Şimdi Ara

NOKIAN LASTİKLERİ ve LASTİK HAKKINDA GENEL BİLGİLER

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3.044
Cevap
65
Favori
518.078
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yeni jantlarım gelmiş, bende koşa koşa gittim ve WR D4 leri taktırdım. Gerçekten çok sessiz lastikler. En azından kuru zeminde ilk 50km için böyle bir tecrübem oldu.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otmotvmhndsi -- 7 Kasım 2015; 18:28:30 >
  • Geçen yıl ağustos ayında Hepsiburada.com dan, olumlu yorumlara istinaden 4 adet Nokian 205/55 R16 91V Line lastik aldım,bu geçtiğimiz pazar izmir konak ta düz yolda sol arka lastik patladı,bu arada araç clio 4,neyse çıkardım stepneyi,taktım bijon anahtarını,biraz yüklendim bijon anahtarı kabak çiçeği gibi açıldı,renault a buradan selamlarımı yolluyorum,sıfırını 75 bin tl ye sattığınız araçlara artık stepne de koymuyorsunuz ya,benim ki touch versiyonu diye varmış allahtan,varmışta koymasaydınız daha iyiydi,3 şeritli akan trafikte gugumal kuşu gibi kaldım.

    Neyse,Renault'a ayarı verdikten sonra gelelim Nokian patlayan lastiğe,eve dönünce lastikçiye gittim,lastiği şişirdi,abi dedi baksana lastiğin durumuna,bütün dişlerin dibinde ve kanallarda çatlaklar var,çatlağın biride iyice açılmış lastik puf,ne bir çivi delinme vs var,sonra diğer lastiklere baktık diğer 3 üde aynı,lastikler 13 aylık daha 8000 km de diş derinliği 6-7 arasında daha.



    Bugün Kormetal ile iletişime geçtim,arıza formu yolladılar,doldurdum,4 lastiğin fotolarını ve faturayı yolladım,1 saat geçmeden aşağıdaki mail geldi



    Yeni lastikler yarın gönderiliyor.
    Gösterdikleri müşteri memnuniyeti için kendilerine teşekkür ediyorum.

    Umarım gelen lastiklerde de aynı sorunu yaşamam.
  • drakkar06 D kullanıcısına yanıt
    Lastiğinizde üretim hatası olabilir belki. Nasıl anlaşılır bilemiyorum.

    Aynı ebatta (185-55-15 H XL yük özelliğinde) ben de WR D4 lastik aldım, 1 aydan fazladır kullanıyorum. Hiçbir şikayetim yok, tam tersi yazlık Michelin Energy Saver'a yakın, belki de daha iyi frenlemesi var. Tabi bu Michelin'in kötü olmasından kaynaklanıyor muhtemelen. Bu arada ben de inşaat mühendisiyim, 40 'ıma yaklaştım ama otomobil konusunda iddialıyım. ;P

    Şaka bir yana, Honda Jazz aracımda şimdiye kadar Bridgestone Potenza RE040, Hankook Ventus V12evo, Petlas W651 kış lastiği, Michelin Energy Saver+ yaz lastiği ve Nokian WR D4 kullandım. Her lastiğin kendine göre iyi ve kötü yanları vardı. Bridgestone fabrika çıkışı lastik olmasına rağmen 2. senesinde yanakları çatlayıp, aşırı sertleşip takır tukur gider olmuştum. Zaten sesli ve sert bir lastikti, 3. yılı bitirmeden araştırıp Hankook aldım. Bu araçta kullandığım en iyi lastik buydu. Hem sessiz hem de yeterince konforluydu, yolda gidişi ve frenlemesi gayet iyiydi. 4. yılında bu da biraz sertleşti ama kullanılabilir durumdaydı, konfor istediğimden Michelin aldım. Frenlemesinin ve yol tutuşunun iyi olmadığını bilerek aldım. Yumuşak hamurlu oldukça sessiz ve konforlu, yanakları ince çünkü. Ancak frenlemesi çok kötü, havalar sıcakken aşırı yumuşayıp sakız gibi oluyor ve frenleme tamamen hikayeye dönüyor.

    Petlas kış lastiğini 4 yıl kullandım. Yumuşak hamurlu ama gayet sağlam bir lastik. Kışın karda harika, o kadar ki bazı kış lastikli araçların ilerleyemediği Kayaşehir'de rahatça yol alabiliyordum. Ama çok az da olsa sesli sayılır. Yalnız havalar biraz ısınınca iyice yumuşayıp frenlemeyi çok kötü etkiliyordu.

    Nokian'a gelirsek, lastiği taktırdığım ilk günlerde (22-25 derecelerdeydi hava), Michelin' göre bariz daha iyi frenlemesi vardı ve hala iyi. Yolda gidişi de hiç kış lastiği gibi değildi, en azından Petlas'a göre. Sanki sıradan bir yaz lastiği gibi gidiyor. Bunda yeni nesil hamurlu olması kadar ekstra yüke dayanıklılık (XL) özelliğinde olması da sebeptir muhtemelen. Lastik yeterince yumuşak hamurlu ve konforlu, ayrıca Michelin'e yakın sessizlikte. GoodYear UG9 kadar sessiz. Kar deneyimi yaşamadım henüz ama kuru havada, aldığımdan bu yana oldukça memnunum. Karda da çok iyi olduğunu iddia ediyorlar, göreceğiz.

    Nokian'ı Kormetal getiriyor, gayet büyük bir jant üreticisidir. Sitesinden ulaşabilirsiniz.


    Ufak bir not düşeyim; bu tespitlerimi Kayaşehir gibi toplu konutların sürekli inşa halinde olduğu, yani geniş iyi asfalt yollarda dahi, hafriyat kamyonları sebebiyle toz toprak ve çamurun eksik olmadığı yollarda yaptım. Aynı yolda, aynı eğimde ve aynı tozlu-çamurlu ortamdaki genel düşüncelerimdir.

    Az veya çok, bu tozlu ve çamurlu yollardaki frenleme ve yol tutuşla, yağmur yağıp da yollar temizlendikten ve kuruduktan sonraki yoldaki durum arasında ise inanılmaz fark var. Herkes gibi ben de bir fark tahmin edebiliyordum ancak birebir sıkça yaşayınca, farkın bu kadar çok olması hayret verici. Size özel söylemiyorum, bir çok kullanıcının yanıldığı nokta, herşeyin lastikte veya aracın kendisinde olduğunu düşünüyor olması. Aslında hava şartları ve yoldaki olumsuz durumlar daha fazla etkili.

    Şimdi çok daha dikkatli kullanıyorum, hangi yolda az da olsa toz, toprak çamur olduğunu bilmek zor, hele gece. Her zaman tertemiz yolda gitmeye de imkan yok, tedbirli olmakta fayda var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi talbotlago -- 27 Kasım 2015; 9:18:56 >




  • Sonunda dün Konya ya kar düştüde Weatherproof lastiklerimi deneme fırsatı buldum. İlk izlenimlerim gayet güzel. Çok aşırı kar yağmadı ama ara sokaklarda karla kaplı yollarda ve ana yolda sulu kar ve tuzla erimiş çamurumsu karda yol tutuşu gayet iyi. Hiç beni tedirgin edecek kayma eğilimine girmedi. Özellikle yolun boş olduğu durumlarda defalarca frene basarak denedim kar lastiğinden farklı bir davranış sergilemedi. Bu sabah 0 derecede yarı buz lu yollarda da kötü bir durumla karşılaşmadım. Hatta aracın biriki yüksek ihtimal kar lastiği yoktu benim gittiğim yola sağdan girerken frene bastığında tüm kontrolünü kaybetti sağ sol slalomlarla zor durdurdu aracını. Bende merak ya işe giderken geri döndüm onun çıktığı yoldan aynı şekil denedim frenede bastım ama kontrolü kaybedecek bir durum oluşmadı. Sözün özü 3 saat yağan karda ben lastikten memnun kaldım. İlerde daha yoğun kar ve buzlu ortamlarda karşılaşırsam inş o zamanki izlenimlerimide paylaşırım.




  • weatherproof ile çıktığım kartalkayanın videosu

    https://www.youtube.com/watch?v=rtSSMUbnRSE
  • Size karlı ve buzlu yolda yaşadığım birkaç günü özetleyeyim:
    Bu kış İstanbulda çok kar yağdı..ben pendik aydosta ciddi derecede yokuşları olan büyük bir sitede oturuyorum..istanbulun en yüksek mevkisi burası..kardan dolayı site içinde yollar birkaç gün kapalıydı..kar bittikten sonraki birkaç gün de buzlu kar şeklindeydi yollarımız..herkes aracını ana yollarda bırakıp evlerine yürüyerek geldi..Çoğu kimse de araçlarını sitede bırakıp işlerine toplu taşıma araçlarıyla gittiler..Abartmıyorum; ben ise aracımla çıkıp sitedeki evimin önüne gelmeyi başardım
    hatta bir keresinde site içinde ilerlerken karşımdan yürüyerek gelen bir komşum beni durdurup ''sakın ha araçla çıkma geri gelemezsin''dedi. Oysaki ben dönüş yolundaydım ''Benim 4x4 goodyear kar lastikli jipim var..caddeye bırakıp geldim..sen nasıl gelebildin..'' diye hayretler içinde kaldı..ben de ''Nokian kar lastiği kullanıyorum'' dedim

    Ben memnun kaldım..kar ve ıslak zemindeki performansı gayet iyi..desen tasarımı da hoş bence

    Aracım 2.kasa citroen C5 1.6 önden çeker..lastiklerim Nokian WR D3 225/50/17




  • Geçen yıl ağustos ayında Hepsiburada.com dan, olumlu yorumlara istinaden 4 adet Nokian 205/55 R16 91V Line lastik aldım,bu geçtiğimiz pazar izmir konak ta düz yolda sol arka lastik patladı,bu arada araç clio 4,neyse çıkardım stepneyi,taktım bijon anahtarını,biraz yüklendim bijon anahtarı kabak çiçeği gibi açıldı,renault a buradan selamlarımı yolluyorum,sıfırını 75 bin tl ye sattığınız araçlara artık stepne de koymuyorsunuz ya,benim ki touch versiyonu diye varmış allahtan,varmışta koymasaydınız daha iyiydi,3 şeritli akan trafikte gugumal kuşu gibi kaldım.

    Neyse,Renault'a ayarı verdikten sonra gelelim Nokian patlayan lastiğe,eve dönünce lastikçiye gittim,lastiği şişirdi,abi dedi baksana lastiğin durumuna,bütün dişlerin dibinde ve kanallarda çatlaklar var,çatlağın biride iyice açılmış lastik puf,ne bir çivi delinme vs var,sonra diğer lastiklere baktık diğer 3 üde aynı,lastikler 13 aylık daha 8000 km de diş derinliği 6-7 arasında daha.



    Bugün Kormetal ile iletişime geçtim,arıza formu yolladılar,doldurdum,4 lastiğin fotolarını ve faturayı yolladım,1 saat geçmeden aşağıdaki mail geldi



    Yeni lastikler yarın gönderiliyor.
    Gösterdikleri müşteri memnuniyeti için kendilerine teşekkür ediyorum.

    Umarım gelen lastiklerde de aynı sorunu yaşamam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tamer Teknik Servis -- 4 Ekim 2017; 20:31:20 >




  • Kışın idare etsin, yazın başarılı olsun diyorsak; Pirelli Cinturato A/S

    Kışın çok başarılı olsun, yazın ortalama performans göstersin diyorsak, Goodyear Vector 4 ve Nokian Weatherproof

    Yaz kış yeterli olsun diyorsak Crossclimate
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ds4

    Arkadaşlar cuma günü citroen ds4 marka aracıma 225/45/18 boyutunda nokian wr d4 kış latiği taktırdım. cumartesi günü düz bir alanda yaptığım hızlanmada 120 km üzerinde ciddi ve dışarıdan bakılınca dahi anlaşılan direksiyonda titreme olduğunu farkettim. hız arttıkça tireme dahada artıyor ve 140 km üzerine çıkmaya korktum. lastikleri takmadan bir gün önce 200 km civarı uzun yol yaptığım için öncesinde böyle bir sorun olmadığından eminim.

    o gün aynı zamanda citroen servisine yıllık bakıma gidecektim. citroen serviste aracın rot-balans ayarının normal olduğunu ve ancak lastiğin atlama yaptığını belirttiler. lastiklerin düzgün oturtulamamış olabileceğinden (?) veya lastiklerde üretim hatası olabileceğinden bahsedildi.

    lastikleri citroen servisinde tekrar söktürüp/taktırmak istemedim, birkaç gün içinde bir nokian bayisine gidip durumu anlatmaya çalışacağım. sizlerin bu konuda görüşleri nelerdir?

    sizce sorun çözülemezse firma lastiğin arkasında durup değişim yapar mı? aracı şehir içinde eşimde kullandığı için bu şekilde kullanmayı düşünmüyorum.

    Dün Nokian bayisi iletişime geçtim ve beni servislerine çağırdılar. Lastikleri baştan takılacağını eğer halen titreme sürerse değişim için ellerinden geleni yapacaklarını belirttiler. Önce lastikler janttan ayrılmadan rot balans yapıldı ve test sürüşü yapıldı. Sonuç tüm titreme sorunu geçti :)

    Lastiklerin rot balansını yapan ve hiçbir sorun olmadığını ifade eden citroen servisinide gerekli yerlere şikayet edeceğim.




  • Merhaba,
    Ankara incekte oturuyorum Ankara merkeze göre genede 5-6 derece soğuk ve sabahları sis nedeniyle sürekli buzlanma oluyor. Aracıma hem yazlık hemde kışlık lastik ihtiyacı olduğu için nokian weatherproof ve diğer 4 mevsim lastiklerini karşılaştırdım araştırdım. Sonunda en doğrusu Nokian'a yazıp onlara sorayım dedim İngilizce problemim yok aşağıdaki mesajı Nokian'a gönderdim.

    Message: Hello,
    I am going to replace my Hyundai i30 2009 winter tires. its size is 195 65 r15 91t. Old ones is goodyear ultragrip 7. I am living in Ankara Turkey. My home a bit apart from city and in the upper part of the city. There is 40-50 cm snow sometimes in the winter and lots of days there is black ice on the road. Summer it is up to 40 degree cantigrad hot. I have 3 cars and bored changing tires every year two times. Is it recommandable to use weatherproof in this condition or better to look D3 or D4 winter tires and in the spring also buy another set of summer tires also.
    Thanks alot for yours help.

    Türkçeye çevirisem
    2009 Hyundai i30 aracımın lastiklerini değişitreceğim ölçüleri 195 65 r15 91 eski kullandıklarım goodyear ultragrip 7. Ankarada yaşıyorum evim şehirden biraz uzakta yüksek kısımda. Kışları 40-50 cm kar olduğu zamanlar oluyor ve sürekli buzlanma var yazları 40 derece sıcak oluyor. 3 tane aracımız var ve her yıl 2 kez lastik değiştirmekten sıkıldık. Bu şartlar altında Nokian Weatherprof kullanımını önerirmisiniz yoksa bir takım wr d3 veya wr d4 ve kışlık ve 1 takım yazlık lastik almamımı önerirsiniz. Teşekkürler.

    Nokian'dan aşağıdaki cevap geldi.

    From safety point of view I recommend to buy Nokian WR D4 to winter use and Nokian Line to summer use.

    Türkçeye çevirisem güvenlik açısından kışın Nokian WR D4 yazın Nokian Line lastik kullanmamaı önerdiler Ankara incek için.

    Bu cevabın üzerine bir takım kışlık bir takım yazlık lastik almaya karar verdim.
    İyi Günler.




  • Bugun aracima 225 45 17 H94-Xl etiketine sahip kis lastigini aracima taktirdim..

    Su an hava 10 derece ve guzel...

    Lastiklerin tanesi 375 Tl..

    Yazlik olarak Michellin Primacy 3 kullaniyorum 1,5 aylik lastikler..

    Inanir misiniz bilemem ama yazlik lastiklerimden daha sessiz ve Konforlu..Bu kadarini beklemiyordum acikcasi...Hava guzel olmasina ragmen biraz limit denemesine girdim...Voraj da cok guven veriyor yaz lastigi gibi Masallah..

    Sadece 120 Km/s keskin bir viraja girdigim de ( oldukca keskin ) Arac cok hafiften arkasini birakir gibi oldu...

    10 derece gunesli bir hava dan bahsediyorum...

    Haftasonu yogun kar geliyor İstanbul'a..

    Yine deneyimlerimi paylasacagim...

    Sirket araci olarak 2 arac kullaniyorum lassa ve petlas...Nokian'nin verdigi sesssizlik ve konforu, guveni kesinlikle veremiyor...Alakasi yok yani..
  • ankara da 21.01.2016 perşembe: gece (-2c) ve gün (max+1c) boyunca kar yağdı. akşam 17:00 civarı (hala kar yağıyorken ve hava 0c) deneme için evin çevresindeki ara yollarda sürdüm. hiçbir yerde buz (zeminde, kar altında vb) olduğunu düşünmüyorum.
    NOKIAN wr D4 185/55/15 araç 2013 fiesta. Ara yollar düşük hızlarda kullanım(max 50km/sa), orta eğimli yokuş da var, hava 0c.
    bol kar ve ezilmiş kar performansı(beyaz kar): çok iyi
    sulu/bozulmuş/eriyik kar performansı (griye, kahverengiye dönmüş eriyik kar): iyi
    sulu kar da performans bol ve ezilmiş kar a göre daha düşük. D4 için forumda bir yerde bir arkadaş daha bu durumdan bahsetmiş. ben de aynı deneyimledim. kötü değil ama farkedilir daha zayıf performans. bu bütün kış lastikleri için geçerli olabilir. bu vesile ile arkadaşları uyarayım
    "0c ve altındaki sıcaklıklarda bol ve sıkışmış kardaki gidişinize bakarak eriyik-sulu kara dalmayın: aynı sey değil."
    virajlarda ya da düz yolda (denemek için) direksiyonu sağa sola çevirdiimde arabanın hafif kaydığı oldu ama hiçbir zaman dağılmayı bırakın kontrolü kaybettiğimi bile hissettirmedi.
    yokuş yukarı ezilmiş kar sakin kalkışta pati olmadı. hafif yüklenirsen hafif patiye düşüyor.
    yokuş aşşağı veya düzde hafif sert fren de abs ile durdu.(kuru zeminde abs devreye girmezdi)
    sonuç: (buzsuz) kar-kıyamette D4 ü beğendim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drakkar06 -- 30 Ocak 2016; 11:00:15 >




  • Az önce kışlık olarak yeni 16 jantlar ile birlikte aldığım 205-55-16 Nokia'n D4 lastiklerimi karda deneme imkanı buldum, yaz lastikleri ile arasında dağlar var.Bir çok aracın düz yolda bile kalkmakta zorlandığı yerleri bırak ben çok rahat bir şekilde yokuş bile çıktım test amaçlı, baktım kalmadan ilerliyor çocukları çağırdım hadi karda eğlenmeye gidiyoruz diye 😁👍
  • Cnrps C kullanıcısına yanıt
    Hocam Nokian firması Ceo'sunun mail adresini buldum,mail attım. Tüketici Hakem Heyetinede gidecem
  • lordford50 kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    Öncelikle tavsiyeleriniz için teşekkür ederim. Nokian 205/55 R16 91H WR D4 RFT kış lastikleri dün taktırdım, 2016 48 hafta üretimli, öncesinde stoklarda yoktu vs derken Beylikdüzü'de Nokian bayiinde taktırdım.
    Eşim lastikçiden çıkınca deneme yaptı ve buzlu yolda sert fren yaptı, araba küt diye durdu biz şokk bu kadarını beklemiyorduk açıkcası, aracım 1.18 arkadan itişli olduğu için çok kolay pati atıyordu, sert frenin ardından hızlı bir kalkış yaptık bir şok daha :D ve inanılmaz derecede konfor sağladı, yazlık intercontinental lastikleri bir daha kullanmamayı düşünüyorum ( Borusan'ın orjinal lastiği) olmasına rağmen.
    Değerli tavsiyeleriniz için çok teşekkür ederim artık yolda çok daha güvende hissediyorum.
    Ufak bir dipnot; eşim kendisine de nokian lastik alacak :) ve bayii Nokian'ı keşif ettiyseniz bir daha vazgeçemeyeceksiniz, dedi. Tekrar teşekkürler




  • waterprof 4 mevsim aldım yoğun karda yokuş yukarı veyadağı dik yokuş aşağıda çok tatmin edici sonuçlar karda makas attığım bile oldu çok güven veren bir lastik tavsiye ederim
  • Yaklaşık 15 gündür nokian eline2 205 55 16 94w xl lastik kullanıyorum, gerçekten sessiz yumuşak ve tutunması güzel bir lastik, ıslak zemin tutunması da çok etkileyici. Kesinlikle tavsiye ediyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Blade__

    Arkadaşlar aracım 97 ford mondeo Bursa da yaşıyorum dolayısı ile burada kış malum yılda en fazla 4-5 gün kar görüyoruz bursa için kış lastiği sizce gereklimi yoksa 4 mevsimmi kullansam

    Lastik ebatlarım 185 65 R14 ben iki lastik arasında kaldım ama 4 mevsime daha çok kayıyor gibiyim tavsiyeniz nedir acaba

    Nokian 185/65 R14 86T WR D4

    http://www.lastikportal.com.tr/u3259/lastik-jant/nokian/nokian-185-65-r14-86t-wr-d4-kis-lastigi-48-2016-2.html

    Nokian 185/65 R14 86T Weatherproof 4 Mevsim 08/2017

    http://www.lastikportal.com.tr/u3229/lastik-jant/nokian/nokian-185-65-r14-86t-weatherproof-4-mevsim-08-2017-2.html

    Teşekkürler





    +7 derecenin altında kış lastiği kullanmak gerekir.
    BURSA nın 3-4 aylık hava durumuna baktım,
    10 kasımdan itibaren 7 derecenin altına iniyor, mart sonuna kadar.
    4.5 ay boyunca 1-2-3-4-5 derecelerde seyrediyor.
    5 DERECENİN ÜZERİNE ÇIKMIYOR, SIFIRIN DA ALTINA DÜŞMÜYOR.
    .
    2 tarz çivisiz kış lastiği vardır.
    Bursada; Erzurum-kars gibi ağır kış şartları olmadığı için
    NOKİAN Hakkapeliitta R2 ve
    MİCHELİN X-Ice Xi3 gibi ağır kış lastiği kullanmanıza gerek yok.
    ama yaz lastiği de kullanılmamalı.
    NOKİAN WR D4 gibi normal kış lastiği kullanılması gerekir.
    yazın da mevcut yaz lastiklerinizi kullanırsınız.
    yani 4 ay kış lastiği, 7-8 ay da yaz lastiği kullanmak en doğrusudur.
    .
    4 mevsimlik olarak da 2 tarz 4 mevsimlik lastik vardır,
    michelin ve kleber gibi markalar yazlık lastikten türetilmiş, kış özelliği yüklenmiş 4 mevsimlik lastikler vardır ki bursa için bu tarz lastikler kullanılabilir. ama sizin bahsettiğiniz ebat yok.
    MICHELIN CrossClimate+
    KLEBER quadraxer 2
    .
    diğer markalarda ise kış lastiğinden türetilmiş, yaz özelliği tanımlanmış 4 mevsimlik lastikler vardır.
    karadeniz gibi yerlerde kullanımı uygundur. bursada kışın sorun olmaz ama yazın memnun kalmayabilirsiniz.
    NOKİAN weatherproof
    GOODYEAR vector 4seasons
    .
    aracınız 97 model ford escort mu? mondeo mu?
    2.0 cc mondeo ise 596 mm çapında tofaş lastiği kullanmak abes olmuş.
    615 mm ÇAPINDA 185/70R14 KULLANILABİLİR BENCE.


    kışlık:
    http://www.hepsiburada.com/oto-lastikler-c-259720?filtreler=jantcapi:14;tabangenisligimm:185%E2%82%AC20mm;kesitorani:70;mevsim:K%E2%82%ACC4%E2%82%ACB1%E2%82%ACC5%E2%82%AC9F;fiyat:170-320&siralama=artanfiyat

    yazlık:
    http://www.hepsiburada.com/oto-lastikler-c-259720?filtreler=jantcapi:14;tabangenisligimm:185%E2%82%AC20mm;kesitorani:70;mevsim:Yaz;fiyat:185-max&siralama=artanfiyat




  • Her ne kadar kış lastikleri konuşulsa da ben daha çok yaz hatta yüksek performans serisi lastikleri tecrübe ettim. Hatta Türkiye^de en fazla tecrübeye sahip kişilerden birisiyim sanırım.

    Ben Zline serisi yüksek performans serisini kullandım. 1 seti paramparça olana kadar , 1 seti ömrünün %70 i kadar kullandım. Şu anda 3. set 3 seneyi aştı 4. senesine geldi. Yaza onları da değişeceğim. Muhtemelen yine nokian alırım. Vazgeçememe sebebim ise ıslak zeminde rakipsiz olması. Kuru zeminde tuttuğu kadar ıslak zeminde de tutuşu var. Bu performansı da yabancı sitelerde de tescilli.

    Lastiği övmeden önce negatif yanlarını yazayım. Ancak bu negatif yanların bolluğu biraz da bu kategori özelliklerindendir.

    -Lastik ucuz değil. Belki Goodyear veya Continin en üst serisinden ucuzdur ama petlas gibi alt seviye ürün zannedenler pahalı diyor. Lastikler her alanda üst seviye fiyat da dolayısı ile pahalı.
    -Lastikler aşırı yumuşak. Bu yüzden Lassa gibi aldım 10 sene değişmem diye birşey yok. O mantık zaten saçma. Ancak nokian Zline ı zaten isteseniz de 10 sene kullanamazsınız 5. sene yarılır janttan kendi çıkar gider. 3. sene her yeri çatlak içinde kalıyor.
    -yumuşak olması sebebi ile aşırı sıcaklarda biraz tutunma kaybı olabilir.
    - Özellikle Zline da yanaklar kevlar gibi bir malzeme ile güçlendirilmiş, artılarını ayrıca yazarım ama bu sertlik yüzünden komfor ince yanaklarda sıfıra yakın oluyor. Bozuk zeminde de ses yapıyor.
    - Lastik sınıfı gereği yüksek tutunmaya sahip. Dolayısı ile yakıt sarfiyatı %10 gibi daha fazla. Bunda ağırlığın da etkisi var. Pirelli p7 den 1 kilo daha ağır. ayrıca 1 litre fazla yakar.

    Peki lastiğin artıları neler ?

    +Öncelikle yol tutuş. Rakibi olan goodyear F1 assymetric veya conti Sportcontact , michelin pilot sport serisi ile hemen hemen aynı kuru hava tutunması var.
    + Asıl kerameti ise ıslak zeminde tutunma kaybı hemen hemen hiç yok. Rakiplerinin dağıldığı ıslak tutunmada tavizi yok. su birikintilerine aracın maşpiyeline kadar yüksek süratlerde girip kaymadan çıktığım oldu. Karda dahi tutunma gayet iyi.
    + Frenleme kuruda ve ıslakta cidden çok iyi. Ancak aşırı sıcaklarda biraz cıvıma olabiliyor.
    +Balon yapmıyor. yanakların kevlar destekli olması yüzünden dayanımı yüksek araç yan da yatmıyor. Direksiyon tepkileri çok net.
    +Patlamıyor. Bazı lastikleri çiviyi çeker. Artık mıknatıslanmamı yapar bilmiyorum bu lastikler pek patlamıyor. Eğer ömrünün sonuna geldiyse yarıklardan patlamaya başlıyor.
    +Kaymak asfaltta çok sessiz. Yumuşak yapısı ile komfor üst düzeyde oluyor. Tabii soğuk asfaltta Kevlar yanaklar işi bok ediyor.

    Benim tecrübemde bu lastik özellikle karadeniz bölgesinde iş yapar. İstanbulda iş yapar. Antalya gibi yerlerde belki Zline değil alt seriler kullanılabilir.

    benim aracım 2006 civic hatchback 1,8 litre manuel.2010 yılında aldığımda üzerinde sıfır km de pirelli p7 cinturato vardı. Araç bazen muhteşem yol tutuyor bazen saçmalıyordu. frenlerden memnun değildim. ilk önce gittim frenleri değiştirdim. EBC brake yarış tipi fren diski ve kevlar balata taktırdım. frenler hiç istedğim kıvama gelmedi. Sonra amortisörleri değiştirdim. Yine kimseler yok. Araç yokuşta zor kalkıyordu. ıslak havada 4 kişi bebek yokuşunu çıkamadık. VSA devreye giriyor gaz kesiyor. kapatsan patinaj çekiyor. Frenler yağmurda hiç yok. Sonra tesadüfen nokian geldi elime. O frenler birden tutmaya başladı. Virajlarda araç bambaşka bişey oldu.

    Tek negatif yan tüketim 1 litre artmıştı. Lastikleri terazi ile tarttım 1 kilo daha ağırdı tanesi.

    Ancak tercihimi güvenlikten yana kullandım. 1 Litre az yakması için yol tutuşu feda etmedim. Ve sayısız kazadan kurtulmuşumdur. Virajı farketmeyip 200 km hızla karda 3 şerit kaydığım okldu. o gün başka lastik olsa duvar girmiştim. Buna benzer bir çok olay yaşadım.

    Yaza kısmet olursa lastiklerim 4 yaşını görmeden değiştireceğim. Hepsiburada kampanyası olursa yine nokian. kısmet artık.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tamer Teknik Servis

    Geçen yıl ağustos ayında Hepsiburada.com dan, olumlu yorumlara istinaden 4 adet Nokian 205/55 R16 91V Line lastik aldım,bu geçtiğimiz pazar izmir konak ta düz yolda sol arka lastik patladı,bu arada araç clio 4,neyse çıkardım stepneyi,taktım bijon anahtarını,biraz yüklendim bijon anahtarı kabak çiçeği gibi açıldı,renault a buradan selamlarımı yolluyorum,sıfırını 75 bin tl ye sattığınız araçlara artık stepne de koymuyorsunuz ya,benim ki touch versiyonu diye varmış allahtan,varmışta koymasaydınız daha iyiydi,3 şeritli akan trafikte gugumal kuşu gibi kaldım.

    Neyse,Renault'a ayarı verdikten sonra gelelim Nokian patlayan lastiğe,eve dönünce lastikçiye gittim,lastiği şişirdi,abi dedi baksana lastiğin durumuna,bütün dişlerin dibinde ve kanallarda çatlaklar var,çatlağın biride iyice açılmış lastik puf,ne bir çivi delinme vs var,sonra diğer lastiklere baktık diğer 3 üde aynı,lastikler 13 aylık daha 8000 km de diş derinliği 6-7 arasında daha.



    Bugün Kormetal ile iletişime geçtim,arıza formu yolladılar,doldurdum,4 lastiğin fotolarını ve faturayı yolladım,1 saat geçmeden aşağıdaki mail geldi



    Yeni lastikler yarın gönderiliyor.
    Gösterdikleri müşteri memnuniyeti için kendilerine teşekkür ediyorum.

    Umarım gelen lastiklerde de aynı sorunu yaşamam.
    üstteki mesajı yazalı 1.5 yıl olmuş
    evet lastikler bu süre zarfında malesef yine çatladı ! (yan üstlerden ve kanal-diş diplerinden)
    Kormetal ile mail yoluyla iletişime geçtim,lastiklerin fotolarını istediler yolladım.
    "
    incelenmiş ve gelen yazıda ; "Lastikler de kullanım kaynaklı deforme görülmüş olup müşteri memnuniyeti olarak kabul edilmiştir" yazıyordu !
    Kullanım kaynaklı bu lastiklerin 4 ünüde çatlatmam mümkün değil :)
    Uzatmayayım,bu sefer lastikleri iade istediler,arıza formu ile beraber yolladım.Bugün yenileri yollanıyormuş.

    Lastikler evet çatlayana kadar gayet güzel iş yapıyor,fakat bu çatlama süresi bazen 1 yıl bazen 1.5 yıl gibi kısa bir süre.

    Kormetal firmasına teşekkür ediyorum.Müşteri memnuniyeti üst düzey bir firma.Lakin bir daha nokian lastik alırmıyım ?




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.