Şimdi Ara

Yeni Kia Ceed mi? Hyundai i30 mu?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
1
Favori
15.000
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar. Ötv bitmeden bir araç almayı düşünüyorum fakat yeni kia ceed ile hyundai i30 arasında kaldım. İkisininde en alt paketini düşünüyorum. Fiyatlarıda zaten ikisininde 29.000 tl civarında. Sizden ricam hangi arabayı almamı tavsiye edersiniz. işçilik, sağlamlık, motor kalitesi, sorunsuzluk, artıları eksilerini düşünerek karşılaştırıldığında hangisini almalıyım? Artık böyle bir konu açmak durumunda kaldım çünkü her arabada bir eksiklik bir sorun buluyorlar ve bu durumda kafam çok karışmış durumda. Yardımlarınızı esirgemezseniz sevinirim. Teşekkürler...



  • kriterlerinizi okuyunca 2 aracında aynı motor,şasi,yürüyen aksam vs. ye sahip olduğunu bilmediğinizi düşündüm.
    donanım,servis yaygınlığı,garanti şartları,ikinci el,parça-servis masrafları açısından i30 önde.

    iyi bayramlar
  • Kia Cee'd modeline özel 5 yıl 150bin km garanti sunmakta. Garanti şartları arasında fark yok ama hyundai servis ağı kia'ya nazaran oldukça geniş.
  • Ceed'in yeni makyaj geçirdiğini ve dizel modellere 6 ileri manuel şanzıman eklendiğini düşünürsek Ceed bir adım önde.

    Ayrıca İstanbul, Ankara gibi büyük şehirlerde yaşıyorsanız servis gibi bir probleminiz olması imkansız. Sadece Ataşehir'de benim gördüğüm 2 tane Kia Yetkili Servisi var. Ayrıca Ceed'lerin Avrupa'da üretilidiğini de söyleyim.

    Ben de araç almadan önce çok araştırdım. Ceed hiç aklımda yoktu. i30'lara baktım ve beğenmedim. Gerçi ben procee'd aldım, 3 kapılı versiyonu ama aracın kokpitindeki atmosfer i30'a göre daha çekici geldi bana. 5 ayda 10.000 km yaptım ve aracımdan çok memnunum.

    "donanım,servis yaygınlığı,garanti şartları,ikinci el,parça-servis masrafları açısından i30 önde." diyen arkadaşa da sormak isterim;
    Donanımda ne gibi farklarla i30 önde?

    Garanti şartları açısından neden i30 önde?

    Servis masrafları açısından i30 neden önde? 7500 bakımında yağ hariç 95 lira ödemiş bir dizel Ceed sahibi olarak soruyorum.

    İkinci el konusunda haklıdır.
    Servisler konusunda büyükşehirler dışında ne yaşanır bilmiyorum ama Ankara'daki ve İstanbul'daki servislerden ben gayet memnunum.




  • 2 araç arasında en büyük fark Servis politikasında..

    Ceed in 7500km de bir peryodik bakımı var. Dizel i30 un 20.bin km de bir..

    Aynı motor, aynı yürüyen aksam ama Ceed için Yılda 1-3 sefer fazladan servise gidip gelmek lazım.
    Hemde 5 yıl boyunca..

    Ben de i30 cw station düşünüyorum. Ama önce ev işini halletmem gerekiyor.. nasip..

    http://www.hyundai.com.tr/tr/Content.aspx?id=periyodik-bakim&menu_id=252&ordercolumn=1.2
  • kia bilindiği gibi hyundai ye aittir. aynı dacianın reno ya ait oldugu gibi. tabiki renonun daciaya yaptıgı dandik arabalara benzemez hyundain kiaya yaptıkları. ancak şu bir gerçekki hyundai asıl gercek tasarımları kendı markası altında yapar kiaya ise aynı modeli tabiri caizse çirkinleştirerek pazara sunar. kalite işçilik malzeme motor yuruyen aksam hersey aynıdır. ancak işçilik konusunda hyundai kendi markasına biraz daha önem gösteriyor. i30 da yakında makyaj geçirecek bekliyebilirseniz bekleyin ancak dedıgınız gıbı ötv ındırımınden faydalanmak ıstıyorsanız ben yinede i30 derim. .
  • donanım olarak i30 çok önde
    1-17" jant var mı?
    2-katlanır aynalar var mı?
    3-koltuk ısıtması var mı?
    4-deri döşeme var mı?
    5-sunroof var mı?
    6-bagaj filesi var mı?
    7-ipod kablosu var mı?
    8-ön cam buz çözücü var mı?
    9-ısı yalıtımlı ön cam var mı?
    10-yenilenene kadar projeksiyon far var mıydı?

    i30 un avrupadaki fabrikası ceed inkine 40km uzaklıkta
    ancak i30 un kore üretimleri , avrupadaki üretimlerinden daha kaliteli ve donanımlı
    Türkiyeye de kore üretimi olanlar geliyor.

    i30 un servis bakım aralığı 20bin km, ilk bakımda 20bin km.
    polen filtresi fiyatı kia servisinde 2 katıydı,yakın olduğu için alayım dedim vazgeçtim.

    garanti şartlarında i30 sayfasına girersen , servisler en ufak uğraştırmadan direk garantiyi devreye sokuyorlar.
    benim 34bin km de baskı balatam sıfırlandı, diğer bir arkadaşın turbosu değişti garantiden,arkadaşımın sorentosunda bu esnekliği göremedik.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpercan

    donanım olarak i30 çok önde
    1-17" jant var mı?
    2-katlanır aynalar var mı?
    3-koltuk ısıtması var mı?
    4-deri döşeme var mı?
    5-sunroof var mı?
    6-bagaj filesi var mı?
    7-ipod kablosu var mı?
    8-ön cam buz çözücü var mı?
    9-ısı yalıtımlı ön cam var mı?
    10-yenilenene kadar projeksiyon far var mıydı?

    i30 un avrupadaki fabrikası ceed inkine 40km uzaklıkta
    ancak i30 un kore üretimleri , avrupadaki üretimlerinden daha kaliteli ve donanımlı
    Türkiyeye de kore üretimi olanlar geliyor.

    i30 un servis bakım aralığı 20bin km, ilk bakımda 20bin km.
    polen filtresi fiyatı kia servisinde 2 katıydı,yakın olduğu için alayım dedim vazgeçtim.

    garanti şartlarında i30 sayfasına girersen , servisler en ufak uğraştırmadan direk garantiyi devreye sokuyorlar.
    benim 34bin km de baskı balatam sıfırlandı, diğer bir arkadaşın turbosu değişti garantiden,arkadaşımın sorentosunda bu esnekliği göremedik.



    Arkadaşım sen bahsedilen konudan alakasız konuşuyorsun. Aracı alacak olan arkadaş baz donanımda alacağım demiş, sen gelmiş bana en yüksek alınabilir donanımdan bahsediyorsun.

    Şunu bir kere söylemek çok komik: 2 araçta da motor ve yürüyen aynı ama Hyundai'de bakım aralığı 20 bin, Kia da 15 bin (hatta 7500 diyen bile var.)

    1.Kia da bakım aralığı 7500 değildir, 15 bindir. İlk seferde rodaj döneminden geçen araçlarda motorun daha sağlıklı olarak çalışabilmesi için 7500 de yağ ve yağ filtrelerinin değiştirilmesi tavsiye edilir. Bunu otomobil uzmanı ve bu konuda akademik kariyeri olan OBK üstat da teyit etmiştir ve önemini vurgulamıştır. Aracınız ne olursa olsun, 0 km alıyorsanız ve uzun ömürlü olsun istiyorsanız ilk bakımdan önce yağını ve yağ filtresini değiştirirsiniz.

    2.Herhangi bir turbo şarjlı araçta Türkiyedeki zor kullanım şartları göz önünde bulundurularak yağ değişim aralığı 7500 km olarak düşünmek ve yağ olarak da tam sentetik yağ kullanmak gerekmektedir. Bunun önemini de Mobil1 ve Castrol satış danışmanları ve yine forumumuzdan Vezir ve OBK üstatlar belirtmiştir. Bu tamamen sizin araçtan beklentinize kalmıştır.Turbo şarjlı araçların turbo donanımları motora göre çok daha hassas olduğu için yağ ve yağ filtresi değişimi çok önemlidir.

    Yani burda kandırılan birileri varsa onlar da Hyundai'nin bu 20 bin kmlik bakım aralığına aldanan Türk vatandaşlarımızdır maalesef. Bu vatandaşlarımız "Maşallah BMW'den daha kaliteli motor yapmışlar, bakımı 20.000 de bir." diye düşünürken aslında motorlarının ve turbolarının ömründen yemektedirler. Hele ki bu vatandaşlarımız Hyundai servisine bırakıyorlarsa yağ seçimlerini beterin beteri durumundadırlar.

    Hyundai bu politikayı daha dayanıklı ve daha masrafsız olarak görünme çabasıyla yapıyorlar. BİRAZ ARAŞTIRIP DA ARACINIZ İÇİN DOĞRU OLANI YAPARSANIZ KM'NİZ 100.000 LERE GELDİĞİNDE SERVİSLERDE SÜRÜNMÜYOR OLURSUNUZ.




  • bende aynen 20000 km bakım aralığının çok uzun olduğuna inanıyorum ve 20000 km de yağ su gibi olur bencede en iyi yağ değişim aralığı 7500 - 10000 km. şu yapılabilir 20000 de servise gitmek yerine yağ filitresi , hava filitresi servisten alınıp ki yağı zaten dışarda bulmak mümkün sanayine değiştirilebilir ve bu yüzden aracın garanti dışı kalacağını sanmıyorum yağ filitresinin ve hava filitresinin orjinal olması şartı ile.ben rektifiye yaptırmıştım ve yağımı 300 km de değiştirmiştim sıfır i30 alırsam fabrikadan içerisine koydukları yağı öğrenip ilk yağımıda en fazla 2000 km sonra değiştirmeyi düşünüyorum dahada kısa olabilir. saygılarımla,
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpercan

    kriterlerinizi okuyunca 2 aracında aynı motor,şasi,yürüyen aksam vs. ye sahip olduğunu bilmediğinizi düşündüm.
    donanım,servis yaygınlığı,garanti şartları,ikinci el,parça-servis masrafları açısından i30 önde.

    iyi bayramlar

    katılıyorum
  • ikisi de güzel ama tercihim i30dan yana

     Yeni Kia Ceed mi? Hyundai i30 mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: desci


    quote:

    Orijinalden alıntı: alpercan

    donanım olarak i30 çok önde
    1-17" jant var mı?
    2-katlanır aynalar var mı?
    3-koltuk ısıtması var mı?
    4-deri döşeme var mı?
    5-sunroof var mı?
    6-bagaj filesi var mı?
    7-ipod kablosu var mı?
    8-ön cam buz çözücü var mı?
    9-ısı yalıtımlı ön cam var mı?
    10-yenilenene kadar projeksiyon far var mıydı?

    i30 un avrupadaki fabrikası ceed inkine 40km uzaklıkta
    ancak i30 un kore üretimleri , avrupadaki üretimlerinden daha kaliteli ve donanımlı
    Türkiyeye de kore üretimi olanlar geliyor.

    i30 un servis bakım aralığı 20bin km, ilk bakımda 20bin km.
    polen filtresi fiyatı kia servisinde 2 katıydı,yakın olduğu için alayım dedim vazgeçtim.

    garanti şartlarında i30 sayfasına girersen , servisler en ufak uğraştırmadan direk garantiyi devreye sokuyorlar.
    benim 34bin km de baskı balatam sıfırlandı, diğer bir arkadaşın turbosu değişti garantiden,arkadaşımın sorentosunda bu esnekliği göremedik.



    Arkadaşım sen bahsedilen konudan alakasız konuşuyorsun. Aracı alacak olan arkadaş baz donanımda alacağım demiş, sen gelmiş bana en yüksek alınabilir donanımdan bahsediyorsun.

    Şunu bir kere söylemek çok komik: 2 araçta da motor ve yürüyen aynı ama Hyundai'de bakım aralığı 20 bin, Kia da 15 bin (hatta 7500 diyen bile var.)

    1.Kia da bakım aralığı 7500 değildir, 15 bindir. İlk seferde rodaj döneminden geçen araçlarda motorun daha sağlıklı olarak çalışabilmesi için 7500 de yağ ve yağ filtrelerinin değiştirilmesi tavsiye edilir. Bunu otomobil uzmanı ve bu konuda akademik kariyeri olan OBK üstat da teyit etmiştir ve önemini vurgulamıştır. Aracınız ne olursa olsun, 0 km alıyorsanız ve uzun ömürlü olsun istiyorsanız ilk bakımdan önce yağını ve yağ filtresini değiştirirsiniz.

    2.Herhangi bir turbo şarjlı araçta Türkiyedeki zor kullanım şartları göz önünde bulundurularak yağ değişim aralığı 7500 km olarak düşünmek ve yağ olarak da tam sentetik yağ kullanmak gerekmektedir. Bunun önemini de Mobil1 ve Castrol satış danışmanları ve yine forumumuzdan Vezir ve OBK üstatlar belirtmiştir. Bu tamamen sizin araçtan beklentinize kalmıştır.Turbo şarjlı araçların turbo donanımları motora göre çok daha hassas olduğu için yağ ve yağ filtresi değişimi çok önemlidir.

    Yani burda kandırılan birileri varsa onlar da Hyundai'nin bu 20 bin kmlik bakım aralığına aldanan Türk vatandaşlarımızdır maalesef. Bu vatandaşlarımız "Maşallah BMW'den daha kaliteli motor yapmışlar, bakımı 20.000 de bir." diye düşünürken aslında motorlarının ve turbolarının ömründen yemektedirler. Hele ki bu vatandaşlarımız Hyundai servisine bırakıyorlarsa yağ seçimlerini beterin beteri durumundadırlar.

    Hyundai bu politikayı daha dayanıklı ve daha masrafsız olarak görünme çabasıyla yapıyorlar. BİRAZ ARAŞTIRIP DA ARACINIZ İÇİN DOĞRU OLANI YAPARSANIZ KM'NİZ 100.000 LERE GELDİĞİNDE SERVİSLERDE SÜRÜNMÜYOR OLURSUNUZ.



    arkadaşım boşuna uğraşma.. sen o kişiyi değiştiremezsin.. aynı şeyleri ben bir süre önce yaşadım.. adam kia hayranısın dedi çıktı.. Hyundai Coupe hayalimdeki araçtı bunu ispatlayan linkte yollasam değişmedi durum..

    i30 kötü demede ne dersen de


    en donanımlı ceed'le en donanımlı i30 u karşılaştırmak lazım.. araç zaten nüaslarla birbirinden ayrılıyor genel hatlarıyla.. estetik olarak beğeni meselesi birazda.. kimi i30u beğenir kimi Ceedi..

    Hyundai isimden iş yapıyor.. Ceed fordun falan modeli olsa çok samimi söylüyorum satış rekorları kırar.. ama gel görki Kia..

    Servis ağına gelince büyükşehirde servis sorun değil.. kaldıki küçük şehirler olmadığı sürece sorun olmaz.. uzak doğu araçlarına bakan her yer kiayada bakıyor (yan sanayi düşünenler için bu bilgide)


    bence Kia Ceed.. ispatımı çok basit.. i30u ve Ceedin tüm donanımlarına bak.. fiyatlarını karşılaştır ve test sürüşü yapın..




  • seçimimi zorlaştıran bazı sorunlarda var. Mesela kia ceed de turbo borusu çıkması, kelepçe atması , direksyondan gelen çıtırtı sesi ve bunun ceedlerde kronik bir sorun olması, motor kaputunun altında ses yalıtımının olmaması gibi sorunları söylüyorlar diğer yandan i30 un motorundan bir şikayet duymasamda olmadık yerden gelen seslerden şikayet var. Kimi i30 sahipleri viraj alırken takırtı sesinden şikayetçi, kimi boyasının hassas olmasından, kimisi müzik sesini yükseltince plastik tıkırtısından bahsediyor. Açıkçası ne yapacağımı şaşırdım kaldım. Bu sorunlar bu modellerde sık rastlanan bir durummudur yoksa sadece tesadüf eseri mi meydana gelmiştir acaba? İlgileriniz için teşekkürler...
  • yakın zamanda kia alacakken i30 u test etmemle hersey degisti. ve i30 a a karar verdim..

    cok da memnunum.Sana da oneririrm.
  • Kia Sportage'im var, aynı zamanda i-30'umda ama i-30'u satıyorum...

    1. Kia ömür boyu garanti verdi bana alırken, ama her 7500 km'de bir 200 lira öpmek karşılığında...

    2. Hyundai'de koşulsuz garanti değişimi var, Kia'da ESP beyni 2 kere yanınca, 2 ay beklersiniz... İstanbul'da herhangi bir bayide yok... Olsada önce çelik motor'dan bilgi alınır ömür boyu garantili aracın herhangi bir parçasını değiştirmek için... Adana'da yada Eskişehir'de Kia'ya işiniz düşerse parça konusunda en az 2 hafta beklersiniz... Çünkü parça stokları sınırlıdır.

    3. Türkiye'de 7500 km'de yağ değiştiren sınırlı sayıda insan var, bunu genellemek yanlış, Opel'de de 15000 km'de bir, Vw'de de 15000 km'de bir. Bence çok faydalı 7500 de bir yağ değişimi ama, 250000 km'de Rio'lar bitirdik, hepsi 15000'de bir yağ değiştiren arabalardı. Problem yok...

    4. Ceed'te i-30'da aynı araba, tasarım ve zevk tamamen göreceli, yani burada gözünüze hoş geleni seçmek size kalıyor... Kullanın anlarsınız falan bunlar boş arada dağlar dereler sular seller yok... Yürüyeni, şanzımanı, motoru, platformu aynı olan iki araç, çok büyük farklar beklemek biraz saçmalık...

    5. Birinin en dolusu 41200, diğerinin 42500 civarı, arada sunroof, ısıtmalı deri gibi farklar var. Bunlar önemli ayrıntılar.

    6. Her iki marka sahibi olarak çok net söylüyorum, Hyundai'de Kia'da kullanıcıları fanatik değildir, pek öyle kavga vs çıkmaz, arada atışırız, ama iki aynı markanın kullanıcıları bilinçli insanlardır, çünkü ucuza kaliteyi herkes yakalayamaz. 60 milyara 1.6 dizel Golf satılan bir ülkede i-30 ve ceed kıymetini bilip alan herkes bence çok doğru bir iş yapmış demektir.




  • "60 milyara 1.6 dizel Golf satılan bir ülkede i-30 ve ceed kıymetini bilip alan herkes bence çok doğru bir iş yapmış demektir. "

    İ30 kullanıcısıyım ve gayet memnunum; kaliteyi ucuza aldığım için.
  • çok özür diliyorum, astra hb, megane hb, focus hb, bu üç araç hepsinin dizellerini fiyat oalrak kıyaslayınca, i30 ve ceed ile yaklaşık aynı fiyatlar.

    "60 milyara 1.6 dizel Golf satılan bir ülkede i-30 ve ceed kıymetini bilip alan herkes bence çok doğru bir iş yapmış demektir. "

    bu cümle ile bu modelleri alanlar ne düşünmeli acaba, "daha yüksek kaliyi ucuza aldığım için çok daha mı memnunum demeliler".

    bence sadece golf dizel fiyatı ile i30 ve ceed i değerli kılmak isterseniz. aynı şekilde. başda saygığım 3 modelin fiyatı ilede i30 ve cedd i değersiz kılmış oluyorsunuz.

    saygılar...
  • Bence kişi içinden geleni seçmelidir.

    Maddi durum iyi ise tabiiki üst sınıfta BMW AUDI MERCEDES seçerim

    Ancak 30-40 çıkarabiliyorsam da gözüme en güzel, içine bindiğimde en mutlu olacağım aracı seçerdim.

    Ben i30 seçtim suan için mutluyum. Ama insanoğluyuz işte zamanı gelince sıkılacağız. O zamanda maddiyata göre yeni bir seçim yaparım.

    BU aralar yeni pololarda gözüme takılmaya başladı mesela ama i30 ile kıyaslanır mı bilmem?

    selamlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~TheHBO~

    ikisi de güzel ama tercihim i30dan yana

     Yeni Kia Ceed mi? Hyundai i30 mu?



    katılıyorum. özellikle mavi rengi çok hoş...
  • Yenilenen Ceed ile i30 arasında konfor bakımından karşılaştırabilecek birisi varmı?

    Bu gün yeni Ceed dizel otomatik test etme imkanım oldu, malzeme kalitesini çok çok sevmesemde kullanışlı ve konforlu bir araç olduğunu düşünmeme sebep oldu. i30'u ise sanki daha düşük bir malzeme kalitesi var gibi. Fakat donanım ve fiyat farkına baktığımda i30 daha önde.

    Kararsız kaldım bir yardım lütfen.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.