Şimdi Ara

Resident Evil 5 ile DirectX 9 ve DirectX 10 karşılaştırması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
82
Cevap
0
Favori
17.322
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Grafik endüstrisinde ortak standart olmayı başaran ve hem yazılım hem hem de donanım adaptasyonu açısından ciddi başarı elde eden DirectX 9 sonrasında aynı başarının tekrarlanamadığı ve ciddi sıkıntılar yaşandığı biliniyor. Windows Vista ile lanse edilen DirectX 10 için geçiş süreci sancılı olmuş ve oyun geliştiricilerinin yeni nesil uygulama ara birimine uyum sağlaması zaman almıştı.


    Donanım tarafında GeForce 8800 serisi ile birlikte DirectX 10 destekli yeni nesil ekran kartları 2006 sonu ile birlikte pazara girmiş olsa da kullanıcıların yeni nesil ekran kartlarıyla vaat edilen yenilikleri sınayabileceği DirectX 10 destekli oyunların lanse edilmesi 2007 ortalarını, yaygınlaşmaları ise 2007 sonu ve 2008 başını bulacaktı. DirectX 10 sonrasında Windows Vista Hizmet Paketi 1 ile birlikte DirectX 10.1 API'sı yayımlanmış ve bu sürümde özellikle grafik kalitesine ağırlık verilerek, geliştiricilere imja kalitesi üzerinde daha fazla kontrol olanağı tanınmıştı. Radeon HD 3800 serisi ile birlikte AMD-ATi'nin destek verdiği DirectX 10.1 için adım atan ikinci Chrome 400 serisi ekran kartlarıyla S3 olmuş ve son olarak Nvidia yakın zamanda duyurduğu GeForce 200M serisi mobil GPU'ları ile destek sunmaya başlamıştı.


    alt="Resident Evil 5 ile DirectX 9 ve DirectX 10 karşılaştırması"


    alt="Resident Evil 5 ile DirectX 9 ve DirectX 10 karşılaştırması"


    Sırasıyla DirectX 9 ve DirectX 10 modlarından alınan ekran görüntüleri.


    DirectX 9, DirectX 10 ve DirectX 10.1 arasındaki performans ve görsel kalite tartışmalarına önümüzdeki günlerde Windows 7 ile birlikte DirectX 11'in de katılacak olması tartışmaları yeniden alevlendirecek gibi görünüyor. Hem yazılım hem de donanım tarafında yaşanan kargaşa özellikle konsolların işine yaramış ve sabit donanım anlayışı ile uygulama geliştiricilere dengeli bir platform sunan konsollar, hardcore olarak tabir edilen sıkı oyuncuların daha fazla ilgisini çekmeye başlamıştı.


    Tabii politik tartışmaları da unutmamak gerekiyor. Zira sektör devi firmalar tarafından hazırlanan ve yer yer farklı teknolojilere sahip olan grafik işlem birimlerinin sunduğu avantajlardan faydalanmak isteyen oyun geliştiricileri veya stüdyoların üreticilerle olan ilişkisi oyunlar için belirleyici etken olabilir. Hatırlanacağı üzere 2008 yılında Assassin's Creed tartışması patlak vermiş, aslında Directx 10.1 desteği sunan dolayısıyla Radeon HD 3800 serisi ekran kartlarıyla avantaj yaratacağı düşünülen oyunda DirectX 10.1 desteği kaldırılması ibreyi ve Ubisoft ve Nvidia'ya çevirmiş, "The Way Its Meant to Be Played - TWIMTBP" programı kapsamında sponsorluk ilişkisi olan Nvidia'nın DirectX 10.1 desteğini kaldırttığı iddia edilmişti.


    alt="Resident Evil 5 ile DirectX 9 ve DirectX 10 karşılaştırması"


    alt="Resident Evil 5 ile DirectX 9 ve DirectX 10 karşılaştırması"


    Sırasıyla DirectX 9 ve DirectX 10 modlarından alınan ekran görüntüleri


    DirectX 10 ile başlayan yeni dönemde günümüze kadar yaşanan bazı önemli olayları bir kez daha hatırlatmak istedik çünkü DirectX 11 arefesinde benzer tartışmaların bir kez daha gündeme gelmesi beklenirken, Xbox 360 ve PlayStation 3 için geçtiğimiz aylarda lanse edilen, PC versiyonununun ise 18 Eylül'de tanıtılacağı Capcom tarafından resmi olarak açıklanan Resident Evil 5 ile hem DirectX 9 ve hem de DirectX 10 karşılaştırması yapıldı. Nvidia'nın 3D Vision olarak isimlendirilen 3 boyutlu gözlük teknolojisine destek vereceği de açıklanan Resident Evil 5 için yayımlanan yeni test uygulaması, oyunculara sistemlerini sınama olanağı da tanıyor. PC Games Hardware tarafından yapılan çalışmada hem DirectX 9 hem de DirectX 10 desteğine sahip olan Resident Evil yukarıda belirttiğimiz kategoriler altında özel bir değerlendirmeye tabii tutuldu. Oynanabilirlik özelliği bulunmayan Residen Evil 5 testi baz alınarak yapılan çalışmada masaya yatırılan ilk detay, DirectX 9 ve DirectX 10 arasında kalite farkını gözlemlemek olmuş.


    alt="Resident Evil 5 ile DirectX 9 ve DirectX 10 karşılaştırması"


    alt="Resident Evil 5 ile DirectX 9 ve DirectX 10 karşılaştırması"


    PC ve Xbox versiyonları


    PC Games Hardware'nin belirttiğine göre Residen Evil 5 testinde yapılan DirectX 9 ve DirectX 10 görsel kalite karşılaştırma testinde her iki DirectX modunun da yakın sonuçlar sağladığı ifade edilirken, DirectX 10 ile elde edilen görüntünün bir miktar daha keskin olduğu ve ayrıca DirectX 10 modunda görüntülerin daha parlak, doku trafiğinin ise daha akışkan olduğu ifade ediliyor. Bu arada önemli bir noktanın da altı çizmekte fayda var. Karşılaştırma yapılacak görsel iki unsur arasındaki düştükçe sunjektif değerler daha fazla öne çıkabiliyor. Dolayısıyla DirectX modları arasındaki sağlıklı farkların oyunun çıkmasını takiben her iki mod için de yapılacak testler sonucunda anlaşılabileceğinin altını çizmiş olalım.


    Resident Evil 5 için yapılan PC vs. Xbox 360 karşılaştırması içilen yapılan yorumda ise teknik anlamda uygulaması daha zor bir karşılaştırma olduğu belirtildi. Resident Evil 5'in PC versiyonu henüz çıkmadığı için daha önce yayımlanan Xbox 360 versiyonuyla mukayese edilebilecek görüntü sayısı oldukça az dolayısıyla mevcut görsellerle gerçekleştirilen ön karşılaştırma için yapılan ilk yorumlar yüksek çözünürlükte AA desteği ile daha keskin görüntülerden bahsedilebileceği ve bazı doku kaplamalarının PC'de daha iyi görünebileceği yönünde.


    Tabii bunun bir ön çalışma olduğunu unutmamak gerekiyor. Resident Evil 5'in PC versiyonu henüz yayımlanmadı ve açıklanan resmi lansman tarihine kadar 2 aylık bir zaman dilimi daha bulunuyor. Ancak oyunun hem DirectX 9 ve DirectX 10 modlarını desteklemesi, Windows 7 arefesinde yukarıda da ifade ettiğimiz tartışmaları yeniden gündeme taşıyacak gibi görünüyor.



    Tutkunları için oyunun tanıtım videosunu da haberimizin sonuna eklemiş olalım.


    Kaynak: PC Games Hardware








  • "Görüldüğü üzere Dx10; Microsoft'un vistayı satabilmek adına uydurduğu koca bir yalandan ibaret. Dx11'de Windows 7 yi satabilmek adına aynen böyle oalcak" deyip, bombanın PM ni çekeyim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fettah34 -- 19 Temmuz 2009; 23:58:30 >
  • Oyun PC'ye çıkmadan Xbox 360 versiyonuyla arasındaki farkı açıkça görmek zor denmiş, ama ben söylüyorum; PC versiyonu gerek AA, gerek filtreleme, gerek çözünürlük ve kaplama kalitesi açısından farkını belli eder. Tıpkı bütün multiplatform oyunlarda olduğu gibi...

    Şimdi biri çıkıp da "ama bu görüntüler kaç yüz milyarlık PC ile oluyor hede hödö" demesin. 1000 YTL'lik sistem bile konsoldan çok önde şu aralar...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: fatal1ty89

    Oyun PC'ye çıkmadan Xbox 360 versiyonuyla arasındaki farkı açıkça görmek zor denmiş, ama ben söylüyorum; PC versiyonu gerek AA, gerek filtreleme, gerek çözünürlük ve kaplama kalitesi açısından farkını belli eder. Tıpkı bütün multiplatform oyunlarda olduğu gibi...

    Şimdi biri çıkıp da "ama bu görüntüler kaç yüz milyarlık PC ile oluyor hede hödö" demesin. 1000 YTL'lik sistem bile konsoldan çok önde şu aralar...



    PC ve Xbox 360 arasında karşılaştırma yapmanın zor olması karşılaştırmada PC versiyonu adına kullanılabilecek görsel malzemenin henüz çok sınırlı olmasından kaynaklanıyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: fx57

    quote:

    Orjinalden alıntı: fatal1ty89

    Oyun PC'ye çıkmadan Xbox 360 versiyonuyla arasındaki farkı açıkça görmek zor denmiş, ama ben söylüyorum; PC versiyonu gerek AA, gerek filtreleme, gerek çözünürlük ve kaplama kalitesi açısından farkını belli eder. Tıpkı bütün multiplatform oyunlarda olduğu gibi...

    Şimdi biri çıkıp da "ama bu görüntüler kaç yüz milyarlık PC ile oluyor hede hödö" demesin. 1000 YTL'lik sistem bile konsoldan çok önde şu aralar...



    PC ve Xbox 360 arasında karşılaştırma yapmanın zor olması karşılaştırmada PC versiyonu adına kullanılabilecek görsel malzemenin henüz çok sınırlı olmasından kaynaklanıyor.



    Anladım hocam, yazıyı da okudum zaten. Ben daha evvelki tecrübelerime dayanarak söylüyorum. Hangi multi oyunda dediğim gibi olmadı ki? Belki bir iki oyun dışında...

    Bunu konsol bölümünde söylesem topa tutarlar




  • Aslında direkt olarak bir sahneden veya belirli bir noktada yapılan DX9 ve DX10 ( veya 10.1 ) karşılaştırması saçmalık olur.

    Microsoft Direct X nedir öncelikle açıklamak lazım. Haberde bu es geçilmiş ki tamamen su istimal edilebilecek bir konu. Sonra DX9 veya DX10 aynı işletim sistemi üzerinde mi yoksa farklı olarak mı test edildi.

    Birde api için oyunun grafik motoru nasıl çalışıyor bu önemli.

    Basit bir batch file de bile bazı şeyleri kontrol ettirip görmemezlikten gelebilirsiniz mesela

    C:
    if not exist %username%\xxxx\xxx md %username%\xxxx\xxx

    gibi bir satır yazılabileceği gibi direkt;

    C:
    md %username%\xxxx\xxx

    şeklinde de yazılabilir. Burada da önemli olan oyunun apisi arabirim olan DirectX apisi ile ne kadar uyumlu ?

    Bu soru tamaen FPS farklarının DX9 & DX10 veya DX11 olarak farklı olmasına etken olacaktır. Birde değişik işletim sistemlerinde Memory Managment te önemli olarak oyundaki FPS a etki edebilir. Bunların hemen hepsi irdelenerek mi hazırlanmış bu inceleme yoksa aynı sistemde DX90c ve DX10 modunda oyun oynatılıp FPS lar mı verilmiş ???



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi X Files -- 20 Temmuz 2009; 0:14:35 >




  • dx10 gercekten herkesin umudunu kırdı ama microsoft dx10'da yaptığı hatayı dx11'de yapmayacaktır buna eminim
  • pcde oyunun bılmem nesını cıkarttılar, allahtan konsolda bıtırdık oyunu
  • DX10'da umutların kırılmasının sebebi Nvidia'nın zırlayıp bütün önemli özellikleri kırptırmasından dolayı... Sonrasında zaten MS hatasını anlayıp DX10.1'i çıkardı (DX10'un asıl olması gereken hali) ancak Nvidia destek vermediği için yine genel olarak havada kaldı...

    DX11 de bunların olmayacağını umut ediyorum.
  • konsala çıkırılan bir oyunun pc ye çok daha iyi çıkmasını beklemek saflık olur, yani dx hikaye asıl mesele konsola çıkmış olması. xbox360 dx9 olduğuna göre bir dahaki xbox çıkana kadar daha iyi grafikli multiplatform oyun göremeyeceğiz demektir.
    anca crysis gibi pc özel ve high end destekli oyun yapılırsa grafik farkı ve dx farkı ortaya çıkabilir, başka yolu yok.
  • Daha önce vermiştim linkini bir konuda
  • eeee bill amca nasıl satacak yeni işletim sistemini tabi ki 11 de çıkar 12 de
  • Directx 3-5-7-9 diye gidiyor. 11 de 9 dan çok farklı olacak bana göre. İster saçmalık diyin ister hurafe...
  • dx 11 olacak ilk oyunlardan biri colin mcrae dirt 2 olacak , HD videosunu izlediyseniz oyundaki HDR ve güneş ışıkları şimdiden göze çok hoş gözüküyor
  • dx 11de crysis ve cod5 oynamak güzel olurdu merak ediyorum dx 11i
  • nerden çıktı bu direk yaw eskiden direk mi vardı :D hem eski direk 7-8 oyunları hiç takılmıyo çok güzel görüntüleri var niye değiştirdiler anlam veremiyorum zaten
  • ben renk dışında fark göremedim doku kalitesi birazcık değişik özellikle son resimde adamımızın eline bakınca farkı anlayabilirsiniz. ben artık oyun firmalarının oyunları pc için uyarladığını düşünmüyorum çünkü pc de hem korsana yeniliyorlar hemde sistemler pahalı olmak zorunda oluyor. xbox ve ps3 te korsana fazla yönelmedikleri için o tarafa yoğunlaşıcaklarını düşünüyorum. ayrıca konsol ve pc karşılaştırması için call of duty 1.5 patch videosuna bakın aradaki fark bariz bellidir zombielerin suratları bile değişik ps3 grafikleri pc den 2 kat daha güzel gözüküyor cod 5 te
  • DirectX 10'da Dokular daha belirgin ve HDR efekti daha iyi herkez DirecX 10'da fark yok diyor ama aslında ufakda olsa var ayrıntılar biraz daha netlik kazanıyor en güzeli ise DirecX 10'da daha yüksek fps vermesi hayret konsolculardan biri gelip yine konsolda grafikler daha güzel dememiş bunun doğru olmadığını biliyoruz ama ss'ler ile yine kanıtlanmış her zaman PC'lerdeki AA ve AF kalitesi daha yüksektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cpt. Miller -- 20 Temmuz 2009; 13:01:10 >
  • Resident Evil da Dx9 ile Dx10 arasında bi fark görmeyenler Crysise baksın
    Bu oyun yerine crysis yada crysis warhead olsaydı farkını o zaman daha iyi görürdünüz(dx farkı yok diyenler için) Resident Evil da bende pek fark göremedim ki resident evilde Dx10 üzerine hiç bir şey yapmamışlar shadow dışında
  • resımlerdekı fark belli oluyor.fakat benım aklıma takılan dx 10 da daha yüksek fps almış.nasıl oluyor bu anlamadım yani
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.