< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ege.. -- 5 Mart 2018; 2:16:31 > |
|
_____________________________
|

< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ege.. -- 5 Mart 2018; 2:16:31 > |
|
_____________________________
|
|
Bu aracı almayı düşünenlere fikir vermek için tecrübelerimi paylaşmak isterim. 2 ay önce skypack paket 1.3 motor aracımı teslim aldım ve şu ana kadar 1.500 km yol yaptım yani yorum yapabilecek kadar kullandım diye düşünüyorum. Öncelikle 6 yıl severek kullandığım ancak artık bana masraf çıkarmaya başlayan 2018 model 3008 dizel arabamı satarak yeni bir araba arayışına girmiştim. Bu arayış gerçekten çok uzun sürdü diyebilirim test etmediğim araba kalmadı, hibrit elektrikli ne ararsanız var. Sosyal medya ve forumlarda analizleri okudum, kullanıcı deneyimleri vs. İşin sonunda 5 araba arasında kalmıştım, yeni 3008, toyota c-hr, honda hr-v, countryman elektrikli ve qashqai. Tabi bu 5 seçeneğe gelene kadar daha bir çok modele de gidip bizzat baktım araştırdım ama örneğin elektrikli alternatifi olarak mini countrymande karar kılmıştım. Her ne kadar hibrit araba almak çok istesem de ne yazık ki arka yaşam alanı ve sınırlı bagaj bagaj nedeniyle ilk elenenler honda ve toyota oldu. 6 ve 10 yaşında iki çocuğum var ve sürekli aktivite halinde olduğumuz düşünülünce arka yaşam alanındaki konfor ve bagajın kullanışlılığı çok önemli bir kriterdi benim için. (Bu arada corolla cross diyenler çıkabilir aranızdan ama onun da arka yaşam alanı yeterince büyük değil ve daha önemlisi tasarımı asla benim tarzım değil) 3. elenen ise yeni kasa 3008 oldu, açık söyleyeyim eski arabamdan o kadar memnundum ki muhtemelen yeni kasasını hemen alacağımı düşünmüştüm. Ancak arabayla teste çıkıp detaylara inince efsane haline gelmiş modele resmen yazık ettiklerini fark ettim, öncelikle arka yaşam alanı küçülmüş basık bir hale gelmiş, ayrıca arka dış tasarımı da beğenmedik. Neyse bunları görmezden geliriz diye düşündüm ancak bu arabanın allure paketini satın alırsanız işler çok garip bir hal alıyor. Arabada 360 kamerayı falan bırakın ön park sensörü yok ! Devasa boyutlarda bir araba için kabul edilebilir bir eksiklik değil daha da kötüsü sonradan da takmıyorlar. Bagaj kapağı hayatımda gördüğüm en ağır kapak olabilir, hadi en azından o serviste takılıyor. Arkada kol dayamayı da kaldırmışlar, arabanın yarı otonom sürüş sistemi de yok. Yani GT paket almayacaksanız benden uzak durum demişler resmen. Son düzlükte mini countryman ve qashqai kaldı. Hatta mini countryman siparişimi bile oluşturmuştum. Bu iki araba arasında o kadar kaldım ki hala bile acaba diyorum, işin özeti iki arabayı da çok beğendim ama mini countryman çok daha heyecanlı ve haliyle yenilikçi bir tercih olacaktı, ne var ki arabanın elektrikli olmasının uzun yolda sıkıntısı bir yana yarı otonom sürüş sistemi olmaması beni üzdü. Yani şehir içinde kullanacak olsaydım sadece kesinlik mini yi alacaktım, ancak uzun yolda işler çok değişiyor arkadaşlar maalesef. Elektrikli arabanın kullanım detaylarına bütün o tartışmalara burada girmeye gerek yok bence o tamamen ayrı bir konu. Sürecin sonunda Nissan arabamı teslim aldım ve artık 1.500 km yol yaptım, bayramda 500 km kadar uzun yol şeklinde kalanı şehir içi. + ve - yönlerine geçeyim; + Dış tasarımını çok beğeniyorum, göreceli bir konu ama makyaj öncesi halini satın almazdım öyle düşünün, ufak bir makyaj arabayı bu kadar dinamik gösterebilirdi ancak. + Arka yaşam alanı ve buradaki fonksiyonellik müthiş bu sınıfta ne ararsanız size sunuyor, cam tavanı çok büyük olduğu için zaten arabanın içerisi çok ferah genel olarak. + Bagaj yeterli büyüklükte ama buna ilave olarak çok da kullanışlı bölmeli yapı sayesinde. 3008 in bagajı biraz daha büyüktü ancak bu arabanın bagajı daha kullanışlı. Ayrıca bagaj kapağı çok hafif olduğundan elektrikli sistem taktırmadım. + Uzun yoldaki konforuna bayıldım, yarı otonom sistem çok stabil çalışıyor zaten sonradan araştırdığımda Nissan propilot sisteminin rakipleri arasında öne çıktığını da gördüm. Uzun yoldaki konfora katkı sunan diğer etken yalıtım, yani 3008 e göre yol ve rüzgar sesi fark edilir ölçüde az. Makyajlı kasada bu konuda ilave yalıtım yaptıklarını da sonradan öğrendim. + Vaat ettiği bütün sistemler çok stabil çalışıyor aracın, yani araba anında carplay bağlantısını yapıyor, sensörler ve kameralar çok hızlı tepki veriyor, otomatik kapı açılıp kapanması vs her şey sorunsuz ve hızlı. + CVT şanzıman ve motor uyumu çok başarılı ve konforlu hissettiriyor sürüşte, vites geçişi diye bir şey zaten anlamıyorsunuz. Nötr olduğum konu olarak ön konsol diyebilirim yeterince modern ama heyecan verici değil, keza ekranlar da asla demode değiller çözünürlükleri falan da gayet başarılı. Ama ön konsol tasarımı olarak çok daha heyecan verici ve yenilikçi tasarımlar var artık başka markalarda. Örneğin ben 2018 de 3008i kullanmaya başladığımda o kadar etkilenmiştim ki her seferinde heyecan duyuyordum, bu arabada öyle bir his almıyorum. Zaten bu araba genel olarak beni heyecanlandırmıyor ama üzmüyor da vaat ettiği her şeyi sağlıyor. - Bence arabanın tek bir eksi yanı var ki bazıları için çok önemli olduğunu biliyorum, bu araba hibrit falan değil arkadaşlar. Motor detayında mild hibrit yazmasına kanmayım, bence tüketiciyi yanlış yönlendiren bir konu. Yakıt tüketimi için İstanbul şehir için 10 12 litre arası yakmanız çok normal boşuna arabamda bir sorun mu var diye düşünmeyin. Zaten hibrit araçlar haricinde benzinli hiç bir motor 9 10 litre aşağısında yakmaz bu ağırlıkta ve sınıfta, unutmayın iğrenç istanbul trafiği için konuşuyorum. Benim 3008 dizelim şehir içinde 8 litre civarında yakıyordu, şu anda ise aynı yollarda tüketimim 10 11 litre civarlarında bu arabada. Dipnot olarak; araba alacaklara tavsiyem şu hesabı yapmayı unutmasınlar, yakıt ekonomisinde şehir içinde ne kadar yol yaptığınızı hesaplamanız lazım zira şehirlerarası yolda hemen hemen bütün modern c sınıfı arabalar benzer enerji masrafı çıkarır. Dizel, hibrit, benzin ya da elektrikli çok manalı farklar çıkmaz. Örneğin ben 3008 dizel ile şehirlerarası 5 litre civarında yaktığım yolda bu arabamla 6 litre yaktım. Hibrit bir arabayla bu yolu yaparsanız saatte 120 km hızla zaten elektrik devrede olmadığından en az yakacağınız yine 6 -6,5 litre olur. Elektrikli bir arabada ise bu hızlarda uzun yolda rejeneratif fren vs olmadığından 20 kw dan aşağı tüketiminiz olmaz oda havalar iyi olacak. 20 kw * 12 TL = 240 TL masrafınız olur yani 100 km için. Qashqai de 6 * 45 TL = 270 TL masraf yapıyor. Şehir içinde ise işler terse dönüyor, kabaca şöyle hesap yapın 100 km için elektrikli araba 150 TL, hibrit 250 TL bunun gibi benzinli ise 550 TL civarında masrafı olacaktır. Benim şehir içinde yıllık yaptığım yol 6 bin kilometre civarında yani elektrikli arabada tasarruf 25.000 TL, hibrit arabada tasarruf ise 15.000 TL. Arabayı satın alırken ödediğimiz rakamları düşününce bence kafa yormaya değmez rakamlar. O yüzden en az 10 15 bin kilometre şehir içi yol yapıyorsanız gerçekten tasarruf etmeye başlarsınız enerjiden. (Elektrikli arabaların evden şarj imkanı göz ardı ederek bu rakamları veriyorum zaten istanbulda çoğu elektrikli araç sahibinin böyle bir imkanı yok, evden şarj ediyorsanız arabanızı 100 km masrafınız 50 TL falan olur ama hükümet buna uyanmış durumda çok uzun süreceğini düşünmüyorum bu tasarrufun ufak ufak düzenlemeler başladı zaten) |
|
Selamlar herkese,
Ankara - Akhisar, Akhisar - Ankara yolculuğumun sonucunda deneyimlerimi paylaşıyorum. Aracım 2025 Design Pack. Yolculuğa başladığımda 2100 km’idi. Git gel toplam 1170 km yol yaptım. Giderken de gelirken de klima 21-22 derecede otomatikteydi. Ara ara hızlandı ara ara yavaşladı tahmin edeceğiniz üzere. Gidişte ortalama hızım 98 km/h (yola sabah saat 07:30’da çıktığımı ve Eskişehir yoluna bağlanana kadar yoğun şehir içi trafiğini de yaşadım yaklaşık yarım saat kadar dur kalk trafikte sürüş gerçekleşti), gidiş dönüş ortalama hızım ise 88km/h yol bilgisayarına göre (giderken yalnız gittim dönerken ise eşim, kızım, 1 adet bavul, 20-25 litre zeytinyağı vs. vardı). Gelelim yakıt tüketimine. Gidişte yani 570 km için ortalama 7.5 litre / 100 km. Dönüşte yani 1170 km bütünleştiği 7.6 litre / 100 km. Dönüşte bir nebze fazla yakmasının sebebi yolun 450 km’lik kısmını eşim kullanmıştı, deviri ayarlayamaması, ani hızlanma gibi konular olduğunu düşünüyorum. Gelelim uzun yoldaki duruma; araç içi tavan yüksekliği fazla olması sebebi ile ferah olmasından dolayı gayet konforlu bir sürüş oldu. Şerit takip, hız sabitleme, hız limitleme gibi özellikleri ile otomatik uzun farlar stabil çalışıyor. Ani manevralarda ya da kavşaklara hızlı giriş çıkışlarda şeritten çıkma/girme konularından dolayı şerit takip biraz sert davranarak aracın hızını kesebiliyor. Ben yan aynaların görüş açısını da oldukça beğendim. Aracı eşime aldığım için daha çok eşim kullanıyor ama yüksek olması, güvenilir bir duruş sağlıyor. Her zaman her şeyin daha iyisi vardır mutlaka ama bence fiyat performans anlamında sınıfını yüksek puanla geçer bir araç. Alanlara ya da almak isteyenlere yardımcı olur umarım paylaşımım. |
|
Yaklasik 3 ayi devirdik aracla, 2 net sikinti görüyorum. 1. hızı cok belli ediyor arac, eski vw aracimda 100e kadar hic hızı yansıtmıyordu sürücüye. Ön cam kaynakli mi anlamadım. 2. ise virajda sanki fazla yatıyorum aracla. Emniyet kemeri bile hizli virajda beni tutamıyor.
|
|
goruntu algısı arabayı basıtlestırır gıbı
|
|
Her ay artıyor ben anlamadım euro 7 lırayken 1200 lıra olan servıs bakım bedelı 6 lıra oldu 1480 lıra en son dalacam birine . . .
Ayrıca 3 yasındakı araca aynı bakımı 700 lıraya yapıyorlar.bu demek oluyorkı 700 lirasıda bize enayilik bedeli |
|
Aracım QASHQAİ 2016 model 1,5 dizel - izmirde 2 tane yetkili servis var biri en dusuk 660 tl diğeri 700 tl dedi ;
SERVİS BAKIMLARI MOTOR YAGI , YAG FILTERSI, HAVA FILTERSI VE POLEN FILTRESI DEGISIMINI ICERIR … bende gittim 5 LT (5-30 partikullu) ELF yag aldım (150tl) (servıslerden bırı elf bırı castrol yag kullanıyor) ranault yag fıltresı aldım kı orjınalı de bu ıcınden cıkan da aynısı (25 tl) hava ve polen fıltresı aldım bosch marka toplam 100 tl (yan sanayı 65tl, cok hassassanız yada bebek varsa man filter 150 tl secım sızın cok bı farkı yok bence yanı toplam 275 tl tuttu , 3. sanayi sıtesınde dere kıyısındakı bi özel nissan servisine gitim ki usta da yetkılı servıste calısmıs yıllardır, parcaları degıstırdı kontrollerı yaptı ve motoru yıkadı toplam 100 tl aldı yanı 375 tl ye işlem tamam ;) …… extradan on balatayı da degıstırdım onda da nikko veya casati marka balatayı onerdı ki onda varmıs gıdıp ben almadım , on balata malzeme ve işçilik toplam 100 tl verdım kı servıs 430 tl demıstı ... |
Qashqai Kulübü
Qashqai Kulübü, Nissan'ın 2007 yılından bu yana ürettiği popüler bir kompakt SUV modelidir. Türkiye'de 2008 yılından beri satışa sunulmakta olup, kullanıcılar arasında oldukça beğeni toplamıştır.
Qashqai, Nissan'ın crossover segmenti için tasarladığı ilk modellerden biridir. Geniş iç hacmi, yüksek sürüş pozisyonu ve konforlu sürüşü ile kullanıcılar için cazip bir seçenek haline gelmiştir.
Nissan Qashqai Araba Fiyatları
Nissan Qashqai'nin ikinci el fiyatları, model yılına ve aracın durumuna göre değişmektedir. İkinci El Sahibinden sitesinde, 2011 model bir Qashqai'yi yaklaşık 100.000 TL'ye, 2015 model bir Qashqai'yi ise yaklaşık 200.000 TL'ye bulabilirsiniz.
2023 yılında sıfır bir Nissan Qashqai'nin fiyatı, donanım seviyesine göre 650.000 TL ile 850.000 TL arasında değişmektedir.
Nissan Qashqai Özellikleri
Nissan Qashqai, 1.3 litre benzinli ve 1.5 litre dizel olmak üzere iki farklı motor seçeneğiyle sunulmaktadır. Benzinli motor 160 beygir güç, dizel motor ise 150 beygir güç üretmektedir.
Qashqai'nin standart özellikleri arasında klima, elektrikli camlar, hız sabitleyici ve yokuş kalkış desteği bulunmaktadır. Üst donanım seviyelerinde ise deri döşeme, sunroof, navigasyon sistemi ve 360 derece kamera gibi özellikler yer almaktadır.
Nissan Qashqai Kullanıcı Yorumları
Nissan Qashqai kullanıcıları, aracın geniş iç hacmi, konforlu sürüşü ve güvenilirliğini övmektedir. Ancak bazı kullanıcılar, aracın yakıt tüketiminin yüksek olduğunu belirtmektedir.
Genel olarak Nissan Qashqai, aradığı araçta genişlik, konfor ve güvenilirlik arayan kullanıcılar için uygun bir seçenektir. İkinci el veya sıfır olarak satın almayı düşünebileceğiniz bir araçtır.
|
_____________________________
QASHQAİ KULÜBÜ |
|
|
_____________________________
|
|
|
_____________________________
BMW R1200GS, BMW 3.20d, Chevrolet Captiva LTZ
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ege.. -- 5 Mart 2018; 0:0:18 > |
|
_____________________________
|
|
|
_____________________________
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ege.. -- 30 Ekim 2009; 11:22:09 > |
|
_____________________________
|
|
|
_____________________________
|
|
|
_____________________________
|
|
_____________________________
![]() |
|
|
_____________________________
|
|
|
_____________________________
|
|
|
_____________________________
|
|
|
_____________________________
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mcgywer -- 31 Ekim 2009; 23:32:14 > |
|
_____________________________
|
|
|
_____________________________
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mcgywer -- 31 Ekim 2009; 23:51:23 > |
|
_____________________________
|
|
|
_____________________________
|
|
|
_____________________________
Nissan Qashqai
|
|
|
_____________________________
|