Focus II Hakkında Bilmek, Öğrenmek İstediğiniz Herşey (Makyajsız+Makyajlı Kasa)
22001 Cevap1638100 Görüntüleme31 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: <<     157 [159] 161 162 163 164 165 166      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


311 Mesaj
20 Kasım 2006; 0:13:42 

quote:

Orjinalden alıntı: avdr





Noter harçları aracın kasko değerine göre tahsil edilir. Mesela 2006 model focus ghia hb benzinli aracın kasım 2006'daki kasko değeri 33.200 YTL.

Sorgulamayı buradan yapabilirsiniz: http://www.tsrsb.org.tr...Kasko%20Deger%20Listesi


yalnız şaka gibi, verdiğin sitede baktım önce 2006 için 1.6 TDCi 4K Ghia'ya sonra da aynısı 2007 için baktım arada 11.000YTL fark var.

2007 Focus 1.6 TDCi GHIA 47.644 YTL
2006 Focus 1.6 TDCi GHIA 36.850 YTL

tuhaf yani..


_____________________________



 
358 Mesaj
20 Kasım 2006; 0:49:53 


quote:

Orjinalden alıntı: eferdif





Odaklana katılıyorum.Eger sıfır arac takıntın yoksa bence hemen pazarlığa başla.Hem yanlıs hatırlamaıyorsam Odaklan Ford çalışanı.Yani iyi bakmıştır arabaya.(Odaklan artık bizim komisyonuda bir ara yollarsın )



nedemek hocam inşallah olurda


_____________________________



 
892 Mesaj
20 Kasım 2006; 1:04:48 

egeliefe selam.
trcapital gayet güzel açıklamış AQUAPLANING konusunu. Teşekkürler.
Gelelim cevaba :C Şıkkı.

İlave bilgiler vermek gerekirse:
Aquaplaning bir fizik kuralıdır.
Her araç su dolu zeminden geçerken belli faktörlere bağlı olarak(Hız,lastik deseni,tipi,diş derinliği,lastik basıncı,aracın ağirlığı,lastik taban genişliği vs) suda kızaklayabilir.
Tabi burada pratik olarak en önemli faktör hız ve lastik deseni ve diş deriniği ile tipidir.
Her lastiğin/aracın bir aquaplaning üst limiti vardır.
Bu pilotaja bağlı değildir.
Yani belli hızın üstüne çıkarsanız mutlaka kızaklayacaksınız demektir.
Amaç suda kızakla- mamak- olmalıdır.
O nedenledir ki güvenli sürüş için mutlaka su birikintilerine girinnce/görünce hız kesmek gerekir.
Bazı lastikler ör. Goodyear hidragrip ıslak zeminler için özel olarak üretilirler,tabi suda kızaklama limitleri daha yüksek olmaktadır bu lastiklerin.
Her şeyin bedeli olduğu gibi bunun da bedeli kuru asfaltta daha Köyü yol tutuşu olmaktadır.
Araçların ömrünün kabaca %80-90 ının kuru zeminlerde geçtiği göz önüne alınarak üreticiler tarafından araçlara hep kuru zemin lastikleri takılır.
Ancak yaz lastiklerinin(kuru zemin de denebilir) mutlaka su deşarj kanalları da vardır. Bu da asgari güvenlik için gereklidir.
Kabaca araçlar 4 mm su birikintisinden geçerken 90 km de itibaren kızaklamaya başlarlar.
Yapacak şey aracın lastiğinin tahliye gücünü aşan su miktarını düşürmekten geçer. Bu da hız kesme ile mümkündür.
Su dolu yüzeyin sürtünme katsayısıda çok düşük olduğundan çoğu kez frenleme de işe yaramayacaktır. Tıpkı buzda olduğu gibi.

Son olarak AUTO CAR dergisinin ekim 2006 sayısındaki yağmurda güvenli sürüş teknikleri bölümünden bir alıntı yaparak bitireyim. Diyorlar ki yağmurlu havalarda hızınızı düşürün. Belki işe biraz geç kalacaksınız ama unutmayın bir çok kişi de sizin gibi zaten geç kalacaktır. Bir de eğer 100 200 km boyunca yağmur altında yol alacaksanız lastik basınçlarını 1-2 psi düşürmek daha iyi yol tutuşu sağlayacaktır deniyor.
Teşekkürler


_____________________________



 
21 Mesaj
20 Kasım 2006; 1:10:33 


quote:

Orjinalden alıntı: ODAKLAN



tabikide dizel.hiç benzinliye bu kadar para verilirmi*


bu benzinlimi dizel mi fiyatı ??




_____________________________



4153 Mesaj
20 Kasım 2006; 9:31:32 

1) Araç hydroplaning (Kızaklama) halindeyken sürücü ? ne yapabilir


Doğru cevap: C)
Gaz pedalından ayak çekilir ve yüzeyle tekrar temasın sağlanması beklenir.

%90 doğru cevap gördüm.Herkesi tebrik ederim.

Ayrıca ilave bilgilendirme yapan tüm arkadaşlara teşekkür ederim.


Babamın aldığı Focus-Trend-Benzinli-Düz vites araba için %10 koç indirimi+nakit alım indirimi+çingene pazarlığı taktikleri kullanılmış olup,trend çok satılmadığı için ciddi indirimler kopartılmıştır.Ayrıca Türkiye genelinde yaklaşık 50 trend araba olduğu,çoğunun Balıkesir bayiinin elinde patladığı,oradan araçların talep oldukça alındığı,birçok trend'in Türkiye'ye giriş tarihinin 6.,7. ve 8. ay olduğunu satın alma süreci içinde öğrendik.

(NOT:Trcapital neden kızayım,dediğin gibi pazartesiye kadar net'e girmeyeceğim için benim adıma açıklama yaptığın için teşekkürler arkadaşım)


_____________________________

Araba Geçmişim: 1994'de 73 model 1303 VW ve 94 Renault Spring, 98'de Broadway, 99'da Polo, 2001 Polo Classic, 2003 Peugeot 206, 2005 Ford Focus C-max, 2008 C4, 2009 C4 Picasso, 2011 BMW 1.16İ, 2013 BMW X1, 2014 C4, sonrası kısmet...


261 Mesaj
20 Kasım 2006; 11:33:31 

herkeze selamlar bi sorum olacak 1.9 tdı 105ps caddy ile focus 1.6 tdcı 109ps bi araç karşılaştırılırsa hangisi daha hızlı ve 1.6 lt motor ile 1.9 arasındaki fark nerde anlaşılır ?



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi conpetan -- 20 Kasım 2006; 11:33:43 >


_____________________________



 
792 Mesaj
20 Kasım 2006; 12:26:06 


quote:

Orjinalden alıntı: Knightcop



yalnız şaka gibi, verdiğin sitede baktım önce 2006 için 1.6 TDCi 4K Ghia'ya sonra da aynısı 2007 için baktım arada 11.000YTL fark var.

2007 Focus 1.6 TDCi GHIA 47.644 YTL
2006 Focus 1.6 TDCi GHIA 36.850 YTL

tuhaf yani..



Eeee, forumda birisi şu araba şu kadar eder mi dediğinde oha, üfff, uçmuşlar, o arabaya o kadar para verilir mi diye cevap verilirse, fiyatlar da böyle yerlerde sürünür

Şaka bir yana, 2007 model yılı için kasko değer listesinde gösterilen değerler, arabaların 0 km. kredili liste fiyatları (kaskolardaki 0 km klozundan dolayı böyle bir uygulama yapılıyor). Mesela bahsettiğin tdci ghia focusu peşin paraya, kredili liste fiyatının 5 milyar altına, yani 42 milyar civarı bir rakama alabilirsin. Bir sene sonra, şayet ekonomide kriz vs. gibi olaganüstü bir durum olmazsa, 0 km fiyatları aşağı yukarı aynı kalacağı için, satmak istediğin zaman alıcıya senin arabanı alması için bir avantaj sağlaman lazım ki alsın. Sen kendini düşün, seneye bu zaman 2008 model ve sıfır km olan bir aracın fiyatı 42 milyar civarında ise, bunun 2007 model ve en azından 15000 km yapmış olanına kaç para verirsin? Genel görüş, tüketicinin 1 yaşında bir ikinci eli tercih edebilmesi için, sıfırıyla arasında devir dahil en az %15 civarı bir fark olması gerektiği yönünde. Bu da 36 milyar civarı bir rakam ediyor. O yüzden, her ne kadar bazıları vay ben şu kadara almıştım nasıl 36 olur şimdi dese de, bence kasko değer listesinde bir anormallik yok.


_____________________________



 
62 Mesaj
20 Kasım 2006; 12:59:18 

quote:


Evet, yakıt güvence sistemi de uzuyor.


On gün önce aracımı teslim alırken bu olayı özellikle sordum.
Aracın garantisi dolduktan sonra da Opet'ten yakıt aldığın sürece yakıt garantisi sürüyor dediler.
Yalan mı söylediler demek oluyor bu?



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Özcan. -- 20 Kasım 2006; 13:02:17 >


_____________________________



 
792 Mesaj
20 Kasım 2006; 13:33:21 

Aklınızda olsun, garantiyi ne kadar uzatırsanız uzatın, araç 100.000 km.ye geldiği zaman, yakıt güvence de dahil bütün garantileri biter.


_____________________________



 
2947 Mesaj
20 Kasım 2006; 14:48:32 


quote:

Orjinalden alıntı: Özcan.



On gün önce aracımı teslim alırken bu olayı özellikle sordum.
Aracın garantisi dolduktan sonra da Opet'ten yakıt aldığın sürece yakıt garantisi sürüyor dediler.
Yalan mı söylediler demek oluyor bu?

bende 444FORD a sordum orda da bitmiyo dediler


_____________________________

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE!


311 Mesaj
20 Kasım 2006; 17:07:31 

quote:

Orjinalden alıntı: avdr





Eeee, forumda birisi şu araba şu kadar eder mi dediğinde oha, üfff, uçmuşlar, o arabaya o kadar para verilir mi diye cevap verilirse, fiyatlar da böyle yerlerde sürünür

Şaka bir yana, 2007 model yılı için kasko değer listesinde gösterilen değerler, arabaların 0 km. kredili liste fiyatları (kaskolardaki 0 km klozundan dolayı böyle bir uygulama yapılıyor). Mesela bahsettiğin tdci ghia focusu peşin paraya, kredili liste fiyatının 5 milyar altına, yani 42 milyar civarı bir rakama alabilirsin. Bir sene sonra, şayet ekonomide kriz vs. gibi olaganüstü bir durum olmazsa, 0 km fiyatları aşağı yukarı aynı kalacağı için, satmak istediğin zaman alıcıya senin arabanı alması için bir avantaj sağlaman lazım ki alsın. Sen kendini düşün, seneye bu zaman 2008 model ve sıfır km olan bir aracın fiyatı 42 milyar civarında ise, bunun 2007 model ve en azından 15000 km yapmış olanına kaç para verirsin? Genel görüş, tüketicinin 1 yaşında bir ikinci eli tercih edebilmesi için, sıfırıyla arasında devir dahil en az %15 civarı bir fark olması gerektiği yönünde. Bu da 36 milyar civarı bir rakam ediyor. O yüzden, her ne kadar bazıları vay ben şu kadara almıştım nasıl 36 olur şimdi dese de, bence kasko değer listesinde bir anormallik yok.


benim anormal dediğim zaten 2006 modelin kasko değeri değil, 2007ninki. Düşünsene arabayı alıyosun 42ye, 47den kasko değeri biçiliyo, allah göstermesin örneğin aracını pert ediyosun, sana 47 üzerinden mi ödeme yapıyolar. Misal olarak veriyorum yani. Yoksa 2006nın rakamına değil benim şaşkınlığım..


_____________________________



742 Mesaj
20 Kasım 2006; 19:42:37 


quote:

Orjinalden alıntı: eferdif




Eferit değil ama neyse Ben bilgileri www.kislastigi.com da okumustum.Zaten senden bir alttaki yorumda alıntı yapılmıs.Tabi internette her yazılan dogrudur diye bir iddiam da yok.Aksini söyleyen varsa bizi de bilgilendirirsen sevinirim

eferdif dostum verdigin link için teşekkürler inceledim evet senin dedigin gibi boş lastiklerin sıralı olarak dik konulması gerektigini yazıyor ben buna katılmıyorum kendilerine sorun yanıtlıyalım köşesine yazdım cevap bekliyorum gelirse paylaşırım şimdi düz mantıkla neden katılmadıgımı açıklayayım lastigi dik koydugumuzda yere temas eden 15cm lik kısmına biniyor bütün yük yatık bir şekilde koyarsan eşit şekilde yük dagalıyor şimdi şunu diyebilirsin ozamanda yanaklara biniyor bütün yük şekil bozuklugu olur digerindede aynı şey sözkonusu lastikçilerede dikkat edersen teşhir ettikleri rafta digerleri depoda üst üste gözümle gördügüm için söylüyorum benimki kesin dogrudur iddaasını güdmüyorum benim fikrim bana böylesi daha mantıklı geliyor selamlar


_____________________________



 
792 Mesaj
20 Kasım 2006; 19:56:18 


quote:

Orjinalden alıntı: Knightcop

benim anormal dediğim zaten 2006 modelin kasko değeri değil, 2007ninki. Düşünsene arabayı alıyosun 42ye, 47den kasko değeri biçiliyo, allah göstermesin örneğin aracını pert ediyosun, sana 47 üzerinden mi ödeme yapıyolar. Misal olarak veriyorum yani. Yoksa 2006nın rakamına değil benim şaşkınlığım..



Kasko yaptırırken anahtar teslim klozu koydurduysan (bunun için ekstra prim alınır) ve şirketlere göre değişen süreler içinde (3 ay, 6 ay, 1 yıl) içinde araban pert olursa, poliçede yazan sigorta değeri ödenir. Yani piyasa araştırması yapılıp ikinci el değeri ödenmez. Sıfır araba aldın diyelim. kasko değer listesine göre değeri 47 milyar ama sen 42 milyara aldın. Bu durumda sigorta şirketine 42'ye aldım dersen o miktar üzerinden, söylemezsen kasko değer listesindeki değerine göre yani 47'ye göre poliçe düzenlerler. Tabi buna göre de kaskonun fiyatı yüksek olur. Araban anahtar teslim klozunda belirtilen süre içinde pert olur ya da çalınırsa, poliçede yazan değer ödenir. Bu durumda, sen 42 milyara araba alıp 47 milyar üzerinden sigortalatıp bir süre sonra üstünden kamyon geçirmek ya da bir mağaraya saklayıp çalındı demek suretiyle 5 milyar kara geçebilirsin. Tabi sigorta şirketleri böyle bir durumun araştırmasını sıradan kazalara oranla daha dikkatlı yaparlar o da ayrı konu.


_____________________________



 
2423 Mesaj
20 Kasım 2006; 20:26:52 

Arkdaşlar ben arabadan sanki soğumaya başlıyorum, artık dakkada bir sorun çıkmaya başlıyor ön takımdan.Geçen rot mili bozulmuştu garantiden değişildi, güya o zaman ön takımı tamamiyle kontrol etmişlerdi, şuanda sol önden acaip bir tak tuk sesi geliyor ve bu beni ciddi anlamda rahatsız ediyor.Öyle bir seski tahammül edemiyorum.SErvisler rot balans konusunda çok zayıf kalıyor.Üst üste gidip rot balans yaptırıldığı halde haledaha araç 130-140 artası direksiyon da titreşmeler oluyor...Bunlarda yetmemiş gibi bu sorun bir senedir var altını çiziyorum.Aracı çalıştırdığım anda ön tarafta küt diye bir ses geliyor arkadaşlar sanki bir şeyler birbirine vuruyor neden oluyor anlamış değilim artık, servise kaç defa söylenmesine rağmen adam gibi bir çözüm bulamıyorlar.Kısaca şunu diyebiliriz, ford servisleri birşeyden çaktıkları yok.İşin yoksa şimdi bir daha servise git, ömrümüz servislerde geçecek valla.
ESKİ FOCUSUMUZU ARAR OLDUK.YALAN YOK.


_____________________________



3652 Mesaj
20 Kasım 2006; 20:50:47 

Geçmiş olsun EmRaHSaRaL, servisini değiştirme imkanın yok mu? Ya da güvenebileceğin özel bir serviste kontrol ücreti vererek arızanın kesin nedenini tespit ettirip Ford Merkez'e şikayet etmeyi denesen durumu?


_____________________________


Ford Focus TDCi güncel ortalama yakıt tüketimim :



338 Mesaj
20 Kasım 2006; 22:51:42 


quote:

Orjinalden alıntı: panikyok



eferdif dostum verdigin link için teşekkürler inceledim evet senin dedigin gibi boş lastiklerin sıralı olarak dik konulması gerektigini yazıyor ben buna katılmıyorum kendilerine sorun yanıtlıyalım köşesine yazdım cevap bekliyorum gelirse paylaşırım şimdi düz mantıkla neden katılmadıgımı açıklayayım lastigi dik koydugumuzda yere temas eden 15cm lik kısmına biniyor bütün yük yatık bir şekilde koyarsan eşit şekilde yük dagalıyor şimdi şunu diyebilirsin ozamanda yanaklara biniyor bütün yük şekil bozuklugu olur digerindede aynı şey sözkonusu lastikçilerede dikkat edersen teşhir ettikleri rafta digerleri depoda üst üste gözümle gördügüm için söylüyorum benimki kesin dogrudur iddaasını güdmüyorum benim fikrim bana böylesi daha mantıklı geliyor selamlar



Cevap alnca bizide bilgilendir dostum.Yanlışlık varsa gidip lastikleri depoda dik konuma getirelim.
Bu arada bugün Bolu dağında kırmızı bir HB gördüm.Çok hoşuma gitti.Ankara yönünden İstanbul a giderken durmuştu.Forumdan birimi acaba?Araba çok hoştu


_____________________________



338 Mesaj
20 Kasım 2006; 22:54:30 


quote:

Orjinalden alıntı: eferdif





Cevap alnca bizide bilgilendir dostum.Yanlışlık varsa gidip lastikleri depoda dik konuma getirelim.
Bu arada bugün Bolu dağında kırmızı bir HB gördüm.Çok hoşuma gitti.Ankara yönünden İstanbul a giderken durmuştu.Forumdan birimi acaba?Araba çok hoştu


Pardon ya dik konuma demişim zaten dik konumda Yatay konuma demek istemiştim.


_____________________________



 
358 Mesaj
21 Kasım 2006; 0:54:43 


quote:

Orjinalden alıntı: EmRaHSaRaL

Arkdaşlar ben arabadan sanki soğumaya başlıyorum, artık dakkada bir sorun çıkmaya başlıyor ön takımdan.Geçen rot mili bozulmuştu garantiden değişildi, güya o zaman ön takımı tamamiyle kontrol etmişlerdi, şuanda sol önden acaip bir tak tuk sesi geliyor ve bu beni ciddi anlamda rahatsız ediyor.Öyle bir seski tahammül edemiyorum.SErvisler rot balans konusunda çok zayıf kalıyor.Üst üste gidip rot balans yaptırıldığı halde haledaha araç 130-140 artası direksiyon da titreşmeler oluyor...Bunlarda yetmemiş gibi bu sorun bir senedir var altını çiziyorum.Aracı çalıştırdığım anda ön tarafta küt diye bir ses geliyor arkadaşlar sanki bir şeyler birbirine vuruyor neden oluyor anlamış değilim artık, servise kaç defa söylenmesine rağmen adam gibi bir çözüm bulamıyorlar.Kısaca şunu diyebiliriz, ford servisleri birşeyden çaktıkları yok.İşin yoksa şimdi bir daha servise git, ömrümüz servislerde geçecek valla.
ESKİ FOCUSUMUZU ARAR OLDUK.YALAN YOK.


bende başka bir araba vardı bu servis olayı yüzünden nerdeyse eşimden boşanacaktım tofaş servise git olmadı birdaha git yine olmadı eşim bunda biriş vardemeye başladı resmen kavgaya başladık ,evliysen mutlaka eşini servise götür görsün ordaki yaşananları yoksa yandın ,ben götürdüm evliligi kurtatrdık


_____________________________



4153 Mesaj
21 Kasım 2006; 8:31:19 

Servis'ler o kadar yoğun ki başından iş savmak için bazen iş atlıyorlar diye düşünüyorum.


_____________________________

Araba Geçmişim: 1994'de 73 model 1303 VW ve 94 Renault Spring, 98'de Broadway, 99'da Polo, 2001 Polo Classic, 2003 Peugeot 206, 2005 Ford Focus C-max, 2008 C4, 2009 C4 Picasso, 2011 BMW 1.16İ, 2013 BMW X1, 2014 C4, sonrası kısmet...


 
51 Mesaj
21 Kasım 2006; 10:10:01 

arkadaşlar gören varmı bılmıyorum ama bugun seyrettıgım yenı james bond filminde james bond bahamaya geldıgınde kullandıgı araba resımlerını gordugumuz yenı ford mondeo.araba gercekten cok hos gozukuyor..


_____________________________



742 Mesaj
21 Kasım 2006; 18:24:20 


quote:

Orjinalden alıntı: EmRaHSaRaL

Arkdaşlar ben arabadan sanki soğumaya başlıyorum, artık dakkada bir sorun çıkmaya başlıyor ön takımdan.Geçen rot mili bozulmuştu garantiden değişildi, güya o zaman ön takımı tamamiyle kontrol etmişlerdi, şuanda sol önden acaip bir tak tuk sesi geliyor ve bu beni ciddi anlamda rahatsız ediyor.Öyle bir seski tahammül edemiyorum.SErvisler rot balans konusunda çok zayıf kalıyor.Üst üste gidip rot balans yaptırıldığı halde haledaha araç 130-140 artası direksiyon da titreşmeler oluyor...Bunlarda yetmemiş gibi bu sorun bir senedir var altını çiziyorum.Aracı çalıştırdığım anda ön tarafta küt diye bir ses geliyor arkadaşlar sanki bir şeyler birbirine vuruyor neden oluyor anlamış değilim artık, servise kaç defa söylenmesine rağmen adam gibi bir çözüm bulamıyorlar.Kısaca şunu diyebiliriz, ford servisleri birşeyden çaktıkları yok.İşin yoksa şimdi bir daha servise git, ömrümüz servislerde geçecek valla.
ESKİ FOCUSUMUZU ARAR OLDUK.YALAN YOK.

ALLAH sabır versin ist daysan sana bozkurt servisini öneririm merterdeki hüseyin ustaya aracın sorununu söylüyorsun adam sana neyin degişecegini bakmadan söylüye biliyor çogu zaman bende bugün servisteydim benim aracın önündende lak luk diye sesler geliyordu amasörtakozlarındanmış pazartesi degişecekler benimkinin garantisi bittigi için ücretli tahminen 140 00ytl sana bir yerdaha önere bilirim ist maslakta sanayide özel servis ışıksan otomotiv 0212 276 20 09 (3hat) hulusi yılkın araçtan soguma meselesine gelince sana katılıyorum bu güne kadar hiçbir aracımla yolda kalmazken cmax mef sönsürü sorunuyla beni yolda baya korkutmuştu ardından klimadan gelen kötü koku filtre degişimi arkasından yine menf sönsürü şimdide ön amasör takozları ve bunlar 4 ay gibi kısa bir sürede oldu ben aracı ikinci el aldım arkadaşımdan ev alacagı için satmıştı evinide aldı ama gel gelelim bu araç benimde canımı sıkmaya başladı böyle giderse ya fiesta yada opele kayacagım daha önceki araçlarım şahin ( ilk göz agrım uno citroen mitsubişi lancer fiesta ve son olarak polo içlerinde en uzun kullandıgım ve en sorunsuzu citroen saxo idi uzattım kusura bakmayın görüşürüz


_____________________________



311 Mesaj
21 Kasım 2006; 20:48:16 

walla hakkaten tavsiyelerin için sağolasın, en azından benim için bi faydası olmuştur, aklımın bi kenarına yazmak adına, ama arkadaş trabzonda :D


_____________________________



742 Mesaj
21 Kasım 2006; 20:59:22 


quote:

Orjinalden alıntı: Knightcop

walla hakkaten tavsiyelerin için sağolasın, en azından benim için bi faydası olmuştur, aklımın bi kenarına yazmak adına, ama arkadaş trabzonda :D

faydası olursa sevinirim


_____________________________



 
2423 Mesaj
21 Kasım 2006; 21:58:42 

Tavsiye ve iyi dilekleriniz için tşk ederim arkadaşlar.Sağolun.

quote:

Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL

Geçmiş olsun EmRaHSaRaL, servisini değiştirme imkanın yok mu? Ya da güvenebileceğin özel bir serviste kontrol ücreti vererek arızanın kesin nedenini tespit ettirip Ford Merkez'e şikayet etmeyi denesen durumu?


TRCaPiTaL servisi değiştirme imkanım var tabiki, ayrıca kendim zaten sanayi içinde olduğumdan Özel servislere gösterebilirim aslında, bir bakacam olmazsa öyle yapacağım artık.Trabzon'da oturuyorum Rize'de ki servise devamlı götürüyorum hem yakın olduğundan hemde 3 focusumuzuda ordan aldığımız için devamlı oraya götürüyoruz.Sanırım bundan sonra öyle olmayacak.En azından adam gibi hizmet verene kadar..Tşkler İlker Abi.


_____________________________



489 Mesaj
21 Kasım 2006; 22:16:22 

bu sayfanın bile pr si 4 olmuş amma yazmışınız tebrikler kirletmedim dimi topikinizi


_____________________________

BÜTÜN İNSANLAR CENNETE GİRMEK İSTER AMA KİMSE ÖLMEK
~~~ İSTEMEZ ~~~




 
892 Mesaj
21 Kasım 2006; 23:50:39 

dizel focus ve c max kullanıcılarına fikir verir düşüncesi ile yazıyorum:

VW Golf 1.4 TSİ 140 HP MOTORU TEST ETMİŞ BULUNMAKTAYIM.
Araç vw golf tsi 140 hp 220 nm.
Son hız 207 km (katalogda yazan değer.)
Bu aracın benim c max kadar atak olmayacağını düşünmekte idim( ön yargım).
Ancak araç çok seri. Tabi bunda 200 kg kadar hafif olması ve 30 hp güçlü olması etkili.
1000 d/dk dan itibaren çekiş gücü ayağının altında hissediliyor. kesintisiz olarak 6000 devire kadar sürüyor.
Bizim c max tdci nin 1750 devirde 2. viteste yarattığı güç patlamasına benzer etki(arkasından tekme yemiş gibi fırlaması) aynen var hatta bu etki daha üst devirlere kadar da aynen sürüyor.
Vites geçişleri fena değil 6 vites olması onlarla çokça uğraşmanıza yol açıyor.
performans olarak iddialarında haklı olduğu ortaya çıkıyor.
Gelelim herkesin merak ettiği tüketime:
Satış yetkilisi arkadaş yan koltuktaydı ondan rica ettim: yol bilgisayarını anlık tüketimi gösterecek şekilde ayarlar mısın? dedim. Ayarladı 2. viteste 20 km hızda iken dip gaz yapıp beklemeye koyuldum. 5000 devire doğru tırmanırken yol bilgisayarı 37 lt ! rakamını göstermekte idi.
Yani ekstrem koşullarda tüketim değeri de hacminden beklenmeyecek ölçülerde ! ! !
Bu araç performanslı kullanımlarda ş. dışı 130-150 km bandında pekiala 11-12 LT/100 km değerlerini görebilir diye düşündüm.


Sonuç olarak: PERFORMANSTA VW DEDİĞİNİ YAPMIŞ VE İYİ İŞ ÇIKARMIŞ.
Tüketim konusunda ise emin olun bizim dizeller hala RAKİPSİZ.
Bizim 1.6 lt lik motor asla 9 lt tüketimi, motoru çatlatsan da görmez. Ama aynı şeyi vw ile yapsan 11-12 lt yi görmek içten bile değil.

korkacak birşey yok herkes sakin olabilr.(FORD CEPHESİ)


_____________________________



4153 Mesaj
22 Kasım 2006; 8:48:53 

quote:

Bizim 1.6 lt lik motor asla 9 lt tüketimi görmez
demişsin.
Sanırım gazı köklediğinde bile bu ortalamayı tutturamayız,daha az yakarız demek istiyorsun.

Gazı köklemiyorum ama şehir içi (İstanbul kullanımı) yoğun trafikte 10-11 ,hafif trafikte 8-9 ortalamasını tutturuyor bizim araç.


_____________________________

Araba Geçmişim: 1994'de 73 model 1303 VW ve 94 Renault Spring, 98'de Broadway, 99'da Polo, 2001 Polo Classic, 2003 Peugeot 206, 2005 Ford Focus C-max, 2008 C4, 2009 C4 Picasso, 2011 BMW 1.16İ, 2013 BMW X1, 2014 C4, sonrası kısmet...


3652 Mesaj
22 Kasım 2006; 9:59:33 

quote:

Orjinalden alıntı: mudu

arkadaşlar gören varmı bılmıyorum ama bugun seyrettıgım yenı james bond filminde james bond bahamaya geldıgınde kullandıgı araba resımlerını gordugumuz yenı ford mondeo.araba gercekten cok hos gozukuyor..


İlgili görüntüler için bknz. http://www.youtube.com/watch?v=UyGUSHFQf_w

Bu arada Mondeo'ya binen artık kendini James Bond zanneder. Eskiden daha ulaşılması zor arabaları James Bond'un arabası yaparlardı.


_____________________________


Ford Focus TDCi güncel ortalama yakıt tüketimim :



 
51 Mesaj
22 Kasım 2006; 14:46:34 

egeliefe benım arabada yakıt konusunda aynı artık bende takmıyorum kafaya napıım.hergun 5 km sıkısık trafıkte sanırım hangı araba olursa olsun bu kadar yakar ben artık buna ınandım.uzun yolda acık trafıkte tuketım fabrıka verılerıne kadar dusuyo ama sıkısık trafıkte ne yaparsam yapayım farketmıyo.1 depoyla ancak 550-600 km yapabılıyorum


_____________________________



4153 Mesaj
22 Kasım 2006; 15:52:51 

quote:

egeliefe benım arabada yakıt konusunda aynı artık bende takmıyorum kafaya napıım.hergun 5 km sıkısık trafıkte sanırım hangı araba olursa olsun bu kadar yakar ben artık buna ınandım.uzun yolda acık trafıkte tuketım fabrıka verılerıne kadar dusuyo ama sıkısık trafıkte ne yaparsam yapayım farketmıyo.1 depoyla ancak 550-600 km yapabılıyorum


Eski yazılarından hatırlıyorum.Hafta içi hemen hemen aynı şekilde araba kullanıyoruz:
Sabahları soğuk motor ile orta-sıkışık trafikle 5 km.,akşamları da soğuk motor ile orta-sıkışık trafikle 5 km. yol yapıyoruz.
Hafta sonu ise nisbeten daha açık trafikte 20-30 km.yol yaptığım oluyor.
Hafta içi ile hafta sonu gerçekten çok farkediyor.

Bir de 7.000 km.'yi geçtik ve bu da yakıt tüketimini 100 km.'de 1-2 litre geriletti.
(Bir faktör'de biz dizel kullanmaya alışmış olabiliriz)

Dediğin gibi uzun yolda fabrika verilerini tutturabiliyorum nerdeyse.
Ama full depo İstanbul içi 500-550 km.anca götürüyor.


_____________________________

Araba Geçmişim: 1994'de 73 model 1303 VW ve 94 Renault Spring, 98'de Broadway, 99'da Polo, 2001 Polo Classic, 2003 Peugeot 206, 2005 Ford Focus C-max, 2008 C4, 2009 C4 Picasso, 2011 BMW 1.16İ, 2013 BMW X1, 2014 C4, sonrası kısmet...


 
51 Mesaj
22 Kasım 2006; 16:23:08 

benım arac 17.000 km ye geldı egelıefe.ben saga solada cok gıdıp gelıyorum arabayla o yuzden 1 senesı dolmadan bu kılometreye geldım.gecen yaz gumushaneye gıdıp gelmıstım arabayla.sadece gıdıs gelıs ve oralarda dolasma 3500 km fılan oldu.bırde bılen arkadaslara bır sorum olacak ben arabanın bıraz sagını solunu cızdım kaportada cızıkler fılan var boyatayım dıyorum kasko dan bazıları dıyorkı boyatma arabanın degerı duser kaza yapmıs sanırlar fılan.ıyıde yanı ben arabayı hep boylemı kullanıcam kı.dıyorum vereyım boyaya bı guzel boyansın guzel guzel kullanayım.sızler ne dersınız ben arabayı boyatınca pırıl pırıl olunca arabanın degerımı dusecek yanı sımdı


_____________________________



 
792 Mesaj
22 Kasım 2006; 16:50:59 

Evet malesef boyattığın anda senin arabanın ikinci el değeri emsallerine göre 2 milyar falan düşer. Ha 10 sene kullanacaksan zaten arabanın değeri pul oluyor, 1-2 parça boyatmakta sakınca yok ama şayet 2-3 sene kullanıp değiştiririm diyorsan boyatma bence. Zaten bu devirde kullanılmış araba satmak çok zorlaştı, millet herşeyine bir kulp takıyor, fiyat düşürüyor. Bir de boyanmış olursa yandın demektir.


_____________________________



3652 Mesaj
22 Kasım 2006; 16:57:49 

quote:

Orjinalden alıntı: mudu

bırde bılen arkadaslara bır sorum olacak ben arabanın bıraz sagını solunu cızdım kaportada cızıkler fılan var boyatayım dıyorum kasko dan bazıları dıyorkı boyatma arabanın degerı duser kaza yapmıs sanırlar fılan.ıyıde yanı ben arabayı hep boylemı kullanıcam kı.dıyorum vereyım boyaya bı guzel boyansın guzel guzel kullanayım.sızler ne dersınız ben arabayı boyatınca pırıl pırıl olunca arabanın degerımı dusecek yanı sımdı



Kaza nedeniyle boya yapmayla çiziği rötuş boyası atmanın farkını anlayamayan olacaksa satma zaten ona arabanı. Tabii ki ben bu tip şeyleri yaptırmak taraftarıyım. Binlerce lira verip arabamızın güzel olmasını, güzel gözükmesini istiyoruz. Zamanla doğal olarak bu tip küçük hasarlar oluyor kaçınılmaz şekilde. Ben arabamın tamponunda en az 6-7 küçük yeri kaskodan boyattım, satarken "bu araba kazalı, boya yapılmış" diyen bir sivri çıkarsa zekasından şüphe ederim onu, zaten iyi gözle de bakmam.


_____________________________


Ford Focus TDCi güncel ortalama yakıt tüketimim :



311 Mesaj
22 Kasım 2006; 20:31:33 

quote:

Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL



İlgili görüntüler için bknz. http://www.youtube.com/watch?v=UyGUSHFQf_w

Bu arada Mondeo'ya binen artık kendini James Bond zanneder. Eskiden daha ulaşılması zor arabaları James Bond'un arabası yaparlardı.


verdiğin video silinmiş
http://www.youtube.com/watch?v=JRAVMCnhni4 bunu buldum ama bu da focusun reklamı çıktı, casino royale'nin fragmanı


_____________________________



311 Mesaj
22 Kasım 2006; 21:03:33 

quote:

Orjinalden alıntı: egeliefe



Eski yazılarından hatırlıyorum.Hafta içi hemen hemen aynı şekilde araba kullanıyoruz:
Sabahları soğuk motor ile orta-sıkışık trafikle 5 km.,akşamları da soğuk motor ile orta-sıkışık trafikle 5 km. yol yapıyoruz.
Hafta sonu ise nisbeten daha açık trafikte 20-30 km.yol yaptığım oluyor.
Hafta içi ile hafta sonu gerçekten çok farkediyor.

Bir de 7.000 km.'yi geçtik ve bu da yakıt tüketimini 100 km.'de 1-2 litre geriletti.
(Bir faktör'de biz dizel kullanmaya alışmış olabiliriz)

Dediğin gibi uzun yolda fabrika verilerini tutturabiliyorum nerdeyse.
Ama full depo İstanbul içi 500-550 km.anca götürüyor.

walla aynen benim de öyle, aşırı sıkışık trafikte, sabah ve akşam 10ar km yol gidiyom, ve bir depo mazotla 550-580km taş çatlasın yol gidiyom. bölümden başka bi arkadaş var, 650km yol gidiyom diyo, hem de köklüyom diyo. Nası oluyo bu iş yaa? sinirlerimi bozmuyo değil, hadi 650km gidiyosun, bi de kökleye kökleye gidiyom demez mi. başka istanbulda olan var mı bu şekilde, dizel kullananlar ne kadar gidiyolar bir depoyla?


_____________________________



261 Mesaj
22 Kasım 2006; 22:33:40 

quote:

Orjinalden alıntı: Knightcop


walla aynen benim de öyle, aşırı sıkışık trafikte, sabah ve akşam 10ar km yol gidiyom, ve bir depo mazotla 550-580km taş çatlasın yol gidiyom. bölümden başka bi arkadaş var, 650km yol gidiyom diyo, hem de köklüyom diyo. Nası oluyo bu iş yaa? sinirlerimi bozmuyo değil, hadi 650km gidiyosun, bi de kökleye kökleye gidiyom demez mi. başka istanbulda olan var mı bu şekilde, dizel kullananlar ne kadar gidiyolar bir depoyla?



günlük 30 km gidiş geliş toplam son depo 585 de bitti kullanım olarak hep sakın kullanıyom 3000 hiç geçmeden dün yine fulledim bakalım ne gidicek yanlız mekan konya



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi conpetan -- 22 Kasım 2006; 22:34:07 >


_____________________________



 
358 Mesaj
23 Kasım 2006; 1:30:02 

Sevgili dostlar 1.6 tdci ghia sedan demir gri 2005 model arabamı satıyorum biliyorsunuz bir alıcı çıktı 33.000 fiyat verdi bende 35000 istedim ne dersiniz ,33 000 de cok azgibi duruyor.


_____________________________



 
792 Mesaj
23 Kasım 2006; 2:33:14 


quote:

Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL



Kaza nedeniyle boya yapmayla çiziği rötuş boyası atmanın farkını anlayamayan olacaksa satma zaten ona arabanı. Tabii ki ben bu tip şeyleri yaptırmak taraftarıyım. Binlerce lira verip arabamızın güzel olmasını, güzel gözükmesini istiyoruz. Zamanla doğal olarak bu tip küçük hasarlar oluyor kaçınılmaz şekilde. Ben arabamın tamponunda en az 6-7 küçük yeri kaskodan boyattım, satarken "bu araba kazalı, boya yapılmış" diyen bir sivri çıkarsa zekasından şüphe ederim onu, zaten iyi gözle de bakmam.


Zaten tamponun boyasına kimse bakmıyor. Önemli olan kaporta, sac aksam. Araba 2-3 gibi daha yeni sayılabilecek yaşlarda iyi para ediyor. O parayı veren de ince eleyip sık dokuyor. Piyasada sizinkiyle aynı model ve donanımda bir sürü boyasız araba varken siz onlarla aynı fiyata satış yapamazsınız. Çünkü boyalı arabanın değerinin düşeceğine ilişkin yaygın bir kanı var ve alıcı da bunun farkında. Boyalı arabayı alırsa satarken zorlanacağını, ucuza satmak zorunda kalacağını düşünüyor. O yüzden boyalı arabayı satmak için, emsallerine göre fiyatını düşük tutmanız gerekir. Yani boyalı arabanın fiyatı araba kötü olduğu için değil, piyasa koşulları nedeniyle düşer.


_____________________________



 
51 Mesaj
23 Kasım 2006; 11:01:39 

haklısınız valla bu boya ısı bana oldum olası sacma gelmıstır zaten.bende boyatıcam yılbasından sonra.sagı solu cızık kullanıcama yaptırım pırıp pırıl olsun.
zaten ben en az 5-6 sene kullanırım bu arabayı.uzun vadelı kullanacagım dıye ford ve dızel aldım.


_____________________________



4153 Mesaj
23 Kasım 2006; 13:20:32 

Boyatmadan önce çizikli fotoları çek ki satarken neden boyattığını rahat annlatabilesin...


_____________________________

Araba Geçmişim: 1994'de 73 model 1303 VW ve 94 Renault Spring, 98'de Broadway, 99'da Polo, 2001 Polo Classic, 2003 Peugeot 206, 2005 Ford Focus C-max, 2008 C4, 2009 C4 Picasso, 2011 BMW 1.16İ, 2013 BMW X1, 2014 C4, sonrası kısmet...


984 Mesaj
23 Kasım 2006; 14:38:24 

egeli efeye katılıyom resmini çek ki sonrada trcapitalin dediği gibi bi sivri zeka çıkarsa :D gösterirsin


_____________________________




F20 BMW 116d ED


 
51 Mesaj
23 Kasım 2006; 20:47:27 

istanbulda sehir içi her sabah e5ten beyazıt aksamda dönüş 800 geçiyorum. son depoda sıfırlamıstım. su an 585 km yapmısım daha yol bilgisayarı 300 küsür gösteriyor


_____________________________

voltran !


311 Mesaj
23 Kasım 2006; 23:02:46 

quote:

Orjinalden alıntı: boyaci1905

istanbulda sehir içi her sabah e5ten beyazıt aksamda dönüş 800 geçiyorum. son depoda sıfırlamıstım. su an 585 km yapmısım daha yol bilgisayarı 300 küsür gösteriyor


abi inanmak elde değil, nedir bu aradaki fark yaa?
1. Araç kaç km'de?
2. Günde kaç km yapıyosun?
3. Nereden yola çıkıp beyazıta gidiyosun?
4. Aracına özel olarak yaptığın birşey mi var? istanbul'da bu aracı kullanan birisinin bu değeri elde ediyo olmasına inanamıyorum da...


_____________________________



 
892 Mesaj
23 Kasım 2006; 23:24:03 

Selam egeliefe.
Düzeltmen için teşekkürler.
Belirtmeyi unutmuşum 9 lt tabiki max. tüketim değeri ve manual araçlar için bu sözüm geçerli.
Sanırım cvt li c max tdci max hızda kullanımda 9 lt yi geçebilir.
Son olarak bir düzeltme: golf tsinin bizim c maxdan 200 kg hafif olduğunu yazmıştım. Düzeltirim golf tsi 140 hp 1320 kg. yani c max tdci den sadece 60 kg hafif.


_____________________________



 
51 Mesaj
24 Kasım 2006; 1:29:32 

küçükcekmeceden beyazıta gidiorum.. valla özel hiç bişey yapmıorum 2500 deviri gecmiorum genelde. yolunu buldm mu da gaza basmaktn cekinmiyorum


_____________________________

voltran !


 
358 Mesaj
24 Kasım 2006; 4:37:30 


quote:

Orjinalden alıntı: Knightcop



abi inanmak elde değil, nedir bu aradaki fark yaa?
1. Araç kaç km'de?
2. Günde kaç km yapıyosun?
3. Nereden yola çıkıp beyazıta gidiyosun?
4. Aracına özel olarak yaptığın birşey mi var? istanbul'da bu aracı kullanan birisinin bu değeri elde ediyo olmasına inanamıyorum da...

neden mümkün degil dizel ve manuel vitesse bu degerler normal bende bu degerlerde dolaşıyorum,yanlız hava filitresi kirlenmeye başlayınca yakıt tüketimide artmaya başlıyor .


_____________________________



4153 Mesaj
24 Kasım 2006; 8:34:08 

Belki psikolojik ama 75 liraya 10 lira bonus veriyor diye son depomu Total'den aldım ve dizelinden çok memnun kaldım.
Belki araç 7.500'i geçti diye de yumuşamış olabilir veya son 15 gündür havanın İstanbul'da 18 derece civarında seyrediyor olması da faktör olabilir.

Ama Total dizel'inden sonra araba yağ gibi kaymaya başladı gibi geldi bana?


_____________________________

Araba Geçmişim: 1994'de 73 model 1303 VW ve 94 Renault Spring, 98'de Broadway, 99'da Polo, 2001 Polo Classic, 2003 Peugeot 206, 2005 Ford Focus C-max, 2008 C4, 2009 C4 Picasso, 2011 BMW 1.16İ, 2013 BMW X1, 2014 C4, sonrası kısmet...


 
51 Mesaj
24 Kasım 2006; 9:42:07 

arabamızdakı bu opet garantı tantanası bıtınce bende dıger yakıtları bı denıcem.bakalım hangısınde daha performanslı olacak
egeliefe boyatmadan once resmını cekmek fıkrıde guzel dedıın gıbı aynen onu yapıp sonra boyatıcam arabayı


_____________________________



 
51 Mesaj
24 Kasım 2006; 9:45:27 

800 km yapan arkadas haklıdır bence.cunku kucukcekmece beyazıt arası baya var.araba uzun yolda zaten fabrıka verılerıne cok rahat ulasıyor.bırde ben sunu cok merak edıyorum eger bır arkadasımız kıyaslama yapabılırse sevınırım.sıkısık trafıkte 5 km gıdıs 5 km gelıs te bızım dızel aracımız 9 lt fılan gosterıyorsa bu arac benzınlı olsaydı acaba ne kadar yakardı.tahmın yurutebılecek bı arkadas varsa cevaplayabılırse sevınırım.


_____________________________



3652 Mesaj
24 Kasım 2006; 10:09:17 

quote:

Orjinalden alıntı: mudu

800 km yapan arkadas haklıdır bence.cunku kucukcekmece beyazıt arası baya var.araba uzun yolda zaten fabrıka verılerıne cok rahat ulasıyor.bırde ben sunu cok merak edıyorum eger bır arkadasımız kıyaslama yapabılırse sevınırım.sıkısık trafıkte 5 km gıdıs 5 km gelıs te bızım dızel aracımız 9 lt fılan gosterıyorsa bu arac benzınlı olsaydı acaba ne kadar yakardı.tahmın yurutebılecek bı arkadas varsa cevaplayabılırse sevınırım.


Bence en az 9 litre hatta biraz fazlasını yakardı. Benzinli bir arabanın şehiriçinde 9 litrenin altına düşmesi çok zayıf bir ihtimal.


_____________________________


Ford Focus TDCi güncel ortalama yakıt tüketimim :



984 Mesaj
24 Kasım 2006; 10:20:32 

valla ben şöle söleyim kıyaslama yapmanız için sölüyorum ankarada oturanlar özellikle.

her sabah yenimahalle tarafından kızılaya iniyorum eşimi bıraktıktan sonra, kızılaydan eskişehir yoluna dönüp turizm bakanlığına gidiyorum. bu her gün sabah ve akşam oluyor yani ortalama toplam günde 32- ile 36 civarı bir yol yapıyorum orta sıkışık bir tarafik oluyor genelde yani çok aşırı dur kalk olmuyor. Bunlara bakılırak 100 milyon lira ile ben 550-600 km gidebiliyorum yani depo full değil daha 100 milyon lira. hatta filtreyi yeni değiştirdim için bi 5-10 km daha fazla yapacak sanırım bu ay. extra bişi yapmıyorum yolu bulunca basıyorum hatta çoğu zaman işe geç kaldığım için aralardan kayarak biraz ralli yapıyorum kendi çapımda . Pardon buna ralli demeyimde boşlukları dolduruyorum diyim .....




diğer bir sölemek istediğim ise kış lastiği takarken adam hidrojen mi hava mı dedi. Dedim hidrojenin farkı ne daha yoğun dedi. iyi bas dedik. hidrojen olunca tam olarak ne oluyor. ağırlık yapmıyo mu ?


_____________________________




F20 BMW 116d ED


 
171 Mesaj
24 Kasım 2006; 14:03:14 


quote:

Orjinalden alıntı: mudu

800 km yapan arkadas haklıdır bence.cunku kucukcekmece beyazıt arası baya var.araba uzun yolda zaten fabrıka verılerıne cok rahat ulasıyor.bırde ben sunu cok merak edıyorum eger bır arkadasımız kıyaslama yapabılırse sevınırım.sıkısık trafıkte 5 km gıdıs 5 km gelıs te bızım dızel aracımız 9 lt fılan gosterıyorsa bu arac benzınlı olsaydı acaba ne kadar yakardı.tahmın yurutebılecek bı arkadas varsa cevaplayabılırse sevınırım.


Arkadaşlar araçtan araca bu kadar fark olmaz. Bence herkesin yakışı normal. Mutlaka gidilen güzergahın uzaklığı, trafik yoğunluğu, yolun eğimi, havanın soğukluğu, lastikler, filtreler vs. hepsi etken. Ben Şirinyer'den Bornova'ya yeşildere yolundan gidince başka (14 km), otoyoldan gidince başka(21) yakıyor. Hele otoyoldan gidince 8 km iniş var. 140'la bile gitsem tüketim 8'den aşağıya düşüyor. Ben kullanırken şu anda ortalama 7.0 litre yakıyorum. Gaza dikkatli basıyorum. Bu arada aracım otomatik belirteyim. Hanım alıp Evka'ya okula gidince (4 km.), araç ısınmıyor dahi, bir de hanım yavaş bayan sürücülerin sınıfına girmeyeyim diye basınca bir anda tüketim yükseliyor. Yol bilgisayarından bir bakıyorum. 8 lt. veya üzerine çıkmış. Dolayısıyla çok faktör var. benimki çok yakıyor diye canınızı sıkmayın. Aynı güzergahlarda benzinli araçlar %15, %20 üzerine koyarlar. Birde yakıt fiyatlarını düşününce yaklaşık olarak %40 daha az yakarsınız. Sıkmayın canınızı.


_____________________________

.......................................


 
133 Mesaj
24 Kasım 2006; 15:30:30 

slm arkadaslar ben yeni üyelerden tolga.. 6 aydır yeni focus 16tcdi ghia sedan kullanıcısıyım aracımla 12000km yol yaptım su ana kadar memlunum ama bazı sorunlarla karsı karsıyayım.ön tampon sağ taraf iç kısımda bulunan dreksiyon pompası aşırı derecede ses yapmaya basladı... direksiyonu sağa sola kırınca ses artıyor ve aracın içinede bu ses bariz bir biçimde geliyor. servise götürdügümde arcımı bilgisayara bagladılar dinlediler ve anormal bir sey olmadıgını söylediler. ama aracımı hergün kullanan ben bu sesin normal olmadıgını ve ilk günkinden fazla ses geldigini biliyorum. bide aracımı marşlarken yani calıştırırken aldıgımdan beri 5-6 defa boşa çevirdi marş motoru. yani cızzzz diye ses geldi. servise söyledim görmemiz lazım arızayı dedi ama 6 ayda 6 defa yaptı. bu sorunlarımı nasıl çözebilirim. diyarbakır servisi sorun yok diyor ama sorun var. bu sorunlarla karsılasan arkadaslarımız var mı?


_____________________________

vw golf 4


1342 Mesaj
24 Kasım 2006; 15:52:50 

Marş motorunun bir kaç haftada bir hoş olmayan bir ses ile birlikte dönmemesi sorunu ile ben de karşılaştım. Aracım 25.000 km'de ve 6 aylık kullanımım sırasında aynı şekilde 5 veya 6 kez başıma geldi... Sorun çarş motorunun volan dişlisine tam oturmaması diye düşünüyorum. Uzun vadede marş motoru dişlilerinin aşınmasına yol açabilir bence... Ama bizim servisler görmedikleri sorunu yok saydıkları için işimiz çooook zor...


_____________________________



3652 Mesaj
24 Kasım 2006; 18:39:02 

quote:

Orjinalden alıntı: eup
diğer bir sölemek istediğim ise kış lastiği takarken adam hidrojen mi hava mı dedi. Dedim hidrojenin farkı ne daha yoğun dedi. iyi bas dedik. hidrojen olunca tam olarak ne oluyor. ağırlık yapmıyo mu ?


eup bir yanlışlık var galiba, hidrojenle lastik şişireleceğini sanmıyorum zira hidrojen yanıcı bir gaz. Lastik veya fren diskleri hidrojenin parlaması için yeterli ısıyı verebilir mi bilemiyorum ama sanırım senin bahsettiğin nitrojen (azot, atmosferin beşte birini oluşturan gaz). Nitrojenle lastik şişirildiğinde, lastiğin sıcaklık değişimlerinden hava kadar etkilenmediği belirtiliyor, yani soğuk havada lastikler inmez, ısındığında da daha şişik olmaz. Ayrıca oksijenin lastik yanaklarından sızma yaparak kaçabileceği ama nitrojenin kuru yapısından dolayı lastikle jant arasından sızamayacağı söyleniyor, doğruluğunu henüz araştıramadım ama bazı sektörlerde kullanıldığını biliyorum (örneğin havayolları), sanırım büyük hacimlerde etkili, araba lastiği kadar bir hacimde yararlı olup olamayacağını bilmiyorum.

Düzeltme: Havanın %78'ini oluşturduğuna göre beşte dördünü oluşturmuş olur, düzeltip özür dilerim.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TRCaPiTaL -- 24 Kasım 2006; 19:02:20 >


_____________________________


Ford Focus TDCi güncel ortalama yakıt tüketimim :



 
133 Mesaj
24 Kasım 2006; 18:59:00 


quote:

Orjinalden alıntı: arikanturk

Marş motorunun bir kaç haftada bir hoş olmayan bir ses ile birlikte dönmemesi sorunu ile ben de karşılaştım. Aracım 25.000 km'de ve 6 aylık kullanımım sırasında aynı şekilde 5 veya 6 kez başıma geldi... Sorun çarş motorunun volan dişlisine tam oturmaması diye düşünüyorum. Uzun vadede marş motoru dişlilerinin aşınmasına yol açabilir bence... Ama bizim servisler görmedikleri sorunu yok saydıkları için işimiz çooook zor...

iş yerinde 2005 model transit var ve aynı marş sorunu ondada var ve en sonunda gecenlerde arac hiç calışmadı. marş motorunun değişmesi gerekiyormuş ve garantisi de bitmiş durumda... galiba bizim araçlarda 1 yıl sonra aynı hali alacak bu fordun tipik özelligi galiba. ben 2.5 yıl meganeII dci kullandım ve asla çalışma problemi yaşamadım. neyse ben bu işin üstüne düsecem bakalım ne cıkacak. tabi direksiyon pompasının da...


_____________________________

vw golf 4