FIAT GRUBU İLE İLGİLİ BUTUN SORUNLARIN CEVABI BURADA...
158 Cevap49636 Görüntüleme5 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: <<      [2]      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


 
8 Mesaj
1 Ekim 2009; 11:19:48 

Merhaba Kadir bey daha dün 2004 model Marea Liberty satın aldım. Kastamonu ya getirdim. Ancak dün farkettim ki devir bazen 2000 lere çıkıyor stop edip tekrar çalıştırıyorum tekrar normal e dönüyor bir süre sonra tekrar yükseliyor nedir bu sorunun kaynağı acaba, bana kelebek e bir sprey sıkılıyor düzeliyor dendi ? ama ben okuduklarıma göre Oksijen ( Lamda ) sensörü bu tür hatalara sebep olurmuş. İlginize şimdiden teşekkürler.


_____________________________



 
8 Mesaj
4 Ekim 2009; 22:20:50 

Merhabalar;
Yeni 2004 Marea Libery aldım ancak şöyle bir problemi var yardımcı olanalara şimdiden teşkkürler;
1- Devir saati çoğu zaman 800 de ancak bazen 1100 lere veya 1200 lere hatta 1300 lere kadar çıkıyor sonra tekrar 800 lere iniyor.
2- Araç boşta iken 5000 6000 7000 devirlere gelecek kadar gaza basıyorsunuz.. ancak devir çok uzun zaman da geri rolanti devrine düşüyor.
Motor belki 10 saniye sonra normal çalışma devrine geliyor. Tabii bu da aşırı benzin tüketimine sebep oluyor.
Servise götürdüm. Potansiyometre değişti olmadı tekrar değiştirdiler yine olmadı kelebeği komple değiştircez dediler ancak 500 tl imiş .. ama içimde garip bir his yine düzelmiyceğini söylüyor.
Daha önce başına böyle bir durum gelmiş ve çözmüş arkadaşım varsa yardımlarınızı bekliyorum... ÇOK TEŞEKKÜRLER..




_____________________________



429 Mesaj
11 Ekim 2009; 12:07:14 


quote:

Orijinalden alıntı: albea05

ustam iyi akşamlar

aracım albea mjet
1-triger kayışi kaç km de değişmeli değişim ücreti yaklaşık ne kadar
2-aracım kalkışlarda bazen silkeliyor neden olabilir?
3- aracım 1, ve 2, vitese bazen zor geçiyor.Sorun ne olabilir?
4- EGR ne işe yarar aracın çekişine etki eder mi,temizlenmesi gerekir mi ?

yardımların için şimdiden teşekkür


1.3 MJ motorlarda fabrikanın yeni tamimine göre triger zincirinin 120000 km de bir değişmesi daha uygun görülmüştür.


_____________________________



 
8 Mesaj
14 Ekim 2009; 1:07:54 

öncelikle böyle bir konu açarak fiat araç sahiplerine yardımcı olan kdrozturk ustama teşekkür ederim.
benim 2006 model albea 1,2 16V (LPG'li) 70.000 km aracım var.
aracı alalı yaklaşık 2 ay oluyor. aracı alırken izmir 6. sanayide bir arkadaşın tanıdığı ustaya gösterdik araçta hafif bir titreme olduğunu buji ve buji kablolarını değiştirince sorunun düzeleceğini söyledi ve bende aracı satın aldım. öncelikle buji ve buji kablolarını değiştirdim ama araçta yine sorun vardı balıkesirde yetkili servise götürdüm oradada lambda sensörlerinin arızalı olduğunu söylediler onlarıda değiştirdim.
ancak en son yakıt tüketimi fazla olduğu için (lpg ile şehir içi 20-22 kr) gaz ayarı yaptırmaya götürdüğüm usta motorda tekleme olduğunu ve serviste inceletmemi tavsiye etti.
bunun üzerine izmirdeki yetkili servise (poyraz oto) götürdüm ve motorda tekleme olduğunu söyledim ve aracı bıraktım. servistekilerde tlf ile sorunun buji kablolarından kaynaklandığını (benim taktırdığım kabloları yan sanayi imiş) söylediler bende sorun çözülecekse değiştirin dedim. daha sonra tekrar tlf edip sorunun buji kablolarından kaynaklanmadığını üst silindir kapağının 3 ve 4. gözlerinde kaçırdığını, silindir kapağının sökülüp tornacıda ayarlanması gerektiğini söylediler. aracı almaya gittiğimde yaklaşık 1000 tl masraf çıkabileceğini söylediler. (fiyata triger kayış seti değişimide dahil)
*sizce arıza tespiti doğrumudur başka bir sebepten kaynaklanabilirmi
*dışarda yaptırsam ne kadar tutar (sonuçta serviste torna işlemi için kapağı dışarı gönderecek)
*triger setinin kesinlikle değişimi şartmı
*bu şekilde araca binmenin zararı (aşırı yakıt tüketimi hariç) olurmu. (ne kadar süre idare eder)
konu hakkında yorum ve görüşleriniz bekliyorum.
şimdiden teşekkürler.
herkese selamlar...


_____________________________



 
85 Mesaj
14 Ekim 2009; 10:09:33 

Hocam böyle bir konu açarak Fiat sahiplerine yardımcı olduğunuz için Teşekkür ederim .

Gelellim soruna (Gerçi ilk mesajınızda mekanik ustasıyım diye belirtmişsiniz ama)
2003 model 1.6 excl maream var Genel olarak arabadan çok memnunum
Fakat Marş motorundan bayramın 1.günü çalıştırma sırasında değişik bir ses gelmeye başladı Neyse bayram dönüşü elektirikçi motoru söktü kömürleri değiştirdiğini gerekli işlemleri yaptığını söyleyip aracı teslim etti
Araç 3-4 gün sornsuz çalıştı.Aynı arızayı tekrar yaptı.Elektirikçiye tekrar bıraktım Bu sefer marş motorunun içinde bir parçanı yerinden çıktığını onu yerine yerleştirdiğini söyledi.Araç yine 2-3 gün sorunsuz çalıştı.Dünden beride kontak anahtarını ilk çevirdiğimde marş motoru tık deyip kalıyor kontağı kapatıp anahtarı 2.kez çevirdiğimde hiç sorunsuz çalışıyor. Sizin konunuz değil ama arıza ne olabilir marş otomatiğimi acaba yada marş motoru nu komple değiştirmek mi lazım Marş motoru tahmini ne kadardır Marea için. Cevaplarınız için şimdiden sonsuz teşekkürler



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi korell -- 14 Ekim 2009; 13:02:37 >


_____________________________



429 Mesaj
14 Ekim 2009; 23:17:45 


quote:

Orijinalden alıntı: astekin10

öncelikle böyle bir konu açarak fiat araç sahiplerine yardımcı olan kdrozturk ustama teşekkür ederim.
benim 2006 model albea 1,2 16V (LPG'li) 70.000 km aracım var.
aracı alalı yaklaşık 2 ay oluyor. aracı alırken izmir 6. sanayide bir arkadaşın tanıdığı ustaya gösterdik araçta hafif bir titreme olduğunu buji ve buji kablolarını değiştirince sorunun düzeleceğini söyledi ve bende aracı satın aldım. öncelikle buji ve buji kablolarını değiştirdim ama araçta yine sorun vardı balıkesirde yetkili servise götürdüm oradada lambda sensörlerinin arızalı olduğunu söylediler onlarıda değiştirdim.
ancak en son yakıt tüketimi fazla olduğu için (lpg ile şehir içi 20-22 kr) gaz ayarı yaptırmaya götürdüğüm usta motorda tekleme olduğunu ve serviste inceletmemi tavsiye etti.
bunun üzerine izmirdeki yetkili servise (poyraz oto) götürdüm ve motorda tekleme olduğunu söyledim ve aracı bıraktım. servistekilerde tlf ile sorunun buji kablolarından kaynaklandığını (benim taktırdığım kabloları yan sanayi imiş) söylediler bende sorun çözülecekse değiştirin dedim. daha sonra tekrar tlf edip sorunun buji kablolarından kaynaklanmadığını üst silindir kapağının 3 ve 4. gözlerinde kaçırdığını, silindir kapağının sökülüp tornacıda ayarlanması gerektiğini söylediler. aracı almaya gittiğimde yaklaşık 1000 tl masraf çıkabileceğini söylediler. (fiyata triger kayış seti değişimide dahil)
*sizce arıza tespiti doğrumudur başka bir sebepten kaynaklanabilirmi
*dışarda yaptırsam ne kadar tutar (sonuçta serviste torna işlemi için kapağı dışarı gönderecek)
*triger setinin kesinlikle değişimi şartmı
*bu şekilde araca binmenin zararı (aşırı yakıt tüketimi hariç) olurmu. (ne kadar süre idare eder)
konu hakkında yorum ve görüşleriniz bekliyorum.
şimdiden teşekkürler.
herkese selamlar...



eğer işinin ehli bir servis bulursanız 200-300 tl daha ucuza kapatabilirsiniz.
benzeri bir hata bizim servise de gelmişti,görmeden kesin ve net bir cevap vermemekle birlikte,silindir üst kapağından kaynaklandığını düşünüyorum.
hiç değişmemişse,60000 de değişmeli triger.
bu şekilde araca binmeniz giderek başka parçalarında arızalanmasına sebebiyet verebilir,yaptırın rahat rahat binin.


_____________________________



429 Mesaj
15 Ekim 2009; 16:03:27 


quote:

Orijinalden alıntı: M42

Öncelikle böyle bir konu açıp bizlere yardımcı olduğunuz için çok teşekkürler. İnternette çok aramama rağmen bulamadığım bir sorunun cevabını verebilirseniz çok makbule geçecek. Fiat Scudo 1.6 multijet 90hp motorun yağ kapasitesinin kaç litre olduğunu yazabilirmisiniz?


6.2 lt.


_____________________________



 
1 Mesaj
15 Ekim 2009; 20:09:14 

mrb.kadır usta. ben marea extreule ust versıyon 2003 model bır arac dusunuyom.arac 62000km de brc marka lpg var.aracı tavsıye edermısınız perfonması ve yol tutusu nasıl acaba.bırde sag on camurluk ve tampon degısmıs bunların bır sorunu olurmu.aracı tavsıye edıyomusunuz.13750 tl ıstıyo dıyatı nasıl uygunmu pahalımı acaba.trıger ve agır bakımları kac km yapılır ustam.ve yaklasık malıyetı ne kadardır sımdıden tsk ler



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dogancan123 -- 15 Ekim 2009; 20:15:16 >


_____________________________



429 Mesaj
15 Ekim 2009; 22:10:11 


quote:

Orijinalden alıntı: lacinalper

arkadaslar merhaba,

otomobil konusu ile ilgili benzer alt forumlar gorunce sitede, sorumun cevabini bilen ve bilhassa fiat idea sahiplerini yakalamak adina oratk bir alan bulamadigimdan birkac yerde sorumu sormak isterim

2006 fiat idea 1.3 multijet (dizel) active aracim su an itibariyle 32000km dedir. 4yasini dolduran aracimin garanti suresi bittiginden dolayi bakimini ve eksiklerini bizzat takip etmeye calismaktayim. aracimin kullanim kitapciginda ve hicbir internet sitesinde bulamadigim yakıt filtresinin yerini ve hidrolik direksiyon yagi haznesini neresinde bulabilirim? fiat grande puntolarin ve chevrolet lacettilerin kitapciginda acikca belirtilerek cam suyu haznesi yaninda hidrolik direksiyon yagi haznesi ve gene kaputun altinda yakit filtresi gosterilmis. aracimda kendi arayisimla fazla kurcalamadan hava filtresi ve polen filtresini sokup temizleyebildim ama yakıt filtresi ve direksiyon yagi konusunda yardiminizi rica etmekteyim. ekteki resimde fiat ide multijetin tamamini gostermese de arabam.comsitesinden alinmis motor kisminin resmi vardir. yakıt filtesi degisimi,ideanin yag filtesi degisimi kadar kolay mıdır? yaf filtresi degisimi somun ve alyan vidalari sokmek disinda zorluk gerektirmiyor cunku.

aracimda uzerinde 51760193 50ah 300A yazan fiamm markali italyan mali bir aku hizmet etmektedir. sarj sorunu olustumamis olan akum 4 yildir gorevini yerini getiriyor. aracta orijinal muzik sitemi disinda aksesuar yoktur. pek muzik de dinlenmez zaten. babam kullandigi onceki araclarinda 3senede bir aku degismisken bu akuyle gelmis oldugumuz 4yilda her an sıkıntıya dusurecek kuskusundayim ama fiat tarafindan fiamm firmasina uretilen bu aku cok kaliteli ve pahali bir aku olarak belirilmekte. fiamm markali akulerin 10yil omru oldugu yazilmakta ama fiat idea veya fiat aracinda bu akuyu kullanana rakadaslarin onerisine ihtiyacım var.

diger husus da disaridan paslanma curume belirtisi olmayan egsoz. karter koruma veya arac altini koruyucu bir kaplama yoktur. gene babam onceki araclarin 2 yil kadar egsozun dayandigini belirtmekte. bu egsozun omru ne olabilir? mayıs ayında egsoz pulunu 2yil gecerli olmak uzere sorunsuzca aldık. nisanayında da 2yıl gecerli arac muayenesinde sorunsuzca gecirdik tuv de. egsozun servis de orijinaliyle degismesinin gerektigini soyluyor babam. disarida kaliteli yapilamaz mi? kaynakla tutturmaktan ibaret degil mi iscilik?

ilginize tesekkkur eder, fiat idea kullanicilari ile tecrube paylasimi yapmak isterim.


0



Sevgili dostum,idealarda bildiğim kadarıyla elektrikli direksiyon ünitesi bulunmakta ve bundan dolayı hidrolik direksiyo yağı haznesi bulunmamaktadır.
Yakıt filtresi multijet motorun üst hava ünitesini çıkarınce göreceksiniz.Yağ filtresi kadar kolay değildir,ama çok da zor bi iş değildir.
akü belli olmaz benim kendi aracım 9 senede 2 defa değiştirdim,(180000 km yol),bir arkadaşımda aynı araç var aynı ay alınmış,o 67000 kilometrede geçen ay yolda kaldı öyle değiştirdi.Yani akü ömrü kullanım şekline bağlı olarak değişebilir.
yine kendi aracımdan örnek vericem,aracn üzerinde gelen egsoz 4 sene kullandık,daha sonra 2 senede bir değiştrdk.Deniz kenarı bir şehirde yaşadığımızdan egsozun ömrü daha kısa oluyor,
Arabayı kaldırın bakın eğer çok delik çok çatlak yoksa kullanmaya devam edin.Orjinal servis olması şart değil ama ideaya tam uyumlu bir egsoz taktırmalısınız.


_____________________________



429 Mesaj
15 Ekim 2009; 22:21:36 

quote:

Orijinalden alıntı: engingulcan

üstadlar selamlar,

bir kaç sorum da benim olacak, şimdi benim de albea 1.3 mjet dyn. aracım var, aracımdan gayet memnunum ancak bazı ufak tefek hususlara da dikkat etmek gerektiğini düşünüyorum,

öncelikle debriyaja basarken son noktaya gelmeden ayakla hissedilen bir kıtırtı oluşuyor, bir titreşim gibi bunun sebebi nedir, herhangi bir zorlanma veya sertleşme yok,

motor üst kısmında hava filtresininde bulunduğu siyah plastik kısmın ön tarafında bulunan 2 adet vida girişi gibi yerin sağ tarafındakinden elektrik bandı vardı ve ben bandı biraz çektim, sonra bandın orayı sabitlemesi için takıldığını fark ettim, sanki orada bulunan vida gibi parçanın etrafına sarılarak sıkıştırılmak istenmiş, ayrıca bu olaydan sonra plastik kısmın öncekinden daha fazla titrediğini düşünüyorum, bu titreşimin motora veya hortumlara, kablolara bir zararı var mıdır,

yine 40.000 bakımı yaklaştığı için soruyorum, 20.000 bakımında ön balatalarımı "kontrol edin değiştirilmesi gerekiyorsa değiştirin" dediğim halde değiştirmişlerdi, ancak eski balatalar diye bana verilen balataların üzerinde yaklaşık 5-6mm kalınlık var, bu durum normal midir, frende bir eksiklik boşalma vs. hissetmiyorum, yine de balataların değişmesi gerekir mi,

biraz uzun oldu ancak servisle sorun yaşamamak için bunları soruyorum,

saygılarımla.


baskı balatanın rulmanından kaynaklanabilir veya debriyaj hidroliğinin eksikliğinden ama görmeden bişey söylemek yanlış olur.
bir zararı olmaz ancak bir daha ki sefere daha dikkatli olursunuz.
bu kullanıma bağlı olarak değişebilir ama fiat araçların balataları 20000 kmde bir değişmesi sağlıklı ve güvenli olur.Servislerde genelde opar marka balata takılıyor dışarda aynısını bulabilirseniz daha uygun fiyata taktırabilirsiniz.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi flyingraper -- 15 Ekim 2009; 22:22:14 >


_____________________________



 
313 Mesaj
16 Ekim 2009; 13:21:44 

yardımlarınız için teşekkür ederim öncelikle

ben 2008 1.9 mj doblo sahibiyim.müzik dinlemeyi çok seven bir insan olarak doblonun müzik sisteminin ses kalitesi ve yüksek seslerdeki bozukluğundan kurtulmak istiyorum.bunun için sadece teyp mi değişmeli yoksa hoparlörleri sony poiner gibi kaliteli markalarla değiştirsem iyi olurmu?.yada ikisi birdenmi?.sizin öneriniz nedir.(ayrıca serviste bu konuyu konuştuğumda garanti kapsamından çıkacağını söylediler,doğruluk derecesi nedir.?serviste değiştirmeyi önerdiğim halde.

müzikleri bangır bangır millete dinletmek için değil kendim kaliteli bir müzik için istiyorum.aşırı sistemlere gerek yok.

şimdiden çok teşekküler


_____________________________



984 Mesaj
18 Ekim 2009; 10:00:45 

Günaydın.
2006multijet dyn. Albea sahibiyim. İst'dayım.
55k km.deki aracımda çözemediğim-çözemedikleri:

Ön sol tekerlek / veya düzen artık onu bilemiyorum. Ancak sol taraftan işte...
Yalnız amortisör boyunun uzadığı zaman...
Yani birşeyin üzerinden geçerken değil
Şehiriçi hızlarında bile
Cam kapalıysa içeriden duyulmuyor, duymak için camı açmak lazım
Tarif zor ancak şöyle " lak" diye keskin bir ses çıkıyor. metal sesi.

Yıllardır ticaretimiz olan ustam temiz deyince beraber onun ustam dediği
bir ağabeyimize gittik. Temiz dedi.

Öylede kaldı. Bir fikir bir akıl verebilirmisiniz?

Beni çooookkk üzüyor aslında. Ancak belli etmiyorum.


_____________________________

oxray'dan park sensörü montajı+Piyasa Müziğinden Nefret Ediyorum




429 Mesaj
18 Ekim 2009; 10:14:28 


quote:

Orijinalden alıntı: zeiffer

Günaydın.
2006multijet dyn. Albea sahibiyim. İst'dayım.
55k km.deki aracımda çözemediğim-çözemedikleri:

Ön sol tekerlek / veya düzen artık onu bilemiyorum. Ancak sol taraftan işte...
Yalnız amortisör boyunun uzadığı zaman...
Yani birşeyin üzerinden geçerken değil
Şehiriçi hızlarında bile
Cam kapalıysa içeriden duyulmuyor, duymak için camı açmak lazım
Tarif zor ancak şöyle " lak" diye keskin bir ses çıkıyor. metal sesi.

Yıllardır ticaretimiz olan ustam temiz deyince beraber onun ustam dediği
bir ağabeyimize gittik. Temiz dedi.

Öylede kaldı. Bir fikir bir akıl verebilirmisiniz?

Beni çooookkk üzüyor aslında. Ancak belli etmiyorum.


Çok net bir teşhis olmamakla birlikte benzer bir şikayet gelmişti şöyle ki,
araçta normal kasislerde çukurlarda birşey yok,birsürü usta görmüş arabayı bişey yok demiş,ben test ederken de ilk başta alamadım sesi sonradan bir kasise çok hızlı girdim arka amortisörler tamamen en uzun halini alıp,tekrar en kısa halini almak üzereyken lak diye bir ses geldi.
Amortisör takozunun orada bir burç olacak o boşa düşüp tekrar sıkışınca oluyor diye tahmin ettim, değişmesiyle sorunu halletmiştik.
Ama tekrar söylüyorum aynı sorun olmayabilir sadece benim karşılaştığım şikayetle benzediği için söyledim,yerinde görmeden bişey söylemek çok doğru olmaz.


_____________________________



984 Mesaj
18 Ekim 2009; 10:19:55 

Ben çok iyi anlarımya amortisörden-burçtan
Ondan soruyorum;

Ön amortisörde de bu bahsettiğiniz parçalar var değil mi?
Baktırayım.
Belki onlar o an düşünmemişlerdir.

Gerçi amortisöre baktılar.

Arka amortisör ile ön aynımıdır. Bağlantısı falan bile?
Şaka yapmıyorum. Anlamam valla...



_____________________________

oxray'dan park sensörü montajı+Piyasa Müziğinden Nefret Ediyorum




429 Mesaj
18 Ekim 2009; 11:09:20 

Dediğim gibi görmeden bişey söylemek çok sağlıklı olmaz ama sizin olayın çok benzerinde bu şekilde bir çözüm bulmuştuk siz yinede ustanıza bir sorun.


_____________________________



 
313 Mesaj
19 Ekim 2009; 9:35:33 


quote:

Orijinalden alıntı: ertandogann

yardımlarınız için teşekkür ederim öncelikle

ben 2008 1.9 mj doblo sahibiyim.müzik dinlemeyi çok seven bir insan olarak doblonun müzik sisteminin ses kalitesi ve yüksek seslerdeki bozukluğundan kurtulmak istiyorum.bunun için sadece teyp mi değişmeli yoksa hoparlörleri sony poiner gibi kaliteli markalarla değiştirsem iyi olurmu?.yada ikisi birdenmi?.sizin öneriniz nedir.(ayrıca serviste bu konuyu konuştuğumda garanti kapsamından çıkacağını söylediler,doğruluk derecesi nedir.?serviste değiştirmeyi önerdiğim halde.

müzikleri bangır bangır millete dinletmek için değil kendim kaliteli bir müzik için istiyorum.aşırı sistemlere gerek yok.

şimdiden çok teşekküler



_____________________________



429 Mesaj
19 Ekim 2009; 15:06:28 

Bazı araçlarda fazla elektriksel güç gerektiren abartılmış ses sistemleri,hatalı montajla birleşince aracın elektronik ve elektrik sistemini etkileyebiliyor bu yüzden garanti dışı kalacağını söylemişlerdir.
Benim çalıştığım fiat servisine gelen araçların hiçbirinde teyp veya hoparlör takılı diye garantidışı kaldığını görmedim.

Müzik sistemleri hakkında benden çok daha bilgili ve ilgili olan arkadaşlar vardır onlara sorabilirsiniz ama benim kendi görüşüm,4 tane pioneer/sony hoparlör alın,bide eq ayarı yapılabilen güzel bir teyp alın gayet keyifli müzik dinlersiniz.


_____________________________



 
344 Mesaj
19 Ekim 2009; 15:58:15 


[/quote]

Sevgili dostum,idealarda bildiğim kadarıyla elektrikli direksiyon ünitesi bulunmakta ve bundan dolayı hidrolik direksiyo yağı haznesi bulunmamaktadır.
Yakıt filtresi multijet motorun üst hava ünitesini çıkarınce göreceksiniz.Yağ filtresi kadar kolay değildir,ama çok da zor bi iş değildir.
akü belli olmaz benim kendi aracım 9 senede 2 defa değiştirdim,(180000 km yol),bir arkadaşımda aynı araç var aynı ay alınmış,o 67000 kilometrede geçen ay yolda kaldı öyle değiştirdi.Yani akü ömrü kullanım şekline bağlı olarak değişebilir.
yine kendi aracımdan örnek vericem,aracn üzerinde gelen egsoz 4 sene kullandık,daha sonra 2 senede bir değiştrdk.Deniz kenarı bir şehirde yaşadığımızdan egsozun ömrü daha kısa oluyor,
Arabayı kaldırın bakın eğer çok delik çok çatlak yoksa kullanmaya devam edin.Orjinal servis olması şart değil ama ideaya tam uyumlu bir egsoz taktırmalısınız.

[/quote]

ilginize tesekkurler. dediginiz gibi fiat idea da elektrik destekli hidrolik direksiyon bulunmakta. bu elektrik destegi de grande puntolarda da oldugu gibi city dugmesi ile acilip kapatilmakta. bu elektrik destegi sadece hiza duyarli yumusamasini saglamakta. direksiyonun gevseyip serlesmesini de hidrolik yagi ile gerceklestirmekte. bakim katalogunda 2senede bir hidrolik yagi degismi yazmakta. ama 4 senedir degismesi 2 bakimda da. eksilme olursa tamamlamak yeterli denmekte. grande puntolarin kitapciginda ve kaputu acinca, dacia logan ve chevrolet lacettilerde oldugu gibi uzerinde direksiyon sembolu olan bir hazneden seviye kontrolu yapilabilmekte. ama idenin ne katalogunda ne de kaputun altinda boyle bir hazne gorunmekte. ayni sekilde yakit filtresi de grande punto kitapciginda belirtilmis yeri. hava filtesini cikarmak cok kolaydi ama daha oteye goturmeyeyim.

Aküyü degistirmek kolay da karar vermek zor. Bircok marka ve degisen fiyatlar var. Yorumlarda one cikan isimler var ama ayni markalari kotuleyenler de var. Uzerinde yazan degerler zaten aracimizin elektrik ihtiyacini karsilayacak mi onu belirtir ama daha ayrintili nasil inceleyip karar veririm bilemiyorum. Egsozda da iscilik ve malzeme onemlidir heralde. Sizin ve arkadasinizin basina geldigi gibi sans eseri degil de standart kullanimdaki kalitesini ayirt edebilecegim teknik terimlerle ele almak istiyorum.

Direksiyon hidroligini yolum dusunce servise sorayim bir de. Kolay gelsin ,iyi calismalar dilerim


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


26 Mesaj
19 Ekim 2009; 18:25:41 

slm lar Ustam eğer yardımcı olursanız çok sevinirim.

Bazı sorularıma cevap arıyorum yardımcı olursanız çok sevinirim.

2004 1.3 multijet eski kasa Punto'm var .Km 99.000 'e geldi.Özellikle yakıt konusunda çok memnunum.

Bugün yaşadığım bi sorunu sizlere aktarmak istiyorum.

Direksiyonum bugün şehirlerarası yolda 100 km hızla giderken birden sertleşti ve arıza lambası olan direksiyon simgesi çıktı.Arabayı stop ettim ve tekrar çalıştırdım arıza lambası söndü 15-20 km gidince yine aynı sorunla karşılaştım.Cıty modunda aynı sorun oldu.Sorun şu bu araçlarda direksiyon arızası çok fazla olduğunu okuduğum kadar anladım.fakat bunun maliyeti nedir?

1) Tamircimi aradım bana dediği direksiyonu milinin değişebileceği veya direksiyonun beyninin bakılması gerektiği

2) Aracın frenlerinden otobüslerdeki gibi durmaya yakın ötme fren sesi geliyor.DİSK VE BALATALARI değiştirmeme lazım aynı ses devam ediyor.Bunu çözmek mümkün mü

tşk.


_____________________________

sOn, ilk demo kaydı Sabaha Karşı (5:40)'ı yayınladı. Israrla dinleyiniz, dinlettiriniz !

sOn - Myspace


429 Mesaj
19 Ekim 2009; 21:21:02 


quote:

Orijinalden alıntı: cuzunyol

slm lar Ustam eğer yardımcı olursanız çok sevinirim.

Bazı sorularıma cevap arıyorum yardımcı olursanız çok sevinirim.

2004 1.3 multijet eski kasa Punto'm var .Km 99.000 'e geldi.Özellikle yakıt konusunda çok memnunum.

Bugün yaşadığım bi sorunu sizlere aktarmak istiyorum.

Direksiyonum bugün şehirlerarası yolda 100 km hızla giderken birden sertleşti ve arıza lambası olan direksiyon simgesi çıktı.Arabayı stop ettim ve tekrar çalıştırdım arıza lambası söndü 15-20 km gidince yine aynı sorunla karşılaştım.Cıty modunda aynı sorun oldu.Sorun şu bu araçlarda direksiyon arızası çok fazla olduğunu okuduğum kadar anladım.fakat bunun maliyeti nedir?

1) Tamircimi aradım bana dediği direksiyonu milinin değişebileceği veya direksiyonun beyninin bakılması gerektiği

2) Aracın frenlerinden otobüslerdeki gibi durmaya yakın ötme fren sesi geliyor.DİSK VE BALATALARI değiştirmeme lazım aynı ses devam ediyor.Bunu çözmek mümkün mü

tşk.


1-Puntoların direksiyonları ne yazıkki kroniktir,genellikle,araç belli bir yaşa veya kmye gelince bozuluyor.
Bakın size şöyle söyliym,bizim servise aynı şikayetle bir punto geldi direksiyon milini değiştirdik,bi süre sonra yine aynı arıza yaptı komple direksiyon değiştirdik yepyeni 2400 türk lirasına düzeldi.
Direksiyon elektrikli olduğundan montajı işinin ehli kişilerce yapılmalıdır.Bu çok önemlidir.

2-Cümlenizden tam olarak ne işlem yaptırdığınızı anlayamadım çelişki var cümlenin başı ve sonunda :) Yazarsanız yardımcı olmaya çalışırım.
Saygılar.


_____________________________



 
39 Mesaj
19 Ekim 2009; 21:42:10 

2005 1.3 multijet punto sahibiyim..

Aracımda kasislerde olsun hız kesme çıkıntılarında olsun çukurlarda olsun inanılmaz ses alıyor içeriye..

Arabanın rotillerinde ve salıncaklarında problem var diye düşünüyordum servise götürdüm test sürüşünde salıncak olabilir dendi..

Sorum şu ki sen fiyat konusunda bilgin varmıdır bilemicem ama rotillerin değişmesi ve salıncakların onarımı için maliyet ne tutar ? şimdiden teşekkürler..


_____________________________



 
313 Mesaj
20 Ekim 2009; 0:12:16 


quote:

Orijinalden alıntı: flyingraper

Bazı araçlarda fazla elektriksel güç gerektiren abartılmış ses sistemleri,hatalı montajla birleşince aracın elektronik ve elektrik sistemini etkileyebiliyor bu yüzden garanti dışı kalacağını söylemişlerdir.
Benim çalıştığım fiat servisine gelen araçların hiçbirinde teyp veya hoparlör takılı diye garantidışı kaldığını görmedim.

Müzik sistemleri hakkında benden çok daha bilgili ve ilgili olan arkadaşlar vardır onlara sorabilirsiniz ama benim kendi görüşüm,4 tane pioneer/sony hoparlör alın,bide eq ayarı yapılabilen güzel bir teyp alın gayet keyifli müzik dinlersiniz.



cevapladığınız için çok teşekkür ederim.teyp de alırsam biraz tuzlu olur benim için.imkanlar dahilinde birşeyler yapacağım.


_____________________________



 
8 Mesaj
20 Ekim 2009; 0:38:46 

cevabınız için teşekkürler ustam.
bende aracımı en kısa sürede yaptırıp temiz temiz binmek istiyorum ama maddi imknasızlıkar zorluyor.
bu hafta sonu izmir 1. sanayi sitesinde bir arkadaşın tanıdığı özel fiat servisinede aracı gösterip arıza aynı çıkarsa maliyet analizine göre uygun olan yerde yaptıracağım inşallah. bu şekilde araca binmek benide rahatsız ediyor.
ayrıca yakıtta gaz la kullanmamıza rağmen benzinli ile aynı gibi oluyor.
herkese selamlar kazasız belasız sürüşler...


_____________________________



76 Mesaj
21 Ekim 2009; 12:08:24 

merhaba kadir usta 98 karbüratörlü uno sahibiyim .arabada tüp yok.benim sorunum arabanın devir saatinin sürekli değişmesi , rölanti 1000 e ayarlandı ancak sürekli değişiyor bazan yükseliyor. bazan düşüyor sürekli hareket halinde düşüş bazan ani ve çok oluyor . bir iki kez vitesi boşa attığımda stop etti birindede tam stop edecekken ( yağ lambası yandı) tesadüfen gaza bastım araba kendine geldi stop etmedi.birde motor sıcakken kontağı kapatıp tekrar açtığımda araba çalışmıyor bir kaç kez marşa basmam gerekiyor.bir kaç kez ustalar götürdüm ama ne sorunu anladılar nede birşey yaptılar. yardımcı olursanız sevinirim.


_____________________________

TOPRAK 58,SOFRA 38,MEKAN 40,VATAN TÜRKİYE !

YARI DALGALI OLMAMALI DENİZ,
YA DURMALI YA KUDURMALI.
SONUNA KADAR GİRMELİ HANÇER,
YA KININDAN HİÇ ÇIKMAMALI


 
3 Mesaj
1 Kasım 2009; 12:06:23 

abi mrb. sorum şu. aracım gazlı gaza yüklenince gaz kokusu geliyor bunun için usta tavsiye edermisin veya ne yapim.. biide gaz beyniini yeni değiştim gaz ayarı yaptırmak istiyorum iyi i usta tavsiye edermisin.teşekkrler..


_____________________________



 
2 Mesaj
2 Kasım 2009; 20:42:59 

arkadaşlar mrb 96 model uno 70sx aldım gosterge panelindeki uno işareti ne işe yarıyor işe yarıyosa benimki çalışmıyo galiba


_____________________________



 
1 Mesaj
4 Kasım 2009; 22:07:37 

arkadaşlar ben geçen hafta fiat siena 1.4 el 2001 model araç aldım araç üzerinde model yılını gösteren bir etiket bulamadım merak ettim yardımcı olursanıs çok sevinirim.


_____________________________



202 Mesaj
7 Kasım 2009; 20:07:35 

Kadir usta sevgi ve saygılar,
Benim LPG 'li bir Fiat stilo aracım var, serviste yaptığımız çalışmalar sonrasında özellikle düşük devirlerde aracın zengin karışım yaktığını ve araç ECU'sunun bunu düzeltemediğini gördük. Bu da düşük devirde güç kaybı,yakıt tüketiminde artış ve çiğ yakıt atılmasına neden oldu. Bu problemler LPG montajından yaklaşık 3-4 ay sonra hafiften ama zamanla artarak baş gösterdi. Merak ettiğim ise bizim araçlardaki bu 2 adet lambda sondasının arıza lambası yakmaksızın hatalı ölçüm yapabilme yani arızalanma gibi bir ihtimali varmı? Sanırım LPG'nin yanmadaki hava ihtiyacının fazla olması ve araba ECU'sunun lambdadan aldığı değerleri benzine göre işlemesi sonrasında benzin için düşük emisyonlar okuması enjektörlere yakıtı arttır komutu gönderiyor ve bu da zaten hava ihtiyacı benzine göre fazla olan LPG'yi daha da zengin bir karışım haline getiriyor. Bu da kısır döngüyü başlatıyor.


_____________________________



429 Mesaj
11 Kasım 2009; 9:07:30 


quote:

Orijinalden alıntı: yucesoyhakan

Kadir usta sevgi ve saygılar,
Benim LPG 'li bir Fiat stilo aracım var, serviste yaptığımız çalışmalar sonrasında özellikle düşük devirlerde aracın zengin karışım yaktığını ve araç ECU'sunun bunu düzeltemediğini gördük. Bu da düşük devirde güç kaybı,yakıt tüketiminde artış ve çiğ yakıt atılmasına neden oldu. Bu problemler LPG montajından yaklaşık 3-4 ay sonra hafiften ama zamanla artarak baş gösterdi. Merak ettiğim ise bizim araçlardaki bu 2 adet lambda sondasının arıza lambası yakmaksızın hatalı ölçüm yapabilme yani arızalanma gibi bir ihtimali varmı? Sanırım LPG'nin yanmadaki hava ihtiyacının fazla olması ve araba ECU'sunun lambdadan aldığı değerleri benzine göre işlemesi sonrasında benzin için düşük emisyonlar okuması enjektörlere yakıtı arttır komutu gönderiyor ve bu da zaten hava ihtiyacı benzine göre fazla olan LPG'yi daha da zengin bir karışım haline getiriyor. Bu da kısır döngüyü başlatıyor.


Benzinin yandıktan sonraki emisyon değeriyle LPGnin yandıktan sonraki emisyon değeri farklıdır.Bu yüzden bir problem yaşıyor olabilirsiniz.
Lambda sensörleri de arıza yapabilirler.


_____________________________



62 Mesaj
11 Kasım 2009; 11:59:45 


Dün anayola çıkmak üzere köşede bekliyordum yolun aşağısından hızlıca gelen bir Ford Transit başka bir arabaya çarpmamak için direksiyonu kırdı firene bastı ama sabit duran benim arabama çarptı moralimizi de araba gibi parçaladı burada ki arkadaşlara sormak istedim hemde resmini ekliyorum arabayı kaskoya bıraktım arabamın başına neler gelecek beni bilgilendirir misiniz...

http://img694.imageshack.us/i/10112009277.jpg/



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mhtbodur -- 11 Kasım 2009; 12:01:32 >


_____________________________

ASUS P5Q3 DELUXE/WI-FI AP P45 DDR3 LAN+SATA2 16X / INTEL C2QUAD Q9650 3.00GHz 1333MHz 12MB 64BIT 3.00GHZ
4 GB 2x2 OCZ GOLD 1600Mhz DDR3 / Seagede 1 TB NCQ SATA2 HDD
FEEL 2 Case / Sappihire HD4870 TOXIC 512 MB (256bit) / Logitech Z5500
Samsung T260HD LCD / Logitech G15 Keyboard / SkyStar 2 / Termaltech 750W Power Supply


 
222 Mesaj
14 Kasım 2009; 23:26:30 

quote:

Orijinalden alıntı: kdrozturk

Selamlar arkadaşlar

Fiat yetkili servisinde mekanik ustası olarak çalışıyorum. Aracınız ile olan bütün sorunları burada paylaşabilirsiniz.

Elimden geldiğince buradan yardımcı olacağım sizlere...

Gündüz serviste olduğum için sorularınızı akşam 19:00 dan sonra cevaplayabileceğim.

Hepinize arızasız günler dilerim...




benım bir kaç sorum olicak


1cisi fiat doblolara (2008 model) Dualogic vites taktıra bilirmiyiz ne kadar masraf olur


2cisi fiat dobloları bilgisyara baglayan kablolar var onu bula bilirmiiz bulursakda baglaya bilirmiiz ve laptobamı baglanıo ?? :D


3cüsü 2008 model doblo premi 1.9 hangi selenia motor yagı daha iidir 10-40 mı 5-40 mı ??



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi asaslann -- 14 Kasım 2009; 23:28:30 >


_____________________________



52 Mesaj
16 Kasım 2009; 22:06:26 

merhaba marea da rolanti normalde calısıyor fakat istanbul da yogun trafıkte dur kal yaparken devir 1500 devire cıkıyor ancak 10 dakıka boyle gidiyor sonra duzelıyor gaz kelebeginden dediler baska bir arabadan sokup benimkine taktık yine aynı diger arabada normal calısıyor bu potansiyo metre bahsediliyor nerdedir resmini verirmisin bide degisince duzelebilirmi bu arada kutup basından NEGATİF - bogaz kelebegine giden sıyah şaşe kablo ohm.0.5 geliyor ne tavsiye edersin veya istanbulda anadolu yakası tavsiye edicegin servis adres nedir ve ya senle


_____________________________



 
67 Mesaj
24 Kasım 2009; 9:35:47 

Merhabalar 2009 1.3 duologic lineam var pazar günü aracı çalıştırınca esp devre dışı uyarısı aldım dolayısıyla asr,hıllholder devre dışı kaldı gideceğim yere gidip işlerimi hallettim aracı çalıştırdım uyarı yoktu asr ve hillholder çalışıyordu şuan sıkıntı yok bir gün önce aracımın kışlık lastiklerini taktırıp rot ve balans ayarı yapılmıştı acaba sebeb bundan olabilirmi çünkü bazı sitelerde rot ayarından sonra direksiyon açı sensörü kodlanması gerektiği yazıyor doğrumudur


_____________________________



 
6 Mesaj
24 Kasım 2009; 15:59:04 

merhabalar yardımlarınız için teşekkür ederim benim 2001 model 1.4 palio el aracım var sorunum aracım ilk çalıştırmada özellikle lpg de çalışırken titreme yapıyor ve sesi kesilip artıyor bujileri buji kablolarını değiştirdim boğaz kelebeğini temizlettim sorun hala devam ediyor egzos son susturucuda delik var acaba onunla alakalımı yoksa subab ayarı mı yaptırmalıyım (bu modeller subabı kendimi ayarlıyor) ısındıktan sonra düzeliyor sesi.. şimdiden teşekkür ederim


_____________________________



 
6 Mesaj
24 Kasım 2009; 16:16:00 

bu arada titremeyi rolantide yapıyor devir saatinde herhangi bir oynama yok sabit 10 da duruyor


_____________________________



320 Mesaj
11 Aralık 2009; 9:47:35 

Size bir sorum olacak. benim siena 1.6 hl arabam soguk havada calısmıyor zor calısıyor. Usta bilgisayara baglanacak dedi amabaglamak bile para ile. 20-30-50 diye gidiyor. Bilgisayara baglansada sorunu bulamayabilirler ve param bosa gisdecek. Soguk bir gun arabayı calıstırabilirsem bırakıp bakılması lazım diye dusunuyorum. 0 ın ustunde 4-10 deece arası calısıyor. camlar don olursa calısmıyor. zor calısyor. 5-10dk ugrasıp calısıtırıyorum. sıcakken sorun yok. boyle bir sorunla karsılastınızmı acaba. Kartas ta oksijen mujur takıldı. bujilerdegisti. atesleme butunmu degisecek acaba?


_____________________________

Focus 2000 ghia yesil. BRC li.
AMD 1090t


 
1 Mesaj
27 Nisan 2011; 21:49:34 

merhaba 2005 1.3 Multijet Active versiyonu kullanıyorum. Aracımda yol bilgisayarı anlık tüketim ve ortalama tüketim değerleri daha önceden neredeyse kuruşu kuruşuna gösteriyordu ama son 1 aydır tüketim değerlerinde bi karmaşa olmaya başladı.
Sorum şu: Anlık tüketim değeri normal giderken 20-22 (1 lt yakıtla gideceği km.e) iken gaza yüklendiğimde 8 e kadar düşebiliyordu, tabi yokuş falan çıkarken öyle sabit kalıyordu.
Yokuştan aşağı inerken 50 ye çıkıyorduk boşa dahi atsan böyle idi. (Buda galiba yakıtı kesiyordu pompa ayağımı gazda çektiğim için)
Bu değerler anlık olarak 2-3 sn.içinde değişiyordu hemen.
Şimdi düz yolda gidiyorum mesela 20 gösteriyor yokuş aşağı inmeye başlıyorum hala 20 gösteriyor bazen daha da aşağı düşüyor yükselmesi gerekirken bi ara bakıyorum 50 ye çıkmış, yokuş tırmanmaya başlıyorum 8-9 lara kadar düşmesi gerekirken hala 50 de veya 50 ye yakın.
(Ekranda devamlı anlık tüketim değeri açıkken)
Benim sorum bunu okuyan sensör mü var ? Acaba arızalandı mı ? yoksa (Allah korusun) pompada falan mı bir şey var?

Tabi bu değerlere göre aracın kaç km gideceği vs. falan ona göre gösteriyor. Bu değerler yanlış olunca gösterdiği km de sağlıklı olmuyor!


_____________________________



677 Mesaj
9 Ocak 2012; 16:40:28 

merhaba kadir ustam

bizde 2001 model brava 1.6 16 valf XL var. Araacın elektrik aksamında bir problem var. Bursa da ikamet ediyoruz. bir çok ustaya gösterdik çözemediler.
Sorun : Arabayı çalıştırdığımda ekranda error veriyor, kaloriferi açıyorum hararet ibresi 120 ye çıkıyor. Kapatınca normale dönüyor. Ekranda hareket esnasında el freni lambası yanıyor. Araç rolantide stop ediyor. Benzin ibresi 0 gösteriyor. Araç çalışırken radyo kanallarıı bile bulamıyor. Dörtlü flaşör düğmesine basınca dörtlüler yanmıyor basmayınca sinyaller de çalışmıyor. herhangi öneri veya yardımda bulunabilirminiz...


_____________________________



 
1 Mesaj
12 Nisan 2012; 23:58:18 

fiat albea aracımın triger setini değiştikten sonra yağ basıncı düşük uyarısı vermeye başladı ve motor arıa ışığını yaktı gidip gösterdiğimde motorun vuruntu yaptığını söyleyip kontrol ettiler motoru sökerek ve şu anda ne arıza ışığını sliyor nede gaz yemez konuma geldi acaba neden çözümü hakkında bilgisi olan arkadaşımız varmı


_____________________________



 
2 Mesaj
13 Nisan 2012; 11:06:48 

Ustam Merhaba,
Bir sorum olacaktı, cevaplarsanız sevinirim.
2007 model fiat albea 1.3 multijet active arabam var. Albea nın dinamik modellerinin bazılarında kullandığı alaşımlı jantlardan taktırmak istiyorum.
Aracımda bulunan şaunki lastikler 5 aylık ölçüleride 175/70 r14 tür. Bu lastikleri almka isteiğim albea nın orjinal alaşımlı jantarına uygun olur mu?
Genelde alaşımlı jantlara 185/65 /R 14 lastik takılıyor bildiğim kadarıyla. Bu jantlara 175/70 r14 lastik uyar mı?
Teşekkür ederim.


_____________________________



 
2 Mesaj
29 Haziran 2012; 14:27:05 

merhaba ustam

aracım 2000 model fiat marea sx gecenlerde aracımın lambda sensörü arızası vermisti arac üzerinde lavato sıralı sistem lpg kiti vardır
lambda sensörü arızası aonrası lpg ayarı yapılması mümkün olmadı benzin ilede cok asırı yakıt sarfiyatı oldu aracıma lambda sensörü takıldı ilk olarak 0ZA 532 A2
kodlu sensör takıldı ama arac tamamen kyakıt kesti sonra motor ve saşi numaralrından aracıma ait lambda sensör kodu olarak 0ZA 334 A1 kodlu sensörün bosh marka
yedek parca karlışığı olan bir sensör takıldı sonra aracıma lpg ayarı yapılabilmesi için adaptasyon ayarı yapıldı ve sonrasında lpg ayarı yapılaıolarak çok güzeldi ama
daha sonra lpg ayarı yükseldi benzinde koku yapmya başladı tekrar pc ye bağlattırdığımda ise sensörün çalışmadığı söylendi ve ayrıca ikibeşyüz devire kadar benzinde tekleme gibi silkinti yapıyor ve pcde ise 2 hat ateşleme aralıklı arıza hatası verdi ilk olarak size sp-ormak istediğim lambda sensöründe çift beyaz kablo var onların yanlış bağlantı durumu olabilir mi değişştirsek çalışırmı ikinci olarak ise de 2hat atesleme aralıklı arızası beyinle mi alakalıdır yoksa ateşleme bobini ile alakası varmıdır
bazen de enjeksiyon ısığı yanıyor hemen kaçıyor bujiler fiat lancia şampion marka çift tırnaklı iki gün önce takıldı onunla alakası varmıdır

suanda kalkışlarda performnas düşüklüğü sonradan ataklaşma gaza bastığımda sinme gibi problemler yapmaktadır
beni bu konuda aydınlatırsanız cok sevinirim

saygılar


_____________________________



 
8 Mesaj
5 Temmuz 2012; 21:02:06 

merhaba arkadaşlar,lastik konusunda fikrinize ihtiyacım var.

fiat bravo 1.4 turbo jet 2008 150 hb araç sahibiyim.225 45 17 lastik baktım bugün.çıkma lastik denk geldi.michelin 2010 ekim yılı 3 adet ve 2011 yılı temmuz ayı1 adet lastik var.lastik dişleri iyi hepsi 400 tl.ancak 1 tane 2011 ve 3 adet 2010 olması yol tutuşu nasıl etkiler?alsam mı almasam mı?


_____________________________



 
8 Mesaj
5 Temmuz 2012; 21:03:12 

merhaba arkadaşlar,lastik konusunda fikrinize ihtiyacım var.

fiat bravo 1.4 turbo jet 2008 model 150 hb araç sahibiyim.225 45 17 lastik baktım bugün.çıkma lastik denk geldi.michelin 2010 ekim yılı 3 adet ve 2011 yılı temmuz ayı1 adet lastik var.lastik dişleri iyi hepsi 400 tl.ancak 1 tane 2011 ve 3 adet 2010 olması yol tutuşu nasıl etkiler?alsam mı almasam mı?


_____________________________



 
11 Mesaj
31 Temmuz 2012; 23:20:44 

ustalar benmde bir sorum olucaktı bende 1.6 siena var aracımın rolanti devir saati çalışmıyor ama araç bunun için bi sıkıntı çıkartmıyor yolda tıkır tıkır gidiyor benm endişem ilerde sorun çıkartırmı ? bir nette bulamadm fiyatları nekadardır ?


_____________________________



 
1 Mesaj
22 Eylül 2012; 23:03:22 

hala asorunlarla ilgileniyorsanız sevineceğim..
2001 marea hlx de rolanti dalgalanması ve gaz tepki sorunum var...serviste bilgisayarda gaz sensör arızalı gibi bişey çıktıç...eleman gaz pedalının arkasındaki okuyucuda olduğunu söyledi..motor arıza lambasının yanma sebebid e oymuş.ve bu parçanın orjinal servis fiyatı 1500 tl olduğunu elektronik parça olası sebbiylede takınca arzıa düzelmezse iade edilmiyormuş...ikinci el buldum bi tane netten 99 tl...ancak herkes başka bişey söylediğinden kafam çorba oldu...geçen gün aracın aküsü bitti ve takviye yaptım...aracın gaz tepsiki düzeldi=) gidişi değişti vs vs..ancak arıza lambası hala yanıyor..araç lpg li flan..bu rölanti dengesizliği(stop etme yok arada ykselip alçalıyor sadace)ve gaz tepsi sorunu neden ve çözüm önerileriniz.. teşekkürler..


_____________________________



42 Mesaj
28 Ekim 2012; 7:48:11 

Arkadaşlar merhaba 2011 model 1.4 fiat fiorino benzinli aracım var. araç şu an 100 km de 9 litre yakıyor ve şu an 16.000 kmdeyım yakıt da öyle serviste söylenildiği gibi düşme olmadı.. aracıma lpg taktırmayı ciddi olarak düşünüyorum benım gibi benzinli fiorino sahipleri varsa yakıt tuketım degerlerını yazarlarsa sevinirim..


_____________________________

1997 OPEL VECTRA CD GRİ....2011 FİAT FİORİNO BENZİNLİ MİSTİK GRİ...2006 BMC XL


 
10 Mesaj
26 Aralık 2012; 15:43:39 

meo fethiye nickli arkadasa bi sorum olcak..bu gaz tepkisi dedigin nedir



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



 
1 Mesaj
31 Mart 2013; 12:02:35 

merhaba arkadaşlar 2012 bir doblom var ve stop lambasını değiştirmek istiyorum. ilk defa doblo alıyorum. araba şu anda gürcistanda ve burada fiatlar çok yaygın değil ve bir servisi de bulunmuyor. vidalarını söktüm ama plastik camı açamıyorum. en kısa zamanda yardımcı olabilirseniz sevinirim...


_____________________________



 
2 Mesaj
31 Mart 2013; 12:35:02 

ARKADAŞLAR 1992 MODEL TEMPRA SX MARKA BİR ARAÇLA TAKASA GİRDİM . ARABAYI GÖRMEYE GİTTİĞİMDE ARAÇ ÇALIŞIR HALDE İKEN MOTOR KAPAĞINI AÇMAYA KALTIĞIMDA MOTOR YAĞ PÜSKÜRTTÜ . BUNUN NEDEN olduĞU VE BUNUN BÜYÜK BİR PROBLEME YOL AÇIP AÇMAYACAĞI HUSUSUNDA ACİL YARDIMA İHTİYACIM VAR. BİLENLER VARSA LÜTFEN YARDIMCI OLSUNLAR...
TEŞEKKÜRLER


_____________________________



373 Mesaj
1 Nisan 2013; 20:24:49 

quote:

Orijinalden alıntı: kdrozturk

Selamlar arkadaşlar

Fiat yetkili servisinde mekanik ustası olarak çalışıyorum. Aracınız ile olan bütün sorunları burada paylaşabilirsiniz.

Elimden geldiğince buradan yardımcı olacağım sizlere...

Gündüz serviste olduğum için sorularınızı akşam 19:00 dan sonra cevaplayabileceğim.

Hepinize arızasız günler dilerim...


Öncelikle merhaba ;

2008 model 1.3 dizel linea almak üzereyim yalnız kafama takılan bir soru var. Bu araçlar bildiğim ve duyduğum kadarı ile 90 Hp (66kw) fakat benim alıcağım aracın ruhsatında 48 kw olarak gördüm. Böyle bir şey mümkünmüdür yada işin içinde başka birşey olabilirmi ?
Yardımınızı rica ediyorum.


_____________________________



 
2 Mesaj
14 Nisan 2013; 21:27:10 

slm arkadaşlar forumda yeniyim ilk defa yazıyorum bi hatam varsa affola

benim sorunum şanzımanla alakalı yada ben öle tahmin edioyorum
motor sogukken yani aracı ilk çalıştırdıgımda viteslere taktıgımda herhangi bi sorun yokken
motor ısındıkca yada araç epey gittigi müddetçe viteslere geçmede zorluk yaşıyorum baya zorluo
sebebi ne olabilir bi kaç ustaya gittim hepsi farklı şey söylüyor
bilgisi olan arkadaşlar yardım ederlerse sevinirim


_____________________________

bühü


 
394 Mesaj
16 Nisan 2013; 14:37:15 

quote:

Orijinalden alıntı: skyrunnerug

ustam iyi gunler tofaslada ilgileniyormusunuz bilmiyorum eger ilgileniyorsanız sorum su
aracım 93' model tofas sahin gectigimiz eylul ayında arabamın yuruyeni ve motoru komple yenilendi ve kullanılan tum parcalar orjinaldi ilk 20000 km de hic bi problem olmadı kıs oldugu icin bir sıkıntı yasamadık yaz ayı yaklasınca arabamın fan musirini 87-92 lik yerine 68-88 le degistirdim ilk aldıgım musiri bozuk cıkınca aynısıyla bi kez daha degistirdim sehir icinde calısma degerleri normal fakat sehir dısına cıktıgım zaman surekli olarak 95-97 arası calısıyor ve fan hic devreden cıkmıyor biraz gaza yuklenince hemen 130 un altındaki cizgiye yaslanıyor cozum olarak termostatımı degistirdim yerine bos termostat taktım fakat sonuc yine aynı sizce aracın silindir su odalarımı dar yoksa elektronik bir arızamı var

saygılar...

arkadaşım bendede daha once 96 slx vardı ısınma yapıp hareret yapıyordu. bunu şu şekilde çözdük tofaşlarda genelde radyotor küçük olduğundan soğutma yapmıyor ben daha büyük koydum sorunu çözmüştüm sendede böyle bişey olabilir


_____________________________



4677 Mesaj
18 Nisan 2013; 1:47:43 

quote:

Orijinalden alıntı: kdrozturk





slmlar
öncelikle radyatörünüz ve fan motorunuzun çalışmasını kontrol ettiriniz farklı sisteme ait bir parça varsa soğutma sisteminde onun üzerine yoğunlaşınız iyi akşamlar saygılar



Arkadaşlar konu açılalı 4 yıl olmuş..

Arkadaşın son mesajı yukarıda alıntı yaptığım 31 temmuz 2009 tarihinde yazdığı mesaj..

Konu çoktan ölmüş,boşuna ''kadir usta''dan cevap beklemeyin..






_____________________________


iki tip insan korkutur beni..birincisi aç insan, durduramazsın..ikincisi cahil insan,anlatamazsın
Kör cehalet çirkefleştirir insanları...Suskunluğum asaletimdendir.Her lafa verilecek bir cevabım var. Lakin, bir lafa bakarım laf mı diye, bir de söyleyene bakarım adam mı diye !!!
2011 Fiat Bravo Sport Style 120+ Hp Dualogic M-Jet Skydome-Asist Kit-Bianco Pastello

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
27 Nisan 2013; 16:07:42 

Bi kac sorum olacak size:)
1-2010 model 55.000 deki aracimla dun aksam bos yolda,(hafif egimli) 170km/h a kadar bastim ve daha sonra ayagimi frenin uzerine koydum yavas yavas hiz dussun diye,hiz 110 seviyesine indikten sonra fren pedalinda sanki parke yolda gidiyomus gibi bi titreme basladi,cektim bir daha bastim frene fazla abanmadan yine ayni bi kac defa daha bas cek yaptim yine ayni araci kenara cekip bir daha hizlandim 120 ye kadar ciktim bu sefer boyle bir problem olmadi sizce sorun nerededir??
2-Yokus asagi inerken yol bitti saga ya da sola donuyorum diyelim iyice frene basip dururken fren pedalina bi kac defa yiklama oluyor abs devreye gormis gibi buna herkes normal diyor sizce de normal mi?
3-aracim 1.3 multijet cok cok dik bir yokusun tepesinde isiklarda bekliyorum aracla kalkis yaparken 1.3 oldugu icin haliyle biraz zorlaniyor arac bagiriyor ve tam kalkarken bi saniyeligine bir surtunme sesi gibi(kayis sesi gibi geldi bana) bir ses duyuyorum baska da hic bir ses duymuyorum bu motor zorlandiginda oluyor sadece boyle absurt derecede egimlerde oluyor bu bir sorun mu sizce?
4-Bazen yokus inerken yol bozuksa cukura filan girince amortisorden ses geliyor az bisey arada bir oluyor ama fazla degil.

Aracimin 50.000bakimini bir kac ay once firat oto da yaptirdim fiat servisinde aracimin garantisi devam ediyor ve ilk aracim oldugu icin cok ustune dusuyorum bu yazdiklarimi okudugunuzda aracimda bir sorun oldugunu dusunuyor musunuz acaba?

Vakit ayirdiginiz icin tesekkur ederim.



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >


 
53 Mesaj
22 Haziran 2013; 14:21:50 

Arkadaşlar bende albea 1.3 multijet var 2007 model 200 000 km de. Bu araçlara subap ayarı yapılıyormu bilmiyorum yapılıyorsa 200 bindeki bi araç için gereklimi, arabamın çekişi ilk aldım zamana gore daha azaldı bu yuzden herseye baktırdım değişim olmadı. baktırmadığım bir subap kaldı. bu ayar nası yapılır kıme yaptırılır kaça mal olur bilgi sahibi arkadaslardan yardımlarını beklıyorum ...


_____________________________



 
21 Mesaj
8 Temmuz 2013; 16:50:36 

Öncelikle merhabalar

Bende 2011 1.4 8v premio sole palio var.iki sorum olacak

1- Aracım her zaman olmamakla beraber 3 vitese bazen zor geçiyo

2- Kalkışta debriyaja basıp vitesi bire atarken geçiş biraz zor oluyo gibi bire atıp tekrar boşa alıp debriyajdan ayağımı çekmeden tekrar bire attığımda bu sefer kolay geçiyo sorun neden olabilir baskı balatamı baktırdım ama değişmesine gerek yok dedi usta yardımcı olursanız sevinirm.


_____________________________

volkan kılıç


2590 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
ITALIAN CAR'S
9 Eylül 2013; 0:38:20