Şimdi Ara

ATV Mevzusu Hakkında Yararlı Bilgiler(Ehliyet,Vergilendirme,Off/On Road..)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
581
Cevap
26
Favori
380.915
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar ATV konusunda Türk milleti olarak yeni sayılırız. Buradan okuduğum kadarıyla daha henüz bu konu ile ilgili çoğu arkadaşımızın bilgileri oturmamış. Üzülerek söyleyeceğimki birkaç arkadaşta burada konuyla ilgili hiçbir biligi sahibi olmadan yorum yapmış.
    KYMCO MXU 300 Atv motorum var. iyi kötü tecrüblerim olduktan sonra, kymcoları uzunca bir süre istanbul şilede kanopy park atv safari merkezinde denedim. haliyle bu KYMCO yu almadan önce kanuni ve gayri kanuni ne varsa konuyla ilgili araştırdım ve hiçbir problemim olmadan biniyorum. (aman nazar değmesin, dim?:) )
    ATV - ehliyet - cezalar - off/on road modeller - vergilendirme ile merak ettiklerinizle birlikte dogrularınızı pekiştirmek, hatalarınızıda nac zane düzeltmek istiyorum:

    1- ATV ler on road ve off road olarak 2 ye ayrılıyor. On Road modeller faturaları ile birlikte trafiğe uyumluluk ve yeterlilik belgesi ile teslim edilirler. Uyumluluk belgesi, bu araçların emisyonlarının, teçhizatlarının ( Arka dikiz aynaları, sinyaller, fren lambası ve diğer tüm aydınlatma ekipmanlarının) mevcut ve yeter miktarda oldugunu bunların mühendisler tarafından onaylandıgını gösteren belgedir. Bu belge olanlara on road olmayanlara off road denir.

    2- Off road modeller trafiğe kesinlikle çıkamazlar. (çıkmaları için ilgili makine mühendislerinden bir proje çizilirse, ve bu eksik donanımlar tamamlanırsa ve oda tarafından onaylanırsa trafiğe çıkabilme ihtimali vardır. ihtimal diyorum çünkü bu evrakları her trafik şubesi uygun görmüyor, denenmiştir, örnekleri vardır)

    3-On road olan her atv trafiğe çıkabilir. ancak kesinlikle ve kesinlikle trafik tescili yapılmalı ve üzerinde plakası olmalıdır. trafik tescili yapılabilmesi için uyumluluk belgesi, faturası ve ilgili vergilerin öndemiş olması gerekir.

    4-Kanuni gibi bazı markaların aynı atvleri hem on road hemde off road olarak sattığını görebilirsiniz. bunun amacı sadece arazide kullanmak isteyenleri ÖTV ödemekten kurtarmaktır. plaka çıkarmaları gerekmediği için ötv ödenmez haliyle on road 3500tl iken off road olanı 2800TL den satılır. ama trafiğe çıkamaz.

    5-On road atv ile trafiğe çıkabilmek için, A2 sınıfı ehliyetinizin olması şarttır, bununla birlikte mecburi takılması gereken birde kask vardır.Plakanız atv nizde, Ruhsatınız cebinizde, kaskınız kafanızda ve muayeneniz tam ise ise sizi cumhurbaskanı gelse yine yolunuzdan alıkoyamaz. Antalya manavgattayım, jandarma trafikte, trafik polisidebeni çok durdurdu, hala da durdururlar. ellerine koz vermem, kaskımı takarım evraklarımıda veririm, bak arkada plakam takılı derim ve geçer giderim.

    6-Gelelim vergilendirme mevzusuna: arkadaşın birisi demişki bu araçlar ruhsatta arazi aracı diye geçiyor. Ne haklı ne haksız. ülkemize ilk girdiğinde bu araçların trafie çıkıp çıkamayacagı bi türlü çözülememişti. uyumluluk belgesi ilk baslarda çıkmış olan ve hala satılmakta olan atv ler o evraklarda arazi aracı olarak düzenlendi. haliyle 1300cc altı jip muamelesi görüyor ve şu anda ortalama 6 ayda bir 190 tl bandrolleri var. ANCAK HEPSİ DEĞİL. benim 2atv m 2008 model ve ruhsatta motorsiklet olarak geçiyor. bandrolü 36tll civarı, senede 72tl yapıyor. ancak geçen burdan bir arkadas kanuni aldı, 2006 model olmasına rağmen 380 tl vergi ödüyor.

    7-Kullanım özelliklerine gelince, binen kullanan ne oldugunu bilen arkadaslarında dediği üzere dingil ve aks mesafeleri arabalara oranla kısa olan bu 4 tekerli canavarlar, asfatta ve kaymayan diğer düz zemnlerde arazidekinden çok daha tehlikeli. aks mesafesinin kısalıgı direksiyona yaptıgınız ufacık müdehalenin 50-60kmh üzeri hızlarda sizi üzerinden atma gbi bir tepkisi var. ben hem arazide, hem otoyolda hemde şehiriçi trafiğinde kullanıyorum. arazide atv nizin kalitesine ve dayanıklılığına göre uçun hoplayın zıplayın, gaza basın çok dengelidir. ancak asfaltta bu yok. efendi efendi binilmeli, dikkatli olmak şart. şhirçinde çok rahat, heryere girip çıkarsınız. ancak atv alacaksanız geri vitesli olması çok önemli. aksi halde şhiriçi ızdırap olur etrafın komik bakışları eşliğinde atv nizden iip onu geri geri itmeniz söz konusu olabilir.

    8-Zayıf motorlu çin malı atvlerin araziye biraz daha yatkın olabilmesi için çekiş gücünü artırmak gerekeceğinden şanzımanlarıyla oynanır, bu ya ilave vites, ya takviye vitesi ya da lastik ebatları değiştirilmek sureti ile olur. ama bunların yapılması asfaltta hız kaybıdır. bu nedenle eski kanuni 150cc atv mle 50-60 km/h max hıza cıkarken, kymco mxu 150cc ile 90-100km/h hıza çıkabiliyorum. üstelik tahrik kayışı sistemi ile ve kaliteli bir şanzımanla arazininde canına okuyabiliyorum.. gibi gibi
    9- Tanıdığım samimi olduğum atv sahiplerinden çoğu sırf hevesi için aldılar. ancak büyük kısmı 3-5 ay sonra atvlerini bi kenara attılar. ben ve benim gibi 2-3 arkadaşım ise ilk günkü heyecanımızla hergün kontağı çevrip yolumuza bakıyoruz.. Arabadan soğudum, 2 tekerli hiç bişey zevk vermiyor artık. inşallah herkesin bir imkanı olur ve keyfi tadabilir.

    Adabıyla soru soran herkese kapım açık, ama "yok, atv hava atmak içindir, yok lüx jip gibi vergisi vardır gibi" bilmeden yapılan yorumlarla gelirseniz malesef cevap alamazsınız.
    uzun oldu ama umarım DH ailesine ve google da bu konuyla ilgili arama yapıp kıvranan tüm ATV meraklılarına faydalı olur.

    iyi sohbetler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Byte101 -- 20 Ekim 2014; 9:03:59 >







  • bu arada konu ile ilgili resim ve belgeleride buraya ekleyebilirim merak eden varsa.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Byte101

    bu arada konu ile ilgili resim ve belgeleride buraya ekleyebilirim merak eden varsa.
    yaklasık 2 hafta once KUBA XY150STII marka 150 cc lık bır ATV aldım. Araç 4+1 vites 12.3 hp.açıkcası güç konusunda bana tatminkar geldi.düz zeminde 80 85 km/h a kadar çıkabiliyorum.Ve cok seri.Piyasadaki bir çok muadilinden yuksek oranda güçlü.açıkçası almadan once diğer bir çok modeli araştırdım en yakın KYMCO. Max. Güç olarak 11hp oldugunu öğrendim.kafamda sadece bır kac soru ısaretı kaldı Üretim olarak tam nerede üretildiğini bilmiyorum bu konuda bilgisi olan varsa aydınlatabilir. Diğer bir konu ılerde karsılasabılecegım sorunlar olurmu,ne kadar bır sure kullandıktan sonra model atlamayı onerırsınız, hangı marka ve hangı modele terfı etmem mantıklı olur? teşekkürler güzel bir topic iyi düşünülmüş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi k.a.a.n. -- 29 Temmuz 2009; 22:02:52 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: k.a.a.n.

    yaklasık 2 hafta once KUBA XY150STII marka 150 cc lık bır ATV aldım. Araç 4+1 vites 12.3 hp.açıkcası güç konusunda bana tatminkar geldi.düz zeminde 80 85 km/h a kadar çıkabiliyorum.Ve cok seri.Piyasadaki bir çok muadilinden yuksek oranda güçlü.açıkçası almadan once diğer bir çok modeli araştırdım en yakın KYMCO. Max. Güç olarak 11hp oldugunu öğrendim.kafamda sadece bır kac soru ısaretı kaldı Üretim olarak tam nerede üretildiğini bilmiyorum bu konuda bilgisi olan varsa aydınlatabilir. Diğer bir konu ılerde karsılasabılecegım sorunlar olurmu,ne kadar bır sure kullandıktan sonra model atlamayı onerırsınız, hangı marka ve hangı modele terfı etmem mantıklı olur? teşekkürler güzel bir topic iyi düşünülmüş.

    Alıntıları Göster
    yararlı bilgilerin için teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cool111

    yararlı bilgilerin için teşekkürler



    sorun diil. baya bi karışmış arkadaşların kafası..
    ...

    Kaan kardeşim. sen hangi motorun nrede üretildiğini merak ediyorsun? KUBA nın mı, yoksa Kymco nun mu? kymco yu soruyorsa, Taiwan'da üretiliyor. Kuba motor'u soruyorsan Çin asıllı Jia Jue firmasının kapandıktan sonra aldığı yeni isim. Bence başlangıç için idare eder bir seçenek. ancak benim sana tavsiyem, 2nci el bir Overland olabilirdi. Zira Aeon Overlandlerin ikinci elfiyatları cok düştü. sanırım sen 3500tl civarı bir para ödedin ona. bu rakama alacagın bir aeon daha saglıklı ve arazi şartlarına daha uygun olacaktır. beni yanlıs anlamazsan sana bir hatırlatmada bulunacagım. bende atv işine kanuni ile başladım. ama inanamayacagın kadar sıkıntısını cektim. nihayetinde kendimikurtardım biraazda borclandım.. geçen agustosta bir kymco aldım. bu nu almaya karar vermemin sebebi ise şilede 2 yıl atv kiralayan bir firmada bulunmuş olmam.. birkac marka denedik.. kanunilerle basladık. celik motoru denedik. sonra adedi düşürüp Polaris ve Yamaha ya atladık.. çin olanları zaten arazi için elverişsiz. çok çabul dağılıyorlar.. polaris çok dayanıklı, ancak felaket tüketimi var ve şaftlı. şaft kırabiliyor. parçaları cok pahalı. yamaha grizzlie ise 2 zamanlı 125 cc ile arazide çok hantal kalıyor. sık bakım gerektiriyor. kymcolar. anlatamayacagım kadar saglam ve 2 yıla yakın bir süredir kullanıyorlar. bende orada görüp denedikten sonra aldım işte..
    arazide motoru degil kendinizi zorluyorsunuz. yani senin limitin neyse motor o kadar.. istediğin kadar atla zıpla., stabilizede hız yap. beline kadar suya gir. motoru suda calısıyor. kontağına su gitmesin diye tıpa seklinde anatarı var.motoru tamamen gömebiliyorsun. youtube da biraz videolara bakabilirsin.

    tüketimim. şehir içi: 25tl benzinle 180km (1 lt rezerve depo hariç)
    arazide: 25 tl: 150km

    birde kymconun güzel tarafı vibrasyon kayışı olması. bu motorun titreşimini direksiyona ve sana vermiyor. düz yolda titremezsin, kolların kaşınmaz. çok önemlidir. direksiyonunda kaydırma krameye var diger atvlerden fazlacahafif.

    arkalar disk. önler kampana.. frenlemesi zayıf. tekerlekler cabuk kitleniyor. dikkatli olunmalı.

    sayamayacagım birçok yanı var. merak ettiğin varsa sor öyle anlatayım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Byte101

    quote:

    Orijinalden alıntı: cool111

    yararlı bilgilerin için teşekkürler



    sorun diil. baya bi karışmış arkadaşların kafası..
    ...

    Kaan kardeşim. sen hangi motorun nrede üretildiğini merak ediyorsun? KUBA nın mı, yoksa Kymco nun mu? kymco yu soruyorsa, Taiwan'da üretiliyor. Kuba motor'u soruyorsan Çin asıllı Jia Jue firmasının kapandıktan sonra aldığı yeni isim. Bence başlangıç için idare eder bir seçenek. ancak benim sana tavsiyem, 2nci el bir Overland olabilirdi. Zira Aeon Overlandlerin ikinci elfiyatları cok düştü. sanırım sen 3500tl civarı bir para ödedin ona. bu rakama alacagın bir aeon daha saglıklı ve arazi şartlarına daha uygun olacaktır. beni yanlıs anlamazsan sana bir hatırlatmada bulunacagım. bende atv işine kanuni ile başladım. ama inanamayacagın kadar sıkıntısını cektim. nihayetinde kendimikurtardım biraazda borclandım.. geçen agustosta bir kymco aldım. bu nu almaya karar vermemin sebebi ise şilede 2 yıl atv kiralayan bir firmada bulunmuş olmam.. birkac marka denedik.. kanunilerle basladık. celik motoru denedik. sonra adedi düşürüp Polaris ve Yamaha ya atladık.. çin olanları zaten arazi için elverişsiz. çok çabul dağılıyorlar.. polaris çok dayanıklı, ancak felaket tüketimi var ve şaftlı. şaft kırabiliyor. parçaları cok pahalı. yamaha grizzlie ise 2 zamanlı 125 cc ile arazide çok hantal kalıyor. sık bakım gerektiriyor. kymcolar. anlatamayacagım kadar saglam ve 2 yıla yakın bir süredir kullanıyorlar. bende orada görüp denedikten sonra aldım işte..
    arazide motoru degil kendinizi zorluyorsunuz. yani senin limitin neyse motor o kadar.. istediğin kadar atla zıpla., stabilizede hız yap. beline kadar suya gir. motoru suda calısıyor. kontağına su gitmesin diye tıpa seklinde anatarı var.motoru tamamen gömebiliyorsun. youtube da biraz videolara bakabilirsin.

    tüketimim. şehir içi: 25tl benzinle 180km (1 lt rezerve depo hariç)
    arazide: 25 tl: 150km

    birde kymconun güzel tarafı vibrasyon kayışı olması. bu motorun titreşimini direksiyona ve sana vermiyor. düz yolda titremezsin, kolların kaşınmaz. çok önemlidir. direksiyonunda kaydırma krameye var diger atvlerden fazlacahafif.

    arkalar disk. önler kampana.. frenlemesi zayıf. tekerlekler cabuk kitleniyor. dikkatli olunmalı.

    sayamayacagım birçok yanı var. merak ettiğin varsa sor öyle anlatayım.

    Alıntıları Göster
    tesekkurler arkadasım yaklasık 4.000 tl civarına bana mâl oldu,benım daha onceden senın gıbı kapsamlı bır QUAD deneyımım olmadıgı ıcın,+ sını - sini tam olarak çözemiyorum,arazide bir kaç defa zorladım performans gercekten hosuma gıttı. Zaten gırıs sevıyesı ıcın uygun motor secenegı olarak 150cc onerdıler,alete ve hobıye yabancı oldugum ıcınde mecburen hırpalayarak kullanıyorum,cok yıpratırsın fazla teferruatlı bısey alma dedıler zaten assagı yukarı bı 8 9 ay bu modelle devam edıp,işin inceliğini kavradıktan sonra degıstırmeyı planlıyorum, üst model olarak kavasaki mi diyorsun kymco mu veyahut baska bır model mı . tesekkurler ılgın ıcın .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi k.a.a.n. -- 31 Temmuz 2009; 12:13:20 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: k.a.a.n.

    tesekkurler arkadasım yaklasık 4.000 tl civarına bana mâl oldu,benım daha onceden senın gıbı kapsamlı bır QUAD deneyımım olmadıgı ıcın,+ sını - sini tam olarak çözemiyorum,arazide bir kaç defa zorladım performans gercekten hosuma gıttı. Zaten gırıs sevıyesı ıcın uygun motor secenegı olarak 150cc onerdıler,alete ve hobıye yabancı oldugum ıcınde mecburen hırpalayarak kullanıyorum,cok yıpratırsın fazla teferruatlı bısey alma dedıler zaten assagı yukarı bı 8 9 ay bu modelle devam edıp,işin inceliğini kavradıktan sonra degıstırmeyı planlıyorum, üst model olarak kavasaki mi diyorsun kymco mu veyahut baska bır model mı . tesekkurler ılgın ıcın .

    Alıntıları Göster
    konu ile ilgili bilgilerimde ve yazdıklarımda objektif olduğum konusunda bana güvenebilirsin. daha öncede dediğim üzerekesinlikle marka takıntım yok. ancak gerek markalar bazında gerekse yol/arazi tecrübeleri olarak baya bi deneyimim oldu..
    Kawasaki ve Kymco konusunu sormuşsun. Kawasaki atvlerin yenilerinden kullanmadım eski 250cclik 2 zamanlı AT 250 yi bir arkadasım aldı.. 94 modeldi sanırım. toplarım diye düşündü ama gerek parca sıkıntısı gerekse metal yorgunlugu yüzünden elinde kaldı..
    Kawasaki ATV yaklasık 10 yıldır tr ye ithal edilmiyor. bunun birkac sebebi var. 50cclik ve 90 cclik modelleri (hala böyle) avrupada 16 yasın altındaki cocuklar için tasarlanır ve piyasada oldukca satar. ancak dönem iiçinde bircok kazada yaralanma ve ölümler gerceklesir. gerekli güvenlik ekipmanları bulunmadıgı için acılan davalardan usanan firma bu modelleri kaldırır.. taki gecen seneye kadar.. gecen sene KFX 50 modelleri piyasaya girer. ancak aynı sıkıntıdan yine kalkar.

    bundan sonraki en baz modeli ise (90 lık üretilmiyor) 450cclik enjeksiyonlu modelidir. bunları takiben kfx450R, kfx450 monster, kfx 700 modelleridir. bun araclardan. 450 lik modeller malesef trafiğe cıkmak için gereken uygunluk belgesine sahip olmadıgından trde kullanıcısı yoktur (varsada ben hiç duymadım) 700lük modelinden ise özel istek üzerine istanbul offroad kulübü üyesi bir abimizde mevcuttur. bunun için ödediği rakam 18.400USD dir. :)
    diyeceğim şu kawasaki bir süre daha trde bize hitap edemeyecek gibi. ama herseys enin imkanlarına ve arzularına bağlı ;)
    şu anda bence profesyonele adım atmayı istediğinde tercihin kymco olacaktır.. ben ya da birisi tavsiye etti diye değil; araştırıp sen karar vereceksin, aklın yolu bir :)
    ancak şuda sana bağlı. maddi imkanların el verirse. kymco nun mxu 300 ve ya 500ünü alabilrsin. şu anda mxu 300 12bin tl civarında.. mxu 150 8bin tl.. mxu 300 gercekten cok sağlam bir torka sahip. ve sınıfında L (LOW MODE) ARAZİ VİTESİNE SAHİP TEK MAKİNE. benzin tüketimi afaki ölçülerde.. arazide bir araba kadar tüketiyor. MXU serisinde kullanılan tam otomatik CVT şanzıman gerçekten hem başarılı oranlara sahip hemde çok sağlam.. sonra atv için en önemli şey yerden yükseklik.. yerden yüksekliği 20cm olan MXU 150 sınıfında kendisine en yakın rakibinden 5 cm daha yüksek.. arazide ve engebeli tırmanışlarda muazzam avantaj.
    kasa olarak MXU serisi birbine cok yakın. ama aşağıdaki özelliklerle birbirlerinden ayrılıyorlar.

    MXU 150 11Hp, Arka çeki kancası - Zincirli çekiş, arkadan itişli, hava soğutmalı, önler kampana arkalar disk, elektronik ateşleme ve ayak pedalı

    MXU 300 20hp Şaftlı aktarma, su soğutma, ön ve arkalar disk fren. elektronik ateşleme ve çekmeli ip

    MXU500 36hp 4X4 Çekiş, 4 disk fren ( arkalardaki disklerde çift fren kaliperi, sınıfında tek ;) ), su soğutma, elektronik ateşleme ve çekmeli ip




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Byte101

    konu ile ilgili bilgilerimde ve yazdıklarımda objektif olduğum konusunda bana güvenebilirsin. daha öncede dediğim üzerekesinlikle marka takıntım yok. ancak gerek markalar bazında gerekse yol/arazi tecrübeleri olarak baya bi deneyimim oldu..
    Kawasaki ve Kymco konusunu sormuşsun. Kawasaki atvlerin yenilerinden kullanmadım eski 250cclik 2 zamanlı AT 250 yi bir arkadasım aldı.. 94 modeldi sanırım. toplarım diye düşündü ama gerek parca sıkıntısı gerekse metal yorgunlugu yüzünden elinde kaldı..
    Kawasaki ATV yaklasık 10 yıldır tr ye ithal edilmiyor. bunun birkac sebebi var. 50cclik ve 90 cclik modelleri (hala böyle) avrupada 16 yasın altındaki cocuklar için tasarlanır ve piyasada oldukca satar. ancak dönem iiçinde bircok kazada yaralanma ve ölümler gerceklesir. gerekli güvenlik ekipmanları bulunmadıgı için acılan davalardan usanan firma bu modelleri kaldırır.. taki gecen seneye kadar.. gecen sene KFX 50 modelleri piyasaya girer. ancak aynı sıkıntıdan yine kalkar.

    bundan sonraki en baz modeli ise (90 lık üretilmiyor) 450cclik enjeksiyonlu modelidir. bunları takiben kfx450R, kfx450 monster, kfx 700 modelleridir. bun araclardan. 450 lik modeller malesef trafiğe cıkmak için gereken uygunluk belgesine sahip olmadıgından trde kullanıcısı yoktur (varsada ben hiç duymadım) 700lük modelinden ise özel istek üzerine istanbul offroad kulübü üyesi bir abimizde mevcuttur. bunun için ödediği rakam 18.400USD dir. :)
    diyeceğim şu kawasaki bir süre daha trde bize hitap edemeyecek gibi. ama herseys enin imkanlarına ve arzularına bağlı ;)
    şu anda bence profesyonele adım atmayı istediğinde tercihin kymco olacaktır.. ben ya da birisi tavsiye etti diye değil; araştırıp sen karar vereceksin, aklın yolu bir :)
    ancak şuda sana bağlı. maddi imkanların el verirse. kymco nun mxu 300 ve ya 500ünü alabilrsin. şu anda mxu 300 12bin tl civarında.. mxu 150 8bin tl.. mxu 300 gercekten cok sağlam bir torka sahip. ve sınıfında L (LOW MODE) ARAZİ VİTESİNE SAHİP TEK MAKİNE. benzin tüketimi afaki ölçülerde.. arazide bir araba kadar tüketiyor. MXU serisinde kullanılan tam otomatik CVT şanzıman gerçekten hem başarılı oranlara sahip hemde çok sağlam.. sonra atv için en önemli şey yerden yükseklik.. yerden yüksekliği 20cm olan MXU 150 sınıfında kendisine en yakın rakibinden 5 cm daha yüksek.. arazide ve engebeli tırmanışlarda muazzam avantaj.
    kasa olarak MXU serisi birbine cok yakın. ama aşağıdaki özelliklerle birbirlerinden ayrılıyorlar.

    MXU 150 11Hp, Arka çeki kancası - Zincirli çekiş, arkadan itişli, hava soğutmalı, önler kampana arkalar disk, elektronik ateşleme ve ayak pedalı

    MXU 300 20hp Şaftlı aktarma, su soğutma, ön ve arkalar disk fren. elektronik ateşleme ve çekmeli ip

    MXU500 36hp 4X4 Çekiş, 4 disk fren ( arkalardaki disklerde çift fren kaliperi, sınıfında tek ;) ), su soğutma, elektronik ateşleme ve çekmeli ip

    Alıntıları Göster
    dostum birşey sormak istiyorum ..
    yaklaşık 1 aydır atv araştırıyorum..şilede hafta sonları binmek amacım.. en son apachi hs 150 modelinde
    karar kıldım.. z.burnunda yetkili satıcıya almak için gittiğimde alma yanarsın dedi. 3.700 e dandik atv
    aldığında seninle akrana oluruz gibisinde konuştu... tamam ne ka ekmek o ka köfte ama benim bi atv ye
    10.000 tl verecek bi bütcem ne yazıkki yok... ( bütcem olsada yazın hafta sonu keyfi için 10.000 bayılmak
    ne derece dooğru tartışılır )
    şu an kafamda kanuni nin 150 lik ofroad modeli var o da 3.600 civarı fiyatı var.. ama kafamda alırsam acaba
    başıma belada alırmıyım gibi bi his var.... sen ne dersin .. böyle bi bütçe ile kanuni doğru seçimmi olur sence..
    offroad istememin sebebi zaten dağda bayırda gezeceğim. yani karayoluyla bi işim olmuyacak..bide vergi ,
    muayene vs... falan uğraşmayayım diyorum
    teşekkürler..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: opoyraz

    dostum birşey sormak istiyorum ..
    yaklaşık 1 aydır atv araştırıyorum..şilede hafta sonları binmek amacım.. en son apachi hs 150 modelinde
    karar kıldım.. z.burnunda yetkili satıcıya almak için gittiğimde alma yanarsın dedi. 3.700 e dandik atv
    aldığında seninle akrana oluruz gibisinde konuştu... tamam ne ka ekmek o ka köfte ama benim bi atv ye
    10.000 tl verecek bi bütcem ne yazıkki yok... ( bütcem olsada yazın hafta sonu keyfi için 10.000 bayılmak
    ne derece dooğru tartışılır )
    şu an kafamda kanuni nin 150 lik ofroad modeli var o da 3.600 civarı fiyatı var.. ama kafamda alırsam acaba
    başıma belada alırmıyım gibi bi his var.... sen ne dersin .. böyle bi bütçe ile kanuni doğru seçimmi olur sence..
    offroad istememin sebebi zaten dağda bayırda gezeceğim. yani karayoluyla bi işim olmuyacak..bide vergi ,
    muayene vs... falan uğraşmayayım diyorum
    teşekkürler..

    Alıntıları Göster
    merhabalar..
    sana samimiyetimle yanıt vereceğim.. yukarıdada yazdığım üzere kanuni 150lik atv ile başladım bende..ama akrabalık bi yana aile olduk tamirciyle. ayrıca ne parçası yaygın ne acil müdehale yapılabiliyor. her girişim minimum 3 gündü.. bezdim.. allahtan aldığım şekilde satabildim. sırf bu heves ugruna bi ton masraf ettim. (kaldıki , ben şilede kanopypark isimli atv safari müessesinde gövliydim, orda bu çin mallarından bezmiştik, kymco ya geçene kadar.)
    neyse şimdi olay şu:
    eğer illede çin malı alcam diyosan kötünün iyisidir, kanuniyi al. ama alacağın en iyi 3-5 milyarlık çin malı motorlar için şunları unutma:

    1- kanuniler çok alçak, şilede gerçek arazide veya ufak çamur birikintilerinde, veya kumsalda kalakalırsın.
    2- yalıtım sıfır. bırak benimkiler gibi atvler gibi bele kadar suya girmeyi, yagmurlu havada bile bujin ıslanır, alçak egzosundan su girer, tahrik kayısına havalandırmadan su girer kalakalırsın.
    3- vibrasyon kayışları yok.. motorun bütün titreşimini gidondan kollarında hissedersin, sana asfaltta sadece yarım saat keyifli sürüş süresi veriyorum. sonra kolların titremekten kaşını agrı basar.
    4- göbekleri, tekerlek rulmanları, çok zayıf arazida dağılıp gidiyor..
    5- metal kalitesi berbat, sıfır egzosu en fazla 3 ay paslanmadan durabiliyor. heleki sadece haftasonları kullanacaksan 4-5 ay sonra delik açılacağından şüphen olmasın.
    6-apachiden uzak dur.. satıcılar ilk önce sana amortisörleri havalıdır derler etkilen diye.. havası 1 hafta :) sonra 4 tane yayın üstündesin. rotlar rotiiller hakgetire..
    7- almadan önce mutlaka kontrol et, vergilendirmelere. kanuniler ve bircok atv ruhsatta arazi taşıtı diye geçiyor, 150lik bir modelin 6 aylık bandrolü 370 tl civarı.. yılda 740 lira yapar :) kalakalırsın.. ben kurtarıyorum, 6 ayda 38 tl, yılda 76 lira vergim var..
    8- eğer gerçek arazi şartlarında kullanacaksan bu dediklerimi birer tecrübe olarak değerlendirmeni rica ediyorum. ukalalık veya baskasının malını kötüleme değildir.

    sanırım şileye gidiyorsun sıkca.. imkanın olursa ışık üniversitesinin karşısında kanopypark atv&paintball alanı var. oranın sahibi ali özer. ali beye git, benim adım umut, umutun arkdaşıyım de, kymcoları sor. hangi şartlar altında kullanıldıklarını ve neden bunu tercih ettiğini.. çekinmez tüm detayları verir sana. birinci elden duymak gibisi yoktur nede olsa dimi?

    sonuç olarak. çin mallarından uzak dur. nası olsa off-road alacaksın.. bence iyi bir marka al, ancak plakasız al. ötv ve plaka masraflarını düşünce benimki gibi 8.5milyarlık bir atv yi trafiğe çıkmamak kaydıyla 5800 tl gibi bi rakama alabilirsin.
    bu bi seçenekti..
    diğer seçenek ise ikinci eller...
    ikinci el kymco mxu 150 ler --- 5000tl civarı
    polarisler 4000tl civarı
    aeon overland 180ler var onlar 3000 civarı
    yamaha grizzlie (2 zamanlı ama olsun) 3.5 civarından baslar.. temizinden bitane al..
    saygılarımla




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Byte101

    merhabalar..
    sana samimiyetimle yanıt vereceğim.. yukarıdada yazdığım üzere kanuni 150lik atv ile başladım bende..ama akrabalık bi yana aile olduk tamirciyle. ayrıca ne parçası yaygın ne acil müdehale yapılabiliyor. her girişim minimum 3 gündü.. bezdim.. allahtan aldığım şekilde satabildim. sırf bu heves ugruna bi ton masraf ettim. (kaldıki , ben şilede kanopypark isimli atv safari müessesinde gövliydim, orda bu çin mallarından bezmiştik, kymco ya geçene kadar.)
    neyse şimdi olay şu:
    eğer illede çin malı alcam diyosan kötünün iyisidir, kanuniyi al. ama alacağın en iyi 3-5 milyarlık çin malı motorlar için şunları unutma:

    1- kanuniler çok alçak, şilede gerçek arazide veya ufak çamur birikintilerinde, veya kumsalda kalakalırsın.
    2- yalıtım sıfır. bırak benimkiler gibi atvler gibi bele kadar suya girmeyi, yagmurlu havada bile bujin ıslanır, alçak egzosundan su girer, tahrik kayısına havalandırmadan su girer kalakalırsın.
    3- vibrasyon kayışları yok.. motorun bütün titreşimini gidondan kollarında hissedersin, sana asfaltta sadece yarım saat keyifli sürüş süresi veriyorum. sonra kolların titremekten kaşını agrı basar.
    4- göbekleri, tekerlek rulmanları, çok zayıf arazida dağılıp gidiyor..
    5- metal kalitesi berbat, sıfır egzosu en fazla 3 ay paslanmadan durabiliyor. heleki sadece haftasonları kullanacaksan 4-5 ay sonra delik açılacağından şüphen olmasın.
    6-apachiden uzak dur.. satıcılar ilk önce sana amortisörleri havalıdır derler etkilen diye.. havası 1 hafta :) sonra 4 tane yayın üstündesin. rotlar rotiiller hakgetire..
    7- almadan önce mutlaka kontrol et, vergilendirmelere. kanuniler ve bircok atv ruhsatta arazi taşıtı diye geçiyor, 150lik bir modelin 6 aylık bandrolü 370 tl civarı.. yılda 740 lira yapar :) kalakalırsın.. ben kurtarıyorum, 6 ayda 38 tl, yılda 76 lira vergim var..
    8- eğer gerçek arazi şartlarında kullanacaksan bu dediklerimi birer tecrübe olarak değerlendirmeni rica ediyorum. ukalalık veya baskasının malını kötüleme değildir.

    sanırım şileye gidiyorsun sıkca.. imkanın olursa ışık üniversitesinin karşısında kanopypark atv&paintball alanı var. oranın sahibi ali özer. ali beye git, benim adım umut, umutun arkdaşıyım de, kymcoları sor. hangi şartlar altında kullanıldıklarını ve neden bunu tercih ettiğini.. çekinmez tüm detayları verir sana. birinci elden duymak gibisi yoktur nede olsa dimi?

    sonuç olarak. çin mallarından uzak dur. nası olsa off-road alacaksın.. bence iyi bir marka al, ancak plakasız al. ötv ve plaka masraflarını düşünce benimki gibi 8.5milyarlık bir atv yi trafiğe çıkmamak kaydıyla 5800 tl gibi bi rakama alabilirsin.
    bu bi seçenekti..
    diğer seçenek ise ikinci eller...
    ikinci el kymco mxu 150 ler --- 5000tl civarı
    polarisler 4000tl civarı
    aeon overland 180ler var onlar 3000 civarı
    yamaha grizzlie (2 zamanlı ama olsun) 3.5 civarından baslar.. temizinden bitane al..
    saygılarımla

    Alıntıları Göster
    merhaba
    aranıza yeni katıldım atv konusu hakkındaki yazılanların tamamını okudum byte101 e konu hakkında yapmış olduğu açıklamalar için şahsım adına teşekkür ediyorum.Bende bir süredir Atv almak için niyetliyim.Şilede yazlıkta kullanmak amacı ile arkadaşın açıklamalarına tamamen katılıyorum bu yazıyı okumadan evvel kafamda netleştirdiğim Atv markası kymco oldu.Başlangıç olarak ise 150cc uygun gördüm.Şilede ışık ünv karşısında aleti arazi şartlarında test ettim.Fazla bir tecrübem olmamasına karşılık performans olarak beni tatmin etti açıkçası.
    Atv konusunda tecrübem olmadığında olanların tecrübelerini paylaşarak yol almak en uygunu idi ama bir çok kişi gerçekten konuya hakim olmadığından olayları saptırmış vaziyette.Henüz bir atv almadım Bayiye 2 kez gitmeme rağmen içinde birtakım şüpheler oluştu.

    kymco mxu 150cc o fiyatı 8000 ikinci ellerde 2006 ikinci elleride km sine göre 5000 6500 arasında (onroad)plaka takılabilir.
    senelik motorlu taşıt vergisi 2009 senesi için 196+196 (150cc 1000cc arası bandrol farkı yok)sınıflandırılmamış
    plaka takılırsa trafik sigortası ve muayne gerektiriyor buda yıllık 600 tl gibi bir gider demek servis hariç yani araba gibi

    Zevkli olduğu kadar maliyetli bana göre

    Plakasız almayı uygun buldum 8000tl olan fiyat 6500 e kadar düştü.yanlız fatura kesmemek kaydı ile fatura kesildikten 3 ay sonrada trafik tescil mecburiyeti varmış.Bayi faturayı 1 sene kadar kesmeyebilirim ama daha fazla stokta tutamam 1 sene sonra 1500 tl karşılıgı faturasını keserim dedi.Kafam karıştı 6500 öde plakasız faturasız atv al riskli değilmi. bandrolu 36 lira dedim o motorsiklet için geçerli kılıfına uydurursan sen öyle çıkarttırırsın ruhsatı ben yapamam dedi yine karıştım.yardım Lütfen.........




  • quote:

    Orijinalden alıntı: REMULO

    merhaba
    aranıza yeni katıldım atv konusu hakkındaki yazılanların tamamını okudum byte101 e konu hakkında yapmış olduğu açıklamalar için şahsım adına teşekkür ediyorum.Bende bir süredir Atv almak için niyetliyim.Şilede yazlıkta kullanmak amacı ile arkadaşın açıklamalarına tamamen katılıyorum bu yazıyı okumadan evvel kafamda netleştirdiğim Atv markası kymco oldu.Başlangıç olarak ise 150cc uygun gördüm.Şilede ışık ünv karşısında aleti arazi şartlarında test ettim.Fazla bir tecrübem olmamasına karşılık performans olarak beni tatmin etti açıkçası.
    Atv konusunda tecrübem olmadığında olanların tecrübelerini paylaşarak yol almak en uygunu idi ama bir çok kişi gerçekten konuya hakim olmadığından olayları saptırmış vaziyette.Henüz bir atv almadım Bayiye 2 kez gitmeme rağmen içinde birtakım şüpheler oluştu.

    kymco mxu 150cc o fiyatı 8000 ikinci ellerde 2006 ikinci elleride km sine göre 5000 6500 arasında (onroad)plaka takılabilir.
    senelik motorlu taşıt vergisi 2009 senesi için 196+196 (150cc 1000cc arası bandrol farkı yok)sınıflandırılmamış
    plaka takılırsa trafik sigortası ve muayne gerektiriyor buda yıllık 600 tl gibi bir gider demek servis hariç yani araba gibi

    Zevkli olduğu kadar maliyetli bana göre

    Plakasız almayı uygun buldum 8000tl olan fiyat 6500 e kadar düştü.yanlız fatura kesmemek kaydı ile fatura kesildikten 3 ay sonrada trafik tescil mecburiyeti varmış.Bayi faturayı 1 sene kadar kesmeyebilirim ama daha fazla stokta tutamam 1 sene sonra 1500 tl karşılıgı faturasını keserim dedi.Kafam karıştı 6500 öde plakasız faturasız atv al riskli değilmi. bandrolu 36 lira dedim o motorsiklet için geçerli kılıfına uydurursan sen öyle çıkarttırırsın ruhsatı ben yapamam dedi yine karıştım.yardım Lütfen.........

    Alıntıları Göster
    harika paylaşım ellerine sağlık ;)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jet0n

    harika paylaşım ellerine sağlık ;)

    Alıntıları Göster
    Faydalı olabildiysek ne mutlu..

    Remulo arkadaşım, malesef kitabına uydurma diye birşey yok.. yani aldıgın zaman yeni tarife ile senede iki kez 38TL lik miktarı ödemelisin. bunu takiben ilk 3 yılın bitiminde ilk muayenesini, ondan sonrada her iki yılda bir kez periyodik trafik muayenesini yaptırmalısın..tabi eğer plakalı ruhsatlı ve trafiğe yasal bi şekilde cıkmak istiyorum dersen..bu şekilde seni ne trafik polisi ne de maliye rahatsız edebilir. kaskını takar istersen Van'a gidersin..

    eğer off road olarak alacaksan 6300TL civarı bir rakamı öder (ki bayiden bayiye değişir) ve aynı gün arazide binmeye baslayabilirsin. burada eğer trafikte yakalanırsan. aracın bağlanır ve:
    1) Sıfırdan fatura kestirmek zorunda kalırsın ( ki o zamana kadar satıcı bayi stoktan düştüyse, malesef ATV ni unutursun) Fatura maliyetinin üzerinden KDV sini nakden ödersin
    2)Plaka başvurusunda bulunup sigorta yaptırırsın.
    3) Gecikme bedeli olarak satış fiyatı üzerinden yıllık %12 faizle birlikte ötv sini ödersin. Bu son işlemden sonra aracını götürüp muayene ettirirsin..(3 yılı doldurmasa bile)
    4)Plakasız trafiğe çıkmanın 1100TL kadar bir cezası var, onu ödersin.

    Sanırım kılıfına uydurursun lafı " ben karışmam sana malı satarım, eğer satışla birlikte bunları yaptırmazsan, plakası ve ruhsatıyla ilgili tüm sorumluluklar sana aittir" anlamına gelir. ve inanılmaz bir külfettir.
    Yerinde olsam temiz bir ikinci el alırım üstede 300 civarı bir alım satım bedeli öderim. ortalama 6500 TL ye başım ağrımadan binerim. senede 38TL + 38TL= 76TL vergi, ve 44TL civarı bir sigorta masrafı veririm. kafam rahat eder.
    Ben geçen sene ağustosta aldım. Hafta içi şehir içinde, pazar günleride arazide kullandım. 1 yılda en az 10 kere durdurdular. bi kere kask takmadığım için ceza keseceklerdi tanıdık çıktı orada hallettim. onun dışında da bi allahın kulu kılını kıpırdatamadı. çünkü dikkat çekiyor ve polis amcalar da tam olarak ON ROAD - OFF ROAD olayını çözememişler.. plaka ve ruhsatı görene kadar rahat etmiyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: opoyraz

    dostum birşey sormak istiyorum ..
    yaklaşık 1 aydır atv araştırıyorum..şilede hafta sonları binmek amacım.. en son apachi hs 150 modelinde
    karar kıldım.. z.burnunda yetkili satıcıya almak için gittiğimde alma yanarsın dedi. 3.700 e dandik atv
    aldığında seninle akrana oluruz gibisinde konuştu... tamam ne ka ekmek o ka köfte ama benim bi atv ye
    10.000 tl verecek bi bütcem ne yazıkki yok... ( bütcem olsada yazın hafta sonu keyfi için 10.000 bayılmak
    ne derece dooğru tartışılır )
    şu an kafamda kanuni nin 150 lik ofroad modeli var o da 3.600 civarı fiyatı var.. ama kafamda alırsam acaba
    başıma belada alırmıyım gibi bi his var.... sen ne dersin .. böyle bi bütçe ile kanuni doğru seçimmi olur sence..
    offroad istememin sebebi zaten dağda bayırda gezeceğim. yani karayoluyla bi işim olmuyacak..bide vergi ,
    muayene vs... falan uğraşmayayım diyorum
    teşekkürler..


    Apachi BS 150 modelini tavsiye ederim. Apachi HS 150 modeli de sorunsuz bayinin söylediklerinin aksine. Ama Apachi BS 150 emsallerine göre çok kaliteli bir motor. Ürünü bir incele istersen. İlgili linki veriyorum:http://www.apachi.com.tr/atvbs150.html




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Minik_cooper

    quote:

    Orijinalden alıntı: opoyraz

    dostum birşey sormak istiyorum ..
    yaklaşık 1 aydır atv araştırıyorum..şilede hafta sonları binmek amacım.. en son apachi hs 150 modelinde
    karar kıldım.. z.burnunda yetkili satıcıya almak için gittiğimde alma yanarsın dedi. 3.700 e dandik atv
    aldığında seninle akrana oluruz gibisinde konuştu... tamam ne ka ekmek o ka köfte ama benim bi atv ye
    10.000 tl verecek bi bütcem ne yazıkki yok... ( bütcem olsada yazın hafta sonu keyfi için 10.000 bayılmak
    ne derece dooğru tartışılır )
    şu an kafamda kanuni nin 150 lik ofroad modeli var o da 3.600 civarı fiyatı var.. ama kafamda alırsam acaba
    başıma belada alırmıyım gibi bi his var.... sen ne dersin .. böyle bi bütçe ile kanuni doğru seçimmi olur sence..
    offroad istememin sebebi zaten dağda bayırda gezeceğim. yani karayoluyla bi işim olmuyacak..bide vergi ,
    muayene vs... falan uğraşmayayım diyorum
    teşekkürler..


    Apachi BS 150 modelini tavsiye ederim. Apachi HS 150 modeli de sorunsuz bayinin söylediklerinin aksine. Ama Apachi BS 150 emsallerine göre çok kaliteli bir motor. Ürünü bir incele istersen. İlgili linki veriyorum:http://www.apachi.com.tr/atvbs150.html

    Alıntıları Göster
    byte 101 öncelikle yardımın için teşekkür ederim.

    Sorduğum 3 değişik bayide motorlu taşıtlar vergisinin 196+196 olduğunu söylediler.(150cc kymco)için
    bende 36+36 şeklinde ödeyenler olduğunu bildiğim için bu şekilde talep ettim bayilerden ama usulsüz bir iş yapmamızı istiyorsun bu scooter değilki bu şekilde vergilendirilsin diyorlar.

    Aslında bende plakalı almak istiyorum amirim memurum olmasın tabi.Ama yasal olmayan bir şeye bulaşmak istemiyorum.
    Bayiler bu şekilde ruhsat düzenlemiyorlar.Benim için bu sorun önemli çünkü bu aleti alıp satmayı düşünmüyorum.cc yükseltirsem bile eşim veya çocuklar kullanır bunu.Ama sadece haftasonu birkaç saat kullanmak için yüklü vergiler ödemek istemiyorum.Eğer bir yolunu bulup vergi olayını çözemezsem malesef vazgeçeceğim bu sevdadan.Üzülerek....

    Plakasız alırsam Parasını ödeyip satın aldığım aletin benim olduğunun ispatını vermeye çalışacağım.Keyifsiz bir durum.İnternette birkaç tane ikinci el buldum.Plakası 36+36 demişler hemde büyük puntolarla ama Kanuni düşündüğüm marka değil....

    Yardım Lütfen...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: REMULO

    byte 101 öncelikle yardımın için teşekkür ederim.

    Sorduğum 3 değişik bayide motorlu taşıtlar vergisinin 196+196 olduğunu söylediler.(150cc kymco)için
    bende 36+36 şeklinde ödeyenler olduğunu bildiğim için bu şekilde talep ettim bayilerden ama usulsüz bir iş yapmamızı istiyorsun bu scooter değilki bu şekilde vergilendirilsin diyorlar.

    Aslında bende plakalı almak istiyorum amirim memurum olmasın tabi.Ama yasal olmayan bir şeye bulaşmak istemiyorum.
    Bayiler bu şekilde ruhsat düzenlemiyorlar.Benim için bu sorun önemli çünkü bu aleti alıp satmayı düşünmüyorum.cc yükseltirsem bile eşim veya çocuklar kullanır bunu.Ama sadece haftasonu birkaç saat kullanmak için yüklü vergiler ödemek istemiyorum.Eğer bir yolunu bulup vergi olayını çözemezsem malesef vazgeçeceğim bu sevdadan.Üzülerek....

    Plakasız alırsam Parasını ödeyip satın aldığım aletin benim olduğunun ispatını vermeye çalışacağım.Keyifsiz bir durum.İnternette birkaç tane ikinci el buldum.Plakası 36+36 demişler hemde büyük puntolarla ama Kanuni düşündüğüm marka değil....

    Yardım Lütfen...

    Alıntıları Göster
    @remulo
    arkadaş 2.el için bahsediyor. bende 200cc 2006 model asya 200gy var onun vergisi 30 tl civarı. 0 cihazlarda vergi normal bu fiyata.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jet0n

    @remulo
    arkadaş 2.el için bahsediyor. bende 200cc 2006 model asya 200gy var onun vergisi 30 tl civarı. 0 cihazlarda vergi normal bu fiyata.

    Alıntıları Göster
    remulo.. kanunsuz bir talepte bulunmayacaksın ki? aslında en iyisi kafandaki soru işaretlerini kaldırmak için. ara kymco genel merkezi, inanılmaz derecede ilgililer.. anında cevabını alırsın.
    çünkü kendimden biliyorum.. ben bayiye gittim. atvyi beğendim, bedelini ödedim. ve hiçbir talepte bulunmadım, scooter yazın onu yazın buun yapın diye.. ATV ler A2 sınıfı ehliyetle kullanılırlar arkadaslar, bunun sebebi motorsiklet ve türevinden sayılmalarıdır. bu anlamda atvler için vergilendirme motorsiklet üzerinden yapılır. ancak tam uyumluluk belgeleri olmadığı halde sonradan emsal gösterme suretiyle trafige cıkma hakkı kazanan kanuni 150cc likler gibi atvler vergilendirme aşamasına gelince bunun bedelini ödemek zorunda kalmıslar..

    remulo sana şöyle sorayım..
    atv yi neden istediğin, ne amaçla kullanacağın konusunu çözdük sayılır. şimdi atv iiçin ayırdığın maksimum bütçeni söylermisin? sana bu şekilde yardımcı olmaya çalışalım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Byte101

    remulo.. kanunsuz bir talepte bulunmayacaksın ki? aslında en iyisi kafandaki soru işaretlerini kaldırmak için. ara kymco genel merkezi, inanılmaz derecede ilgililer.. anında cevabını alırsın.
    çünkü kendimden biliyorum.. ben bayiye gittim. atvyi beğendim, bedelini ödedim. ve hiçbir talepte bulunmadım, scooter yazın onu yazın buun yapın diye.. ATV ler A2 sınıfı ehliyetle kullanılırlar arkadaslar, bunun sebebi motorsiklet ve türevinden sayılmalarıdır. bu anlamda atvler için vergilendirme motorsiklet üzerinden yapılır. ancak tam uyumluluk belgeleri olmadığı halde sonradan emsal gösterme suretiyle trafige cıkma hakkı kazanan kanuni 150cc likler gibi atvler vergilendirme aşamasına gelince bunun bedelini ödemek zorunda kalmıslar..

    remulo sana şöyle sorayım..
    atv yi neden istediğin, ne amaçla kullanacağın konusunu çözdük sayılır. şimdi atv iiçin ayırdığın maksimum bütçeni söylermisin? sana bu şekilde yardımcı olmaya çalışalım.

    Alıntıları Göster
    Amacım maksat muhabbet olsun değildir.Benim gibi Atv işine merak salmış ama kafasında tereddüt oluşmuş tüm arkadaşlara karşılaşacakları sorunlar hakkında bilgi vermek ki..

    Okuduğum bazı forumlarda 1750 tl birikmiş motorlu taşıtlar vergisi borcunu öğrenen ve ne yapacağını bilemeyen arkadaşların varlığı.Herşey bir heves ama herkes araştırma zahmetinde bulunmadan heveslerinin kurbanı oluyor.Daha sonrada kara kara düşünüyor.

    byte101 arkadaşım.

    kymco resmi sitesinden ulaşabildiğim. ATV Satış sorumlusu Mustafa bey ile görüştüm.
    Kymco İstanbul bayisi İstanbul motor Ayhan bey ile görüştüm.

    150cc 1000cc arası ATV Motorlu taşıtlar vergisi 2009 senesi için 196+196 dır
    sıfır alınırsa ilk muayne 2 sene akabinde her yıl muayne mecburiyeti vardır.
    her yıl trafik sigortası mecbuiyeti vardır (Arkadaşların samimiyetinden şüphem yok ama konu muamma)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Byte101

    remulo.. kanunsuz bir talepte bulunmayacaksın ki? aslında en iyisi kafandaki soru işaretlerini kaldırmak için. ara kymco genel merkezi, inanılmaz derecede ilgililer.. anında cevabını alırsın.
    çünkü kendimden biliyorum.. ben bayiye gittim. atvyi beğendim, bedelini ödedim. ve hiçbir talepte bulunmadım, scooter yazın onu yazın buun yapın diye.. ATV ler A2 sınıfı ehliyetle kullanılırlar arkadaslar, bunun sebebi motorsiklet ve türevinden sayılmalarıdır. bu anlamda atvler için vergilendirme motorsiklet üzerinden yapılır. ancak tam uyumluluk belgeleri olmadığı halde sonradan emsal gösterme suretiyle trafige cıkma hakkı kazanan kanuni 150cc likler gibi atvler vergilendirme aşamasına gelince bunun bedelini ödemek zorunda kalmıslar..

    remulo sana şöyle sorayım..
    atv yi neden istediğin, ne amaçla kullanacağın konusunu çözdük sayılır. şimdi atv iiçin ayırdığın maksimum bütçeni söylermisin? sana bu şekilde yardımcı olmaya çalışalım.

    Alıntıları Göster
    kymco MXU 150CC sıfır (Plakalı 7500 Plakasız 6500)
    kymco MXU 300 CC ikinci el 2008 model (yaklaşık 8000 tl)
    polaris 200cc Sawtooth2007 model(6000 tl)

    Fiyat aralığım 6000-8000 tl arası Alternatiflerim bunlar.Neden KYmco diyenlere de şunu söyleyebilirim.

    ikinci elleri yok denecek kadar az ve fiyatları sıfıra göre biraz iskontolu.Ama iskontolar insanı sıfır almaya teşvik ediyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Byte101

    remulo.. kanunsuz bir talepte bulunmayacaksın ki? aslında en iyisi kafandaki soru işaretlerini kaldırmak için. ara kymco genel merkezi, inanılmaz derecede ilgililer.. anında cevabını alırsın.
    çünkü kendimden biliyorum.. ben bayiye gittim. atvyi beğendim, bedelini ödedim. ve hiçbir talepte bulunmadım, scooter yazın onu yazın buun yapın diye.. ATV ler A2 sınıfı ehliyetle kullanılırlar arkadaslar, bunun sebebi motorsiklet ve türevinden sayılmalarıdır. bu anlamda atvler için vergilendirme motorsiklet üzerinden yapılır. ancak tam uyumluluk belgeleri olmadığı halde sonradan emsal gösterme suretiyle trafige cıkma hakkı kazanan kanuni 150cc likler gibi atvler vergilendirme aşamasına gelince bunun bedelini ödemek zorunda kalmıslar..

    remulo sana şöyle sorayım..
    atv yi neden istediğin, ne amaçla kullanacağın konusunu çözdük sayılır. şimdi atv iiçin ayırdığın maksimum bütçeni söylermisin? sana bu şekilde yardımcı olmaya çalışalım.

    Alıntıları Göster
    çok sağol ya tam istediğim bilgiler hakkında durmışsun bi tane almayı düşünüyorum şundan:

     ATV Mevzusu Hakkında Yararlı Bilgiler(Ehliyet,Vergilendirme,Off/On Road..)


    çok şekil bişe ama fiyat pahalı biraz 10bin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozan güven

    çok sağol ya tam istediğim bilgiler hakkında durmışsun bi tane almayı düşünüyorum şundan:

     ATV Mevzusu Hakkında Yararlı Bilgiler(Ehliyet,Vergilendirme,Off/On Road..)


    çok şekil bişe ama fiyat pahalı biraz 10bin

    Alıntıları Göster
    İlgilenen tüm arkadaşlara teşekkür ederim. kymco mxu300 cc 2009 model bugün satın aldım.Kağıt üzerindeki veriler tatminkar olmasına rağmen test ettikten sonraki izlenimlerimi paylaşacağım.Belki uzaklarda birine bir faydası dokunur.

    byte 101 hakkını helal et yorumların için teşekkür ederim.(Motorlu taşıtlar vergisi 196+196)




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.