Şimdi Ara

Cam tavan güvenli mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir - 6 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
0
Favori
22.176
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sizce Cam (Panaromik) tavan güvenli mi?

     Cam tavan güvenli mi?



  • Bugüne kadar cam tavan yüzünden ölümle sonuçlanan bi kaza var mı bilmiyorum fakat ben hiç duymadım.

    Levent arkadaşımızın kaza yaptığını paylaştığı başlıkdada görüşümü belirtmiştim.Aynen aktarıyorum.

    "cam tavan'lı olsada pek farklı olcağını düşünmüyorum bugün nerdeyse tüm markaların lüks olsun ucuz olsun bir çok modelinde cam tavan bulunabiliyor sanmıyorumki güvenliğe artık bu kadar önem veriliyorken bunu düşünmeden cam tavan koysunlar.Normal tavan nasıl bir direnç gösteriyorsa cam tavan'da o direnci gösterir."

    Normalde olduğundan daha güçlü yan direkler,üst tavan direkleriyle cam tavanın getirceği güvenlik zaafını kapattıklarını düşünüyorum.
  • Kırılmaya dayanıklı temperli camlardan yapılıyordur mutlaka.
  • Normal camlardan 4 kat daha kalın oluyor diye biliyorum ve bir güvenlik zaafı olsa şu an neredeyse tüm markalarda opsiyon olan bu özellik üretilmezdi.
  • Oldukça kalın ve dirençli özel camlar kullanılıyor. Ayrıca güçlendirilen tavan kirişleri nedeniyle herhangi bir güvenlik zaafı sözkonusu değil diye biliyorum.
  • Benim bir akadaşım kaza anında cam tawandan fırladı wefat etti ama cam tawandan fırmalayan şöförde wefat etti o kazada

    Cam tawan ile bir arkadaşım ineğe wurdu tawan ezildi 40cm kadar içeriye cam yagmış ayakabılarına kadar milletin ufak tefek ezikler olmuş okadar

    Cam tawan husunda ben güzenli olduklarını düşünüyorum, opel astra gibi a sütünunun sonunda dirsek olmayanlar korkutsada beni

    Yapılırken bunların düşünüldüğünü düşünüyorum
  • Cam balkondan biliyorum 8 mm olan modellerden standımızda kaç kere düştü.Kamyondan kaldırıma düştü.Şuana kadar yetenekli

    personelimiz kırmayı başaramadı ki bu standart düz cam.Araç için güvenlik önlemlerini düşündüğünüzde bir sorun olacağını sanmıyorum
  • megane II aracımdada vardı kaza yaptım hiç bir şey olmadı şimdi laguna III dede var benim için çok önemli birde fıçı birayı tavana koyup bardakla içmek gibisi yoktur
  • Peugeot 307 Sw Cam tavanlı aynı ilk resimdeki gibi bi tavanı var.

     Cam tavan güvenli mi?


     Cam tavan güvenli mi?


     Cam tavan güvenli mi?



    Araç perte çıkmış fakat cam tavan sağlam durumdaymış.

    Emniyet kemerini taktıktan sonra bi riski olmadığını düşünüyorum.Yan camlar daha riskli hatta cam tavandan



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi omerf -- 5 Ekim 2009; 23:11:06 >




  • cam tavanlı araçlarda extra güçlendirilmiş tavan barları vardır
  • Araçtaki sunroof sonradan yapıldıysa (fabrika çıkışı sunroof olmayıp sonradan sanayide takılanlardan bahsediyorum) tavanınızın yere değeceği ilk kazada tek seferlik bilet cebinizde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atiyba

    Araçtaki sunroof sonradan yapıldıysa (fabrika çıkışı sunroof olmayıp sonradan sanayide takılanlardan bahsediyorum) tavanınızın yere değeceği ilk kazada tek seferlik bilet cebinizde.

    yerden göğe kadar katılıyorum sonradan sunroof asla taktırmayın
  • önlemlerini almışlardır üreticiler ..
    ayrıca tavan çok ince sactan yapılyor üzerine ufak tefek bişe düşşe eziklikler küçük çukurlar oluşyor doluya bile yakalansanız tavanda eziklikler oluşabiliyor cam tavan bile sacdan dayanıklı bu konuda en azından göze berbat görünen çukurlar oluşmuyor..
  • 2-3 sene önce olması lazım cam tavanlı araçların üretimi durdurulucak tarzı bir haber çıkmıştı...
    nedenide birkaç kazadan yaşanan olumsuzluklardı... eksik olan kısımlarını giderip bazı önlemler alınıp üretime devam edilmiş olaiblir.....

    (panaromikmiydi cam tavanmıydı tam hatırlamıyorum )
  • güvenlidir bence zaten belirli standartlara göre yapılıyor

    saçdan daha kalın olduğda bir gercek tavan daha kalın ve direkler tavandaki ağırlığı taşıması için güclendiriliyordur mantıklı düşününce...
  • şöyle düşünebilirz
    şimdi komple üstü açık otomobillerde satılıyor... bunlarda kaza sırasında açılan yada sürekli açık olan çok sağlam barlar var aracın ezilmemesi için....(kafa seviyesinden yukarda olması için ters döndüğünde)

    kemerin her zaman takılı olduğu varsayıldığında (üretimler buna göre gerçekleşiyor)
    zatem oldukça güçlü olan cam tavanın güçsüz olsa dahi.. çevresindeki 6 direk (muhtemelen güçlendirilmiş) fazlasıyla koruma sağlıcaktır....
  • bencede gunumuzdeki cam tavanlı araclarda hıcbır guvenlık sorunu yasanmamaktadır. oyle olsa uretılmez, ncapten falan da gecemezdi.ustu tenteli cabrio araclarda bile makul seviyelerde whisperında bahsettiği gibi tavan önlemleri alınmaktadır.
  • emniyet kemerini taksa idi belki hayatta olurdu.
    emniyet kemri takılı değilken, tawan cam değilde kaporta olsa, o kaportaya çarpıp, ,
    kafası yada boynu kırılırdı ve gene hayatını kaybederdi büyük ihtimalle.
    emniyet kemeri güvenliği sağlayan en önemli unsurdur.
    EMNİYET KEMERİmizi şehir içi de olsa(zaten özellikle şehir içinde) TAKALIM!!!!!!!!!!!


    quote:

    Orijinalden alıntı: drahte 1905

    Benim bir akadaşım kaza anında cam tawandan fırladı wefat etti ama cam tawandan fırmalayan şöförde wefat etti o kazada

    Cam tawan ile bir arkadaşım ineğe wurdu tawan ezildi 40cm kadar içeriye cam yagmış ayakabılarına kadar milletin ufak tefek ezikler olmuş okadar

    Cam tawan husunda ben güzenli olduklarını düşünüyorum, opel astra gibi a sütünunun sonunda dirsek olmayanlar korkutsada beni

    Yapılırken bunların düşünüldüğünü düşünüyorum





  • quote:

    Orijinalden alıntı: elegance883

    önlemlerini almışlardır üreticiler ..
    ayrıca tavan çok ince sactan yapılyor üzerine ufak tefek bişe düşşe eziklikler küçük çukurlar oluşyor doluya bile yakalansanız tavanda eziklikler oluşabiliyor cam tavan bile sacdan dayanıklı bu konuda en azından göze berbat görünen çukurlar oluşmuyor..


    darbeyi absorblayan (emen) yani dayanımı sağlayan tavan sacı değildir. darbeyi absorbe eden karoserdir diye düşünüyorum.gerçi kazanın oluş şekline bağlı üstten birşey düşse direk sac ile muhattap oluyorsunuz orası da var.

    o camda normal cam darbe tokluğu arttırılmış camdır. kompozitte olabilir cam matrix, polimer veya metal takviye ile darbe tokluğu ve mukavemeti arttırılmıştır..

    ikisininde darbe tokluğu ve mukavemetine bakılmalı gerçi çelik barlarla desteklendiği belirtiliyor.önemli olan yerinden çıkmaması diye düşünüyorum. karşı koyacak bir etki birşey kalmaz orada yerinden çıkarsa,en büyük tehlike bu. çelik sac burada bütünlük sağlıyor.

    ama sürtünmede cam kesinlikle daha kuvvetlidir çelik sac aşınır cama birşey olmaz gerçi bunu söyleyebilmek içinde sürtünme özelliklerine bakmak gerekir.

    açıkcası kazanın oluş şekline çok bağlı bu.çok kaza görmediğim için çok da yorum yapamıyorum kafamda canlanmıyor çünkü.
    otomobil üreticileri bu kazaları inceleyerek nasıl malzeme kullanacaklarını hesaplayıp belirliyorlardır.

    açıkcası kırılma apayrı bir uzmanlaşma alanı. ama pek ilgi yok.




  • gam tavan tehlikeli arkadaşlar.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.