- x
    Bunlarla Giriş Yapın: Facebook Google+ Twitter DH Giriş:
    ?
  • Hatırla
  • Yeni Kayıt
Geçiş Hakkı Kimin?
36 Cevap7512 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar:
  Seçkin Yorumlar Linkli Mesajlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
5011 Mesaj
25 Temmuz 2009; 19:30:31 

Resimde görülen adada araçlar seyretmektedir. A ve B aracı C yönüne doğru yok almaktadır. Burada geçiş hakkı kimindir... A aracının diye biliyorum... Doğrumu

0


local://upfiles/66607/D6F1B36FD3A643989923FFF2C51986E6.jpg


Ekteki dosya (1)


< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Loading -- 25 Temmuz 2009; 19:31:04 >


_____________________________

Canon EOS 60D | Canon EF 50mm f/1,8 II | Tamron AF 70-300mm f/4.0-5.6 SP Di VC USD | Lowepro Nova 3 AW


165 Mesaj
25 Temmuz 2009; 19:46:01 

kavşaklarda öncelik düz gidenlerindir.
geçiş hakkı b dir.


_____________________________

biz de bilirdik sevgiliye karanfil almasını
ama lakin aç idik yedik karanfil parasını


 
5011 Mesaj
25 Temmuz 2009; 19:47:37 


quote:

Orijinalden alıntı: volyas

kavşaklarda öncelik düz gidenlerindir.
geçiş hakkı b dir.

Sağdan gelenin diye biliyorum ama


_____________________________

Canon EOS 60D | Canon EF 50mm f/1,8 II | Tamron AF 70-300mm f/4.0-5.6 SP Di VC USD | Lowepro Nova 3 AW


165 Mesaj
25 Temmuz 2009; 20:03:45 


quote:

Orijinalden alıntı: Loading



Sağdan gelenin diye biliyorum ama

gösterdiginiz dönel kavşak ise dönel kavşağa ilk kim girerse onundur.
ikinci olarak iki arac da düz gidecekse sağdakinin hakkıdır.üçüncüsü ise dönecekse düz gidene öncelik vardır.


_____________________________

biz de bilirdik sevgiliye karanfil almasını
ama lakin aç idik yedik karanfil parasını


523 Mesaj
28 Temmuz 2009; 2:55:51 

Türkiye şartlarında yol hakkı kafayı çıkaranındır


_____________________________



 
5011 Mesaj
28 Temmuz 2009; 22:11:25 


quote:

Orijinalden alıntı: fenerkolik12

Türkiye şartlarında yol hakkı kafayı çıkaranındır



_____________________________

Canon EOS 60D | Canon EF 50mm f/1,8 II | Tamron AF 70-300mm f/4.0-5.6 SP Di VC USD | Lowepro Nova 3 AW


8362 Mesaj
28 Temmuz 2009; 22:39:05 


quote:

Orijinalden alıntı: Loading







_____________________________



 
312 Mesaj
5 Ağustos 2009; 23:13:49 

Çizim eksik gibi geldi. Büyük dönel kavşaklar daha girintili çıkıntılı olur. Aracı yavaşlatmak gerekir. Ben de, kavşakta karşılaşan araçların birbirine yol vermesi gerekir diye düşünüyorum. Yani kavşakta olan önceliklidir.

Ama bu çizimdeki gibi bir durumda "sağdan gelene yol ver" kuralı geliyor aklıma...

O değil de, çok önce böyle büyük bir kavşakta iki araç birbirine "dokunmuş". Basitçe çözülebilecekken polis falan gelmiş. Oradan yaya olarak geçerken tartışmaya yaklaşıp dinledim. Polis diğer sürücüye sertçe sitem ediyordu, "E kardeşim, yol veriversen ne olur sanki yahu? Az bas frene geçsin tabakhaneye mi yetişiyorsun! Tööbe töbe..." şeklinde... :)


_____________________________

Renault 2008 Clio III 1.5dCi Authentique | Garmin Nüvi 200W | Dell Inspiron N5010 - i5 2.7GHz., 4GB., ATI HD5470, 500GB.


 
0 Mesaj
6 Aralık 2011; 9:31:49 

söz konusu kavşakta ışıklı işaret cihazı ve aksini gösterir bir trafik işaret levhası olmadığından, taşıt yolu kollarının bir birine eşit olduğu görüldüğünden söz konusu kavşak kontrolsüz bir kavşaktır.bu gibi kontrolsüz kavşaklarda motorsuz araçları kullananlar motorlu araçlara LTT ve iş makinaları bütün motorlu araçlara soldan akan trafik sagdan akan trafige ilk geçiş hakkını vermesi gerektiğinden ( A ) aracın geçih hakkına sahip olduğu görülmektedir. arkadaşların yorumlarında belirtiği sola dönen araçlar düz giden araçlara ilk geçiş hakkını vermelidir kuralı ise aynı taşıt yolu üzerinde bulunması durumunda geçerlidir,örnek ( B )aracın karşısında yani ( c ) yolunda bir aracın sola dönmesi durumunda bu kural geçerlidir.çapraz taşıt yolu kollarında bulunan araçlar taşıt yolu kollarının eşit olması durumunda ve yolun üstünlüğü olmadığı durumlarda her zaman sagdan akan trafiğe araçların cinsine göre ilk geçiş hakkı tanınır.


_____________________________



2159 Mesaj
6 Aralık 2011; 12:25:29 

Edit: Harfleri hatalı yazmışım, düzelttim.

- A'nın çıktığı yol tali yol ise, geçiş üstünlüğü B'nindir.

- 4 yol da eşitse, sağdan gelenin, yani A'nın geçiş üstünlüğü vardır.

- Ortada göbek varsa, yani dönel kavşaksa, kavşak içerisinde dönmeye başlamış olana yol verilir. Yani B aracı A aracı göbeğe gelmiş ve dönmeye başlamışsa A'ya yol verir. B aracı önce gelip göbeğe girip dönmeye başlamışsa, A aracı yol verir.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ormanci -- 7 Aralık 2011; 9:54:09 >


 
0 Mesaj
7 Aralık 2011; 8:41:08 

ormancı kardeşim yanılıyorsun,ben trafik zabıta amiriyim,trafik ve çevre bilgisi ögretmeniyim,trafik uzmanıyım,aynı zamanda motor ve araç tekniği ögretmeniyim.2918 sayılı karayolları trafik yönetmeliğinin 109 maddesi açık ve net bir şekilde ifade edilmektedir.birinci hata geçiş üstünlüğü degil geçiş hakkı veya geçiş önceliği denir,geçiş üstünlüğüne sahip araçlar ambulans,itfaiye genel zabıta,trafik zabıtası araçları için geçerlidir.ikinci hata taşıt yolu kolları eşitse her zaman sagdan akan trafige geçiş hakkı tanınır bu durumda ( B) aracı degil ( A ) aracı geçiş hakkına sahiptir.yani sürücü her zaman sagında bulunan araca ilk geçiş hakkını vermelidir.


_____________________________



2159 Mesaj
7 Aralık 2011; 9:52:13 

Harfleri karıştırmışım, özür dilerim

Peki ortada göbeğin bulunduğu durumda da mı sağdan gelene yol verilecek?
Avrupa vs. dahil olmak üzere bildiğim kadarıyla göbeğe girmiş ve dönüşe başlamış araca, yani "içerideki" araca yol veriliyor.
Bizde de böyle değil midir?

Biraz önce baktım, evet böyleymiş;
Bahsettiğiniz 109.maddenin içerisinde "b)Trafik zabıtası veya trafik işaret levhası veya ışıklı işaret cihazları bulunmayan kavşaklarda;
..........
6)Dönel kavşağa gelen sürücüler, dönel kavşak içindeki araçlara............
...........yol verilir"
deniyor.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ormanci -- 7 Aralık 2011; 9:54:27 >


 
0 Mesaj
7 Aralık 2011; 14:05:33 

merhaba... kavşaktaki durumu degerlendirdiğimizde kontrolsüz bir kavşak olduğundan soldaki sagdan akan trafige ilk geçiş hakkını vermelidir, şeklilde araçların durduğu pozisyona göre ( b )araç dönel kavşak adası içinde olmadığından dolayı sagdan akan trafige yani ( A ) araca ilk geçiş hakkını vermelidir. dönel kavşak adası içinde bulunan araçlar ilk geçiş hakkına sahiptir dogru,109 Maddenin ( c ) bendine göre işlem yapılır burda. (b ) aracı kavşaga girmeden ilk önce yayalara daha sonra sagında bulunan ( A ) araca yol vermelidir.dönel kavşak adası içinde olmuş olsaydı ilk geçiş hakkı ( B ) aracın olurdu, ancak olay kaza ile sonuçlanması durumunda dogrultu ve manevraları belirleyen kurallara bakılır, birde araçların çarpma şekli göz önünde bulundurulur.ülkemizde bu tarz kontrolsüz kavşak kalmadı gibi, ancak mücavir alan içinde belediyelerin hatası veya eksigi oldugundan caddelerde bu gibi sorunlarla karşılaşabiliriz.


_____________________________



1279 Mesaj
7 Aralık 2011; 19:38:44 

Ambulans polis vs olmadığı durumda

Kontrolsüz kavşaklarda geçiş hakkı

Kamyon, kamyonet, kasalı, özetle kaza anında minimum hasar alacak ve veya karşı tarafa çok daha büyük hasar verecek aracındır, akabinde kimin aracı daha hurdaysa geçiş hakkı ona aittir.

Defalarca test edilmiştir.

Ha kanun da yeri vardır, lakin denetimi yapılmayan kanun, sadece sınavlarda geçerlidir.


_____________________________

Ford Granada MK2 2.8 V6, Weber 38 DGAS
Lada Samara 1.5 S


 
0 Mesaj
12 Aralık 2011; 10:15:21 

delifişek merhaba, senin yorumun düz ve eğimsiz daralan yol kesimlerinde uygulanır, düz ve eğimsiz daralan bir yol kesiminde aksini gösterir bir işaret yoksa, her zaman büyük araç küçük araca yani motorsuz araçlar motorlu araçlara,otomobil-minibüs-kamyonet-otobüs-kamyon-arazi taşıtı-lastik tekerlekli traktör-iş makinaları kendilerinden bir öncekilere ilk geçiş hakkını vermelidir.tehlikeli egimli bir yol kesiminde ise inen araç sürücüleri cinsi ne olursa olsun çıkan araç sürücülerine ilk geçiş hakkını vermelidir.düz ve eğisiz daralan bir yol kesiminde karşıdan gelene yol ver ve önceliği olan yön levhası var sa bu levhaların anlamına göre hareket edilir.


_____________________________



11040 Mesaj
13 Aralık 2011; 10:17:49 

Kavşaklarda geçiş üstünlüğü ticari araç kullanıcılarının ve minibüs şoförlerinindir. Sıkıysa önce geçin.


_____________________________

Arabam yok ama 1.5 DCI Dacia Logan'ım var. Arabadan daha üstün.


 
4400 Mesaj
13 Aralık 2012; 22:07:15 

benim bildiğim kadarı ile eşit durumda yani kontrolsüz kavşaklarda dönen düz gidene yol vermek durumunda. bu sağdakine yol verilir iki araçda dönüyorsa ya da düz gidiyorsa geçerli.

yani geçiş hakkı b aracının.
bakınız 8 numaralı madde
http://www.corluehliyet.com/karayollari.php



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 13 Aralık 2012; 22:11:51 >


_____________________________



 
5663 Mesaj
13 Aralık 2012; 22:16:43 

İki yolda aynı geçiş üstünlüğüne sahipse yani iki yol da ana yol ise kavşağa giren araçlardan sag taraftaki her zaman geçiş üstünlüğüne sahiptir. Donüyor olması veya düz gitmesi geçiş üstünlüğünü değiştirmez. Ehliyet Sınavları'nda cok çıkan bir soru şeklidir. Ehliyeti aldıktan sonra kuralları unutmussunuz anlaşılan



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



3189 Mesaj
13 Aralık 2012; 23:21:13 

quote:

Orijinalden alıntı: kürsad

İki yolda aynı geçiş üstünlüğüne sahipse yani iki yol da ana yol ise kavşağa giren araçlardan sag taraftaki her zaman geçiş üstünlüğüne sahiptir. Donüyor olması veya düz gitmesi geçiş üstünlüğünü değiştirmez. Ehliyet Sınavları'nda cok çıkan bir soru şeklidir. Ehliyeti aldıktan sonra kuralları unutmussunuz anlaşılan

hocam soldan gelenin önceliği var sola bakmadan girilirse çarpışma olur
ayrıca kavşaktaki aracın önceliği var

Madde 109 - Kavşaklarda aşağıdaki kurallar uygulanır.
a) Kavşağa yaklaşan sürücüler, kavşaktaki şartlara uyacak şekilde yavaşlamak,dikkatli olmak, geçiş hakkı olan araçların önce geçmesine imkan vermek zorundadırlar.
b) Trafik zabıtası veya trafik işaret levhası veya ışıklı işaret cihazları bulunmayan kavşaklarda;
1) Bütün sürücüler geçiş üstünlüğüne sahip olan araçlara,
2) Bütün sürücüler doğru geçmekte olan tramvaylara,
3) Doğru geçen tramvay hattı bulunan karayoluna çıkan sürücüler, bu yoldan geçen araçlara,
4) Bölünmüş yola çıkan sürücüler bu yoldan gelen araçlara,
5) Tali yoldan ana yola çıkan sürücüler, ana yoldan gelen araçlara,
6) Dönel kavşağa gelen sürücüler, dönel kavşak içindeki araçlara,
7) Bir iz veya mülkten çıkan sürücüler, karayolundan gelen araçlara,
8) Dönüş yapan sürücüler, doğru geçmekte olan araçlara,
c) Kavşak kollarının trafik yoğunluğu bakımından farklı oldukları işaretlerle belirtilmemiş ise;
1) Motorsuz araç sürücüleri, motorlu araçlara,
2) Lastik tekerlekli traktör ile iş makinesi sürücüleri, diğer motorlu araçlara,
3) Motorlu araçlardan soldaki, sağdan gelen araca,
4) Dönüş yapan sürücüler, kurallara uygun olarak geçiş yapan yayalara,varsa bisiklet yolundaki bisikletlilere,
d) Kavşağa gelen sürücüler, kavşak giriş ve çıkışlarından kurallara uygun olarak karşıya geçen veya geçmek üzere olan yayalara,
geçiş hakkını vermek zorundadırlar.
e) Işıklı trafik işaretleri izin verse bile trafik akımı, kendisini kavşak içinde durmaya zorlayacak veya diğer doğrultudaki trafiğin geçişine engel olacak ise, sürücülerin kavşağa girmeleri yasaktır.
f) Görevli kişi veya ışıklı trafik işareti ile yönetilen kavşaklarda,sürücüler kavşağı en kısa zamanda geçmek zorundadırlar. Sürücülerin, gereksiz olarak yavaşlamaları, durmaları, araçtan inmeleri, yolcu indirmeleri ve bindirmeleri veya araçlarının motorlarını durdurmaları yasaktır.
g) Aksine bir trafik işareti olmadıkça, bütün kavşaklarda araçlar,ray üzerinde hareket eden taşıtlara geçiş hakkını vermek zorundadırlar.

Gelen Trafikle Karşılaşmada Geçiş Kolaylığı Sağlama :
Madde 106 - Araç sürücüleri;
a) İki yönlü trafiğin kullanıldığı yollarda; karşı yönden gelen araçların hareketini zorlaştıran bir durum varsa, geçişi kolaylaştırmak için yer ayırmak, aracını sağ kenara yanaştırmak, gerekli hallerde sağa yanaşıp durmak,
b) Fazla eğimli yollarda karşılaşma hallerinde; çıkan araç için geçiş güç veya mümkün değilse, güvenli geçişi sağlamak üzere, inen araçlar, varsa önceden sığınma cebine girmek, sığınma cebi yoksa sağ kenara yanaşıp durmak,çıkan araç için manevra imkanı bulunmadığının açıkça anlaşılması hallerin dede geri gitmek,
c) Taşıt yolunun dar olduğu yerlerde aksini gösteren bir trafik işareti yoksa;
1) Motorsuz araçları sürenler motorlu araçlara,
2) Otomobil, minibüs, kamyonet, otobüs, kamyon, arazi taşıtı, lastik tekerlekli traktör, iş makinelerini sürenler yazılış sırasına göre kendisinden öncekilere,
geçiş hakkı vermek suretiyle geçiş kolaylığı sağlamak zorundadırlar.
Sürücülerin eğimli bir yolda, motorun çalışmasını durdurup, vitesi boşa alarak araç sürmeleri yasaktır. İniş eğilimli yollar, çıkışta kullanılacak vitesle inilmelidir.

Geçiş Üstünlüğüne Sahip Araçlar :
Madde 141 - Geçiş üstünlüğüne sahip araçlar ile bunların sürülmesi hakkında uygulanacak esas, usul ve kurallar aşağıda gösterilmiştir.
a) Geçiş üstünlüğüne sahip araçlar;
1) Yaralı veya acil hastaların taşınması ve bunlara ilk ve acil yardımın yapılması için kullanılan cankurtaran ve özel amaçlı taşıtlarla, yaralı ve acil hasta taşıyan diğer araçlar,
2) İtfaiye araçları ile benzeri acil müdahale araçları,
3) Sanık veya suçluları takip eden veya genel güvenlik ve asayiş için olay yerine giden zabıta araçları,
4) Trafik güvenliğini koruma veya trafik kazasına el koyma amacıyla olay veya kaza yerine giden trafik hizmetlerine ait araçlar,
5) Yolun yapım ve bakımından sorumlu kuruluşa ait kar ve buz mücadelesi çalışmalarında görevli araçlar,
6) Sadece alarm sırasında olmak üzere sivil savunma hizmetlerine ait araçlar,
7) Hizmetin devamı süresince koruma araçları ile korunan araçlar,

b) Sürülmelerine ilişkin esas ve kurallar;
1) Bu araçlar, görev halinde iken geçiş üstünlüğü hakkına sahiptir.
Bu hak, halkın can ve mal güvenliğini tehlikeye sokmamak, ışıklı ve sesli uyarı işaretlerini bir arada vermek şartı ile kullanılır.
2) Bu araçlar, hizmetin yerine getirilmesini sağlamak amacına uygun olması şartıyla, Karayolları Trafik Kanunu ve bu Yönetmelikte gösterilen trafik kısıtlamalarına ve yasaklarına bağlı değildir.
3) Bu araçların biri birileri ile karşılaşmalarında; geçiş üstünlüğü ile kavşaklarda ilk geçiş hakkı, bu maddenin (a) bendinde belirtilen öncelik sırası esas alınarak kullanılır.
4) Bu araçların görev hali dışında geçiş üstünlüğü işaret ve hakkını kullanmaları yasaktır.
c) Geçiş üstünlüğü hakkının kullanılması esasları;
Özel amaçlı taşıtlardan cankurtaran ve itfaiye araçları ile emniyet ve asayiş hizmetlerinde kullanılan, boyama şekilleri ve ayırım işaretleriyle tanınan geçiş üstünlüğüne sahip oldukları açıkça belli olan araçlar dışındaki ayırım işareti bulunmayan ancak, geçiş üstünlüğüne sahip olan diğer araçlardan,
1) Geçiş üstünlüğü hakkını kullanması gereken güvenlik ve asayiş hizmetlerinde kullanılanlar gerektiğinde derhal söktürülüp takılabilen ışıklı ihbar işareti ve devamlı olarak da görülmeyen kısımlarda sesli ihbar işareti bulundurmak zorundadır.
2) Cankurtaran dışında, yaralı ve acil hasta taşıyan ve geçiş üstünlüğüne sahip oldukları ayırım işaretiyle belirlenmemiş olan araçlar geçiş üstünlüğü hakkını, gereksiz olmamak şartı ile kendilerine taşıt yolu üzerinde yer açılmasını sağlamak üzere yeterli şekilde ses cihazlarını ve ışıklı işaretlerini kullanarak, gerektiğinde el ve kol işareti yaparak, karayolunu kullananları uyarmak suretiyle kullanılır.Bu hakkı gereksiz yere kullananlar hakkında Karayolları Trafik Kanununa göre işlem yapılmakla birlikte Türk Ceza Kanunu hükümleri de uygulanır.
d) Geçiş üstünlüğü olan araçların uyarı işaretleri;
1) Işıklı uyarı işareti
Cankurtaran araçlarında, trafik ve genel zabıtaya ait araçlarda mavi-kırmızı veya mavi, Karayolları Genel Müdürlüğünün sadece trafik hizmetlerine tahsis edilen araçlarında mavi, itfaiye ve sivil savunma araçlarında kırmızı renk ve ışık veren ve normal hava şartlarında 150 metreden görülebilen,dönerli veya aralıklı yanıp sönen lambalı cihazlardır.
2) Sesli uyarı işareti
Araçların üzerinde veya görülmeyen kısımlarında bulunan canavar düdüğü,siren veya çan gibi en az 150 metreden duyulabilecek şekilde ses çıkaran cihazlardır.
Sesler, sivil savunma araçlarında devamlı aynı notadan, diğerlerinde değişik notaların seslendirilmesi şeklindedir.
3) Cankurtaran dışında, yaralı ve acil hasta taşıyan araçların bu amaçla kullanılacak ses ışık cihazları hakkında bu maddenin (c) bendinin ikinci alt bendi hükümleri uygulanır.

Geçiş Üstünlüğü Bulunan Araçların İşaretini Alan Araç Sürücülerinin Uyacağı Kurallar :
Madde 142 - Geçiş üstünlüğü bulunan bir aracın duyulur veya görünür bir işaretini alan ve araç sürücüleri bu araçların kolayca ilerlemelerini sağlamak için taşıt yolu üzerinde yer açmak, gerekiyorsa durmak ve bu araçlar tarafından tamamen geçilinceye kadar beklemek mecburiyetindedirler.
Bir kavşakta iken böyle bir işaret alan araç sürücüleri derhal kavşağı boşaltmak ve gerekiyorsa emniyetli bir mesafe uzaklaştıktan sonra geçişi engellemeyecek şekilde durmak ve geçiş üstünlüğüne haiz araçlar tamamen geçinceye kadar beklemek mecburiyetindedirler.
Gördükleri Hizmet Bakımından Özel Hükümler Uygulanacak Araçlar:
Madde 143 - Karayolu yapısı ile kentsel yapının yapım, onarım, bakım ve işletilmesi ve karayolunun temizlenmesi işlerinde kullanılan araçlar,kurtarıcı araçlar, ağırlık ve boyutları bakımından özel izinle karayoluna çıkan ve bunlara eskort luk eden araçlar hakkında aşağıda gösterilen hükümler uygulanır.
a) Bu araçların üstlerinde sarı renkli uyarı işareti bulunur. Bu işaret geçiş üstünlüğü hakkı vermez.
Sarı renkli ışıklı uyarı işareti sadece bu araçların kendilerini belli etmeleri, tehlikesizce sürülmeleri ve karayolunu kullananların uyarılması amacı ile kullanılır.
b) Bu araçların, kesin bir mecburiyet olmadıkça trafik akımının az olduğu yer, süre ve zamanları içinde çalıştırılmasına özen gösterilir.
Yayalar :
Madde 138 - Yayaların uyacakları kurallar aşağıda belirtilmiştir.
a) Yayalar taşıt yolu bitişiğinde veya yakınında yaya yolu, banket veya alan varsa buralardan yürümek, her iki tarafında banket bulunan ve kullanılabilir durumda olan yollarda kendi gidiş yönüne göre sol bankette yürümek zorundadırlar.Ancak;
1) Diğer yayalar için ciddi rahatsızlık ve tehlike verecek boyut veya biçimde eşya iten veya taşıyan kişiler, taşıt yolunun en sağ şeridinde mümkün olan en az kısmı işgal etmek, araçların ilerlemelerine engel olmamak,çarpmayı önleyici ve uyarıcı tedbirleri almak şartıyla taşıt yolu üzerinde yürüyebilirler.
2) Bir yetkili veya görevli yönetiminde düzenli şekilde yürüyen yaya kafileleri taşıt yolunun en sağ şeridinden fazla kısmını işgal etmemek,gece ve gündüz görüşün az olduğu hallerde imkan oranında tek sıra halinde yürümek, araçların hareketlerini engellememek ve güçleştirmemek, çarpmayı önleyici ve uyarıcı tedbirleri almak şartıyla taşıt yolu üzerinde yürüyebilirler.
3) Yayaların yürümesine ayrılmış kısımların kullanılmasının mümkün olmaması veya mevcut bulunmaması halinde, bisiklet yolu varsa bisiklet trafiğine engel olmak şartıyla taşıt yolu üzerinde yürüyebilirler.
4) Her iki tarafında yaya yolu ve banket bulunmayan veya kullanılır durumda olmayan iki yönlü yollarda yaya kafileleri taşıt yolunun sağ kenarında diğer yayalar gidişlerine göre taşıt yolunun sol kenarında yürümek zorundadırlar.

b) Karşıdan karşıya geçişler;
Taşıt yolunun karşı tarafına geçmek isteyen yayalar, taşıt yolunu yaya ve okul geçidiyle kavşak giriş ve çıkışlarından geçmek zorundadırlar.
1) Yaya ve okul geçitlerinin bulunduğu yerlerde yayalar için ışıklı işaret varsa bu işaretlere uymak,
2) Geçitte yayalar için ışıklı işaret yoksa ve geçit sadece taşıt trafiği ışıklı işareti veya yetkili kişi tarafından yönetiliyorsa, geçecekleri doğrultu açıldıktan sonra taşıt yoluna girmek,
3) Işıklı işaret veya yetkili kişilerin bulunmadığı geçitlerde veya kavşaklarda güvenlikleri açısından yaklaşan araçların uzaklık ve hızını göz önüne alarak uygun zamanda geçmek,zorundadırlar.
Ancak, 100 metre kadar mesafede yaya geçidi, okul geçidi veya kavşak bulunmayan yerlerde yayalar, taşıt trafiği için bir zorluk veya engel yaratmamak şartıyla ve yoldan gelen taşıtların uzaklık ve hızını kontrol ederek kendi güvenliklerini sağladıktan sonra en kısa doğrultuda ve en kısa zamanda taşıt yolunu geçebilirler.
Yollarda güvenli geçiş, önce sola sonra sağa bakılarak sakınca yoksa taşıt yoluna girmek, geçiş sırasında sola ve sağa bakılarak yürüyüşe devam etmek, taşıt yoluna girmeden güvenle duramayacak kadar yaklaşmış taşıtlar varsa ilk geçiş hakkını onlara verip geçişlerini beklemek suretiyle yapılır.
Yayalar için özel olarak yapılmış alt veya üst geçit, yaya köprüsü veya yaya tüneli gibi tesisler varsa yayalar buralardan yararlanmak zorundadırlar.
c) Yaya yolu bulunmayan yollarda yürümek zorunda kalan yayalar,araç sürücülerine karşı görünürlüklerini sağlamak, can güvenliklerini daha olumlu yönde artırmaları için alaca karanlık ve gece karanlığında üzerlerinde reflektif aksesuar bulundurmak, uyarıcı açık renk elbise giymek veya ışık taşımak gibi tedbirleri almak zorundadırlar.
d) Yaya yollarında, geçitlerde veya mecburi hallerde taşıt yolu üzerinde bulunan yayaların, trafiği engelleyecek, tehlikeye düşürecek davranışlarda bulunmaları, dikkatsiz hareket etmeleri, oynamaları veya bu yerleri saygısızca kullanmaları yasaktır.



_____________________________

SKODA SUPERB 2013 1.6 TDI DSG


1944 Mesaj
13 Aralık 2012; 23:24:26 

gecis hakkı b aracınındır.
b aracı dogrusal bir hareket ıcerisinde trafik akısını etkilemiyor
a aracı yon değiştiricek b aracının gecmesini beklemeli...
yanlış mı?


_____________________________

Gidip, Toros dağlarına bakınız, eğer orada bir tek Yörük çadırı görürseniz ve o çadırda bir duman tütüyorsa, şunu çok iyi biliniz ki bu Dünya'da hiç bir güç ve kuvvet asla bizi yenemez.


7899 Mesaj
13 Aralık 2012; 23:37:23 

Loading kardeşim:

Çizdiğin kavşak hayali mi yoksa yaşadığın yerde var olan bir kavşak mı?

1) Eğer hayali ise; o zaman hiç yorum yapmaya gerek yok. Niye mi? Cevabı 2. maddede...

2) Var olan gerçek bir kavşaksa, mutlaka kavşağa yakın noktalarda her yönden gelen yolların kenarında bir trafik uyarı levhası vardır:

anayol/taliyol, dur/dikkatli geç, yolver gibi... (kavşağı ışıksız kabul ediyoruz bu arada)


_____________________________

KEDÜDÜR O , KEDÜ KEDÜ



 
5663 Mesaj
13 Aralık 2012; 23:54:32 

 Eğer kesişen yolların birbirine üstünlüğü bulunmuyorsa her sürücü sağından gelen araca yol vermelidir.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



129 Mesaj
14 Aralık 2012; 0:28:48 

b aracının geçiş üstünlüğü vardır


_____________________________

Geç geldi desinler geçmiş olsun demesinler!..

Görünüş bir eşgaldir, önemli olan bedendeki kimliktir!..


1871 Mesaj
14 Aralık 2012; 10:34:21 

0


_____________________________

99 Mondeo Ghia 2.0 Hatcback Bordo


2528 Mesaj
17 Aralık 2012; 16:01:06 

Geçiş hakkı B'nindir ama Türkiyede hangisi önce atlarsa o geçer


_____________________________

Fake konular yakalanır,ağır dalga geçilir:)

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
17 Aralık 2012; 18:20:16 

geçiş hakkı b'nindir.


654 Mesaj
17 Aralık 2012; 19:48:05 

Eğer herhangi bir tabela vs yoksa (yani yollardaki geçiş hakkı eşitse) sağdan gelen araca yol verilir. Burada bence geçiş üstünlüğü A aracının. Ama tabi bu pekçok etkene bağlıdır. Buradaki yollardan hangisi ana caddeye çıkıyor vs. Eğer tüm şartlar eşitse A aracının geçiş önceliği vardır.


_____________________________

.


 
4400 Mesaj
17 Aralık 2012; 20:25:46 

quote:

Orijinalden alıntı: kürsad

İki yolda aynı geçiş üstünlüğüne sahipse yani iki yol da ana yol ise kavşağa giren araçlardan sag taraftaki her zaman geçiş üstünlüğüne sahiptir. Donüyor olması veya düz gitmesi geçiş üstünlüğünü değiştirmez. Ehliyet Sınavları'nda cok çıkan bir soru şeklidir. Ehliyeti aldıktan sonra kuralları unutmussunuz anlaşılan

iki araçta düz gidiyorsa evet ama biri dönüyorsa hayır. dönen düz gidene yol vermek durumunda. bakınız madde madde yazılmış.


_____________________________



284 Mesaj
17 Aralık 2012; 23:32:23 

quote:

Orijinalden alıntı: fenerkolik12

Türkiye şartlarında yol hakkı kafayı çıkaranındır



_____________________________



4600 Mesaj
18 Aralık 2012; 0:02:02 

quote:

Orijinalden alıntı: idemo

0


ancak bu kadar güzel anlatılabilirmiş


_____________________________



574 Mesaj
18 Aralık 2012; 1:10:34 

quote:

Orijinalden alıntı: trafikci

söz konusu kavşakta ışıklı işaret cihazı ve aksini gösterir bir trafik işaret levhası olmadığından, taşıt yolu kollarının bir birine eşit olduğu görüldüğünden söz konusu kavşak kontrolsüz bir kavşaktır.bu gibi kontrolsüz kavşaklarda motorsuz araçları kullananlar motorlu araçlara LTT ve iş makinaları bütün motorlu araçlara soldan akan trafik sagdan akan trafige ilk geçiş hakkını vermesi gerektiğinden ( A ) aracın geçih hakkına sahip olduğu görülmektedir. arkadaşların yorumlarında belirtiği sola dönen araçlar düz giden araçlara ilk geçiş hakkını vermelidir kuralı ise aynı taşıt yolu üzerinde bulunması durumunda geçerlidir,örnek ( B )aracın karşısında yani ( c ) yolunda bir aracın sola dönmesi durumunda bu kural geçerlidir.çapraz taşıt yolu kollarında bulunan araçlar taşıt yolu kollarının eşit olması durumunda ve yolun üstünlüğü olmadığı durumlarda her zaman sagdan akan trafiğe araçların cinsine göre ilk geçiş hakkı tanınır.

kavşakta ışıklı işaret cihazı ve aksini gösterir bir trafik işaret levhası olmadığından, her zaman sagdan akan trafiğe araçların cinsine göre ilk geçiş hakkı tanınır. unutan ve tam bilmeyenler bilgilerini tazelesin


_____________________________

SİYASİ GÖRÜŞÜM BAĞIMSIZ


1871 Mesaj
18 Aralık 2012; 10:18:44 

quote:

Orijinalden alıntı: ceycey11


ancak bu kadar güzel anlatılabilirmiş

Kimin kime yol vereceği, sinyalin nasıl yakılacağı çok güzel anlatılmış. Ama kimse bakmıyor.


_____________________________

99 Mondeo Ghia 2.0 Hatcback Bordo


5527 Mesaj
18 Aralık 2012; 10:36:09 

türkiyede geçiş hakkı bunrunu çıkaranındır. kaza olursa döven haklıdır. hasarı az olan özür diler. arkadan çarpmışsa "birşeyin yok alt tarafı tampon" denir ve devam edilir.
kaza durumunda yolu kapatmamak arkadan gelecek sürücülerden dayak yememeniz için etkili bir yöntemdir.


_____________________________

drrah diyorum başka birşey demiyorum.


 
784 Mesaj
18 Aralık 2012; 13:35:58 

çizim hatalı. B aracı düz gidecekmiş gibi görünüyor çizimde. ama orası bir döner kavşak ve gerçekte B aracı dümdüz gidemez. ama döner kavşak olmasaydı geçiş hakkı düz giden B aracının olacaktı.


_____________________________

LAGUNA III PRIVILAGE 1.5 dci


5527 Mesaj
18 Aralık 2012; 16:02:32 

şaka bir yana geçiş hakkı direk A aracınındır. soldaki araç sağdakine yol verir. dönerkavşak var , yolver tabelası yok ise bütün yollar eşit geçiş üstünlüğüne sahiptir. oyleyse sağdaki araç yani A geçecektir


_____________________________

drrah diyorum başka birşey demiyorum.


1942 Mesaj
18 Aralık 2012; 17:04:43 

göbeğe girdiğinde geçenleri bekliyeceksin sonra geçiceksin her zaman sağından gelene yol vericeksin bunlar altın kural


_____________________________



801 Mesaj
19 Aralık 2012; 4:14:53 



Burda hak kimin açıklayın bakalım ...


_____________________________

eşek bilmediği otu yerse başı ağrır

steam: silentpr1
Sayfa:   [1]
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.391