- x
    Bunlarla Giriş Yapın: Facebook Google+ Twitter DH Giriş:
    ?
  • Hatırla
  • Yeni Kayıt
ACCENt ERA 1.6 TÜPLÜMÜ 1.5 DİZEL Mİ AZ YAKAR?
40 Cevap12244 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Linkli Mesajlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


8438 Mesaj
27 Ağustos 2009; 19:20:55 

ESKİ accenti değiştirme zamanı geldi ve yenisini almak istiyor babam yakıt konusunda kararsız kaldık 2si arasında dizel biraz pahalı kalıyor ama

yakıt konusunda 1.6 ara alıp garantiden tüplü kullanmak mı yoksa dizel almak daha karlı olur dizel arabanın bakımı biraz daha pahalı olduğundan buda göz önünde bulundurulmalı...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HePsİ1LeŞmE -- 30 Ağustos 2009; 23:22:11 >


_____________________________



 
20706 Mesaj
27 Ağustos 2009; 19:29:16 

Dizel litre bazında az yakar LPG para bazından az yakar.

Mesela dizel 5 LT yakıyorsa LPG'li versiyonu 8 LT'den aşağı düşmeyecektir. İkisini de paraya vurduğumuzda ortalama aynı değerler çıkar.


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
189 Mesaj
27 Ağustos 2009; 19:42:45 

Bence dizel alın, hem daha zevkli hem de sızdırmazlık, kapalı otopark falan uğraşmazsınız.


_____________________________



2186 Mesaj
27 Ağustos 2009; 20:07:53 

dizelin bakımlarının pahalı olduğu doğru değil.

ben aracımı 3 sene önce aldım o zamanlar bakımlar benzinlilerden daha pahalı idi. şimdi ise tam tersi dizeller daha ucuz. araç alırkan servise girip bakım masraflarının çizelgesine göz atıp beni doğrulayabilirsiniz..

dizel era ile 90km/saat hız ile giderseniz km.de 125-130 kuruş yakarsınız.

benzinli/lpg bilmiyorum aracım dizel olduğu için hiç araştırmadım.

bir de lpg taktırdığınız zaman 1500-2000 ytl masrafınız olacak zaten. geriye ne kadar fark kalacak hesaplayın....??



_____________________________

2007 ACCENT ERA STILE 1.5 CRDI VGT 16V 110 HP - Titanium Gry


4433 Mesaj
27 Ağustos 2009; 20:43:29 

ikiside değil.
1.4 lpg daha az yakar.
ama siz lpg den uzak durun direk dizel alın
üstelik performanstan ödün vermemiş bide lpg'nin ayarıydı falanıydı uğraşmak zorunda kalmazsınız.


_____________________________


Hyundai Accent Era 2009 1.4lt 16v 97ps DOHC

New Thinking. New Possibilities.


16166 Mesaj
27 Ağustos 2009; 22:33:44 

tüplü daha ekonomik olur

ama dizelin gücünüde yabana atmamak lazım

yeni nesil dizeller okadar masraflı değil bakım olarak

ama yedek parça olarak can yaklar enjektör vs gibi


_____________________________


2007 Hyundai Getz 1.4 DOHC 4AB AC ABS SR OTM.

GIGABYTE EP45-DS3L // INTEL E8500 // KINGSTON HYPERX 4*2GB 800Mhz DDR2 // HIS ICEQ4 HD4850
SANDISK EXTREEM SSD 120GB // WD 3.5" 2TB CAVIAR GREEN SATA 3.0 // CM RC690 600W // SAMSUNG SH-S223 SATA DVD-RW
HP 2207H LCD // SUPERONLINE 20MBIT FIBER INTERNET // POWERCOM 625AP UPS


8438 Mesaj
27 Ağustos 2009; 22:36:53 


quote:

Orijinalden alıntı: cevizkabugu

dizelin bakımlarının pahalı olduğu doğru değil.

ben aracımı 3 sene önce aldım o zamanlar bakımlar benzinlilerden daha pahalı idi. şimdi ise tam tersi dizeller daha ucuz. araç alırkan servise girip bakım masraflarının çizelgesine göz atıp beni doğrulayabilirsiniz..

dizel era ile 90km/saat hız ile giderseniz km.de 125-130 kuruş yakarsınız.

benzinli/lpg bilmiyorum aracım dizel olduğu için hiç araştırmadım.

bir de lpg taktırdığınız zaman 1500-2000 ytl masrafınız olacak zaten. geriye ne kadar fark kalacak hesaplayın....??



lpg masrafı olduğu için dizelin fiyatına yaklaşıyor dizele yönelelim ozaman


_____________________________



2186 Mesaj
27 Ağustos 2009; 23:13:43 


quote:

Orijinalden alıntı: JackDaniels

yedek parça olarak can yaklar enjektör vs gibi


benzinlilerde enjeksiyon yokmu..?


_____________________________

2007 ACCENT ERA STILE 1.5 CRDI VGT 16V 110 HP - Titanium Gry


 
1785 Mesaj
28 Ağustos 2009; 2:21:26 

şehiriçi lpg az yakar
şehirler arası dizel az yakar

lpg ile ne yazıkki avm lere , kapalı feribotlara binemezsiniz.
dizel in menzili oldukça yüksektir. 2-2.5 katı


_____________________________

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE


7044 Mesaj
28 Ağustos 2009; 4:11:48 

ögretıcı tespitler teşekkürler paylaşımlarınız için


_____________________________

Ey Türk! Dostunu da Düşmanını da bil artık..!


2186 Mesaj
28 Ağustos 2009; 16:19:29 

son bir tespit daha;

dizel daha ağır yakıttır. lpg tank içine basınçla sıkıştırılır. lpg daha tehlikelidir kaza anında felan...

lpg sızıntı yaparsa anlamak zordur, sürekli depoyu boşaltır. az yakacağınıza çok yakmış olursunuz.


_____________________________

2007 ACCENT ERA STILE 1.5 CRDI VGT 16V 110 HP - Titanium Gry


 
1785 Mesaj
28 Ağustos 2009; 16:26:14 

lpg nin tehlikeli olduğuna inanmıyorum, yeni sistemler son derece güvenli.
gaz kaçağı söz konusu olamaz.
lpg sızıntı yapmaz,eski sistemlere aklınız gitmiş , merdiven altı işletmelerde yapılan.
sistem uzman ellerde düzgün markalara yaptırılırsa ki hyundai en iyi firmalaradan 2A ile anlaşmış ve BRC kit kullanıyor. En az benzinli sistem kadar güvenlidir.
Ayrıca muayene edilirken makine mühendisleri odası yetkilelerince sızdırmazlık testine de tabi tutulur.


_____________________________

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE


2186 Mesaj
28 Ağustos 2009; 16:29:30 


quote:

Orijinalden alıntı: alpercan

lpg nin tehlikeli olduğuna inanmıyorum, yeni sistemler son derece güvenli.

Ayrıca muayene edilirken makine mühendisleri odası yetkilelerince sızdırmazlık testine de tabi tutulur.


ne kadar güvenlide olsarisk her zaman vardır.

kaza anında ne olacağı belli olmaz..


_____________________________

2007 ACCENT ERA STILE 1.5 CRDI VGT 16V 110 HP - Titanium Gry


3754 Mesaj
28 Ağustos 2009; 16:33:34 

dizel alın bence hem uğraşmazsınız hem daha performanslı...


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


16166 Mesaj
28 Ağustos 2009; 16:40:11 


quote:

Orijinalden alıntı: cevizkabugu




benzinlilerde enjeksiyon yokmu..?




enjeksiyon var ama dizeldeki gibi enjektörleri kucaklama riskin yok gibi bişey

gaz nekadar zarar verebilir enjektörüne acaba düşündünmü hiç


_____________________________


2007 Hyundai Getz 1.4 DOHC 4AB AC ABS SR OTM.

GIGABYTE EP45-DS3L // INTEL E8500 // KINGSTON HYPERX 4*2GB 800Mhz DDR2 // HIS ICEQ4 HD4850
SANDISK EXTREEM SSD 120GB // WD 3.5" 2TB CAVIAR GREEN SATA 3.0 // CM RC690 600W // SAMSUNG SH-S223 SATA DVD-RW
HP 2207H LCD // SUPERONLINE 20MBIT FIBER INTERNET // POWERCOM 625AP UPS


8438 Mesaj
28 Ağustos 2009; 17:36:17 


quote:

Orijinalden alıntı: sametadali

dizel alın bence hem uğraşmazsınız hem daha performanslı...

110 BYGİR DİZEL


_____________________________



2186 Mesaj
28 Ağustos 2009; 22:05:35 


quote:

Orijinalden alıntı: JackDaniels

enjeksiyon var ama dizeldeki gibi enjektörleri kucaklama riskin yok gibi bişey

gaz nekadar zarar verebilir enjektörüne acaba düşündünmü hiç


düşünmedim hocam, ne fark var arada..?

bir de yeni nesil benzinli bazı araçlarda da turbo var bunların bozulma riski, bizim dizellere göre nasıldır bilgin varmı..??


_____________________________

2007 ACCENT ERA STILE 1.5 CRDI VGT 16V 110 HP - Titanium Gry


2186 Mesaj
28 Ağustos 2009; 22:07:45 


quote:

Orijinalden alıntı: HePsİ1LeŞmE



110 BYGİR DİZEL


bu paylaşımlardan sonra neye karar kıldın üstad..??


_____________________________

2007 ACCENT ERA STILE 1.5 CRDI VGT 16V 110 HP - Titanium Gry


16166 Mesaj
28 Ağustos 2009; 22:21:43 

quote:

Orijinalden alıntı: cevizkabugu




düşünmedim hocam, ne fark var arada..?

bir de yeni nesil benzinli bazı araçlarda da turbo var bunların bozulma riski, bizim dizellere göre nasıldır bilgin varmı..??




gülen yüzleri anlayamadım dalgamı geçiyorsun yoksa komik diyemi düşünüyorsun

dalga geçtiğini değilde komik bulduğunu düşünüp cevap vereyim

dizel benzinli turbo olması bişey değiştirmez

bu motoru bağlamaz turbonun kalitesi ile alakalı

ama yakıt olayı ciddi iş

heleki bizim ülkemizde

en ufak bişeyde dizelde motoru kucaklaman içten bile değil

ama lpgde böyle bişey olmaz çok çok içine hava karıltırırlar boşa para verirsin

dizelin artık tek avantajı torku ekonomi diye bişey kalmadı

lpg geçti gitti onu

arkadaşımın 2 litrelik lagunası bile benim getzden az yakıyor

buda zoruma gitmiyor değil açıkçası



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JackDaniels -- 28 Ağustos 2009; 22:24:35 >


_____________________________


2007 Hyundai Getz 1.4 DOHC 4AB AC ABS SR OTM.

GIGABYTE EP45-DS3L // INTEL E8500 // KINGSTON HYPERX 4*2GB 800Mhz DDR2 // HIS ICEQ4 HD4850
SANDISK EXTREEM SSD 120GB // WD 3.5" 2TB CAVIAR GREEN SATA 3.0 // CM RC690 600W // SAMSUNG SH-S223 SATA DVD-RW
HP 2207H LCD // SUPERONLINE 20MBIT FIBER INTERNET // POWERCOM 625AP UPS


2186 Mesaj
28 Ağustos 2009; 23:22:57 

hocam dizel yakıtın içine koydukları katkı maddeleri, kalitesiz yakıt v.b. etkenlerden dolayı enjektörler gidiyor anladım olayı. gaza sıvı katkı v.s. koyamayacakları için daha sağlıklı ok.

bilgiler için teşekkür hocam..

not:gülen yüzler espri mahiyetinedir. yanlış anlaşıldıysa silebilirim..


_____________________________

2007 ACCENT ERA STILE 1.5 CRDI VGT 16V 110 HP - Titanium Gry


729 Mesaj
29 Ağustos 2009; 0:32:06 

Arkadaşım senin kullanımına bağlı, kimi dizel kimide benzinli der....

ben lpgli araç kullandım, şimdi dizel kullanıyorum, bence dizel...

ama kullanmayı bilmen ve düzgün kullanman şartıyla


_____________________________

Geçmişini unutan toplumlar yok olmaya mahkumdur...


8438 Mesaj
29 Ağustos 2009; 19:43:43 


quote:

Orijinalden alıntı: cevizkabugu




bu paylaşımlardan sonra neye karar kıldın üstad..??

dizel alacağız peder beyin kararı değişmez ise bakalım


_____________________________



2186 Mesaj
29 Ağustos 2009; 20:49:35 

dizel alarak en iyisini yapmış olursunuz.


_____________________________

2007 ACCENT ERA STILE 1.5 CRDI VGT 16V 110 HP - Titanium Gry


8438 Mesaj
30 Ağustos 2009; 23:22:55 


quote:

Orijinalden alıntı: cevizkabugu

dizel alarak en iyisini yapmış olursunuz.

inşallah


_____________________________



1210 Mesaj
19 Eylül 2009; 0:40:32 

1.5 CRDİ 110 HP

bin bak pişman olmayacaksın. Az yakar Çok kaçar


_____________________________

sony vaio sorunları için yazabilirsiniz...( FN TUŞU V.S)

bulent_telli@mynet.com


205 Mesaj
19 Eylül 2009; 2:53:26 

Herkes guzel bilgiler paylasmıs.
JackDanielsen guzel sekilde acıklamıs aslında.
Lpg ile Avm kapalo yerlere girilmez. dorudur.
Lpg araclar risklidir (!) benzinli araclardan daha guvenli oldukları testlerle onaylanmıstır. tabi ki kullanılan marka cok önemlidri bu hussuda. eger iyi bir marka ise lpg niz + lpg i monte eden ustanız, hiç bir sorun olmaz.
Lpg li 1.6 era en az 11lt/100km yakar sehir içinde, fakat lpg 1.65/lt gibi bişi sanırım. 0,18/km yakarsınız. dizelde ise sehir içi 6lt/100km den daha az yakamazsınız. 2.66/lt mazot fiaytı olarak alırsak 0,16/km de mazotta yakarsınız.
yakıt maliyeti oalrak arada buyuk bi fark yok.
Simdi gel gelelim dizelin tehlikelerine
1. Dizel de motor hava yapar,
2.dizel motor araca kaza(!) ile icinde pislik olan mazot alırsanız, enjektorleriniz elinizde kalır gider 2-3bin tl ödersiniz. (malum yakıttan kaynaklanan arızalar servis dısı oldugu için yakıtı aldıgınız benzin istasyonu ile mahkeme mahkeme ugrasırsınız ya da seve seve ödersiniz masraflarınız).
3. bir arkadas servis te masraflardan bahsetmiş ama dizel aracın masrafı hala daha fazla ve ilerde de bu böyle olacak. dizel yakıt benzin gibi solf olmadıgı için yakıt filtresiydi bilmem nesiydi deişir. fakat sunuda söylemek lazım burda masraf farkı cok buyuk deil. 50-60 tl fark olur olmaz. eskiden bi dizel motor 5-6 sene giderkn simdi sorunsuz calısıyorlar..
4. dizel motorlar bebek kadar hassastırlar. duzgun kullanmak gerekir. bilinçli bir alıcı 2. el dizel bir arac almaz, sahibini tanımadan. çünkü en küçük bir yalnıs kullanımda motora geri dönusu olmayan zaralar verilebilir ve de bunu bile biri aracın daha önceki kullanıcısının racı nasıl kullandıgını bilmeden almz. kısacası dizelin 2. eli sans işidir.

sonuc olarak; yakıt masrafı olarak cok buyuk bir fark yok. dizel arabayı nazik kullanırsan uzun ömürlü olur. yoksa masraftan basın agrır. birde burasının turkiye oldugunu unutmamalı bu yuzden pis mazot alırsanız motor cok buyuk masraf yapar ve istanbulda iseniz yetkili servislere bu konuda danısın. aynısını deicekler.


_____________________________



1056 Mesaj
25 Eylül 2009; 0:22:02 


quote:

Orijinalden alıntı: Qaan

Herkes guzel bilgiler paylasmıs.
JackDanielsen guzel sekilde acıklamıs aslında.
Lpg ile Avm kapalo yerlere girilmez. dorudur.
Lpg araclar risklidir (!) benzinli araclardan daha guvenli oldukları testlerle onaylanmıstır. tabi ki kullanılan marka cok önemlidri bu hussuda. eger iyi bir marka ise lpg niz + lpg i monte eden ustanız, hiç bir sorun olmaz.
Lpg li 1.6 era en az 11lt/100km yakar sehir içinde, fakat lpg 1.65/lt gibi bişi sanırım. 0,18/km yakarsınız. dizelde ise sehir içi 6lt/100km den daha az yakamazsınız. 2.66/lt mazot fiaytı olarak alırsak 0,16/km de mazotta yakarsınız.
yakıt maliyeti oalrak arada buyuk bi fark yok.
Simdi gel gelelim dizelin tehlikelerine
1. Dizel de motor hava yapar,
2.dizel motor araca kaza(!) ile icinde pislik olan mazot alırsanız, enjektorleriniz elinizde kalır gider 2-3bin tl ödersiniz. (malum yakıttan kaynaklanan arızalar servis dısı oldugu için yakıtı aldıgınız benzin istasyonu ile mahkeme mahkeme ugrasırsınız ya da seve seve ödersiniz masraflarınız).
3. bir arkadas servis te masraflardan bahsetmiş ama dizel aracın masrafı hala daha fazla ve ilerde de bu böyle olacak. dizel yakıt benzin gibi solf olmadıgı için yakıt filtresiydi bilmem nesiydi deişir. fakat sunuda söylemek lazım burda masraf farkı cok buyuk deil. 50-60 tl fark olur olmaz. eskiden bi dizel motor 5-6 sene giderkn simdi sorunsuz calısıyorlar..
4. dizel motorlar bebek kadar hassastırlar. duzgun kullanmak gerekir. bilinçli bir alıcı 2. el dizel bir arac almaz, sahibini tanımadan. çünkü en küçük bir yalnıs kullanımda motora geri dönusu olmayan zaralar verilebilir ve de bunu bile biri aracın daha önceki kullanıcısının racı nasıl kullandıgını bilmeden almz. kısacası dizelin 2. eli sans işidir.

sonuc olarak; yakıt masrafı olarak cok buyuk bir fark yok. dizel arabayı nazik kullanırsan uzun ömürlü olur. yoksa masraftan basın agrır. birde burasının turkiye oldugunu unutmamalı bu yuzden pis mazot alırsanız motor cok buyuk masraf yapar ve istanbulda iseniz yetkili servislere bu konuda danısın. aynısını deicekler.




_____________________________



2186 Mesaj
25 Eylül 2009; 21:18:36 


quote:

Orijinalden alıntı: Qaan


Simdi gel gelelim dizelin tehlikelerine
1. Dizel de motor hava yapar,
2.dizel motor araca kaza(!) ile icinde pislik olan mazot alırsanız, enjektorleriniz elinizde kalır gider 2-3bin tl ödersiniz. (




1. dizel motor hava yapar belki ama, benimki 3 yıldır hiç hava yapmadı. yapacağını da sanmıyorum..

2. pis mazottan ziyade mazotun kimyasal yapısı daha önemli gibi geliyor bana.. sonuçta mazotun içindeki küçük fiziksel partüküller mazot filtresine takılacaktır. bu da sorun değil.. mazot filtresi zaten belli aralıklarda değişiyor. euro-dizel kullanılırsa sorun olmaz.

bilmediğiniz yerden ucuz diye içeriğini/kimyasal yapısını bilmediğiniz mazot almamalısınız tabii ki..enjektörlerin herbiri takması sökmesi dahil 500 tl. dir. 4 enjektör 2.000ytl. aracın motoru da sıfır kasanın içinden/ambalajından araca takıması ile beraber 7.000 tl.dir..
araç motoru çok yıpranmış ise enjektörlerde bitmiş ise komple motoru değiştirmek daha karlı olmaz mı..??



_____________________________

2007 ACCENT ERA STILE 1.5 CRDI VGT 16V 110 HP - Titanium Gry


671 Mesaj
27 Eylül 2009; 12:24:28 

dizel de kullandım şimdi kia racım 1,6 era tüplü brc orjinal takıldı 16 kuruş şehir içi 12,5 kuruş şehir dışı 207km son hız yapıyor
tüplü performansı ile dizele yetişemiyorsun benzinde kafa kafaya gidiyor son hızı deneyemedim şehir içinde kapıştım dizel
daha seri ama uzun yolda kafa kafaya gidiyor. Tavsiye dizel derim ama arada 2.000 tl civarında fark var eğer çok km yapmıyorsan dizel maliyetine katlanma derim


_____________________________

K.S.Ü GÖKSUN MESLEK YÜKSEK OKULU
SOSYAL GÜVENLİK BÖLÜMÜ


 
177 Mesaj
6 Ekim 2009; 16:14:42 

LPG ya da dizel olayı tamamen tercih meselesidir bence. Kimisi LPG ile hiç uğraşmak istemez, dizel tecrübesi de vardır, parası da çoktur gider alır dizel arabayı . Kimi de benim gibi bütün araç kullanma tecrübesi LPG li araçlardan ibarettir ve dizel arabaya elini bile sürmemiştir, riske girmek istemez ne varsa tüpte var mantığıyla sıfır araba bile alsa gider LPG taktırır : ))

Tercihleri eleştirmemek gerek. Herkesin kendi bileceği ve karar vereceği bir olay olmalı bu.


_____________________________



2231 Mesaj
12 Ekim 2009; 0:25:59 


quote:

Orijinalden alıntı: cgr1903

dizel de kullandım şimdi kia racım 1,6 era tüplü brc orjinal takıldı 16 kuruş şehir içi 12,5 kuruş şehir dışı 207km son hız yapıyor
tüplü performansı ile dizele yetişemiyorsun benzinde kafa kafaya gidiyor son hızı deneyemedim şehir içinde kapıştım dizel
daha seri ama uzun yolda kafa kafaya gidiyor. Tavsiye dizel derim ama arada 2.000 tl civarında fark var eğer çok km yapmıyorsan dizel maliyetine katlanma derim


Nasıl Dizel ile kafa kafaya gidiyosun ? = Bu soruda doğru gidiyo olabilirsin ama örnek vereyim, ikiniz yokuş çıkın 3.vites'te sen redline'a kadar çevirip kafa kafaya gidiyoken o max tork'unu düşük devir bandında kullanarak o yokuşu gider ve 4'e atar, onda hayat,yakıt normaldir, sende ise motor sesi çok yüksek, yakıt tüketimin aşırı yükseklerde dolaşmaktadır, sen sürekli böyle gidersen kafa kafaya gidersin ama 3 saatlik süre sonunda alacağın benzin'i 1.5 saatte alırsın, o ise yoluna devam eder, Ama benim param var redline'a kadar çevirip sürekli böyle gitmekten haz duyuyorum dersen buna diyecek sözümde yoktur.


_____________________________



712 Mesaj
28 Ekim 2009; 1:28:05 

quote:

Orijinalden alıntı: Arınç




Nasıl Dizel ile kafa kafaya gidiyosun ? = Bu soruda doğru gidiyo olabilirsin ama örnek vereyim, ikiniz yokuş çıkın 3.vites'te sen redline'a kadar çevirip kafa kafaya gidiyoken o max tork'unu düşük devir bandında kullanarak o yokuşu gider ve 4'e atar, onda hayat,yakıt normaldir, sende ise motor sesi çok yüksek, yakıt tüketimin aşırı yükseklerde dolaşmaktadır, sen sürekli böyle gidersen kafa kafaya gidersin ama 3 saatlik süre sonunda alacağın benzin'i 1.5 saatte alırsın, o ise yoluna devam eder, Ama benim param var redline'a kadar çevirip sürekli böyle gitmekten haz duyuyorum dersen buna diyecek sözümde yoktur.

Gayet güzel gider hatta uzun yolda geçer de.Hatta şehir içinde bile geçer dizel olanı.İnsanları yanlış yönlendirmeyin.Yokuşta dizel aracın şansı varmı sizce?Kısa yokuştan bahsetmiyorum gayet güzel otobanda 1 km lik bir yokuş.Tamam dizel 4.vitese atarda hızlanabilirmi bakalım? 3.viteste kaç yapıyor dizel araç benzinli kaç yapıyor?Az yakmaz dizel araçta anlık olarka en az 15 litre yakıt tüketir tam gaz halinde.Benzinli araç o yokuşu 3.viteste redline civarında 150 km/s gibi bir süratle çıkar.150 km hız bir yokuş çok çok fazladır.Dizel accent 4.vites 4.000 devirde 150 yapamıyorsa daha hiç yapamaz.2.0 tdi 140 hp lik passattan 100 hp lik benzinli aracın tadını gaz tepkisini alamayan biri olarak tecrübeleri yazdım isterseniz bir de dizel ve benzinli eraların teknik verilerine göz atalım.


Dizel Era

110 hp @4000 rpm
240 nm /1900-2750 ( band aralığı çok dar görüğün gibi 2750 den sonra o ileri atlama eğilimi azalıyor)
0-100 = 11.5 Saniye
Azami Hız:176 km/s(1.4 benzinli eranın azami hızı 177 km/s )

Benzinli Era

112 hp @6000 rpm
149 nm/4900 rpm
0-100:10.2 Saniye
Azami Hız:190 km/s

Gördüğünüz gibi aynı güçteki 2 araçtan benzinli olan dizele nal toplatabiliyor.Benzinli aracın bir süre kullanın 10.000 km yol yapın sonra dizele binini inanın lanet edersiniz traktör gibi sesli ve hantal gelecektir.LPG li 1.6 era nın benzinliden çok bir farkı olmayacaktır sanırım BRC ile anlaşmalı hyundai.çok az fark olur bu verilerde herşeye rağmen dizel araçtan daha hızlı olursunuz.Aynı kullanım şartlarında daha az yakıt masrafınız olur.Uzun yolda hızlı kullanımlarda 160-190 km/s hızları arasında dizele göre daha az masrafını olur hemde çok daha az.çünkü dizel araç 88 lik getzden biliyorum 12-13 litre ortalama yapıyor tam gaz gidince benzinli araçtada 15-16 litre tüketiminiz olacaktır ki daha ekonomik dizele göre.
Şehir içinde dizelden aldığınız pratikliği benzinli araçta bulamassınız her hızlanmak istediginizde vites küçültmek zor gelecektir ve dizel gibi hızlanabilmek için maximum devirlere yaklaşmanız gerekecektir.Ön takım daha az yıpranır benzinli araçlarda çünkü dizel motorlar ağırdır ve yüksek torku sayesinde sert kullanımlarda patinaja çok tutulurlar.Bana sorarsanız dizel alın çünkü eraların dizelleri çok tutuldu ve gerçekten güzel motorlar.Şimdi benzinli aracı bu kadar övdükten sonra neden dizel tavsiye ettiğimi soracaksınız ama benzinli aracı herkes sevmez kimisi tork ister az litre/100 km ister.Ben görüşlerimi yazdım.Karar elbette sizin.Umarım yardımcı olabilmişimdir.Saygılarımla



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MitsubishiLancer -- 28 Ekim 2009; 2:19:58 >


_____________________________



1572 Mesaj
28 Ekim 2009; 5:16:32 

quote:

Orijinalden alıntı: MitsubishiLancer


Gayet güzel gider hatta uzun yolda geçer de.Hatta şehir içinde bile geçer dizel olanı.İnsanları yanlış yönlendirmeyin.Yokuşta dizel aracın şansı varmı sizce?Kısa yokuştan bahsetmiyorum gayet güzel otobanda 1 km lik bir yokuş.Tamam dizel 4.vitese atarda hızlanabilirmi bakalım? 3.viteste kaç yapıyor dizel araç benzinli kaç yapıyor?Az yakmaz dizel araçta anlık olarka en az 15 litre yakıt tüketir tam gaz halinde.Benzinli araç o yokuşu 3.viteste redline civarında 150 km/s gibi bir süratle çıkar.150 km hız bir yokuş çok çok fazladır.Dizel accent 4.vites 4.000 devirde 150 yapamıyorsa daha hiç yapamaz.2.0 tdi 140 hp lik passattan 100 hp lik benzinli aracın tadını gaz tepkisini alamayan biri olarak tecrübeleri yazdım isterseniz bir de dizel ve benzinli eraların teknik verilerine göz atalım.


Dizel Era

110 hp @4000 rpm
240 nm /1900-2750 ( band aralığı çok dar görüğün gibi 2750 den sonra o ileri atlama eğilimi azalıyor)
0-100 = 11.5 Saniye
Azami Hız:176 km/s(1.4 benzinli eranın azami hızı 177 km/s )

Benzinli Era

112 hp @6000 rpm
149 nm/4900 rpm
0-100:10.2 Saniye
Azami Hız:190 km/s

Gördüğünüz gibi aynı güçteki 2 araçtan benzinli olan dizele nal toplatabiliyor.Benzinli aracın bir süre kullanın 10.000 km yol yapın sonra dizele binini inanın lanet edersiniz traktör gibi sesli ve hantal gelecektir.LPG li 1.6 era nın benzinliden çok bir farkı olmayacaktır sanırım BRC ile anlaşmalı hyundai.çok az fark olur bu verilerde herşeye rağmen dizel araçtan daha hızlı olursunuz.Aynı kullanım şartlarında daha az yakıt masrafınız olur.Uzun yolda hızlı kullanımlarda 160-190 km/s hızları arasında dizele göre daha az masrafını olur hemde çok daha az.çünkü dizel araç 88 lik getzden biliyorum 12-13 litre ortalama yapıyor tam gaz gidince benzinli araçtada 15-16 litre tüketiminiz olacaktır ki daha ekonomik dizele göre.
Şehir içinde dizelden aldığınız pratikliği benzinli araçta bulamassınız her hızlanmak istediginizde vites küçültmek zor gelecektir ve dizel gibi hızlanabilmek için maximum devirlere yaklaşmanız gerekecektir.Ön takım daha az yıpranır benzinli araçlarda çünkü dizel motorlar ağırdır ve yüksek torku sayesinde sert kullanımlarda patinaja çok tutulurlar.Bana sorarsanız dizel alın çünkü eraların dizelleri çok tutuldu ve gerçekten güzel motorlar.Şimdi benzinli aracı bu kadar övdükten sonra neden dizel tavsiye ettiğimi soracaksınız ama benzinli aracı herkes sevmez kimisi tork ister az litre/100 km ister.Ben görüşlerimi yazdım.Karar elbette sizin.Umarım yardımcı olabilmişimdir.Saygılarımla


Ceed dizel aracımla (115 hp) uzun yokuşlarda 170-180 tırmanabilirken, yokuşa benden daha hızlı giren benzinli araçlar (Civic 125 hp) 140'lı hızlara kadar düşüyor. Bunu inkar etmenin bir faydası yok zira ortada nerdeyse %60-70 tork farkı var.

Ayrıca tüplü aracın sıkıntısı çok olur, yok stop eder, yok ayarı tutmaz, yok kapalı garaja giremezsin vs..

Ayrıca tüplü araçlar aynı zamanda kısa süre de olsa benzin de tükettiğinden dizel kadar ekonomik değildir. Hiç bana öğretmeyin, bunu LPG'li araç kullanan arkadaşlarım da bana söylüyor.

Ha dersen ki dizel aracı daha özenli kullanmak gerekir, o konuda hak veririm ama güç ve ekonomi konusunda LPG'li accent dizelden daha iyi olamaz.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi desci -- 28 Ekim 2009; 5:24:03 >


_____________________________



712 Mesaj
28 Ekim 2009; 12:46:54 


quote:

Orijinalden alıntı: desci



Ceed dizel aracımla (115 hp) uzun yokuşlarda 170-180 tırmanabilirken, yokuşa benden daha hızlı giren benzinli araçlar (Civic 125 hp) 140'lı hızlara kadar düşüyor. Bunu inkar etmenin bir faydası yok zira ortada nerdeyse %60-70 tork farkı var.

Ayrıca tüplü aracın sıkıntısı çok olur, yok stop eder, yok ayarı tutmaz, yok kapalı garaja giremezsin vs..

Ayrıca tüplü araçlar aynı zamanda kısa süre de olsa benzin de tükettiğinden dizel kadar ekonomik değildir. Hiç bana öğretmeyin, bunu LPG'li araç kullanan arkadaşlarım da bana söylüyor.

Ha dersen ki dizel aracı daha özenli kullanmak gerekir, o konuda hak veririm ama güç ve ekonomi konusunda LPG'li accent dizelden daha iyi olamaz.



O dediğin civicler 3.viteste zaten 160 yapar adam vites düşürüp basmıyorsa o arabanın kötü olduğunu göstermez ki ceed dizel aracınla civic mukayese bile edilemez performans konusunda senin aracına göre çok çok daha performanslıdır civicler.heleki 100 den sonra çok çok fark açar civic.sen aracınla 170 le o yokuşu çıkarken tam gaz yapıyorsun aracın limitini zorluyorsun ama civic 140 a düştüğüne göre ayağını gaztan çekiyor bile.şunuda söyliyim sen aracının tork canavarı felan zannediyosun 180 le giderken muhtemelen son viteste oluyorsun 0 da 3500-4000 arası bir devir yapar aracın benzinli araçtan daha fazla tork üretmiyor o devirlerde emin ol.keşke ceed aracını civicle kıyaslayıp üstün göstermeseydin performans olarak.lpg li aracım 3 ayda 50 tl lik benzin tüketiyor 3 ayda yaklaşık 7000 km yapan biri olarak 50 tl komik bir mebla kanımca.


_____________________________



205 Mesaj
28 Ekim 2009; 19:23:37 

Araç alacak olan heralde almıstır arcını. sormak lazım ne aldı diye bu kadra yazıdan sonra.
2 hafta önce servisebir parça değişimi için gitmiştim. Bakım Fiyat listesine bi baktım. getz vrdı 15bin bakımı eger sadece yagı filtresi değişirse dedi 250tl + kdv :) dizelde asagı yukarı aynı. ama 100bin leri asınca dizelin bakım masrafları benzine fark atmıs bi sekilde ucmus. bununla birlikte sehir içinde herhalde en iyi dizel oluyor. özellikle dur kalklarda felan benzinde 1-2 yapa yapa sıkılıyorsunuz ama dizelde yokus yoksa 1-2 yapmaya gerek yoktur heralde.


_____________________________



3141 Mesaj
30 Ekim 2009; 9:19:45 

Peki lpg için doğru tercih hangisi olur 1.4 era için. Brc diyorlar ama atikerle arasında ciddi bir fiyat farkı var. Bir de aracı sıfı almıştım ama o zaman lpg taktırmadım. Yaklaşık 6 ay oldu. Şimdi garantisi bozulmadan taktırabilirmiyim lpg yi, hyundaiden yaptırsam?


_____________________________



383 Mesaj
10 Kasım 2009; 11:23:48 

Dizel ve benzin in aynı BG de tek farkı yokuşta ortaya çıkıyor.Benzinli araçların hepsi Turbolar istisna, yokuşta yavaşlar ama Dizel yavaşlamaz zaten yavaşlasa turbo olayı saçma birşey olur.Dizel yüksek tork demektir.Yüksek tork un neler yapabildiğini aşağı yukarı buradaki herkes bilir. Düz yolda aynı BG de benzinli araç (LPG değil) her türlü geçer yani çok fark olmaz ama geçer yani.Geçmese bir mantığı olmaz benzinin.Ama şöyle istanbul antalya ya da 1000 km lik bir yarışa çıksak Dizel aracın daha önce finish e varacağı kesindir.Dizel araçlar da istediğiniz kadar gaz a basın yakıtı şehir içi yakıtını geçmez.Benzinde bir basın yakıtın hangi değerlere ulaştığını görünce gözlerinizin feri gider.

LPG de motor bazında bariz problem çıkmayabilir ama düzgün kullanımda dizellerde de sorun olmaz.Yokuş yukarı hızınızın artabileceği tek yakıt şekli dizeldir.(bahsedilen beygir tabiki 110 bg gibi güçlerdir.)500 beygir bir araç heryerde hızlanır :)

Benzin LPG Düz Dizel ve Turbo dizel Kullandım.En çok düz dizel doblo kullandım.


_____________________________

Mekatronik Mühendisi



 
331 Mesaj
5 Aralık 2009; 16:44:30 

bir yakınımız için accent era almayı düşünen biri olarak...
daha önce hundai yetkili servisinde bir arkadaşım bana 1.6 eraların hepsinden daha iyi olduğunu söylemişti...
sebep performansı iyi sorunsuz kronik bir rahatsızlığı yok
1.4 erayı kullanma şansım odu inanın era ile yapılacak maksimum hız 160 km dir daha fazlasını kaldıraqcak bir kasaya sahip deil....
kullanım amacı çok önemli bence hangi aracı alırsanız alın önemli olan nasıl kullanacağınız benim kendi kanaatim dizel commonrail bir makinayı alıp şehir içinde düzensiz devir aralıklarında kullanıp çalıştırır çalıştırmaz hareket edip durduğunuz yerde hemen stop edecekseniz dizel size göre deil bu konu tartışmasız kapanır ...
ama dizel makinayla uzun yol yapacaksanız aracınızın gazına basarken itina ile basacaksanız yakıtı düşünüp fazla yüksek devirlere çıkmayacaksanız dizel sizin için mükemmel tercihtir...
dizel motorlar itina ister... sevip sevmedikleri şeyler vardır mesela...
sevmedikleri...
tozu sevmezler yüksek deviri sevmezler ısınmadan hareket etmeyi sevmezler dur kalak şehir içi trafiğini sevmezler kırsal motorini sevmezler birkaç farklı şöförü sevmezler bir müddet yol gidip gideceğiniz yere vardığınızda hemen stop etmeyi hiç sevmezler...

sevdikleri şeyler ....
temiz yakıt euro dizel, sabit devirle gidilen uzun yol, maksimum tork devirlerinde kullanım, tek şöför elinden kullanmak , yetkili servisi severler, itana ile kullandığınız zaman dizel hem ekonomik hemde uzun ömürlüdür itinasız kullanırsanız 90 bin km yapmadan motoru yersiniz dünya bir masraf artı dizelden iğrenirsiniz....

benzinli motorlar pek fazla birşey aramazlar nasıl ullanırsanız kullanın ortalama bir motor ömrü vardır çok iyi kullansaanızda çok hırpalasanızda bu oprtalamayı %20den fazla geçmez ...
saygılarımla...



_____________________________

BEDEN BENİM BEDENİM
İÇİMDEKİ RUH ...
SANMIYORUMKİ BEDENİMİN


2775 Mesaj
13 Mart 2014; 20:11:08 

quote:

Orijinalden alıntı: Qaan

Herkes guzel bilgiler paylasmıs.
JackDanielsen guzel sekilde acıklamıs aslında.
Lpg ile Avm kapalo yerlere girilmez. dorudur.
Lpg araclar risklidir (!) benzinli araclardan daha guvenli oldukları testlerle onaylanmıstır. tabi ki kullanılan marka cok önemlidri bu hussuda. eger iyi bir marka ise lpg niz + lpg i monte eden ustanız, hiç bir sorun olmaz.
Lpg li 1.6 era en az 11lt/100km yakar sehir içinde, fakat lpg 1.65/lt gibi bişi sanırım. 0,18/km yakarsınız. dizelde ise sehir içi 6lt/100km den daha az yakamazsınız. 2.66/lt mazot fiaytı olarak alırsak 0,16/km de mazotta yakarsınız.
yakıt maliyeti oalrak arada buyuk bi fark yok.
Simdi gel gelelim dizelin tehlikelerine
1. Dizel de motor hava yapar,
2.dizel motor araca kaza(!) ile icinde pislik olan mazot alırsanız, enjektorleriniz elinizde kalır gider 2-3bin tl ödersiniz. (malum yakıttan kaynaklanan arızalar servis dısı oldugu için yakıtı aldıgınız benzin istasyonu ile mahkeme mahkeme ugrasırsınız ya da seve seve ödersiniz masraflarınız).
3. bir arkadas servis te masraflardan bahsetmiş ama dizel aracın masrafı hala daha fazla ve ilerde de bu böyle olacak. dizel yakıt benzin gibi solf olmadıgı için yakıt filtresiydi bilmem nesiydi deişir. fakat sunuda söylemek lazım burda masraf farkı cok buyuk deil. 50-60 tl fark olur olmaz. eskiden bi dizel motor 5-6 sene giderkn simdi sorunsuz calısıyorlar..
4. dizel motorlar bebek kadar hassastırlar. duzgun kullanmak gerekir. bilinçli bir alıcı 2. el dizel bir arac almaz, sahibini tanımadan. çünkü en küçük bir yalnıs kullanımda motora geri dönusu olmayan zaralar verilebilir ve de bunu bile biri aracın daha önceki kullanıcısının racı nasıl kullandıgını bilmeden almz. kısacası dizelin 2. eli sans işidir.

sonuc olarak; yakıt masrafı olarak cok buyuk bir fark yok. dizel arabayı nazik kullanırsan uzun ömürlü olur. yoksa masraftan basın agrır. birde burasının turkiye oldugunu unutmamalı bu yuzden pis mazot alırsanız motor cok buyuk masraf yapar ve istanbulda iseniz yetkili servislere bu konuda danısın. aynısını deicekler.


şu mesajda lpg ve mazot fiyatlarını yazışsınız
ey gidi eyyyyy
ben lafa değil icraata bakarım...


_____________________________

vitesi çat diye 4"e taktım debriyajı kontrollüce bırakmaya başladım. direksiyonu çok hafif sola kırdım bu araba düşen motor devrini kompanze edebilmek için gaza çok kontrollü ufak dokunuşlarda bulundum.vitesi çat diye 4"e taktım araba birden ok gibi uzadı bi sağ şeride geçtim bir anda 210 gibi bi süratle önüne geçtim 5 e attımçvitesi çat diye 4"e taktım hızım 100"e ya düştü ya düşmedi derken sağ ön tekerlek bir çukura düştü aman yarabbim araba en küçük civatasına kadar sallandı


 
187 Mesaj
3 Mayıs 2014; 12:22:02 

Bu sorunun cevabı %25 karla LPG. Binlerce era taksiye bakarsan hepsi LPG lidir Hem bakımları ucuz hem de 1000 tl de 250tl cebinde kalacak. yolda 3000tl cebinde kalır 10 yılda araba bedavaya gelir. LPG en karlısıdır.


_____________________________



8438 Mesaj
13 Temmuz 2014; 17:21:52 

zamanında i20 dizel alındı :)


_____________________________

Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Markalar » Hyundai » ACCENt ERA 1.6 TÜPLÜMÜ 1.5 DİZEL Mİ AZ YAKAR?
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.666