Şimdi Ara

NOKIAN LASTİKLERİ ve LASTİK HAKKINDA GENEL BİLGİLER (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3.043
Cevap
65
Favori
518.091
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İyi geceler,

    Lastik ebatı 185/60/15 olan aracıma nokian çivili lastik almak istiyorum.Bu ebatta veya denk olan 2 adet lastik temin edebilir miyiz?Şimdiden teşekkür ederim.
  • Merhaba Ali Bey,
    Ben ne yazık ki Ankara'dayım. Acaba söz konusu Continental lastikler için Ankara'da beni yönlendirebileceğiniz bir yer var mı?

    Eğer benim 185/55 R16 ebatta lastik yoksa Ankara'da yönlendirebileceğiniz jant ve lastik alabileceğim yer var mı? 175/65 R14 jant taktırıp bu ebatta lastik alma fikri aklıma giderek yatıyor.
    Şimdiden teşekkürler cevabınız için.
    Saygılarımla.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: snan1910

    Ali bey merhaba, yazlıklarda i3 kullanıyorum gayet memnunum. Kışlıklarıda nokian almak istiyorum. 165-70-r13 nokian w stoklarınızda varmı ya da 175-65-r13 de olabilir. iyi çalışmalar.


    Merhaba,

    165/70R13 Nokian W distribütör stoklarımızda vardır. Siparişinizi müteakip 1 iş günü içerisinde merkez stoklarımıza girer.

    Detaylar için tıklayınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eczsenol

    İyi geceler,

    Lastik ebatı 185/60/15 olan aracıma nokian çivili lastik almak istiyorum.Bu ebatta veya denk olan 2 adet lastik temin edebilir miyiz?Şimdiden teşekkür ederim.


    Merhabalar,

    Maalesef 185/60R15 ebadında çivili olarak bu sene hiç ürün gelmedi, Belli ebatlarda stoğumuz var ancak 185/60R15 e muadil değiller.

    185/60R15 ebadınızda çivisiz olaeak kış lastikleri var ister seniz... Nokian WRG2 modeli...

    185/60R15 Nokian WRG2 fiyat ve detayları için tıklayınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alisaglam -- 21 Mayıs 2010; 17:33:56 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpercopur

    Merhaba Ali Bey,
    Ben ne yazık ki Ankara'dayım. Acaba söz konusu Continental lastikler için Ankara'da beni yönlendirebileceğiniz bir yer var mı?

    Eğer benim 185/55 R16 ebatta lastik yoksa Ankara'da yönlendirebileceğiniz jant ve lastik alabileceğim yer var mı? 175/65 R14 jant taktırıp bu ebatta lastik alma fikri aklıma giderek yatıyor.
    Şimdiden teşekkürler cevabınız için.
    Saygılarımla.


    Maalesef Ankarada yönlendirebileceğim tanıdığım kimse yok. Ama isterseniz buradan yardımcı olabilirim. Adresinize teslim edebiliriz.
  • selam,
    2009 yılı 205/55/16h kış lastikleri için yapılan adac testindeki nokian test sonucu için görüşlerinizi alabilirmiyiz? (12)
    syg.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hakan Torun

    selam,
    2009 yılı 205/55/16h kış lastikleri için yapılan adac testindeki nokian test sonucu için görüşlerinizi alabilirmiyiz? (12)
    syg.


    Merhaba Hakan Bey,

    Bu test konusunu birkaç kere, farklı konu başlıkları altında hepbirlikte irdelemiş ve görüşlerimizi paylaşmıştık. 2009 yılının ADAC testini ilk inceleyenlerdenim... Her yıl olduğu gibi...

    ADAC, AUTO BILD, ACE LEKRAND vb.... birçok test kuruluşu avrupanın ciddi kuruluşları arasında yer alır, avrupada heleki Almanya da birçok insan bu kuruluşların testlerini ilgi ile izler.

    Bizlerde izleriz, severiz, beğeniriz... Hatta tercihlerimizde rol oynar...

    Ancak,

    Testleri sadece rakamlardan ibaret yada hangisi daha iyi yada daha kötü olarak değerlendirmemek gerektiğini düşünürüm...

    Şunu da bilmek gerek, günümüzde bir lastik üreticisi ürettiği yada üreteceği bir ürün ile ilgili - heleki bu üretici; marka bir üretici ise- detaylı bir ön hazırlık aşaması gerçekleştirir ve üreteceği ürün ile ilgili kendisine bir görev hedefi koyar, mesela derki benim üreteceğim bu lastik özellikle ıslak zeminde başarılı olacak, bu hedefi belirlemeye nasıl ulaşır? Yapmış olduğu ön hazırlık döneminde tüketicilerin beklentilerini derler ve talepler doğrultusunda sektöründe eksik gördüğü noktaları ürününde hedeflediği özellikler le kapatır.

    Bunları niye anlatıyorum, testler de; testi yapan kuruluşca da bir takım ön araştırmalar yapılıyor, kimlerle? tüketicilerle, beklentileri ne?, talepleri ne?, günün teknolojisi nerede? yani ne aşamada, gelen telkinler ve talepler doğrultusunda teknolojinin de seviyesini belli bir değerlendirmede tutarak, bir ortak payada da bir şartname hazırlanıyor ve test bu şartname doğrultusunda gerçekleştiriliyor.

    Farklı dış etkenleri yok sayarsak (milliyetçilik, reklamasyon vb.) testin sonucunda meydana çıkan; üreticilerin, ürünlerinin hedeflemesinin dışında gerçekleşen bir araştırmanın orrtak paydasına karşı ürünlerin ne derece cevap verebildiği...

    Diğer bir konuda, Avrupada yapılan testlerin, bizim ülkemiz fiziki şartları ile ne kadar örtüştüğü...

    Kış lastiği açısından bakarsak, günümüzde aslında, mevcut pratikteki lastik üretim teknolojileri ile yani baz taban kaplama karışımları ile hangi kış lastiği olursa olsun, karlı zeminlerde temel güvenlik değerlerinin de üzerinde, sonuçlar verebiliyor olmasıdır ki bu aslında sevndiricidir de, lastik teknolojisinin menşei gözetmeksizin insanlara ve araçlara önemli derece de hizmet edebildiğinin kanıtıdır.

    Ancak, karlı zemin dışı yüzeylerde de talepkar olan araçların ve insanların bu taleplerine aynı karlı zeminlerdeki kadar cevap veriliyor mudur?. Bu önemli bir noktadır. (Her ne kadar birçok kişi gözden kaçırsada). Demin yukarıda ne dedik, ülkemiz fiziki şartları ile ne kadar örtüşüyor test sonuçları, aynı şekilde de ülkemizdeki sürücülerin ve araçların talepleri ile ne kadar örtüşüyor...

    Kimi sessiz olsun der, kimi bastım mı dursun der, kimi savrulmasın kesinlikle der, kısaca der de der...

    O nedenle ADAC gibi kuruluşların yaptıkları testler, bir referans taşıyabilir ancak sizin yada Ahmet Bey'in taleplerine, kullanım esnası koşullarına cevap olur mu? Bu sorum o testin listesinin başındaki ürün içinde, sonun daki ürün içinde geçerli?

    Lastik öyle bir ürün ki, hedeflediğiniz üretim doğrultusunda verdiğiniz teknoloji ve materyali, hedeflemediğiniz kısımdaki materyalden eksilterek üretilen bir üründür, dolayısı ile bütün talepleri karşılayabilecek bir lastik üretebilmek mümkün değil...

    Son olarak, testlerde dikkat ederseniz, her sene bir farklılık göze çarpıyor, bu farklılık neden kaynaklanıyor, neden istikrar yok. Hımm bu sene X markanın ürünü çok iyiymiş demek yerine... Geçen sene çok kötüydü bu sene nasıl bu kadar iyi oldu yada geçen sene çok iyiydi bu sene nasıl bu kadar kötü olabildi sorularını da araştırmak gerek,

    Uzun oldu farkındayım, ama benim için en önemli test, müşterilerimin bana ürün ile ilgili geri dönüşleridir. Takip ettiğimiz birçok müşterimiz var dolayısı ile birçok farklı araç ve sürüş alışkanlığı var, şu ana kadarki benim istatistiğim 9/10 gibi bir oranla Nokian Lastikleri nin başarılı olduğu yönünde ve bu sadece TR genelindeki 200 küsur bayiiden biri olarak ve TR nin birçok bölgesine bu ürünü satan bir bayii olarak kendim için derlediğim bir istatistiğimin sonuçları...

    Sabırla takip eden ve okuyanlara teşekkürlerimle...




  • merhaba ali bey,

    bende sizin gibi düşünüyorum. mesela:

    1-continentalin 1.olduğuna şaşırmadım, geçen yıl goodyear nasıl 1.oldu onada şaşırmıştım. malum almanlar hep kendi markalarını severler... bence continental o kadar iyi değil...

    2-puanlamalarda her daim öne çıkarılan faktörler değişik ve farklı puanlarda olmasına rağmen neye göre 1.olunuyor...??? mesela michelin pa3 2.5 puan almış 5. olmuş. nokian 2.6 puan almış ama 12. olmuş... ilginç değilmi?

    3-ayrıca yine ilk 3 e yine sadece almanyada satılan bir marka daha eklemişler... hiç şaşmıyor değilmi? vredenstein gibi :)

    4-şahsi fikrim sert kış koşullarında 3 markadan bugune kadar şaşmadım... ya fulda kristall iglu; uludağ taksicilerinden dolayı, ya goodyear; ultragrip alt markasıyla baya yol katettiler bence, yada nokian; bence özellikle kış lastiği konusunda özel üretim teknikleri var...

    imzamdan da belki fark etmişsinizdir, mondeomu sattım. üzerinde er300 vardı. aldığım vectrada ise yeni alınmış ug7+ ler var. zaten önümüz kış. ancak yaz lastiğim yok... mart gibi nokian h alacağım inşallah... birde ug7+leri alırken bayide goodyearin efficientgrip modelini gördük... nokian h benzeri bir lastikti. ancak yanak-jant birleşimi nokian h kadar iyi değil...

    saygılar...




  • kısmetse hafda içi çivili NOKİAN HAKAPELIITTA 5'im geliyor kullanıp en kısa zamanda yorumlarımı paylaşıcam burada
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alisaglam

    NOKIAN LASTiKLERİ hakkında temel bilgi;

    NOKIAN LASTİKLERİ , Nokia Telefonlarının kurucusudur.

    Nokian'ın Finlandiya-Nokia Fabrikası, Rusya-St.Petersburg Fabrikası ve Slovenya Fabrikası olmak üzere kendisine ait 3 ana teknolojik üretim tesislerinde üretim yapmaktadır.




    Benim Nokian lastiklerin üzerinde Endonezya malı yazıyor.
    Hangi model lastikler nerede üretliyor, yazabilir misiniz lütfen?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BilimveEdebiyat -- 8 Kasım 2009; 21:35:59 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BilimveEdebiyat

    quote:

    Orijinalden alıntı: alisaglam

    NOKIAN LASTiKLERİ hakkında temel bilgi;

    NOKIAN LASTİKLERİ , Nokia Telefonlarının kurucusudur.

    Nokian'ın Finlandiya-Nokia Fabrikası, Rusya-St.Petersburg Fabrikası ve Slovenya Fabrikası olmak üzere kendisine ait 3 ana teknolojik üretim tesislerinde üretim yapmaktadır.




    Benim Nokian lastiklerin üzerinde Endonezya malı yazıyor.
    Hangi model lastikler nerede üretliyor, yazabilir misiniz lütfen?



    Merhaba,

    Evet doğrudur, muhtemelen sizin lastikleriniz ya NRe, ya i3, yada kış lastiği modeli olan W.

    Nokian ın birde zaman zaman üretim eksikliğini gidermek ve ürünlerinin maaliyetini düşürmek maksatlı anlaşmalı olduğu Endonezya da bir fabrika daha var. Her daim değil belli koşullarda bu fabrikayı da kullanmakta. Ama fabrikadaki sadece işçiler, Endonezyalı diğer herşey Fin li. Uluslararası bir kural olan üretim menşeinin ürün üzerine yazılma zorunluluğundan dolayıda MADE ın INDONESIA olması gayet doğal.

    Hangi ürünlere gelirsek.

    Nokian i3 Geçen yıl endonezya da üretildi ancak bu yıl Finlandiya da üretilecek diye biliyoruz... Ancak belki Slovenya da da olabilir net bilgimiz yok.

    Nokian H, V, ZG2 ve ağırvasıta grupları Finlandiya ve St. Petersburgda üretiliyor

    Kış lastiklerinden W+, WRG2, WRG2 SUV, HKPL R, HKPL 5, HKPL 7, Vattivaa (TR ye gelmiyor - 4x4 lastiği) de Finlandiya ve St. Petersburgda üretiliyor.

    Zaman zaman baz bink gruptaki sıklıkla sirküle olan ebatlar üretim eksikliği nedeni ile Slovenya yada Endonezya fabrikalarında üretiliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alisaglam


    quote:

    Orijinalden alıntı: BilimveEdebiyat

    quote:

    Orijinalden alıntı: alisaglam

    NOKIAN LASTiKLERİ hakkında temel bilgi;

    NOKIAN LASTİKLERİ , Nokia Telefonlarının kurucusudur.

    Nokian'ın Finlandiya-Nokia Fabrikası, Rusya-St.Petersburg Fabrikası ve Slovenya Fabrikası olmak üzere kendisine ait 3 ana teknolojik üretim tesislerinde üretim yapmaktadır.




    Benim Nokian lastiklerin üzerinde Endonezya malı yazıyor.
    Hangi model lastikler nerede üretliyor, yazabilir misiniz lütfen?



    Merhaba,

    Evet doğrudur, muhtemelen sizin lastikleriniz ya NRe, ya i3, yada kış lastiği modeli olan W.

    Nokian ın birde zaman zaman üretim eksikliğini gidermek ve ürünlerinin maaliyetini düşürmek maksatlı anlaşmalı olduğu Endonezya da bir fabrika daha var. Her daim değil belli koşullarda bu fabrikayı da kullanmakta. Ama fabrikadaki sadece işçiler, Endonezyalı diğer herşey Fin li. Uluslararası bir kural olan üretim menşeinin ürün üzerine yazılma zorunluluğundan dolayıda MADE ın INDONESIA olması gayet doğal.

    Hangi ürünlere gelirsek.

    Nokian i3 Geçen yıl endonezya da üretildi ancak bu yıl Finlandiya da üretilecek diye biliyoruz... Ancak belki Slovenya da da olabilir net bilgimiz yok.

    Nokian H, V, ZG2 ve ağırvasıta grupları Finlandiya ve St. Petersburgda üretiliyor

    Kış lastiklerinden W+, WRG2, WRG2 SUV, HKPL R, HKPL 5, HKPL 7, Vattivaa (TR ye gelmiyor - 4x4 lastiği) de Finlandiya ve St. Petersburgda üretiliyor.

    Zaman zaman baz bink gruptaki sıklıkla sirküle olan ebatlar üretim eksikliği nedeni ile Slovenya yada Endonezya fabrikalarında üretiliyor.


    Teşekkürler.




  • Ali Bey,

    205/40/17 lastikler için en ideal hava basınç değeri kaç olmalı ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CornFlakes

    Ali Bey,

    205/40/17 lastikler için en ideal hava basınç değeri kaç olmalı ?


    Araç bilgilerinizi belirtmemiş siniz ancak, ilk söylem olarak ön ve arka lastiklerinize 32 psi basınç uygulamanız teknik işleyiş olarak uygundur. Aracınızı belirtebilir seniz sevinirim...
  • arkadaşlar benimde 13lük jantlarıma 170-175lik lastik almayı düşünüyorum 4adet takım olarak istanbul anadolu yakasında biryerlerde kampanya varmı şuanda acaba alanlar veya gözüne çarpan arkadaşlar önerilerini yazarsa sevinirim yarın kartal pratiker e gidip ordaki fiyatlara bakıcam arkadaşım geçen sene biryerden kampanyayla almış 90tl miş teki 3üne para vermiş 1ini ücretsiz almış banada böyle bi kampanya lazım
  • Bu gün nokian 185 60 15 nokian HKPL 5 çivili lastiklerim geldi hemen taktırdım ilk 500 km dikkatli kullanılacakmış şuanda bulunduğum yerde kar yok asfalt zeminde bir test ettim kalkışta durmada pek fark hissetmedim normal asfat yolda çivilerin sesi var ama katlanılmayacak kadar değil (diğer sonradan takılan çivilere göre ses yok bile denebilir) cam kapalı müzikte açık olunca ses hissedilmiyor. çıkarttığım yazlıklar kadar ses var ama mıcır oranı yüksek asfalta ses oranı yüksek ama normal lastiklerde bu tür asfaltlarda ses yapıyor.ŞU AN LASTİKLERİMDEN MEMNUN KALACAKMIŞIM GİBİ BİR ÖN İZLENİMİM VAR BİR ERZURUMA KAR YAĞSIN KAR VE BUZ PERFORMANSINIDA YAZICAM
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alisaglam


    quote:

    Orijinalden alıntı: CornFlakes

    Ali Bey,

    205/40/17 lastikler için en ideal hava basınç değeri kaç olmalı ?


    Araç bilgilerinizi belirtmemiş siniz ancak, ilk söylem olarak ön ve arka lastiklerinize 32 psi basınç uygulamanız teknik işleyiş olarak uygundur. Aracınızı belirtebilir seniz sevinirim...

    Aracın bunlara etki edeceğini düşünmemiştim doğrusu Ali Bey ondan yazmadıydım

    98 model Honda Civic Sedan

    Orjinal ebat lastikleri 185/65/14 tü. Onlara ön 32 arka 30 basın diye kapılarda yazıyordu zaten ama ufak bi modifikasyon olayından sonra yay + jant lastik yaptım. Kime sorduysam farklı bir şey söyledi. 30/30 yap diyn oldu. 32/32 diyen oldu. ön 33 arka 32 yap diyen oldu




  • Merhaba Ali Bey,

    Öncelikle 195/55/15 Nokian V almayı düşündüğümü belirteyim. Ancak Tekirdağ/Çorlu için bir bayi bulamadım maalesef. Şu an ve daha öncesinde michelin pilot exalto lastik kullandım. yakıt ekonomisi ve de sessizliği beni oldukça tatmin etsede ıslak zemin performansı çok kötü ve bu yüzden artık kullanmayı düşünmüyorum. bunun dışında alternatif olarak bridgestone potenza re001 de kafamdaki diğer bir ihtimal ancak bridgestone kullanıcıları de lastiğin sertliğinden şikayetçi.

    Beni en azından bu iki lastik konusunda aydınlatırsanız sevinirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CornFlakes


    quote:

    Orijinalden alıntı: alisaglam


    quote:

    Orijinalden alıntı: CornFlakes

    Ali Bey,

    205/40/17 lastikler için en ideal hava basınç değeri kaç olmalı ?


    Araç bilgilerinizi belirtmemiş siniz ancak, ilk söylem olarak ön ve arka lastiklerinize 32 psi basınç uygulamanız teknik işleyiş olarak uygundur. Aracınızı belirtebilir seniz sevinirim...

    Aracın bunlara etki edeceğini düşünmemiştim doğrusu Ali Bey ondan yazmadıydım

    98 model Honda Civic Sedan

    Orjinal ebat lastikleri 185/65/14 tü. Onlara ön 32 arka 30 basın diye kapılarda yazıyordu zaten ama ufak bi modifikasyon olayından sonra yay + jant lastik yaptım. Kime sorduysam farklı bir şey söyledi. 30/30 yap diyn oldu. 32/32 diyen oldu. ön 33 arka 32 yap diyen oldu


    İl Mesajımda söylediğim 32 psi aracınız için ideal ve kafidir. Daha düşük olması lastiğin tam desteklenememesine neden olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rotaf

    Merhaba Ali Bey,

    Öncelikle 195/55/15 Nokian V almayı düşündüğümü belirteyim. Ancak Tekirdağ/Çorlu için bir bayi bulamadım maalesef. Şu an ve daha öncesinde michelin pilot exalto lastik kullandım. yakıt ekonomisi ve de sessizliği beni oldukça tatmin etsede ıslak zemin performansı çok kötü ve bu yüzden artık kullanmayı düşünmüyorum. bunun dışında alternatif olarak bridgestone potenza re001 de kafamdaki diğer bir ihtimal ancak bridgestone kullanıcıları de lastiğin sertliğinden şikayetçi.

    Beni en azından bu iki lastik konusunda aydınlatırsanız sevinirim.



    Merhaba,

    Bridgestone Potenza RE001 Adrenalin modeli sınıfında mükemmel bir lastiktir diyebiliriz ama evet hakikaten serttir. Zaten birde W hız sınıfında olunca hepten sertleşiyor.

    195/55R15 ebadınızda ise maalesef gerek distribütör gerekse de bizim stoklarımızda Nokian V olarak yok yalnız aynı diş profili ve özellikleri ile Nokian H modeli stoklarımızda mevcuttur. 2 model arasındaki tek vark hız sınıfıdır. Nokian H model H hız sınıfında yani Max. 210 Km./s, Nokian V modeli ise V Hız sınıfında yani Max. 240 Km./s hıza dayanıklı modellerdir. Yumuşaklık ve konfor olarak Nokian H ın konforu nu sadece Michelin den edinebilir siniz.

    195/55R15 Nokian H fiyat ve detayları için tıklayınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alisaglam -- 21 Mayıs 2010; 17:35:29 >




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.