Şimdi Ara

LAGUNA II GRUBU *** Gelin; Konuşalım, Tartışalım, Paylaşalım *** (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
24.182
Cevap
249
Favori
1.642.261
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nickozy

    aldeg eyvallah birader bende bir araştırayım buradaki servisten hallederiz iinş.

    bana iletilen bir mesajı içeriğinin forumun konusunda genel paylaşılmasının daha yararlı olacağını düşündüğüm için buraya naklediyorum arkadaşımında müsadesi ile mesaj şöyle;

    Merhaba dostum,

    Ikıncı el Laguna almak istiyorum. Senin de sahip oldugun kasa bir arkadasımda da var birkac kez bindim cok keyifli bir araba. Ben de almayı planlıyorum ama sormak istedim BRC'li yakıt tuketimi nasıldır?

    Bir baska merakım da bu kadar teknolojik bir arabada bu teknolojik aksamlar ile ilgili sorun yaşıyor musun? Ne bileyim mesela hız sabitleyicisi nasıl çalışıyor? Otomatik klima performansı nasıl?

    Yardımcı olursan evinirim.

    cok selam

    değerli arkadaşım hiç bir araca bu kesinlikle arıza yapmaz denemez Laguna II nin en güzel tarafı sorun larına genel olarak rahatlıkla çözüm bulunabilmesi
    bir önceki mesaj buna bir örnektir mesela ve bu başlık altında daha pek çok ekonomik ve teknik çözümü paylaşacağız. sorularına gelince...

    ben aracımı alır almaz BRC kit taktırdım aracımda depoya değilde yola göre yakıtın aracın beyniyle algılanması neticesi depoda benzin varken ibrenin düşmesi haricinde hiç bir sorun yaşamadım Çok Şükür aracım lpg ile şehir dışında 100 km de 7,5-8 litre şehr içinde 11-11,5 litre yakıyor güncel değerlerle hesaplayabilirsin ne kadar ekonomik olduğunu. ayrıca taktırdığımdan beri aracımın lpg li olduğunu benzin ikazı dışında 1 kere hissetmedim şahsen ben tavsiye ederim

    elektronik aksam ile ilgili bir halledemeyeceğim bir sorun yaşamadım
    mesela Laguna ikide hız sabitleyicinin yanında bir de sınırlayıcı var yani ayarladığın sürati gazı köklemessen geçemiyorsun (trafik cezalarına son)
    elektronik iklimlendirmeli kliması mevcut ve sürücü ve yolcu tarafını ayrı derecelerde ısıtıp soğutabiliyorsun mükemmel çalışıyor ayrıca çok fonksiyonel mesela dünkü bir tecrübe araca çoluk çocuk soğuk zamanda binin malum buğu oluşuyor normal araçlarda bunu açmak rahat en az bir 5-10 dakika sürer lagunada 15 sn :)
    konu gelmişken bunun la ilgili bir tecrübe de paylaşayım ben aracı aldığımda klimanın gösterge lambası yanmıyordu
    servise sordum komple değişecek dediler ne kadar 800 tl
    aracımı götürdüğüm özel servis vasıtası ile bir oto elektronikçisine gittik sorun halledildi sadece led ampül değişikliği yapıldı ne kadar 50 tl
    bak sana basit çözülen bir problem daha

    neticede bu günlerde yaygın bir sloganı buraya aktarayım
    *Atın yerine eşşeği bağlamamak lazım***

    merak ettiğin her şeyi sormaya devam edebilirsin kardeşim ve lütfen bu başlık altında sorki paylaşımlardan herkes istifade etsin ve herkes katkıda bulunsun

    muhabbetle...




    nickozy arkadaşıma hem paylaşımları hem de yakınlığı için teşekkür ederim, benim pm ile kendisien sorduğum soruyu da buraya taşıması isabet olmuş.
    Laguna sahibi değilim ama yukarıda da yazdığım gibi geçenlerde ikinci ele alan arakdaşım vesilesi ile bu arabaya olan sempatim gittikçe arttı (kalite ve özelliklerine göre ikinci el fiyatının çok iyi olması da bir başka nedein tabiiki) biraz araştırma yaptım 25-28 bin TL bandında makyajli Laguna II otomatik full modelinden alınabilecek gibi.
    Ben çok yol yapan birisi olduğum için eksinlikle LPG'li kullanacağım, LPG'li almayı ya da aldıktan sonra taktırmayı düşünüyorum. Otomatik istememin nedeni de hem İStanbul'lu olmak hem de eşim de kullanabilsin.
    Bunlar ışığında, 2.0 motor (sanırım makyajlıda sadece Turbo 170 Hp var?) + LPG + yakıt tüketimi, srvis aralıkları, bakım masrafları vs hususunda beni bilgilendirirseniz sevinirim.

    Teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dreadknight

    nickozy arkadaşıma hem paylaşımları hem de yakınlığı için teşekkür ederim, benim pm ile kendisien sorduğum soruyu da buraya taşıması isabet olmuş.
    Laguna sahibi değilim ama yukarıda da yazdığım gibi geçenlerde ikinci ele alan arakdaşım vesilesi ile bu arabaya olan sempatim gittikçe arttı (kalite ve özelliklerine göre ikinci el fiyatının çok iyi olması da bir başka nedein tabiiki) biraz araştırma yaptım 25-28 bin TL bandında makyajli Laguna II otomatik full modelinden alınabilecek gibi.
    Ben çok yol yapan birisi olduğum için eksinlikle LPG'li kullanacağım, LPG'li almayı ya da aldıktan sonra taktırmayı düşünüyorum. Otomatik istememin nedeni de hem İStanbul'lu olmak hem de eşim de kullanabilsin.
    Bunlar ışığında, 2.0 motor (sanırım makyajlıda sadece Turbo 170 Hp var?) + LPG + yakıt tüketimi, srvis aralıkları, bakım masrafları vs hususunda beni bilgilendirirseniz sevinirim.

    Teşekkürler


    rica ederim arkadaşım iyi dileklerin için ben teşekkür ederim maksat birbirimize faydamız dokunsun
    2006 yılı itibari ile laguna II faz II oldu ve dashbordunda ve ön panjurunda değişikliğe gidildi haricindeki hemen her şey aynı diyebilirim
    evet söylediğin rakamlara temiz bir araç alabilirsin
    bir düzeltme 170 bg olanı faz I lerde de var ama Türkiyede daha çok 140 lık olanı tercih edildi. onuda bir test et bence yettiğini düşünüyorum ama fazla güç göz çıkarmaz elbet
    ben laguna II de lpg yi iyi bir kit ve usta işçiliği ile herkese tavsiye ederim şu an tam 100 de 50 tasarruf ediyorsun
    çok binen 1 yıl az binen 2 yılda amorti eder.
    lpg li araç 10.000 km de servise girer aslında daha geç girse de olur da 10 bin en ideali deniyor
    10 bin bakımında yapacağınız standart masraf 100 tl civarıdır motor yağı bujiler yağ filtresi hava filtresi değişir bu fiyata + arıza ve masraflar üzerine konulmalıdır.




  • Merhabalar,
    ben henüz bir Laguna kullanıcısı değilim, ancak olmak için uğraşıyorum. Benim almak istediğim model faz II ve 1.9 dCi motor. Bu konuda "Laguna'cılar Buraya" linkinde de birkaç soru sorulmuş ancak neredeyse hiç cevap bulamamış. Sizler bu konuda bana bilgi verebilir misiniz?
    Arabamı yeni sattım, Corsa 1.3 CDTI. Dizel kullanmanın bence ayrıbir keyfi ve rahatlığı var. Bu nedenle Laguna'yı da dizel istiyorum. 2.0 benzinli motorların hepsi otomatik vites, ben illa ki düz vites istiyorum. Onun dışında da 1.6 benzinli seçeneği kalıyor. İşte bu konuda da emin değilim. Hem güç/tork eksiği hem de LPG'li bile olsa daha fazla yakma ihtimalinedeniyle. Bu konuda bilginiz varsa yardımcı olmanızı rica ederim. Amacım karşılaştırmalara karar vermek.
    Bir de güvenilir bir yerden alma sıkıntısı var. Bu konuda da tavsiyeleriniz varsa sevinirim.
    Teşekkürler...
  • Merhabalar ozlergun

    sahibinden com ve arabam com gibi sitelere bakmışsındır sanıyorum öncelikle bunları iyice incelemekte fayda var forumda da pek fazla 1.9 dizel kullanıcısı yok galiba.

    Sıfır km fiyatlarının ve ikinci elinin fiyatlarının yüksek olması nedeniyle L II dizeller az sayıda bulunuyor ama yok değil Bu konuda fikir sahibi olan arkadaşlar mutlaka vardır.


    Bir de akla gelen dizelin bakım ve işletim masraflarının ve alırken verilen farkın 2. eldeki dizel riski de düşünülürse biraz sakıncalı olabileceği

    Mesela çok km yapmış ve kükürtü bol mazot kullanılmış bir dizel size çok dert açabilir ve uğraştırabilir onun yerine: çok km yapılıyorsa 2.0 veya 1.6 LPG li bir model km de aynı yakıt masrafıyla çok daha sağlıklı olabilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mastor1 -- 6 Kasım 2009; 12:14:18 >
  • mastor1 selam,
    cevabın için teşekkür ederim.
    İkinci el sitelerine baktım, ne yazık ki arabaların çoğu normal olarak İstanbul'da. Ben İzmir'de oturuyorum. İzmir'de ve civarında çok az sayıda Laguna var ve nedense İzmir piyasası her zaman yüksektir. Dediğim gibi 2.0'lar standart otomatik vites olması nedeniyle düşünmüyorum, yoksa çok isterdim. Ancak 1.6 benzinli olabilir. Peki, 1.6 lpg'li olursa yakıt masrafı gerçekten dizel ile aynı mı olur?
    Yokuşlarda gücünün yetmediği yazılmış çok kere. Bu, İzmir-Manisa arasındaki gibi karayolları için de mi geçerli, yoksa çok dik sokak aralarındaki yokuşlardan mı bahsediliyor acaba?
    Ne yazık ki kullanma şansım olmadı, alıncaya kadar olmayacak sanırım. Bu nedenle aracın performansı hakkındaki sorularını soruyorum?
    Motorun verdiği beygir gücü aslında az değil, bu ağırlığı bile rahat kaldırmalı diye düşünüyorum. Daha önce bende 2000 model Bora vardı, 100 beygir ve yaklaşık 1200 kg. Yazın klimayı hep açık tutarım, herhangi bir yolda hiç güç sıkıntısı yaşadığımı hatırlamıyorum.




  • Valla ben 1.6 olan modelleri ilk çıktığında 2002-2003 olabilir bayilerde denemiştim çok sene oldu fakat biraz ağır kalıyor gibiydi.
    Mesela 3-4 kişiyle orta bir yokuşta basıyorsunuz geç tepki veriyor ağırlığı hissediyorsunuz ama alışınca belki sorun olmaz.
    Bir de yolda normal hızla gidiyorsunuz ayağınızı gazdan çektiğinizde vites kolu oynaması hissettim satıcıya sormuştum bu arabada mı bişey var diye ama satıcı normaldir demişti. Doğru olmayabilir tabiki başka bir araçta denemedim.

    Bu arabaya 1.6 biraz şartları zorlama motor olabilir, araç ağırlığı 1300 kg dan fazla sanıyorum. türkiye şartlarında vergi avantajı olsun diye getiriliyordu ama şu andaki kullanıcı arkadaşlar daha sağlıklı yorum yapabilirler, ben uzun vade kullanmadım.

    Şu andaki Laguna III 1500 dci motor için de biraz benzer yakınmalar vardı sanıyorum bir araştırmak gerekir, sonuçta lt düşük olması mutlaka çekişe bir şekilde yansıyor ama ne yaparsınız bugünün şartlarında vergi avantajı hep ön planda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mastor1 -- 6 Kasım 2009; 13:35:05 >




  • Doğru, herkes kesesine bakmak zorunda. Vergi de önemli bir gider.
    1.6 lpg'li kullanan arkadaşlar, performans konusunda yardımcı olabilirler mi? Özellikle de faz II 115 bg için...
  • Bir de, 1.9 dCi motorlu versiyondan kullanan hiç kimse var mı? Performans ve yakıt harcaması nasıldır?
  • değerli arkadaşım hoş geldin forumumuza
    bir kaç düzeltme yapalım Laguna II 2.0 ların hepsi otomatik vites değil bir daha bakalım istersen
    lagunanın 2.0 motor olan modelinin torku ile ilgili bilgileri birinci sayfada bulabilirsin dizeli aratmayacağını söyleyebilirim sana
    ben her ikisini de kullandım torkundan ve turbosundan dolayı dizel araçlar daha atak görünebilir ama bizde 2.0 motordan bahsediyorsak eğer senin için bu motor sıkıntı olmaz
    ben değil laguna hangi model olursa olsun 2. elde dizel i iki defa düşünürüm neden?
    dostumuz mastor'un da dediği gibi dizel aracı aldığın adam nasıl kullandı hangi yaıkıtı aldı titzlendimi bilemessin
    laguna II nin orjinal fransız olmasından dolayı motor ömrü çok iyidir. ancak dizel mkotora hor bakılırsa masrafı ağır oluyor
    lpg li lagunayı 10 binde benzinlisini 15 binde servise sokarsın ama dizel olan 5-6 binde bir kontrol için mutlaka servise gelmeli diyor benim ustam
    ayrıca şu an için lpg dizel den az yakıyor
    dizele vereceğin farkla 1600 tl civarına kaliteli bir lpg kit taktırabilirsin ( bukonuda ucuza kaçılmaması hayati önemdedir)




  • nickozy selam, hoşbulduk...
    ben faz II modellerde 2.0'ları hep otomatik vites gördüğüm için öyle söyledim. Tekrar bakarım.
    ben önceki arabamı da ( corsa ) dizel almıştım, 1 yaşındaydı. Dizel konusunda herhangi bir endişem yoktu, herhangi bir sıkıntım olmadı da. Ancak ben az kullanılmış bir araç almıştım. Laguna kullanıcılarının da kalitesiz mazot kullanacağını hiç düşünmediğimden dizel istiyordum. Peki bu 2. el dizellerin yaratabileceği sıkıntılar nelerdir? Altından kalkılamayacak süreklilik arz edecek problemler midir? Yoksa bakımla geçer mi?
    Eğer faz II kasalarda düz vites 2.0 yoksa ve dizelden de vaz geçeceksem, o zaman 1.6 benzinliden başka şansım kalmıyor. Onun da performansı beni düşündürüyor. Ancak hemen açıklayayım, amacım performanslı kullanmak değil, sadece kullanırken üzecek bir araba da istemediğim için soruyorum. Gerçi bunca adam oturup bu arabayı tasarlamış, yapmış ve binlerce satmışsa, normal kullanım için sorun olmasını beklemek pek doğru değil ya...
    Aslında kiralık olarak bulabilsem ve 1 günlük kiralayıp kullansam, sorularıma cevap olur, ama bulamadım.




  • Aracım 2005 exp. 1.6 110 beygir benzin+lpg'li
    Önceki aracım 99 model 1.6 90 beygir megan'dı.
    Daha yüksek motor bir laguna'ya binmediğim için kıyaslamam belki tam doğru olmayabilir.

    Ancak, 1.6 110 beygir lagunaların kalkışında ve sollamalarında hantallığını hissedersiniz.
    Çünkü aracın ruhsatta yazan ağırlığı 1620 kg.
    Haliyle kalkışta ve ani hızlanma isteklerine çok çabuk tepki vermiyor.
    Aynı zamanda kalkışlarda daha fazla yakıt tükettiğini de söyleyebilirim.

    Ancak, performans düşkünü değilseniz çok da sorun değil bence.
    Yani ışık kırmızıdan yeşile döndüğünde yanınızdaki üç-dört aracın içinde ille de ben en önde gidecem gibi bir takıntınız yoksa çok da dert edilecek bir sorun değil bence.
    Zaten bu araba yol arabası, uzun yolda alırsınız keyfini, önceki aracımda 120'yi geçtiğimde motor önden eşim arkadan bağırmaya başlardı, bu aracımda 160-170'lerde ne motordan ne eşimden tık çıkmıyor.




  • Yakında benzinli araba kalmayacak bu gidişle bu benzin fiyatlarıyla.
    Diğer forumlara da bir bakın adamlar sıfır jetta passat almış 40,000 -50,000 TL ye garantisi dolar dolmaz LPG taktıracağım diye yazıyor.

    Ben ki LPG ye sıcak bakmazken düşünür oldum senede 8000 km yapacağıma LPG taktırıp 16000 km yapmayı. Istanbulun trafiği adamı bezdirmese daha fazla gezmiş de oluruz ama fazla boş zaman da yok ki !



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mastor1 -- 6 Kasım 2009; 15:18:46 >
  • sevgili kardeşim ben hiç bir marka nın dizeline kötü demiyorum diyemem de
    sadece ebnim ustam bana dizel araba çabuk nezle olur hassastır daha özenli kullanmak derekir demişti onu paylaştım.
    bu forumda 1,6 motor sahibi laguna sahipleri var onlarda sana bu konuda fikir verecektir
    bak sana bir link vereyim manuel laguna II faz II arasan bulacaksın
    http://www.sahibinden.com/laguna_200_turbo_170_bg_lpg_li-48WQQaXQQ17811723WQQpXQQdisplayitem
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mserhatarslan

    Aracım 2005 exp. 1.6 110 beygir benzin+lpg'li
    Önceki aracım 99 model 1.6 90 beygir megan'dı.
    Daha yüksek motor bir laguna'ya binmediğim için kıyaslamam belki tam doğru olmayabilir.

    Ancak, 1.6 110 beygir lagunaların kalkışında ve sollamalarında hantallığını hissedersiniz.
    Çünkü aracın ruhsatta yazan ağırlığı 1620 kg.
    Haliyle kalkışta ve ani hızlanma isteklerine çok çabuk tepki vermiyor.
    Aynı zamanda kalkışlarda daha fazla yakıt tükettiğini de söyleyebilirim.

    Ancak, performans düşkünü değilseniz çok da sorun değil bence.
    Yani ışık kırmızıdan yeşile döndüğünde yanınızdaki üç-dört aracın içinde ille de ben en önde gidecem gibi bir takıntınız yoksa çok da dert edilecek bir sorun değil bence.
    Zaten bu araba yol arabası, uzun yolda alırsınız keyfini, önceki aracımda 120'yi geçtiğimde motor önden eşim arkadan bağırmaya başlardı, bu aracımda 160-170'lerde ne motordan ne eşimden tık çıkmıyor.



    birader gayet net anlatmışsın ayrıca güldürdün beni :)
    bir düzeltme yapalım istersen senin aracının boş kasa ağılığı lpgli hali 1400 kg civarı olması lazım otomatik olanlar +50 kg dır
    sanırım sen içerisindeki muhtemel yolcuları da ağırlığa ekledin haklı olarak seyir halindeki durumunu izah etmek için




  • nickozy,
    ne yazık ki verdiğin link'teki araç da tiptronik vites.
    1.6'nın da performansı konusunda geç tepki vermesi o kadar önemli değil. Bir önceki aracım da ( 1.3 dizel ) çok atak değildi. Yeter ki özellikle yokuşlarda veya çok kişi ile seyahat edildiğinde çekmiyo, gidemiyor demeyeyim. Kaldı ki, forumlarda yüksek hızlara bile çıkacak kadar performansının olduğu yazıyor.
    Şehir içi, şehir dışı 130 km/s'te kadar, şehir dışı 130 km/s'ten daha yüksek hızlarda olacak şekilde ( LPG'li ) yakıt sarfiyatı hakında bilgi verebilir misiniz?

    mserhatarslan, verdiğin örnek aslında aracı gayet güzel açıklamış. :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozlergun

    nickozy,
    ne yazık ki verdiğin link'teki araç da tiptronik vites.
    1.6'nın da performansı konusunda geç tepki vermesi o kadar önemli değil. Bir önceki aracım da ( 1.3 dizel ) çok atak değildi. Yeter ki özellikle yokuşlarda veya çok kişi ile seyahat edildiğinde çekmiyo, gidemiyor demeyeyim. Kaldı ki, forumlarda yüksek hızlara bile çıkacak kadar performansının olduğu yazıyor.
    Şehir içi, şehir dışı 130 km/s'te kadar, şehir dışı 130 km/s'ten daha yüksek hızlarda olacak şekilde ( LPG'li ) yakıt sarfiyatı hakında bilgi verebilir misiniz?

    mserhatarslan, verdiğin örnek aslında aracı gayet güzel açıklamış. :)

    afedersin arkadaşım adam yukarıda manuel aşağıda triptonik yazmış
    sen neden triptonik vitese karşısın biliyorsun ki triptonik vites manuel de kullanılabilmekte
    benim kendi aracımla ilgili verdiğim lpg tuketim oranlarını bi önceki sayfadan görebilirsin
    1,6 olanları da km de 3 kuruş kadar daha az yakar lpg li sistemde
    yani 1,6 lpgli km de 17,5 kuruş yani eski tabir ile 175 bin lira
    2,0 lpgli triptonik 20 kuruş yani 200 bin lira civarı yakar

    gerisi kamuoyunun taktirine

    bir not mastor biradere
    abi neden benzinde ısrar ne faydasını görüyorsunuz benzin yakmanın taktırın kaliteli bir lpg sistem yakıtı düşünmeyin
    kaliteli bir montaj ile taktırdığınızı bile unutacaksınız yoksa istabnulda Konya ya arabanla gel bir gün burada BRC kiti Türkiyede ilk montajına başlayan ustam var benim bir araştır ismi genç oto (Konya) 1 günde takar teslim ederler :)




  • Sağol nickozy hocam bir çaresine bakacağız hayırlısıyla

    Not: Iamnotsuperman nickli arkadaş Scenic 3 almış ve konu da açmış kendisini ilk sayfadan çıkarabilirsin sanıyorum

    Selamlar Konyaya
  • nickozy,
    bir süre 2003 model Honda Civic otomatik kullanmak zorunda kaldım. "Zorunda" diyorum çünkü bu araç beni hem Honda'dan hem de otomatik vitesten bir hayli soğuttu. Aracı kullanırken örneğin gazı biraz köklediğinde alet vites düşürüp devir yükseltiyordu. İyi de ben o vitesteyken yapmak istiyorum bu işi belki. veya yavaşlamak için bazen vitesi kullanırım, yani ayağımı gazdan çekince vites küçültürüm, alet hliyle bunu anlayamıyor tabi. İşte bu kullanım şekli yüzünden otomatik vitesi sevmedim. Düz vitesi seviyorum, konvoyda sıkıntı verse de seviyorum.
    Forum'da 2.0 GT için çok ama çok yaktığını söyleyen bir kullanıcı da vardı. O da beni düşündüren bir konu olmuştu. Bu nedenle 2.0'dan da uzak durmayıtercih ettim. İlle de faz II deyince bu şekilde sınırlanmış oldum.
    Bahsettiğin harcama şehir içi sanırım. O büyüklükteki bir araç için hiç fena değil bence.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozlergun

    nickozy,
    bir süre 2003 model Honda Civic otomatik kullanmak zorunda kaldım. "Zorunda" diyorum çünkü bu araç beni hem Honda'dan hem de otomatik vitesten bir hayli soğuttu. Aracı kullanırken örneğin gazı biraz köklediğinde alet vites düşürüp devir yükseltiyordu. İyi de ben o vitesteyken yapmak istiyorum bu işi belki. veya yavaşlamak için bazen vitesi kullanırım, yani ayağımı gazdan çekince vites küçültürüm, alet hliyle bunu anlayamıyor tabi. İşte bu kullanım şekli yüzünden otomatik vitesi sevmedim. Düz vitesi seviyorum, konvoyda sıkıntı verse de seviyorum.
    Forum'da 2.0 GT için çok ama çok yaktığını söyleyen bir kullanıcı da vardı. O da beni düşündüren bir konu olmuştu. Bu nedenle 2.0'dan da uzak durmayıtercih ettim. İlle de faz II deyince bu şekilde sınırlanmış oldum.
    Bahsettiğin harcama şehir içi sanırım. O büyüklükteki bir araç için hiç fena değil bence.


    Honda ile Renault BVA tipronic vites farklı bir deneme yapsan belki farkı görürsün, gazı çok köklemeden vites düşürmez ayağını çekince de vites büyütmez. Dik yokuş aşağı inerken biraz fren yaparsan vites düşürür. Yol eğimine ve arabanın yüküne göre geçişleri ayarlar ayrıca ne kadar yumuşak kullanırsan o kadar geç vites yükseltir ekonomik kullanım için az gaza basarsan optimum yakıt ekonomisi yapar adeta senin beklentilerini okur değişik bir ismi vardı fakat şimdi hatırlayamadım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mastor1 -- 6 Kasım 2009; 17:34:43 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mastor1

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozlergun

    nickozy,
    bir süre 2003 model Honda Civic otomatik kullanmak zorunda kaldım. "Zorunda" diyorum çünkü bu araç beni hem Honda'dan hem de otomatik vitesten bir hayli soğuttu. Aracı kullanırken örneğin gazı biraz köklediğinde alet vites düşürüp devir yükseltiyordu. İyi de ben o vitesteyken yapmak istiyorum bu işi belki. veya yavaşlamak için bazen vitesi kullanırım, yani ayağımı gazdan çekince vites küçültürüm, alet hliyle bunu anlayamıyor tabi. İşte bu kullanım şekli yüzünden otomatik vitesi sevmedim. Düz vitesi seviyorum, konvoyda sıkıntı verse de seviyorum.
    Forum'da 2.0 GT için çok ama çok yaktığını söyleyen bir kullanıcı da vardı. O da beni düşündüren bir konu olmuştu. Bu nedenle 2.0'dan da uzak durmayıtercih ettim. İlle de faz II deyince bu şekilde sınırlanmış oldum.
    Bahsettiğin harcama şehir içi sanırım. O büyüklükteki bir araç için hiç fena değil bence.


    Honda ile Renault BVA tipronic vites farklı bir deneme yapsan belki farkı görürsün, gazı çok köklemeden vites düşürmez ayağını çekince de vites büyütmez. Dik yokuş aşağı inerken biraz fren yaparsan vites düşürür. Yol eğimine ve arabanın yüküne göre geçişleri ayarlar ayrıca ne kadar yumuşak kullanırsan o kadar geç vites yükseltir ekonomik kullanım için az gaza basarsan optimum yakıt ekonomisi yapar adeta senin beklentilerini okur değişik bir ismi vardı fakat şimdi hatırlayamadım.

    bu sistemin adı adaptif birader
    evet laguna II de adaptif şanzıman senin hangi tipte kullanmak istedeiğini algılar yani araba senin sürüş tavrına adabte olur şöyleki
    gaza hafif dokunduğunda deviri fazla yükseltmeden vitesi 3000 35000 devirde yükseltir
    biraz daha kvvetli basınca 4000 4500 lerde değiştirir
    ve kökleyincede deviri 5000 5500 de yükseltir
    triptonik özelliği sayesinde trafik de frene dokunmadan vitesi küçültüp büyültürsün manuel olarak

    daha ne olsun dimi ama




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.