Astra H Elektrikli Kapanan Ayna ve Kumanda ile kapatma
20 Cevap6058 Görüntüleme1 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
1162 Mesaj
2 Kasım 2009; 13:35:20 

Normalde arabamda olmayan elektrikli kapanir aynalari sonradan ekledim, yapimi ile ilgili detaylar asagida videosu :

http://www.youtube.com/watch?v=QNFWVtair2Q


Yapimi ile ilgili suan kadar tamamladigim anlatim:

Simdi oncelikle asagidaki malzemeler lazim,

Tornavida Torx T-20 (Kapilarin kaplamalarini sokmek icin)
7 adet muhtelif uzunluklarda 3 -4 metre opel araclarin kablolarinda kullanilan pinleri olan kablolar (hurdacilarda bolca var)
Bir adet orgu sisi 0.3 luk
Cakmak
3 MM capinda bie civi veya benzeri bir metal silindir
Pense vs gibi alet edevat.

Ayna islemin toplam maliyeti 250 TL aynalar ve 100 TL ayna kontrol panelidir. Aynalarda eski aynanizin asagi yukari motorunu ve camlarini kullaniyorsunuz.

Oncelikle kapi kaplamalarini sokuyoruz.

Simdi kapilari soktukten sonra yapacagmiz seyler kablolarimizi hazilamak. bize 5 adet pinli kablo lazim bunlardan ki tanesi 75 cm uzunlukta olacak, diger ikisi ise 2 metre uzunlukta olsa yeterli, simdi, sonuncusu ise 3.5 - 4 metre olucak.

Bu kablolardan ikisi direk ayna - cam kontrol butonundan surucu aynasina gidecek bunlarda pinler asagidaki gibi olucak:

AYNA TARAFI....... BUTON TARAFI
5........................7
6........................23

Yolcu tarafi aynasi icin ve ayna kapatma beslemesi icin olan kablolar kapi ici soketinden gecmek zorunda, bunun icin ben yeni kablo seti almadim, alinabilir ancak kablo seti her iki kapi icinde ayri ayri odenecek 150 TL demek. Bunu yerine bir cakmak, ince bir civi veya silindir metal, ve orgu sisi isimizi goruyor.

SOyleki kapi soketini yerinden sokuyoruz, sonra cakmak civi kullanarak soket uzerinde 3 adet delik aciyoruz, bu delikleri soketin her iki tarafinada aciyoruz ki soketi tekrar kapatmak mumkun olsun, delikeri karsilikli yerlere actigimizdan emin olmaliyiz. Sonra kablolari deliklerden geciriyoruz ve sira orgu sisine geliyor, burada da bir adet lastik conta goruceksiniz orgu sisini spiral gibi kullanip kabloyu ucuna baglayip uc adet kabloyu tek tek bu lastigin icinden geciriyoruz. Sonra kapi soketini yerine takiyoz.

Bu islem hic bir donanima zarar vermiyor. Tabii dikkatli olmak lazim.

Buradn sonra diger ucdan cikan kablolarin ikisi sag kapiya gidecek, bir tanesi arka tarafa bagajdaki sigorta kutusuna gidecek, Once sag kapi.

Sag kapi yanina kadar getirdigimiz kablolari, sol tarfata yaptigimiz gibi once kapi kaplamisi sokerek basliyoruz, sonra kapi esigini sokuyoruz. Sonra kablolari sag kapida anlattigim gibi kapi soketinden geciriyoruz. Pinleride asagidaki gibi takip islemi kapilar icin bitiriyoruz.

AYNA TARAFI.....BUTON TARAFI
5......................6
6......................22

Sonra buradan devam edecem fotolar geliyor.


Asagidaki foto uzaktan kumanda ile acip kapamak icin gerekli olan devre:

Toplam maliyeti 18 tl dir bu devrenin.
0



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sukru52 -- 2 Kasım 2009; 13:37:56 >


_____________________________

Mercedes A200 AMG ve
Opel Astra H SW Cosmo Sport Plus sahibi


4975 Mesaj
2 Kasım 2009; 17:37:17 

Eline emeğine sağlık. Hem yaptığın iş için hemde paylaşımın için.
Devamınıda bekliyoruz


_____________________________


Motor+Egzos MegaChips Chip Tuning, EGR İptali, K&N Kutu İçi Filtre, HKS Super SQV Blow Off, Custom Egzos 60mm Boru (Çift Çıkış)
Yürüyen Aksam Eibach 4 cm Spor Helezon Yay Takımı, 17" O.Z. Racing Ultraleggera Matt Black, Dunlop 215/45 Lastik Takımı
Dış Mekan OPC Line Body Kit, Custom Karartılmış Far Takımı, Steinmetz Panjur, APP
İç Mekan Krom Pedal Seti, Armster Kolçak
Common-rail Direct Turbo Injection Power... Loading
100 Hp 240 Nm
Honda CBF 150


 
1873 Mesaj
5 Kasım 2009; 15:41:34 



_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


360 Mesaj
7 Kasım 2009; 10:32:05 

Gerçekten güzel yapmışsın ama aynalar daha fazla kapanabiliyomu?


_____________________________

ALLAH ım, değişebilecek şeyleri değiştirebilmem için bana güç ver.
Değişemeyecek şeyleri kabullenmem için sabır ver.
Ve bu ikisini birbirinden ayırt etmek için akıl ver.


 
1873 Mesaj
7 Kasım 2009; 12:06:20 

Hocam sen follow leave özelliğine de biş formul bulursun gibime geliyor ama :)


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
81 Mesaj
16 Kasım 2009; 10:10:48 

güle güle kullan şükrü en güzel projelerinden biriydi buda :)


_____________________________



 
1162 Mesaj
16 Kasım 2009; 11:12:36 

Abi ne haber, nasil gidiyor peojelere devam ediyorum yazicam ayrintilari buraya :)


_____________________________

Mercedes A200 AMG ve
Opel Astra H SW Cosmo Sport Plus sahibi


 
1162 Mesaj
16 Kasım 2009; 11:14:46 


quote:

Orijinalden alıntı: ucanhoroz

Hocam sen follow leave özelliğine de biş formul bulursun gibime geliyor ama :)


Follow leave ne ki? Astralar da follow me home var ama onu mu diyosunuz?


_____________________________

Mercedes A200 AMG ve
Opel Astra H SW Cosmo Sport Plus sahibi


 
1873 Mesaj
16 Kasım 2009; 16:12:25 

Hocam o da onun tam tersi.Yani follow home beni eve kadar takip et demek iken follow leav de ben geliyorum hazır ola geçin uleiinn :))) gibi birşey.Yani kumandanın açma tuşuna bir kaç kere basıyorsun siz dışardan sürücü kapısını açana kadar ya da belli bir süre tüm farları yakıyor.


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
1162 Mesaj
16 Kasım 2009; 19:53:06 


quote:

Orijinalden alıntı: ucanhoroz

Hocam o da onun tam tersi.Yani follow home beni eve kadar takip et demek iken follow leav de ben geliyorum hazır ola geçin uleiinn :))) gibi birşey.Yani kumandanın açma tuşuna bir kaç kere basıyorsun siz dışardan sürücü kapısını açana kadar ya da belli bir süre tüm farları yakıyor.



Ayarlariz:D


_____________________________

Mercedes A200 AMG ve
Opel Astra H SW Cosmo Sport Plus sahibi


 
1873 Mesaj
16 Kasım 2009; 23:17:45 

Ayarlayalım hocam.Ortam buna aç :)
Bu arada tmps sistemini satıyormusunuz ben mi yanlış biliyorum?


 
1162 Mesaj
16 Kasım 2009; 23:31:27 

YOk hayir aracimin ustundeki parcalari satmiyorum, yapmak istiyen olursa yardimci olurum sadece


_____________________________

Mercedes A200 AMG ve
Opel Astra H SW Cosmo Sport Plus sahibi


 
1873 Mesaj
17 Kasım 2009; 0:02:05 

Hocam sensör


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
1162 Mesaj
17 Kasım 2009; 17:18:52 


quote:

Orijinalden alıntı: ucanhoroz

Hocam sensör


Pardon


_____________________________

Mercedes A200 AMG ve
Opel Astra H SW Cosmo Sport Plus sahibi


 
1873 Mesaj
19 Kasım 2009; 11:37:56 


quote:

Orijinalden alıntı: sukru52




Pardon

Fazla lastik başıns sensörü


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
1162 Mesaj
19 Kasım 2009; 16:36:50 

Yok abi bende fazla yok, onlar cok pahali o yuzden almadim fazla servis fiyati 250 tl dir.


_____________________________

Mercedes A200 AMG ve
Opel Astra H SW Cosmo Sport Plus sahibi


206 Mesaj
29 Kasım 2009; 13:18:05 

Sukru kardeş merhabalar....
Oncelikle ellerine sağlık. Son calisman da gayet guzel olmuş... Gerçekten sendeki araç kupon bir araç haline donustu....
Başarılarının devamını diliyorum... Malum siteden calismalarini takip ediyordum. PM attım cevabını bekliyorum... Bu arada bayramınız da mubarek olsun....


_____________________________

Golf 7 1,4 TSI 122 Highline-Manuel-Beyaz --- Golf 5 1,6 Comfortline-Manuel-SafirSİyah


 
79 Mesaj
26 Aralık 2011; 6:47:42 

vallahi bravo diyorum, çok zahmetli gibi geldi ama emek verip uğraşınca da ayrı bir hazzı olsa gerek. bendede astra h sedan var aklmda şimdilik cam filmi ve gps-tv.li teyp var, necvox mu cyclone mu ya da başka seçenek var mı hiç bilmiyorum denemedim ve incelemedim, ama en kısa zamanda uygun bi tane almak istiyorum. tecrübeli kardeşlerimden yardım bekliyorum. yani buraya bu konu uygunsuz derseniz de sıkıntı yok. ama otomatik kapanan aynalara 10 üzerinden 10


_____________________________

>>>DOĞDUM VE HAYATA DÜŞTÜM DERKEN, DOĞAR DOĞMAZ HATAYA DÜŞTÜM<<<


1430 Mesaj
26 Aralık 2011; 8:48:30 

quote:

Orijinalden alıntı: captain58

vallahi bravo diyorum, çok zahmetli gibi geldi ama emek verip uğraşınca da ayrı bir hazzı olsa gerek. bendede astra h sedan var aklmda şimdilik cam filmi ve gps-tv.li teyp var, necvox mu cyclone mu ya da başka seçenek var mı hiç bilmiyorum denemedim ve incelemedim, ama en kısa zamanda uygun bi tane almak istiyorum. tecrübeli kardeşlerimden yardım bekliyorum. yani buraya bu konu uygunsuz derseniz de sıkıntı yok. ama otomatik kapanan aynalara 10 üzerinden 10

Cyclone ve necvox tarzı ürünler güzel ama bizim Astra H'larda teyip altta kaldığı için kullanışsız kalıyor. Kesinlikle Astra H'ı olanlara tavsiye etmem. Onun yerine aşağıda linkte bulunan ürün çok çok daha iyi.

http://www.opelx.com/ke...-geri-gorus-kamera.html


_____________________________

((( DH İZMİR GRUBU ))) ** --Wir Leben Autos-- Club Astra** /// 2008 OPEL ASTRA H NB 1.3 CDTI Enjoy_Sp Metro Mavi_Yağmur/Far Sensörü, Kararan Ayna, CID Ekran ve Elektrikli Katlanır Ayna + UHP Bluetooth+CDC40 Opera+ESP.->...Yenilenebilir Enerji Kaynak. Destek. Kulübü.


6347 Mesaj
26 Aralık 2011; 23:53:07 

2004 Vectra C Elegance ımda anahtardan kapatma özelliği var ama yine kumandadan açılma özelliği yok.Bazıları var diyor defalarca denedim ama olmadı.Follow me var ama kapıları açınca farlar yanmıyor ...


_____________________________

YA DEVLET BAŞA YA KUZGUN LEŞE !!!


784 Mesaj
12 Ocak 2012; 1:05:46 

quote:

Orijinalden alıntı: captain58

vallahi bravo diyorum, çok zahmetli gibi geldi ama emek verip uğraşınca da ayrı bir hazzı olsa gerek. bendede astra h sedan var aklmda şimdilik cam filmi ve gps-tv.li teyp var, necvox mu cyclone mu ya da başka seçenek var mı hiç bilmiyorum denemedim ve incelemedim, ama en kısa zamanda uygun bi tane almak istiyorum. tecrübeli kardeşlerimden yardım bekliyorum. yani buraya bu konu uygunsuz derseniz de sıkıntı yok. ama otomatik kapanan aynalara 10 üzerinden 10



hocam bende aracıma katlanır ayna ve necvox teyp+arka kafalıklarda monitor işlemi yaptırdım...

http://www.sahibinden.c...nde-var-53397746/detay/

Aracımın resimlerine bakabilirsiniz.Daha fazla ayrıntı isterseniz pm ile cep no verip konusabiliriz de



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi feyt180 -- 12 Ocak 2012; 1:22:28 >


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.
Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Markalar » Opel » Astra H Elektrikli Kapanan Ayna ve Kumanda ile kapatma
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.391