Şimdi Ara

Klima Tavsiyeleri [ANA KONU] (1699. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
11 Misafir - 11 Masaüstü
5 sn
57.221
Cevap
701
Favori
4.430.457
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
82 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 16971698169917001701
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba; Size katılmadığım noktalar var o konulara da açıklama getirmek isterim. yanlış anlamayınız sizi haksız gördüğüm yerler var zira.

    1- Yetkili servisler, Hizmet politikaları gereği kendilerine belirlenen Bence kesinlikle düşük olan işçilik bedelleri ile ve yine garanti dışı tavan satış fiyatı olan yedek parça fiyatı karşılığı hizmet verirler. Bu bağlamda ben o gelen her kim servis ise öncelikle ücret konusundaki bu DÜRÜST yaklaşımları için teşekkür ediyorum her ne kadar siz bu dürüstlük karşısında eve VESTEL sokmam deseniz de. O eve piyasadan bir tamirci gelseydi ''Abicim 55Tl yedek parça 30 da işçilik 85TL yeter'' veya ''Abicim 50TL işçilik 70TL yedek parça 120TL yeter'' yaklaşımı ile sizden zaten o parayı veya daha fazlasını alacaktı. Evinize kadar hizmet sağlayan ve sorununuzu çözen bir servisin sizden aldığı 85TL benden yana analarından emdikleri ak süt gibi helaldir ancak paranın sahibi olarak tabi önemli olan sizin helal etmenizdir.

    2- Yetkili servisin arıza tespiti sonrası hizmet onayı almadan direkt onarım yapması kesinlikle uygulama dışı bir yaklaşım.

    3- ''Kumanda ile düzelecek bir sorunsa neden karta işlem yaptılar?'' kısmında yine servisin kusuru yok zira İnfrared frekans aralıkları değiştiği için İR kartı değiştikten sonra eski kumandanın çalıştırmaması normal, burada yalnız servis atfım şu olur, ''Be hey zalım, kart değiştiğinde kumanda değişeceğini nasıl bilmezsin?''

    4- Normalde yapılması gereken, anakart ile takım bir IR kartı ve bu takımın parçası olan kumandanın size teslim edilip toplamda 165TL bedel tahsil edip (Önce onayınızı alıp) konuyu kökünden çözmekti.

    5- Evde ilk çalıştırdıklarında çalışıp sonradan çalışmamaya başlaması biraz karmaşık durum ben çok anlayamadım onu.

    6- Bu ürünü arızalı olmasa dahi İNVERTER bir sistem ile değiştirmenizi öneririm zira bir elektrik katilidir.

    7- Benden tavsiye istemişsiniz lakin ben marka model firma önerilerine girmiyorum lütfen mazur görünüz.

    8- 1 inci maddedeki ücret bilgisine atfen şunu belirtmek isterim ki evinize hangi firma hangi marka gelse O bedeli veya daha yükseğini sizden tahsil edeceklerdi bu anlamda markaya haksızlık ettiğinizi düşünüyorum. Kaldı ki dönemsel 7 Yıl ve sürekli 3 yıl garanti uygulaması olan nadir markalardan birisidir. Bunun dışında uzun garanti konusuna değinmenize ayrıca sevindim zira bir çok arkadaş uzun garanti yeniyormu ne işe yarıyor gibi bana göre saçma olan sorular da sormuştu zamanında. ''Buyurun bakın uzun garantinin ne işe yaradığını buradan anlayın'' diyerek sizin konunuzu örnek gösterebilirim.

    Bunların dışında yardımcı olabileceğim bir şey var ise lütfen sorunuz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AlpEren-GBN

    Merhaba klima almayı düşünüyorum Ancak karar vermekte oldukça zorlandım. Daikin ve Mitsubishi Electiric arasında kaldım. Hangi marka sizce daha iyi. Fiyatları aynı seviyede hemen hemen. Daikin Tegora ile Mitsubishi Deluxe modellerini daha çok beğendim gibi. tavsiyelerinizi bekliyorum.

    Aynı durumdayız ME alıcam sanırım .
    Kampanya bekliyorum .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ado kullanıcısına yanıt
    öncelikle bu kadar uzun bir cevap verdiğiniz için gerçekten çok teşekkür ediyorum. çok mutlu ettiniz beni. yazdıklarınızın çoğuna katılmakla beraber bir kaç hususta kendimi doğru ifade edemediğimi gördüm. bu da yanlış anlaşılmaya sebep olmuş haliyle.

    1-buradaki sitemim aslında teknik servise değil vestel markasına. garanti bitimi sonrası bu kadar fahiş fiyatlarla müşterisini küstürmek yerine daha makul ölçülerde hesap çıkararak kendisine daha sadık müşteriler elde edebilir. her fırsatta yerli üretim olduğunu file getiren bir firma ile yabancı sermaye ile daha doğrusu fiyatları yurt dışına endeksli olan diğer firmalarla kendisini bu bu noktada da ayırması gerekiyor. diyeceksinizki onlarında parçalarının çoğu çin menşeili katılıyorum ancak yerli malı anlayışına bu kadar baskı yapan bir firmadan bu tarz hareketler görmek pek memnun etmiiyor insanı. gellen ekip ücretkonusunda bir şey yapamaz eli kolu bağlıdır ancak onlar için sitemlerim ayrı zaten.

    3- ir kartının sağlam olduğunu şuradan anlıyorum. birincisi taktıklarında 3-4 defa klimayı deneme amaçlı çalıştırdık ancak bir anda bağlantı kesildi. yani çalışan kart yada kumanda bir anda tepkisiz kalıyor. servisi tekrar çağırdığımızda söyledikleri ifade şu "kartı boşa değiştiriyoruz, kumandanızı değiştirmeniz gerekebilir" aynı sorunu birebir yaşamış bir insan olarak size şunu sormama izin verin. birincisinde kart arızalı deyip kartı değiştiren servis aynı arızada kumanda bozuk onu değiştirin derse sizce ik yapılan işlem benim açımdan maddi külfet oluşturan bir sorun değil midir ? o anda bana denseki kartı değiştiriyoruz ama kumanda da değişecek buda kumandanız fiyatı şu olay benim açımdan kapanır. dediğiniz şey aklıma yatar o zaman. servise de sitemim bu yüzdendi.

    6- tüm bunalr zaten klimayı elden çıkarma sürecinde aşıma geldi. belkide 1 yıldır hiç açmadığımız klima birisinin alma istemesi üzerine denedim ve bu sorunun olduğunu gördüm. sonrasında alıcı vazgeçti haliyle. bu sefer yaptırıp satayım dedim 2. denememde yine arıza verdi. yine yaptırdım bu sefer sattım ve bu sefer sattığım kişide arıza verdi. bugün kumanda parasını adamlara yolalyıp klima aldırarak şimdilik çözük sorunu. dediğiniz gibi tam bir elektrik canavarı. bu yüzden 30-40 saat bile çalıştıramadık.

    7-marka ismi pek vermediğinizi bildiğim için size sormak istedim aslında. marka hiç önemli değil. fiyat performans yönünden beni tatmin edecek bir cihaz işimi görecektir. en önemli kriterim dediğim gibi uzun garanti süresi :) sizinde dediğiniz gibi garantisiz kalınca meydana gelen şeyler ortada maalesef.

    tekrar çok teşekkür ediyorum cevaplarınız için.




  • Hocam halen devam ediyorsa, Koşulsuz 5 yıl garanti veren BAYMAK ve UĞUR var dı 1-2 ay evvel oldukça bu markaların araştırılmasını önermiştim. Bir dönem SAMSUNG da 5 yıl garanti uygulamıştı ama Temmuz sonunda bitirdi kampanyayı. Son Olarak ARÇELİK gurubu 7 yıl garanti uygulamıştı ama inanın devam edip etmediğini bilmiyorum. BAYMAK üretimi Midea dır. UĞUR ise Sanırım AUX tarafından üretiliyordu. Sonuçta ikisi de direkt veya Dolaylı ÇİNLİ firmadır. gerçi alacağınız HER MARKANIN mutlaka ÇİN bağlantısı vardır tartışmasız.

    Bazı markalar 7 yıl garanti yazıp dikkat çekip, detaylarında ise bu garantinin Kompresör için geçerli olduğunu yazar ona dikkat ediniz lütfen. Hatta satış işlemleri esnasında garanti süresinin GENEL olup olmadığını sormanızı öneririm.
  • Merhaba. Herkese iyi akşamlar. Benim size sormak istediğim bu kompresöre 7 yıl veya 10 yıl garanti verilmesi(özellikle LG ve SAMSUNG'da)tam olarak ne anlama geliyor. Yani bu iyi bir şey değil midir?
    Yani klima zaten kompresörden ibaret değil mi?
    Yani en pahallı ve önemli parça kompresör degilmidir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AlpEren-GBN

    Merhaba klima almayı düşünüyorum Ancak karar vermekte oldukça zorlandım. Daikin ve Mitsubishi Electiric arasında kaldım. Hangi marka sizce daha iyi. Fiyatları aynı seviyede hemen hemen. Daikin Tegora ile Mitsubishi Deluxe modellerini daha çok beğendim gibi. tavsiyelerinizi bekliyorum.

    Ben de araştırıyorum. İki markayıda inceledim modelleriylé. Keşif talep ettim 2 gün sonra Mitsubishi Electric servisi geldi ve keşfi yaptı. Çok ilgililer ve zonguldakta bayii ve servisin olması çok güzel. Dikin klimalarla ilgili olumsuz eleştiri vé şikayetlere rağmen daikini aradım ve keşif istedim. 2 gün sonra bir servis elemanı arayarak sordugu sorularla telefondan keşif yaptı. MÉ daikinden daha pahali ama istediğim An karşımda muhatap olacağım kişiler var. Panasonic çağrı merkezini aradım keşif için gelemeyeceklerini söylediler. Mitsibushi Electric den yana kullanacam gibi tercihimi. Aldığın ürünün fiyatı ne kadar önemliyse cevrede muhatap olacak servis bulmak da o kadar önemli diye düşünüyorum. Alışverişten sonra gerekirse ne kadar yanımda olur servis onu da yaşayıp görecez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ben de araştırıyorum. İki markayıda inceledim modelleriylé. Keşif talep ettim 2 gün sonra Mitsubishi Electric servisi geldi ve keşfi yaptı. Çok ilgililer ve zonguldakta bayii ve servisin olması çok güzel. Daikin klimalarla ilgili olumsuz eleştiri vé şikayetlere rağmen daikini aradım ve keşif istedim. 2 gün sonra bir servis elemanı arayarak sordugu sorularla telefondan keşif yaptı. MÉ daikinden daha pahali ama istediğim An karşımda muhatap olacağım kişiler var. Panasonic çağrı merkezini aradım keşif için gelemeyeceklerini söylediler. Mitsibushi Electric den yana kullanacam gibi tercihimi. Aldığın ürünün fiyatı ne kadar önemliyse cevrede muhatap olacak servis bulmak da o kadar önemli diye düşünüyorum. Alışverişten sonra gerekirse ne kadar yanımda olur servis onu da yaşayıp görecez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgurmumcu

    Merhaba. Herkese iyi akşamlar. Benim size sormak istediğim bu kompresöre 7 yıl veya 10 yıl garanti verilmesi(özellikle LG ve SAMSUNG'da)tam olarak ne anlama geliyor. Yani bu iyi bir şey değil midir?
    Yani klima zaten kompresörden ibaret değil mi?
    Yani en pahallı ve önemli parça kompresör degilmidir?

    Merhabalar;

    İnverter Teknolojisi ile birlikte kompresör EN PAHALI parça olma özelliğini kısmen de olsa yitirdi. Kompresör üreticilerinin çok olması, üretimin çoğalması kompresör fiyatlarını belli bir dengede tutarken işin içerisine yüksek teknoloji destekli elektronik kart donanımı girince asıl riski bunlar teşkil etmeye başladı zira dış ünitede bulunan elektronik kartın ortalama fiyatı 700TL dolaylarında.

    Buna paralel eski teknolojide sürekli dur kalk yapması ve bir çoğunun rotary olmaması nedeniyle arıza olasılıkları çok yüksekti, o teknolojiye göre klimadaki en pahalı parça olması, kompresör değiştirmek meşakkatli iş olduğundan dolayı işçilik bedelinin yüksek olması yanısıra piyasa ustalarının da rakamları şişirmesi nedeniyle eski teknolojide kompresör demek neredeyse klima demekti.

    Günümüz şartlarında Kompresörler frekans esasına göre, tam kontrol altında ve bir elektronik kartın kontrolünde çalıştığından dolayı arıza olasılıkları oldukça düşüktür. ömür desen, en kötüsü en çakması bile 5 yıl rahat çalışır sonra presyon kaybetmeye başlar. Ancak elektronik kartlar böyle değil maalesef. Elektronik donanımın aynı zamanda yazılımsal desteğin de bulunması nedeniyle günümüz şartlarında asıl risk maalesef bu donanımdadır. Şebekeye direkt olarak maruz kalan yine bu elektronik kartlardır, Bu şartlarda lütfen yeniden düşününüz, sizce 5 yıl GENEL garanti mi daha etkindir, yoksa 2 yıl GENEL 7 yıl KOMPRESÖR garantisi mi?

    Bana kalsa, aynen AKK ya itiraz edenlerin oluşturduğu gibi bir platform oluşturup özellikle 5000TL bantlarında ürün satan markaların 2 yıl GENEL garanti uygulamasından vazgeçmesi yönde baskı uygulamak lazım.


    Bu arada aklıma geldikçe her fırsatta yazıyorum. Evlerinizi mutlaka sağlam bir poliçe ile sigorta güvencesine aldırınız zira sadece garantinin yeterli olmadığı durumlar olabiliyor.




  • Ado cevap için çok teşekkür ederim. Kolay gelsin.
    Bu arada herkesin bayramı şimdiden kutlu olsun. Ülkemize ve insanlarımıza sağlık mutluluk ve huzur dolu nice bayramlar dilerim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mitsubishi iyi ama hangi modeli nerden alınmalı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Daikin kullanan var mi nasil guzel mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AlpEren-GBN

    Merhaba klima almayı düşünüyorum Ancak karar vermekte oldukça zorlandım. Daikin ve Mitsubishi Electiric arasında kaldım. Hangi marka sizce daha iyi. Fiyatları aynı seviyede hemen hemen. Daikin Tegora ile Mitsubishi Deluxe modellerini daha çok beğendim gibi. tavsiyelerinizi bekliyorum.

    Aynı durumdayız ME alıcam sanırım .
    Kampanya bekliyorum .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Biz de bu yaz sıcaklarından bunalıp klima almaya karar verdik. Isınma konusunda problem yaşamadığımız ve merkezi ısıtma olduğu için sadece soğutma amaçlı kullanacağız. Belki yaz sonu kampanyası denk getirir alırız diye de araştırmaya başladık.

    Başta bu konudaki faydalı paylaşımlarını sıklıkla gördüğümüz Ado olmak üzere tavsiyelere açığım.

    Dün bir arkadaşıma klima arayışımızdan bahsettim, bana bir arkadaşının ME klima aldığını, 4200TL ödediğini, 130-140m2 büyüklüğündeki bir evi olduğunu, 24 saat klimayı açık tutarak tüm evi soğuttuğunu, elektrik faturasının ise sadece 1 TL arttığını söyledi. Modelini sormak aklıma gelmedi açıkçası ama burada benim aklıma yatmayan bazı noktalar var.

    24 saat açık tuttuğu halde çok yüksek faturalarla karşılaşmaması için inverter bir model kullandığını varsayıyorum. Ancak inverter dahi olsa klimaların bir minimum tüketim değeri var. Bildiğim kadarıyla inverter klima tamamen kapanmıyor, ancak daha düşük güçte çalışmaya devam ediyor. Bu durumda minimum saatlik tüketim değerini aylık 720 ile çarpsak sürekli açık bir klimanın mimimum tüketim değerini bulmaz mıyız? Yoksa inverter klima da zaman zaman kapanıyor mu?

    Evin direkt güneş almadığı, zaten genel olarak serin olduğu varsayımında bile bu tüketim değeri çok iddialı değil mi? Tüm evi 24 saat aynı sıcaklıkta tutabilecek bir klima için yaz aylarında aylık 50 TL fatura ödemeye razıyım. Ancak bana çok mümkün gelmedi.

    Bizim ev net alanı 149m2 olan, 4 odası yanyana bulunan ve güney-batı cephe, cepheden güneş alan bir ev. Tüm evi sürekli aynı sıcaklıkta tutmaya çalışmak güneşe karşı savaşmak demek bana göre. O yüzden düşük faturalar çok olası gelmiyor bizim durumumuzda. Evin yerleşimi kabaca L şeklinde. Kısa kenarda salon ve mutfak, uzun kenarda ise yanyana dizilmiş 4 oda var. L'nin iki ucunu bir çizgiyle birleştirdiğinizde bu çizgi doğu-batı hattına geliyor. L'nin köşesi ise güneye bakıyor. Tüm odalar öğleden sonra güneş alıyor.

    Bizim bu evi tamamen soğutacak bir sistem almamızın avantajları, dezavantajları, bize maliyeti ne olur?

    Diğer opsiyonumuz ise oturma odasına 9000BTU'luk bir klima almak, belki daha sonra yatak odasına 9000BTU'luk ikinci bir klima daha almak olabilir. Aksi gibi oturma odası ve yatak odası 4'lü setin iki ucu. Yanyana olsalar daha kolay olabilirdi.

    Klimada özel bir marka tercihim yok. Uzun süre sorun çıkarmayacak, mümkünse genel garantisi uzun ve servisi güvenilir bir firmayı ismi popüler bir markaya tercih ederim.

    Bu bağlamda tavsiyeleriniz varsa çok sevinirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Herkese İyi bayramlar.

    Marka, model, kapasite farketmeksizin 1 tl tüketim saatliktir, yada klima hiç açılmadan standby daki tüketiminden bahsetmiştir, aksi mümkün değil.

    Tek klima ile tüm evi soğutma işini yapanlar olsa da klima tek alanı iklimlendirme için kullanıma uygundur, aksi durum ısı dengesizliği ve tüketim açısından sorun çıkarır, beklentilerinizle orantılı tabi birazda. Yatak odasına alınacak klimada sessizlik daha ön plana çıkar. Kapasite için keşif yaptırmanızı tavsiye ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hunter87

    Herkese İyi bayramlar.

    Marka, model, kapasite farketmeksizin 1 tl tüketim saatliktir, yada klima hiç açılmadan standby daki tüketiminden bahsetmiştir, aksi mümkün değil.

    Tek klima ile tüm evi soğutma işini yapanlar olsa da klima tek alanı iklimlendirme için kullanıma uygundur, aksi durum ısı dengesizliği ve tüketim açısından sorun çıkarır, beklentilerinizle orantılı tabi birazda. Yatak odasına alınacak klimada sessizlik daha ön plana çıkar. Kapasite için keşif yaptırmanızı tavsiye ederim.

    doğru söylüyorsunuz, 1 TL ile bir evi 1 ay boyunca soğutmak bana da çok makul gelmedi. sonuçta yaklaşık hesap belli.

    keşif için talepte bulunacağım ancak önceden ben de biraz bilgi edineyim ki en azından keşif için gelenlere ne soracağımı bileyim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • merhaba. yeni klima alacaklar için bende fikrimi yazayım. geçen hafta beko 31831 modelini aldım. göz kapalı tavsiyeederim. işe yarayacak her özelliği olduğu gibi sessiz sorunsuzdur. hem ısınma hem soğutma içinde uygundur. biraz pahalı ama benzer bütçelere dha gürültülü toshiba alacağıma bu modeli alırım daha iyi. eğer marka fanatiği değilseniz ve gerçeklerden yanaysanız kesinlikle gözardı etmeyin bu modeli. yakın zamandaki kola testi gibi. markasıın kapatıp iki ürünügöstersek herkes Mitsubishi diyebilir bu kimaya ama bu bir beko 31831. herkes inşallah sorunsuz ürün sahibi olur uzun yıllar kullanır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kampanya başlasa artik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • deimos kullanıcısına yanıt
    evlerimizin büyüklüğü, yapısı çok benzer. bende salonda 18, yatak odasında 9 luk inverter samsung var. İzmir'de, ortalama aylık 100 tl fark ediyor soğutmada. 1 tl de hata var, 2 kw demek 1 tl, led ampül kadar yakıyorsa süper
  • cinezre C kullanıcısına yanıt
    bence 1 haftalık kullanım, ürünü tanımak, tavsiye etmek için erken.
  • deimos kullanıcısına yanıt
    İmkansız birşey bu.Bende m.e 9000 lik var.7 yıldır kullanıyorum.Akıllı saat varken sabaha kadar açık kaldığı halde fatura farkederdi.
    Stendby kalsa bile elektrik çeker:)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 16971698169917001701
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.