CAM BUĞULANMASI ÇÖZÜM?
67 Cevap31509 Görüntüleme1 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


1192 Mesaj
1 Kasım 2009; 20:12:44 

arkadaşlar selam
araç içi cam buğulanmasını nasıl önleriz.havalar soğudu arabanın camı sürekli buğulanıyor.
camı biraz açınca buğu gidiyor.soğuksa veya yağmur yağıyorsa kapatmak durumunda kalıyorum hemen tekrar oluyor.
klimayı cama açtığımda biraz kayboluyor.yanlar,üstler falan yine buğu ama.zaten çok sıcak olduğu için klimayı kapatmk durumunda kalıyorum.
ne yapsam olmuyo bide hava yağmurluysa görüşümü çok kötü etkiliyor.her akşam 50km yol gidiyorum büyük sıkıntı oluyor.

bunun en etkili çözümü nedir.klimayı falan yanlışmı ayarlıyorum,ya da özel spreyler varmış tavsiye ediyormusunuz?


_____________________________



1634 Mesaj
1 Kasım 2009; 20:33:34 

Aşağıdaki ürünü kullanabilirsin. Bir ara kullanmıştım faydası oldu. Ben klimadaki buğu giderme tuşuna basıyorum buğu kayboluyor. Çalışma prensibi havayı kuvvetli bir biçimde ön cama veriyor.
http://www.hepsiburada....013&productid=otm093001


_____________________________



 
345 Mesaj
1 Kasım 2009; 20:41:59 

bu dolmuşcu yöntemidir ama işe yarar bidiğin bulaşık deterjanı süreceksin. :D yada klimanın nem alma fonksiyonu varsa yani üstünde cam resmi olan tuşa bas hemen gittiğini göreceksin.


_____________________________

giden her gun ömürden gider............
TOYOTA VERSO 1.6 COMFORT EXTRA 2008 G.GRİ
SAMSUNG 51D550 PLASMA


1703 Mesaj
1 Kasım 2009; 23:29:35 

bulaşık deterjanını bir süngere az miktarda bir çay kaşığı kadar dök ve cama sür buğuyu önlediğini göreceksin.


1551 Mesaj
2 Kasım 2009; 1:35:18 

hic bir sey kullanmana gerek yok ilk once arcini klimasinin hava sirkulasyon dugmesini kontrol et eger icerdeki havayi cevirme konumunda ise onu kapat disaridan gelen havaya cevir ve klimayi illaki sicakta kullanacaksin diye bir sey yok soguk hava da versen buhari cozer ama klimayi acman gerkir klima kuru bir hava verdigi icin buhari hemen cozer
eger birde arcinda buhar giderici konumu varsa ona bastigin anda zaten on saniyede hic bir sey kalmaz arka camlar dahil bir iki dakika da tertemiz olur

eger sirkulasyon disaridan gelen hava konumunda hala buhar yapiyoirsa o zaman kilamanin filtresini degistir filtre tikali oldugu zamanda buharlanma yapar

benim hic bir arabamda buhar sorunu yasamadim kulanmayi bilmek lazim biraz


_____________________________

D.H Mercedes-Benz Yıldız Kulübü


9554 Mesaj
2 Kasım 2009; 15:32:52 

klimayı doğru konumda kullnırsanız buğuyu alırsınız.
Bu konuda @Polatje bazı konularda detaylı açıklama yapmış. Eğer polen filtreniz tıkalı değilse yapacağınız ayarlamalar şunlardır.

1- Klima iç sirkülasyonunu AÇIN
2-Klima otomatik ise , sıcaklık ayarını 24 dereceye getiriniz.
3- Klima manuel ise sıcaklık botonunu ortanın biraz yukarısına ayarlayın.Hava soğuksa tamemen sıcak da yapılabilir ,deneyerek en doğru nem alma konumunu bulunuz.

4- Hava üfleme ayarını maksimuma getirin ve hemen yönlendirme ayarını ön cama verecek konumunu da yapınız .
5- Arka cam resistansını açınız.
6-Beklemeye başlayınız nem azalmaya başlayacaktır. Azalmıyorsa bir arıza söz konusudur .

7- Nem geçtikten sonra üfelem hızını normale alınız
8- içsirkülasyon butonunu kapatınız (normal dışarıdan hava alacak konuma gelmesi )
9- tekrar nem oluşmaya başlarsa ilk önce fan hızını artırmayı deneyin.
10- Bu da yetersiz olursa yine kısa süreli iç sirkülasyon butonuna basınız . ANINDA FARK EDECEKTİR.

not: Bu işlemler klimayı nem alma konumunu öne çıkamak için yapılmaktadır. Klima devrede iken üflenen hava biraz soğuk olması normaldir bunu sıcaklık butonu ile oynayarak dengeleyebilirsiniz.


_____________________________




 
796 Mesaj
10 Kasım 2009; 19:56:28 

marketlerde buğu giderici cam siller var ben onlardan kullanıyorum etkisi birkaç gün gidiyor.


_____________________________

2011 MEGANE 3 1.5 DCİ 85 HP BEYAZ EXPRESSİON + KONFOR PAKETİ Fujifilm Finepıx s1500 10 mp


1551 Mesaj
12 Kasım 2009; 16:20:50 


quote:

Orijinalden alıntı: vezir

klimayı doğru konumda kullnırsanız buğuyu alırsınız.
Bu konuda @Polatje bazı konularda detaylı açıklama yapmış. Eğer polen filtreniz tıkalı değilse yapacağınız ayarlamalar şunlardır.

1- Klima iç sirkülasyonunu AÇIN
2-Klima otomatik ise , sıcaklık ayarını 24 dereceye getiriniz.
3- Klima manuel ise sıcaklık botonunu ortanın biraz yukarısına ayarlayın.Hava soğuksa tamemen sıcak da yapılabilir ,deneyerek en doğru nem alma konumunu bulunuz.

4- Hava üfleme ayarını maksimuma getirin ve hemen yönlendirme ayarını ön cama verecek konumunu da yapınız .
5- Arka cam resistansını açınız.
6-Beklemeye başlayınız nem azalmaya başlayacaktır. Azalmıyorsa bir arıza söz konusudur .

7- Nem geçtikten sonra üfelem hızını normale alınız
8- içsirkülasyon butonunu kapatınız (normal dışarıdan hava alacak konuma gelmesi )
9- tekrar nem oluşmaya başlarsa ilk önce fan hızını artırmayı deneyin.
10- Bu da yetersiz olursa yine kısa süreli iç sirkülasyon butonuna basınız . ANINDA FARK EDECEKTİR.

not: Bu işlemler klimayı nem alma konumunu öne çıkamak için yapılmaktadır. Klima devrede iken üflenen hava biraz soğuk olması normaldir bunu sıcaklık butonu ile oynayarak dengeleyebilirsiniz.


hava sirkulasyon konusunda yanlisin var veya dilin surctu
buhar haptigi zaman havayi disardan vermen gerekiyor
daha dogrusu ic sirkilasyonnun kullanilacagi yerler bellidir zaten
icerideki hava eger uzun tunellere girdiginizde sikisik trafikte onunuzdeki cok fazla duman atiyorsa
egr yol caliismasi ve ya asiritozlu bir yerden geciyorsan ozaman kullanilir
bunundisinda zaten kullanmak mantikli degil
denemesi de bedava eger hava sirkulasyonunu icerde donecek sekilde kullenirsan arabanin icinin buharini gideremezsin belki sicak hava verdiginden dolayi on camda biraz giderme olur ama arabanin diger taraflarini cozduremezsin ve bu sekilde bir kis kullanir san arabanin icinde buyuk miktarda rutubet olusur ve arac ici kokmaya baslar


_____________________________

D.H Mercedes-Benz Yıldız Kulübü

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
12 Kasım 2009; 16:53:32 

İyi de sanki her araba klimalıymış gibi anlatmış arkadaşlar..

Bulaşık deterjanını denemek lazım


1551 Mesaj
13 Kasım 2009; 3:05:08 

klimali olmasada bir sey degismez hava disardan geldigi surece hic buhar olmaz


_____________________________

D.H Mercedes-Benz Yıldız Kulübü


9554 Mesaj
13 Kasım 2009; 13:44:56 

quote:

hava sirkulasyon konusunda yanlisin var veya dilin surctu
buhar haptigi zaman havayi disardan vermen gerekiyor
daha dogrusu ic sirkilasyonnun kullanilacagi yerler bellidir zaten
icerideki hava eger uzun tunellere girdiginizde sikisik trafikte onunuzdeki cok fazla duman atiyorsa
egr yol caliismasi ve ya asiritozlu bir yerden geciyorsan ozaman kullanilir
bunundisinda zaten kullanmak mantikli degil
denemesi de bedava eger hava sirkulasyonunu icerde donecek sekilde kullenirsan arabanin icinin buharini gideremezsin belki sicak hava verdiginden dolayi on camda biraz giderme olur ama arabanin diger taraflarini cozduremezsin ve bu sekilde bir kis kullanırsan arabanın icinde buyuk miktarda rutubet olusur ve arac ici kokmaya baslar

------------------------------------------------------------------------
hayır hata yok , tamamen bilimsel ve kesindir. Deneyin göreceksiniz.
sirkülasyon kapalı + klima açık + sıcak hava düğmesi en sağda olacak

Bu durumda klima nem alma makinası gibi çalışır ve içerideki nemi alır.yani içeriyi kurutur
--------------------------------------------------------------------------------
diğer koşullar altında yazdıklarınıza katılıyorum klima açık değilse nefes nedeniyle nem miktarı artar ve tehlikeli bir durum oluşur. başağrısı olursa CO2 miktarı çok artmış demektir.

eğer isteyen olursa sıcak hava ve soğuk hava nem oranları ,yoğunlaşma nasıl olur ,çiğ noktası konularında bilgi verebilirim. Ama bunları bilmeden de dediklerimi tatbik ederseniz sonuç alırsınız


_____________________________




9554 Mesaj
13 Kasım 2009; 13:54:07 


quote:

Orijinalden alıntı: Bfs

İyi de sanki her araba klimalıymış gibi anlatmış arkadaşlar..

Bulaşık deterjanını denemek lazım


klimalı olmayan araçlar için cama hava üflenmesi gereklidir , arkadaşların dediği gibi cam buğu önleyici kimyasallarda iş görür. arka cam için zaten resistasn vardır . Kısa zamanda buğu açar . ön cam için hava maksimum seviyede üflenmeli ve yukarıdaki açıklmanın tersine iç çevirim açık olmalıdır ki nefesten kaynaklanan nem oranı artmasın. araç ısınınca kalorifer tesissatının sıcağı nedeniyle fan devamlı açıksa buğu açılmaya başlar , sıcak havadaki bağıl nem oranı soğuk havaya göre daha düşük olduğu an nem kaybolur. nisbi veua mutlak nem aynı kalsada bağıl nem ısınan hava ile artar ve camdaki buğu kaybolur.

Buı aynen soğuk suya atılan şekerin çözünmemesi ve dibinde kalması ama su scıak ise anında erimesi benzeri bir durumdur. hava scıaklığı düştükçe havanın içindeki nem artık havanın taşıyamayacağı noktaya geliyor ve yoğunlaşma oluyor.


_____________________________




10626 Mesaj
13 Kasım 2009; 14:03:24 

Klima içerideki havayı kuruturken nefesinizi de kurutur. Boğazınız gıcık yapmaya başlar. Arka arkaya öksürmeye başlarsınız. Uzun zaman çalıştırılması iyi olmaz.


_____________________________

Arabam yok ama 1.5 DCI Dacia Logan'ım var. Arabadan daha üstün.


662 Mesaj
13 Kasım 2009; 14:25:46 

Klimayı açmadan sadece soğuk olarak fan çalıştırırsanız buğunuzu önler, direk cam a verin sizi de fazla etkilemez


_____________________________

technology lover

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
13 Kasım 2009; 15:37:07 

Arkadaşlar benim araç biraz garip bir havalandırma sistemine sahip..Benim nefesim bile 2. kademeden daha kuvvetli..O yüzden farklı alternatifler arıyorum


662 Mesaj
13 Kasım 2009; 15:43:56 


quote:

Orijinalden alıntı: Bfs

Arkadaşlar benim araç biraz garip bir havalandırma sistemine sahip..Benim nefesim bile 2. kademeden daha kuvvetli..O yüzden farklı alternatifler arıyorum

sağ camı aç :)


_____________________________

technology lover


 
959 Mesaj
13 Kasım 2009; 16:12:51 


quote:

Orijinalden alıntı: vezir

------------------------------------------------------------------------
hayır hata yok , tamamen bilimsel ve kesindir. Deneyin göreceksiniz.
sirkülasyon kapalı + klima açık + sıcak hava düğmesi en sağda olacak

Bu durumda klima nem alma makinası gibi çalışır ve içerideki nemi alır.yani içeriyi kurutur
--------------------------------------------------------------------------------



Bende bu konuda bir yanlışlık olduğunu düşünüyorum... Eski polo kullanıcısıyım ve bu buğulanma olayından çok çektim... Klima nem alma özelliğinden ötürü buğunun en etkili çözümü o konuda hemfikiriz ancak iç sirkülasyon konusu yanlış gibime geliyor... Buğu olduğunda en hızlı çözümü klima + en sıcak hava + ön cama verme olarak yakalıyordum... Bunun yanında iç sirkülasyon aktifse klima açıkken çözme olayı daha geç oluyordu... Hatta 2004 model ford focusta havayı cama verirseniz (hatta orada ön cam buğu çözme işareti vardır) iç sirkülasyon aktif dahi olmaz...yani düğmeye basamazsınız bile... Bunun yanında şimdiki aracımda otomatik klima var ve ön buğu çözme tuşuna basınca klima aktif halde otomatik olarak çalışıyor ve iç sirkülasyon çalışmıyor... Eğer dediğiniz gibi olsaydı eminim bu özellik üreticiler tarafından otomatik olarak konulurdu diye düşünüyorum...


_____________________________

Fatih

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
13 Kasım 2009; 16:22:34 


quote:

Orijinalden alıntı: CooLBye



sağ camı aç :)



Camı direkt açıyorum hocam zaten de belli bir müddet sonra motordan havalandırmaya gelen sıcak hava nedeniyle buğulanma artıyor.Neyse satacam zaten biraz daha dayanalım


9554 Mesaj
13 Kasım 2009; 16:51:40 

quote:

Bende bu konuda bir yanlışlık olduğunu düşünüyorum... Eski polo kullanıcısıyım ve bu buğulanma olayından çok çektim... Klima nem alma özelliğinden ötürü buğunun en etkili çözümü o konuda hemfikiriz ancak iç sirkülasyon konusu yanlış gibime geliyor... Buğu olduğunda en hızlı çözümü klima + en sıcak hava + ön cama verme olarak yakalıyordum... Bunun yanında iç sirkülasyon aktifse klima açıkken çözme olayı daha geç oluyordu... Hatta 2004 model ford focusta havayı cama verirseniz (hatta orada ön cam buğu çözme işareti vardır) iç sirkülasyon aktif dahi olmaz...yani düğmeye basamazsınız bile... Bunun yanında şimdiki aracımda otomatik klima var ve ön buğu çözme tuşuna basınca klima aktif halde otomatik olarak çalışıyor ve iç sirkülasyon çalışmıyor... Eğer dediğiniz gibi olsaydı eminim bu özellik üreticiler tarafından otomatik olarak konulurdu diye düşünüyorum...


üreticiler güvenlik açısından böyle birşey yapmamaları normal . Çünkü arabadaki oksijen seviyesi düşerken kapalı unutulursa ne olacak tazminat hakkı doğar.

Anlaşıldı tatmin olmayan arkadaşlarımız için biraz daha detaya inmem gerekiyor.

tersten anlatmaya çalışmak en doğrusu gibime geliyor.

Sıcak havalarda içerinin daha çabuk soğuması için iç çevirim kapatılır .bunda sanırım hemfikirizdir NEDEN?
dışarıdan sıcak hava girmesin ve daha çabuk soğuması için mi?

buna evet diye yanıt verenler yanlış seçeneği işaretlemiş olurlar.

yanıt:
dışarıdan hava alınırsa hava ile birlşkte su buharı da içeriye girer ve ısı transferi yönünden su buharını (nem ) soğutmak için harcamanız gereken enerji çok büyüktür. Detaylar thermodinamik konusuna girer, cam sıkabilir.

demek ki içerideki nisbi nemi bir şekilde dışarı atmalısınız ki soğutma başlayabilesin. bu yüzden harıl harıl dışarı sular akar. Bu suyu dışarıya vermeyi durdurursanız içeride hemen bir koku ve nem yğkselmesi olur ve klima performası aniden düşer çünkü hissedilen sıcak lık artar.

konumuza geri dönersek ,

ısıtma işlevinde ise içerideki nemi sabit tutmak demek nisbi nemi sabit tutmamıza rağmen yükselecek sıcaklık nedeniyle bağıl nem yüzdesel oranı düşecektir. Camlarımızın buğulanması için bağıl nemin %100 olması gerekir yoğunlaşma başlar. su damlacaıkları artık havada asılı kalamaz. İşte siz klimayı çalıştırıp iç çevirimi kapatınca dışarıdan içeri su buharı girişini de kesmiş olursunuz ve scıaklık yükselmesi (kalorifer sistemi ile) olmaya başladığında dışarıdan su buharı veya çiğ noktasındaki nem girmez ise klima performası artar ve BTU olarak tüm gücünü nemi dışarı atmak için kullnır. İçeriye nem veren bir tek siz kalırsınız nefesiniz ile ciddi miktarda su buharı eklersiniz ama klimanın gücü bunu yenebilecek(fan yardımı ile)kapasitede donatılmışır.

eğer iç çevirimi açarsaız ve dışarısı çiğ noktasında nem varsa ki bu sabahları ,arka camda oluşan su damlacıkları ile anlaşılır. içeriye bu suyu (%100 subuharı ve nem olarak ) vermiş olursunuz . Klimada nemi alma süresini uzatmış olacağınız için tavsiye etmiyorum. bilimsel açıklamanın birinci basamağı bu kadardır.



_____________________________




 
959 Mesaj
13 Kasım 2009; 23:29:53 

Şİmdi yağmurlu havada araca bindiğimizde buğu yoktur. Biz aracın içinde nefes alıp verdikçe sıcaklık ve nem artacaktır ve buğu oluşmaya başlayacaktır. Yani içerideki nem miktarı dışarıdaki nem miktarından fazla olacaktır. Klima çok iyi bir nem alıcıdır. Eğer iç sirkülasyonu açarsak klimaya fazladan nem aldırmak zorunda kalmaz mıyız? Dışarıdaki nem miktarı içeriden azdır. Klima içerideki fazla nemli havadaki nemi mi kolay alır yoksa dışarıdaki daha az nemli havadaki nemi mi daha kolay alır?

Size verdiğim Ford örneğini güvenlik sebebine bağlamışsınız. O zaman şunu sormak gerekir güvenlik sadece cama hava verirken mi düşünülüyor? Hava akışını ayağa ya da bedene verince oksijen tükenme sorunu olmuyor mu acaba? (O durumlarda iç sirkülasyon aktif olabiliyor) Buğu konusu özellikle eski aracım 6n polo çok sorun olmuştu ve en iyi sonucu klima + dışarıdan hava akışı + sıcak hava yöntemi ile çözmüştüm. Sizin yazınız üzerine eski aracımın kullanma kılavuzunda buğu çözme ile ilgili yerleri ekliyorum.

0


0


Buda şu andaki aracım 307 kullanma kılavuzundaki uyarılar...

0


0



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mitto -- 13 Kasım 2009; 23:31:14 >


_____________________________

Fatih


9554 Mesaj
16 Kasım 2009; 11:52:59 

quote:

Şİmdi yağmurlu havada araca bindiğimizde buğu yoktur. Biz aracın içinde nefes alıp verdikçe sıcaklık ve nem artacaktır ve buğu oluşmaya başlayacaktır. Yani içerideki nem miktarı dışarıdaki nem miktarından fazla olacaktır. Klima çok iyi bir nem alıcıdır. Eğer iç sirkülasyonu açarsak klimaya fazladan nem aldırmak zorunda kalmaz mıyız? Dışarıdaki nem miktarı içeriden azdır. Klima içerideki fazla nemli havadaki nemi mi kolay alır yoksa dışarıdaki daha az nemli havadaki nemi mi daha kolay alır?


havada her takdirde nem vardır ve nem miktarı yağmurlu havalarda anlık olarak çok yükselir. Dışardan alınan nem yani su mikttarı her zaman için bir iki kişinin üreteceği nem miktarından fazladır çünkü fan nedeniyle içeriye m3 olarak daha fazla hava almış olursunuz . bir dakikada ne kadar litre hava soluduğunuz düşünürseniz fan ile verilen hava debisi bbunun onlarca kat üstündedir. Sirkilasyon kapandığı zaman nem miktarı çok ani bir şekilde düşür . Ancak açık olursa daha düşük bir hızda düşmektedir(yine de düşecektir.)

klima için ne kadar ısı transferi yapılduığı önemlidir BTU cinsinden vya kw cinsinden ifade edilir .Dışarıdaki nem eeğr hava çiğ noktası veya yağmurlu hava koşullarını taşoır ise çok fazla olacağüı için içeriye nem almış olursunuz. Aynı durum sıcak ve nemli havalardada geçerlidr. hava sirkülasyonu kapatılırsa içeresi daha çobuk soğur . Isınma şartları ile soğutma ısı trasferi konusunda aynı şeylerdir. alınan verilen hesabı yani.

lütfen araç kullanma klavuzu bilgileri ile teknik bir şeyi birbirine karıştırmayalım. Otomatik klimalarda bu özellik bilerek devreye sokulup veya çıkarılmaktadır farklı nedenleri vardır.


_____________________________




1689 Mesaj
16 Kasım 2009; 17:55:34 

Halı paspas yerine plastik paspas kullanırsan buğu oluşmadığını görebilirsin.

yada deniz gözlüklerini tükrüklediğimiz gibi. ön camı tükrükle diycem de, o kadar tükürün nasıl bulacaksın


_____________________________



4331 Mesaj
17 Kasım 2009; 0:58:48 

Çocukluğumda babamdan kalan bir yöntemde benden; Patates yada elmayı kesip cama sürerdi. İşe yarıyormuş ama klimayı kullanmaktan hiç denemedim :)


_____________________________

Tanrı bize 2 yuvarlak organ verdi. Biri oturasınız diğeri düşünesiniz diye. Başarı hangisini kullanacağına bağlı!


 
959 Mesaj
17 Kasım 2009; 10:05:51 

quote:


Dışardan alınan nem yani su mikttarı her zaman için bir iki kişinin üreteceği nem miktarından fazladır çünkü fan nedeniyle içeriye m3 olarak daha fazla hava almış olursunuz .


Aracımız park halindeyken içinde buhar olmakta mıdır? Hayır. İçine bindiğimiz anda bir şey çalıştırmasak buğu olur mu? Evet. Aracın kapılarını kapatın içnde kimse yokken havalandırmayı açın buğu olur mu? Hayır... Yani burada değişken biz ve bizim nefesimizdir. Evet 2 kişinin nefesi aracın camlarının buğulanması için gerekli nemi rahatlıkla sağlayabilir...


quote:


Şimdi lütfen ARAÇ KULLANMA KILAVUZU bilgileri ile TEKNİK bir şeyi birbirine karıştırmayalım. Otomatik klimalarda bu özellik bilerek devreye sokulup veya çıkarılmaktadır farklı nedenleri vardır.


Özellikle bu cümlenize çok takıldım. Zira VW ve Peugeot gibi 2 ayrı markanın düz klimalarının kullanma kılavuzu bilgilerini verdim. Belirttiğim gibi Ford bilgi vermenin ötesine geçip bu işi yapmanızı bile engelliyor aracında... "Firmaların kullanma kılavuzlarındaki bilgiler teknik bilgilerden bağımsız sağdan soldan kulaktan duyma bilgilere göre yazılmaktadır..." Sizin yazdığınızdan şöyle bir sonuç çıkarmak mümkün değil midir? Koskoca firmalar kullanma kılavuzlarını hazırlarken teknik bilgiden uzak kalacak değildireler diye düşünüyorum... Ayrıca ilk mesajlarınızda tazminattan bahsetmiştiniz. Unutmayın burada yazılanlar firmaları bağlayıcı şeylerdir ve tazminat hakkı yazılı belgeler üzerinden doğar... Sizce firmalar bunu göze alabilirler mi?

Sonuç olarak yağmurlar başladı. Herkes kendi aracında bu özelliği deneyip en uygun yöntemi belirleyebilir... Örneğin polo klima olmadan asla buğu işle baş edemezdi ama 307 klimaya ihtiyaç duymadan sadece sıcak hava ile sorunu çözebiliyor... Bunun yanında kliması olmayan araçlar asla ve asla iç havalandırma ile deneme yapmasınlar özellikle yolda giderken... Kazaya sebep olabilir...


_____________________________

Fatih


9554 Mesaj
17 Kasım 2009; 11:48:06 

quote:

Aracımız park halindeyken içinde buhar olmakta mıdır? Hayır. İçine bindiğimiz anda bir şey çalıştırmasak buğu olur mu? Evet. Aracın kapılarını kapatın içnde kimse yokken havalandırmayı açın buğu olur mu? Hayır... Yani burada değişken biz ve bizim nefesimizdir. Evet 2 kişinin nefesi aracın camlarının buğulanması için gerekli nemi rahatlıkla sağlayabilir...


araç içinin buhar olup olmaması aracın iç sıcaklığı ile dış ortam arasındaki fark ile alakalıdır. Eğer araç içinde buğu yok sadece dışındakiş camlarda var ise çiğ noktası kavramı ile dış camlar buğulanmıştır ve içerisi bir şekilde dış ortamdan bir derece bile yüksek olsa buğu olmaması gibi bir koşul olacaktır.


doğrudur içeriye bindiğinizde içeriyi ısıtmadan sadece çiğ noktası için bağıl nemi artırdığınız için buğulanma başlayacaktır. Bu nedenle fanı açıp camlara veriniz diyorum.
buğu olması için birden fazla şartın aynı anda olması gereklidir. Bu konu genelde gözden kaçıyor.
sadece nefes buğu yapmak için bazen yeterli olmayabilir. Ortamın bağıl nem oranı ile direk ilişkilidir. Aslında lafı uzatırsak nefesiniz ile cam buğulanırken içerinin nem oranı ve ısısı ile bağıntıyı bilirseniz buğunun kalıcı olup olmayacğını anlayabilirsiniz. Buğunun kalıcı olması için aracın içinin çiğ noktası veya dew point denilen ortam koşullarında kalması lazım.

bunu engellemek için aşagıdakilerinden birini veya aynı anda birden fazlasını uygulamanız gerekmektedir.
1- ortam ısısını artırmanız gereklidir.
2- içerideki bağıl nem (relative humidity) oranını düşürmeniz gerekmektedir.
bunun yapılmasının birinci koşulu dışarıdan hava alımını kontrol altında tutmaktan geçer . o da iç sirkülasyon ile yapılabilir. ANcak dışarısının nem oranı düşük ise dışarıdan hava almak kliması olmayan araçlarda bir nevi nem alıcı (relative humidity düşmektedir)gibi bir ortam yaratığı için fan maksimum hızında cama yönlendirilmesi gerekmektedir.


quote:

Özellikle bu cümlenize çok takıldım. Zira VW ve Peugeot gibi 2 ayrı markanın düz klimalarının kullanma kılavuzu bilgilerini verdim. Belirttiğim gibi Ford bilgi vermenin ötesine geçip bu işi yapmanızı bile engelliyor aracında... "Firmaların kullanma kılavuzlarındaki bilgiler teknik bilgilerden bağımsız sağdan soldan kulaktan duyma bilgilere göre yazılmaktadır..." Sizin yazdığınızdan şöyle bir sonuç çıkarmak mümkün değil midir? Koskoca firmalar kullanma kılavuzlarını hazırlarken teknik bilgiden uzak kalacak değildireler diye düşünüyorum... Ayrıca ilk mesajlarınızda tazminattan bahsetmiştiniz. Unutmayın burada yazılanlar firmaları bağlayıcı şeylerdir ve tazminat hakkı yazılı belgeler üzerinden doğar... Sizce firmalar bunu göze alabilirler mi?


vermiş olduğunuz linkleri filtre yüzünden göremiyorum kusura bakmayın .

Firmaların kullanım klavuzlarını yazan da bizler gibi mühendisler, bu nedenle yorumlarıma güvenebilirsiniz. Uyarıların çoğu tazminat ödememek için konulmaktadır. Aksini biliyorsanız nedenleri ile birlikte yazabilirsiniz. ,
vermiş olduğunuz bilgileri göremesem de iç sirkülasyonun otomatik olarak kapanıp açılması koşulu genelde otomatik klimalı araçlarda olmaktadır.Aksine bir bilgi veya elinizde veri varsa bizimle paylaşırsanız memnun olurum.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 17 Kasım 2009; 11:51:06 >


_____________________________




1551 Mesaj
18 Kasım 2009; 22:08:39 

vezir kusura bakmada hala diretiyorsun buhar gidermek icin havanin disaridan gelmesi gerekiyor
bir cok arabada klima olsun olmasin hava cikis secim konumlarinda (ayaklara karsidan veya cama )
buharli cam isaretinin yaninda disardan gelen havayi kullan diye isaret vardir ve yukarida bir arkadasta ford tan kullanim klavuzundan ilgili sayfayi koymus

ic sirkilasyon sadece belli yerlerde kullanilir tunel cok tozlu bir yerden gecerken vs vs

ben de polo vardi sirkulasyon ic cevrimde iken buhar gidermeye basarsam ic sirkulasyon zaten otomatik kapanniyordu simdi mercedes var yine benzer ozellik
ic sirkilasyon ne zaman otomatik decreye giriyordu ?? geri vitese taktigim zaman yani ic sirkulasyon sadece disaridan istenmeyen seylerin girmesini engellemek icin baska bir sey icin degil


_____________________________

D.H Mercedes-Benz Yıldız Kulübü


9554 Mesaj
19 Kasım 2009; 8:24:51 

sayın polatje ,

gerçekten beni üzmeye başladınız burada sizlere teknik olarak nem nasıl alınır bu işin felsefesini anlatmaya çalışıyorum halen bana arabanın otomatik devreye giren fonksiyonun bu iş GEREKLİ ve tek şart olduğuınu anlatmaya ve ''diretiyorsun ''kelimesini kullanmaya kalkışıyorsun.Esefle karşılıyorum.

Eğer HVAC konusunda bilginiz varsa başımız üstüne ama aracın kullanma klavuzunda yazan bilgileri göremediğimi ve başka nedenlerin olabileceğini bildirmiştim.

1-buhar gidermek icin havanin disaridan gelmesi gerekiyor

HAYIR GEREKMEZ . SEDECE KLİMA ÇALIŞIRSA NEM HER KOŞULDA ALINIR.iÇİVERİM KAPALI OLURSA DAHA KISA ZAMANDA ALINIR AÇIK OLURSA SÜRE UZAYABİLİR VEYA AYNI KALABİLİR.

2-NEM ALMA klimanın istenmeseniz de mecburen yaptığı bir şeydir. Siz klimaya nem alma deseniz bile bu işi yapmaya devam edecektir. Her çalışan klima hem soğutma hem de nem alma görevini yerine getirir. Aynı ayrı fonksiyonlar değildir.

3-Aracın içerisini buharlaşması demek içerideki nem oranının %100 olduğunun bir tespitidir Bu olaya çiğ noktası veya dew point denmektedir. Nem oranını herhangi bir şekilde %95 ve altına indirirseniz buğu çözülmeye başlayacaktır ancak tekrar yükselirse yine nem olur

Bu yüzden ,
a) tekrar nem oranını yükseltmemek için iç çevirim nem oranı ciddi bir biçimde düşene kadar klima artı içe çevirim kapalı tutulmalıdır. İç çevirim nem oranının artmamasını garantilecek tek yoldur

b)insan nefesi ciddi bir nem artırıcı unsurdur ,içeride ne kadar çok kişi varsa o kadar nem ve karbondioksit üretilir.Herhngi bir şekilde iç çevirim kapatılıp unutulursa içerideki oksijen seviyesi düşeceği için risk oluşturabileceği için bu fonksiyonun devreden çıkması ECU bir görevlerinden biridir. Nem alacağım derken içeridekileri bayıltmak veya dikkatini dsağıtmak mümkün olduğu kesindir ve risk analizi gereği bu fonksiyon deactive olur.

c) Klima çalıştırılmadan da nem oranı faklı şekillerde düşürülebilir ancak hiç biri klima kadar iyi nem alamaz. Çünkü kapasite olrak klima BTU cinsinden diğer yöntemlerden daha büyüktür.

konunun özünü anlayabilmek için HVAC konusunuu bilmek lazımdır.ama sadece anlatıklarımı bilseniz daha özünü bilmeden doğru yöntemi uygulayabilirsiniz. Her koyun kendi bacağından asılır bu nedenle kendince yöntem bulanlar ve memnun olanlar için diyecek birşey yok. Daha iyi bir yöntem olduğunu bilmeleri yeterlidir. (camı bez ile silmek de bir yöntemdir ve en kısa sürede camı temizler !!)



quote:

Orijinalden alıntı: polotje

vezir kusura bakmada hala diretiyorsun buhar gidermek icin havanin disaridan gelmesi gerekiyor
bir cok arabada klima olsun olmasin hava cikis secim konumlarinda (ayaklara karsidan veya cama )
buharli cam isaretinin yaninda disardan gelen havayi kullan diye isaret vardir ve yukarida bir arkadasta ford tan kullanim klavuzundan ilgili sayfayi koymus

ic sirkilasyon sadece belli yerlerde kullanilir tunel cok tozlu bir yerden gecerken vs vs

ben de polo vardi sirkulasyon ic cevrimde iken buhar gidermeye basarsam ic sirkulasyon zaten otomatik kapanniyordu simdi mercedes var yine benzer ozellik
ic sirkilasyon ne zaman otomatik decreye giriyordu ?? geri vitese taktigim zaman yani ic sirkulasyon sadece disaridan istenmeyen seylerin girmesini engellemek icin baska bir sey icin degil




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 19 Kasım 2009; 8:26:24 >


_____________________________




9554 Mesaj
19 Kasım 2009; 8:42:26 

konu ile ilgili linkler ve meşhur psikometrik tablo . Bu tabloyu inceleyebilirseniz içeriye hiç bir hava girişi olmadan nem oranını ve ısısını nasıl değiştirirseniz sonuç alınabilceği görülmektedir.

tablonun nasıl kullnılacağı hakkında açıklama
http://www.sp.uconn.edu...sychrometric_inset.html


http://www.issi1.com/corwin/calculator/vapor.html

http://www.truetex.com/psychrometric_chart.htm

http://en.wikipedia.org/wiki/Psychrometrics

http://www.nauticadehum...ica_PDFs/Nautica_SI.pdf


_____________________________




3415 Mesaj
21 Kasım 2009; 17:15:46 

Hocam minibüsçü olarak söylüyorum..Elimizi yıkadığımız sıvı sabunu beze az miktarda dökün.ve cama dağıtın onu.bezle silin geçecektir..Sıvı sabunla uğraşamam diyecek olursanız camsiller var fısfıs. komple cama 3-4 kez sıkın bezle kuruyana kadar dağıtın tüm cama hiç buğu yapmayacaktır..Ben şahsen sbah işe çıkarken öyle yapıyorum hiçte buğu falan olmuyor


_____________________________


2013 Astra J Sport / 34 UV 0537

2003 Otokar M2000 / 34 M 0537

YILDIZ 24


 
4581 Mesaj
22 Kasım 2009; 0:25:58 

laguna 1 de buğu düğmesine bastığım andaa hava camlara yöneliyor ve iç sirkilasyonda otomatik olarak açılıyor.


_____________________________

2012 Honda fd6 Civic EleganceLG Nexus 4


977 Mesaj
22 Kasım 2009; 11:49:54 

*havanın nemi alınması için ortama yeni hava girişinin engellenerek havayı soğutmak ve bu soğuyan havanın içindeki nemi biryere toplamak gerekir.

*bu yöntem uzun süre yapılamaz

*havanın nemini azlatmak için bir diğer yöntemde ortama nemi az olan yyeni hava verilmesidir.

*o yuzden arabalarda iç sirkülasyonu açma+klimayı açma yöntemi yerine klimayı açmaksızın camlara yönlendirilen sıcak hava yöntemi daha akıllıca ve çözümlü olur.

*havanın ısısı yukseldikçe nem tutma oranı da yukselir.


_____________________________

Erkek adam VOLVO kullanır. (sebebi logosunda belli)
Delikanlı adam renkli takım tutmaz. (BeşiktAşk)


15 Mesaj
23 Kasım 2009; 12:22:29 

Antimayt marka buğ önleyici,yağmur kaydırıcı mevcuttur fiyatıııııı sadeceee 1 tl


_____________________________



 
57 Mesaj
29 Kasım 2009; 21:25:44 

aynı sorun bendede vardı tesekkurler


_____________________________



1551 Mesaj
1 Aralık 2009; 2:29:02 

peki vezir ic sikulasyonu actigimizda klima icerideki nem i nereye atiyor ??



_____________________________

D.H Mercedes-Benz Yıldız Kulübü


1024 Mesaj
1 Aralık 2009; 4:07:22 

Klimayı çalıştırmak arabayı yorar hemde masraflı olur zaten soğukta araçlar çok yakıyor:)
Hava akışı dışardan olacak şekilde ayarlanır,fan 1 derece açılır,hava camlara verilir, sıcaklıkta dışşardan gelecek soğuğu yok edecek kadar açılır. (ılık hava)Bu şekilde hem sıcaktan rahatsız olmadan,üşümeden,içerdeki hava kurumadan,buğu oluşmadan sorunsuz seyahat edilir.


_____________________________

www.mscsi.net
Lpg interface,programming,tuning
Lpg ayar kabloları.


294 Mesaj
1 Aralık 2009; 20:02:48 


quote:

Orijinalden alıntı: _KUZEY

Halı paspas yerine plastik paspas kullanırsan buğu oluşmadığını görebilirsin.

yada deniz gözlüklerini tükrüklediğimiz gibi. ön camı tükrükle diycem de, o kadar tükürün nasıl bulacaksın


paspasın nasıl bi etkisi oluyor?


_____________________________



9554 Mesaj
7 Aralık 2009; 15:21:52 

aracın dışına tabii ki yoksa nem nasıl yok olur.
Klima her koşulda nemi dışarı atabilir bu splitlerde de böyledir hortumları neden monte ediyorlar değil mi !!

quote:

Orijinalden alıntı: polotje

peki vezir ic sikulasyonu actigimizda klima icerideki nem i nereye atiyor ??





_____________________________


Guest
8 Aralık 2009; 21:45:00 

quote:

Orijinalden alıntı: lenyyy

arkadaşlar selam
araç içi cam buğulanmasını nasıl önleriz.havalar soğudu arabanın camı sürekli buğulanıyor.
camı biraz açınca buğu gidiyor.soğuksa veya yağmur yağıyorsa kapatmak durumunda kalıyorum hemen tekrar oluyor.
klimayı cama açtığımda biraz kayboluyor.yanlar,üstler falan yine buğu ama.zaten çok sıcak olduğu için klimayı kapatmk durumunda kalıyorum.
ne yapsam olmuyo bide hava yağmurluysa görüşümü çok kötü etkiliyor.her akşam 50km yol gidiyorum büyük sıkıntı oluyor.

bunun en etkili çözümü nedir.klimayı falan yanlışmı ayarlıyorum,ya da özel spreyler varmış tavsiye ediyormusunuz?


Araban ne marka ve modell bilmiyorum ama...

Kaloriferin "Isı değiştiricisi" yani kalörifer petegi sizinti oldugunda yani bozuk oldugunda camlar cok cabuk sekilde buharlasma olur.

Isı değiştiricisi ni kontrol ettirsen bence fena olmaz.

Madem arabayi satmayi düsünüyosun, ozama hemen sat derim.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi calcutta -- 9 Aralık 2009; 17:32:09 >


819 Mesaj
28 Ekim 2010; 16:06:58 

bende chevrolet kalos var. bugün yağmurda araba kullandım. arabanın her yeri buğu ve buhardan geçilmedi. fanı soğuk olarak son ayara getirdim. dona dona geldim. yinede buğu gitmedi. yoksa sıcakmı vermem gerekiyordu


 
569 Mesaj
30 Ekim 2010; 1:36:32 

Kalkıştan sonra camlara soğuk hava üfleme + gerekirse camı aralama yöntemiyle idare ediyorum.
Bir süre sonra da kaloriferi açıp cama sıcak hava vermesini sağlarken içeriyi de ufak ufak ısıtmış oluyorum. Zaten 1-2dk sonra buğu sorunu bitiyor ve normal ısınmaya geçiyorum.

Bu arada geçen hafta Carpex uygulattım yıkamadan sonra. Yıkamacıdan çıktım bir tur attım geldim ve camı nemli bezle tekrar temizleterek çıkardım camdan Carpex'i.
İçerden bakınca bembeyaz bir tabaka halinde görüşümü engelliyordu.
Sanırım bu tür ürünlerin çalışma mantığı camda ince bir tabaka oluşturarak buğu tutmasını engellemek şeklinde. Yine de buğu daha tehlikesiz geldi bana, hiç değilse bir süre sonra kayboluyor.


_____________________________



9554 Mesaj
30 Ekim 2010; 14:11:53 

arkadaşlar buğu için en kısa ve etkili çözüm aracınızın klimasını ON konumuna getirmektir. Otomatik klima olamayan araçlarda butonu normal sıcak konumuna getiriniz ama en sıcak yerine birkaç kademe soğuga doğru olabilir klimayı ON yani açık konumuna getiriniz ve buğunun hızla gidişini izleyiniz.


_____________________________




 
3492 Mesaj
31 Ekim 2010; 1:13:07 


quote:

Orijinalden alıntı: vezir

arkadaşlar buğu için en kısa ve etkili çözüm aracınızın klimasını ON konumuna getirmektir. Otomatik klima olamayan araçlarda butonu normal sıcak konumuna getiriniz ama en sıcak yerine birkaç kademe soğuga doğru olabilir klimayı ON yani açık konumuna getiriniz ve buğunun hızla gidişini izleyiniz.

hocam dediklerine katılıyorum
içerideki nemli havayı boşaltmanın en iyi yolu camı bir miktar açmaktır ve cam bir mitar aralanır, klima destekli sıcak hava cama dış silkülasyom ile birlikte verilir böylece aracın içindeki hava kısa sürede değişmiş olup, camların buğusu geçtiğinde normal sisteme dönülür. önemli olan aracın içindeki nemli havayı azaltmak.
ben en etkili yöntemi böyle buldum kendi aracımda :) cama birşey sürmeye gerek yok bence.


_____________________________

Direksiyonda Eşşek varsa motordaki beygirin önemi var mı?

89 Model Vücut + Ruh. Gösterişe gerek yok. İmzanızdakileri yanınızda götürmeyeceksiniz.


 
116 Mesaj
19 Şubat 2012; 21:33:58 

vezir arkadaşim boşuna çeneni yormayın sizin doğru ve teknık olarak anlatiğinizi anlamiyacak kadar cahil insanlar oldukça zaten ülke olarakda hiçbir yere varamayiz burda okuyorum bazi kişiler sizin hakaten teknik ve detayli anlatiminiza bile kendi mantğiyla yorum yapip hala direnen arkadaşlar var peees doğrusu yani


_____________________________



392 Mesaj
19 Şubat 2012; 21:47:32 

Carpex cam buğu önleyici al 5 tl birşey ne olursa olsun hiç buğulanma yapmaz. 4 günde bir tekrar spreyi sıkıp sil bir şişe sana 2 kış hatta 3 kış gider :)


_____________________________



9554 Mesaj
20 Şubat 2012; 9:13:44 

quote:

Orijinalden alıntı: uzayli53

vezir arkadaşim boşuna çeneni yormayın sizin doğru ve teknık olarak anlatiğinizi anlamiyacak kadar cahil insanlar oldukça zaten ülke olarakda hiçbir yere varamayiz burda okuyorum bazi kişiler sizin hakaten teknik ve detayli anlatiminiza bile kendi mantğiyla yorum yapip hala direnen arkadaşlar var peees doğrusu yani



şimdi geçmiş yazılarımı okudum gerçekten net tespitler yapmışım ama ne çare ,

önemli değil bir kişinin bile aklında kalsa bana yeter , zaten amaç etkili yöntemi bulmak yoksa yöntem çok ama sonuçlar herkes için aynı tatminkarlıkta değil herhalde ...


_____________________________




270 Mesaj
23 Kasım 2012; 21:47:06 

1.Dışarıdan hava gelirken, klima kullanırsak içerideki nemli hava nereye gidiyor ?????

2.Sanki içerideki nemli havayı klima ile çalıştırmak daha mantıklı gibi geldi, çünkü içerideki nemi ortadan kaldırıyoruz(yanlışssam düzeltin evdeki klimalarda bu mantıkla çalışıyor.içerideki havayı alıyor içerideki sıcak havadaki su buharının yoğunlaştırıp soğuk ve kuru havayı tekrar içeri gönderiyor)



_____________________________



1929 Mesaj
23 Kasım 2012; 22:50:06 

tebrikler cok güzel bir hort yapmıssınız :)
klimayı actıgınızda nemi ceker ve arabanın altından onu su olarak attıgını görürsünüz klıma içeriye kuru dısarıya nemlı yogunlasmıs havayı verır.
boylelıkle nemlenmıs bugu tutmus camlarımız kupkuru olarak gorusumuzu engellemıyor.

kımse petrol ofislerinde 3.75 kr satılan tek kullanımlık cam bugu onleyıcıyi yazmamıs
kullanımı pratık ve etkili yontem gecen sene dıstan su kaydırıcı mendıl
içten de bugu onleyıcı mendıl almıstım içten bırını dıstanda birini vurdum cama kısın sıkntı yasamadım .



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WARNİNG -- 23 Kasım 2012; 22:51:38 >


_____________________________

Gidip, Toros dağlarına bakınız, eğer orada bir tek Yörük çadırı görürseniz ve o çadırda bir duman tütüyorsa, şunu çok iyi biliniz ki bu Dünya'da hiç bir güç ve kuvvet asla bizi yenemez.


2854 Mesaj
23 Kasım 2012; 23:29:11 

Vezir arkadaşın verdiği hatalı bilgileri israrla idda etmesi malesef çok bildiğini sanıp bazi şeyleri gözden kaçırmaktan oluyor.

Araç içinde sıcaklık 22 derece ve buğu oluşuyor. Bağıl hem %100 (aslında buğu camın sıcaklığına göre oluşuyor ki bu dış hava sıcaklığınin birkaç derece üstüdür. Yani teknik olarak dış havayı 10 derece aldığımız için 12 derece %100 bağıl nem)

Dışarda hava 10 derece, Bağıl nem istanbul için ortalama %60 tır.

O paylaşılan psikometrik diyagrama bakılırsa, 10 derece %60 bağıl nemin 22 (esasen 12 derece (cam)) %100 nemden kat kat KURU bir hava olduğu görünür.

Zaten bu nedenleki birçok araç (opel corsayı yukardaki örneklere ekleyebilirsiniz) buğu çözme konumunda siz tuşa 10 kere basıp kapatmak istesenizde DIŞARIDAN hava alır. Çünki dışarıdaki hava içerideki havaya göre KURU havadır.

Oksijensiz kalmak gibi mantıksız bir açıklama getirmeye çalışmış arkadaşımız. Ayaklarıma gögsüme üflerken oksijesiz kalmıyorumda cama üfleyincemi oksijensiz kalıyorum ?? Mantık olmadan üretilen cevaplar havada kalmaktan ileriye gidemiyor.

EK:Sonuç olarak, dışardaki hava içerdeki havadan kurudur. Bu nedenle en hızlı buğu giderme Klima + dışarıdan hava alarak olur. Klima yoksa sıcak konumda dışarıdan hava almak en etkili yöntem.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Exxcrea -- 23 Kasım 2012; 23:38:55 >


_____________________________

745i


2319 Mesaj
24 Kasım 2012; 0:22:34 

polen filtresi değişimi lazım 15-20 bin km de değiştirilmesi lazım yoksa cam buğulanması,klima kaloriferde verim alamassın,araba fazla yakmaya başlar vs .vs polen filtreleri ucuzdur 15-20 tl falan arabaya göre değişiyor.


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


9209 Mesaj
24 Kasım 2012; 2:51:24 

buğuyu önlemek için yapılması gerekenlerden biri de havayı dışarıdan almaktır.
ki çoğu aracın klimasında da görsel olarak belirtilir.

iç-dış sirkülasyonu parmak ile ittirmeli - çevirmeli olan klimalarda dış hava alınan yerde ayrıca ön cam buğu alma işareti vardır.
kendi otomatik klimalı aracımda da ön cam buğu alma tuşunua bastığımda havayı dışarıdan alıyor.

kliması olmayan araçlarda buğu almak için havayı dışarıdan alacaktır.
aracın içi 2-3 metre küptür ve sizin verdiğiniz nefes (nem) dışarıya zor atılır. (Aracın arka bölümlerinde havalandırma ızgaraları vardır)
çok soğuk bir günde odamızdan dışarı baktığımızda camın buğulandığını görürüz. Oysaki cam açık olsaydı buğu olur muydu?

Ayrıca nem almak için önce soğutma yapılır ve kışın dışarısı araç içinden daha soğuktur.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi individual -- 24 Kasım 2012; 2:53:56 >


_____________________________



270 Mesaj
24 Kasım 2012; 9:54:24 

quote:

dısarıya nemlı yogunlasmıs havayı verır.


yani klima dışarıdan kuru hava verirken aynı zamanda içerideki nemli havayımı çekiyor havalandırma kanallarıyla.Umarım doğru anlamışımdır.


Aslında benim öğrenmek istediğim şu,
Kısa measafeli yollarda buğuyu en hızlı şekilde çözmek, ama klima kullanmadan.
1)cam aralamak ki bunu deneyeceğim,(tek ve çift taraflı ama nasıl ?)
2)Motor sıcak olmadan ilk çalıştırdığımda cama nasıl bir hava vermeliyim yada vermemeliyim?(yani kalorifer sistemini buğu çözmek ve ısınmak için nasıl kullanmalıyım)
3)En son çare, klimayı sıcak yada soğukta veya ılıkta mı kullanayım??



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hayhan -- 24 Kasım 2012; 10:58:18 >


_____________________________



1701 Mesaj
24 Kasım 2012; 11:55:22 

ben de polo kullanıyorum ve en sevmediğim yanı da buğu olayı ve bütün olasılıkları denediğim de en etkili sonuç : klima açık +dışarıdan hava gelicek şekilde +sıcaklık ayarının ne olduğu önemli değil isterse buz gibi hava üflesin alıp götürüyor...

vezir in söylediğinde de yanlış bi taraf görmüyorum bukadar ufak bir mesele için tartışmaya gerek olduğunu düşünmüyorum vezirin eski yazılarını okursanız bu konunun ne kadar sabit olduğunu anlarsınız ...


_____________________________



 
193 Mesaj
24 Kasım 2012; 12:22:42 

Benimde geçen gün bu aklımdan geçiyordu, arabam kaloriferli ama buğu önleyicileri açınca ön ve arka camlarda sorun kalmıyor sadece yan camlar , özellkle yağmurlu havalarda dikiz aynalarını görmemi engelleyecek kadar buğulanıyordu bu bahsettiğiniz spreyleri ilk fırsatta deneyeceğim.


_____________________________



9554 Mesaj
24 Kasım 2012; 12:47:37 

yanlış yazılan bir konu yok ,yanlış anlamak isteyen var, yıllar içinde bu tür şeyler olabiliyor

Ancak kişisel olarak farklı uygulama yapanlar olabilir. EN HIZLI NE ALMA işi iç sirkülasyon kapalı ve scıaklık butonu maksimum scıaklığıa ayarlı olduğunda olacaktır. çünkü içerideki havanın hacmi az olduğu için nem alma işlevi maksimum olacaktır.Ancak süre konusu tartışmalı olabilir deneyerek görmek en güzeli .

Not: Araç sıcaklık göstergesinin ortada veya ideal konumda bulunduğu zaman.Özetle motor ısındığı zaman

Otomatik araçlarda iç sirkülasyon bazı modellerde kapalı konumda olabilmekte ,bazılarında açık , bunun büyük bir önemi yok. çünkü her koşulda iç sirkülasyon belirli bir süre sonra açılması gerekmektedir.Manuel veya otomatik olarak bu işlev yapılmaktadır. Araç klavuzlarında bu konuları yazarak gerekli uyarıları yaparlar.
---------------------------------------------------------------------------

klimayı doğru konumda kullnırsanız buğuyu alırsınız.
Bu konuda @Polatje bazı konularda detaylı açıklama yapmış. Eğer polen filtreniz tıkalı değilse yapacağınız ayarlamalar şunlardır.

1- Klima iç sirkülasyonunu AÇIN
2-Klima otomatik i