Şimdi Ara

LAGUNA II GRUBU *** Gelin; Konuşalım, Tartışalım, Paylaşalım *** (985. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir (1 Mobil) - 5 Masaüstü1 Mobil
5 sn
24.184
Cevap
249
Favori
1.644.868
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 983984985986987
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • burada bilmediklerimizi öğrenmek, eksik bilgilerimizi tamamlamak adına çok güzel paylaşımlar var. piyasada ustayım diye geçinen o kadar çok çırak var ki hemde bir çoğu yetkili servis elemanıyım başkalarının ne dediğini boş ver diyecek kadar cahil ama ne yapsın çalıştığı yeri bir halt sanıyor. kendini yetiştirmiş araştırmacı arkadaşları tenzih ederim... üç beş bir şey öğrenen dükkan açıp ustalık satıyor, neyse... bunları neden yazdığıma gelince yetkili servislerin söyledikleri birbiriyle çelişiyor. servis dökümanda 2 lt görünüyor sen bunu 3 lt say diyor, seviste yağ değiştirten yardımcı olmaya çalışan arkadaşımız 3-4 lt diyor, zanzıman tamircisi 8 lt diyor, şazımanı gözümün önünde canlandırıyorum 2 lt yağ nedir ki, 8 lt yağı da neresine koyacaksın?.... iş arkadaşlarımla sohbette diyorum ki emekli olunca otomatik şanzımancı olacağım hiç bir şey bilmezsem de yağ değişim makinesi alır yağ değiştirim. tabiki bunlar latife ama durum içler acısı...




  • Herkese iyi Akşamlar. Bugün Aracın aküsünü değiştirdim. Mutlu silver 72 amper aldım. Son 2 gündür aracım uzun süre beklediği zaman Marş basmıyordu. Elektrikçiye götürdüm. Araba Çalışır vaziyette ve stop etmiş vaziyette Ölçtü ve akü bitmiş şarj olmuyor dedi. Bende değiştirdim. Ancak belli bir süre durdum. Kontrol Amaçlı tekrar çalıştırdım. Azda olsa bekleyerek marş aldı. Sorum şu. Sorun Aküden Kaynaklı olmayabilir mi ? Yani araç aküyü şarj edemiyor olabilir mi. Böyle bir durum varsa elektrikçi aküyü ölçerken anlayabilirmiydi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • önceki aracı takviye atarak çalıştırıyorum 10 dakika sonra stop et çalıştır sorun yok. çarşı pazar dolaş gel ertesi gün çalıştır sorun yok ama 5-6 gün yerinde yatarsa marş almıyor. oto elektrikçi ölçüyor abi kaçak yok akü zayıflamış ama bir şey olmaz diyor bir gece çocuğum hastalandı gene marş almadı arkadaşın arabasını aldım hastane dönüşü takviye ile aracı çalıştırdım oto elektrikçiye gittim ama burnumdan soluyorum neredeyse adamlara söveceğim hala bana abi kaçak yok olmazsa aküyü değiştirelim dediler kaçı kaç kuruş lan akünün, benim acil işimde çalışmayan arabanın içine dedim... akü değişince sorun kalmadı. akü ilk marşlarda gecikme eğilimi gösterebilir bunun sebebi tam doyum noktasına ulaşmayan ilk fabrikasyon şarşından kaynaklanması, nitekim cep telefonlarının bataryasının da bir kaç dolumdan sonra maksimum verime ulaşması gösterilebilir. yaklaşık 100 km kullanımdan sonra bir sorun olmayacaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordplanett

    quote:

    Orijinalden alıntı: drfx77


    quote:

    Orijinalden alıntı: lordplanett

    quote:

    Orijinalden alıntı: anatamirci

    ilgin için teşekkür ederim dexron 3 yağ interned de litresi 35-40 tl görünüyor eğer 4 litre kullanılıyorsa servise yağ için 500 tl vermek ne kadar mantıklı, + 200 tl işçilik (burası made in kayseri) başka serviste yok hanii.. ben araştırırken MOTUL ATF Vl yağ buldum fıransız malıymış ama en doğru yağ hangisi, bunu koysam bir şey olur mu. saygılarımla.

    ATF VI dediğiniz yağ Dexron VI özelliğindedir sanıyorum. Dexron III şanzımanınız için minimum yeterlilik kalitesidir. Dexron ise bir kalite sertifikasıdır. Yani DexronIII özelliğindedir ayrı DexronIII sertifikalıdır ayrı. Bence sertifikayı arayın. DexronIII aracınız için yeterlidir. Daha üstünü alırsanız sizin bileceğiniz iş fakat gerek yoktur. Servisten almayacaksanız en azından Mobil kalitesini arayın derim. 4 litre tam olarak kullanılmıyordu galiba. zaten yaklaşık 1 litrelik bir kısmını geri alıyorlar. Ama dikkat ettiğim kadarıyla şanzımanınızda sorunlar var. Bence gerekirse Ankara ya gidin ve otomatik makinelerde tam değişim yaptırın belki o sayede sorunlardan da kurtulursunuz. Aksi takdirde görünen o ki aracınız, siz ve işlemi yapan yer biraz üzülecek. En başından söylemesi bizden, takdir yine sizindir.


    Arkadasin araci faz2 turbo yanilmiyorsam.öyle ise sanziman ve yaglariniz farklilik arz ediyor.

    Üstadım, benim aracım için uygun olan yağ dexron III. Bu sertifikaya sahip bir yağın daha üst modeli dexron IV olarak üretilmiş. Dexron IV'ün lansman tarihine baktım 2006 yazıyor. Soran arkadaşımızın araç model yılı 2006. Laguna II de ise bu yıl ve sonrasında şanzıman değişikliği yapılmadı. Yani Laguna II için faz ve model yılı ayırmaksızın Dexron III sertifikalı yağları genel olarak önermemizde bir hata yok gibi görünüyor. Not:Dexron IV viskozitesi Dexron III e göre daha düşük olduğu yazıyor, selenoidler, tork konvertörü ve keçeler için ben olsam Dexron IV ve üstünü kullanmazdım.


    2.0 T lerde bulunan şanzıman SU1kodlu Japon Aisian markadır. Otomatik şanzımanlarda üreticinin tavsiye ettiği yağ kullanılmalıdır. Kullanılan yağ clip kodlu fransadan gelmektedir. 4 ileri olan sanzımanlar Renault DP0 şanzımanlardır ve dexron 3E spesıfaksoyunu karsılayan her marka yağ kullanılabilir. Bahsettiğimiz 2.0 T lerdeki şanzımanın yağının mobil de tek karşılığı var 3309 ve ne yazık kı o yag turkıyeye ıthal edılmıyor :(
    Aynı ozellıktekı sanzıman Volvo S60 tada kullanılıyor ve Volvo sahipleride dısarıda yag degısımından sonra sanzımanda sıkıntı yasıyorlar
    Hepastios arkadasimizdan alinti yaparak konuya katkim olsun dedim :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Birde sunu yazayım, 99 model tam otomatik c sinif aracim da var.sanziman yagi tam olarak 6 lt dir.degisimde makina kullanılmazsa,bosaltmayla sadece 3 lt si degisebiliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Simdi nette bakindim,mobil 3309 kodlu yagi satanlar var.lt si 40tl civari.yagi alip sanzimsn ustasina disarida kendiniz degistirin.daha hesapli olacagi kesin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drfx77 -- 1 Eylül 2015; 23:25:07 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anatamirci

    burada bilmediklerimizi öğrenmek, eksik bilgilerimizi tamamlamak adına çok güzel paylaşımlar var. piyasada ustayım diye geçinen o kadar çok çırak var ki hemde bir çoğu yetkili servis elemanıyım başkalarının ne dediğini boş ver diyecek kadar cahil ama ne yapsın çalıştığı yeri bir halt sanıyor. kendini yetiştirmiş araştırmacı arkadaşları tenzih ederim... üç beş bir şey öğrenen dükkan açıp ustalık satıyor, neyse... bunları neden yazdığıma gelince yetkili servislerin söyledikleri birbiriyle çelişiyor. servis dökümanda 2 lt görünüyor sen bunu 3 lt say diyor, seviste yağ değiştirten yardımcı olmaya çalışan arkadaşımız 3-4 lt diyor, zanzıman tamircisi 8 lt diyor, şazımanı gözümün önünde canlandırıyorum 2 lt yağ nedir ki, 8 lt yağı da neresine koyacaksın?.... iş arkadaşlarımla sohbette diyorum ki emekli olunca otomatik şanzımancı olacağım hiç bir şey bilmezsem de yağ değişim makinesi alır yağ değiştirim. tabiki bunlar latife ama durum içler acısı...

    uzun zaman geçtiği için net hatırlamıyorum ama yetkili serviste 4 lt yağın 3.75 ini doldurup 0.75 ile 1 lt arasında bir miktar geri alındı şeklinde kalmış aklımda. Zaten size vuruntu şikayetiniz sebebiyle makine ile değişimini ısrarla önermiştik. Bu şekilde yapılırsa minimum 6 lt. kullanılacağı kesin. drfx77 hocam zaten kendisi de kullanmış olduğu japon şanzımanla ilgili detayları belirtmiş, mobil 3309 ile atf320 arasında nesil olarak bir fark bulunmuyor viskozite değerleri de aynı sayılır ama 100 derece üzerindeki performansı konusunda ciddi avantajları bulunduğundan hocamı dinleyerek 3309 yağ alarak değişim yapabilirsiniz. Burada bir önemli husus şu an şanzıman üzerinde hangi yağın olduğu. Yetkili serviste yağ değişim kaydı varsa ekonomik olması açısından aynı kalitede yağ kullanarak serviste 4lt. ile çözebilirsiniz ama belirleme şansınız yoksa mecburen 3309 ile makineli tam değişim yapacaksınız. Bu da 200 TL yağ ve bir o kadar işçilik demektir.




  • Yağ konusunda vakit ayırıp cevap veren herkeze teşekkür ederim. Söylemiş oldugunuz mobil 3309 kodlu yağı bende inceledim aklımda olan yağlardan biriydi artık sizlerinde açıklamasıyla bu yağda karar kılacağım ama bu hafta sonuna kadar bir şanzımancıya gidip yağ seviyesi ve rengine bakacagım kayseride otomatik makineyle yağ degişimi yapan yer duymadım onun için eski usul olacak gibi ankaraya da gitmek ayrı bir konu. Gelişmeleri yazmaya devam edeceğim saygılarımla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selam arkadaşlar faz 1in teyp kapağı nasıl sökülür bilgisi olan varmı.Yayı yerinden falan çıktı galiba.Nette pek bi bilgi yok göğüs sökülmeli diyen bile var.Biseyler yerinden çıktı galiba açılıp kapanmıyor kapak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • anatamirci A kullanıcısına yanıt
    Pek anlamadım.

    Bu işin mantığı mesela 5 mm kalınlığında ve yüzeyi bozulmuş diskin taşlanarak 4 mm kalınlığında ama düz yüzeyli hale getirilmesi değil mi? Bu durumda eğer disk merkezinde bi salgı filan yoksa tornadan sonra da olmaması lazım. Doğru mu düşünüyorum?
  • Mendieta58 kullanıcısına yanıt
    http://www.yoldurum.com/index.php?sayfa=genel&cat=12

    Burda var sanırım aradığınız bilgi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: huseyinoner

    http://www.yoldurum.com/index.php?sayfa=genel&cat=12

    Burda var sanırım aradığınız bilgi

    Onu bende gördümde nasıl sokuleceği yazmıyor.Eğer dedikleri gibi takmak için göğsun sökülmesi gerekiyosa bozuk olarak kalsın daha iyi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • huseyinoner H kullanıcısına yanıt
    teoride dediğiniz doğru ancak uygulamada farklılık var. size şöyle anlatayım disk araç üzerinde nereye bağlı? porya üzerine tam merkezinden oturtulmuş durumda (pazı terim hatalarım olursa kusuruma bakmayın) yani merkezinden bağlı olduğu için dönüş hatası olmadan ve açısal yanılmada olmayacağından araç üzeri torna en güvenilir yoldur. torna tezğahında ise disk sıradan bir aparatla bağlanır açısal bir hata yada kaymayı farketmek çok zordur, sürekli araç disklerini torna eden kaliteli bir usta varsa şunu yapar diskin araç üstünde bağlı olduğu gurubu tornaya göre işleyip sıtandart bir mastar yapar ve bunu kullanırsa hatasız işlem olur. diski gelişi güzel bir aparatla yada direk tezgaha bağlarsa hata olasılığı daima yüksektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mendieta58

    Selam arkadaşlar faz 1in teyp kapağı nasıl sökülür bilgisi olan varmı.Yayı yerinden falan çıktı galiba.Nette pek bi bilgi yok göğüs sökülmeli diyen bile var.Biseyler yerinden çıktı galiba açılıp kapanmıyor kapak

    Kapagin saginda solunda 5 sm lik dirsekcikler var.onlari yuvasindan nazikce cikariyoruz.sonra kapagi kendimize dogru sona kadar cekiyoruz.kapagi kaldirinca alttan yine rayli sisteme gecen kapak tirnaklarini kibarca tornsvidayla esneterek cikariyoruz.malzeme sert mika gibi.zorlamaya gelmiyor,kirilabilir.yanimda olsa 5 dk da sokerdim :) ama anlatmayla bu kadar oluyor.göğüs sökülmesi gereksiz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drfx77


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mendieta58

    Selam arkadaşlar faz 1in teyp kapağı nasıl sökülür bilgisi olan varmı.Yayı yerinden falan çıktı galiba.Nette pek bi bilgi yok göğüs sökülmeli diyen bile var.Biseyler yerinden çıktı galiba açılıp kapanmıyor kapak

    Kapagin saginda solunda 5 sm lik dirsekcikler var.onlari yuvasindan nazikce cikariyoruz.sonra kapagi kendimize dogru sona kadar cekiyoruz.kapagi kaldirinca alttan yine rayli sisteme gecen kapak tirnaklarini kibarca tornsvidayla esneterek cikariyoruz.malzeme sert mika gibi.zorlamaya gelmiyor,kirilabilir.yanimda olsa 5 dk da sokerdim :) ama anlatmayla bu kadar oluyor.göğüs sökülmesi gereksiz.

    Çok teşekkür ederim haftasonu boş zamanımda girışip sökerim artık,bozuk haliyle araca binmek içime sinmiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: huseyinoner

    Pek anlamadım.

    Bu işin mantığı mesela 5 mm kalınlığında ve yüzeyi bozulmuş diskin taşlanarak 4 mm kalınlığında ama düz yüzeyli hale getirilmesi değil mi? Bu durumda eğer disk merkezinde bi salgı filan yoksa tornadan sonra da olmaması lazım. Doğru mu düşünüyorum?

    Her tornaci yapamaz.daha once basima geldi,yanlış torna yapıldığı icin diskin balansi bozulmuştu. Üstünde en iyisi, yada isin ehli olacak,hicbiri yoksa yetkili servisin yaptigi gibi sadece balata degisimi yapmak gerek. :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • merhabalar, gelelim son duruma bir arkadaşımın yönlendirmesiyle bir otomatikciye gittim arabayı yeni aldım geçmişini bilmiyorum, ilk kalkarken ve beklerken vuruntu var dedim. usta arabaya bindi kullandı abi görünürde bir sıkıntı yok yağına bakalım onu bir değiştirelim dene dedi olur dedim. söylediğine göre mobil 320 yağ kondu 4 lt çivarı 5 lt parası ödedim 175 tl + 25 tl işçilik. yani anam babam usulü alt tapayı açıp. yağın rengi kahve rengi biraz kolulu anlayacağınız yağ bozulmuş. eve gelene kadar 20 km yolda bir kaç kez vuruntu oldu ama eskisi kadar şiddetli değildi, alışma süreci diyorum eski yağla yenisi karışacak bazı tortular taze yağa karışacak vs vuruntu da azalma, iyileşme olursa bir kez daha değişim yaptıracağım ama bu kez yağı kendim alacağım ve bu yağı koyun diyeceğim (mobil 3309). orada bir vatandaşın Peugeot 407 aracının otomatik şanzımanını toplamışlar takıyorlardı komple revizyon 4600 tl tutmuş bilginize sıfırı 10.000 tl imiş. saygılarımla.


    unutmuşum bir dip not ekleyim imzandaki arabanın şanzıman yağı 8 lt imiş, ben ustanın yalancısıyım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anatamirci -- 3 Eylül 2015; 21:11:04 >




  • Merhaba arkadaşlar 2006 1.6 kullanıyorum 97binde debriyaj seti değişecek tamamen orijinal parça ile toplam fiyat 950 verdi ustam sizce uygun mu ne dersiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaslar;
    Laguna 2 lerde karter havalandırma borusu var mı? Yani araç çalışırken yağ buharını vakum borusuyla manifolta gonderen sistemi soruyorum, eğer varsa bu borunun ucunda Valf var mı varsa yerini detaylı aciklayabilir misiniz? Mümkünse foto yükleyebilir misiniz? Bu sistemi PCV valve olarak internetten bakabilirsiniz ama Laguna için bir sonuç bulamadım

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • MEL10 kullanıcısına yanıt
    var ama boru şeklinde değil.emme manifolduna direk veya dolaylı bağlantı halindedir.faz 1 ve 2 de farklıdır yerleri.valf sistemi yok diye biliyorum,en azından motor dışında.
  • 
Sayfa: önceki 983984985986987
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.