- x
Uçak Mühendisliği
62 Cevap31173 Görüntüleme3 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Yazdır
Sayfa: [1]      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


2549 Mesaj
17 Temmuz 2009; 18:12:23 

Sizce nasıl bir bölüm? ÖSS de itü yada odtü istiyorum ve uçak mühendisliği seçmeyi düşünüyorum.


_____________________________

`


 
438 Mesaj
17 Temmuz 2009; 18:16:10 

Ha! Bence şahane bölüm, ama EA-2 'den girdiğim için seçemiyorum, cok isterdim
Havacılık hizla gelişiyor, hem dünyada hem ülkemizde, dolayısıyla iyi uçak mühendislerine de ihtiyac artiyormus duyduguma gore. Puanın yetiyorsa hic düsünmeden yaz derim..



_____________________________



2549 Mesaj
17 Temmuz 2009; 18:22:38 

Yani bende bu yüzden seçmeyi düşünüyorum. Gelecekte iş bulabilecek bölümlerden biride uçak mühendisliğidir diye düşünüyorum. Elektrik Elektronik bölümlerinden bile çok daha fazla iş imkanı olacağını düşünüyorum. dogrutercih.com dada söyleyişileri izledim ve tanıtıma gelen bir kaç mühendisle görüştüm. Bu bölümü yurtdışında okumam gerektiğini söyleyenler var tabi. Ben 4 senelik itü yada odtü bitirip yurtdışında yükseklisans ve doktora yapmak istiyorum.


_____________________________

`


337 Mesaj
17 Temmuz 2009; 18:30:40 

dostum odtü havacılıktayım soruların varsa yardımcı olabilirim

başka bir arkadşta sormuştu ona yazdığım cevabı aynen yazıyorum

quote:

3.sınıfa geçtim hayırlısıyla, şimdi ben sana kısaca odtü havacılık ve uzay mühendisliğini anlatayım.Hocam önce adında uzay geçince insanlar (bu insanlardan kasıt cahil , görgüsüz insanlar) ne o astronot mu olcan, hava durumumu suncan tarzında laflar edeiliyor hatta konuyu gördüm, bir kıro ytü de bilgisayar müh oku daha iyi diyor, bu insanlar bölümden anlamıyor.

gel gelelim bölüme , bölümde uzay diye bir oaly yok, akademik olarka seçmelilerde var ama kimse almıyor, o yüzdeden öyle ders açılmıyor.

görevi, çok kolay bir tabirle, uçağın herşeyisin...

atıyorum aerodinamik alanında uzmanlaşırsın uçuş sistemleriyle ilgilenirsin kanat olur rudder olur vs vs.Onları dizayn etmek bile başlı başına kaç tane mühendisin yapabilceği iş

ya da propulsion yani itki alanında alırsın son sınıf derslerini, uçak motoruyla ilgilenirsin..ve unutma uçak motoru normal motorla aynı şey değildir.(çünkü bazı kırolar çıkar derki makine müh de sizin işinizi yapar , öyle bir olay imkansız, aerodinamk , uçuş mekaniği vs vs dersler sırf bizim bölüme özgüdür)

ve hatta sen makine müh görevinide yaprsın, çünkü uçak çok daha komplikedir ve bizim bölümden mezun olanların bazıları otomotiv fabrikasında çalışır

gelelim iş olanaklarına,

öngörü bir;

ya hemşerim türkiyede uçak mı var da sen uçak mühendisi oluyorsun

cevap bir,

bizim bölüm sadece senede 60 kişi alır ve havacılık endüstiris için bu sayı oldukça azdır, bu yüzden bölümü bitirip işsiz kalana gerizekalı gözüyle bakılır

nerede çalışılır;

tai tei, aselsan havelsan vs vs

bizim bölümün uçak mühendisliğinde bir artısıda havacılık olarak okuduğu için roketsan ve savunma sanayine rahtlıkla girebilirsin,

bölümü bana yazdıran abi 2.5 la bitirdi taiye girdi daha sonra tai den çıktı tübitaka girdi ...tübitakta kendimi daha çok geliştirebilirim dedi...

ve dikkat edersen öss puanlarına makineden 2 puan falan düşük, makineyle eşğder

zaten ilk 2 sınıfı tıpatıp aynı makineyle 3 4 farklı....

ve odtü havacılık'ın bir artısı ingilizce eğiti, yurtdışı olanağ çok çok çok daha fazla....


kolay gelsin ayrıca hasanhzl arkdaşımızda yeni mezun oldu bizim bölümden


_____________________________

insan olmak yetmez yetmiyor bazen, süpermen süpermen olmak lazım bazen....


 
109 Mesaj
17 Temmuz 2009; 18:40:17 

uçak mühendisi olnca uçak yapmican illa. araba fabrikalarnda da çalşrsn..


_____________________________


Ey Türk Gençliği! Birinci vazifen, Türk istiklâlini, Türk Cumhuriyetini, ilelebet, muhafaza ve müdafaa etmektir.
Mevcudiyetinin ve istikbalinin yegâne temeli budur. Bu temel, senin, en kıymetli hazinendir. İstikbalde dahi,
seni bu hazineden mahrum etmek isteyecek, dahilî ve haricî bedhahların olacaktır. Cebren ve hile ile aziz
vatanın, bütün kaleleri zaptedilmiş, bütün tersanelerine girilmiş, bütün orduları dağıtılmış ve memleketin her
köşesi bilfiil işgal edilmiş olabilir.Bütün bu şerâitten daha elîm ve daha vahim olmak üzere, memleketin dahilinde,
iktidara sahip olanlar gaflet ve dalâlet ve hattâ hıyanet içinde bulunabilirler. İşte, bu ahval ve şerâit içinde dahi, vazifen;
Türk İstiklâl ve Cumhuriyetini kurtarmaktır! Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur!


2549 Mesaj
17 Temmuz 2009; 18:43:31 

1. tercihim odtü uçak uzay mühendisliği olucak ankarada oturduğum için ancak odtü ile itü nün eğitimde bir farkı varmı bu bölümde?

odtü diplomasıyla avrupaya gidersem kabul ederlermi? en azından yükseklisansla gitsem örneğin


_____________________________

`


337 Mesaj
17 Temmuz 2009; 18:46:28 


quote:

Orjinalden alıntı: FirstClass

1. tercihim odtü uçak uzay mühendisliği olucak ankarada oturduğum için ancak odtü ile itü nün eğitimde bir farkı varmı bu bölümde?

odtü diplomasıyla avrupaya gidersem kabul ederlermi? en azından yükseklisansla gitsem örneğin



kabul ederler mi derken , odtü yü kabul etmeyeceklerde neyi edecekler

ae.metu.edu.tr ye ordan people ye gir

dikkat edersen tüm bölüm hocaları yurtdışı master doktora yapmış hocalardır


_____________________________

insan olmak yetmez yetmiyor bazen, süpermen süpermen olmak lazım bazen....


 
481 Mesaj
17 Temmuz 2009; 20:17:53 

puanın yetiyorsa gözünü kırpmadan yazmalısın hiç başka şeylerle kafanı yorma..


_____________________________

İmza Felan Koymuyorum Nasıl Bişeymiş Bu İmza Boyutu


974 Mesaj
17 Temmuz 2009; 20:21:40 

sen bu bölüme gir gerisini düşünme zaten gelecek kaygın olmaz


_____________________________

Samsung Galaxy SIII
Pentax K30 + 18-135mm WR


160 Mesaj
20 Temmuz 2009; 1:50:18 

Çok doğru bir karar olur bu bölümü seçmeniz...
ODTÜ Havacılık ve Uzay Mühendisliği gibisi yok:) Hani bölümden diğer arkadaşlar güzel anlatmışlar zaten. ben de şu yönününden bahsediyim biraz.Bizim bölümdeki sıcaklıgı, hocalarla olan ilişkileri (sayımızın da az olmasından dolayı biraz da) başka bi bölmde bulamazsın odtüde bence.Eğer kazanırsanız hemen ODTÜ Havacılık ve Uzay Topluluguna gelin daha hazırlık,birinci sınıftan herkesle kaynaşır bölümü daha iyi tanırsınız :D


_____________________________


...metu_aee...


153 Mesaj
20 Temmuz 2009; 9:48:12 

Uçaklara,fiziğe ilgin varsa ve puanın yüksekse ODTÜ Havacılık ve Uzay mühendisliğine git derim.Bu 3 ünden biri sakatsa biraz düşün.


_____________________________


Ege Üniversitesi Makina Mühendisliği
Nokia NSeries N78
Multimedia Telefonu


 
0 Mesaj
20 Temmuz 2009; 10:38:24 

arkadaşlar bu bölümler biraz fantezi bölümler.sanki tai aselsan sürekli mühendis alıyomuş gibi kendinizi kandırmayın.amerikan loocked martin firmasına girerseniz durum başka ayrıca airbus ve boeing firmaları için de geçerli.ama türkiyede deiller malesef..


_____________________________



540 Mesaj
20 Temmuz 2009; 10:52:43 


quote:

Orjinalden alıntı: ata_1923

arkadaşlar bu bölümler biraz fantezi bölümler.sanki tai aselsan sürekli mühendis alıyomuş gibi kendinizi kandırmayın.amerikan loocked martin firmasına girerseniz durum başka ayrıca airbus ve boeing firmaları için de geçerli.ama türkiyede deiller malesef..


Aynen.


_____________________________



2246 Mesaj
20 Temmuz 2009; 12:15:45 


quote:

Orjinalden alıntı: ata_1923

arkadaşlar bu bölümler biraz fantezi bölümler.sanki tai aselsan sürekli mühendis alıyomuş gibi kendinizi kandırmayın.amerikan loocked martin firmasına girerseniz durum başka ayrıca airbus ve boeing firmaları için de geçerli.ama türkiyede deiller malesef..

Nedense biz sadece Aselsan, Roketsan, TAI'ye girebiliyormuşuz gibi bir önyargı oluşmuş. Kaç tane tanıdığınız Havacılık ve Uzay Müh. var acaba?


_____________________________


Geri sayım sen doğduğunda başladı !
Eğer (9) canlı bile olsaydın en fazla (8) kez kaçabilirdin ölümden !
Bil ki (7) düvele sultan dahi olsan yerin (6) mekan olacak sana.
En fazla (5) metre kumaş götürebileceksin ! Kapatacaksın (4) açsan da gözlerini !
Bu (3) günlük fani dünyada Azraile (2) kat olup yalvarsan da nafile.
Ecel geldiğinde (1) gün öleceksin ! İşte, o an herşey (0) dan başlayacak.


 
25 Mesaj
4 Aralık 2009; 20:44:18 


quote:

Orijinalden alıntı: bloodwayne




Aynen.

Dohdur olun siz hemde jinekolog olunda fanteziyi görün (yurdum insanı yatmaya amma meyilli arkadaş) No pain no gain!


_____________________________

-uçmak mı istiyorsun sabri bey?
-o halde doğru yerdesin. Kapının ardındaki rafta sağdan 3. kataloğu bana ver egzersizlere başla.


 
5308 Mesaj
4 Aralık 2009; 20:46:27 

"Uçak Mühendisliği" sadece İTÜ'de var. "Havacılık ve Uzay Mühendisliği" de sadece ODTÜ'de var.

Eğer uygun puana ve başarı sırasına sahip olabilirsen düşünmeni öneririm. Gayet iyi bölümler.

Tabii sen önce derslerine, ÖSS/YGS-LYS'ye iyice asıl da. Çünkü her yıl son yerleşen öğrencinin başarı sırası ve bundan dolayı taban puanı yükseklerde. Baba bölümler çünkü. İnşallah istediğin gibi geçer sınavın, tercih döneminde daha çok düşünürsün.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi :AlacaKaranlık: -- 4 Aralık 2009; 20:52:34 >


_____________________________



 
5308 Mesaj
4 Aralık 2009; 20:48:58 


quote:

Orijinalden alıntı: hasan_hzl



Nedense biz sadece Aselsan, Roketsan, TAI'ye girebiliyormuşuz gibi bir önyargı oluşmuş. Kaç tane tanıdığınız Havacılık ve Uzay Müh. var acaba?


Zaten bildiğim kadarıyla "Havacılık ve Uzay Mühendisi" diye kalıplaşmış bir ünvan yok.


_____________________________



 
5308 Mesaj
4 Aralık 2009; 20:54:10 


quote:

Orijinalden alıntı: hun_Mykon

uçak mühendisi olnca uçak yapmican illa. araba fabrikalarnda da çalşrsn..


Otomotiv Mühendisliği?


_____________________________



3568 Mesaj
5 Aralık 2009; 0:25:01 

Uçak mühendisi sadece uçaklarla ilgilenen yerlerde çalışacak diye birşey yok,ona bakarsanız BOSCH da uçak mühendisi arıyor.Bölüm olarak iyi bölüm,odtü-itü ztn açıkta kalmazsın ama benim tavsiyem bölümün seninle örtüşüp örtüşmediği.Misal fiziği sevmezsin kimyayı seversin o zaman bu tür bölümlerde zorluk çekersin.Tercik yapmadan önce iyi araştırmak gerekir,sonra sıkıntı yaşarsın


_____________________________

2012 Hyundai i30 CRDI Style Manuel


2246 Mesaj
5 Aralık 2009; 15:13:14 

quote:

Orijinalden alıntı: :AlacaKaranlık:




Zaten bildiğim kadarıyla "Havacılık ve Uzay Mühendisi" diye kalıplaşmış bir ünvan yok.

Kalıplaşmış? Kalıplaşsa ne yazar, kalıplaşmasa ne yazar?. Ben şu anda çalıştığım şirkette Havacılık ve Uzay Mühendisi olarak adlandırılıyorsam daha ne. Elektrik-Elektronik kalıplaşmışta ne olmuş? İyi üni.ler hariç çoğu işsiz ya da bi gıdım maaşa çalışıyorlar.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hasan_hzl -- 5 Aralık 2009; 15:14:13 >


_____________________________


Geri sayım sen doğduğunda başladı !
Eğer (9) canlı bile olsaydın en fazla (8) kez kaçabilirdin ölümden !
Bil ki (7) düvele sultan dahi olsan yerin (6) mekan olacak sana.
En fazla (5) metre kumaş götürebileceksin ! Kapatacaksın (4) açsan da gözlerini !
Bu (3) günlük fani dünyada Azraile (2) kat olup yalvarsan da nafile.
Ecel geldiğinde (1) gün öleceksin ! İşte, o an herşey (0) dan başlayacak.

Uzaklaştırılmış
82 gün cezanın,
25 gün 7 sa. 24 dk. kadarı kaldı.
5 Aralık 2009; 15:24:42 

Peki Uçak ya da Havacılık Elektrik-Elektroniği mezunlarının İngiltere'de master yapmak kaydıyla avrupa ya da amerika'da iş bulma olasılığı nedir ?


236 Mesaj
5 Aralık 2009; 15:47:59 

fransa havayollarında çalışırsan başbakandan fazla maaş alırsın


_____________________________



337 Mesaj
5 Aralık 2009; 16:43:54 


quote:

Orijinalden alıntı: hasan_hzl



Nedense biz sadece Aselsan, Roketsan, TAI'ye girebiliyormuşuz gibi bir önyargı oluşmuş. Kaç tane tanıdığınız Havacılık ve Uzay Müh. var acaba?



hasan naber ya hayırlı olsun, darısı bizim başımıza inşallah


_____________________________

insan olmak yetmez yetmiyor bazen, süpermen süpermen olmak lazım bazen....


2246 Mesaj
5 Aralık 2009; 16:58:05 


quote:

Orijinalden alıntı: baycan87




hasan naber ya hayırlı olsun, darısı bizim başımıza inşallah

Sağoalsın. Bekleriz seni de yanımıza


_____________________________


Geri sayım sen doğduğunda başladı !
Eğer (9) canlı bile olsaydın en fazla (8) kez kaçabilirdin ölümden !
Bil ki (7) düvele sultan dahi olsan yerin (6) mekan olacak sana.
En fazla (5) metre kumaş götürebileceksin ! Kapatacaksın (4) açsan da gözlerini !
Bu (3) günlük fani dünyada Azraile (2) kat olup yalvarsan da nafile.
Ecel geldiğinde (1) gün öleceksin ! İşte, o an herşey (0) dan başlayacak.


337 Mesaj
5 Aralık 2009; 17:09:38 

quote:

Orijinalden alıntı: hasan_hzl



Sağoalsın. Bekleriz seni de yanımıza

derslerden fırsat yok yaw, uğraşıoz:)

bölüme gelmiyorsun galiba artık:) neredesinki, pmdende atablrsn:)



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baycan87 -- 5 Aralık 2009; 17:11:59 >


_____________________________

insan olmak yetmez yetmiyor bazen, süpermen süpermen olmak lazım bazen....


 
0 Mesaj
21 Ocak 2010; 10:42:29 

merhaba arkadaşlar ben de bu bölümü okumak istiyorum ama birkaç sorum olacak;
1)sizce ytü mekatronikmi yoksa burasımı daha avantajlı?
2)burayı okumak için yüksek resim çizme kabiliyetine sahip olmak gerekirmi?( bilgisar devrinde biraz saçma bir soru ama sormak istedim çünkü çizimim berbattır)
3)bu bölümün yurtdışı olanakları ve maaş durumu nasıldır?

cevaplayacak arkadaşlara şimdiden teşekkürler


_____________________________



1746 Mesaj
21 Ocak 2010; 11:17:00 


quote:

Orijinalden alıntı: lnx=1

fransa havayollarında çalışırsan başbakandan fazla maaş alırsın


Acaba ?





_____________________________



459 Mesaj
21 Ocak 2010; 11:33:20 


quote:

Orijinalden alıntı: Sayeh-eh Khodah




Acaba ?






Daha fazla kazanırsın dememiş ki, daha fazla maaş alırsın demiş...


_____________________________




379 Mesaj
21 Ocak 2010; 20:07:44 


quote:

Orijinalden alıntı: Barış Can




Daha fazla kazanırsın dememiş ki, daha fazla maaş alırsın demiş...




_____________________________


Heroes of Newerth : Mitokondri
Steam : LoRDGenerAL_
BattleTAG : GenerAL#2773
ITU , Control Engineering


 
2225 Mesaj
21 Ocak 2010; 20:45:38 


quote:

Orijinalden alıntı: ata_1923

arkadaşlar bu bölümler biraz fantezi bölümler.sanki tai aselsan sürekli mühendis alıyomuş gibi kendinizi kandırmayın.amerikan loocked martin firmasına girerseniz durum başka ayrıca airbus ve boeing firmaları için de geçerli.ama türkiyede deiller malesef..

Banada fanezi gibi geliyor.Sonu atom mühendisliği olmasında.Üniversitede matematik dersini bize atom mühendisi veriyor oldukça zeki bir ton sertifikalara sahip biri ne işi var üniversitede ders veriyor diye düşünüyorum.Daha önce komisyonda çalıştığı söyleniyor.Kendisine soramıyorum neden burada diye ters anlar dersten geçemeyiz.


_____________________________



316 Mesaj
21 Ocak 2010; 22:00:21 

türkiye'de uçak mühendisliği okuyacağınıza makina mühendisliği okuyun.


_____________________________



624 Mesaj
22 Ocak 2010; 7:05:51 

Küçüklüğümden beri orayı istiyorum bende.. ODTÜ Havacılık ve Uzay.. Çok güzel bi bölüm tavsiye ederim gerçekten...


_____________________________



1161 Mesaj
22 Ocak 2010; 7:42:04 

Benim açmayı düşündüğüm konu açılmış bile 1 yıl sonra bende geleceğim ya ankaraya yada istanbula


_____________________________

Kanseri yenme yolunda emin adımlar ve son adımıda attım -Seni yendim kanser-
Dokuz Eylül Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği
Hedef Japonca öğrenmek, Bisiklet ile Japonya'ya gitmek.
Happy with what you have to be happy with, you have to be happy with what you have, to be happy with what you have, you have to be happy with what you have to be happy with what you have to be happy with...


3460 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
Reasonable
22 Ocak 2010; 14:15:35 


quote:

Orijinalden alıntı: John Coffey

türkiye'de uçak mühendisliği okuyacağınıza makina mühendisliği okuyun.

Uzman konuşuyor dinleyin.


_____________________________

You are weak. Why are you weak? Because you lack... hatred!!


316 Mesaj
22 Ocak 2010; 15:02:01 


quote:

Orijinalden alıntı: Reasonable



Uzman konuşuyor dinleyin.


arkadaşım uçak mühendislerinin yaptığı da bir nevi makine mühendisliği ülkemizde.Maalesef türkiye'de doğru dürüst mühendislik olmadığından bu böyle.Boeing tasarımı felan yapamassın burada.Uçağı da dokundurtmazlar sana.Yapacağın şey kontrol,bakım tarzı şeyler onları da teknisyenlerin çoğu hallediyor zaten.Sen onların başında beklersin,formları imzalarsın bi de ara sıra uçak firmalarıyla irtibatı sağlarsın felan.Bi makina mühendisi uçak mühendisinin yerini çok rahat alır türkiye'de.Bunun yanında makina mühendisliğinde iş bulma imkanın kat kat artar(iyi ünilerde tabi).Ha ben idealistim illa uçak mühendisi olucam dersen o zaman aselsan,roketsan tarzı yerlere girmeye kasacaksın.Oralar da işin sağlam.Ancak bir çalışan ile kavga edersen işten çıkarılıyomuşsun diye duymuştum


_____________________________



2246 Mesaj
22 Ocak 2010; 18:47:25 

quote:

Orijinalden alıntı: John Coffey




arkadaşım uçak mühendislerinin yaptığı da bir nevi makine mühendisliği ülkemizde.Maalesef türkiye'de doğru dürüst mühendislik olmadığından bu böyle.Boeing tasarımı felan yapamassın burada.Uçağı da dokundurtmazlar sana.Yapacağın şey kontrol,bakım tarzı şeyler onları da teknisyenlerin çoğu hallediyor zaten.Sen onların başında beklersin,formları imzalarsın bi de ara sıra uçak firmalarıyla irtibatı sağlarsın felan.Bi makina mühendisi uçak mühendisinin yerini çok rahat alır türkiye'de.Bunun yanında makina mühendisliğinde iş bulma imkanın kat kat artar(iyi ünilerde tabi).Ha ben idealistim illa uçak mühendisi olucam dersen o zaman aselsan,roketsan tarzı yerlere girmeye kasacaksın.Oralar da işin sağlam.Ancak bir çalışan ile kavga edersen işten çıkarılıyomuşsun diye duymuştum

Boş zamanında TAI, Roketsan, TEI'ye bir uğramanı tavsiye ederim. Ne iş yapıyormuşuz bakalım. Öyle kulaktan dolma bilgi almak için değil bizzat gözünle görmek için.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hasan_hzl -- 22 Ocak 2010; 18:48:21 >


_____________________________


Geri sayım sen doğduğunda başladı !
Eğer (9) canlı bile olsaydın en fazla (8) kez kaçabilirdin ölümden !
Bil ki (7) düvele sultan dahi olsan yerin (6) mekan olacak sana.
En fazla (5) metre kumaş götürebileceksin ! Kapatacaksın (4) açsan da gözlerini !
Bu (3) günlük fani dünyada Azraile (2) kat olup yalvarsan da nafile.
Ecel geldiğinde (1) gün öleceksin ! İşte, o an herşey (0) dan başlayacak.


337 Mesaj
22 Ocak 2010; 22:51:29 


quote:

Orijinalden alıntı: hasan_hzl


Boş zamanında TAI, Roketsan, TEI'ye bir uğramanı tavsiye ederim. Ne iş yapıyormuşuz bakalım. Öyle kulaktan dolma bilgi almak için değil bizzat gözünle görmek için.






john coffey arkadaş biraz bilinçsiz, meslek tanımlarını,uçak mühendisinin ne iş yaptığını bilmyior,olsun o da öğrenir yakında


_____________________________

insan olmak yetmez yetmiyor bazen, süpermen süpermen olmak lazım bazen....


316 Mesaj
23 Ocak 2010; 0:51:33 



quote:

Orijinalden alıntı: baycan87







john coffey arkadaş biraz bilinçsiz, meslek tanımlarını,uçak mühendisinin ne iş yaptığını bilmyior,olsun o da öğrenir yakında


arkadaşım ben uçak mühendisinin ne iş yaptığını gayet de biliyorum tanıdıklarım da var önemli olan Türkiye'de ne iş yapabildiği.Zaten ülkemizde hakkıyla mühendislik yapılmıyor.Daha kalifiye diye teknisyen yerine mühendisler işe alınıyor ne de olsa işsiz mühendis kaynıyo ülke.Benim burda kasttettiğim eğer çok idealist değilseniz ben geleceğimi garantiye almak istiyorum,iş yelpazemi artırmak istiyorum diyorsanız onun yerine makina mühendisliğini(itü,odtü,ytü özellikle) tercih etmenin daha mantıklı olduğudur.Ha tercih yine insanın kendisini ilgilendirir.Burada kesinlikle uçak mühendisliğini küçümsediğim felan anlaşılmasın.




Bana kulaktan duyma bilgilerle gelme diyorsanız alın size bir itü uçak mezununun düşünceleri:

...Yukarıda ki uçakmı makinamı konusu birdaha dönmek istiyorum ben çünkü çok önemli bir karar aslında. yukarıda söylediğim gibi kesinlikle itü makina derim 6 yıllık uçak fakültesi deneyimimden sonra. Ben 2. ve 3. senemde makina bölümünden benle aynı dönemden olan bir arkadaşla oda arkadaşlığı yapmış biri olarak iki bölüm arasındaki eğitim kalitesi ve zorluğu hakkında çok kesin gözlemler yapmış biriyim. Genelde ikinci sınıf ve üçüncü sınıf dersleri bu bölümler için ortak olduğundan çoğu zaman birbirimizin durumunu biliyorduk...

En basitinden bir termodinamik, ısı geçişi, akışkanlar, mukavemet gibi bu bölümlerin ortak ve baba derslerinin işleniş ciddiyeti iki bölüm arasında çok ama çok farklı. Bir kere makinadaki tüm bu baba derslerde her ders quiz olur yoklama yerine geçer ve derse gitmezsen kalırsın, 3 vize olur, ödev kesin olur en az 3-4 tane, genelde proje olur ve çan eğrisine bakılmaksızın 40 yada 50 gibi geçme sınırları olur, finale girebilmek için şartlar olur ödevleri yapmak, projeyi yapmak gibi yani dersi geçmek için gerçekten efor sarfedip ortaya birşey koyman gerekir. Uçak bölümünde ise bu olay çok daha rahattır yoklama olmayan dersler olur, yoklama olanlarda ise bir şekilde yoklamayı halledersin bir kaç ders dışında yoklama sorun olmaz birileri senin yerine imza atar. Ödev olayı yine birkaç dikkat eden hoca dışında ortak yapılır. Vizeler bir en fazla iki tane olur, quizler olursada 4-5 tane olur, proje genelde bu derslerde olmaz, ayrıca sınav soruları olarak karşılaştırırsak uçak bölümünde birazcık daha basit olur bu ortak derslerin sınavları. Yani özetlemek gerekirse makinada geçkmek için sarfettiğiniz minumum efor ile uçakta rahatlıkla BB gibi bir not alabirsiniz.

...iş bulma açısındandan da itü makinadan mezun olduğunuz taktirde makina hocaların korumaya çalıştığı o stantart sayesinde tüm eski mezunlar ve piyasa tarafından ciddiye alınırsınız. Yani bu adam bu bölümü bitirdiyse birşeyler biliyordur derler sizin için. Geçen sene Ford gebze taraflarındaki yeni açtığı yeni tesise 50 tane İTÜ makina mezunu aldı. Bu Fordun ve piyasanın İTÜ mezunları hakkındaki düşüncesini ortaya koymak açısından çok güzel bir örnek.

Eğer ortalama bir uçak mühendisi ve ortalama bir makina mühendisi makina mühendisi arayan bir yere başvurursa kesinlikle işi makina mühendisi alır. Her ikisininde kendini eşit geliştirdiği ve eşit donanıma sahip olduğu göz önüne alınsa bile bu seçiim pek değişmez.

Havayoları için değinecek olursak makine mühendisleri de hava yollarında çalışabiliyorlar. Birtek havayolu firmalarının teknik müdürlük ve mühendislik müdürlüğü pozisyonları için uçak veya uzay mühendisi olma şartı aranıyor. Havayollarında yapılan mühendislik bakım mühendisliği çerçevesinde olur ve uçak mühendisliği eğitimi için aldığınız çoğu bilgiyi bu sektörde aktif olarak kullanmassınız Yeni bir uçak mezunun havayollarında işe başlaması adeta yeni bir eğitime başlaması gibidir. Aldığınız uçak mühendisliği eğitimi sizi bu yeni eğitim için sadece daha kolay eğitilebilir kılar çünkü uçakla ilgili kavramlara daha aşinasınızdır. Bu konudan sonra daha ayrıntılı bahsedeceğim ama şimdilik şunu söylmek gerekirse eğer müdür olma hedefiniz yoksa havayolları için bir makine mühendisinden 4-5 aylık iş tecrübesi kadar öndesiniz. Makine mezunu olarak müdür olma imkanınızsa zaten o konuma gelirken birşekilde gerçekleştirmeniz gereken yüksek lisans sayesinde gerçekleşebilir. Şu anda staj yaptığım havayolunda bir makina mühendisi çalışmakta. Hatta cnn türk te yayınlanan bir tv program var iş başvurumuydu neydi, programda bir patron ve 3 iş başvurusu yapmış aday konuk oluyo programa ve program sonunda patron adaylardan birisini işe alıyor. Bu programın bir bölümünde pegasus havayolları başkanı ali sabancı katıldı aday olarakta 2 uçak mezunu bir tanede istanbul üniversitesi makina mezunu olup itü uçakta yüksek lisans yapan bir aday katıldı programa. Program sonunda ali sabancı işe istanbul(teknik olmayan) üniversitesi makina mezunu olan adayını aldı.

Uçak mühendisleri için mesleklerini tam anlamıyla yapabilecekleri yerler tai tei gibi direk uçak üretimi üzerine yoğunlaşmış bir elin parmağını geçmeyen mekanlar. Buralar için ise eğitim sürecinizde kendinizi bazı konularda geliştirmeniz lazım. Ben bölüme girerim bir şekilde bitirim derseniz bölümü bitirirsiniz ama bu tarz mekanlar için gerekli donanıma sahip olmadan mezun olma gibi durumunuz olabilir. Yine makine mühendisi olarakta bu mekanlarda çalışma imkanınz var.

Yani özetlemek gerekirse uçak bölümünün size sağlayıpta makinanın sağlayamadığı sadece birkaç seçenek var iş piyassında. Bu seçeneklerden yararlanabilmek içinde uçak bölümündeki eğitiminiz sırasında biraz kendinizi zorlayıp farklı alanlarda kendinizi donanımlandırmalısınız.

eğer rahat, kendinizi çok kastırmadan bir bölüm bitirmek istiyorsanız uçağı yazın ama iş imkanı konusunda dar bir yelpazeden seçim yapmak zorunda kalırsınız bunu unutmayın.

Eğer iyi ve adamakıllı bir eğitim almak istiyorum ve bunu şansa bırakmak istemiyorum diyosanız makinayı yazın. Kendinizi geliştirmek için çok çaba harcamanıza gerek yok çünkü zaten bölümü bitirebilmek için harcadığınız çaba sizi iyi bir noktaya taşıyacaktır.


Akademik düşünüyorsanız iş biraz değişiyor. Uçakta bu konuda en az makina kadar iyi. Akademik bir gelecek düşünüyosanız zaten normalden fazla çalışmanız gerekiyor ve bu çalışmayla uçakta da kendinizi geliştirebilirsiniz. Uçak fakültesi labratuar bakımından en az makina kadar iyi, çoğu öğretim elemanı yurtdışında yüksek lisans doktara yapmış refarans konusunda seçeneğiniz bol olur. Akademk alan olarak uçakta bol çalışma alanı var illaki birine ilgi duyarsınız. Ama akademik kariyer isteğinizin çok kuvvetli olması durumunda bu seçeneği kullanın derim çünkü hani akedemikte düşünebilirim gibi tam oturmamış bir kararla bu bölüme gelirseniz sonradan fikir değiştirip zararlı çıkabilirsiniz ama dediğim gibi akamik anlamda iyi bir fakülte uçak.



_____________________________



88 Mesaj
23 Ocak 2010; 16:35:24 

uçak mühendisliğinden bi arkadaşım bana otomobil sektöründe çalışacağını söylemişti ne kadar doğru bilemiycem


_____________________________

   Geçmiş günü beyhude yere yad etme
Bir gelmemiş an için de feryad etme
Geçmiş gelecek masal bütün bunlar hep
Eğlenmene bak ömrünü berbad etme..
    


 
1079 Mesaj
23 Ocak 2010; 22:57:44 

9.sınıf öğrencisiyim, bu bölümü istiyorum.


_____________________________



3157 Mesaj
24 Ocak 2010; 13:13:43 


quote:

Orijinalden alıntı: stnrx

Peki Uçak ya da Havacılık Elektrik-Elektroniği mezunlarının İngiltere'de master yapmak kaydıyla avrupa ya da amerika'da iş bulma olasılığı nedir ?


Herhalde Turkiye'de mezun olunca yurt disinda is bulma, master yapma ihtimali en yuksek olan bolum ucak muhendisligidir.


_____________________________

Encinaar


 
5308 Mesaj
24 Ocak 2010; 14:55:31 

Otomotiv sektöründe çalışılabileceği de söyleniyor.

Merak ediyorum. Bir firma makine mühendisleri ve hatta otomotiv mühendisleri dururken neden gidip uçak mühendisi alır?


_____________________________


Uzaklaştırılmış
82 gün cezanın,
25 gün 7 sa. 24 dk. kadarı kaldı.
24 Ocak 2010; 15:03:32 


quote:

Orijinalden alıntı: Ata




Herhalde Turkiye'de mezun olunca yurt disinda is bulma, master yapma ihtimali en yuksek olan bolum ucak muhendisligidir.


Ucak muhendisligi degil yalniz bahsettigim yer. 4 yillik Havacilik Elektrik Elektronigi bolumu.


236 Mesaj
24 Ocak 2010; 15:05:11 

quote:

Orijinalden alıntı: :AlacaKaranlık:

Otomotiv sektöründe çalışılabileceği de söyleniyor.

Merak ediyorum. Bir firma makine mühendisleri ve hatta otomotiv mühendisleri dururken neden gidip uçak mühendisi alır?


Aldıkları derslere bakarak çok rahat anlaşılır aslında
Internal Combustion Engines
Motorlar gibi çoğu ders teknik olanaklarla veriliyor zaten Uçakla ilgili bölümler de teknik üniversitelerde bulunduğu için çoğu yerde çalışabilmelerine avantaj sağlıyor



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lnx=1 -- 24 Ocak 2010; 15:08:10 >


_____________________________



 
14 Mesaj
24 Ocak 2010; 15:46:15 

bnm de kuzenim itü ucak mühendiliği,ni bitirdi .
şimdi bursada tofaşın ar-ge (araştırma - geliştirme) bölümünde çalışıyor.
darısı benm başıma :D


_____________________________

intel core 2 duo e4500 2.2 ghz/A-Data 2 gb ddr2 667 mhz ram /His Iceq Turbo HD4670/250 gb hdd/ 18x dvd-rw


1621 Mesaj
24 Ocak 2010; 16:50:47 


quote:

Orijinalden alıntı: Barış Can




Daha fazla kazanırsın dememiş ki, daha fazla maaş alırsın demiş...

Doğru.


_____________________________

Kimilerini boğan deniz, kimilerine yeni kıtalar gösterir.


3157 Mesaj
26 Ocak 2010; 21:14:51 


quote:

Orijinalden alıntı: 8




Ucak muhendisligi degil yalniz bahsettigim yer. 4 yillik Havacilik Elektrik Elektronigi bolumu.


Yuksek lisans programlarini incelemen gerek. Bende ileride yurt disinda yuksek lisans yapiyorum. Havacilik elektrik-elektronigi gibi bir bolum ya da yuksek lisans programina gormedim. Belki olabilir


_____________________________

Encinaar


125 Mesaj
23 Mayıs 2010; 17:13:38 

dostum odtu havacılıgı bitirir bitirmez askerligini yaparsan , agirliginca altin kadar degerli olursun. millet is bulmak icin kicini yirtarken , basvurmadigim isyerlerinden millet bana telefon acip beni mulakatlarina cagiriyor. Turkiye de issizlik bu kadar buyuk bir sorunken sence boyle bir firsat kac kisiye nasip olur? Cagiran isyerleri de savunma sanayi sirketleri. Ucakla ilgili buyuk projelerin gerceklestirildigi sirketler. Turkiye de buyuk isler oluyor ama milletin haberi yok...


_____________________________

Marantz SR7005-KEF IQ90-Dali Evidence C70-KefIQ1-Philips 46PFL7605-PS3 320GB MOVE-Definitive Tech. PF15TL Subwoofer-Dune HD Duo Media Player


 
22 Mesaj
27 Ekim 2011; 14:08:28 

Su an 3.sinif Ucak Muhendisligi ogrencisiyim.Cok kral karizmasi var bu bolumun lakin cok da celiskili acikcasi.Is bulamama gibi bir sorun Turkiyenin her yerinde var bu bolumden mezun olup is bulamayabilen de olur lakin saglam bilgi teorik tecrube pratikle mukemmel bir hale gelebilir.Yaninda ingilizce almanca gibi soz geciren dillerden bir yada ikisini bilmek ayrica super bi avantaj.
Staj yapmak isteyenlere Thy teknigi onermiyorum cunku hic bir sekilde yardimci olmuyorlar.Istanbul icin Mng Teknik olabilir


_____________________________



 
6 Mesaj
8 Aralık 2011; 17:41:00 

Ya arkadaş bilip bilmeden ne kadar sallanıyor bu memlekette, valla sinirlerimi bozdunuz. TAI, TEI kaç tane mühendis alımı yapıyor? Bu firmalar kaç tane Uçak Mühendisi alıyor, kaç tane Makine Mühendisi alıyor? Nasıl Makine Mühendisleri havacılık sektöründe çalışamıyor? Bi Atatürk Havalimanına bakın, bi TUSAŞ'ın firmalarına bakın bakalım kaç tane "Uçak Mühendisi Olmayan Adam, Mühendis" çalışıyor! Bitirir bitirmez iş bulacakmış gibi konuşup, milletin günahına girmeyin, milleti yanlış yönlendirmeyin, yazıktır! Benim not ortalamam 4.61/5, isteyen herkese de kapak gibi gönderirim diplomamı da, CV'mi de, not dökümümü de... 3 tane yabancı dilim var; İngilizce, Rusça, Ukraynaca. Ben neden iş bulamıyorum? Havada karada mühendis alımı yaptığından bahsettiğiniz firmalar neden işe almıyorlar? Ben neden bu halimle iş bulamadığım için, gidip Antalya'da sezonluk çalışmak istiyorum? Sizin "tanıdıklar", "bir arkadaşımın abisi", "bir tanıdığımın tanıdığının tanıdığı" dediğiniz kişiler bu kadar rahat iş buluyor, aylık 5000-10000 Euro veya Dolar alıyor da, biz neden iş bulamıyoruz???!!! Ben bu bölümün mezunu olarak şunları söylüyorum arkadaşlar, ismi çok havalı, çok prestijli, eyvallah. Ama emin olun bitirdiğiniz zaman ne havası kalıyor, ne prestiji. Bitirene kadar umut dolu bir insandım, şu an umutsuz bir vakayım. Psikolojimi bozdular... Uçak-Havacılık Mühendislikleri hayal kırıklığıdır arkadaşlar, başlamayın...


_____________________________



337 Mesaj
9 Aralık 2011; 13:34:48 

quote:

Orijinalden alıntı: skiller

Ya arkadaş bilip bilmeden ne kadar sallanıyor bu memlekette, valla sinirlerimi bozdunuz. TAI, TEI kaç tane mühendis alımı yapıyor? Bu firmalar kaç tane Uçak Mühendisi alıyor, kaç tane Makine Mühendisi alıyor? Nasıl Makine Mühendisleri havacılık sektöründe çalışamıyor? Bi Atatürk Havalimanına bakın, bi TUSAŞ'ın firmalarına bakın bakalım kaç tane "Uçak Mühendisi Olmayan Adam, Mühendis" çalışıyor! Bitirir bitirmez iş bulacakmış gibi konuşup, milletin günahına girmeyin, milleti yanlış yönlendirmeyin, yazıktır! Benim not ortalamam 4.61/5, isteyen herkese de kapak gibi gönderirim diplomamı da, CV'mi de, not dökümümü de... 3 tane yabancı dilim var; İngilizce, Rusça, Ukraynaca. Ben neden iş bulamıyorum? Havada karada mühendis alımı yaptığından bahsettiğiniz firmalar neden işe almıyorlar? Ben neden bu halimle iş bulamadığım için, gidip Antalya'da sezonluk çalışmak istiyorum? Sizin "tanıdıklar", "bir arkadaşımın abisi", "bir tanıdığımın tanıdığının tanıdığı" dediğiniz kişiler bu kadar rahat iş buluyor, aylık 5000-10000 Euro veya Dolar alıyor da, biz neden iş bulamıyoruz???!!! Ben bu bölümün mezunu olarak şunları söylüyorum arkadaşlar, ismi çok havalı, çok prestijli, eyvallah. Ama emin olun bitirdiğiniz zaman ne havası kalıyor, ne prestiji. Bitirene kadar umut dolu bir insandım, şu an umutsuz bir vakayım. Psikolojimi bozdular... Uçak-Havacılık Mühendislikleri hayal kırıklığıdır arkadaşlar, başlamayın...

hangi üniversite? 5lik sistem


_____________________________

insan olmak yetmez yetmiyor bazen, süpermen süpermen olmak lazım bazen....


27 Mesaj
17 Aralık 2011; 0:11:07 

burda malesef herkes yetkili olmuş o kadar çok fikir varki kafam karıştı. ben bir fen lisesinde 2. sınıftayım ve şimdiden hedefimi belirlemek istiyorum. bildiğiniz gibi fen liseleri belirli bölümlere kitlenmiştir. bende ideallerim doğrultusunda hareket ederek uçak müh. düşündüm ama hem hocalarım olsun hem abim olsun (odtü makine okuyor) beni bu fikirden caydırdılar. rehber hocam illa mühendislik diyosan genetik müh. oku. dedi . ee türkiyede napıcam dedim biz türkiye ile sınırlı değiliz zaten dedi . ancak yoğun baskılar kariyer ve bol maaşı nedeniyle tıp tercih edicem gibi görünüyor. ÇAPA TIP tabiki de olursa inş.. bakalım yüreğim fizik,kimya ve matematikle ilgili bişey seç diyo ancak aklım tıp diyor . HAYIRLISI


_____________________________

It's your life, it's your life story. BE FREE !!!


 
441 Mesaj
20 Aralık 2011; 22:27:11 

quote:

Orijinalden alıntı: MaGneTıC

burda malesef herkes yetkili olmuş o kadar çok fikir varki kafam karıştı. ben bir fen lisesinde 2. sınıftayım ve şimdiden hedefimi belirlemek istiyorum. bildiğiniz gibi fen liseleri belirli bölümlere kitlenmiştir. bende ideallerim doğrultusunda hareket ederek uçak müh. düşündüm ama hem hocalarım olsun hem abim olsun (odtü makine okuyor) beni bu fikirden caydırdılar. rehber hocam illa mühendislik diyosan genetik müh. oku. dedi . ee türkiyede napıcam dedim biz türkiye ile sınırlı değiliz zaten dedi . ancak yoğun baskılar kariyer ve bol maaşı nedeniyle tıp tercih edicem gibi görünüyor. ÇAPA TIP tabiki de olursa inş.. bakalım yüreğim fizik,kimya ve matematikle ilgili bişey seç diyo ancak aklım tıp diyor . HAYIRLISI

Arkadaşım, hissiyatını çok iyi anlıyorum. Öncelikle sana tavsiyem rehberlik hocanla meslek seçimi konusunda bir daha görüşme. Genetik belki geleceğin mesleği ancak Türkiye'de bu alanda çalışarak hayatını kaliteli bir şekilde idame ettirir noktaya gelindiğinde sen orta yaşlarını baya bir geçmiş olacaksın. Türkiye'de genetik müh. eğitimi alıp yurt dışında çalışanlar belki vardır ama kaç tane vardır bilemiyorum.
Tıp konusuna gelince, kazanabiliyorsan harika ve heryerde geçerliliği tartışılmaz bile ancak yüreğinden geçen fizik , kimya, matematik ise 6 yıl sana çin işkencesi gibi gelebilir. Yine de bu yaşta böyle şeyler belli olmuyor, ileride çok farklı şeylerden hoşlandığını tespit edebilirsin.
Uçak mühendisliği gerçekten çok güzel bir seçim. Benim geriye dönme şansım olsaydı bu alanda okumak hatta üstüne yüksek lisans + doktora yapmak isterdim. Türkiye için çalışma alanlarına bakıldığında makine mühendisliği'ne göre biraz daha kısıtlı ama iş bulunamayacağını düşünmüyorum ben. Örneğin Ford da çalışan bir uçak müh. arkadaşım var.

Sonuç olarak saydıkların arasında en prestijli ve sürekli geçerli olacak bölüm TIP tır ve benim için önde gelir. Sevmeden zaten yapamazsın, öyle bir durumda severek okuyacağın bölümü seç derim. Buna şu anda karar vermenin senin için ne kadar zor olduğunu bilsem de :)..


_____________________________



 
441 Mesaj
20 Aralık 2011; 22:30:58 

quote:

Orijinalden alıntı: skiller

Ya arkadaş bilip bilmeden ne kadar sallanıyor bu memlekette, valla sinirlerimi bozdunuz. TAI, TEI kaç tane mühendis alımı yapıyor? Bu firmalar kaç tane Uçak Mühendisi alıyor, kaç tane Makine Mühendisi alıyor? Nasıl Makine Mühendisleri havacılık sektöründe çalışamıyor? Bi Atatürk Havalimanına bakın, bi TUSAŞ'ın firmalarına bakın bakalım kaç tane "Uçak Mühendisi Olmayan Adam, Mühendis" çalışıyor! Bitirir bitirmez iş bulacakmış gibi konuşup, milletin günahına girmeyin, milleti yanlış yönlendirmeyin, yazıktır! Benim not ortalamam 4.61/5, isteyen herkese de kapak gibi gönderirim diplomamı da, CV'mi de, not dökümümü de... 3 tane yabancı dilim var; İngilizce, Rusça, Ukraynaca. Ben neden iş bulamıyorum? Havada karada mühendis alımı yaptığından bahsettiğiniz firmalar neden işe almıyorlar? Ben neden bu halimle iş bulamadığım için, gidip Antalya'da sezonluk çalışmak istiyorum? Sizin "tanıdıklar", "bir arkadaşımın abisi", "bir tanıdığımın tanıdığının tanıdığı" dediğiniz kişiler bu kadar rahat iş buluyor, aylık 5000-10000 Euro veya Dolar alıyor da, biz neden iş bulamıyoruz???!!! Ben bu bölümün mezunu olarak şunları söylüyorum arkadaşlar, ismi çok havalı, çok prestijli, eyvallah. Ama emin olun bitirdiğiniz zaman ne havası kalıyor, ne prestiji. Bitirene kadar umut dolu bir insandım, şu an umutsuz bir vakayım. Psikolojimi bozdular... Uçak-Havacılık Mühendislikleri hayal kırıklığıdır arkadaşlar, başlamayın...

Siz rusça ve ukraynaca bildiğinize göre ukrayna'da bir üniversiteden mezunsunuz sanırım. Orada bir üniversitenin havacılık alanında dünyada sayılı okullar arasında olduğunu duymuştum. Fakat Türkiye'ye bir anglo-saxon üniversitesi diplomasıyla gelmek her kapıyı açarken maalesef ki eski sovyet cumhuriyetlerinden alınan diplomalarla gelmek hiçbir kapıyı açamıyor. Eğitim ne kadar kaliteli olsa bile mevcut durum böyle.


_____________________________



27 Mesaj
22 Aralık 2011; 20:02:33 

quote:

Orijinalden alıntı: Honour81


Arkadaşım, hissiyatını çok iyi anlıyorum. Öncelikle sana tavsiyem rehberlik hocanla meslek seçimi konusunda bir daha görüşme. Genetik belki geleceğin mesleği ancak Türkiye'de bu alanda çalışarak hayatını kaliteli bir şekilde idame ettirir noktaya gelindiğinde sen orta yaşlarını baya bir geçmiş olacaksın. Türkiye'de genetik müh. eğitimi alıp yurt dışında çalışanlar belki vardır ama kaç tane vardır bilemiyorum.
Tıp konusuna gelince, kazanabiliyorsan harika ve heryerde geçerliliği tartışılmaz bile ancak yüreğinden geçen fizik , kimya, matematik ise 6 yıl sana çin işkencesi gibi gelebilir. Yine de bu yaşta böyle şeyler belli olmuyor, ileride çok farklı şeylerden hoşlandığını tespit edebilirsin.
Uçak mühendisliği gerçekten çok güzel bir seçim. Benim geriye dönme şansım olsaydı bu alanda okumak hatta üstüne yüksek lisans + doktora yapmak isterdim. Türkiye için çalışma alanlarına bakıldığında makine mühendisliği'ne göre biraz daha kısıtlı ama iş bulunamayacağını düşünmüyorum ben. Örneğin Ford da çalışan bir uçak müh. arkadaşım var.

Sonuç olarak saydıkların arasında en prestijli ve sürekli geçerli olacak bölüm TIP tır ve benim için önde gelir. Sevmeden zaten yapamazsın, öyle bir durumda severek okuyacağın bölümü seç derim. Buna şu anda karar vermenin senin için ne kadar zor olduğunu bilsem de :)..

kesinlikle haklısın şuan tek düşüneceğim daha çok çalışmak olmalı elbet zaman geldiğinde bunlar tekrar gündemime oturacak. inş. hedefim olan tıpı kazanırım çünkü geleceğimi şansa bırakmak istemiyorum. çevremde birçok mühendis var ve onların yorumlarıda böyle tekrar okusam daha çok gayret edip tıp kazanmak isterdim diyorlar. neyse tekrar teşekkürler


_____________________________

It's your life, it's your life story. BE FREE !!!


 
4 Mesaj
13 Temmuz 2012; 12:20:13 

magnetic naptın??? foruma girersen sana tavsiyelerim olacak tercihlerin için :)


_____________________________



 
0 Mesaj
22 Temmuz 2012; 16:26:59 

bende uçak mühendisliği bölümünü düşünüyorum ne yapayım


_____________________________