Şimdi Ara

Mercedes C 180 K Blue Efficiency LPG takılırmı ? (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
212
Cevap
0
Favori
91.877
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • lpg ye laf eden dinozor kafalıdır başka birşey değil, Türkiye gibi bir ülkede lpg gibi bir imkanı varken bu tarz araçlarla tonla benzin bayılanlar da nedir onu herkes biliyor zaten, yok pompacı laf eder yok o laf eder bu laf eder diyenler İstanbul un lüks semtlerindeki benzincilerin lpg bölümlerine bir gidip baksınlar ne araçlar sıraya giriyor, dizel araçların da normal bakımlarının benzinli araçlardan hele de bazı modellerde 3-4 katı yüksek maliyetli olduğu düşünülürse, lüks araca binip yakıt dert etmemek istenirse çok da iyi bir düşünce bu, tabi öncesinde araştırıp bu araçlarda verimine sorun oluyor mu olmuyor mu soruşturmak lazım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Real_ETA


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ex-Diesel

    http://www.hurriyet.com.tr/gundem/15721614.asp?gid=373


    Bırakın Prestij vs. bi tarafa MB hiç bi zaman kaza testlerini böyle tüplü olarak denememiş sonuçlarıda gördüğümüz kadar içler acısı, geçenlerdede bi kişi daha ufak arac içinde kazasız yanmışdı bence biraz tasaruf için hayati tehlike değermi bi nevi bombalı aracın içinde seyahat ediyorsunuz gidip dizel araç alsaydınız.


    "Otomobildeki yangının LPG tankı nedeniyle değil, çarpışma sırasında motorun alev almasından kaynaklandığı bildirildi."

    verdiğiniz linki bari kendiniz okuyun yahu, komik duruma düşmeyin burda.



    Evet iyi okudum belki arac yanmasaydı kaza büyükde olsa yaralı kurtulma şansı olurdu, daha evel testlerde en azı 5 yıldız almış araclar tüplü deneseler acaba kaç yıldız alabilir? Hem bu arada siz sırf biraz tasaruf içinmi bu kadar LPG övüyorsunuz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ex-Diesel
    Evet iyi okudum belki arac yanmasaydı kaza büyükde olsa yaralı kurtulma şansı olurdu, daha evel testlerde en azı 5 yıldız almış araclar tüplü deneseler acaba kaç yıldız alabilir? Hem bu arada siz sırf biraz tasaruf içinmi bu kadar LPG övüyorsunuz?


    aracın yanmasının lpg ile alakası yok diyor onu okuyamamışsınız ozaman
    evet sırf aynı yolu %40 kadar ucuza gittiğim ve senelerdir güvenle bindiğim için doğrusunu söylüyorum. canınızı sıkmayın kullanıcıdan başka birşey değilim

    anlamıyorum ki benzinin yanıcı birşey olduğunu mu bilmiyorsunuz acaba ya da hangi kaynağa dayanarak lpg patlar çatlar diyorsunuz. sanırım sizin kaynak biraz dandik, kendi yorumladığınız gazete haberlerinden başka birşey olduğunu sanmıyorum çünkü.

    umarım ingilizcen Türkçenden iyidir de ne anlattığını anlarsın şu testin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Real_ETA -- 7 Eylül 2010; 2:01:13 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Real_ETA

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ex-Diesel
    Evet iyi okudum belki arac yanmasaydı kaza büyükde olsa yaralı kurtulma şansı olurdu, daha evel testlerde en azı 5 yıldız almış araclar tüplü deneseler acaba kaç yıldız alabilir? Hem bu arada siz sırf biraz tasaruf içinmi bu kadar LPG övüyorsunuz?


    aracın yanmasının lpg ile alakası yok diyor onu okuyamamışsınız ozaman
    evet sırf aynı yolu %40 kadar ucuza gittiğim ve senelerdir güvenle bindiğim için doğrusunu söylüyorum. canınızı sıkmayın kullanıcıdan başka birşey değilim

    anlamıyorum ki benzinin yanıcı birşey olduğunu mu bilmiyorsunuz acaba ya da hangi kaynağa dayanarak lpg patlar çatlar diyorsunuz. sanırım sizin kaynak biraz dandik, kendi yorumladığınız gazete haberlerinden başka birşey olduğunu sanmıyorum çünkü.

    umarım ingilizcen Türkçenden iyidir de ne anlattığını anlarsın şu testin.




    Benzin deposu basınçlı değil, nasıl olsa bi şey değişmicek hepiniz bombalı gezin




  • al sana adac çarpışma testi
    çırpındıkça batacaksın malesef.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Real_ETA

    al sana adac çarpışma testi
    çırpındıkça batacaksın malesef.



    Dostum ben bu işlerin içindeyim, her basınçlı sistem tehlikelidir yanlız burda youtube seyretme imkanım yok yasahhh , anlıyorum tasaruf için yapılıyor ama bana tehlikeli olmadığını anlatmaya çalışmayın, eskiden bende V70 vardı doğal gazlan çalışırdı fabr. çıkışlı, o kadar emniyet olduğu halde onda bilen bi bomba taşıyorum gibi geliyordum kendime.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ex-Diesel
    Dostum ben bu işlerin içindeyim, her basınçlı sistem tehlikelidir yanlız burda youtube seyretme imkanım yok yasahhh , anlıyorum tasaruf için yapılıyor ama bana tehlikeli olmadığını anlatmaya çalışmayın, eskiden bende V70 vardı doğal gazlan çalışırdı fabr. çıkışlı, o kadar emniyet olduğu halde onda bilen bi bomba taşıyorum gibi geliyordum kendime.


    üslubun yumuşaması güzel, müsait olduğun biryerden izlersin artık testi.
    sen adac neden lpg ile teste sokmuyor dedin, bende onun testini koydum izleyince cevapla bence. ankarada yıllardır doğal gazla çalışan otobüsler var hemde en az 30 yaşındadırlar ama hiç biri patlamıyor değil mi? basınçlı sistem tehlikeli ise emniyet valfi denen birşey de var bizim ülkemizde olmayabilir ama adamlar vatandaşının canına önem veriyor, sizin dediğiniz gibi riskli olsa hiçbiri bırakın üretmeyi ülkesinden içeri sokmaz bunları




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Real_ETA


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ex-Diesel
    Dostum ben bu işlerin içindeyim, her basınçlı sistem tehlikelidir yanlız burda youtube seyretme imkanım yok yasahhh , anlıyorum tasaruf için yapılıyor ama bana tehlikeli olmadığını anlatmaya çalışmayın, eskiden bende V70 vardı doğal gazlan çalışırdı fabr. çıkışlı, o kadar emniyet olduğu halde onda bilen bi bomba taşıyorum gibi geliyordum kendime.


    üslubun yumuşaması güzel, müsait olduğun biryerden izlersin artık testi.
    sen adac neden lpg ile teste sokmuyor dedin, bende onun testini koydum izleyince cevapla bence. ankarada yıllardır doğal gazla çalışan otobüsler var hemde en az 30 yaşındadırlar ama hiç biri patlamıyor değil mi? basınçlı sistem tehlikeli ise emniyet valfi denen birşey de var bizim ülkemizde olmayabilir ama adamlar vatandaşının canına önem veriyor, sizin dediğiniz gibi riskli olsa hiçbiri bırakın üretmeyi ülkesinden içeri sokmaz bunları

    keşke her kaza adac testleri gibi olsa.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast
    keşke her kaza adac testleri gibi olsa.


    sizide memnun etmek çok zor be bilader, evdende çıkmayın sakın hatta sandalyede falanda oturmayın düşüp kafayı vursan ölürsün mazallah.
    neyse herkesin kendi fikri, argümanlar bunlar bakar kararını verir.
  • LPG yakıtı neden fakır , halk yakıtı olarak goruyosnuz anlamıs degılım bılhakıs LPG sıvılaştırılımıs petrol gazıdır yanı petrol işlenırken en kalıtelı yakıt olarak elde edılır ve normal de benzınden pahalıdır sadece devlet tesfık ıcın vergısını dusuk tutuyo

    Ha ben ferrarıye bınıyorum yaptıgım her km devletıme extra ucret verecegım dıyosan ammenna para babasısındır,savurgansındır,vs vs ama gelıpte burda lpg arac bınıyo dıe o mılletı asalıyamazsın ezık duruma sokmaya calısamazsın.)
  • Lpg takılmamış araba - Bakire araba
    Lpg takılmış araba - Koca karıdır benim gözümde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FB®h Pozitif

    Lpg takılmamış araba - Bakire araba
    Lpg takılmış araba - Koca karıdır benim gözümde.


    yakıt istasyonunda lpg ücreti ödeyen - ...
    yakıt istasyonunda benzin ücreti ödeyen - ...


    buyrun aynı mantığınızla boşlukları doldurun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Real_ETA -- 7 Eylül 2010; 3:05:10 >
  • Evet LPG never ending story her kez güle güle gezsin, dizelin kahrını çekmek bundan daha iyidir
  • Benim aklıma konuyla çok alakalı olmasa da, isteyince bağlantı kurulabilecek bir soru geliyor.

    Diyelim ki Mercedes aldım ve senede de ortalama 7000 TL yakıt masrafım var. Ben bu araca tüp taktırmadan bindim ve bu sayede de akaryakıt istasyonundaki arkadaşlar dedikodumu yapmadı. Hatta her gittiğimde bir de iyi anılmak ve saygı görmek adına 3-5 bahşiş de bıraktım. Cimriliğin lüzumu yok, ne de olsa 80-100 bin liralık otomobille geziyorum. Sene sonunda da saygın bir akaryakıt istasyonu müşterisi olmaya devam ettim.

    Peki şöyle düşünsem;
    Mercedes aldım ve baktım ki senede ortalama 7000 TL yakıt tüketimim var. Dedim ki, "Yahu bu kadar parayı benzine vereceğime, taktırırım iyi bir LPG sistemi ve arada oluşacak yaklaşık 3000 TL farkla da ihtiyacı olan bir öğrenciye yıl boyunca destek olurum" Ya da dedim ki, "7000 TL benzine vereceğime, o parayı kenara atar ve birkaç yıla sonra alacağım aracın parasına eklerim" ya da dedim ki, "O parayı benzine vereceğime, daha iyi bir yerde tatil yaparım". Hadi hepsini geçtim; olayı manyaklık boyutuna taşıdım ve dedim ki;"Arada oluşan yaklaşık 3000 TL farkın üzerine biraz daha para eklerim ve benim için önemli olan hava atma ve prestij sağlama ihtiyacımı karşılamak için kendime yağ çektirecek bir adam tutar ve maaş veririm"

    Bana göre benzinle prestij olmaz. Prestij adam olmakla olur. Bugün size Mercedes için saygı gösterenler yarın o Mercedes ortadan kaybolursa size bir daha saygı göstermezler. Tamamen eziklikten öteye gidemeyen ve cep telefonunu masaya koyup kızlara hava atan lise öğrencisinin büyümüş halidir Mercedes ile adam yerine konulan, koyan ve konulduğunu sanan.

    Not: Yukarıdaki tamamen kişisel fikrimdir ve yanlış olabilir. Hiçkimseyi kastederek yazmadım ve üzerine alınan olursa da herhangi birşey yapamam.

    Saygılar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: webbie

    Benim aklıma konuyla çok alakalı olmasa da, isteyince bağlantı kurulabilecek bir soru geliyor.

    Diyelim ki Mercedes aldım ve senede de ortalama 7000 TL yakıt masrafım var. Ben bu araca tüp taktırmadan bindim ve bu sayede de akaryakıt istasyonundaki arkadaşlar dedikodumu yapmadı. Hatta her gittiğimde bir de iyi anılmak ve saygı görmek adına 3-5 bahşiş de bıraktım. Cimriliğin lüzumu yok, ne de olsa 80-100 bin liralık otomobille geziyorum. Sene sonunda da saygın bir akaryakıt istasyonu müşterisi olmaya devam ettim.

    Peki şöyle düşünsem;
    Mercedes aldım ve baktım ki senede ortalama 7000 TL yakıt tüketimim var. Dedim ki, "Yahu bu kadar parayı benzine vereceğime, taktırırım iyi bir LPG sistemi ve arada oluşacak yaklaşık 3000 TL farkla da ihtiyacı olan bir öğrenciye yıl boyunca destek olurum" Ya da dedim ki, "7000 TL benzine vereceğime, o parayı kenara atar ve birkaç yıla sonra alacağım aracın parasına eklerim" ya da dedim ki, "O parayı benzine vereceğime, daha iyi bir yerde tatil yaparım". Hadi hepsini geçtim; olayı manyaklık boyutuna taşıdım ve dedim ki;"Arada oluşan yaklaşık 3000 TL farkın üzerine biraz daha para eklerim ve benim için önemli olan hava atma ve prestij sağlama ihtiyacımı karşılamak için kendime yağ çektirecek bir adam tutar ve maaş veririm"

    Bana göre benzinle prestij olmaz. Prestij adam olmakla olur. Bugün size Mercedes için saygı gösterenler yarın o Mercedes ortadan kaybolursa size bir daha saygı göstermezler. Tamamen eziklikten öteye gidemeyen ve cep telefonunu masaya koyup kızlara hava atan lise öğrencisinin büyümüş halidir Mercedes ile adam yerine konulan, koyan ve konulduğunu sanan.

    Not: Yukarıdaki tamamen kişisel fikrimdir ve yanlış olabilir. Hiçkimseyi kastederek yazmadım ve üzerine alınan olursa da herhangi birşey yapamam.

    Saygılar...

    işte mevzu burada kopuyor
    100 bin gibi ufak serveti bir metal yığınına bağlayan adam, saydıklarınızın hepsini lpg taktırmadan yapar.

    ortalama bir devlet memuru 80 - 100 bin çekip araba almaz.
    konuda vurgulanmak istenen buydu aslında... gelir düzeyi yüksek kesime hitap eden araç nede olsa.
    ha 60 bin gibi rakama alınan araçlar için belki aynı şey söz konusu olayabilir..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    quote:

    Orijinalden alıntı: webbie

    Benim aklıma konuyla çok alakalı olmasa da, isteyince bağlantı kurulabilecek bir soru geliyor.

    Diyelim ki Mercedes aldım ve senede de ortalama 7000 TL yakıt masrafım var. Ben bu araca tüp taktırmadan bindim ve bu sayede de akaryakıt istasyonundaki arkadaşlar dedikodumu yapmadı. Hatta her gittiğimde bir de iyi anılmak ve saygı görmek adına 3-5 bahşiş de bıraktım. Cimriliğin lüzumu yok, ne de olsa 80-100 bin liralık otomobille geziyorum. Sene sonunda da saygın bir akaryakıt istasyonu müşterisi olmaya devam ettim.

    Peki şöyle düşünsem;
    Mercedes aldım ve baktım ki senede ortalama 7000 TL yakıt tüketimim var. Dedim ki, "Yahu bu kadar parayı benzine vereceğime, taktırırım iyi bir LPG sistemi ve arada oluşacak yaklaşık 3000 TL farkla da ihtiyacı olan bir öğrenciye yıl boyunca destek olurum" Ya da dedim ki, "7000 TL benzine vereceğime, o parayı kenara atar ve birkaç yıla sonra alacağım aracın parasına eklerim" ya da dedim ki, "O parayı benzine vereceğime, daha iyi bir yerde tatil yaparım". Hadi hepsini geçtim; olayı manyaklık boyutuna taşıdım ve dedim ki;"Arada oluşan yaklaşık 3000 TL farkın üzerine biraz daha para eklerim ve benim için önemli olan hava atma ve prestij sağlama ihtiyacımı karşılamak için kendime yağ çektirecek bir adam tutar ve maaş veririm"

    Bana göre benzinle prestij olmaz. Prestij adam olmakla olur. Bugün size Mercedes için saygı gösterenler yarın o Mercedes ortadan kaybolursa size bir daha saygı göstermezler. Tamamen eziklikten öteye gidemeyen ve cep telefonunu masaya koyup kızlara hava atan lise öğrencisinin büyümüş halidir Mercedes ile adam yerine konulan, koyan ve konulduğunu sanan.

    Not: Yukarıdaki tamamen kişisel fikrimdir ve yanlış olabilir. Hiçkimseyi kastederek yazmadım ve üzerine alınan olursa da herhangi birşey yapamam.

    Saygılar...

    işte mevzu burada kopuyor
    100 bin gibi ufak serveti bir metal yığınına bağlayan adam, saydıklarınızın hepsini lpg taktırmadan yapar.

    ortalama bir devlet memuru 80 - 100 bin çekip araba almaz.
    konuda vurgulanmak istenen buydu aslında... gelir düzeyi yüksek kesime hitap eden araç nede olsa.
    ha 60 bin gibi rakama alınan araçlar için belki aynı şey söz konusu olayabilir..


    Peki soruyu şu şekilde değiştirsem nasıl olur?

    Diyelim ki 1 milyon liraya bir villa aldım. Bu evde mutlaka 120 watt enerji harcayan ampul kullanmam mı gerekir? Yani zengin olmanın birinci şartı, ya da Mercedes'in konforuna sahip olmanın birinci şartı o aracı alırken verilen para haricinde mutlaka devamında da çok para vermek midir? Ki zaten bahsi geçen araç 1600 cc motor hacmine sahip bir araçken, insanlar sanırım bu aracı hem Mercedes hem de vergi oranı düşük ve yakıt tüketimi az diye almıyorlar mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: webbie


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    quote:

    Orijinalden alıntı: webbie

    Benim aklıma konuyla çok alakalı olmasa da, isteyince bağlantı kurulabilecek bir soru geliyor.

    Diyelim ki Mercedes aldım ve senede de ortalama 7000 TL yakıt masrafım var. Ben bu araca tüp taktırmadan bindim ve bu sayede de akaryakıt istasyonundaki arkadaşlar dedikodumu yapmadı. Hatta her gittiğimde bir de iyi anılmak ve saygı görmek adına 3-5 bahşiş de bıraktım. Cimriliğin lüzumu yok, ne de olsa 80-100 bin liralık otomobille geziyorum. Sene sonunda da saygın bir akaryakıt istasyonu müşterisi olmaya devam ettim.

    Peki şöyle düşünsem;
    Mercedes aldım ve baktım ki senede ortalama 7000 TL yakıt tüketimim var. Dedim ki, "Yahu bu kadar parayı benzine vereceğime, taktırırım iyi bir LPG sistemi ve arada oluşacak yaklaşık 3000 TL farkla da ihtiyacı olan bir öğrenciye yıl boyunca destek olurum" Ya da dedim ki, "7000 TL benzine vereceğime, o parayı kenara atar ve birkaç yıla sonra alacağım aracın parasına eklerim" ya da dedim ki, "O parayı benzine vereceğime, daha iyi bir yerde tatil yaparım". Hadi hepsini geçtim; olayı manyaklık boyutuna taşıdım ve dedim ki;"Arada oluşan yaklaşık 3000 TL farkın üzerine biraz daha para eklerim ve benim için önemli olan hava atma ve prestij sağlama ihtiyacımı karşılamak için kendime yağ çektirecek bir adam tutar ve maaş veririm"

    Bana göre benzinle prestij olmaz. Prestij adam olmakla olur. Bugün size Mercedes için saygı gösterenler yarın o Mercedes ortadan kaybolursa size bir daha saygı göstermezler. Tamamen eziklikten öteye gidemeyen ve cep telefonunu masaya koyup kızlara hava atan lise öğrencisinin büyümüş halidir Mercedes ile adam yerine konulan, koyan ve konulduğunu sanan.

    Not: Yukarıdaki tamamen kişisel fikrimdir ve yanlış olabilir. Hiçkimseyi kastederek yazmadım ve üzerine alınan olursa da herhangi birşey yapamam.

    Saygılar...

    işte mevzu burada kopuyor
    100 bin gibi ufak serveti bir metal yığınına bağlayan adam, saydıklarınızın hepsini lpg taktırmadan yapar.

    ortalama bir devlet memuru 80 - 100 bin çekip araba almaz.
    konuda vurgulanmak istenen buydu aslında... gelir düzeyi yüksek kesime hitap eden araç nede olsa.
    ha 60 bin gibi rakama alınan araçlar için belki aynı şey söz konusu olayabilir..


    Peki soruyu şu şekilde değiştirsem nasıl olur?

    Diyelim ki 1 milyon liraya bir villa aldım. Bu evde mutlaka 120 watt enerji harcayan ampul kullanmam mı gerekir? Yani zengin olmanın birinci şartı, ya da Mercedes'in konforuna sahip olmanın birinci şartı o aracı alırken verilen para haricinde mutlaka devamında da çok para vermek midir? Ki zaten bahsi geçen araç 1600 cc motor hacmine sahip bir araçken, insanlar sanırım bu aracı hem Mercedes hem de vergi oranı düşük ve yakıt tüketimi az diye almıyorlar mı?


    hocam mantıklı yazıyorsunda iş reelde öyle değil.
    evinizde sarfiyatlı ampül kullanabilirsiniz. bunun için ek bir işleme gerek yok.
    o araç benzinle çalışsın diye yapılmış. dizel diye teknoloji yıllardır hayatımızda mevcut. benim aracımın benzinlisi 100 km de 8 lt lpg harcarken ben dizeli ile 5 lt yakıyorum. şimdi hangisi daha iyi?
    C180 için aynı şeyleri söylenmeyeceğini üst mesajda ufakta olsa belirttim zaten.
    ancak 4.0 lt lik benzinli canavar alıp bile bile lades yapmak bence çok saçma.




  • yıllardır ıstanbul ankara izmir vb de lpg tuplu taksıler kullanılıyor ve benzın ucuzlamadıkca kullanılmaya devam edılecek. sız hangı taksının karıstıgı kazada lpg tankının patladıgını vb gordunuz? nasıl benzın boruları tankından sızıntı oluyor ve yangın cıkıyorsa lpg de de boruda bulunan lpg alev alıp motoru yakabılır benzın gıbı..

    ayrıca o begenmedıgınız lpg tankı bılmem kac barlık basınca dayanıklı ve cok kalın /kalıtelı saca sahıp..
    ıst de ortalama bır taksı gunde eger tek sofor calısıyorsa 300-350 km eger cıft sofor calısıyorlarsa 400-450 km yapıyor ( sabah 6.30 da kontak cevrılır ve gece 12.00 a dek kapanmaz)

    fıat 97 yılından ıtıbaren aracları sıfır ve fabrıka cıkısında tuplu olarak satmaya basladı ve bu sekılde garantı verdı ( sahın -dogan serısını begenmeyebılırsınız ama ıst ve ankarada bınlerce taksıcının bu aracı aldıgını ve bunun 2 sene boyunca garantılı oldugunu dusunursenız... )


    kı gunluk 400 km den haftalık 400x7=2800 km
    ayda 400x30=12.000km yıldaysa 12x 12.000=144.000 kı motorun hor kullanılmasıyla bunun 150.000 e tekabul ettıgını dusunelım.
    kı bır taksıcı arabasını 4 yada 5 seneden once degıstır(e)mez.. ettı mı 600.000 bın km
    benzınden yapılan tasarrufu sız dusunun ( taksıcılerın lpg den dolayı muayenede vb de fazla verdıgı vergı ucrete degınmek ıstemıyorum. )


    çıkan arızalara bakcak olursa genelde lpg nın ıcınden gectıgı beyın denılen parcanın ıcındekı ınce dıafram seklındekı fıltrenın bellı km aralıklarında degıstırılmesı, arabayı kullanan soforun vıcdansızlıgı yuzunden debrıyaj balatasının erken bıtmesı, soforun ıst dekı tum cukurlara dusme rekorunu egale etmeye calısması nedenıyle 3 4 yılın sonunda bazen amortısorlerın degısımı, gamsız musterının kapıyı sert carpası sonucu 1 2 yıl arayla kapı kılıdının bakımı, motor contasının (yanlıs yazmıs olabılırım cunku babamla taksı tamırıne gıtmeyelı 7 8 yıl oluyor ) yanması,kullanılan lpg cok kalıtesızse motorun rektefıyeye gıtmesı vb vb...


    babam 1979 dan beri taksıcıdır ve 96 dan beri taksıde tum kullandıgımız araclar tupludur ( 99-2005 yılları arasındakı hususı otomuz da dahıl)...

    aracın lpg kıtının fıltrelerının degısmesı ve kullanılan dandık lpg yuzunden rektefıyeye gıdılmesı ve bazen bazı contaların ( sahın dogan vb ıcın gecerlı ) sertlesıp catlaması ( belkı yanma durumu da olabılır emın degılım) dısında buyuk bır sorun yasandıgını hatırlamıyorum.

    genelde vıcdansız bazı soforler yuzunden baskı balata, hıdrolık dıreksıyon, dıfransıyel sıstemı, servıse zamanında gıdılmemesı nedenıyle trıger kayısının kopması vb problemler yasanmaktadır taksılerde..

    meraklı parmakların gaz /hava ayar musluguyla oynayıp arabanın yakıt odasına gıden karısımın ıcerıgının degıstırılmesı sonucu her hafta gazcıya gıdılıp " abı cok yakıyo yaa. sen bı ayar ceksene suna sana zahmet" muhabbetlerı var bırde..


    yanı arkadaslar lpg kullanmak kotu degıl bence arası " GARANTI ŞARTLARI" ndan cıkartmıyorsa...


    baska bır baslıkta da arkadaslar dızel-benzın tercıhını kafa kafaya carpıstırıyorlar ama ıkı tarafa da tercıhlerden yana saygı duymak gerek..

    ortalama turk halkının gelırı bellı oldugundan " km de 10 kurus lpg yakan Kalos" sahıplerını kıskanmalıdır bence benzın pahalılıgından dem vurup evladını pıknıge goturemeyen yada kızını oglunu sabah saatlerınde olumsuz hava sartlarında "COK BENZIN YAKAN" arabayla bırakmaktan cekınıp, akbılını cocuguna vererek otobuste tıkıs tepıs gıtmesıne razı olan mılletımız...

    NOT:GUNLERDIR BENZIN/LPG/ DIZEL MUHABBETLERINDE BIR SURU SEY OKUDUM VE EN SONU ICIMI BURAYA DOKTUM.konu sahıbı arkadas anlayısla karsılar umarım.

    (okuldan dolayı 6 7 senedır arabalarla ılgılenmıyorum ozellıle arıza/tamır durumuyla. yanlıs teknık terım kullandıysam arkadaslar duzeltırse sevırım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: newmonarch
    Zaten bu "Millet ne der" "Elalem ne der"

    Olayından kurtulamadık ki milletçe.

    Öss'yi kazanamadım mesela, bunu duyuyo işte akrabalar yavaş yavaş.

    Babannemin ilk tepkisi "E ne dicez millete biz şimdi" olmuş.

    Kazanamadığıma üzülmüyorda, hede teyzenin hödö kızının hede damadının hödö çocuğu ile sidik yarıştıramadı diye üzülüyor.

    Varmı böyle bir şey ya...

    Ayrıca bizdeki lüks suvlar bile hep dizel alınıyor, Lpg kullanıyorsun diye laf eden olursa açık açık sende bunu söyle...Gidin bir Escalade sayısına bakın, birde Q7...

    Hep varsa yoksa millet...

    Hayır yani nedir bu millet, kraliyet sarayımı?

    Lpg takıyorsun diye dalga geçen adam 5.0 V8 arabayamı biniyor yoksa başka bir şeyemi onu bilmek lazım önce. Zenginler bile har vurup har savunmuyor, işte 3.0 Tdi Q7 örneği buna çok büyük bir kanıt.

    Ayrıca ne yapsan yaranamazsın. Mesela bizde 4.7 V8 araç vardı, şimdi galeride akıbetini bilmiyorum binmiyoruz. Onada "Oooo çok yakar " "Ooo bunun vergisi ne böyle" diyorlardı. Dizel araba alsan ayrı bir kulp, ufak motorlu araba alsan "Abi bu çekermi" vs. Milletin lafına ne bakıyorsunuz siz...Kendi bildiğinizi okuyun.



    +




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ex-Diesel


    quote:

    Orijinalden alıntı: svs.jokerr

    YOL BİLGİSAYARINDA 0/100 KM YAKIT DEĞERİNİN 16,5 LİTRE OLDUĞUNU GÖRÜP UMURSAMAMAK , PAHABİCİLEMEZ

    LPG iyiki varsın , ne olucaktı halimiz




    O zaman Benzinli kullanmıcaksınız, veya ölümünede olsa tasaruf yapıcaksınız

    Öğrenci olarak suan benzinde arac kullanma olasılığım cok düşük , benim ve TR vatandaşlarının mecburi tek kaçış yolu bu fazlasıyla külfetli olan masraftan lpg dönüşümü, Ayrıca lpg tangı patladı diye cıkan haberlerin büyük coğunluğunda sonrasında yapılan araştırmalarda yersiz olduğu ortaya cıktı TR gazeticilik gerceği , son olarak olması gerektiği gibi kurulan lpg dönüşümlerinde patlama , yanma olasığı benzinden daha düşüktür bir cok yerdede bu tez doğrulanmıştır , kendimde uluslar arası yayın yapan kuruluşlardan (discovery) gibi bu tarz iddaları deney edip doğruluğunu kanıtladığı proğramda bu tezin çürütüldüğüne bizzat sahit oldum aksine benzinli arac daha fazla risk grubunda , bir cok kaynakta bu yönde , ölümüne tasarrufluk bir durumun olduğunu sanmıyorum




  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.