- x
    Bunlarla Giriş Yapın: Facebook Google+ Twitter DH Giriş:
    ?
  • Hatırla
  • Yeni Kayıt
Dizel otolarda hava yapma sorunu?nasıl çözülür?
37 Cevap29986 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Linkli Mesajlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj

Uzaklaştırılmış
4 gün cezanın,
1 gün 1 sa. 36 dk. kadarı kaldı.
18 Temmuz 2009; 12:24:55 

Arkadaşlar bir iki kez yol bilgisayarının azizliğine uğradım.Yol bilgisayarı daha 25-30 km gider dediği halde aracın mazotu bitmişti.Bende tabi ki kontağı çevirmeye devam ettiğim için araç motoru hava yapmış.Daha sonra servis geldi tabii ki; Hava filtresinin hortumunu söktü (sanırım ) çantasından çıkardığı spreyi hortuma doğru sıktı.Bende bu arada marşa basıyordum.Araç bir iki denemeden sonra çalıştı.Daha sonra servis elemanından biri yanında deodorant falan yok mu?dedi.Öteki de, sen boşver onu dinleme motoru falan yakarsın sana en az 5-6 milyara patlar mazallah gibisinden bir cümle kurdu.Benim anlamadığım hususlar;

1- Hava yapma sorunu nedir?Neden dizel otomobillerde bulunur.

2- Hava yapınca kendimiz deodorant gibi yanıcı maddelerle bu işi halledemezmiyiz .

3- Servis elemanlarında bulunan bu sprey nedir?Nerden satın alabiliriz?

4- Motorun hava yapmasını önlemek için mazot bittikten sonra neler yapılmalı?Yada havayı almanın başka yolu var mı?

saygılar...


6190 Mesaj
18 Temmuz 2009; 12:29:45 

Pek hoş birşey değil ama yol bilgisayarı 7 km gösterene kadar gitmek zorunda kaldım ben dizel focusla;yolda kalma,tekleme vs. olmadı.


_____________________________


Uzaklaştırılmış
4 gün cezanın,
1 gün 1 sa. 36 dk. kadarı kaldı.
18 Temmuz 2009; 12:35:17 


quote:

Orjinalden alıntı: Duratorq

Pek hoş birşey değil ama yol bilgisayarı 7 km gösterene kadar gitmek zorunda kaldım ben dizel focusla;yolda kalma,tekleme vs. olmadı.



Ben de yokuş yukarı çıkarken kaldım.Heralde yakıtın deponun bir bölümünde toplanıp,pompanın yakıt alamamasından kaynaklandı.Düz yolda gitsem 20km kadar daha gidebilirdi sanırım.


 
3593 Mesaj
18 Temmuz 2009; 12:38:37 

ford fusion'da olmayan yol bilgisayari ile yolda kaldim

dagin basiydi, isyerinden mazot getirttik 5 lt huni ile bosalttik sonra calistiramadik. yoldan gecen bir usta aracin burnunu asagi verdi gaz pedaliyla gaz pompaladi birkac denemede calisti.

1 kerede dizel ibiza ile yolda kaldim, yururyup eurodizel aldim, ekledim calisti ibiza da korkmustum ama..

siz baya zorladiniz heralde hava yapmasi icin..


_____________________________



6190 Mesaj
18 Temmuz 2009; 12:42:39 

Araba tekleyip stop ettikten sonra çalıştırmayı kesinlikle denememek lazım,o zaman sorun olma ihtimali çok çok az.

İki gün önce sıfır transitle yolda kaldık gölcük ford fabrikasında,mazotu ekledik devam ettik sorun çıkmadı.


_____________________________



2256 Mesaj
18 Temmuz 2009; 12:45:43 

çogu dizelde bi pompa var pompalayıp havasını almak lazım.


_____________________________

New Astra Edition


triger

Uzaklaştırılmış
4 gün cezanın,
1 gün 1 sa. 36 dk. kadarı kaldı.
18 Temmuz 2009; 12:51:46 


quote:

Orjinalden alıntı: triger

çogu dizelde bi pompa var pompalayıp havasını almak lazım.


Servis elemanı aşağıdaki kelepçeyi çözdü,hortumu çıkardı ve içine bahsettiğim spreyi ben marşa basarken sıktı...

0


 
3593 Mesaj
18 Temmuz 2009; 12:53:51 


quote:

Orjinalden alıntı: triger

çogu dizelde bi pompa var pompalayıp havasını almak lazım.


bizim isuzu kamyonda mazot filtresinin yaninda analog bir pompa var, mazot gelene pompalayip devam edebiliyoruz; ozellikle filtre degistirince lazim oluyor.

ama bu motor kapakli yeni araclarda neyin nerde oldugunu bilmek zor.


_____________________________



2695 Mesaj
18 Temmuz 2009; 15:54:51 

genelde yakıt ışıgı yanmadan yakıt alırım ama bu tür bir durum başıma gelirse yapılması gereken nedir bende merak ediyorum.

konu hakkında uzman arkadaşlar net bir açıklama yaparsa iyi olur.


_____________________________


Uzaklaştırılmış
4 gün cezanın,
1 gün 1 sa. 36 dk. kadarı kaldı.
18 Temmuz 2009; 16:33:43 


quote:

Orjinalden alıntı: 307_Aslan

genelde yakıt ışıgı yanmadan yakıt alırım ama bu tür bir durum başıma gelirse yapılması gereken nedir bende merak ediyorum.

konu hakkında uzman arkadaşlar net bir açıklama yaparsa iyi olur.


banada araç teklemeye başlayınca hemen stop et.sakın marşa basma ve hemen yakıt takviyesi yap dediler.

tabi uzmanından öğrenmek lazım...


 
223 Mesaj
18 Temmuz 2009; 22:31:13 


quote:

Orjinalden alıntı: trapspeed




Servis elemanı aşağıdaki kelepçeyi çözdü,hortumu çıkardı ve içine bahsettiğim spreyi ben marşa basarken sıktı...

0




ya arkadaslar konuyla ılgısı yok ama merak ettım bu araba fordun hangı modelı.benzınlı motor ama hangisi.bilen soylesın lutfen


_____________________________


Uzaklaştırılmış
4 gün cezanın,
1 gün 1 sa. 36 dk. kadarı kaldı.
18 Temmuz 2009; 22:39:23 

@34HRN60

resmi temsili olarak koydum.resimdeki benzinli cmax.benim bahsettiğim dizel cmax....

0



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi trapspeed -- 18 Temmuz 2009; 22:39:37 >


3567 Mesaj
18 Temmuz 2009; 23:10:55 

Merhaba.

İlk fotodaki motor 1,6L benzinli ti-vct ford focus ve cmax benzinli 115 bg motoru.

İkinci fotodaki motor ise 1.6 litre turbo dizel 109 hp PSA-Ford tdci motoru.

Gelelim konuya.

Mazot motora basınçla püskürtülür. Mazotu rail'e basınçla sağlayan da mazot pompasıdır. Mazot bittiği zaman da mazot pompası kütleye göre basınç ürettiği için gelen havayı enjektöre göndermeyecektir. Bu nedenle yakıt depodan bir türlü çekilemez. Bunu önlemenin, yani bir an önce aradaki havayı alıp motoru çalıştırmanın farklı yolları vardır.

- Mazot filtresinden havayı almak. Bazı araçlarda filtre yanında veya önünde havayı almak için elle sıkılabilecek bir vakum pompası vardır. Olmayanlarda da filtre sökülür ve vakumla hava alınır.

- Aracın burnu aşağı getirilir ve yakıtın mazot pompasına araç çalışmadan ulaşması sağlanır. Ağır vasıtalarda imkansızdır.

- Aracın hava emişinden, yani emme manifoldundan içeriye yanıcı bir sıvı püskürtülerek motorda patlama sağlanır. Yanma odasına yakıt giremediği için ilk hareketini alamayan motor böylece ilk hareketini hava filtresinden emme manifolduna püskürtülen yanıcı malzeme ile kazanır, çalışır ve mazotu depodan kendiliğinden vakumla çeker.

Üçüncü durumda öyle her yanıcı, uçucu malzeme kullanılmaz. Dizel motorda gaz kelebeği olmadığı için patlama dışarıya da sıçrayabilir. Veya dizel motoru benzinle çalıştırır gibi bir etki de oluşturabilir. Ancak ilk çalıştırmada bundan faydalanılacağı için sorun oluşturmaz. Ehil değilseniz ve özel sıvı yoksa bunu uygulamayın.

Her ne olursa olsun dizel bir araçta kesinlikle depo bitene kadar aracı sürmeyin... Depoda az bir miktar yakıt olsa dahi özellikle yokuşlarda hava yapabilir.

Olur da yakıtınız biterse dizel aracınızda depoya yakıt koymadan kesinlikle marş basmaya devam etmeyin. Bu durumu daha da kötü hale getirecektir. Eğer araç stop eder etmez yakıt ikmali yapar ve sonrasında marş basarsanız, biraz da aracın burnunu aşağı getirebilirseniz aracınız büyük ihtimalle çalışacaktır. Ama yakıt bittikten sonra marşa basmışsanız araç daha zor çalışacaktır.

Sorunuz varsa buyrun...




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 18 Temmuz 2009; 23:44:39 >


_____________________________


Uzaklaştırılmış
4 gün cezanın,
1 gün 1 sa. 36 dk. kadarı kaldı.
18 Temmuz 2009; 23:14:39 

@O.B.K

Teşekkürler.Oldukça aydınlatıcı oldu...

Bu bahsettiğiniz spreyi nereden bulabilirim?


4493 Mesaj
18 Temmuz 2009; 23:16:09 

quote:

Aracın hava emişinden, yani emme manifoldundan içeriye yanıcı bir sıvı püskürtülerek motorda patlama sağlanır. Yanma odasına yakıt giremediği için ilk hareketini alamayan motor böylece ilk hareketini hava filtresinden emme manifolduna püskürtülen yanıcı malzeme ile kazanır, çalışır ve mazotu depodan kendiliğinden vakumla çeker.


Bu uygulamayı ateşleme sisteminden oluşan bir arıza nedeniyle gıv gıv gıv eden bir benzinli otomobili çalıştırmak için de yapabilir miyiz?

Veya benzinli için de yapabiliyorsak hangi durumlarda yapabiliriz?


_____________________________



3567 Mesaj
18 Temmuz 2009; 23:18:39 


quote:

Orjinalden alıntı: trapspeed

@O.B.K

Teşekkürler.Oldukça aydınlatıcı oldu...

Bu bahsettiğiniz spreyi nereden bulabilirim?



Spreyle çalıştırmak işin kolayına kaçmaktır. Ve maalesef bunu genelde yetkili servis elemanları yapar. Havayı almak en iyisidir. Ancak onu da yapmak zordur.

Spreyi servisten temin etmeye çalışın. Açıkcası ben kullanmıyorum. Marka da bilmiyorum. Zaten bazı servis elemanları da özel sprey yerine balata spreyi gibi yanıcı spreyler püskürtüyorlar. Muhtemelen sizin aracınızı da balata spreyiyle çalıştırmışlardır... Neyse günahlarını almayalım...

Sprey için servise danışın...



_____________________________



3567 Mesaj
18 Temmuz 2009; 23:21:43 


quote:

Orjinalden alıntı: Tubo



Bu uygulamayı ateşleme sisteminden oluşan bir arıza nedeniyle gıv gıv gıv eden bir benzinli otomobili çalıştırmak için de yapabilir miyiz?

Veya benzinli için de yapabiliyorsak hangi durumlarda yapabiliriz?


Benzinli motorda depoda benzin yoksa motor çalışmayacaktır. Benzin varsa hava da yapmayacağı için biraz marşa basınca çalışacaktır. Böyle bir uygulamaya gerek yok.

Ateşleme sisteminde arıza varsa sizin yakıta ilaveten böyle bir sıvı sıkmanız zengin karışım hazırlar ve motor daha da zor çalışır. Yani benzinli motorda uygulaması yok.


_____________________________


Uzaklaştırılmış
4 gün cezanın,
1 gün 1 sa. 36 dk. kadarı kaldı.
18 Temmuz 2009; 23:27:42 

tekrar teşekkürler...


4493 Mesaj
18 Temmuz 2009; 23:28:01 


quote:

Orjinalden alıntı: O.B.K




Benzinli motorda depoda benzin yoksa motor çalışmayacaktır. Benzin varsa hava da yapmayacağı için biraz marşa basınca çalışacaktır. Böyle bir uygulamaya gerek yok.

Ateşleme sisteminde arıza varsa sizin yakıta ilaveten böyle bir sıvı sıkmanız zengin karışım hazırlar ve motor daha da zor çalışır. Yani benzinli motorda uygulaması yok.


Hocam parça'nın adını bir hatırlayabilseydim, daha düzgün bir soru olacaktı kusura bakmayın.

Bir yerde karşıma çıkmıştı; Yanma odasında kalan yakıtın aşırı sıcaktan buharlaşması ve ateşlemeyi engellemesi mümkün müdür?


_____________________________



3567 Mesaj
18 Temmuz 2009; 23:32:40 


quote:

Orjinalden alıntı: Tubo

Bir yerde karşıma çıkmıştı; Yanma odasında kalan yakıtın aşırı sıcaktan buharlaşması ve ateşlemeyi engellemesi mümkün müdür?


Sorunuzdan anladığım durum ancak zengin karışım oluşumuyla açıklanabilir. Motor bu durumda zengin karışımdan dolayı çalışmaz. Bu da ateşleme hatası sayılmaz. Çalışmama sebebi halk dilinde motorun boğulmasıdır.

Yanma odasında bir şekilde yanmamış yakıt kalırsa ve bu yakıt motor tekrar çalışana kadar buharlaşarak manifoldan çıkmamışsa ilk çalıştırmada bujinin çakmasıyla yanacaktır. Ateşlemeyi engellemesi demek bujinin çakmamasıdır. Bunun sebebi de yakıt olamaz.


_____________________________



3567 Mesaj
18 Temmuz 2009; 23:42:52 

Bu arada bir uyarı daha;

Olur da yakıtınız biterse dizel aracınızda depoya yakıt koymadan kesinlikle marş basmaya devam etmeyin. Bu durumu daha da kötü hale getirecektir. Eğer araç stop eder etmez yakıt ikmali yapar ve sonrasında marş basarsanız, biraz da aracın burnunu aşağı getirebilirseniz aracınız büyük ihtimalle çalışacaktır. Ama yakıt bittikten sonra marşa basmışsanız araç daha zor çalışacaktır.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 18 Temmuz 2009; 23:43:23 >


_____________________________



4493 Mesaj
18 Temmuz 2009; 23:43:30 


quote:

Orjinalden alıntı: O.B.K




Sorunuzdan anladığım durum ancak zengin karışım oluşumuyla açıklanabilir. Motor bu durumda zengin karışımdan dolayı çalışmaz. Bu da ateşleme hatası sayılmaz. Çalışmama sebebi halk dilinde motorun boğulmasıdır.

Yanma odasında bir şekilde yanmamış yakıt kalırsa ve bu yakıt motor tekrar çalışana kadar buharlaşarak manifoldan çıkmamışsa ilk çalıştırmada bujinin çakmasıyla yanacaktır. Ateşlemeyi engellemesi demek bujinin çakmamasıdır. Bunun sebebi de yakıt olamaz.



Eskiden karbüratörlü arabaları boğardık mesela, çalıştırmadan önce gaza basarak.. O zamanlar çocuktum tabi uzun süredir yapmadığım için enjeksiyonlu motorlarda da oluyor mu bilemiyorum

Adını unuttuğum parça ile ilgili olarak:

Her iki tarafında soket var ve basit bir şekilde sökülebiliyor, kibrit kutusu kadar bir parça. Araba çalışmadığı zaman arızalı parça oydu, onun yüzünden çalışmıyordu, her ne kadar marşa basılırken iki taraftan da tutup salladıysam da bir türlü çalıştıramadım..

Bu parça ne olabilir?



_____________________________



11518 Mesaj
19 Temmuz 2009; 0:35:39 

Öncelikle O.B.K. üstada verdiği bilgilerden dolayı teşekkürler.

Arkadaşlar neden işinizi şansa bırakıyorsunuz ki,ben hayatta ışık yanıkken dolaşmam ışık yanmadan yakıt alırım.Hiç yoksa bile bi 10 tl lik atarım bir defa uzun yolda istasyon bulamadığım için 50 km. gitmiştim.Ter sırtımdan boşalmıştı.Işık yanıkken araç deponun dibindeki pisliği de çekiyor ve daha değişik arızalara yol açabiliyor.


_____________________________



2695 Mesaj
19 Temmuz 2009; 0:48:12 

@O.B.K hocam bilgiler için teşekkürler.

yokuşlarda hava olayı hiç aklıma gelmemişti.yakıt ışıgı yanmadan almaya devam


_____________________________



2284 Mesaj
19 Temmuz 2009; 2:43:40 

Arkadaşlar muhtemelen sıktıkları sprey bildiğimiz eterdir.
Çünkü biz yüksek hacimli dizel motorlu arazi araçlarında sabah çalıştırma vs. gibi durumlarda hava filtresine çok az miktarda eter sıkarız ve bu işi görür.
Hava almak ise eski tip dizel makinalarda 2. enjektörü gevşetip mazot pompasındaki mandalı pompalayarak mazot gelene kadar devam etme şeklinde oluyor. Yeni nesillerde durum nedir bilmem.


_____________________________

2 liters is a drink size, not an engine;V8 Power: No bottle, all throttle!


14850 Mesaj
19 Temmuz 2009; 3:12:30 


quote:

Orjinalden alıntı: RqJnr

Arkadaşlar muhtemelen sıktıkları sprey bildiğimiz eterdir.
Çünkü biz yüksek hacimli dizel motorlu arazi araçlarında sabah çalıştırma vs. gibi durumlarda hava filtresine çok az miktarda eter sıkarız ve bu işi görür.
Hava almak ise eski tip dizel makinalarda 2. enjektörü gevşetip mazot pompasındaki mandalı pompalayarak mazot gelene kadar devam etme şeklinde oluyor. Yeni nesillerde durum nedir bilmem.


şu kamyonlarla uğraştığınız kadar işinizle gücünüzle uğraşsaydınız 1. koç, 2. sabancı, 3. siz olcaktınız.


_____________________________





 
1124 Mesaj
11 Ağustos 2010; 23:50:33 

bahsedilen oaly bugun basima geldi malesef. kendi basima mazot filtresini degistirdim , yeni filtreye eskiden cikan mazotu doldurdum. arac 2 -10 saniye calisti ve durdu. nirdaha calistiramadim . arac focus 1.8 tdci. araci nasil calistirabilirim tekrar ? havasini alama gerekyor ama bu konu hakkinda hic bir bilgim yok . bilgilendirirseniz cok sevinirim.


_____________________________



 
1463 Mesaj
12 Ağustos 2010; 2:06:40 

http://www.hepsiburada....3&productid=otev0437200

Eter alıp hava girişine sıkacaksınız, fakat çok fazla değil.

Marşa basarken çok az sıkacaksınız, hah çalıştı diye eter sıkmakta ısrarcı olmayın, tekrar marşa basarak bir daha deneyin.

Boş depo mazot/yakıt pompanızıda bozar, 3 lira kar ederken, bir sürü para verirsiniz.


_____________________________



1045 Mesaj
12 Ağustos 2010; 2:27:30 

dizel araçlarda bu riski almak pek akıl karı değil açıkçası, eski dizel aracımda yol bilgisayarı 100 km'nin altına düştüğünde gider yakıt alırdım. maazallah diğer arkadaşların dediği gibi yüklü bir masraf çıkartabilir. bu gibi durumlarda 10 tl dahi olsa yakıt almanızı tavsiye ederim.


_____________________________

WarmongeR


2460 Mesaj
12 Ağustos 2010; 4:54:44 

Biz serviste balata temizlemek için kullanılan spreyi sıkardık. Büyük ihtimal onu sıkmıştır. Ama motordan takır takır sesler gelip devir fırlardı motor çalışınca


_____________________________



 
160 Mesaj
12 Ağustos 2010; 9:02:22 

quote:

Eskiden karbüratörlü arabaları boğardık mesela, çalıştırmadan önce gaza basarak.. O zamanlar çocuktum tabi uzun süredir yapmadığım için enjeksiyonlu motorlarda da oluyor mu bilemiyorum

Adını unuttuğum parça ile ilgili olarak:

Her iki tarafında soket var ve basit bir şekilde sökülebiliyor, kibrit kutusu kadar bir parça. Araba çalışmadığı zaman arızalı parça oydu, onun yüzünden çalışmıyordu, her ne kadar marşa basılırken iki taraftan da tutup salladıysam da bir türlü çalıştıramadım..

Bu parça ne olabilir?


Ateşleme modülü.


_____________________________



 
3529 Mesaj
13 Ağustos 2010; 3:04:05 

konu iyi hortlamış :D
multijetlerde hava yapma gibi bir problem yok.


_____________________________

Direksiyonda Eşşek varsa motordaki beygirin önemi var mı?

89 Model Vücut + Ruh. Gösterişe gerek yok. İmzanızdakileri yanınızda götürmeyeceksiniz.


3016 Mesaj
13 Ağustos 2010; 15:59:48 

konu hortlamış.bilgiler tarihi eser niteliğinde.
beyler diesel araç hava yaptığında(bazı arkadaşlar hava yapmaz gibi ifade kullanmış yanlıştır.)ki her motorinle çalışan aracın yakıtı bitince hava yapar.
hava yapma:common-rail veya pompaya yeterli yakıt gelmemesi olayı hava yapmadır.
hava alırken spreylerle motoru çalıştıran usa(kendini usta sanan)lardan uzak durun.sprey-eter herneyse(tutuşma ısısı düşük karışımlar-benzin dahil)çalıştırılan motorun ömründen bir haylı ÇALIYOR.
hava alma:eski nesil;hava alma tapaları açılır mazot pompası elle tahrik edilir havasız temiz yakıt akınca tapa kapanıp pompalama durdurulur.
basınçlı sistemin havasını almak;enjektörleri tespit eden rakor somunlar gevşetilir,marşa basılır.bu sırada emme manifoldu hortumu çıkarılarak hava girişi TAMAMEN kapatılıp marşa basılırsa marşımız zorlanmadan hızlıca döner ve basınçlı sistemin havası alınmış olur.
yeni nesillerde hava alma işi mazot filtrelerinin üzerindeki üçüncü girişten olur.oraya uygun hortum takılıp emme pompası ile hava alınır .şanslıysak araç çalışır deyilsek servis yolu gözükür.
ha bazı araçlarda yakıt konur kontak açılır sistem kendi kendine havayı alır.


_____________________________



8013 Mesaj
13 Ağustos 2010; 16:02:49 

konu eskiymiş ama bildiğim bir marka hakkında yazayım toyotalarda mazot pompasının yanında bir düğme var hava yapınca ona basıp havası alınabiliyor depoya yakıt koyduktan sonra düğme basılamaz hale gelene kadar basıp havasını alıyorsunuz sonra devam


_____________________________

birinci sayfa, ilk mesaj günceldir :)http://forum.donanimhaber.com/m_46528250/tm.htm email:ferhatde@hotmail.com


 
406 Mesaj
14 Ocak 2011; 5:07:42 

Dizel motorlara depodan çıkış hortumuna çekvalf takarsanız sorun kıyamete kadar ortadan kalkmış olur böylece mazot bittiğinde tekrar hava riskiyle karşılaşmazsınız. Takacağınız çekvalf iyi birşey olmalı tabii.


_____________________________



3016 Mesaj
14 Ocak 2011; 7:49:08 


quote:

Orijinalden alıntı: şekocan

Dizel motorlara depodan çıkış hortumuna çekvalf takarsanız sorun kıyamete kadar ortadan kalkmış olur böylece mazot bittiğinde tekrar hava riskiyle karşılaşmazsınız. Takacağınız çekvalf iyi birşey olmalı tabii.

bu ÇEK-VALFI nereden temin edebiliriz.pahallı birşeymidir.hortumun neresine takacağız.hangi araçlara uyguladınız.DEPODAKİ MOTORİN bitince bu ÇEK-VALF yakıtı nereden temin ediyorda sistem hava yapmıyor.
son soru tamirhane işletmeciliği yapıyorsanız adresinizi yazarsanız ÇEK-VALF taktırmak için sizi rahatsız ederiz...........


_____________________________



 
166 Mesaj
14 Ocak 2011; 15:54:36 

Çözüm bu kadar basitse üreticiler neden koymazlar ki bu çek valfi?


3016 Mesaj
14 Ocak 2011; 18:03:13 


quote:

Orijinalden alıntı: gyneco

Çözüm bu kadar basitse üreticiler neden koymazlar ki bu çek valfi?

benim bildiğim sistemde 2-3 yerde çekvalf var olduğudur.çağın canavarlarını üretenlerin onu düşünemeyecek olmasını düşünmek biraz manidar durum deyilmidir.


_____________________________

Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Otomobil Genel » Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel » Dizel otolarda hava yapma sorunu?nasıl çözülür?
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.703