Şimdi Ara

Enjektor Temizligi

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
18.331
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2006 Astra Cdti 73bin km de aracim var.

    Aracimin pek seri bir otomobil oldugunu soyluyemem fakat anliyamadigim bir sekilde arac hantal. Normalde 1800 devir civarlarinda max torku olan 200Nm vermesi gerekirken bu torku bu devir civarlarinda hissedemiyorum. Yuklendigim zamanda arac siyah duman atiyor , normalde dizellerin siyah duman atmasi normaldir fakat ben bunu dikiz aynasindan bile farkedebiliyorum.

    Klimayi actigimda normalde devir azda olsa duser , klimayi actigimda devir dusuyor fakat inanilmiyacak sekilde dalgalanma yapiyor.( Motor soguk iken )

    Bazende uzun yolda klima acikken kirmizi isik yandiginda yavaslarken araci bosa atiyorum yada vites kucultuyorum ve garip bir sekilde stop ediyor.

    Yakit tuketimi sehirdisinda hissedilir derecede artti uzun yolda 5.5lt - 6lt civari yakiyor 90-110km hiz civarlarinda. Daha once 800km sehiricinde yaptigim arac suan sehirdisinda 800km yapiyor.

    Sizce sebepler ne olabilir?

    Enjektorlerin cikarilip temizlenmesi ve ardindan carbon clean yaptirmayi dusunuyorum. Maliyet olarak ne kadar tutar?

    Tesekkurler



  • enjektörleri temzilemekten ziyade arada bir ayar verilmesinde fayda var diye görüyorum ayar yaparlar ien zaten temizlikte yapılıyor
    farkeder bence çekişte
  • manifold temizliği de yaptırın
    birde yakıt olarak ne kullanıyorsuuz bilmiyorum ama kırsal motorin kullanıldığında performans düşük olur biraz
  • Surekli olarak eurodiesel kullanilmistir aracta

    Opet ve Shell firmalarini tercih ediyorum.
  • enjektör temizlğinin bu sorunlara çözüm olup olamayacağı konusu bende çok merak ediyorum doğrusu.

    Tecrübe etmiş arkdaşlarlardan yorum bekliyorum.
  • arkadaşım aynışeyleri bi daha yazmamak için benzer sorunu olan bi arkadaşa yaptığım açıklamayı buraya yapıştırıyorum.inşallah faydalı olur.






    quote:

    Orijinalden alıntı: dudbster

    Öncelikle herkese merhaba.Ben 6 gün önce citroen c2 1.4 hdi araba aldım 66bin de.Alırken topkapı fırat oto sanayi sitesinde citroen özel servisine gösterdim bi sorun olmadığını söylediler.3 gün önce aracın egsozunda yoğun bi şekilde siyah duman attığını gördüm arkadaşlara sordum yakıttandır dediler.Onun üzerine bi sürü yakıt aldım değiştirdim ustaya götürdüm egr kromlanmıştır dedi onu temizlettim olmadı yine aynı sorun var.Aynı zamanda yakıtta fabrika verilerinden biraz fazla.Bugün başka bi dizel c3 e baktım(aynı motor) onda hiç bir şekilde o sorun yok.EGR yi temizleyen usta enjektörde bi sorun vardır ozaman dedi.Şimdi ne yapmalıyım hiç bilmiyorum.Bu arada ilk dizel tecrübem ve ilk arabam.Oyüzden burda size danışmak istedim eğer yardımcı olursanız çok sevinirim şimdiden teşekkürler.


    arkadaşım piyasa çakal usta dolu.ben sana söyliyim usta arızayı tespit etse bile senden fazla para koparabilmek için aa burası bozuk yok olmadı ozman şurası bozuk taktiğiyle cebini dolduracak.ustaya yaptırmadan önce sorun ortadan kalkmadığı taktirde işçilik parasını vermeyeceğini söyle.parçanı da kendin al yoksa işçilik parasını parçaya gömerler.

    bahsettiğin soruna neden olanlar

    -turbo
    -wastegate valfi
    -egr valfi
    -yakıt püskürtme zamanlaması
    -enjektör
    -akışmetre

    şimdi aracın 2-3 günde durup dururken bu hale geldiyse turbo ve yakıt püskürtme zamanlaması arızalarını bi kenara bırakalım.çünkü turbo içine kuş,taş,kedi gibi büyük cisim kaçmadıkça durup dururken arızalanmaz.turbo arızası uzun vadede gerçekleşir sonuçta yüksek devirde çalışan çok hassas kanatlara sahip bi parça.ama bu dediklerim turbonun hiçbirzaman birdenbire arızalanmayacağı anlamına gelmez.olasılık düşük olduğu için bu ihtimali eliyoruz.yakıt püskürtme zamanlaması eğer aracın commonrail yakıt sistemine sahipse beyin tarafından ayarlanıyor.beyin kesinlikle ve kesinlikle çevreden gelecek darbe,yüksek ısı,ıslanma,yüksek akım gibi etkenler olmadan bozulmaz.bozulursa da tümüyle bozulur hiç çalışmaz.eğer sana beyini şoklatacaz sökmemiz gerek falan derlerse aracına binip o dükkandan uzaklaş.anlamayandan para koparmanın bi numaralı yöntemi budur.

    arıza büyük olasılıkla kontrol vaflerin ya da akışmetrede.kötü yakıt nedeniyle enjektörlerde de olabilir.akışmetre içinden geçen havanın debisini beyne bildiren parçadır.beyne farklı frekanslarda bildirim yapıyorsa beyin olması gereken yakıt miktarını ayarlayamaz ya da ayarladığını sanar ama gerçekte bu oran yanlıştır.çekişi düşürür ve duman atmaya neden olur.
    egr valfin zaten kurumdan temizlenmiş arıza geçmediğine göre ondan değil.wastegate valfine de baktırman gerek.eğer bu valf sürekli açık olursa turbo düşük devirlerde etkisiz kalır.düşük devirlerde araba sürünme hızından ileriye gidemez.yokuş çıkamaz hızlanamaz.buna baktırman gerek.
    yakıt enjektörleri de dizel makinada çok hassastır.en ufak pislikte tıkanma eğilimi gösterirler.ilk başta arıza tespitine buradan başlanır.temizlenmesinin bi sakıncası yok zaten ekonomik ve güçlü bi sürüş için bu parçaların temiz olması gerek.
    son olarak kızdırmalara da baktır derim.önemi ilk çalışmada olsa da motorun sağlıklı çalışmasını çok etkiliyor.
  • valla süper bilgilendirme olmus.aracın sahibi ben değilim ama daturkishulan sana teşekkür etmek istedim..

    emeğine bilgine sağlık
  • Okan geçmiş olsun,

    Benzer bir sorunu çok yakın zamanda 2006 Astra 1.3 Cdti ile ben de yaşadım, Daturkishulan zaten olası senaryoları özetlemiş, ben de spesifik olarak Astra'da bu sorunu nasıl bulabileceğini yazayım.

    Arabaya bin, anahtarı kontağa tak, gaz ve fren pedallarına sonuna kadar bastıktan sonra kontağı çalıştırmadan hemen önceki konuma getir ve göstergedeki Km sayacına bak.

    Eğer arızalı parçalar var ise; ECN (Error Code Number) 10870 vs gibi kodlar çıkacak, arıza görünmüyor ise ECN000000 yazar. Çıkan kodları bana gönderirsen arıza görünen parçaları söyleyebilirim.

    Pratikte de;

    Turbo hortumunu kontrol et, kaputu açtığında ortanın sağ tarafından motor bloğuna doğru giden hortum. Eğer yırtık çatlak var ise, zaten dalgalanması devirden düşmesi normaldir. Bu arada anladığım kadarıyla arabayı kullanırken henüz manifold arıza lambası hiç yanmamış ?

    Eğer turbo hortumu çatlaksa; çatlak olduğu tarafa doğru yağ atıyordur, motor tarafına doğru bir çatlak varsa o yağ zaten bir şekilde Akışmetre yani MAF sensörüne gelmiştir, akışmetreye de yağ geldiği zaman veya yağlı ellerle bile dokunulduğu zaman doğru ölçüm yapmayabilir, temizleme veya temizletme yoluna gidebilirsin.

    Daha çok detaya girmeden önce, Manifold uyarı lambası yandı mı? Veya motor korumaya girip hiç turboyu kesti mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Quadrifoglio -- 18 Ağustos 2009; 23:03:02 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fenil

    valla süper bilgilendirme olmus.aracın sahibi ben değilim ama daturkishulan sana teşekkür etmek istedim..

    emeğine bilgine sağlık


    sağolun yararım dokunduysa ne mutlu bana.

    bu arada tubo nun değindiği ihtimali de unutmayalım.emme manifolduna giden hortum ya da boru yerinden çıktıysa istenen turbo basıncı yakalanamaz ve emme portundaki basınç atmosferiğe düşer.dolayısıyla turbo devredışı kalmış motorunuz sıradan turbosuz hale dönmüş olur.

    umarım sorun böyle bişeydir telafisi en kolay sorunlardan biri.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi daturkishulan -- 18 Ağustos 2009; 23:32:30 >
  • Çok ihtimal var, arıza kodları ortaya çıktıktan sonra çözümü bulmak kolay.

    Arıza vermeden siyah duman atıyorsa çok büyük ihtimalle kurumdan dolayıdır ama arıza veriyorsa parçalara bağlıdır.

    2400 dd civarında turbo tam basınç yakalıyor diye biliyorum (1.3 Cdti 90hp için), tam gaz hızlanırken 2400 dd civarında bir dalgalanma bariz hissediliyorsa Wastegate arızalı olabilir ama tek başına siyah duman wastegate yüzünden olmaz tabi... Arıza kodlarını bekliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tubo

    Çok ihtimal var, arıza kodları ortaya çıktıktan sonra çözümü bulmak kolay.

    Arıza vermeden siyah duman atıyorsa çok büyük ihtimalle kurumdan dolayıdır ama arıza veriyorsa parçalara bağlıdır.

    2400 dd civarında turbo tam basınç yakalıyor diye biliyorum (1.3 Cdti 90hp için), tam gaz hızlanırken 2400 dd civarında bir dalgalanma bariz hissediliyorsa Wastegate arızalı olabilir ama tek başına siyah duman wastegate yüzünden olmaz tabi... Arıza kodlarını bekliyorum.


    Ilgin icin cok tesekkurler Tubo.

    Araci servise verdim bana dedikleri aracin enjektorleri cikarilip temizlenecek ardindanda araca carbon clean yapilacak denildi.

    Kod durumlarina bakacagim araci aldigimda.
  • İzmir'de banada işin erbabı usta lazım. Aracım 2007 Getz 1.5 CRDi. 50.000 km'de. Bilmiyorum çok gerekli mi? Gerçi performansta herhangi bir problem yok gibi ama belki dahada iyi gidebilir.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.