Arkadaşlar aracım 80000 km ye geldi ve benim bugüne kadar yapmadığım fakat eskilerin bildiği-yaptığı bir yöntemi yapmaya karar verdim, aracıma iyi bakarım ve yıllık bakımı beklemeden 6 ay sonra / yıllık bakım ortasında motor yağı ve filtresini değiştiririm, ama buna rağmen farkettiğim birşey vardı motor yağını değiştirdikten sonra yani dakkasında baktığımda hemen renginin değiştiğini görüyordum, demekki motorun içi çok pisti, bunun araştırmasını yaptığımda motor iç aksamını temizlemek için çeşitli kimyasallar üretildiğini gördüm ki fiyatı 4 lt motor yağı fiyatıydı kısaca pahalıydı, örnek ürünhttp://www.hepsiburada.com/polly-ceram-motor-ic-blok-temizleyici-300-ml/productDetails.aspx?categoryid=26005&productid=otsv1100400003495 velhasıl kelam yine internetten yapılan kısa bir araştırma ile bunun mazotlada yapılabildiğini anladım, eskilerin değimiyle babadan kalma yöntemi uygulamaya koyuldum, ve 5 tl lik mazot aldım yani 2 lt kadar, üstten aynı miktarda yağı emdirdikten sonra su kıvamındaki mazotu döktüm yağ haznesinden korkarak, bu arada mazotun iyi bir çözücü olduğunu fakat hiç yağlama özelliği olmadığınıda öğrendim, içerde yarı miktarda motor yağı bırakmamızın sebebide bundan dolayı zaten, bu da şu demek oluyor motoru rölantiden başka devirde ve 1-2 dk dan fazla çalıştırmayın, bu sürede yağ film tabakasının yırtılmaması için zamanı kollamak yani motorun zarar görmesini önlemek, neyse yağı akıttık yeni filtreyi ve tam sentetik yağımızı koyduk, şuan araç 85000 li km lerde ve yağ eski rengine çok daha yakın tabiri caizse tertemiz, arada bir yani 50000 kmlerde bir yapılması tavsiye ediliyor veya CC yapıldıysa hemen sonrasında, yapmanızı tavsiye ederim...
yaptığınız işlem bence riskli olmuş.motor silindir bloğu contasından tutunda,izalasyon olarak zedeleyebilecğiniz bir çok keçe ve conta var.bazi işlei profesyonel ekipmanlarla tatbik etmek,ileride başınıza daha çok işler açılmasını önler.pirince gideyim derken bulgurdan... diye bir söz varya.bence dikkatli olun.
quote:
Orijinalden alıntı: SeKSandDoRT
Arkadaşlar aracım 80000 km ye geldi ve benim bugüne kadar yapmadığım fakat eskilerin bildiği-yaptığı bir yöntemi yapmaya karar verdim, aracıma iyi bakarım ve yıllık bakımı beklemeden 6 ay sonra / yıllık bakım ortasında motor yağı ve filtresini değiştiririm, ama buna rağmen farkettiğim birşey vardı motor yağını değiştirdikten sonra yani dakkasında baktığımda hemen renginin değiştiğini görüyordum, demekki motorun içi çok pisti, bunun araştırmasını yaptığımda motor iç aksamını temizlemek için çeşitli kimyasallar üretildiğini gördüm ki fiyatı 4 lt motor yağı fiyatıydı kısaca pahalıydı, örnek ürünhttp://www.hepsiburada.com/polly-ceram-motor-ic-blok-temizleyici-300-ml/productDetails.aspx?categoryid=26005&productid=otsv1100400003495 velhasıl kelam yine internetten yapılan kısa bir araştırma ile bunun mazotlada yapılabildiğini anladım, eskilerin değimiyle babadan kalma yöntemi uygulamaya koyuldum, ve 5 tl lik mazot aldım yani 2 lt kadar, üstten aynı miktarda yağı emdirdikten sonra su kıvamındaki mazotu döktüm yağ haznesinden korkarak, bu arada mazotun iyi bir çözücü olduğunu fakat hiç yağlama özelliği olmadığınıda öğrendim, içerde yarı miktarda motor yağı bırakmamızın sebebide bundan dolayı zaten, bu da şu demek oluyor motoru rölantiden başka devirde ve 1-2 dk dan fazla çalıştırmayın, bu sürede yağ film tabakasının yırtılmaması için zamanı kollamak yani motorun zarar görmesini önlemek, neyse yağı akıttık yeni filtreyi ve tam sentetik yağımızı koyduk, şuan araç 85000 li km lerde ve yağ eski rengine çok daha yakın tabiri caizse tertemiz, arada bir yani 50000 kmlerde bir yapılması tavsiye ediliyor veya CC yapıldıysa hemen sonrasında, yapmanızı tavsiye ederim...
Yıllardır sorunsuz iş gören sistemdir, hep kendim uygularım...
BG Quick Clean For Engines Motor İç Temizlik Sıvısı
Bg Quick Clean for Engines, Piston yatakları, sekmanlar, piyanolar, hidrolik kaldırma kolları ve motorun diğer önemli bölümlerindeoluşan tortu yığınlarını, hızlı ve etkili bir biçimde ortadan kaldırarak motorunuzun güç ve performansını eski haline getirir.Değiştirilecek eski yağa BG Quick Clean ekleyin ve motoru 10-15 dakika çalıştırın.Eski yağla birlikte motorunuzdaki tüm tortu ve mikrometal kalıntıları da atılmış olacaktır.
Şimdi ben anlamadım. Bu işi 149 TL'ye mi yapıyorsunuz komple.
Evet bu işlem için geçerli olan ücret 149 TL. Uzun zaman önce siteye özel 120 TL olabilir diye ifade etmiştik. Fakat bugün için mümkün olan alt limit bu. Bu miktara, aracınıza ait filtre ve yağ bedelleri de eklenecek. Her araca ait yağ ve filtre bedeli farklı olduğu için tamamını kapsayan bir fiyatlandırma yapmak mümkün olmuyor. İlanımızı lütfen okuyunuz: