Şimdi Ara

Araç Sınıflandırması?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
1
Favori
16.557
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar, hep merak etmişimdir bu araçları neye göre sınıflandırıyoruz yada niye sınıflandırıyoruz diye. Sizlerin yardımını bekliyorum bu konuda. Mesela yaris motoru küçük olduğu için mi b sınıfı bir araç yada mondeo konforlu olduğu için mi d sınıfı bir araç? BUnlar hakkında bana biraz yardımcı olurmusunz? Bende bu sınıflandırmayı öğreneyim artık :)
    Teşekkür ederim yardım eden herkese..



  • Ben de hep merak etmişimdir doğrusu.Aslında pek de fikirim yok.Eğer bilgili kişiler uğrarsa konu hakkında yeterli bilgi seviyesine ulaşabilirsiniz.
  • Ben de bunu sorcaktım bugun
  • başta boyut olmak üzere
    konfor , donanım, fiyat ,güvenlik, ağırlık, markanın aracın üstünde ne kadar durduğu gibi etmenlerin oluşturduğu gruplar...

    istisnalar oluyor tabiki özellikle boyut olarak sınıfını aşan araçlar oluyor....
    ancak genelde bir markanın model grubunda saydığım özelliklerde üst sınıf olan daha üstün oluyor....

    model gruplaması hem satıcılar için hemde hemde alıcılar için iyi birşey....olayın sistemleşmesi gibi biraz..
    hangi gelir grubuna hangi grup araçlar satılıyor... ülkelere göre v.s..
  • örneğin clio albea ve megane linea gibi
  • mesela honda dan dan örnek vereyim
    b sınıfı - jazz cıty
    c sınıfı - cıvıc
    d sınıfı - accort
  • araçlarda sınıf farkı kesinlikle var şöyle örnekleyeyim 2008 model auris kullanıyorum fakat ne zaman babamın 2000 model lagunasını kullansam aradaki 8 yıla rağmen çok farklı bir haz, konfor, sürüş keyfi alıyorum ve inesim gelmiyor. işte buna segment farkı diyoruz
  • Bende merak ettim de hala tatmin edici bir cevap gelmemiş
  • bir fat panda ile grande punto arasındaki farkı gördüysen ve bu soruyu sorduysan
    bir clio ile megane a bindiysen ve kıyasladıysan segment demek o iki araç arasında yaptığın kıyas demektir.
    bir astra ve vectra ya binip hissettiysen o farkı hissetmek segment demektr
    bir golf ve passata binip farkı yaşadıysan o yaşadığın fark segment demektr
    bir 3.20 bmw le 5.20 ye binip yada yanyana dururken bakıp aradaki farkı kavradıysan o gördüğün segment demektir.
    neden başbakanın mercedes e serisi değilde s serisi ile dolaştığını bilyorsan segmentide biliyosun demektir.

    yani en kısası araba büyüdükçe segment a dan başlayıp f ye kadar sayar. bende sana burda her segmentten birer örnek verdim. anladıysan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KepOut

    Bende merak ettim de hala tatmin edici bir cevap gelmemiş


    Şu an çoğu markanın belli sınıflarda aracı var, bunlar herkesin bildiği üzere A,B,C,D,E,F, MPV, Crossover ve SUV. Örneklerle açıklayayım, hangi sınıfın ne olduğunu direk anlarsınız. zaten. Belirlemede temel etken genişlik ve kalite.

    A --- 107, Alto, C1 vs.

    B --- Polo, Corsa, 207, Clio, C3, Jazz vs.

    C --- C4, Megane, Astra, Golf, Civic vs.

    D --- Accord, Insignia, Passat, C serisi, 3 serisi vs.

    E --- 5 Serisi, E serisi vs.

    F --- Panamera vs.

    MPV --- C-Max, Zafira, Meriva, Altea vs.

    Crossover --- Tiguan, X3, XC60, Qashqai vs.

    SUV --- X5, XC90, Touareg, Cherokee, Range Rover vs.

    Farkettiğiniz üzere A'dan F'ye doğru boyutlar ve kalite artıyor. Crossover'lar genelde C sınıfı araçların yerden yükseği, MPV'ler ise B veya C'den türetiliyorlar. SUV ayrı bir klasman.




  • ebat ve donanım...
  • bence malzeme kalitesinden kaynaklanan bir şey
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.