Şimdi Ara

PS2 VE PC nin Teknolojisi hakkında bir soru

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
45
Cevap
0
Favori
1.177
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • mesela arkadaşlar colin mcrae 2005 yada silent hill 4 gibi oyunları pcde oynamak için pixel shader destekli birekran kartına sahip olmamız gerek.PS2 çıktığında ortada pixel shader yada direct x 9 flan gibi teknolojiler yoktu.peki pcde bu teknolojilere ihtiyaç duyan oyunları PS2 nasıl oynatıyo. need for speed de blur efekti için pixel shader destekli bir ekran kartına ihtiyaç var mesela. sonuçta PS2 de pixel shader desteği yok. ama maşallah blur u flan açıyo.bunun optimizasyonla ne alakası war?sonuçta bu teknolojilerden yoksun.bide anlamadığım aletin 4 mb ekran kartı warken o devasa poligonlardan oluşmuş dokuları 4 mb a nasıl

    sığdırıyo.sıkıştırma tekniği flan mı war?

    yada G T 4 gibi oyunlar pixel shader desteği olmadan o harika grafikleri nasıl oynatıyo bu meret

    eğer böyle biimkan warsa keşke pc dede böle oyunlar yapılsa.nzamandır merak ederim bunu.


    saygılar







  • bu işi bilen yokmu
  • hakkatten anlayanyok heralde
  • Walla bende çok merak ediyorum
  • birde şöyle bişey var,ps2 deki görüntü ile pc deki görüntü birebir değil,ama bende meak ediyorum açıkcası
  • ps2 ve pc nin programlama mantıkları tamamen farklı herhalde ondandır yani o blur vesayre efektleri ps2 farklı bir mantıkla oluşturuyoe herhalde
    o yuzden ps veya ps2 den pc ye port edilen oyunların grafikleri genelde berbat oluyor
  • quote:

    ps2 ve pc nin programlama mantıkları tamamen farklı herhalde ondandır yani o blur vesayre efektleri ps2 farklı bir mantıkla oluşturuyoe herhalde
    o yuzden ps veya ps2 den pc ye port edilen oyunların grafikleri genelde berbat oluyor

    _____________________________


    olabilir.ama sonuçta yeni teknoloji beraberinde yeni efektler de getirir.yani bu mevcut teknoloji üzerine kurulu bişey diildir.yüksek kaliteli blur efekti directx 9 la birlikte geldi.evet PS2 nin PC den çok ayrı ve bir okadar da komplex bir yapısı war(o yüzden hala pc için emule edilemedi)

    ama sonuçta üzerinde PC tabanlı bir grafik işlemci war ve bu nvidia ürünü.biri bana bunları açıklayabilirmi?




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • yaw üzerinde pc tabanlı bir gpu var ama o gpu tamamen ps2 nin kodlarını çalıştırabilecek şekilde değiştirilmiştir ve o efektlerin blur olduğu ne malum
    ps2 içindeki grafik çipinin içindeki komutları kullanarak oluşturulmuştur o efektler
    hani pc için çok iyi grafikli ve çok kötü grafikli oyunlar var ya aynı mesele tamamen programlama meselesi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maystor -- 12 Temmuz 2005, 23:04:11 >
  • quote:

    efektlerin blur olduğu ne malum


    çok afedersin ama anlamadım.

    göz var nizam war .blur mu diil mi anlayamıyomusun sen.kardeşim BLUR işte.

    madem programlama meselesi herşey psone da süper oyunlar yapsalar ya mesela G T 4 gibi.saçma bence.sonuçta bu efektlere izin veren grafik kütüphanesi ve kütüphaneyi yapanda microsoft(direct X)yada open gl.gerçi epeydir güncellenmedi.ayrıca dostum nvidia PS2 deki GPU yu ürettiğinde PC için yeni yeni GEFORCE 3 vardı .geforce 3 için ozmn PS2 deki GPU dan daha hızlı ve teknolojik olarak daha yeni.
    ama geforce 3 bluru açamıyo.sonuçta dokuları efekt vs işleyen GPU diğer fiziksel işlemleride işlemci üslenir.büyük bi ihtimalle bunu yapan emution engine PS2 nin beyni sayılan ünite.
    doğru olabilir ama bana mantıksız geldi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Apple -- 12 Temmuz 2005, 23:18:40 >




  • Bu soruya tatmin edici cevap wereni harbiden tebrik eder ve saygı duyarım
    parlayanasker güsel soru
  • quote:

    Orjinalden alıntı: BallistA_fb

    Bu soruya tatmin edici cevap wereni harbiden tebrik eder ve saygı duyarım
    parlayanasker güsel soru







    walla bnde yanımda olsa elini öperdim bu soruya tatmin edici yorum yapana.


    ulen ne soru sormuşum bee




  • bu işten anlayan yok galiba
  • ya beyler konuyu üstte tutmak için yazıyorum

    bilen yokmu,yaw millet tavuk gibi erkenden yatmış heralde.maystor iiydi tardışma nerdesin
    nyse ben yarın gelem bakam
  • quote:

    bu işten anlayan yok galiba



    nasıl olmaz yaaa. Öğrenemezsem çatlarım. Koskoca dh elbet wardır bi bilen bu yüzden yukarlarda tutmamız lazım topiği.
  • olm millet uyumuş
    mıçından pireler uçuşuyo.

    hadi modlar nerdesiniz kırk yılın başı işimz düştü uyumayın




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Apple -- 13 Temmuz 2005, 0:10:02 >
  • arkadaslar cok detayli bir aciklama yapamiycam ama aslinda fark özetle şu bence:
    bi kere bilgisayarla kesinlikle karsilastirmak sacma oluyor cunku ps2 deki bilesenler cok daha farkli(her ne kadar gpu ve cpu terimleri kullanilsada icindeki cipler icin çok karmasik gorevler icin de kullaniliyorlar bu yuzden emotion engine gibi acayip bir adi var cpu nun) Hiz acisindan da söyle düşünün, bilgisayarlarinizdaki harddisklerin ramler kadar hizli oldugunu düşünün, bu yuzden pc deki donma vs cok daha az olur ps2de.

    isteyenlerhttp://webnweb.com/vgame/html/ps2_specs.html den ps2 nin ozeliklerine bakabilirler,

    graphics kismanda yazan 48 GB Per Second a dikkatinizi cekerim. bildigim kadariyla daha sadece yakin zamanda yeni nesil ekran kartlari buna erisebildi.75 Million Polygons Per Second a gelince, en kral grafikli oyunu diye lanse edilen gt4 deki her arabada ortalama 3 milyon poligon varmis, yani o grafikler ps2nin gucunu sonuna kadar kullaniyor(görmediyseniz 70 ekran sony flat tvde oyunu bir oynayin ve muptelasi olun) ekran karti yani gpu 4 mb falan deil ayrica. bilgisayardaki ekran kartindan cok farkli bir sistem oldugu icin gpu nun kendi hafizasi yok denilebilir cunku gelen veriler direk işleniyor, bilgisyardaki gibi ekran kartinin bellegine depolanip sonra işlenmiyor yani. simdi sizin bilgisayarlar bu eski seyden daha mi gucsuz die hayıflanıyordur aslinda teknik olarak hayır, ancak grafik işleme hizi ve potansiyeli açısından evet denilebilir(son çıkan ekran kartları onun gücünü aşmış durumda)
    çok karışık geliyor olabilir ama söyle söyliyelim ps2 ile pc yi karşılaştırmak saçma. Cünkü pc çok farkli amaçlara hizmet edebilen çok esnek bir alettir,bu yüzden donanimlari çok çeşitlidir ve aralarindaki iletişim hizi düşüktür, ps2de ise donanim standart ve donanim bilesenlerinin aralarindaki iletisim hizi surekli gb/sn seviyesinde hizlidir. (ama bilgisayardaki scsi olmayan hdiskler max 180mb/sn ile çalışır mesela ve ram e aktarım hızı da bu kadardır)

    ps2 nin gucunu anlamaniz icin bisiler yazmaya calistim, gelelim sizin sordugunuz pixel shader falan olaylarina. ps2 nin gpu sunun pixel shader a falan ihtiyaci yok. Cunku oyunlar buna gore kodlaniyor, hatta oyunlarin motoru bile ps2 için farklidir o yuzden her oyun ps2 ye uyarlanmaz, pixel shader bir pc teknolojisidir ve ps2 ile alakasi uzaktan yakindan yoktur. yani karsilastirma yapilamaz bu sekilde. PS2 nin donanimi kod yardımı ile her türlü efekti üretebilecek şekilde tasarlanmıştır.yani bir blur uretmek için pixel shader kullanmaz, yada yansima vs...ornegin siz hiç ps2 de su efekt yokmus falan die bişi duydunuz mu bir düşünün

    port oyunlara gelince: ps2 nin max cozunurlugu 800 e 600 dür bu yüzden cevrilen oyunlarin grafikleri kötü olacaktir. bu 800 e 600 bir resmi 1024e768 lik bir monitore sigacak sekilde buyutup bakmak gibi diyebiliriz. (en yakın örnek driver3)

    bu yazı aslında daha çok uzar ama yazmaktan yoruldum.. ben bunları neden mi biliyorum?, bir ara ps2 emülatörlerine merak sarıp açık kaynaklı olanların kodlamasi ile ilgilenmiştim. o sırada araştırdım baya ve bazı programlarin kodlayıcılari ile konustum. Ancak sizinde bildiginiz gibi ne yazıkki halen ps2 emülatorlerinin en karalı 2-3 fps ile yada sadece oyunların menulerini calıştırabiliyor, bu yuzden bende bu sevdadan vaz geçtim. Zaten sony firmasi bu adamlara baski yapiyor ve hatta bazilarina emulatorleri gelistirmek yerine bizimle çalış teklifinde bulundugu söylentisi dolaşıyor. Şimdilik yapacak bişi yok sadece Japonların önünde saygıyla eğiliyorum, hossssssss dierek:) Ne de olsa SONY




  • quote:

    Orjinalden alıntı: turkel2001

    arkadaslar cok detayli bir aciklama yapamiycam ama aslinda fark özetle şu bence:
    bi kere bilgisayarla kesinlikle karsilastirmak sacma oluyor cunku ps2 deki bilesenler cok daha farkli(her ne kadar gpu ve cpu terimleri kullanilsada icindeki cipler icin çok karmasik gorevler icin de kullaniliyorlar bu yuzden emotion engine gibi acayip bir adi var cpu nun) Hiz acisindan da söyle düşünün, bilgisayarlarinizdaki harddisklerin ramler kadar hizli oldugunu düşünün, bu yuzden pc deki donma vs cok daha az olur ps2de.

    isteyenlerhttp://webnweb.com/vgame/html/ps2_specs.html den ps2 nin ozeliklerine bakabilirler,

    graphics kismanda yazan 48 GB Per Second a dikkatinizi cekerim. bildigim kadariyla daha sadece yakin zamanda yeni nesil ekran kartlari buna erisebildi.75 Million Polygons Per Second a gelince, en kral grafikli oyunu diye lanse edilen gt4 deki her arabada ortalama 3 milyon poligon varmis, yani o grafikler ps2nin gucunu sonuna kadar kullaniyor(görmediyseniz 70 ekran sony flat tvde oyunu bir oynayin ve muptelasi olun) ekran karti yani gpu 4 mb falan deil ayrica. bilgisayardaki ekran kartindan cok farkli bir sistem oldugu icin gpu nun kendi hafizasi yok denilebilir cunku gelen veriler direk işleniyor, bilgisyardaki gibi ekran kartinin bellegine depolanip sonra işlenmiyor yani. simdi sizin bilgisayarlar bu eski seyden daha mi gucsuz die hayıflanıyordur aslinda teknik olarak hayır, ancak grafik işleme hizi ve potansiyeli açısından evet denilebilir(son çıkan ekran kartları onun gücünü aşmış durumda)
    çok karışık geliyor olabilir ama söyle söyliyelim ps2 ile pc yi karşılaştırmak saçma. Cünkü pc çok farkli amaçlara hizmet edebilen çok esnek bir alettir,bu yüzden donanimlari çok çeşitlidir ve aralarindaki iletişim hizi düşüktür, ps2de ise donanim standart ve donanim bilesenlerinin aralarindaki iletisim hizi surekli gb/sn seviyesinde hizlidir. (ama bilgisayardaki scsi olmayan hdiskler max 180mb/sn ile çalışır mesela ve ram e aktarım hızı da bu kadardır)

    ps2 nin gucunu anlamaniz icin bisiler yazmaya calistim, gelelim sizin sordugunuz pixel shader falan olaylarina. ps2 nin gpu sunun pixel shader a falan ihtiyaci yok. Cunku oyunlar buna gore kodlaniyor, hatta oyunlarin motoru bile ps2 için farklidir o yuzden her oyun ps2 ye uyarlanmaz, pixel shader bir pc teknolojisidir ve ps2 ile alakasi uzaktan yakindan yoktur. yani karsilastirma yapilamaz bu sekilde. PS2 nin donanimi kod yardımı ile her türlü efekti üretebilecek şekilde tasarlanmıştır.yani bir blur uretmek için pixel shader kullanmaz, yada yansima vs...ornegin siz hiç ps2 de su efekt yokmus falan die bişi duydunuz mu bir düşünün

    port oyunlara gelince: ps2 nin max cozunurlugu 800 e 600 dür bu yüzden cevrilen oyunlarin grafikleri kötü olacaktir. bu 800 e 600 bir resmi 1024e768 lik bir monitore sigacak sekilde buyutup bakmak gibi diyebiliriz. (en yakın örnek driver3)

    bu yazı aslında daha çok uzar ama yazmaktan yoruldum.. ben bunları neden mi biliyorum?, bir ara ps2 emülatörlerine merak sarıp açık kaynaklı olanların kodlamasi ile ilgilenmiştim. o sırada araştırdım baya ve bazı programlarin kodlayıcılari ile konustum. Ancak sizinde bildiginiz gibi ne yazıkki halen ps2 emülatorlerinin en karalı 2-3 fps ile yada sadece oyunların menulerini calıştırabiliyor, bu yuzden bende bu sevdadan vaz geçtim. Zaten sony firmasi bu adamlara baski yapiyor ve hatta bazilarina emulatorleri gelistirmek yerine bizimle çalış teklifinde bulundugu söylentisi dolaşıyor. Şimdilik yapacak bişi yok sadece Japonların önünde saygıyla eğiliyorum, hossssssss dierek:) Ne de olsa SONY


    Sağol...




  • @turkel2001
    hay sağ olasın yaw bende arkadaşa bunları anlatmaya çalışıyorum ama anlamıyor
    iki kelime
    PS2-PC
  • quote:

    Orjinalden alıntı: turkel2001

    arkadaslar cok detayli bir aciklama yapamiycam ama aslinda fark özetle şu bence:
    bi kere bilgisayarla kesinlikle karsilastirmak sacma oluyor cunku ps2 deki bilesenler cok daha farkli(her ne kadar gpu ve cpu terimleri kullanilsada icindeki cipler icin çok karmasik gorevler icin de kullaniliyorlar bu yuzden emotion engine gibi acayip bir adi var cpu nun) Hiz acisindan da söyle düşünün, bilgisayarlarinizdaki harddisklerin ramler kadar hizli oldugunu düşünün, bu yuzden pc deki donma vs cok daha az olur ps2de.

    isteyenlerhttp://webnweb.com/vgame/html/ps2_specs.html den ps2 nin ozeliklerine bakabilirler,

    graphics kismanda yazan 48 GB Per Second a dikkatinizi cekerim. bildigim kadariyla daha sadece yakin zamanda yeni nesil ekran kartlari buna erisebildi.75 Million Polygons Per Second a gelince, en kral grafikli oyunu diye lanse edilen gt4 deki her arabada ortalama 3 milyon poligon varmis, yani o grafikler ps2nin gucunu sonuna kadar kullaniyor(görmediyseniz 70 ekran sony flat tvde oyunu bir oynayin ve muptelasi olun) ekran karti yani gpu 4 mb falan deil ayrica. bilgisayardaki ekran kartindan cok farkli bir sistem oldugu icin gpu nun kendi hafizasi yok denilebilir cunku gelen veriler direk işleniyor, bilgisyardaki gibi ekran kartinin bellegine depolanip sonra işlenmiyor yani. simdi sizin bilgisayarlar bu eski seyden daha mi gucsuz die hayıflanıyordur aslinda teknik olarak hayır, ancak grafik işleme hizi ve potansiyeli açısından evet denilebilir(son çıkan ekran kartları onun gücünü aşmış durumda)
    çok karışık geliyor olabilir ama söyle söyliyelim ps2 ile pc yi karşılaştırmak saçma. Cünkü pc çok farkli amaçlara hizmet edebilen çok esnek bir alettir,bu yüzden donanimlari çok çeşitlidir ve aralarindaki iletişim hizi düşüktür, ps2de ise donanim standart ve donanim bilesenlerinin aralarindaki iletisim hizi surekli gb/sn seviyesinde hizlidir. (ama bilgisayardaki scsi olmayan hdiskler max 180mb/sn ile çalışır mesela ve ram e aktarım hızı da bu kadardır)

    ps2 nin gucunu anlamaniz icin bisiler yazmaya calistim, gelelim sizin sordugunuz pixel shader falan olaylarina. ps2 nin gpu sunun pixel shader a falan ihtiyaci yok. Cunku oyunlar buna gore kodlaniyor, hatta oyunlarin motoru bile ps2 için farklidir o yuzden her oyun ps2 ye uyarlanmaz, pixel shader bir pc teknolojisidir ve ps2 ile alakasi uzaktan yakindan yoktur. yani karsilastirma yapilamaz bu sekilde. PS2 nin donanimi kod yardımı ile her türlü efekti üretebilecek şekilde tasarlanmıştır.yani bir blur uretmek için pixel shader kullanmaz, yada yansima vs...ornegin siz hiç ps2 de su efekt yokmus falan die bişi duydunuz mu bir düşünün

    port oyunlara gelince: ps2 nin max cozunurlugu 800 e 600 dür bu yüzden cevrilen oyunlarin grafikleri kötü olacaktir. bu 800 e 600 bir resmi 1024e768 lik bir monitore sigacak sekilde buyutup bakmak gibi diyebiliriz. (en yakın örnek driver3)

    bu yazı aslında daha çok uzar ama yazmaktan yoruldum.. ben bunları neden mi biliyorum?, bir ara ps2 emülatörlerine merak sarıp açık kaynaklı olanların kodlamasi ile ilgilenmiştim. o sırada araştırdım baya ve bazı programlarin kodlayıcılari ile konustum. Ancak sizinde bildiginiz gibi ne yazıkki halen ps2 emülatorlerinin en karalı 2-3 fps ile yada sadece oyunların menulerini calıştırabiliyor, bu yuzden bende bu sevdadan vaz geçtim. Zaten sony firmasi bu adamlara baski yapiyor ve hatta bazilarina emulatorleri gelistirmek yerine bizimle çalış teklifinde bulundugu söylentisi dolaşıyor. Şimdilik yapacak bişi yok sadece Japonların önünde saygıyla eğiliyorum, hossssssss dierek:) Ne de olsa SONY



    alah razı olsun bea.

    bunlar doğru ama bir pc kullanıcısına saçma geliyo.doğru da olsa.

    ozmn bu japonlar PS2 yi yaptıklarında 5 sene sonraki teknolojiyi bile yakalamışlar.

    ben bunu çıkardım.eee nede olsa japon bu adamlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Apple -- 13 Temmuz 2005, 13:19:27 >




  • ya şöyle bi örnek geldi aklıma sanırım aynı muhabbet. 5 duyu organından 1 ini kaybedersen öteki 4 ü daha kuvvetlenir. 2 sini kaybedersen diğer 3 ü daha da fazla kuvvetlenir. Konsollarda sadece 1 duyu organı war oda grafik. E haliyle bilgisayarla kıyaslanamıyacak kadar iyi grafikler elde etmek gayet normal.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.