- x
SEDAN MI? HATCHBACK Mİ?iyi yol tutar??
44 Cevap4380 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


236 Mesaj
1 Kasım 2009; 19:38:29 

arkadaşlar merhaba

geçenlerde bir arkadaşıma hatcback otoların sedan otolara göre daha iyi yol tuttuğunu söylediğimde bana kesinlikle yanıldığımı söyledi sedan araçlar daha iyi yol tutar dedi bunu ise sedan araçların arka kısmanın daha hafif olduğu şeklinde bir tezle savundu..sizce sedan mı daha iyi yol tutar hatcbackmi?yoksa bu bizzat aracın modeli ve markasıyla mı ilgilidir..

sevgiyle kalın


_____________________________




236 Mesaj
1 Kasım 2009; 19:42:06 

sedan araçların arka kısmanın daha hafif (pardon bu kısım hafif değil ağır olacak)


_____________________________




 
4720 Mesaj
1 Kasım 2009; 19:47:38 

Araçtan araca değişir. Mesela bir X marka modelin sedanı Y marka otomobilin HB modelinden daha iyi yol tutabilir.
Ama genel olarak düşünürsek, HB'ler daha iyi yol tutar diyorum.


_____________________________

97. Opel Corsa GSİ


5833 Mesaj
1 Kasım 2009; 19:48:51 

Aks mes.afesi genelde daha fazla olduğundan sedanlar daha iyi yol tutar. Ama % 100 genelleme yapılamaz.


_____________________________



2723 Mesaj
1 Kasım 2009; 19:50:57 

ben de hb'ler daha iyi yol tutar diye biliyorum.
Arka tekerin arkasında kalan kısmın ağırlığı ne kadar azsa o kadar iyi yol tutar diye bir şey söylersem yanlış olur mu?


_____________________________

Ubi dubium ibi libertas
-
http://resim.donanimhaber.com/upfiles/82469/FF8A583369094CFE944A6F3BB86D3C97.jpg


236 Mesaj
1 Kasım 2009; 19:52:18 


quote:

Orijinalden alıntı: kkvan

Aks mes.afesi genelde daha fazla olduğundan sedanlar daha iyi yol tutar. Ama % 100 genelleme yapılamaz.


AKS Mesafesi ile orantılı diyebilirmiyiz??peki bu yol tutuş dediğimiz olayı ben aracın viraj alma kabiliyeti olduğunu düşünüyorum ne dersiniz??


_____________________________




 
4720 Mesaj
1 Kasım 2009; 19:55:01 


quote:

Orijinalden alıntı: vatos73




AKS Mesafesi ile orantılı diyebilirmiyiz??peki bu yol tutuş dediğimiz olayı ben aracın viraj alma kabiliyeti olduğunu düşünüyorum ne dersiniz??

Viraj alma kabiliyeti, sert yumuşak süspansiyonlar, hız ve sürücüde büyük bir etkendir.


_____________________________

97. Opel Corsa GSİ


 
3041 Mesaj
1 Kasım 2009; 20:30:10 

Vallahi, bence Hb dir..Bir sedan bir Hb aracım var... Sedan illaki uzun yolda virajlarda savuruyor kendisini(Bkz:Arka lastiklerden sonraki bagaj kısımı).Fakat hb aracım(206) , arka lastiklerinden sonra kaportası falan olmadığı için iyi tutunuyor yola...

Tabi ekipmandan ekipmana değişir durum...Mesela, yeni Lancerin yol tutuşu bir çok hb den iyidir kanımca.


_____________________________


The Power Of Dreams


2611 Mesaj
1 Kasım 2009; 20:32:16 

sedan diyorum ama bilmiyorum


_____________________________

jdm style


10674 Mesaj
1 Kasım 2009; 22:13:31 

206 HB mi yoksa Sedan mı iyi yol tutar? Palio mu Albea mı iyi viraj alır. Yol tutmaktan kasıt virajı alınabilecek en yüksek hız olarak algılıyorum ben. Kayabilir ama daha rahat toparlanabilir HB araç. Ben HB araçların daha iyi viraj aldığı kanısındayım en azından boyu kısa olduğu için kıçınla dünyaları devirme ihtimalin daha düşük


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


3901 Mesaj
1 Kasım 2009; 23:22:48 

bence hb. Şöle bi teorim var, avrupa'da hb revaçta olduğu için, araçlar hb olarak dizayn ediliyor, o yüzden ağırlık merkezi falan en optimum olan model hb oluyor. Sedanları hb'den türetiyorlar. O yüzden orjinal tasarım kadar iyi olmuyor.

Gerçi çok büyük fark yaratacağını sanmam


2176 Mesaj
1 Kasım 2009; 23:28:11 

virajlarda hb araçlar daha iyi yol tutuşuna sahip olurlar fakat sedan araçla yolda giderken savrulmazla


_____________________________



2405 Mesaj
1 Kasım 2009; 23:35:43 

Bencesiz bilimsel bir açıklaması var mı?


_____________________________

Ömür Dediğin Üç Gündür,
Dün Geldi Geçti Yarın Meçhuldür,
O Halde Ömür Dediğin Bir Gündür,O Da Bugündür


236 Mesaj
1 Kasım 2009; 23:42:53 

işin ilginç yanı üst segment araçlar sedan mercedes bmw audi gibi hatta ford mondeo nun sedan olmasına karşın mükemmel bir yol tutuşa sahip olduğu bizzat komşum tarafından söylenmişti...


_____________________________




4353 Mesaj
1 Kasım 2009; 23:45:51 

Bu duruma gore degisir mesela her sey ayni (aks mesafesi vs.) sadece arkaya bagaj eklenmisse hb daha iyi yol tutar. Sedan virajda arkasini birakmaya daha yatkindir tekerlekten sonra agirlik fazla oldugu icin.

Fakat eger sedanda aks mesafesi degisiyorsa durum degisebilir. Yine de hb genelde daha avantajlidir cunku aracin boyu uzamistir.

Aks genisliginin aks mesafesine orani buyuk olan araclar daha iyi yol tutar (bkz. Mini) O yuzden aracin sedan mi hb mi oldugunda ziyada tekerleklerin konumu onemlidir. Tabiki diger her sey ayni oldugunda, yoksa markadan markadan yol tutus tamamen degisir.


_____________________________

2014 Jeep Grand Cherokee
2013 Bmw 328i Modern line


3148 Mesaj
1 Kasım 2009; 23:47:16 

Bu konuyu aracın tipiyle ilişkilendirmek yanılgıya sebep olabilir ama şöyle bir değerlendirme yaparsak, hatchback araçlar daha sportif görünürler.Bazı firmalar ise bunu sadece görüntüyle bırakmak istemez ve çok ufak dokunuşlar yaparak sürüşe de yansıtmak isterler(sedana göre).Bu dokunuşlar sayesinde hatchback daha iyi yol tutabilir.Dediğim gibi bu yol tutuş hatchback likten değil,firmanın spor araba isteyenleri düşünmesinden kaynaklanır.Ha şu da var ki;her firma da hatchback aracına spor araç gözüyle bakmayabilir ve sedan ile aralarında fazlaca fark yaratmayabilir.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chnbs -- 1 Kasım 2009; 23:48:25 >


_____________________________


DonanımHaber Türküseverler Kulübü


 
3143 Mesaj
1 Kasım 2009; 23:50:10 

Jetta GT Hatchback çıkana kadar sedanlara daha iyi yol tutacak tabi


_____________________________

*Fujifilm S2000 HD*XBox 360 1.51*Logitech Z5500*15" MacBookPro i7 2.0*Creative Gigaworks G500*Samsung i9100*



9282 Mesaj
1 Kasım 2009; 23:53:52 

4.katta balkondan aşağıya baktığımızda sedan araçların tavanlarının hb araçların tavanlarına göre daha küçük olduklarını görürüz.
sedanlarda tavan daha ufak olduğundan ağırlık merkezleri de hb lere göre daha aşağıdadır diyebilir miyiz?

sedan ve hb araçlarının dingil mesafelerinin aynı olduğunu düşünürsek sizce ağırlık merkezi daha yukarıda araç , ağırlık merkezi daha aşağıda olan araca göre daha fazla savrulmaya meyilli değil midir?


_____________________________



 
1804 Mesaj
2 Kasım 2009; 0:17:31 

lastiklere binen ağırlık oranları nerden nereye daha çok ağırlık biniyor bunları bi modelin sedanı ve hatchback i olarak irdeleme gerekir ancak bana göre sedan larda ağırlık dağılımı daha iyidir neden diceksiniz çünki arka tekerden sonrasında bagaj var ve bu dengeli bir ağırlık koyuyo ortaya ama tam cevabı hesap yapan bi fizikci verebilir


7923 Mesaj
2 Kasım 2009; 0:31:59 


quote:

Orijinalden alıntı: 09nanometer

Jetta GT Hatchback çıkana kadar sedanlara daha iyi yol tutacak tabi



içimden buna benzer birşey dedim .. baktım hem fikir biri var

+1
diyeyim dedim


_____________________________

Ford Connect 1.8 tdci Glx+Plus Pack & Opel Insignia 1.6Turbo SIDI Cosmo+Active Select


 
611 Mesaj
2 Kasım 2009; 0:38:10 

Bu soruya kesin cevap verememekle birlikte HB tarzı araçların daha sportif ve iyi yol tuttuğunu biliyorum.
Yani Palio mu Albea derseniz albea aynı hızda aynı viraja girin arkasını bıraktıgını goreceksınız.Palio cup yarışları olurdu eskiden palio kit carlar ralli araçlari genelde HB dir.Focusun sedanı Rallide hiç gördününüzmü?
Bunun yanında sedan olan İmpreza Evo tarzı araçlar sedan gorunmelerıne ragmen araç alt yapısı tamamen sportıftır oldugundan yol tutar.Mercedes Bmw tarzı araçlarda normal bir HB araca göre daha iyi yol tutar.

Gelelim VW gene Bir golf bir jettadan daha iyi tol tutar.
Bunun kesin bir cevabı yoktur diye düşünüyorum.Aklıma geldi Bir golf gti bir bmw 3 serisine göre virajda daha seridir gibi düşündüm belkide değildir.


_____________________________

İlk sahıbı 2004 model 10 yıllık Palio 1.2 16v Go kullanıcısı (SATILDI) Peugeot 3008 2010 model 1.6VTİ LPG premıum kullanıcısı (HALEN)İlk sahıbı Peugeot 407 2006 model 1.6 HDI comfort kullanıcısı (AİLENİN)


236 Mesaj
2 Kasım 2009; 0:45:03 

herhalde yol tutuşa etki eden faktörler anladığım kadarıyla

1-aerodinamik yapı&teknik dizayn
2-marka&model

olmalı yorumlara bakılırsa...


_____________________________




11973 Mesaj
2 Kasım 2009; 0:59:17 

yükseklikte büyük etken bence


_____________________________


Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir
Ne mutlu Türküm Diyene




1412 Mesaj
2 Kasım 2009; 1:25:40 

Virajlarda arkadan daha çok savurmanın sebebi arkadaki ağırlığının öne göre az olmasıdır.(Motor önde)
Sedanlarda arka tarafın ağırlığı hbden daha fazla ise savurma daha az olabilir.
En azından etmenlerden birisi bu olabilir diye düşünüyorum.
Çok etmen vardır ama.
Forum için güzel bir konu ayrıca bu.
Bu konuda bilgili arkadaşların yazılarını görmek isterim.


_____________________________

Veni, vidi, vici


10234 Mesaj
2 Kasım 2009; 1:42:32 

Bilimsel aciklamari tam olarak nedir bilmiyorum ancak birkaç modelin yol tutusu hakkında yorum yapayım;

golfün yol tutusu jettaya göre biraz daha iyi gibi, aynı sekilde astra hb yol tutusu Sedana göre daha başarılı, focus hb>focus sedan, megane hb>megane sedan...

Bunlar çok büyük farklar değil ancak bu hissiyat tecrübelerimle sabittir. Yanıldığımı düşünmüyorum. Ben gibi düşünen birkaç arkadasım daha var.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


153 Mesaj
2 Kasım 2009; 1:45:37 

Gerçekten güzel bir konu olmuş. Bunu aynı model aracın hem sedan hemde hb olanını kullanan arkadaşlar varsa onların yorumlarını almak daha faydalı olacaktır. mesela focus sedan mı yoksa hb mi yada toyota corolla sedan mı yoksa hb vs. şeklinde çoğaltılabilir. Bu tarz bir kıyaslama gerçeğe en yakın fikri verecektir diye düşünüyorum.


_____________________________



 
399 Mesaj
3 Kasım 2009; 22:26:24 

sedan arac daha iyi yol tutar ama herhangi kayma vs olursa hb aracı daha rahat toparlarsın. tabi her sedan iyi yol tutacak veya her hb kötü yol tutar diye bişey yok ama unutmaki ağır bir sedan arac iyi yol utar ama o ağırlıktaki araç bi yoldan çıkarsa ağır bir araç olduğu için ters yönde toplaması daha azor olacaktır.youtube üzerinden arac testlerine bak mesela hb araçlar viraja girdiğinde kayıyor heman ama hemen toparlanabiliyor sedan araç aynı hızda kaymıyor ama derin virajda bi kaydığı zaman aracı toplaması daha zor oluyor...


_____________________________

By-Sepidi


808 Mesaj
3 Kasım 2009; 22:51:02 

WRC arabalar (pug,citroen,ford,reno) hb arabalardan seçilmiş.Ama subaru ve mitsubishi sedan kullanıyor. Onlarda bile görüş birliği yok.


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


3170 Mesaj
3 Kasım 2009; 23:13:48 

bence bu konuya bakarken, aynı model aracın sedan-hb modellerini kıyaslamak daha doğru olur.
mesela;
brava-marea
tipo-tempra
astra hb-astra sedan
206 hb-206 sedan
megane hb-megane sedan
golf-jetta
focus hb-focus sedan
mazda 3 hb-mazda 3 sedan
...
aynı şasiyi kullanan hb ve sedan araçlarda hangisi daha iyi yol tutar desek daha iyi olur sanırım.
farklı model iki aracı karşılaştırmak pek doğru değil.birinde tam bağımsız,diğerinde yaprak tipli süspansiyon vardır.
bir de yüksek hızlarda sedan araçların arkası biraz daha fazla oturuyor diye biliyorum.(rüzgardan dolayı)?


_____________________________

_____________________________

_____________________________




4493 Mesaj
4 Kasım 2009; 1:38:04 

Bir otomobil kareye ne kadar yakın olursa tutunma limitleri o kadar yüksektir. (Tabi optimum tutunma hedeflenerek üretilen araçlardan bahsediyorum, yani Palio İnsignia'ya göre kareye daha yakın diye daha iyi yol tutar demiyorum ) Kareye yakın araçlar da iyi tutunmakla birlikte yoldan koptular mı 4 tekerlekten birden koparlar.

Örnek verecek olursam; Aynı iki otomobil, aynı ağırlık merkezi, aynı ağırlık, aynı aerodinamik veriler, aynı lastik vs... Biri sedan biri Hb diyelim ve Hb olanın da ön-arka lastik mesafesi kısa olsun, HB daha iyi tutunur diyebiliriz veya iz genişliği fazla olsun yine daha iyi tutunur diyebiliriz.

Burada araçları karoser tiplerine göre karşılaştırmak istemişsiniz ama karoserden ziyade şase boyutlarına göre karşılaştırırsak daha verimli sonuçlar alırız diye düşünüyorum.


_____________________________



2358 Mesaj
4 Kasım 2009; 3:41:54 


quote:

Orijinalden alıntı: sepidi

sedan arac daha iyi yol tutar ama herhangi kayma vs olursa hb aracı daha rahat toparlarsın. tabi her sedan iyi yol tutacak veya her hb kötü yol tutar diye bişey yok ama unutmaki ağır bir sedan arac iyi yol utar ama o ağırlıktaki araç bi yoldan çıkarsa ağır bir araç olduğu için ters yönde toplaması daha azor olacaktır.youtube üzerinden arac testlerine bak mesela hb araçlar viraja girdiğinde kayıyor heman ama hemen toparlanabiliyor sedan araç aynı hızda kaymıyor ama derin virajda bi kaydığı zaman aracı toplaması daha zor oluyor...

aynen sepidi arkadaşımızın dediklerine katılıyorum
arkası hafif araç ağırolandan erken kaysada toparlar
diğer ağır olanı kaydımı gidiş o gidiş
sedan hb bir kenera birakın aynı arabayı bagajda 100kg
yükle deneyin herzman bagajı boş olan daha iyi yoltutar
arkadaki yük öntarafın kontröllü çekişini etkiler fikrimce
saygılar...


_____________________________



2508 Mesaj
4 Kasım 2009; 4:12:02 

Genel bir tabir yanlış olur.Aks,ağırlık,yükseklik bu konuda etkendir ama bence sedan


_____________________________



3687 Mesaj
4 Kasım 2009; 4:19:40 

quote:

Orijinalden alıntı: 09nanometer

Jetta GT Hatchback çıkana kadar sedanlara daha iyi yol tutacak tabi

+100 oktan


_____________________________



251 Mesaj
4 Kasım 2009; 6:53:59 

Arabanın ön sağ tekerleği ile arka sol tekerleği arasına bir çizgi, ön sol tekerleği ile arka sağ tekerleği arasına da bir çizgi çekerek X harfini oluşturduğumuzu düşünün. Bu X ne kadar büyük olursa araç o kadar iyi yol tutar. Sedan veya hatchback diye genelleme yapmaktan ziyade araç bazında karşılaştırma yapmak daha doğrudur.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi osasuna -- 4 Kasım 2009; 6:56:31 >


 
3194 Mesaj
4 Kasım 2009; 7:34:51 

ralliye katılan araçların çoğu HB, çok azı sedan.
bu yüzden HB ler daja iyi yol tutar gibime geliyor.


_____________________________

İstisnaları saymazsak ülkemde kimse işini doğru dürüst yapmıyor. Etrafınıza bakın, mutlaka göreceksiniz. Kendimizden başlayarak DÜZELTELİM!
suç işleyenleri affetmek, insanları suç işlemeye teşvik eder ve suç işlemeyenlere haksızlık yapılmış olur. DEVLETİMİZİN, SUÇU VE SUÇLUYU AFFETMESİNE KARŞIYIM.


1910 Mesaj
4 Kasım 2009; 7:41:53 

Bir aracın bütün ölçülerini eşit tuttuğumuzda geriye aerodinamik yapı kalır.Bir aracı hb ya da sedan olması aracın arka kısmıyla ilgilidir.Araçlarda aerodinamik direncin %85 i arka kısımda aracın en sonunda türbülanlı akış şeklinde oluşur ve genel olarak hb araçta bu türbülans sedana göre fazladır.Bu nedenle Nascar araçları da sedandır.Özellikle yüksek hızlarda büyük kanat, aracı kendi ağırlığından kat kat daha fazla yere bastırabilecek potansiyele sahiptir.(Yarış araçları)


_____________________________



7954 Mesaj
4 Kasım 2009; 8:05:45 

Aracın alt yapısına, yürürüne ve ağırlık dağılımına bağlıdır ikiside iyi veya kötü yol tutabilir.


_____________________________

Badass Nova


2960 Mesaj
4 Kasım 2009; 10:29:19 

araç hb tasarlanıp sonra sedanı da çıkıyor ve sedan ile hb araında alt takımda fark yoksa hb nisbeten daha iyi yol tutar. ağırlık merkezleri aynı ise fark olmaz.
ama farklı araçlar için işlr çok değişir. süspansiyon aks mesafesi gibi bir sürü etmen giriyor. ayrıca aracın ağırlık merkezi ne kdar yee yakın olursa o kadar iyi olur. spor yay amortisör değişimi kule gergileri ince yanak lastik gibi eklentilerle aracın yol tuttşu daha da artar. tabi bunları yapınca konfordan taviz gerekiyor. araç ne kdar az esnerse o kdar iyi yol tutar.

mesela aracı ne kadar zorlarsam zorlayayım arkdan kopma yapmıyor ama biraz zora geldimi önden kopma çok rahat oluyor.


_____________________________



 
2814 Mesaj
4 Kasım 2009; 10:42:06 

Burada hiç Beemer kullanan yok mu? ''Ultimate driving machine'' Kaç tane hatchback'i var? Beemer'ın yol tutuşu sorunlu diyen var mı?


_____________________________

Kevgir sudan ne çıkarır ki?


1197 Mesaj
4 Kasım 2009; 10:47:55 

Genelleme yapmak zor. Ama aynı model aracın heçbeki daha dengeli olur. Örnek focusta heçbek arkası daha kısadır bu yüzden spin atma eğilimi daha azdır. ( Fizikteki moment gereği) .

local://upfiles/737396/1B425304001D4542A7E6CA549FE91270.jpg

local://upfiles/737396/84FEDF17BC72470F936F3D97024B0F0D.jpg


Ekteki dosya (2)


< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erakcora -- 4 Kasım 2009; 10:59:54 >


_____________________________



4107 Mesaj
4 Kasım 2009; 10:57:05 

Ben de uzun zaman önce bir yerde okumuştum burada da okumuş olabilirim. O yazıyı okuyana kadar HB daha iyi yol tutar diye biliyordum yalnız o yazıda bilinenin aksine Sedan ların daha iyi yol tuttugu yazıyordu acıklamasıyla beraber.


_____________________________


2001 Megane Coupe 1.6
2004 Golf Pasific 1.6



2960 Mesaj
4 Kasım 2009; 11:10:09 


quote:

Orijinalden alıntı: oldsalt

Burada hiç Beemer kullanan yok mu? ''Ultimate driving machine'' Kaç tane hatchback'i var? Beemer'ın yol tutuşu sorunlu diyen var mı?

hepsi yan yan gidiyor .16 ları dışında arkadan çekişli araçlar bence ''ultimate driver'' istiyor


aracın eni boyu orantılı olsun savrulma azalır. linea t-jet test ettim esp asr versiyonu hızlı bir köprü geçişinde (90 gibi) çok esnedi aynı şekilde arkdaşın a4 üde yolda çok esniyor zıp zıp gidiyoruz bizim araç daha az esniyor hatta bizim araçta sorun mu var diye servis gitmiştim sert amoritösrlerden dediler. ama yaylana yaylamna gidenler daha konforlu geliyor bana. birde arkada bağımsız süspansiyon olmayan araçlar virajda sanki daha çabuk arkayı bırakıyor


_____________________________



 
547 Mesaj
4 Kasım 2009; 11:54:18 

Bir araç ne kadar uzun olursa savrulmasu o kadar kolay olur. Çoğu araçta belki hissedilmeyecek kadar yakındır ancak. Uç örnek olarak viraja giren kasalı tırın kasasının ne kadar savrulacağını kasasıs girince ne kadar yolda kalacağını gözününüzün önüne getirirseniz.
Yol tutuş biraz genel bir terim olduğu için ufak karışıklıklar olabiliyor tabi. Sedan yere yakın bir araç daha iyi yapışırken hb leylek gibi kalabilir.Burda işin rengi değişiyor.Nascarda baktığımızda yollarda olması gerekenden çok eğim var zaten olabildiğince aracın tamamımını yere yapıştırma durumu. Nascar da özel bir durumdur o yüzden bu konuda bizi yanıltabilir.


_____________________________



 
416 Mesaj
4 Kasım 2009; 12:53:05 

Hatchback ler daha iyi yol tutar


_____________________________


Astra


5897 Mesaj
4 Kasım 2009; 16:37:17 

Kendi sınıfında yol tutuşta referans gösterilen Focus'un HB'sinin sedanından daha iyi yol tuttuğunu okumuştum bir dergide. Ama her markada bu böylemidir bilmiyorum.
Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Otomobil Genel » Araç tercih-kıyaslama » SEDAN MI? HATCHBACK Mİ?iyi yol tutar??
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.742