Şimdi Ara

TSI Motor Kullanıcılarına Motor Yağı konusunda yapılan araştırma......

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
6.955
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar....
    VW bölümünde yağ konusunda ciddi bir araştırma yaptık ve Doğuş servislerinde kullanılan motor yağının bizim araçlara tavsiye edilen motor yağı olmadığı sonucuna vardık... Konu TSI motorlu araçlar için önemli olduğu için burada da belirtme gereği hissettim.
    Link aşağıda..

    http://forum.donanimhaber.com/m_33025208/tm.htm



  • Çok enterasan.. Kendi tavsiye ettiklerini kendileri kullanmıyor..
  • Castrol, Türkiye'ye kullanım aralığı(range) daha geniş olan 0w-30 u getiriyor. Bu bir dezavantaj değildir. 0w-30, 5w-30'un koruma alanını da kapsar. Ayrıca 5w-30'a kıyasla daha soğuk havalarda, -40 C'ye kadar daha iyi koruma sağlar... Bunun sebebi ülkenin iklim şartları olabilir. Aşağıdaki tablodan kıyaslayın lütfen;

     TSI Motor Kullanıcılarına Motor Yağı konusunda yapılan araştırma......


    İlle de önerilen 5w-30 viskoziteyi kullanmak istiyorsanız mobil'in yağlarına bakabilirsiniz. Tam sentetik 5w-30 Türkiye'de mobil'de var.




  • Sevgili O.B.K.
    Verdiğim linki okudunuz mu bilmiyorum.. Ama 0W-30 yağlar TSI lar için optimum yağ değil ve bir takım arızalara neden oluyor. Ayrıca ince bir yağ olduğundan dolayı devamlı eksiliyor. İklim şartları konusunu Doğuştan konuştuğum kişide söyledi ama Almanyadan daha soğuk bir iklimimiz yok bizim. Onlar 5W kullanırken bizim 0W kullanmamız saçma geliyor insana.
    5W-30 yağ VW yetkili servislerde var.. Linkin içinde konu ile ilgili detaylı bilgi var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Muradovskiy -- 22 Temmuz 2009; 17:33:33 >
  • Opel servisleride kedi tavsiye ettikleri yağı kullanmıyor malesef.
    Buda blokların daha fazla aşınmasına neden oluyor.

    Bir benzin istasyonunda yağın kalitesini ölçen cihaza,daha 3.000 km kullanılan motor yağını koyduk ve sonuç olarak yağ ömrünü yitirmiş,aynı zamanda yağın büyük varillerden araca aktarıldığını anladık.

    Heralde mahkemeye versek yüklü bir tazminat alırız
  • Sıfır araba yetkili servis diyenlere selam olsun, Land Rover teknik kılavuzundan bakarak bütün sarf malzemelerini kendim alıp değiştiriyorum. Henüz bir zararını görmedğim gibi çok da büyük karını gördüm. 87.5TL'ye periyodik bakım yapıyorum.
  • ya bu tsi larda yada turbolu araçlarda illaki tam sentetik yağ mı kullanmak gerekiyor, yarı sentetik olmaz mı ??? ya da eskiden tam sentetik yağ varmıydı türkiyede ???
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muradovskiy

    Sevgili O.B.K.
    Verdiğim linki okudunuz mu bilmiyorum.. Ama 0W-30 yağlar TSI lar için optimum yağ değil ve bir takım arızalara neden oluyor. Ayrıca ince bir yağ olduğundan dolayı devamlı eksiliyor. İklim şartları konusunu Doğuştan konuştuğum kişide söyledi ama Almanyadan daha soğuk bir iklimimiz yok bizim. Onlar 5W kullanırken bizim 0W kullanmamız saçma geliyor insana.
    5W-30 yağ VW yetkili servislerde var.. Linkin içinde konu ile ilgili detaylı bilgi var.



    Yağın viskozite değeri incelik kalınlık göstermez. Yalnızca farklı sıcaklıklardaki yağlama performansını gösterir.

    Benim aracıma ford 10w-40 tavsiye ediyor. Ben genelde 0w-40 kullanıyorum. Bazen de 5w-30. 135 bin km deki aracımda kaydadeğer hiçbir eksilme de olmuyor. Kış (winter-w) değerinin "0" ile başlaması o yağın soğuk marş durumunda daha iyi koruma sağlayacağını gösterir. Motor normal ısısına geldiğinde 5w-30 ile 0w-30 arasında herhangi bir akışkanlık, viskozite farkı kalmaz. Üst sıcaklıklarda ise her iki viskozitede aynı üst değere sahip olduğu için korumada, akışkanlıkta fark yoktur. Normal ısıya gelene kadar ise w değeri düşük olan daha iyi koruma sağlar.

    Peki motor üreticisi neden farklı yağ öneriyor? Söylediğim gibi benim aracımda da 10w-40 öneriliyor. Bunun sebebi bu yağı üreticinin daha ucuza temin edebilmesidir. Sizin aracınızda da asgari alt sınır 5w-30 olarak belirlenmiş. Üretici sağlanması gereken minimum korumayı belirler. Üstünü sağlamak zarar değil fayda getirir.

    Üstelik aracın bir viskozitede eksiltip diğerinde eksiltmemesi eksiltmediği viskozitenin daha uygun olduğu anlamına gelmez. Aksine eksilttiği viskozitede daha iyi koruma sağlanmaktadır. Tsi'a 10w-40 koysanız muhtemelen hiç eksiltmeyecektir ama düzgün yağlamayacaktır da...




  • Sevgili O.B.K.
    Bilgi ve tecrübelerini zevkle okuyorum.
    Benim linkte verdiğim bilgileri bir daha okursan sevinirim. 5W-30 yağ 0W-30 yağdan daha pahalı serviste.
    Ayrıca 2. sayfanın altında bulunan ve Almanyadaki TSI larda görülmeyen ama sadece TR de görülen konumlandırıcı arızası ile ilgili yazımıda okursan sevinirim.
    Eğer VW firması 504 00 kodunu bu motorlar için tavsiye ediyorsa vardır bir bildiği ve ben onu kullanırım. Niçin farklı bir yağ kullanayım?.
    Ayrıca aracın yağ yakması kurum oluşumunu hızlandırmaz mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muradovskiy

    Sevgili O.B.K.
    Bilgi ve tecrübelerini zevkle okuyorum.
    Benim linkte verdiğim bilgileri bir daha okursan sevinirim. 5W-30 yağ 0W-30 yağdan daha pahalı serviste.
    Ayrıca 2. sayfanın altında bulunan ve Almanyadaki TSI larda görülmeyen ama sadece TR de görülen konumlandırıcı arızası ile ilgili yazımıda okursan sevinirim.
    Eğer VW firması 504 00 kodunu bu motorlar için tavsiye ediyorsa vardır bir bildiği ve ben onu kullanırım. Niçin farklı bir yağ kullanayım?.
    Ayrıca aracın yağ yakması kurum oluşumunu hızlandırmaz mı?


    Merhaba.

    Yağ konusu açılınca ilk akla gelen öncelik maksimum motor korumasıdır. Kurum oluşumunu önlemek de bir amaç olsa da yağ korumasından taviz verilerek kurum oluşumunu önlemek mantıksız olur. Kaldı ki birçok motorda, TSI'da dahil, karter havalandırması sayesinde yağ buharı kasten tekrar yanmaya sokulur.

    Bugün birçok üretici atmosferik motorlara 10w-40 yağ önerir. Peki bu 10w-40 yağın maksimum koruma sağladığını mı gösterir? Hayır. Optimum korumadır üreticinin önerdiği. TSI motorda imkan varsa, önerilen edge 5w-30 bulunabiliyorsa tabi ki kullanılabilir, kullanılmalıdır. Ben önerilen yağ yanlış demiyorum. Ancak 5w-30 ile 0w-30 arasında koruma, performans açısından bir fark oluşmaz.

    Bahsettiğiniz sorunlar yağ ile ilgili olsaydı aynı yağ tüm servislerde tüm TSI lara konulduğu için tüm motorlarda benzer sorunlar çıkardı...

    VW servisleri eğer 0w-30 yağ haricinde, örneğin 5w-30 edge kullanırsanız garanti dışı tutarım diyorsa buna değmez. Ancak eğer garantiyi sıkıntıya sokmadan önerilen 5w-30 u siz götürdüğünüzde kullanıyorlarsa onu kullanın.

    Kolay gelsin...




  • TSI motorlar piyasada bulunan diğer araçlardan farklı biraz. O sebeple atmosferik araçlarla kıyaslamak bana çok doğru gelmiyor işin açıkçası.
    Bir takım teknik veriler kağıt üzerinde 0W-30 daha iyi koruma yaptığını belirtsede sonuçta ben bir kullanıcı olarak memnun kalmadım. Aracımın benzin sarfiyatı bakım öncesine göre arttı. Bagajımda yağ eksilirmi diye 1 litrelik yedek bidonla dolaşmak ve her depoda yağ seviyesini kontrol etmek beni tedirgin ediyor. Her hafta egzoz uçlarımdan siyah siyah kurum temizlemek hoşuma gitmiyor.
    Bu arada Yunanistandan bir arkadaş var bu forumda. Oradaki yetkili servis 5W-30 yağ kullanmış.
    Yine bu forumdan bir arkadaş yağ lambası yanınca servise götürmek için çekici çağırmış. Bu yağ eksiltmesi bir çok arkadaşın başında bir dert...
    Tabii birde TSI motorlar da konumlandırıcı arızası konusu bu tartışmanın içine tuz biber ekiyor.. Almanyada, Amerikada ve Yunanistanda 5W-30 yağ kullanılırken ben sibiryada araç kullanmıyorum ki 0W-30 yağ kullanayım. 42 senelik hayatımda İstanbulda hatırladığım en düşük sıcaklık 2006 senesinin başında bir gece -9 C olmuştu. Kaldıki rusyada da araç kullandım. Oradaki 2.0 , 8V golf ümde 10W-40 yağ kullanılırdı. Aracımı 156000 km de sattım. Satarken 4 silindirde de ölçüm yapıldı. Sıkıştırma oranları hepsinde 10 çıktı..
    Dediğin gibi ya dışardan VW 504 00 kodu sağlayan yağı bulup götüreceğim ya da servisteki bu kodu sağlayan yağı kullanacağım. Bir daha asla 0W-30 yağ kullanmayı düşünmüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: OverDrıve

    Opel servisleride kedi tavsiye ettikleri yağı kullanmıyor malesef.
    Buda blokların daha fazla aşınmasına neden oluyor.

    Bir benzin istasyonunda yağın kalitesini ölçen cihaza,daha 3.000 km kullanılan motor yağını koyduk ve sonuç olarak yağ ömrünü yitirmiş,aynı zamanda yağın büyük varillerden araca aktarıldığını anladık.

    Heralde mahkemeye versek yüklü bir tazminat alırız

    opel yetkili serviste en son bakımı 3-4 ay önce yaptırdım shell marka yağ koydular
  • Şimdi ne kullanılıyor.
    0W30 mu?
    5W30 mu?
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.