Şimdi Ara

LAGUNA II GRUBU *** Gelin; Konuşalım, Tartışalım, Paylaşalım *** (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
9 Misafir (1 Mobil) - 8 Masaüstü1 Mobil
5 sn
24.182
Cevap
249
Favori
1.642.261
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • [Deleted by Admins]
  • quote:

    Eller serbest ozelligi kartı takmadan sadece arabanın icerisinde bulundurarak arabanın calıstırılabilmesi midir?
    Aynı sekilde kapıları acmadan da arabaya yaklasınca kapılar otomatik olarak aciliyor mu yani kart cepte olsa arabaya yaklasip binip yola cıkılabiliyor mu?


    Faz I'de kapılar açılıyor kart cepteyken, Eller Serbest modu bu.

    Faz II'de araca kartı takmadan çalıştırabiliyorsunuz. Buna "Keyless Go" özelliği deniyor. Bu özellik için makyajlı, Laguna II tercih etmeniz lazım.

    Saygılarımla.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dreadknight

    leonheart07
    Tesekkur ederim.
    Eller serbest ozelligi kartı takmadan sadece arabanın icerisinde bulundurarak arabanın calıstırılabilmesi midir?
    Aynı sekilde kapıları acmadan da arabaya yaklasınca kapılar otomatik olarak aciliyor mu yani kart cepte olsa arabaya yaklasip binip yola cıkılabiliyor mu?
    Tesekkurler


    arkadaşım,
    tüm sorularının cevabı "evet"
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ingbaronchugon


    quote:

    Orijinalden alıntı: ingbaronchugon


    quote:

    Orijinalden alıntı: ingbaronchugon

    arkadaslar arabayı noterden üzerime aldım ama ruhsat işleri için bulunduğum ilçedeki trafiğe gittim aracın ruhsatında lpg işli değil ama yeşil belgesi sızdırmazlık belgesi var.
    burdaki memur arkadaş lpg nin ruhsata işlenmesi gerektiğini söyledi. şu anda ruhsat benim üzerime değil ve aracı üzerine ruhsata lpg yi işletmeden alamazsın denildi. ne yapmam gerektiğini anlatabilir misisniz?

    şimdiden teşekkürler



    üstteki bu soruma binaen arkadaşlar şu anda ruhsat benim üzerime değil ve bu tüp problemi nedeniyle üzerime alamadım. arabada tüp takılı ama ruhsata işlenmemiş yani kaçak. ama sızdırmazlık raporu verilmiş arabaya ama bu rapor önemli değilmiş. şimdi ben bu aracın ruhsatı benim üzerime değilken ruhsata lpg yi işletebilir miyim?

    ya da ben bu işi nasıl halledeceğim?



    bana da cevap lütfen

    birader ben bu sorunuza cevap verdim 1. sayfaya bakarsanız yazdığım prosedüre uyarak ruhsata işletirsiniz.
    önceden sızdırmazlık verilmesi saçma ruhsata işlenmeyen lpg sistemine hiç bir mak. müh. od. sızdırmazlık veremez sahtedir onu hiç kullanmayın
    siz aracınızda ki lpg kitine ait evrakları tamamlayıp 1. sayfada anlattığım trafiğe göre işlemleriniz yaptıracaksınız
    iyi akşamlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eiskent

    quote:

    Eller serbest ozelligi kartı takmadan sadece arabanın icerisinde bulundurarak arabanın calıstırılabilmesi midir?
    Aynı sekilde kapıları acmadan da arabaya yaklasınca kapılar otomatik olarak aciliyor mu yani kart cepte olsa arabaya yaklasip binip yola cıkılabiliyor mu?


    Faz I'de kapılar açılıyor kart cepteyken, Eller Serbest modu bu.

    Faz II'de araca kartı takmadan çalıştırabiliyorsunuz. Buna "Keyless Go" özelliği deniyor. Bu özellik için makyajlı, Laguna II tercih etmeniz lazım.

    Saygılarımla.




    Arkadaşım hoş geldiniz foruma katkılarınız için teşekkürler
  • [Deleted by Admins]
  • ben hız sabitleyiciyi özellikle uzun yolda kullanıyorum yokuş aşağılarda çok fazla hızlandığını görmedim
    eğer bir ivmelenme olursada direksiyondan hızı artırarak gaz verebiliyor veya düşürerek motor freni yaptırabiliyorsunuz
    hız sabitleyicide iken gaza basarsanız aracı hızlandırırsınız ayağınızı çetiğinizde sabitlediğiniz hıza döner ve sabitler
    frene basarsanız sabitleyiciden çıkar ancak sadece bir tuş ile tekrar sabitleyiciyi aktive edersiniz araba hemen ayar hızınıza döner
    ayrıca bir de hız sınırlayıcı mevcuttur ayarladığınız hızı gazı köklemedikçe değiştirmez araba

    laguna II nin manuel modellerinde donanıma göre hız sabitleyici mevcuttur
    lagunanın otm şanzımanında gazı bastığınız zaman aracın vites düşürüp hızlıca ivmelenmesi sizin sürüşünüze göre değişir
    eğer az basarsanız yavaş bir ivme ile hızlanır vitesi düşürmez
    ancak köklerseniz araba hızlı gidiyorsanız bile burnunu kaldırır ve sizi çabuca istediğiniz hıza ulaştırır ben bu özelliğinden çok haz fuyuyorum
    başka araçların otm şanzımanına alışık olupta lagunayı kullanan arkadaşlarımın söylediği şu
    bu araba vitesi yükseltmiyor sündürüyor falan... onlarla birlikte tanıdığımız bir şanzıman ustasına gittik bu lagunanın şanzımanını adaptif özelliğinden dedi

    daha önceki mesajlarda gaza basışınıza bağlı olarak vites değiştirmelerini devirler ile birlikte yazmıştım bakabilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ingbaronchugon

    nickozy kardeş okumuştum o sayfayı da işte benim üzerime değil ya ruhsat ondan bi problem çıkar mı acaba diye düşünüyorum

    o sayfadaki prosedürü aynen yap kardeşim hiç bir sorun çıkmaz kısaca özetleyeyim sana burada

    * lpg kitinin evrakları tam olacak (proje, fatura, mühendis kaşesi vs. aldığın arkadaş bunları sana temin etmek zorunda en azından sana lpg kitini taktırdığı ustaya ulaştırsın)
    * ek1 diye bir form var onu bir sigortacıya doldurtacaksın araca lpg kiti takıldığını ve ruhsata işleteceğini bildir ayrıca evrak gerekirmi diye onlarada sor
    * mak müh od. gidecek ve ek 1 belgesinin üzerine ilgili kaşeleri yaptıracaksın ve sızdırmazlık verecekler eskisini hiç gösterme bile
    * muayeneye gideceksin değişiklikleri tuvtürk kaşeleyecek
    * hepsini bitirip trafik tescile gidecek ve evraklarını tamamlayacaksın

    yeni ruhsatında aracının lpgli olduğu yazacak
    bu kadar...
    kitte ve kayıtlarına bir sorun yoksa sürec tıkır tıkır işliyor merak etme




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eiskent

    quote:

    Hız sabitleyicisi uzun ve düz yolda çok kullanışlı bir şey. Hız sabiticlisini açtıktan sonra hız arttırma ve azaltma tuşuyla hızınızı sabitliyebiliyorusnuz. Yokuş yukarı olan yolculukta hız sabitliyicisi devrede olmasına ragmen, sistem belli bir miktarda gaz vererek hızı ve devri aynı şekilde tutuyor. Yokuş aşagı bir durum varsa, dediğiniz gibi otomobil hızlanıyor ve sabitlenen hız hafızadan siliniyor ve hız düzensiz hale geliyor. o yüzden frenle duruma müdahale etmek durumdasınız. Yalnız, hız sabitliyicisini ayarladıgınız sürat arttırma ve azaltma tuşunun yokuş aşağı işe yarıyıp yaramadıgını hatırlayamıyorum çünkü yokuş aşagı hep fren pedalıyla hıza müdahale etmiştim bugüne kadar.


    Yokuş aşağı hız sabitleycinin devreden çıkması her lagunada mı var? Normal şartlarda yokuş aşağı tolere edilebilir bir düzeyde motor freni ile hızı sabitlemesi gerekir. Ancak çok dik bir inişte hızı kontrol edemezse devreden çıkabilir . Lagunacılar olarak bu durumu tespit etmenizi öneririm, kendi kullandığım araçta (başka marka) daha hiç yokuş aşağı hız sabitleyici devreden çıkmadı. Yokuş aşağı, yokuş yukarı yaklaşık 35km boyunca hiç devreden çıkmadan Ankara Çevre Yolu'nda dün kullandım.

    Saygılarımla.




    Aynen dediğiniz gibi çok dik inişte hız sabitleyici devreden cıkıyor, belli bir eğim miktarına kadar hız sabitleyici devrede zaten. Cevabımda bu durumu belirtmemiş sizin değinmeniz iyi olmuş




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dreadknight

    leonheart07
    Tesekkur ederim.
    Eller serbest ozelligi kartı takmadan sadece arabanın icerisinde bulundurarak arabanın calıstırılabilmesi midir?
    Aynı sekilde kapıları acmadan da arabaya yaklasınca kapılar otomatik olarak aciliyor mu yani kart cepte olsa arabaya yaklasip binip yola cıkılabiliyor mu?
    Tesekkurler


    Şöyle anlatıyım;

    Arabanın kartını cebnizden çıkarmaksızın,

    -Arabaya yaklaşıp kapı koluna elinizi attığınızda kapıları açabilir,
    -Arabaya bindikten sonra yine kartı yuvasına takmadan çalıştırabilir,
    -El frenini, araca hareketi kazandırmak için gerekli gazı vererek indirebilir,
    -Yolculugunuzu tamamladıktan sonra motoru durdurup el frenini otomatik olarak çekebilir,
    -Kapıyı kapatarak araçtan uzaklaştıgınızda kapıları otomatik olarak kitliyebilirsiniz.

    Tabi otomatik el freninin kartla hiç bir alakası yoktur, ben onu ek bilgi olarak yazmak istedim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nickozy


    quote:

    Orijinalden alıntı: pabdullah5252

    ben de artık buralıyım. Laguna I muhabbeti artık hem sktı, hemde hiç yararlı bir bilgi veren çıkmadı. inşallah buradan paylaşacak birşeyler buluruz. Memleketim ORDU, ancak şuan Trabzonda yaşıyorum. En büyük sıkıntı servis harici parça bulmak. İnşallah birileri bu konuda yardımcı olur bana. şimdiden teşekkürler.

    hoş geldin birader ekliyorum seni de dostlar arasına
    arkadaşların bilgi vermemelerinin sebebi laguna II konusuna hakim olamamalarından çünki gerçekten araçlarımız çok farklı Laguna I ler ile
    biz bu başlık altında toplanarak konuları biraz daha rafine tmiş olduk her türlü sorun ve cevap burada kısa zamanda cevap bulacaktır.
    yeterki hepimiz burayı sahiplenebilelim.

    Lütfen arkadaşlar tecrübelerimiz küçük ayrıntılar bile olsa paylaşalım


    Evet hocam yeni haftada taze bir güçle devam edelim

    Yeni katılan arkadaşlara da hoş geldin diyoruz.

    Yukarda bahsettiğin konu için: mesela nasıl Laguna III için bu başlıkta fazla yorum alınamazsa I başlığından da II için fazla cevap beklemek çok mantıklı olmayacaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nickozy

    ben bi soru sorayım tam dolu depo ile kaç km yol yapıyorsunu hiç ölçtünüzmü 1.6 ve 2.0 olduğunu belirterek
    yani benzinde yakıtınız nedir km de



    Yakıt tüketimi için 2003 model otomatik vites 2.0 lt için benzin tüketimi olarak ben yol bilgisayarından alınmış değerleri verebilirim: (95 oktan)


    Istanbul Şehir içi: Ortalama: 11.8 lt/ 100 km

    Tam Şehir Dışı: 6.7 lt / 100 km

    Bunlar tabiki kullanım alışkanlıklarına göre çok değişebiliyor şehir içi-dışı %50 karışık tüketim yaklaşık 8-9 lt/100km arasında olabiliyor.

    Not: Klima açık kapalı benzinde belirgin bir fark yapmıyor klima yılda 365 gün açık durumda olarak kullanılıyor, özellikle şehir dışı kullanım yaz sıcaklarında olmakta, zaten yazın klimayı kapatırsanız aracın içinde nefes alınmıyor durulmuyor, camları açarsanız da uzun yolda rüzgardan rahatsız olursunuz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mastor1 -- 9 Kasım 2009; 9:33:34 >




  • Laguna 1.6 faz II performansı ile ilgili cevaplarınız için teşekkürler. O zaman, çok temiz ve güvenilir bir tane bulmak kaydıyla 1.9 dizeli öncelikli olarak düşünebilirim, ama bunun biraz zor bir ihtimal olması nedeniyle 1.6 benzinliye de sıcak bakıyorum. Tabii LPG dönüşümünü de yaptırmak gerekiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: leonheart07

    Arkadaşlar lagunanın 2.0 motorlulardan 170 bg liği kullanan varmı??(makyajlı kasa 2.0). Yakıt sarfiyatını çok merak ediyorum, kaç civarı acaba???


    leon merhabalar

    Duyduğumuz kadarıyla 170 Hp yi eğer şehir içinde hele istanbulda benzinli kullanacaksan yakıt konusunu dert etmeyen biri olman gerekiyor yani ortalama 13-15 lt/100km göze almalısın.

    Ama şehir dışı ağırlıklı kullanılacaksa o zaman çok iyi sonuç alabilirsin 8-9 lt/100km ortalama ile süper bir performans elde edebilirsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeHuG

    arkadaslar deponuz tam bosken kac paraya dolduruyorsunuz?

    ben az once gene full e dim depoyu.. ceyrege yakin wardi. daha isik yanmamisdi.. 203 lira lik benzin aldi.. 97 oktan kullanirim.

    sizin ne kadar a doluyor tam bosken?




    MeHuG

    Araç turbo 170 HP olmadıkça 97 oktan tavsiye edilmiyor diye hatırlıyorum, fayda sağlamadığı gibi motora zarar verme ihtimali bile olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mastor1


    quote:

    Orijinalden alıntı: MeHuG

    arkadaslar deponuz tam bosken kac paraya dolduruyorsunuz?

    ben az once gene full e dim depoyu.. ceyrege yakin wardi. daha isik yanmamisdi.. 203 lira lik benzin aldi.. 97 oktan kullanirim.

    sizin ne kadar a doluyor tam bosken?




    MeHuG

    Araç turbo 170 HP olmadıkça 97 oktan tavsiye edilmiyor diye hatırlıyorum, fayda sağlamadığı gibi motora zarar verme ihtimali bile olabilir.



    ben oktan açısından motora bir sıkıntı olacağını zannetmiyorum birader
    ama 97 oktanın performansa çok da artı bir katkısı olmaz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mastor1


    quote:

    Orijinalden alıntı: leonheart07

    Arkadaşlar lagunanın 2.0 motorlulardan 170 bg liği kullanan varmı??(makyajlı kasa 2.0). Yakıt sarfiyatını çok merak ediyorum, kaç civarı acaba???


    leon merhabalar

    Duyduğumuz kadarıyla 170 Hp yi eğer şehir içinde hele istanbulda benzinli kullanacaksan yakıt konusunu dert etmeyen biri olman gerekiyor yani ortalama 13-15 lt/100km göze almalısın.

    Ama şehir dışı ağırlıklı kullanılacaksa o zaman çok iyi sonuç alabilirsin 8-9 lt/100km ortalama ile süper bir performans elde edebilirsin.

    mastor a katılıyorum 140 hp lik olan benim araba şehir içinde ortalama 11,5 litre yakarsa 170 lik olanı enz 13-14 litre yakar tahminim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nickozy -- 9 Kasım 2009; 9:38:38 >




  • Arkadaslar,
    Cevaplar icin hepinize tesekkurler. Su bilgilerin 5te birini bile satıcılardan ogrenemiyoruz.
    Benim icin LPG'li (alıp kendim de taktırabilrim) 140 Hp BVA privilege mumkunse makyajlı kasa almak iyice farz oldu. Bu ozellikleri birarada bulabilecegim baska bir arac yok herhalde...
    Artık bakalım kısmetimize cıkar ise alacagım. Ama vaktim var acele etmiyorum, temiz bir tane denk getirmeye calısacagim.

    size bir baska soru daha sorayım. Deri koltuk kullanıp da zaman ile deriden sikayet eden var mı? Biliyorsunuz deri zaman ile kullanıma da baglı olarak kararıyor, kumas koltuklar da yıpranıyor ama deri ile ilgili çok şikayetler duyuyorum. Iyi kalite derilerde ise bu seyrek olan bir şikayet.

    Bu konuda da deneyimlerinizi paylaşmanızı rica ediyorum.

    Çok selam,
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dreadknight

    Arkadaslar,
    Cevaplar icin hepinize tesekkurler. Su bilgilerin 5te birini bile satıcılardan ogrenemiyoruz.
    Benim icin LPG'li (alıp kendim de taktırabilrim) 140 Hp BVA privilege mumkunse makyajlı kasa almak iyice farz oldu. Bu ozellikleri birarada bulabilecegim baska bir arac yok herhalde...
    Artık bakalım kısmetimize cıkar ise alacagım. Ama vaktim var acele etmiyorum, temiz bir tane denk getirmeye calısacagim.

    size bir baska soru daha sorayım. Deri koltuk kullanıp da zaman ile deriden sikayet eden var mı? Biliyorsunuz deri zaman ile kullanıma da baglı olarak kararıyor, kumas koltuklar da yıpranıyor ama deri ile ilgili çok şikayetler duyuyorum. Iyi kalite derilerde ise bu seyrek olan bir şikayet.

    Bu konuda da deneyimlerinizi paylaşmanızı rica ediyorum.

    Çok selam,

    sevgili arkadaşım
    kesinlikle doğrudur. bu bahsetttiğimiz donanımı araç ararken istediğiniz özellikleri işaretleyerek aratın bakın kaç marka ve model gelecek.
    benim imzamdaki aracım 6 yaşında gerçek deri dözemeye sahip
    deriden iyi anlayan birisine gösterdim koltukların durumunu çok kaliteli ve iyi durumda olduğunu söyledi
    pek çok deri koltuklu araçta koltukların arka kısmını (yaslanılan yüzey değil arkadaki cebin olduğu kısım) genellikle gerçek deri olmuyor
    ama lagunada tamamen deri bunun içinde yıpranma çok zor (sen kullanılan derinin kalınlığını bi görsen)
    ayrıca bir iki not daha
    deri koltuğun temizlenmesi çok kolay bakımıda
    ben aldığımdan beri 2 defa kremledim (kendi elimiz için kullandığımız yağlı arko krem ile *mümkün mertebe sıcak havalarda yapılmalı değilse deri kolay
    emmiyor serin ve soğuk havalarda) kremleyince koltuğa hiç bir şey olmuyor ayrıca oturup kalkarken sürtünme çok azaldığı için yıpranmada olmuyor.
    yazın güneşe park ettiğimde bile aracıma döndüğümde kltuklar çok ısınmış değildi evet ısınıyor ama kumaş koltuk gibi yakmıyor
    renginin açık olmasını bunda katkısı büyük elbet




  • Deri koltuk , koltuk ısıtma ile beraber + paketi icerisinde mi satılıyor. Anladigim kadarı ile bu privilege icin alınacak sunroof haricinde tek opsiyon...
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.