- x
ANALOG-DİJİTAL KLİMASI ARASINDAKİ FARK NEDİR.
45 Cevap45406 Görüntüleme1 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
1147 Mesaj
28 Temmuz 2009; 13:39:40 

DİJİTAL-ANALOG KLİMASI ARASINDAKİ FARK NEDİR.SADECE BİRİ ELLE DİĞERİ KUMANDAYLAMI DİĞER ÖZELLİKLERİ AYNIMI.
BİRDE YOTOYO COROLLADA NİYE KLİMA YOK ANLAYABİLMİŞ DEĞİLİM.


_____________________________

AHMAK İNSAN,BİR ETEK DOLUSU PARA VERİP TE,ŞEYTANDAN DERT SATIN ALIR.


11821 Mesaj
28 Temmuz 2009; 13:50:38 

analog olanda iç ortam sıcaklığını derece olarak belirleyemezsin diğerinde belirlersin


_____________________________

Sokak hayvanlarından bir kap su ve bir kap yemeği esirgemeyin


2280 Mesaj
28 Temmuz 2009; 14:09:30 

Toyota corolla larda klıma vardır ama 98 oncesı kasalarda opsıyon oldugu ıcın bazılarında klıma bulamayabılırsınız.


_____________________________

2006 Renault Scenic 1.6 Dynamique BVA


 
1147 Mesaj
28 Temmuz 2009; 14:26:45 

tam anlamadım.yani ikiside aynı şekilde soğutur.sadece sıcaklık konusunda anoloğ kendi belirlediği sıcaklıklamı ısıtır.
demekki 98 ve sonrası.tamam 96 modelde yokta ondan şaşmıştım.opsiyonel ne demek.


_____________________________

AHMAK İNSAN,BİR ETEK DOLUSU PARA VERİP TE,ŞEYTANDAN DERT SATIN ALIR.


 
1555 Mesaj
28 Temmuz 2009; 14:29:47 

opsiyonel demek yani isteğe bağlı ücret karşılığında alınabiliyordu

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
28 Temmuz 2009; 14:32:44 

kardeş farklarını pek bilmiyorum ama 'over and under' katılıyorum. bende bi süredir araba almayı planlıyorum ve araştırıyorum ancak analog kliması oldugu için birçok model arabayı eledim o makinalara nasıl koyuyorlar o yapıyı hala aklım almıyor ..


 
3271 Mesaj
28 Temmuz 2009; 15:24:10 

dijitalde, ortam soğudukça fan hızı otomatik olarak azalıyo .
soğuk havada, direkt içeriye sıcak hava veremiyo, önce biraz ısınmasını bekledikten sonra, içeriye sıcak havayı veriyor.
camların buğusunu çöme tuşuna basıldığında saniyeler içerisinde (abartmıyorsam eğer)buğuyu çözüyor.
inceliklerini bilmediğim başka yönleride vardır belki.

bide ön koltukların altındaki zeminde hava çıkış delikleri var. manuel olanlarda da varmı bilimyorum. ilk arabam broadway dı, onda dikkat etmemiştim. şimdiki grande punto dynamic model lerde dijital klima standart olarak sunuluyo.


_____________________________

İstisnaları saymazsak ülkemde kimse işini doğru dürüst yapmıyor. Etrafınıza bakın, mutlaka göreceksiniz. Kendimizden başlayarak DÜZELTELİM!
suç işleyenleri affetmek, insanları suç işlemeye teşvik eder ve suç işlemeyenlere haksızlık yapılmış olur. DEVLETİMİZİN, SUÇU VE SUÇLUYU AFFETMESİNE KARŞIYIM.


 
45 Mesaj
28 Temmuz 2009; 17:22:27 

Dijital sen sıcaklığı ne istersen yapar + 35 yada + 10
Analogda onu sen ayarlıyacan aç klimayı üşüdünse kapat terlersen yeniden aç
Bende analog kullanıyorum fan ilk başda 3 .kademede yol aldıkça 1 e düşürüyorum baktım cok serin oldu camı 2 parmak açarım
Ama sen ekonomık ol kapat klimanı arasıra (acs) yap yoksa klima hem yakıtta hemde çekişde bayağı randımanı düşürüyor


_____________________________



6321 Mesaj
28 Temmuz 2009; 19:25:22 

analog dijital demeyinde otomatik-manuel diyin daha doğru olur.

arkadaşlar demişler analog klimada iç sıcaklığı ayarlayamazsınız sürekli çalışır diye.

söz gelimi benim aracımdaki klima otomatik klima ama herhangi bir ekranı yok.

hava sıcaklık ayar düğmesinin üzerinde dereceler yazıyor. ve içerisi o dereceye geldiğinde klima çalışmayı durduruyor.

yani analog dijital klima yerine otomatik-anuel klima demek daha doğru.

klimanın sıcaklığa göre durup çalışması için ekranı olması şart değil.

hayırlı günler


_____________________________



:::::DH MITSUBISHI TAKIMI:::::
2006 MİTSUBİSHİ COLT 1.3 İNVİTE 6 İLERİ AMT 95 HP


578 Mesaj
28 Temmuz 2009; 19:47:15 

Analog (Manuel) klima,

Siz klimayı açtığınız anda soğutma işlemi başlar. Ne zaman son bulur, yine siz kapatana kadar.

Dijital (Otomatik) klima ise,

Yine, siz klimayı açtığınız anda soğutmaya başladı ve siz bir sıcaklık derecesi tayin ettiniz. O dereceye kadar soğutma yapan ve tayin ettiğiniz dereceye ulaştıktan sonra soğutmayı kesen klima diyebiliriz.

Örnek vermek gerekirse;

Arabanızda biraz şekerleme yapmak istiyorsunuz ve kontağı çevirdiniz, hava çok sıcak klimayıda açtınız. Sonra bir güzel uykuya daldınız, aradan 1 saat geçti ve... uyandığınızda donmuş balığa dönmüş ve kaskatı kesilmişsiniz ama dijital klimanız olsaydı ne olurdu ?

Klimayı açar ve bir sıcaklık derecesi tayin ederdiniz. Mesela, 26 dereceye ayarladınız. O esnada arabanızın içide 30 derece varsayalım. Dijital klimanız, arabanın içerisindeki sıcaklığı 30'dan 26 dereceye düşürene kadar çalışır. Düşürdükten sonra sadece vantilasyon yapar. Olay bu


Düzeltme.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Vakkas. -- 28 Temmuz 2009; 19:48:09 >


_____________________________



3690 Mesaj
29 Temmuz 2009; 1:03:14 

Aynen dediğiniz gibi, güzel bir açıklama olmuş.
quote:

Orijinalden alıntı: Vakkas.

Analog (Manuel) klima,

Siz klimayı açtığınız anda soğutma işlemi başlar. Ne zaman son bulur, yine siz kapatana kadar.

Dijital (Otomatik) klima ise,

Yine, siz klimayı açtığınız anda soğutmaya başladı ve siz bir sıcaklık derecesi tayin ettiniz. O dereceye kadar soğutma yapan ve tayin ettiğiniz dereceye ulaştıktan sonra soğutmayı kesen klima diyebiliriz.

Örnek vermek gerekirse;

Arabanızda biraz şekerleme yapmak istiyorsunuz ve kontağı çevirdiniz, hava çok sıcak klimayıda açtınız. Sonra bir güzel uykuya daldınız, aradan 1 saat geçti ve... uyandığınızda donmuş balığa dönmüş ve kaskatı kesilmişsiniz ama dijital klimanız olsaydı ne olurdu ?

Klimayı açar ve bir sıcaklık derecesi tayin ederdiniz. Mesela, 26 dereceye ayarladınız. O esnada arabanızın içide 30 derece varsayalım. Dijital klimanız, arabanın içerisindeki sıcaklığı 30'dan 26 dereceye düşürene kadar çalışır. Düşürdükten sonra sadece vantilasyon yapar. Olay bu


Düzeltme.



_____________________________



2005 Ford Focus C-MAX 1.6 TDCİ Ghia - AYTOZU GRİ


2278 Mesaj
29 Temmuz 2009; 8:48:58 

Bilerek mi konuşuyorsunuz?

Öyle olması lazım mı diyorsunuz?

.oO°Oo.


_____________________________

Athlon II X3 450 - ASUS M4A78-VM - ATI Radeon HD 5750 - Samsung 226BW - Kingston 3GB - WDC WD20EARS-00MVWB0 - Lite-On Combo SOHC-5232K - Asus SDRW-08D2S-U External - AsusTA9 - A4Tech_F KR-73 - Logitech G500 - Inca6800i - Billionton BT - CanonMX340 - AirTies RT5341
Honda Civic Elegance 2012 Otm Füme + BRC 24MY11 - Navitech NX-220r - Samsung GT-I9300 Galaxy S III 32GB Pebble Blue +Sandisk 64GB Cl10 µSD - Panasonic P55ST50E NeoPlasma - LG BH6730T Home Theater - Next Minix HD Cool Sat. - Canon A510 - Kodak Z915 - Bursaspor - Galatasaray - Kdz.Ereğli


 
3325 Mesaj
14 Ağustos 2009; 11:46:53 

kısaca analog klima siz kapatana kadar ayarladığınız şiddette çalışır
dijital klima ortam sıcaklığını istenen değere çekene kadar şiddeti azalan bir üfleme yapar.

bunun dışında bir artısı varmı? kullanım ömrü veya fonksiyon olarak?



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bahrikutlu -- 14 Ağustos 2009; 12:09:31 >


_____________________________

Bu memleket dünyanın beklemediği, asla umut etmediği ayrıcalıklı bir varoluşa sahne oldu. Bu sahne en az 7 bin senelik bir Türk beşiğidir. Beşik doğanın rüzgarıyla sallandı; beşiğin içindeki çocuk doğanın yağmurlarıyla yıkandı, o çocuk doğanın şimşeklerinden, yıldırımlarından, kasırgalarından evvela korkar gibi oldu sonra onlara alıştı; Onların oğlu oldu. Birgün o doğa çocuğu, Doğa oldu; şimşek, yıldırım, güneş oldu; Türk oldu... Türk budur. YIldırımdır, kasırgadır, dünyayı aydınlatan güneştir.


 
1429 Mesaj
14 Ağustos 2009; 12:06:31 

Dijital klimalari cok da ovmeye gerek yok arkadaslar. Mantik olarak istenilen isiya gelindiginde dijital klima ufleme hizini iyice dusuruyor ancak
cogu durumda az uflenen hava sizi bunaltabiliyor.

Soguk hava ufleyip dereceye yaklastikca havayi daha yavas uflemesindense, tam istenilen derecede bir hava ufleyip (sicak soguk ayarlari ile)
uflemeyi de cok kisik yapmamasi daha konforlu bir ortam sunuyor. Dijitallerde bu olmuyor genelde



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SilverBlue -- 14 Ağustos 2009; 11:06:37 >


_____________________________



 
3143 Mesaj
14 Ağustos 2009; 12:16:57 

Dijital klima olmasına rağmen manuel modda kullanım daha kolayıma geliyor... Soğutana kadar 4.-5. kademede çalıştırırım , baktım üşüyorum 2-3 e çekerim


_____________________________

*Fujifilm S2000 HD*XBox 360 1.51*Logitech Z5500*15" MacBookPro i7 2.0*Creative Gigaworks G500*Samsung i9100*



 
3325 Mesaj
14 Ağustos 2009; 12:23:45 

peki analog klimalı araçlarda serinlemek için daha tasarruflu olan yöntem hangisi?
sonuna kadar maviye getirip fan hızını 1-2-3-4 olarak isteğe göre ayarlamakmı?
yoksa fan hızını 2-3 te tutup mavi-kırmızı kolda bir ayar yapmakmı?

benim anladığım kadarıyla analog klimanın harcadığı enerjiyi belirleyen tek unsur 1-2-3-4 olarak fan ayarı yani mavi kırmızı kol enerji tüketiminde hiçbir rol oynamıyor. yanılıyormuyum? eğer doğru anladıysam 1. söylediğim mantıklı.


_____________________________

Bu memleket dünyanın beklemediği, asla umut etmediği ayrıcalıklı bir varoluşa sahne oldu. Bu sahne en az 7 bin senelik bir Türk beşiğidir. Beşik doğanın rüzgarıyla sallandı; beşiğin içindeki çocuk doğanın yağmurlarıyla yıkandı, o çocuk doğanın şimşeklerinden, yıldırımlarından, kasırgalarından evvela korkar gibi oldu sonra onlara alıştı; Onların oğlu oldu. Birgün o doğa çocuğu, Doğa oldu; şimşek, yıldırım, güneş oldu; Türk oldu... Türk budur. YIldırımdır, kasırgadır, dünyayı aydınlatan güneştir.


9358 Mesaj
14 Ağustos 2009; 14:08:22 

manuel klima kontrolü üfleme kanalında yapar
otomatik klima kontrolü , istersen üfleme kanalında istersen dönüş kanalında yapar.

yani ;
içeriye 22°C üfle demekle içeriyi 22°C yap demek aynı şey değil.

ilkinde içeriye devamlı 22°C üfler , üfleme kanalından geçen havayı kontrol eder.
ikincisinde içeriyi 22°C yapmak için çalışır, belki 19 °C bile üfleyebilir ilk anda.dönüşten gelen havayı kontrol eder.
önemli olan insanı rahatsız etmeden mümkün olan en kısa sürede içeriyi set edilen dereceye getirmektir.

bunun haricinde dijital klima daha gösterişli.



_____________________________



 
3143 Mesaj
14 Ağustos 2009; 16:34:52 

quote:

Orijinalden alıntı: bahrikutlu

peki analog klimalı araçlarda serinlemek için daha tasarruflu olan yöntem hangisi?
sonuna kadar maviye getirip fan hızını 1-2-3-4 olarak isteğe göre ayarlamakmı?
yoksa fan hızını 2-3 te tutup mavi-kırmızı kolda bir ayar yapmakmı?

benim anladığım kadarıyla analog klimanın harcadığı enerjiyi belirleyen tek unsur 1-2-3-4 olarak fan ayarı yani mavi kırmızı kol enerji tüketiminde hiçbir rol oynamıyor. yanılıyormuyum? eğer doğru anladıysam 1. söylediğim mantıklı.


Sıcaklık ayarı önemlidir , yoksa fan pervanesi pek de yormaz aracı , ne kadar soğuk ayarlarsanız o kadar zorlanır havayı soğutmak için...



quote:

Orijinalden alıntı: individual

manuel klima kontrolü üfleme kanalında yapar
otomatik klima kontrolü , istersen üfleme kanalında istersen dönüş kanalında yapar.

yani ;
içeriye 22°C üfle demekle içeriyi 22°C yap demek aynı şey değil.

ilkinde içeriye devamlı 22°C üfler , üfleme kanalından geçen havayı kontrol eder.
ikincisinde içeriyi 22°C yapmak için çalışır, belki 19 °C bile üfleyebilir ilk anda.dönüşten gelen havayı kontrol eder.
önemli olan insanı rahatsız etmeden mümkün olan en kısa sürede içeriyi set edilen dereceye getirmektir.

bunun haricinde dijital klima daha gösterişli.





Genelde gösterişinin yanı sıra kullanım zorluğu da çıkarıyor , havayı ayaklara yollamak için numpad e 5-6 dokunuş yapmam gerekebiliyor , ön camlara üflemesini ayarlayım derken kaçarsa eğer bi tur daha 10-12 dokunuş demek



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 09nanometer -- 14 Ağustos 2009; 16:36:11 >


_____________________________

*Fujifilm S2000 HD*XBox 360 1.51*Logitech Z5500*15" MacBookPro i7 2.0*Creative Gigaworks G500*Samsung i9100*



 
3325 Mesaj
14 Ağustos 2009; 17:56:26 

quote:

" Sıcaklık ayarı önemlidir , yoksa fan pervanesi pek de yormaz aracı , ne kadar soğuk ayarlarsanız o kadar zorlanır havayı soğutmak için... "


böyle demişsiniz ama bildiğim kadarıyla klima kompresörü sürekli maksimum ayarda çalışıyor ve sizin mavi- kırmızı ayarınız bu soğuk havaya motordaki sıcak havayı vererek ılıtıyor yani ayarı kırmızıya almak klimanın gücünü israf etmek gibi birşey.


_____________________________

Bu memleket dünyanın beklemediği, asla umut etmediği ayrıcalıklı bir varoluşa sahne oldu. Bu sahne en az 7 bin senelik bir Türk beşiğidir. Beşik doğanın rüzgarıyla sallandı; beşiğin içindeki çocuk doğanın yağmurlarıyla yıkandı, o çocuk doğanın şimşeklerinden, yıldırımlarından, kasırgalarından evvela korkar gibi oldu sonra onlara alıştı; Onların oğlu oldu. Birgün o doğa çocuğu, Doğa oldu; şimşek, yıldırım, güneş oldu; Türk oldu... Türk budur. YIldırımdır, kasırgadır, dünyayı aydınlatan güneştir.


1990 Mesaj
13 Eylül 2009; 3:50:05 

Anolog dijital klima arasında bi fark yoktur arkadaşlar. İkisinde de klima kontrolü üzerindeki düğmelerden yapılır. Görsel fark vardır ancak işlev olarak fark yoktur. Ancak dijital klimaların hemen hemen hepsi aynı zamanda otomatik klima özelliği taşıdığı için dijital klima ile otomatik klima özdeşleşmiş insanların kafasında. Pekala bir otomatik klima dairesel çevirmeli ve ekranı olmayan klima kontrol ünitesiyle de kontrol edilebilir. Misal 2001 Avensis.
Ancaaak manuel ve otomatik klima arasında çok fark vardır. Bir kliman eğer otomatik klimaysa ister anolog olsun ister dijital mutlaka ama mutlaka derece ayarı olmalıdır. Bu ayar ister ekranda görülsün ister dairesel kumandayla yapılsın mutlaka derece ayarı vardır. Fakat bu derece ayarını anolog klimadaki üfelenen havanın sıcaklığının ayarının yapıldığı düğmeyle karıştırmamak gerekir. Onda derece bulunmaz.
Otomatik klimada iç hava sıcaklığı ayar düğmesiyle oynadığınız anda ayarladığınız derece ile aracın mevcut iç sıcaklığındaki derece farkına göre fan hızı değişir. Farkı artırısanız fan hızlanır azaltırsanız fan yavaşlar. Bunu da sizin ayarladığınız derecede aracın iç sıcaklığını sabit tutmak için yapar.


_____________________________



3493 Mesaj
13 Eylül 2009; 4:12:30 

manuel klimada kompresör sürekli devrededir ve fan hızıda sizin tercihinize kalmıştır, otomatik klima is kompresörü ve fanı kendi kendi kontrol eder, yani tam otomatik modda klimanızı açtınız diyelim bir müddet içerisi istenilen seviyeye gelinceye kadar kompresörü sürekli çalıştırır bu arda fan hzıını maksimumda tutar, istediğiniz ısı derecesine yaklaştıkça fan hızı azalır, istenilen dereceye gelince kompresör durur ve sadece hava sirkülasynu fan en düşük koumda devam eder, iç ısı tekrar yükseldiğinde kompresör tekrar devreye girer ve tekar soğutma faaliyeti başlar, bunu evdeki klimalara benzetebilirsiniz, onlarda ısıyı istenen seviyeye gelinceye kadar kompresörü çalıştırır ısı seviyes yakalandığında kompresör durur ama fan çalışmaya devam eder, sonra ısı artınca tekrar kompresör devreye girer (yeni tip inverter klimalar hariç)


_____________________________

2007 S Max 2.0 TDCİ Titanium
2004 Yaris 1.0 Terra MMT


1990 Mesaj
13 Eylül 2009; 5:39:18 


quote:

Orijinalden alıntı: bahrikutlu



böyle demişsiniz ama bildiğim kadarıyla klima kompresörü sürekli maksimum ayarda çalışıyor ve sizin mavi- kırmızı ayarınız bu soğuk havaya motordaki sıcak havayı vererek ılıtıyor yani ayarı kırmızıya almak klimanın gücünü israf etmek gibi birşey.


Hocam şöyle bi durum var. Söylediğiniz doğru klima kompresörü ya devrededir ya da değildir. Fan hızına göre daha az veya çok devrede olması söz konus değildir. Ancak fan hızını yüksletmek yürüyen arabayı yokuşa süremeye benzer hızını düşürmeyi ise arabayı yokuş aşağı bırakmak gibi düşünebiliriz. Bu da yakıt sarfiyatını az da olsa etkiler. Tabi yine manuel klimada en mantıklısı aracı bir an önce soğutup kompresörü devreden çıkarmak için fan hızını en yükseğe ayarlamaktır.


_____________________________



4448 Mesaj
13 Eylül 2009; 7:11:57 

Ben de otm klimali araba kullanirken abartilcak bir sey yokmus diye dusundum.
Ama sonra tekrar manuel klimaya donunce anladim ki buyuk rahatlikmis.

Otm klimayi 22 dereceye ayarliyordum sonra cogu zaman ellemiyordum bile. Ufleme hizini kendisi ayarlamasi bence super bir ozellik. Icersi isindi sogudu derdi yok. Tabiiki tam sabit kalmiyor ama max 1-2 derece oynuyordur.

quote:

Orijinalden alıntı: SilverBlue

Dijital klimalari cok da ovmeye gerek yok arkadaslar. Mantik olarak istenilen isiya gelindiginde dijital klima ufleme hizini iyice dusuruyor ancak
cogu durumda az uflenen hava sizi bunaltabiliyor.

Soguk hava ufleyip dereceye yaklastikca havayi daha yavas uflemesindense, tam istenilen derecede bir hava ufleyip (sicak soguk ayarlari ile)
uflemeyi de cok kisik yapmamasi daha konforlu bir ortam sunuyor. Dijitallerde bu olmuyor genelde




_____________________________

2014 Jeep Grand Cherokee
2013 Bmw 328i Modern line


 
3 Mesaj
30 Ağustos 2010; 17:56:56 

verdiğiniz bilgiler için teşekkürler


_____________________________



2869 Mesaj
30 Ağustos 2010; 20:03:02 

Dijital iyidir ayrıca bence daha hoş görüntü katıyor kokpite. Derece ayarlamak güzel zaten auto tuşuna bastınızmı kendisi ayarlıyor.


_____________________________



2584 Mesaj
30 Ağustos 2010; 20:09:59 


quote:

Orijinalden alıntı: wheycell

verdiğiniz bilgiler için teşekkürler

bencede fazlasıyla aydınlatılmış konu..


_____________________________



2577 Mesaj
30 Ağustos 2010; 20:34:18 

Analog klimalarda, klima fan hizi en alt seviyede calisirken bazen icerisi fazla soguyabiliyor. Kapatiyorsunuz bu sefer de isiniyor. Boyle durumlarda dijital klima faydali bir ozellik.


_____________________________



Ford Focus HB TDCi Collection 2011


3424 Mesaj
30 Ağustos 2010; 20:56:31 

eski arabamda(civic es) analog kumandalı klima vardı; fan devir ayarı ve hava yönlendirme kumandalarında AUTO konumu vardı..ısı kontrol kumandası rakamsal değerlere sahipti başta ve sonda olmak üzere(17-30 gibi).. 22 dereceyi seçtiğinizde fan auto konumunda ise kompresör halen aktif ama fan yavaşlıyordu iç ısı 22 olduğunda;ben de ondan sonra auto konumunda kullanmadım
cordobanın climatronici ise auto konumunda istenilen ısıya ulaştığında kompresörü kapatıyor..gerçi ş.içinde pek kullanmıyorum ama uzun yol yaparsam kullanacağım..
ayrıca dijital klimanın makbul olanı otomatik sirkülasyon kontrollü olanıdır;dışarıdan çekilen havanın kirli olduğu algılanınca otomatik olarak iç sürkülasyona geçiyor..


_____________________________

smoky;from idle to redline
09 SEAT Cordoba Stylance 1.4TDI magicblack
& Megachips tuned; 105HP - 260NM


1198 Mesaj
30 Ağustos 2010; 21:04:09 

Klima kompersörü sürekli çalışmıyor arkadaşlar, klima kademesine bağlı olarak zaman zaman duruyor, zaten arabanın çekişindeki değişimden anlıyoruz.( 2009 fiesta)


_____________________________



3424 Mesaj
30 Ağustos 2010; 22:11:59 


quote:

Orijinalden alıntı: erakcora

Klima kompersörü sürekli çalışmıyor arkadaşlar, klima kademesine bağlı olarak zaman zaman duruyor, zaten arabanın çekişindeki değişimden anlıyoruz.( 2009 fiesta)

iç ısı sensörü yoksa nasıl duruyor?? analog kontrollü klimaya sahip araçlarda yok..
dursa bile motor devrine bağlı olarak koruma amaçlı durur analoglarda kompresör..


_____________________________

smoky;from idle to redline
09 SEAT Cordoba Stylance 1.4TDI magicblack
& Megachips tuned; 105HP - 260NM


1198 Mesaj
30 Ağustos 2010; 22:57:04 

Kabinde bir yerde sensör olmalı, ama babamın getz dizelde böyle bir şey olmuyor. Fiesta da kademe 1 deyken araç yeterince soğuyunca motor rahatlıyor sessinden anlıyorum, çekişi düzeliyor. Motor küçük olunca daha rahat hissediliyor. Ayrıca tam gaz vermelerde güvenlik maksatlı komprosörde duruyor diyorlar.


_____________________________



5024 Mesaj
30 Ağustos 2010; 23:07:19 

Peki analog klimalarda tasarruf açısından kademeyi yükseltmemenin bir faydası var mı?
Şöyle bişey duymuştum, kompresör çalışıyoken fanı ister 1de ister 4te çalıştır farketmez aynı benzini yakar.
Bu doğru mu yoksa açtığımız kademe oranında mı benzin yakar?


_____________________________

Pioneer VSX-921 / Polk Audio TSI 400 / Polk Audio TL 150 Blackstone / Polk Audio PSW110 sub / Pioneer BDP-140 / Himedia Q12-II

Benq W1070 / Specta 120" Gri Kontrast Perde / TTAF 15 Metre 1.4v (26 AWG) HDMI Kablo

Sistemin ev hali


 
3776 Mesaj
30 Ağustos 2010; 23:14:55 

otomatik klima'nın bir farkını görmedim ben.ya çok soğuk ayarlıyorumda ondan öyle oluyor.ya da benim klima kontrolü sizin dediğiniz gibi çalışmıyor.


_____________________________

EIRP:Effective Isotropically Radiated Power
|∇xE=-(dB/dt) | ∇xH=J | ∇.D=φv | ∇.B=0 | D=ϵ.E | B=µ.H |


1198 Mesaj
30 Ağustos 2010; 23:30:14 


quote:

Orijinalden alıntı: albati

Peki analog klimalarda tasarruf açısından kademeyi yükseltmemenin bir faydası var mı?
Şöyle bişey duymuştum, kompresör çalışıyoken fanı ister 1de ister 4te çalıştır farketmez aynı benzini yakar.
Bu doğru mu yoksa açtığımız kademe oranında mı benzin yakar?


Bana göre kademe 1 de olunca komprosör zaman zaman dinlenebiliyor , tasarruf sağlanabiliyor. Son kademede ise daha çok çalıştığı için tasarruf azalıyor. ( Fiesta için diğer araçların da bir çoğunda vardır)


_____________________________



 
3207 Mesaj
31 Ağustos 2010; 0:34:32 

quote:

Orijinalden alıntı: rallier_61

iç ısı sensörü yoksa nasıl duruyor?? analog kontrollü klimaya sahip araçlarda yok..
dursa bile motor devrine bağlı olarak koruma amaçlı durur analoglarda kompresör..


Dijital klimanın aslında otomatik olduğunu daha önce açıklayan arkadaşlar olmuş. Eskiden bu klimalara "termostatik" klima da denilirdi. Bu isimden anlaşılacağı gibi içerdeki bir termostat kompresörün çalışmasına müdahale edebiliyordu. İçerdeki analog kadran veya dijital sayaç da bu termostata bağlıydı ve ayarlanan °C'yi gösteriyordu.

Güneşin ve ısının sürekli yer değiştirdiği trafik ortamında otomobili konforlu bir şekilde iklimlendirmek zor bir iştir, sisitemlerde epey farklılıar var ve bence bunların arasında klimanın termostatik olup olmamasından daha önce gelen şeyler vardır. Bir defa ayarlayıp unuttuğum düz klima da kullandım, serinleyemeden hasta olduğum dijital klima da kullandım.

Termostat yoksa sistem gaz basınç farklılıklarına göre karar veriyor. İç basınç da tamamen içerisinin sıcaklığına bağlı. °C olarak ayarlanmasa da bir skaladan yaklaşık değer seçiliyor. Sıcaklık bu değere yaklaşınca önce iç kısımdaki evaporatör basıncı düşüyor. Kompresöre dönen gaz da giderek daha soğuk oluyor. Burada bazı kompresörler değişken strokludur bu durumda basınçla kuplajlanan strokları azalır yani kapasitelerini düşürürler bu da motordaki yükü azaltır. Diğerlerinde de kompresör giriş sıcaklığı düştüğü için yine de pompalama dirençleri düşecektir. Bazı diğerleri de bir kısılma vanasını kontrol ederek gazın kompresöre dönüş hızını ayarlayarak çalışma rejimini stabil hale getirmeye çalışırlar. Her şekilde soğutulan havaya karşılık gelen kadar direnç motordan tahrik edilmiş olur.

Eğer evaporatör ve kondensör devrelerindeki basınç farkı çok artarsa bu evaporatör hayli soğumuş demektir, bu defa kompresör devreden çıkar. Bu basınç "switch"leri sayesinde kapasitesi yüksek bir sistem gayet iyi bir şekilde kabin sıcaklığını dar bir derece aralığında tutmayı başaracaktır. Sadece ayarlanılan sıcakığı °C birimiyle göremiyorsunuz, üretici açısından da termostat + güvenlik basınç vanası koymaktansa sadece daha hassas tek bir vana kullanılmış olur.


3424 Mesaj
31 Ağustos 2010; 20:55:06 

mesela bende iki tip sensör var kabinde; biri üstte ön cam hava çıkışının ortasındaki güneş sensörü,diğeri de klima kontrol panelinin iki yanındaki ısı-nem sensörleri.. manuel kontrolllü civicde de direksiyon kolonunun yanında bir adet ısı-nem sensörü vardı;ama gel gör ki a.c. ışığının auto konumunda bir kere bile söndüğünü görmedim,keza kompresör de dursa arabanın gidişinden belli ederdi..


_____________________________

smoky;from idle to redline
09 SEAT Cordoba Stylance 1.4TDI magicblack
& Megachips tuned; 105HP - 260NM


6883 Mesaj
31 Ağustos 2010; 21:05:51 


quote:

Orijinalden alıntı: rallier_61

mesela bende iki tip sensör var kabinde; biri üstte ön cam hava çıkışının ortasındaki güneş sensörü,diğeri de klima kontrol panelinin iki yanındaki ısı-nem sensörleri.. manuel kontrolllü civicde de direksiyon kolonunun yanında bir adet ısı-nem sensörü vardı;ama gel gör ki a.c. ışığının auto konumunda bir kere bile söndüğünü görmedim,keza kompresör de dursa arabanın gidişinden belli ederdi..


Güneş sensörü olarak bildiğiniz, far sensörü olmasın?
İlk defa duyuyorum güneş sensörünü.
Ziraa böyle birşey olsa o sensör zaten simsiyah bütün ısıyı çeker aracın içi 30 dereceyse 35 derece olarak algılatırdı.
Aynı sensörden benim aracımdada var (i30) top şeklinde simsiyah.
Gece olduğunda far ayarını auto konumuna aldığımda o sensöre kuvvetli bi ışık tuttuğumda farlar kapanıyor gündüz olarak algılıyor.
Deneyebilirsiniz, bu şekilde anlarsınız.


_____________________________



3424 Mesaj
31 Ağustos 2010; 21:29:14 

ağzınızdan bal damlamakla beraber,glikoz içerikli-suni bal malesef far sensörüm yok,ayrıca şimdi hatırladım civicde de vardı o sensör.. sadece güneş var-yok olarak algılama yapıyor,ısı ölçmüyor,sistem de ona göre soğutma kapasitesini ayarlıyor ısı sensörü güneş görmeyen sote bir yerde


_____________________________

smoky;from idle to redline
09 SEAT Cordoba Stylance 1.4TDI magicblack
& Megachips tuned; 105HP - 260NM


 
8 Mesaj
27 Ekim 2010; 21:39:33 

Arabam 2009 Hyundai ERA Select.
Dijital klima bence kullanışlı bir özellik. Öncelikle daha teknolojik duruyor. Bir ekranı var. Ekrandan klima durumu izlenebiliyor. Bu hoş bir görüntü veriyor.
Kullanımı açısından siz sadece sıcaklığı ayarlıyorsunuz, gerisini o hallediyor. Yani arabayı ayarladığınız sıcaklığa getiriyor ve o sıcaklıkta tutuyor. Bunu yapmak için hem üflediği havanın sıcaklığını ayarlıyor, hem üfleme hızını ayarlıyor hem de üfleme yönünü ayarlıyor.

Örneğin, kışın önce ayaklara üfleyerek başlıyor. İstediğiniz dereceye geldiğinde hem ayağa hem de yüze üflüyor. Yazınsa önce yüze üflüyor sonra hem yüz hem ayağa üflüyor.

İstediğiniz anda istediğiniz kısmına müdahele edebiliyorsunuz. Örneğin üfleme hızına müdahele edip istediğiniz ayara getiriyorsunuz. Bu durumda üfleme otomatik olmaktan çıkıyor ancak soğuk-sıcak ayarı ve üfleme yönü ayarı otomatik kalıyor. Benzer şekilde müdahele ettiğiniz kısımlar otomatik olmaktan çıkıyor. Otomatik düğmesine basınca yine hepsi otomatiğe geçiyor.


_____________________________



1442 Mesaj
28 Ekim 2010; 0:58:14 

ikiside senin belirlediğin sıcaklıkta soğutur veya ısıtır.
birindeki fark derece cinsinden görüp kolayca kontrol etmeni sağlarken(dijital)

diğerinde senin üşümene veya ısınmana bağlı olaraktan kontol düğmelerini çevirip kısmanla alakalı(analog)

netice itibariyle ikiside aynı kapıya çıkar.Konfor farklılığı var.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DemirAtlı -- 28 Ekim 2010; 0:59:59 >


_____________________________

гi∂єг ๏ภ tђє รt๏г๓


 
30 Mesaj
29 Nisan 2012; 22:45:53 

arkadaşlar bir de gücünü doğrudan krank milinden alan bir de ikinci bir aküden alan klima çeşitleri var araçlarda. kran milinden güç alan klimalar yakıt tüketimini daha fazla arttırıyormuş. bunun analog/dijital ile bir alakası olabilir mi?


_____________________________



5024 Mesaj
30 Nisan 2012; 16:57:08 

quote:

Orijinalden alıntı: tororosso

arkadaşlar bir de gücünü doğrudan krank milinden alan bir de ikinci bir aküden alan klima çeşitleri var araçlarda. kran milinden güç alan klimalar yakıt tüketimini daha fazla arttırıyormuş. bunun analog/dijital ile bir alakası olabilir mi?

Olamaz, analog ya da dijital olması beslemesiyle değil de iklimlendirmesiyle alakalı. Yani gücü bişekilde bir yerden alıyor.


_____________________________

Pioneer VSX-921 / Polk Audio TSI 400 / Polk Audio TL 150 Blackstone / Polk Audio PSW110 sub / Pioneer BDP-140 / Himedia Q12-II

Benq W1070 / Specta 120" Gri Kontrast Perde / TTAF 15 Metre 1.4v (26 AWG) HDMI Kablo

Sistemin ev hali


643 Mesaj
30 Nisan 2012; 17:57:16 

birde bozulma durumu var yalnız bozulduğu zaman dijital daha masraflı sanırım



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi speed_ylc -- 30 Nisan 2012; 17:59:12 >


_____________________________

//2006 Peugeot 307 110 Hp Çelik Gri //


3366 Mesaj
30 Nisan 2012; 21:29:52 

benim manuel klimadan anladığım penceredir terledin aç üşüdün kapat.Gayet manuel


_____________________________


COMINGSOON


3493 Mesaj
30 Nisan 2012; 21:57:13 

quote:

Orijinalden alıntı: hoksi

benim manuel klimadan anladığım penceredir terledin aç üşüdün kapat.Gayet manuel

Özellikle cam açma kapamada manuel olursa tam manuel denir


3366 Mesaj
30 Nisan 2012; 21:59:05 

ee zaten canım otomatik cam adı üstünde manuel dedigin fırfırfır kollu camlarla olur


_____________________________


COMINGSOON
Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Otomobil Genel » Araç tercih-kıyaslama » ANALOG-DİJİTAL KLİMASI ARASINDAKİ FARK NEDİR.
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.762