- x
    Bunlarla Giriş Yapın: Facebook Google+ Twitter DH Giriş:
    ?
  • Hatırla
  • Yeni Kayıt
Devir kesici
130 Cevap36033 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Linkli Mesajlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: <<      [2]      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


1055 Mesaj
28 Ekim 2009; 16:37:05 

walla bu konuyu okuduktan sonra bi deniyim dedim bizim 2.0 turbo dizel adventureyle :D 5bin devire kadar geldi sonra tırstım :D 3e attım


_____________________________



4293 Mesaj
28 Ekim 2009; 16:53:29 


quote:

Orijinalden alıntı: SweetBoyJNR

walla bu konuyu okuduktan sonra bi deniyim dedim bizim 2.0 turbo dizel adventureyle :D 5bin devire kadar geldi sonra tırstım :D 3e attım



Foruma fazla güvenme,
Forum var motoruna HP katar, TORK katar,
Forum var motoruna SU katar, Bujine YAĞ katar..


_____________________________

Kendime 4 kural koydum! Alkol alma, Hızlı gitme, Hızlı gitme, Hızlı gitme. *Sonra kendime 4 kural daha koydum! Hatalı sollama, Makas atma, Emniyet kemeri tak, Daha yavaş git. * En önemlisi "Arabada sevişme!"

Mazut Pawıı ~~ Kendi Mazotumu Üretmeye Çalışırken Kimyager Olacağım.. ~~
Dacia Logan 1.5 dCi 2006 İnci Gri ~~ Bak Logan deyip geçme, üzerim :)
Dead Line


978 Mesaj
28 Ekim 2009; 16:58:22 

bizde olan tofaş doğan da 6900 de giriyordu devir kesiciye
o devir kesici böle bşeye tak tak vuruyor gibi olması beni mest ediyor


_____________________________

SeVmIşiM SeVdAnIn çOk öTeSiNdE....!!!


DH Tofaş Kuş Serisi Grubu
2008//Fiat Linea 1.3 Multijet Active StiLL Paket//Mistik Gri
~ || ..DH Bazar Artizleri.. || ~


978 Mesaj
28 Ekim 2009; 17:00:30 

yanlız LPG li araç kullananlara söliyeyim LPG de devir kesici devreye girmez sadece benzinde giriyor LPG deyken gidebildiğine kadar gider


_____________________________

SeVmIşiM SeVdAnIn çOk öTeSiNdE....!!!


DH Tofaş Kuş Serisi Grubu
2008//Fiat Linea 1.3 Multijet Active StiLL Paket//Mistik Gri
~ || ..DH Bazar Artizleri.. || ~


2142 Mesaj
28 Ekim 2009; 17:18:23 

Arkadaşlar Focus Ghia 115 ps aracım 7000 devirde kesiciye girmedi? Bunda bi gariplik yok mu??


_____________________________

Galaxy SIII (GT-I9300)
Omega v57 4.3 JellyBean.


Iphone 5C 16 GB Beyaz - iOS 8.0 Beta


4426 Mesaj
28 Ekim 2009; 17:25:58 

benim bildiğim, karbüratörlü araçlarda devir kesici yoktur.


_____________________________


Hyundai Accent Era 2009 1.4lt 16v 97ps DOHC

New Thinking. New Possibilities.


2611 Mesaj
28 Ekim 2009; 17:53:32 


quote:

Orijinalden alıntı: alikum




o dediğiniz her marka/model de işe yaramaz..bazılarında 4000-5000 lerde keser devri...

mesela honda civicte viteste basarsanız 6800-7000 lerde devir kesiciye girer, ama boşta basarsanız 4000 lerde dalgalanır durur..bunu tam olarak teknik servis bilebilir sanırsam

honda için degidin dogru bunu bende anlamdım boşda iken niye degişiyor bu


_____________________________

jdm style


1024 Mesaj
10 Ocak 2010; 12:01:07 

Konu Tarihi Biraz GEçmiş Ama Bir Açıklamada BUlunayım..Önceki Mesajlarda Yazmış ARkadaşlar Benim Aracım 4900 De 5200 De Kesiciye Giriyor Diye..Fakat O Araçlar Dizeldir..Dizel Araçlarda Devir Kesici Bulunmaz ...Çevirdiği Max. Devir Odur Zaten...Dizel ARaçlarda 4500 Yukarısında Sürekli Kullanmak Cesaret İster Ayrıca


_____________________________

Mercedes-Benz 190E 2.3


7006 Mesaj
10 Ocak 2010; 12:11:15 

Madem konu hortlamış bende şu soruyu sorayım.Viteste 7000 çeviren araç boşta niye 4000 de kesiyor.İlk defa duyuorum


_____________________________



6521 Mesaj
10 Ocak 2010; 12:38:40 


quote:

Orijinalden alıntı: Akhilleus

Madem konu hortlamış bende şu soruyu sorayım.Viteste 7000 çeviren araç boşta niye 4000 de kesiyor.İlk defa duyuorum


özellikle soğuk motorda boşta iken çevrilen devir bir nedenden dolayı(teknik detayını hatırlayamıyorum, O.B.K hocam bir konuda açıklamıştı) motora zarar verebiliyormuş. kendisi konuyu görürse gerekli bilgiyi verecektir, ben arama yaptım fakat bulamadım malesef.


_____________________________

Efendiler, sırası gelmişken, aziz milletime şunu tavsiye ederim ki, bağrında yetiştirerek başının üstüne kadar çıkaracağı adamların kanındaki, vicdanındaki öz cevheri çok iyi tahlil etmek dikkatinden bir an geri kalmasın!
Mustafa Kemal ATATÜRK

Bu memleket tarihte Türk'tü, o halde Türk'tür ve ebediyen Türk olarak yaşayacaktır.



1024 Mesaj
10 Ocak 2010; 12:42:53 


quote:

Orijinalden alıntı: Akhilleus

Madem konu hortlamış bende şu soruyu sorayım.Viteste 7000 çeviren araç boşta niye 4000 de kesiyor.İlk defa duyuorum

BEnde Bunu Bikaç Yerde Daha Duymuştum...Güvenlik Nedeni İle Olduğunu Zannediyorum..Boşta İken Motora Bir Yük Binmiyor Sonuçta..Hatta Bir Resim Vardı Boşta Devir Çevirirken Supap Fırlamış Ve Pistona Saplamıştı


_____________________________

Mercedes-Benz 190E 2.3


4293 Mesaj
10 Ocak 2010; 13:04:18 

Fazla değil, 3 aylık hort olmuş
Geçenlerde sanayide ufak bir işim vardı. Karşımda uyduruk bir LPG montaj dükkanı, içinde de bir Şahin...
Tüpü taktılar, sonra yüksek devirde çalıştırdılar. Şöyle 15 saniye falan tam gaz yaptı sanırım eleman..
Sonuç harika bir görsel şölen..
Kıvılcımlar.. Motordan saçılan parçaların dağılış sesleri.. Bir arabanın başına koşan 20 kişi.. Yangın tüpü nerde diye bağıranlar...

Sonuç itibariyle, konuyu açarken pek bilgim yoktu ama şuanda biliyorum ki; sadece enjeksiyonlu araçlarda devir kesici bulunmakta. Yani karbüratörlü araçlarda devir kesici yok.
Alıcaz motoru kucağa.


_____________________________

Kendime 4 kural koydum! Alkol alma, Hızlı gitme, Hızlı gitme, Hızlı gitme. *Sonra kendime 4 kural daha koydum! Hatalı sollama, Makas atma, Emniyet kemeri tak, Daha yavaş git. * En önemlisi "Arabada sevişme!"

Mazut Pawıı ~~ Kendi Mazotumu Üretmeye Çalışırken Kimyager Olacağım.. ~~
Dacia Logan 1.5 dCi 2006 İnci Gri ~~ Bak Logan deyip geçme, üzerim :)
Dead Line


1024 Mesaj
10 Ocak 2010; 15:36:54 


quote:

Orijinalden alıntı: Burhan
sadece enjeksiyonlu araçlarda devir kesici bulunmakta. Yani karbüratörlü araçlarda devir kesici yok.



Olay Budur İşte ....Ve Ek Olarak Dİzel Motorlardada Devir Kesici Bulunmaz....Dizel Motorların Piston Kolları Benzinliye Göre Uzun Oldukları İçin Çevirebildikleri Devirleri Bu Kadardır...Uzun Olmasının Sebebi Krank Miline Daha Çok Kuvvet Uygulayarak...TORK Olayını Gerçekleştirmektir..


_____________________________

Mercedes-Benz 190E 2.3


 
4 Mesaj
17 Mart 2010; 9:10:31 

arkadaşlar yeni konu açmak istemedim benim araba 97 escort 1.8. sorun şu 4000 de devir kesiyor araba tekliyor vites atmak zorunda kalıyorum sizce sorun neden kaynaklanıyor olabilir.


_____________________________



5 Mesaj
10 Ekim 2010; 22:46:35 

arkadaşlar bende 2005 model accent var.Devir kesiciye vites boş iken 6000 d. giriyor.Ve araç hareket halınde iken 6000d. ile 7000.d arasında kesiyor.Birde bunu lpg de denedim ve lpg de kesiciye girmiyor dediler denedim yinede aynı devirlerde girdi kesiciye bizzat denenmiştir....


_____________________________

"Gökte ararken yerde bulduğum olmadı hiç. Ama yerde bulup da göklere çıkarmışlığım çoktur."


 
290 Mesaj
14 Eylül 2011; 17:52:43 

Bu Konu birkere daha hortlasın 1yıl 1 ay falan heralde olmuş

Neyse konuya gelelim

Bizim Renault9 spring 93model marka aracımız var bu devir kesermi sizce ben enjeksiyonlumu karbüratrlümü fazlaa anlamam.ama lpg de kesmio onu biliyorum heralde benzindede kesmiyo lpg 7000 d\d çıkıyo benzindede öyle olmas ı lazım :D
(Memleketten gelrken lpg bttı benzınde azdı istop ediyodu habire babam bi bastı gaza 7000 hararet 95c


_____________________________

♥♥♥Her seçiş bir vazgeçiştir... !♥♥♥


4293 Mesaj
14 Eylül 2011; 18:23:26 


quote:

Orijinalden alıntı: aydin96

Bu Konu birkere daha hortlasın 1yıl 1 ay falan heralde olmuş

Neyse konuya gelelim

Bizim Renault9 spring 93model marka aracımız var bu devir kesermi sizce ben enjeksiyonlumu karbüratrlümü fazlaa anlamam.ama lpg de kesmio onu biliyorum heralde benzindede kesmiyo lpg 7000 d\d çıkıyo benzindede öyle olmas ı lazım :D
(Memleketten gelrken lpg bttı benzınde azdı istop ediyodu habire babam bi bastı gaza 7000 hararet 95c


Hayır, aracınızda devir kesici bulunmuyor. Karbüratörlü.


_____________________________

Kendime 4 kural koydum! Alkol alma, Hızlı gitme, Hızlı gitme, Hızlı gitme. *Sonra kendime 4 kural daha koydum! Hatalı sollama, Makas atma, Emniyet kemeri tak, Daha yavaş git. * En önemlisi "Arabada sevişme!"

Mazut Pawıı ~~ Kendi Mazotumu Üretmeye Çalışırken Kimyager Olacağım.. ~~
Dacia Logan 1.5 dCi 2006 İnci Gri ~~ Bak Logan deyip geçme, üzerim :)
Dead Line


 
290 Mesaj
14 Eylül 2011; 18:27:57 

Tamam teşekkr ederim.peki devir kesici koyulurmu arabaya


_____________________________

♥♥♥Her seçiş bir vazgeçiştir... !♥♥♥


3486 Mesaj
14 Eylül 2011; 18:37:46 

R12 torosa uygulanmıştı,görmüştüm.. distribütör+karbüratörde oynama yapılıyor yanılmıyorsam


_____________________________

smoky;from idle to redline
09 SEAT Cordoba Stylance 1.4TDI magicblack
& Megachips tuned; 105HP - 260NM


 
1204 Mesaj
14 Eylül 2011; 18:42:37 

Hocam herkesin bu konuyla ilgili söylediği şeyler var.Hepiniz tecrübelisiniz hemen hemen.Bizim araba honda civic vtec 2006 model yani bir eski kasa.Araba 4300 de vtec açıyor.Ki arabayı ilk aldığımızda görmüştüm.Babam yaşlı mağlum çok yavaş ve sakin kullanıyor.Ben 17 yaşında araba hastası olan hergün videolarla yatıp kalkan biriyim.Arabayı bağırtırmamak bir zarar verir mi yani babam sürerken asla 3000 deviri geçtiğini görmedim.Banada geçirttirmiyo.Ben başlarda bilmiyormuş gibi yapıp 4000 4500 devirlere getirirdim o ayrı .İnternetten izlediğim kadarıyla japon modellerde redline 7000-8000 arası bizde 6250-8000 arası.Arabanın devir almaması sürekli düşük devirlerde sürülmesi kesiciyi bırakın vtec in dahi açılmaması sorun yaratır mı.Zaman zaman arabayı zorlamak gerekir mi?.Babam yaşlı demiştim abim ise 23 yaşında 5 senedir ehliyeti var hala vites yerlerini, arabayı kaldırmayı direksiyon tutmayı öğrenemedi Bu yüzden babam beni daha tecrübeli görüyor.Abime bak emreyi izle nasıl çıkarıyor diyor otoparktan çıkara çıkara debriyaj meselesinde hiç sorunum kalmadı site içinde 3 e atıyorum artık tek sorun pratik Sonuç olarak arabayı hep sakin kullanmak mı iyidir yoksa bazen arabayı zorlamakta araba için gerekir mi?

Edit: İmla



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emre1270393 -- 14 Eylül 2011; 18:48:41 >


_____________________________



2954 Mesaj
14 Eylül 2011; 18:46:19 

çoğu araçta devir kesici vardır kimisi zıplata zıplata keser deviri kimisi yakıtı azaltır vuruntu çok az olur


_____________________________



4293 Mesaj
14 Eylül 2011; 19:05:53 


quote:

Orijinalden alıntı: emre1270393

Hocam herkesin bu konuyla ilgili söylediği şeyler var.Hepiniz tecrübelisiniz hemen hemen.Bizim araba honda civic vtec 2006 model yani bir eski kasa.Araba 4300 de vtec açıyor.Ki arabayı ilk aldığımızda görmüştüm.Babam yaşlı mağlum çok yavaş ve sakin kullanıyor.Ben 17 yaşında araba hastası olan hergün videolarla yatıp kalkan biriyim.Arabayı bağırtırmamak bir zarar verir mi yani babam sürerken asla 3000 deviri geçtiğini görmedim.Banada geçirttirmiyo.Ben başlarda bilmiyormuş gibi yapıp 4000 4500 devirlere getirirdim o ayrı .İnternetten izlediğim kadarıyla japon modellerde redline 7000-8000 arası bizde 6250-8000 arası.Arabanın devir almaması sürekli düşük devirlerde sürülmesi kesiciyi bırakın vtec in dahi açılmaması sorun yaratır mı.Zaman zaman arabayı zorlamak gerekir mi?.Babam yaşlı demiştim abim ise 23 yaşında 5 senedir ehliyeti var hala vites yerlerini, arabayı kaldırmayı direksiyon tutmayı öğrenemedi Bu yüzden babam beni daha tecrübeli görüyor.Abime bak emreyi izle nasıl çıkarıyor diyor otoparktan çıkara çıkara debriyaj meselesinde hiç sorunum kalmadı site içinde 3 e atıyorum artık tek sorun pratik Sonuç olarak arabayı hep sakin kullanmak mı iyidir yoksa bazen arabayı zorlamakta araba için gerekir mi?

Edit: İmla


Arada bir bağırtmak iyidir. Bazen yüksek devirde bir süre ilerlemek de yararlı olabilir. Devir kesici olduğu sürece çok fazla bir zarar da oluşmaz. Motorun sınırı bellidir, bunu da seni önleyerek korur zaten.


_____________________________

Kendime 4 kural koydum! Alkol alma, Hızlı gitme, Hızlı gitme, Hızlı gitme. *Sonra kendime 4 kural daha koydum! Hatalı sollama, Makas atma, Emniyet kemeri tak, Daha yavaş git. * En önemlisi "Arabada sevişme!"

Mazut Pawıı ~~ Kendi Mazotumu Üretmeye Çalışırken Kimyager Olacağım.. ~~
Dacia Logan 1.5 dCi 2006 İnci Gri ~~ Bak Logan deyip geçme, üzerim :)
Dead Line


 
1204 Mesaj
14 Eylül 2011; 19:10:02 

youtube da gezerken bir şey buldum.8000 devir yapıyor bizim araba nasıl oluyorsa kesici var diye biliyodum.

http://www.youtube.com/watch?v=hVmDl-VPmUk&feature=related


_____________________________



 
290 Mesaj
14 Eylül 2011; 19:39:38 

O c,v,c cng li yani lpg nin değişiği ondan devir kesmiyor lpg dede kesmez ama benzinde keser (KENDİ TAHMİNİMCE)


_____________________________

♥♥♥Her seçiş bir vazgeçiştir... !♥♥♥


241 Mesaj
17 Eylül 2011; 18:15:07 

Her araca uyacak(dizel hariç)bir devir kesici tasarlıyorum,özellikle devir kesicisi bulunmayan karbüratörlü araçlar için ideal olacak ve istenilen devirde kesmesi için ayarlı olacak,yakında bitiyor,son denemeleri yapıyorum,Fiyat olarakda netleşmedi ama 100 TL nin biraz üzerine satılabilir olmasına uğraşıyorum,bitince paylaşacam...
Gelelim kesici konusuna:
Elektronik kontrol Üniteli (ECU) benzinli araçlarda üretici tarafından belirlenen üst devire geldiğinde buji ateşlemesi kesilerek devir sınırlanır.Dizel araçlarda ise yukarıda arkadaşlarda belirtmiş olduğu gibi kesici sistemi yoktur,--Tork sınırlayıcı--vardır ve yine ECU daki yazılımla kontrol edilir,belirlenen üst devir sınırına yaklaştıkca(örneğin 5000 d/dak)yakıt püskürtme miktarı azalır yani araç fakir karışıma düşürülüp gücü azaltılarak daha fazla devir çevirmesi engellenir.
Devir kesme işlemi adındanda anlaşılacağı üzere anlık kesme,motoru sınırlamadır.bu ani kesme işlemide ancak ateşlemeyi kesmek ile olur,çünkü yakıtı anında bıçak gibi kesemezsiniz,hele dizel araçlarda çok daha yüksek yakıt basıncı olduğundan aniden kesmek isterseniz biyerleri patlatırsınız,bu yüzden tork sınırlama sistemi kullanılmıştır.
Benzin veya Lpg de farketmez,kesici aynı devirde devreye girer.Maksimum performans için devir kesiciye kadar gidilmez,zararlıdır.Benzinli araçlar ortalama 4000-4500 d/dak arasında max tork,5500-7000 d/dak arasında da max beygir gücü verirler.Max Hp devri motor yapısına göre değişir,bazı araçlar 5500 de veirken,bazıları 7000 e kadar uzar.kesicileride buna göre ayarlıdır,5500 max Hp bir araçta takriben 6000-6500 arası devir keser,7000 olanda da 7500-8000 arası devir keser.Yani kesici devri aracın en güçlü olduğu nokta değildir,Motorun artık ciddi zarar görebileceği noktadır.


 
290 Mesaj
17 Eylül 2011; 18:23:05 


quote:

Orijinalden alıntı: aslan7333

Her araca uyacak(dizel hariç)bir devir kesici tasarlıyorum,özellikle devir kesicisi bulunmayan karbüratörlü araçlar için ideal olacak ve istenilen devirde kesmesi için ayarlı olacak,yakında bitiyor,son denemeleri yapıyorum,Fiyat olarakda netleşmedi ama 100 TL nin biraz üzerine satılabilir olmasına uğraşıyorum,bitince paylaşacam...
Gelelim kesici konusuna:
Elektronik kontrol Üniteli (ECU) benzinli araçlarda üretici tarafından belirlenen üst devire geldiğinde buji ateşlemesi kesilerek devir sınırlanır.Dizel araçlarda ise yukarıda arkadaşlarda belirtmiş olduğu gibi kesici sistemi yoktur,--Tork sınırlayıcı--vardır ve yine ECU daki yazılımla kontrol edilir,belirlenen üst devir sınırına yaklaştıkca(örneğin 5000 d/dak)yakıt püskürtme miktarı azalır yani araç fakir karışıma düşürülüp gücü azaltılarak daha fazla devir çevirmesi engellenir.
Devir kesme işlemi adındanda anlaşılacağı üzere anlık kesme,motoru sınırlamadır.bu ani kesme işlemide ancak ateşlemeyi kesmek ile olur,çünkü yakıtı anında bıçak gibi kesemezsiniz,hele dizel araçlarda çok daha yüksek yakıt basıncı olduğundan aniden kesmek isterseniz biyerleri patlatırsınız,bu yüzden tork sınırlama sistemi kullanılmıştır.
Benzin veya Lpg de farketmez,kesici aynı devirde devreye girer.Maksimum performans için devir kesiciye kadar gidilmez,zararlıdır.Benzinli araçlar ortalama 4000-4500 d/dak arasında max tork,5500-7000 d/dak arasında da max beygir gücü verirler.Max Hp devri motor yapısına göre değişir,bazı araçlar 5500 de veirken,bazıları 7000 e kadar uzar.kesicileride buna göre ayarlıdır,5500 max Hp bir araçta takriben 6000-6500 arası devir keser,7000 olanda da 7500-8000 arası devir keser.Yani kesici devri aracın en güçlü olduğu nokta değildir,Motorun artık ciddi zarar görebileceği noktadır.


http://www.youtube.com/watch?v=jttMfns-o_I

Aslan7333 arkadaşım renault19 araç benzinde devir kesiyo ama lpg de kesmiyor türkçe zaten konuşmaları ve ibreyi izleyin ...


_____________________________

♥♥♥Her seçiş bir vazgeçiştir... !♥♥♥


241 Mesaj
17 Eylül 2011; 18:51:10 

Şu an işyerinde olduğum için izleyemiyorum,eve gidince izleyeceğim...Bizzat tecrübe ettiğim için söylüyorum,şu anki Honda accord aracım Benzide de Lpg dede 7500 devirde kesiyor,önceki aracım pug 306 da aynı şekilde hem benzin hem lpg de 6250 de kesiyordu.bu araçdaki istisnai bir durum olabilir,direk yorum yapmak doğru değil.


4800 Mesaj
17 Eylül 2011; 19:34:44 

boşta basıp denersek motora birşey olmaz mı? yani ben emin değilim mesela var mı yok mu diye viteste veya boşta tam bassam gaza elime almayım şimdi motoru devir kesici yoksa?


_____________________________

Scirocco White Edition
Bilkent Üniversitesi


241 Mesaj
17 Eylül 2011; 20:22:11 

aydin96 arkadaşım,videoyu hala izlemedim ama biraz araştırma yaptım ve gördüm ki bazı modellerde devir kontrolü aynen dizeldekine benzer yakıt azaltılması ile yapılıyor,volkwagen grubunda çokca bu sistem kullanılıyor.eksik bilgi için özür.R19 a gelince eğer aracın LPG si sıralı ise benzin ile aynı tepkiyi vermeliydi,Lpg si düz olabilir ve araçta yakıt kontrollü devir sınırlama sistemi kullanılıyorsa sınırlama yapmaz.Üreticiler aynı araç için bile her sene farklı yazılımlar kullandığından bu işlerde genelleme yapmak pek de doğru olamayabiliyor,haklısın...yakıt kontrollü sınırlama ateşleme kesme kadar seri olmayacaktır,sınıra yaklaştıkca da önceden bir miktar yakıtı kısması lazım ki ani basınç oluşmasın diye düşünüyorum.birde yakıt kesme işlemini 2 şekilde yapabilirler,1-enjektör kapatma,2-yakıt pompası durdurma.hangi şekilde yapıldığınıda bilmek lazım,R19 için söylüyorum,eğer benzşn de iken yakıt pompası durdurarak yapıyorsa bu işlemi,LPG sıralı bile olsa kesme yapmaz...


 
290 Mesaj
17 Eylül 2011; 20:30:16 

tamam ozaman biri yorum atmıştı burda yada başka bi sayfadaydı heralde karbüratörlü araçalara devir kesici yapılıyo die bizde r9 spring var ona yapılırmı.


_____________________________

♥♥♥Her seçiş bir vazgeçiştir... !♥♥♥


3150 Mesaj
17 Eylül 2011; 20:33:32 

"R19 kesiciye girecek ama girerse o da..."


_____________________________


DonanımHaber Türküseverler Kulübü


3150 Mesaj
17 Eylül 2011; 20:35:54 

Bu konudaki favori videomdur.



_____________________________


DonanımHaber Türküseverler Kulübü


8096 Mesaj
17 Eylül 2011; 20:37:34 

Corolla 2005 ile 7200 deviri buldum, otoyol cebinden cikip trafige ayak uydurmaya calisirken. Otomatik vites oldugundan ben hic karismadim da vitese sadece kick down yaptim. Bos viteste de 7000 i buluyor sonra kesiyor.

Honda civic 2000 ile de dedemin araba sollarken 7000 deviri gordugunu gordum, gene kick down yaparken. Bosta ne yapar bir fikrim yok.

Logan 2008 1.5 dCi 65 bg ile de 4500 deviri bulmustum kavsaktan otoyola cikarken, daha fazlasini gozum almadi araba dagilacak sandim cunku.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


241 Mesaj
17 Eylül 2011; 21:07:01 


quote:

Orijinalden alıntı: aydin96

tamam ozaman biri yorum atmıştı burda yada başka bi sayfadaydı heralde karbüratörlü araçalara devir kesici yapılıyo die bizde r9 spring var ona yapılırmı.


İlk mesajımın başında bahsetmiştim,böyle bir devre tasarlıyorum,birkaç ay önce Şahin kullanan bir arkadaş istemişti.bitmek üzere,denemeleri yapıyorum.üstelik ayarlı olacak.kullanıcı isterse 3000 devirde kesecek isterse 8000 devirde.bittikten sonra Hacımurat bile kesicili olabilecek...


873 Mesaj
17 Eylül 2011; 21:50:12 

http://www.facebook.com...php?v=10150807709235384

bu adresteki video motor indirme muhabbetlerine örnek olabilir.


_____________________________



4293 Mesaj
17 Eylül 2011; 22:16:31 


quote:

Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

Corolla 2005 ile 7200 deviri buldum, otoyol cebinden cikip trafige ayak uydurmaya calisirken. Otomatik vites oldugundan ben hic karismadim da vitese sadece kick down yaptim. Bos viteste de 7000 i buluyor sonra kesiyor.

Honda civic 2000 ile de dedemin araba sollarken 7000 deviri gordugunu gordum, gene kick down yaparken. Bosta ne yapar bir fikrim yok.

Logan 2008 1.5 dCi 65 bg ile de 4500 deviri bulmustum kavsaktan otoyola cikarken, daha fazlasini gozum almadi araba dagilacak sandim cunku.


1.5 dci 5000 de keser. dağılacaktı diyerek abartma, fanatikleri var. döverler :)


_____________________________

Kendime 4 kural koydum! Alkol alma, Hızlı gitme, Hızlı gitme, Hızlı gitme. *Sonra kendime 4 kural daha koydum! Hatalı sollama, Makas atma, Emniyet kemeri tak, Daha yavaş git. * En önemlisi "Arabada sevişme!"

Mazut Pawıı ~~ Kendi Mazotumu Üretmeye Çalışırken Kimyager Olacağım.. ~~
Dacia Logan 1.5 dCi 2006 İnci Gri ~~ Bak Logan deyip geçme, üzerim :)
Dead Line


1024 Mesaj
17 Eylül 2011; 22:20:53 


quote:

Orijinalden alıntı: aslan7333

Her araca uyacak(dizel hariç)bir devir kesici tasarlıyorum,özellikle devir kesicisi bulunmayan karbüratörlü araçlar için ideal olacak ve istenilen devirde kesmesi için ayarlı olacak,yakında bitiyor,son denemeleri yapıyorum,Fiyat olarakda netleşmedi ama 100 TL nin biraz üzerine satılabilir olmasına uğraşıyorum,bitince paylaşacam...
Gelelim kesici konusuna:
Elektronik kontrol Üniteli (ECU) benzinli araçlarda üretici tarafından belirlenen üst devire geldiğinde buji ateşlemesi kesilerek devir sınırlanır.Dizel araçlarda ise yukarıda arkadaşlarda belirtmiş olduğu gibi kesici sistemi yoktur,--Tork sınırlayıcı--vardır ve yine ECU daki yazılımla kontrol edilir,belirlenen üst devir sınırına yaklaştıkca(örneğin 5000 d/dak)yakıt püskürtme miktarı azalır yani araç fakir karışıma düşürülüp gücü azaltılarak daha fazla devir çevirmesi engellenir.
Devir kesme işlemi adındanda anlaşılacağı üzere anlık kesme,motoru sınırlamadır.bu ani kesme işlemide ancak ateşlemeyi kesmek ile olur,çünkü yakıtı anında bıçak gibi kesemezsiniz,hele dizel araçlarda çok daha yüksek yakıt basıncı olduğundan aniden kesmek isterseniz biyerleri patlatırsınız,bu yüzden tork sınırlama sistemi kullanılmıştır.
Benzin veya Lpg de farketmez,kesici aynı devirde devreye girer.Maksimum performans için devir kesiciye kadar gidilmez,zararlıdır.Benzinli araçlar ortalama 4000-4500 d/dak arasında max tork,5500-7000 d/dak arasında da max beygir gücü verirler.Max Hp devri motor yapısına göre değişir,bazı araçlar 5500 de veirken,bazıları 7000 e kadar uzar.kesicileride buna göre ayarlıdır,5500 max Hp bir araçta takriben 6000-6500 arası devir keser,7000 olanda da 7500-8000 arası devir keser.Yani kesici devri aracın en güçlü olduğu nokta değildir,Motorun artık ciddi zarar görebileceği noktadır.


Katılıyorum Dikkat Ederseniz Dizellerde O Kırmızı Bölgeye Girince Araba Birden Kesilir Sanki Hiç Hızlanmıyor Gibi Olur..


_____________________________

Mercedes-Benz 190E 2.3


8096 Mesaj
17 Eylül 2011; 22:27:35 


quote:

Orijinalden alıntı: Burhan




1.5 dci 5000 de keser. dağılacaktı diyerek abartma, fanatikleri var. döverler :)

Acikcasi sizinle onceden tartistigimiz icin saka yapip yapmadigini anlamiyorum. Eger ciddi ise sadece 500 rpm fark icin adam dovmeye niyetleniyorsaniz tek derdiniz bu olsun diyorum. Yok amaciniz saka yapmak ise evet var fanatikleri.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


4293 Mesaj
17 Eylül 2011; 22:39:16 


quote:

Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş



Acikcasi sizinle onceden tartistigimiz icin saka yapip yapmadigini anlamiyorum. Eger ciddi ise sadece 500 rpm fark icin adam dovmeye niyetleniyorsaniz tek derdiniz bu olsun diyorum. Yok amaciniz saka yapmak ise evet var fanatikleri.


Evet daha önce tartıştık ama konuyu bile hatırlamıyorum. Ama yazının sonuna gülücük koymam şaka olduğunu gösterir. Büyük konuşuyorum, bu aracı satarsam kapıma bir daha dacia falan koymam..


_____________________________

Kendime 4 kural koydum! Alkol alma, Hızlı gitme, Hızlı gitme, Hızlı gitme. *Sonra kendime 4 kural daha koydum! Hatalı sollama, Makas atma, Emniyet kemeri tak, Daha yavaş git. * En önemlisi "Arabada sevişme!"

Mazut Pawıı ~~ Kendi Mazotumu Üretmeye Çalışırken Kimyager Olacağım.. ~~
Dacia Logan 1.5 dCi 2006 İnci Gri ~~ Bak Logan deyip geçme, üzerim :)
Dead Line


8096 Mesaj
17 Eylül 2011; 22:44:39 


quote:

Orijinalden alıntı: Burhan




Evet daha önce tartıştık ama konuyu bile hatırlamıyorum. Ama yazının sonuna gülücük koymam şaka olduğunu gösterir. Büyük konuşuyorum, bu aracı satarsam kapıma bir daha dacia falan koymam..

O zaman yanlis anlama icin ozur dilerim. Araba hakkindaki sikayetlerini okumustum, kavga cikar vs diye de yorum yapmamistim. Benimkinin arka tarafindan ayni seninki gibi metalin metale vurmasi ve tikirti sesi geliyordu. Sen kasnaga yag mi ne surdurmustun aynisini yaptirdim ses azaldi. İnsallah bundan sonraki arabandan memnun kalirsin.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


4293 Mesaj
17 Eylül 2011; 22:55:08 

Rica ederim, yakında dacianın motoru elimde kalacak gibi hissetmeye başladım ama hayırlısı bakalım...


_____________________________

Kendime 4 kural koydum! Alkol alma, Hızlı gitme, Hızlı gitme, Hızlı gitme. *Sonra kendime 4 kural daha koydum! Hatalı sollama, Makas atma, Emniyet kemeri tak, Daha yavaş git. * En önemlisi "Arabada sevişme!"

Mazut Pawıı ~~ Kendi Mazotumu Üretmeye Çalışırken Kimyager Olacağım.. ~~
Dacia Logan 1.5 dCi 2006 İnci Gri ~~ Bak Logan deyip geçme, üzerim :)
Dead Line


 
6759 Mesaj
17 Eylül 2011; 23:29:16 


quote:

Orijinalden alıntı: crazy_helboy

yanlız LPG li araç kullananlara söliyeyim LPG de devir kesici devreye girmez sadece benzinde giriyor LPG deyken gidebildiğine kadar gider


Yok LPG'de kesmez. Siz de motoru kucağınıza alırsınız.

Yeni araçlarda böyle bir şey olur mümkün mü? Bir ihtimal, eski araçlarda sistemin çalışması bozulabiliyordur. Benim LPG'li aracım, aynen benzindeki gibi 6900rpm'de kesiyor.


_____________________________



8369 Mesaj
18 Eylül 2011; 2:45:16 


quote:

Orijinalden alıntı: suicide




5500 de vtec açılıp 7000 de devir mi kesiliyor ya da saatten dolayı benim kafa baya uçmuş


5500 de vtec açan honda motorlar 8000 devirin üstüne çıkıyor. Bizimkiler i-vtec tek egzantirik mili var devir çeviriyor ama vtec açma hissedilir derecede değil 7000 deviride 2 ve 3. viteste görebiliyorum ben otomatik oldugundan dişli oranları uzun epey 1. viteste kesiciye erken giriyor 4. viteste kesiciye gircek hıza ulaşamadım tahminim 240 falan yapması lazım kesicide 5. vitesi hiç sölemiyorum lifte kaldırılması lazım

edit : vitesi boşa aldıgımda 4000-5000 arası dalgalanıyor redline girmiyor.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aanil -- 18 Eylül 2011; 2:46:38 >


_____________________________



 
290 Mesaj
18 Eylül 2011; 12:44:45 

Bişey sorucam bizde fort transit 15 vardı dizel.
gaza ayarı çok kısıktı 3500dd çıkıyo en faza gaza sonunakadar basınca motorda varya bişeyi o yarım tur daha dönüyo motordan basınca devir 7000oluyo ama denemedım... bide Gösterge 240km 7000dd doğrumudur ?


_____________________________

♥♥♥Her seçiş bir vazgeçiştir... !♥♥♥


8096 Mesaj
18 Eylül 2011; 12:46:20 


quote:

Orijinalden alıntı: aydin96

Bişey sorucam bizde fort transit 15 vardı dizel.
gaza ayarı çok kısıktı 3500dd çıkıyo en faza gaza sonunakadar basınca motorda varya bişeyi o yarım tur daha dönüyo motordan basınca devir 7000oluyo ama denemedım... bide Gösterge 240km 7000dd doğrumudur ?

Dizel arac 7000 devir yapmaz



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


2353 Mesaj
18 Eylül 2011; 12:59:36 

Benim araç devir kesmiyor ama...astra twintop-1.6 twinport.


_____________________________



1137 Mesaj
18 Eylül 2011; 13:03:37 


quote:

Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş



Dizel arac 7000 devir yapmaz


Şimdi siz böyle yazınca aklıma Dacia Logan geldi. Akrabam Dacia Logan 1.5dci almıştı araca ilk bindiğimde devir göstergesini görünce baya şaşırmıştım. Hatta bunu dizel olduğundan eminmisin diye sordum.7000 rpm devir saati var ne kırmızı ne sarı ne de turuncu renk var yani sınırlandırılmamış gibi duruyor.Videolara bakınca 5000 rpm 4500 rpm civarından sonra zaten gitmiyor ee o zamn neden 7000 rpm çevirebilen bir araçmış gibi bu gösterge konmuş. Aklıma maliyetten kaçınma geliyor dacia nın benzinlileri 7000 rpm çevirebiliyor mu acaba?



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi One Shot One Kill -- 18 Eylül 2011; 13:05:12 >


_____________________________

The Only Easy Day...Was Yesterday


8096 Mesaj
18 Eylül 2011; 13:11:18 

quote:

Orijinalden alıntı: One Shot One Kill




Şimdi siz böyle yazınca aklıma Dacia Logan geldi. Akrabam Dacia Logan 1.5dci almıştı araca ilk bindiğimde devir göstergesini görünce baya şaşırmıştım. Hatta bunu dizel olduğundan eminmisin diye sordum.7000 rpm devir saati var ne kırmızı ne sarı ne de turuncu renk var yani sınırlandırılmamış gibi duruyor.Videolara bakınca 5000 rpm 4500 rpm civarından sonra zaten gitmiyor ee o zamn neden 7000 rpm çevirebilen bir araçmış gibi bu gösterge konmuş. Aklıma maliyetten kaçınma geliyor dacia nın benzinlileri 7000 rpm çevirebiliyor mu acaba?

Bayagi arabada boyle bir durum soz konusu zaten. Genelde benzinlilerdeki paneli kullaniyorlar. Benzinli olanlari 6500 devir yapar herhalde. Zaten arabalarin cogunda son 2000 devir redline bolgesi olur, dci motorlar 5000 devir yapar +2000 yaparsan redline bolgesi ile 7000 yapar.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gamlı Baykuş -- 18 Eylül 2011; 13:15:20 >


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
290 Mesaj