 12 mm çaplı buji 10 mm çaplı buji 8 mm çaplı buji Yarış bujisi Şekil 3.4: Vida çaplarına göre buji tipleri

    38
     Vida boylarına göre buji çeşitleri
    Vida boyları uzun olan bujilere “uzun paso buji”, vida boyu kısa olan bujilere “kısa paso buji” denir.
    Uzun paso ve kısa paso bujilerin görev ve performans olarak aralarında fark yoktur. Motor yapısına bağlı olarak uzun veya kısa paso buji kullanılması gerekir fakat yanlış kullanıldığı zamanlarda çeşitli arızalar meydana gelebilir.
    Kısa paso buji yerine uzun paso buji kullanılması durumunda buji yanma haznesine doğru çıkıntı yapar ve pistona hasar verebilir. Dişlerde oluşan kömürleşme yüzünden sökmek mümkün olmayabilir, ayrıca buji aşırı ısınır.
    Uzun paso yerine kısa paso buji takılır ise yanma haznesi içine gerekli uzantıyı yapamaz ve bunun sonucunda gerekli ateşlemeyi yapamaz. Kendi tırnaklarını temizleyecek gerekli ısıya ulaşamaz ve üstü kurum bağlar.
     Oturma yüzeylerine göre buji çeşitleri
    Oturma yüzeylerine göre bujilerin contalı buji ve konik oturma yüzeyli bujiler olmak üzere iki tipi mevcuttur (Şekil 3.5).
    Şekil 3.5: Oturma yüzeylerine göre buji çeşitleri  Atlama aralıklı bujiler
    Bu tip bujilerde, orta elektrot iki parçalıdır. Üst izolatör içinde kalan parça ile alt izolatör içinde kalan parça arasında bir atlama aralığı bırakılır. Bu tip bujilerin, yağ yakan motorlarda ve buji elektrottan çabuk kurum tutan motorlarda kullanılması ateşleme yönünden olumlu sonuçlar verir. Çünkü ateşleme aralığı, yüksek voltajlı akımın birikerek buji elektrotları kurumlu bile olsa kıvılcım meydana getirerek atlamasını sağlar.
     Parazit filtreleme dirençli bujiler
    Ateşleme sisteminde belirtildiği gibi ateşleme sistemleri radyo ve televizyonlarda parazit yaparak ses ve görüntüyü bozar. Bunu önlemenin bir yolu da dirençli bujiler kullanmaktır. Şekil 3.6’da parazit önleme dirençli buji görülmektedir.

    39
    Şekil 3.6: Parazit önleme dirençli buji  Elektrot sayısına göre buji çeşitleri
    Bujilerde pek çok elektrot çeşidi vardır. Ancak yaygın olarak kullanılan tipleri; yandan tek tırnaklı, üstten tek tırnaklı, yandan çok (iki, üç, dört) tırnaklı olanlardır.
    Standart buji İki elektrotlu buji Üç elektrotlu buji Şekil 3.7: Elektrot sayısına göre bujiler
     Platin ve iridyum uçlu özel bujiler
    Bujilerin ömrünü artırmak için merkez elektrot ile şasi elektrodunun üzeri özel olarak kaplanmıştır.

    40
    Şekil 3.8: Platin uçlu ve iridyum uçlu bujiler
    Bu tip özel bujilerin özellikleri şunlardır: Elektrotların uçları özel malzeme ile kaplı olduğundan bu elektrotlar çok az aşınır. Yaklaşık 100000 km’ye kadar bakım veya ayarına gerek yoktur. Bunların ateşleme performansı yüksektir. Merkez elektrotların uç çapları normal bir bujiye göre daha incedir. Tırnak aralığı 1,1 mm’ye kadar çıkartılmıştır. Ölçü ve ağırlığı azaltılarak daha iyi soğuması sağlanmış ve buji inceltilmiştir. İridyum uçlu bujilerin özellikleri aşağıda belirtilmiştir.
    İridyum uçlu bujilerin en yüksek ateşleme güvenliği, daha az emisyon ve daha fazla çalışma ömrü vardır. Orta elektrotta sadece 0,6 mm kalınlığında bir iridyum uç bulunmaktadır. Çevre aralığında (Şekil 3.9) elektrik deşarjları meydana gelir. Böylece kurum birikintileri ortadan kaldırarak soğukta çok iyi çalıştırma sağlar. Çevre aralığında tortunun olmayışı, kaçak akım oluşumunu engeller ve doğru ateşlemeyi garantiler.


    41
    . Şekil 3.9: İridyum uçlu buji  Buji işletme kodları:
    Şekil 3.10: Buji işletme kodları
    3.3. Çalışması
    Buji yanma odasında sıkıştırılmış olan karışımın en iyi şekilde ateşlenmesini sağlayabilecek bir konumda yerleştirilir. Bujinin yeri yanma odasının şekline bağlıdır. Buji tırnakları arasından kıvılcım çıkarken önce tırnaklar arasındaki havanın iyonlaşması gerekir. Kıvılcımla meydana gelen ısı enerjisi tırnaklar arasında bulunan yakıt-hava karışımını ateşler. Bu alev çekirdeği büyüyerek alev cephesini oluşturur ve yanma odasındaki karışımın tamamının yanmasını sağlar.

    42
    Şekil 3.11: Buji ile karışımın tutuşturulması Şekil 3.12: Silindir içerisinde buji arkı 3.4. Bujilerde Yapılan Kontroller ve Ayarlar
     Buji çalışma durumunun incelenmesi
    Motordan sökülen bujinin, burun porseleni ile elektrotların kirlilik ve aşınma durumuna göre yorumlanması:
    Şekil 3.13: Çalışan bujide normal görünüm  Normal görünümlü buji
    Normal bujide izolatör beyaz gri renktedir ve az miktarda üzerinde tortu vardır. Motorun sağlıklı çalıştığını, buji üzerinde herhangi bir kurum kalmadığını ve dolayısıyla doğru çalışma sıcaklığında işlevini sürdürdüğünü anlatmaktadır. Böyle bujiler, temizlenip ayarı yapıldıktan sonra tekrar kullanılır
    Şekil 3.14: Mekanik hasarlı buji

    43
     Mekanik hasarlı buji
    Buji herhangi bir sebeple detenasyona uğramış vaziyettedir. Kapağın açılıp başka bir yabancı maddenin pistonlara ya da gömleğe hasar verip vermediğini kontrol etmek gerekiyor. Aynı zamanda supap yuvaları da kontrol edilmelidir.
    Şekil 3.15: Aşırı yağlanmış buji  Aşırı yağlanmış buji
    Buji elektrotları üzerinde, ıslak yağlanmanın sebebi, yanma odasına motor yağının girmesidir. Motor yağı yanma odasına iki yerden girer.
    Silindir kapağı tarafından; supap kılavuzların aşınmasından veya supap yağ keçelerinin özelliğini yitirmesinden. Karter tarafından; piston, segman, silindir aşınmasından veya arızalanmasından. Yağlanmış buji, temizleme sıvısı ile yıkanır, kurulanır ve ayarı yapılarak yerine takılır.
    Şekil 3.16: Aşırı ısınmış buji
     Aşırı Isınmış buji Buji elektrotları çok fazla aşınmıştır, burun porseleni üzerinde kabarcıklar veya çatlaklar görülür. Sebepleri: Buji motora uygun değildir. Motor fakir karışımla, aşırı avanslı veya düşük oktanlı benzinle çalışmıştır. Manifold ısı kontrol ünitesi ve soğutma sistemi arızalıdır. Buji yerinde sıkı değildir.

    44
    Şekil 3.17: Kurum bağlamış buji  Kurum bağlamış buji
    Zamanla yanmış yağ ve yakılamayan moleküllerin buji yüzeyine yapışması sonucu buji kurum bağlar ve işlevini kaybeder.
    Şekil 3.18: İletkeni Donuklaşmış buji  İletkeni donuklaşmış buji
    Bu donuklaşmalar ya da porselenin cam gibi olup iletkenliğini yitirmesi durumda genelde iletken sarı renge bürünür. Bu ise bize buji ısısının hızlı ve ağır koşulda aniden yükseldiğini gösterir. Sonuç olarak buji irili ufaklı yakabildiği parçacıkları yakamaz hâle gelir ve iletken tabakaya yapışarak aşırı ısınmalar sonucu bu tabakayı eritir. Bununla birlikte ateşlemede teklemelere yol açar.

    45
    Şekil 3.19: Detenasyon  Detenasyonlu çalışan motorun bujisi
    Yanma zamanı dışında, aşırı ısınma ve ateşleme zamanlaması hatası sonucu anormal şiddette olmasıyla birlikte vuruntu oluşur. Bu ekstra patlamanın sonucunda karışımı sıkıştıran pistona büyük bir basınç uygulanır. Avans vurma şiddeti arttıkça piston ve yüzeyi hasar görmeye başlar. Detenasyonlu çalışan motorun bujisinin görüntüsü Şekil 3.19’daki gibidir.
    Şekil 3.20: Aşınma
     Normal aşınmış buji
    Elektrotlar aşınır, burun porseleninde çukurcuklar meydana gelir. Renk kirli kahverengidir.Yüzeylerde az miktarda ince bir karbon tabakası vardır. Bu buji görevini iyi yerine getirmiş fakat artık değişme zamanı gelmiştir. Standart bujilerin ortalama kullanım süresi 10-15.000 km’dir Yenisiyle değiştirmek gerekir.
     Bujilerin temizliği ve ayarı
    Motordan sökülen bujiler incelendikten sonra kullanılabilirliğine karar verilirse temizleme sıvısı ile yıkanıp kurulanır. Kum püskürtmeli temizleme cihazı varsa cihazda temizleme yapılır. Temizleme cihazı yok ise çelik fırça kullanarak buji tırnakları üzerindeki kurumlar temizlenir.

    46
    Orta ve şasi elektrotlarının uçları, platin eğesi veya zımpara kullanarak keskin köşe oluşacak şekilde eğelenir. Varsa kontrol cihazında bujinin, basınç altında çakma kontrolü yapılır ya da araç kataloğuna uygun yeni bujiler takım olarak temin edilir.
    Şekil 3.21: Buji ayarı Katalogla tavsiye edilen ölçüye göre buji sentili (tel sentil) kullanarak ve şasi elektrodundan eğmek suretiyle tırnak aralığı ayarı yapılır.




  • Arkadaslar merhabalar araca yaklasik 6000 km once trw marka arka fren balatasi taktirmistim. Orjinal parca olmadigi surece ses gelecegini soylediler. Anatamircinin destegi ile gitmis oldugum asil otoda kayseride orjinal urun bulamadigim icin yedekparcafilosu ndan oem koduna gore aldigim arka fren balatasinin ford markasi ile satildigini soyledikleri icin iptal ettirdim. Marka ve satici oneriniz varsa bilginizi rica ediyorum. Selamlar hayirli kandiller her kese

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • anatamirci A kullanıcısına yanıt
    Bu kadar bilgiyle evde kendim yaparım artık :)
  • merhabalar aracına olan merakı ve motorlu araçlar konusunda bir takim bilgi edinmek, araç sahibi arkadaşlarımın hepsinin bilgi sahibi olabileceği ve hatta başkaca merak ettikleriniz konusunda doğru bilgi edinmek için aşağıdaki adresi bir ziyaret ediniz . saygılarımla.

    http://www.megep.meb.gov.tr/?page=moduller
  • ozdmrrr O kullanıcısına yanıt
    http://www.otoerdem.com/on-fren-balatasi-laguna-2-megane-2-scenic-2-urun-1248.html

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar merhaba. Laguna 2 kısa far ampül patladı. Ampül numarası veya çeşiti kaç diye geçiyor. Bilgisi olan varmı.teşekkürler. Not. Xenon değil normal far ampülünden bahsediyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ekrem121 E kullanıcısına yanıt
    Birkaç sayfa önce kullanım kılavuzu paylaştım onda yazıyor ona bak 1058 ve ya sonraki sayfalarda olması lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba arkadaşlar,

    Laguna 2 krom cam çıtası için çok arama yaptım ama bulamadım. Var mı bilen?
  • acilllllllllllllll arkadaslar laguna2 2004 model privelege aracım var anahtar arızalandı ankarada yasıyorum nasıl yaptırabılırım veya kendım yapma sansım var mı elektronıkcıyım
  • bulatev B kullanıcısına yanıt
    merhaba anahtar arızası derken yani kumanda fonksiyonların çalışmıyor. geçmişte bazı arkadaşların paylaşımlarından aklımda kaldığı kadarıyla kartın içinde ikinci bir pil var kumandayı açıp o pili öncelikle kontrol etmenizi öneririm. saygılarımla.

    şimdi buldum incemende fayda var....

    http://forum.donanimhaber.com/m_35550700/mpage_66/tm.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anatamirci -- 4 Mayıs 2016; 19:57:19 >
  • ekrem121 E kullanıcısına yanıt
    H7 koduyla nette satılanlar oluyor. Bütün araçlar kısa farda H7 kullanıyor herhalde
  • Yağ değişimine 8000 km ve varken( yağ değişeli 9 ay oldu) sabah aracı çalıştırdığımızda ekranda "yağ değişimi zamanı" uyarısı gördüm. Yol bilgisayarında artık ---- şeklinde çizgiler görünüyordu. ben de sıfırladım. Neden acaba?
  • Bakım için bir sayaç var, km sayacı. O sıfırlanmamış mıydı?
  • Sıfırlandı. 15000den geriye doğru geliyordu. 8000 kilometre kala böyle oldu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vpx1 V kullanıcısına yanıt
    ilgine teşekkürler ancak sadece ön balata var sitede arka fren balatası olarak yok malesef. bu işlemde amacım aracımda meydana gelen sesi kesmek ve güvenli bir parça almak alternatif olarak balata markası varsa kullanıp menmun olduğunuz tüm arkadaşlardan paylaşımlarını rica ediyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozdmrrr

    ilgine teşekkürler ancak sadece ön balata var sitede arka fren balatası olarak yok malesef. bu işlemde amacım aracımda meydana gelen sesi kesmek ve güvenli bir parça almak alternatif olarak balata markası varsa kullanıp menmun olduğunuz tüm arkadaşlardan paylaşımlarını rica ediyorum.

    orjinal balata taktığığım halde ses yapıyordu. en son remsa marka ispanyol malı bir balata taktım ses kesildi. fiyatıda çok hesaplıydı
  • 
Sayfa: önceki 10581059106010611062
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.