Şimdi Ara

CAM BUĞULANMASI ÇÖZÜM? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
93
Cevap
3
Favori
185.092
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    İç sirkulasyon kapalı dan kastım ,düğmeye basılacak dışarıdan hava girişinin durdurulması olarak düşünüyorum.

    Sanirim birçok kisiye ters gelen şey , nasıl olurda normalde devri daim eden hava engellendiğinde içeride nem oluşur iken , benim klima açık iken bunun tersinin olacağını ifade etmemden kaynaklanıyor ,diye düşünüyorum. Ancak Hvac konusu sizin de bileceğiniz üzere üzerindeki veriler ile oyama yapıldığında gercekten mucizeler yaratabilmektedir.linkte güzelce anlatılan konunun 12 ve 13 sayfasında bu konunun inceliklerine değinilmiş.

    Ben sizi anlıyorum hocam ve hak veriyorum. Bu konu üzerine tozlu raflardan Çengel'in Termodinamik kitabını indirdim ve nem konusuna bir göz gezdirdim. Unuttuğum çok bilgi varmış ama, bu konuda ben de sizinle aynı fikirdeyim.

    Sarfedilen enerjinin azaltılabilmesi için, hem de proses sürecini aza indirebilmek için, aracın içindeki havadaki nemim azaltılması gerekiyor. Zaten sıcak havanın nem kapasitesinin daha fazla olduğunu bildiğimize göre aracın içindeki havayı ısıtmak en doğru çözümdür. Zaten içerideki nemi atmaya çalışırken, bir de dışarıdan soğuk hava ile içeriye nem transfer edilmesinin nem alma sürecini uzatacağı açıktır.

    Verdiğim resimlerde ilk durum, arkadaşların ifade ettiği durumdur. İkincisi ise daha doğru olan durumdur. İkisi arasındaki fark açıkça belli olmaktadır.

     CAM BUĞULANMASI ÇÖZÜM?


     CAM BUĞULANMASI ÇÖZÜM?


    http://tr.scribd.com/doc/72234069/Nem-Alma-Cihaz%C4%B1-Nas%C4%B1l-Cal%C4%B1%C5%9F%C4%B1r-Nerelerde-Kullan%C4%B1l%C4%B1r#




  • Sn. vezir konuyu çok güzel açıklamış, klimayı açtığınızda klima evaporatöründen geçen havanın nemi alınacağından içerdeki nem dışarı(su olarak) atılacaktır. Kışın bizzat uyguladığım başarılı bir yöntemdir. Saygılar.
  • Süpersiniz arkadaşlar.Keyifle okudum.
  • Konunun anlaşılmasına sevindim, farklı metodlar olabilir thermodinamik acısından ısıtarsak soğutarsak birçok veri elde edilebilmektedir. EN HIZLI kelimesi aslında yapılacak yöntemi de belirleyebilecegi icin bir yöntem sundum.diger arkadaslarımızın çözümleri de doğrudur ama süre konusu ile birlikte düşünüldüğünde seçenekler azalıyor.

    Şurasını aklımızda tutmamız gerekli, nem ancak bagil nem ile hissedilmektedir.bugulanma oluyor ise bagil nem yüzde yüze ya cok yakındır yasa tam yüzdür denilebilir.İste bu noktada içerinin sıcaklığı yükseltilmesi tek basına bagil nem oranını düşürecektir .Ancak mutlak nem de dışarıdan içeriye yeter dışarıda yuksek nem oranı varsa ,yani mesela yağmur yağıyor ise kaçınılmaz olarak olacaktır.Bu transfer eğer bagil nem oranını düşürüyor ise zaten klima acmaya gerek yoktur, fan ile çözüm sağlanır ancak dışarıdan gelen su Buhari mutlak nemi yükseltiyor ise iç ısı artırılmaz ise mutlak nem de yükselecek ve camdan buharlastirdigimiz oran azalmaz ise buğu camda kalacaktır. Tum arkadaslarımızın çözüm üretilen kendi ihtiyaclarının ne olduğu konusunu akıllarında kalmasını istiyorum .bir çözüm olmaz ise digerini devreye alırsınız bu kadar basittir.

    Ülkemizde pek görülmüyor belki adna Mersin bölgesinde olur. Bazı dönemlerde cam dıştan nemlerin. Dışarısının bagil nemi yuksek oldugunda ve hava sıcaklığı 30 derecelere yakında bu durum ciddi sıkıntı yaratır. Uzak Doğu'da cok sık görülen bir durumdur. Devamlı yağışsiz havada silecek çalıştırılması zorunda kalınır. Silecekler de bir yag filmi gibi cami daha kötü yapar. Bu durumunda klima cama verilmesi tam tersine bu durumun daha kötüleşmesine neden olur. Olur da basınıza böyle durumlar gelirse yapılacak şey klimayı ayaklara vermek gibi basit bir cozumdur. Farklı metodlar da var ama en hızlı olan budur.Karadeniz bölgesinde yaşayan vatandaşlarımız yazın belki bu durumla karsilasabilirler.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bir önceki sayfalarda araçların kullanım kılavuzlarından örnekler verilmiş. O konuya da bir açıklık getirmek isterim.

    Kullanım kılavuzlarını hazırlayanlar da bizim gibi mühendislerdir. Ve bu kılavuzları hazırlarken 'worst case' prensibine göre yani olabilecek eb kötü durum prensibine göre hazırlarlar. Bu prensipte standart bir kullanıcı yerine, en düşük bilgi seviyesindeki kullanıcı referans alınır. Olabilecek tazminat haklarının da önüne geçebilmek adına bazı güvenlik önlemleri alınır.

    Yani, kullanım kılavuzunu hazırlayan kişi için, nemin en kısa sürede alınması değil, en güvenli şekilde alınması amaçlanır. Basit gibi görünse de iç sirkülasyonun açılarak dışarıdan içeriye göre daha temiz hava girmesinin engellenmesi, içerideki oksijen oranının kısa süre içerisinde düşmesine sebep olur. Kılavuzlarda ısrarla, iç sirkülasyonun uzun süre açık tutulmaması gerektiği ifade edilir.

    Çünkü içerideki oksijen oranının düşmesi, beş duyu organının hassasiyetini düşürür, refleksleri yavaşlatır, eğer kritik seviyeye gelirse de insanı bayıltır. Seyir halinde iken bu durumun ne derece tehlikeli olabileceği hepimizin malumudur.

    Bu nedenle, bu kullanım kılavuzları ; en basit bir dille, herkesin anlayacağı şekilde ve tazminat hakkı doğuracak bütün açıkların kapatılması amaçlanarak hazırlanır. Bu nedenle nem almada daha hızlı bir yöntem mevcut olmasına rağmen, güvenlik açığı oluşturduğu için tercih edilmemektedir.




  • Tüy bırakmayan herhangi bir bezi evinizdeki sabunla ile su yardımıyla iyice sabunlayın. Ardından ıslanan bezi hafif nemli kalacak şekilde sıkın. Bu bezi kış aylarında aracınızdan eksik etmeyin. Araca bindiğinizde buğulanan camlara bezi sürerseniz uzun süre camlarda buğu olmayacaktır. Bu sayede hem cebinizi korumuş olursunuz hem de güvenli sürüş imkanına kavuşmuş olursunuz. ispatı mı aşağıda verdim. camın bir tarafını sildim bir tarafını silmedim aradaki fark ortada

    http://img520.imageshack.us/img520/5503/dsc00078lv3.jpg
  • klimayı açınca 15 saniye içerisinde buğu falan kalmıyor. hatta ön ve arka yan camların bile buğusunu alıyor.
  • ağırlık olarak arabada karşılasılan buğu sorunundan bahsedılmıs ama cam uygulamaların oldugu yapılarda kış balkonlarında yada cafe ve restoranların sigara içilebilir bölümlerindede bu sorun var ve ben bizzat yaşıodum taki ustamız bize bir sistem tavsiye edene kadar.evin bir duvarını cam çözüm sistemleri uygulanmıstı ve ısı kaybı ve buğulanma gibi sorunlar yaşamıştık nasıl sorunu cozerız dıye dusunurken usta daha opnce karsılastıgı bır durumdan bahsettı bu spurgelık tıpı radyatör denilen daha once gormedıgımız bır sıstemdı camın altında kalan kısma sıgabılen ısı kaybını engellıyen ve buguyu yok eden acaip şık bir sistemdi ve renk secımıde oldugundan orda bır ısıtma sıstemımı var kımse farkedemıyo bıle tabı bunun bılımsel acıklamasını sızın kadar bılmıyorum ben sadece tecrube ettıgım ıcın solemek ıstedım belkı bu tıp sıkıntı yasayan arkadaslarımız vardır bır yardımı olur dedım merak edenler olursa google süpürgeliktipiradyatör yazsın cıkıyo baksın ayrıca uygulama ve bilgi için 0549 630 63 03 eflatunmuhendislik burayıda arayabılırsınız...




  • Konuyu bir de ben hortlatayım :)

    Peki park halindeki aracın camlarının kendi kendine buğulanması konusundaki yorumunuz nedir?
    Yazılanları keyifle okudum ancak kafam karıştı biraz.

    Aracımı (Mercedes C180) özellikle soğuk havalarda, park ettikten sonra geri döndüğümde camları buğulanmış olarak buluyorum.

    İçeride nem oluşturacak herhangi birşey de yok?

    Zaten özellikle böyle havalarda, klima otomatik ayarda, 23-24 derecede kullanıyorum. Aracı kullandım diyelim 1-2 saat, sonra park ettim, yarım saat sonra geldim baktım, tüm camlar içeriden buğulanmış, kapanmış. Öyle bir buğulanıyor ki hemde, en kuvvetli ayarda dahi çözülmüyor.

    Daha önceki araçlarımda böyle bir sorunla hiç karşılaşmamıştım.

    Önerileriniz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AU -- 18 Aralık 2014; 16:05:21 >
  • Benim aracımın cama hava üfleyen yeri arızalı bu sebepten ötürü klima havalandırma hariç diğer yöntemlerdende bahsedermisiniz klima havalandırmayı bi kenara bırakın karadüzene gecin
  • Arkadaşlar bir videoda gördüm yabancı bir sitedeydi sanırım hatırlamıyorum. 2 çorabı iç içe geçirin içine kedi kumu koyun ağzını bağlayıp koltuğunuzun altına koyun. Buhardan için kesin çözüm olarak söylüyorlardı. Denemedim deneyen olursa deneyimlerini paylaşırsa sevinirim.
  • birkaç hafta önce ben de aşırı derecede yaşadığım için sorunu çözümü yazayım.buğu gidericiler spreyler şahsen pek işe yaramadı bende,arabaya bindiğimde klimayı nem çözücü konumu varsa ona getirin sadece ön cama dogru üfleyecektir arka cam cözücüyü de acin.bir süre sonra zaten motor ısınmaya baslayınca direk cözecektir,soguktan etkilenmiyorsanız bir iki parmak kadar camları da açabilirsiniz.
  • Arkadaşlar,

    camlarınıza hiç kuru yer bırakmadan konsantre (su gibi olan) değilde yoğun olan çamaşır yumuşatıcısını sürün ve ardından temiz bir bez ile kurulayınız...

    Bu yöntemi uzun uğraşlar sonunda buldum (ne kullandıysam hiç bir iş görmüyordu taki yumuşatıcı ile göz göze gelene kadar ), en temiz ve uzun vadeli olarak ta bu yöntemi sizlere tavsiye ediyorum.

    Elmaymış,limonmuş,patatesmiş veya bulaşık deterjanı vs bunlar kısa zamanda tekrar buğu yapmaya başlar ve hatta bulaşık deterjanı tekrar nemi almaya başladığında daha zorlu görüş mesafesi ortaya koyabilir,buğuyu yok edeyim derken camlarınızı beze bulaşan nem ile daha da beter hale getirirsiniz...

    Buğu önleyici spreyler bile çamaşır yumuşatıcısının 5 te birini yapmıyorlardı anlayacağınız buğu önleyici spreyler etkisini bir gün gösteriyorsa çamaşır yumuşatıcısını uyguladıktan sonra en az 1 hafta camımda buğu sorunu yaşamadım

    Umarım sizler de kısa zaman içerisinde bu yöntemi uygulayarak veya bir defa test ederek buğu sorunundan kurtulmuş olursunuz
     CAM BUĞULANMASI ÇÖZÜM?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi djsword -- 14 Nisan 2015; 1:43:33 >




  • djsword kullanıcısına yanıt
    Hangi marka kullandın ben bi onu deneyim..
  • muho1076 kullanıcısına yanıt
    Merhaba,
    uzun zaman önce sormuşsunuz ama bildirim almadığım için henüz okuyabildim.
    Marka verecek olursam ''reklam'' olabilir düşüncesindeyim ama kısaca şöyle belirteyim,hangi marka olduğu önemli değil sadece yoğun olan yumuşatıcıdan kullanınız kafi olur.
    Önceki hafta sıvı konsantre olanını denedim ama tutmadı ardından yoğun olanını tatbik edip tekrar kuruladım ve sonuç harikaydı
  • Vezir aciklamis zaten benim fikrimde camlara hic birsey surmeyin alkolle temizleyin bir ara arabanin havalandirma sistemini kullanin ve sicakligi mevsime gore ayarlayin .dis hava devirdaim tusu acik olsun hava camlara verilsin kademe 2 yaptinmi aninda cozulur buğu sonra 1 sessiz fan moduna alabilirsiniz paspaslarda kaucuk olsun kuru olsun .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar aracın camlarındaki bugun en kolay şekilde nasıl giderilecegini açıklayabilirmisiniz.. hangi dügme ile giderilir resmini atarmısınız şimdiden teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mu1234

    Arkadaşlar aracın camlarındaki bugun en kolay şekilde nasıl giderilecegini açıklayabilirmisiniz.. hangi dügme ile giderilir resmini atarmısınız şimdiden teşekkürler

    aracinizda klima var ise klimayi acin disaridan iceri hava gelicek sekilde ayarlayin max 3 dk icinde icerisi piril piril olacaktir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • klape motorundaki arızadan dolayı devir daimikapatan tuşu kapattım. ama bu seferde aracın sağ camında buğulanma başladı. ne yapmam lazım.
  • Kedi kumunu 2 kat çorabın içine doldurun. Koltuğun altına koyun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.