Şimdi Ara

Klima Tavsiyeleri [ANA KONU] (943. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: yediyıldız Daha Az
1 Kayıtlı Üye ve 13 Misafir - 14 Masaüstü
5 sn
57.227
Cevap
701
Favori
4.431.001
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
82 oy
Öne Çıkar
Popüler Konular listesinde
49. Sırada  bugün en iyi #8
Sayfa: önceki 941942943944945
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbirol

    Şimdi gelelim Klimaya ;

    Dış ortam sıcaklığı 7 derece,sizin evin ortam sıcaklığı 14 derece,siz istiyorsunuz 22 derece sıcaklık olsun.Şimdi açtınız klimayı başladı çalışmaya,kompresör verdi gazı başladı Soğutucu akışkan dolaşmaya,ama nasıl 10 bar ile şaladı bir kaç saniye sonra ver gazı 12 bar,ver gazı 14 bar ,derken geldin 40 barlara.Bu arada sen veriyon gazı,yüklüyorsun bol miktarda ısıyı kondanser den,ama bu ısıyı içeride de biri boşaltması lazım,yani Evaparatör gelen ısı yükünü içeri transfer etmeli,eğer gelen ısıyı tamamen boşaltamıyorsa ,kompresör efendiye Elektronik uyarı sistemi yavaşla sıkışıyor içerisi diye emir verir.Yani ihtiyaç fazla ise ,aradaki sıcaklık farkı aşık ise kompresör gazlar,kapasite max. çıkar.Yani klima 12 lik ise nominalde 17 000 btü ye kadar çıkar ,içeride yada yolda giderken sıkıntı yoksa ortam istenilen sıcaklığa gelene kadar max. kapasite çalışır.Bu arada ise Kompresör ve sistem zorlanır ve verimi düşer.Aynı iş otomobildede ğeçerlidir siz 1600 motorlu arabayı sıkıştırıp 160 la gidebilirsiniz ama,yüksek devirde kullandığınız için 2000 cc lik aracın 160 ta giderken yaktığında daha fazla yakıt harcarsınız.Mantık aynı değişmez.Ne zaman ki istenilen sıcaklığa ulaştı ortam,komprsöre yavaşla artık gerek yok bu kadar ısıya diye komut gider ve sitem yavaşlar.Nereye kadar mı .Önce nominal,orada biraz bekler,bir yoklar nasıl gidiyor iş diye ,bakar ki sıcaklık sabitlenmeye başladı,biraz daha aşağı düşürür ısıyı,baktı ki yine fazla gelecek Min. kadar iner.Oda fazla geliyorsa da ,bırakır işi gücü yan gelir yatar ,yani tamamen durada bilir.



    Uzun cevabınız için teşekkürler;

    Yazılı olarak açıklamalarımı yapayım, dosya diğer bilgisayarımda olduğu için ekran görüntülerini pzts günü eklerim. 9köy arkadaş aslında tüm bunlarını ayrı bir başlıkta toplasa iyi olur, yukarıda tablolar ve ekleyeceklerimde TR forumlarda olmayan bilgiler.

    Nominal diye bahsedilen kapasite dış 7C iken içte 20C için cihazın verebileceği MAKSİMUM güçtür. Bu ısı şartlarında vereceği ilave 1 btu dahi yoktur.

    Peki nedir Max. btu?

    Cevabı şu şekilde ; ısıtmada dış 24C iken içeride 27C istenmesi durumunda cihazın vereceği MAKSİMUM btu dur.


    iSO 5151:2010 şartlarına göre üretici firmalar bunu tablolarında max. kapasite olarak kullanırlar. Bununda ne anlama geldiğini açıkca yazmadıkları için çoğu kişi cihaz bu kapasiteye çıkar zanneder. Sizde o şekilde yazmışsınız ancak belirtilen iç dış ısı şartları olmadıkça o kapasitede ÇALIŞMAZ.

    Bunu katıldığınız seminerlerde doğrulayabilirsiniz.

    Benzer şekilde soğutma gücü içinde üreticiler nominal olarak dış 35C iç 27C iken durumundaki MAKSİMUM gücü yazarlar.

    Peki soğutmadaki maks. btu nedir?

    Soğutmada dış 43C iç 32C iken cihazın MAKSİMUM btu sudur.

    Aynı şekilde üreticiler bunu Soğutma maksimum gücü olarak yazarlar.

    Peki minimum nedir?

    Soğutma için dış 21C iç 21C durumunda minimum güç tüketimidir.

    Başka?

    Başka iSO 5151:2010 da birde sweat test var oda benim min 70W ı gösterdiğim ısı şartlarını kapsar. Bu yazılmaz tablolarda. Isı şartları iç 27C dış 27C durumudur.

    Bende iç 26C dış 27C iken 70W ölçmüştüm. :)

    Daha önceki mesajlarımda da maks. btuya takılmayın, iç dış ısı değerleri yaklaştığında ancak bu değerler sağlanır ama o zamanda zaten ısı ihtiyacı kalmaz şeklinde yazmıştım.Yönelimini hassasiyetini anlamak için verilen maks. min değerleri kullanılabilir ama aslında hiç bir anlamıda yoktur. Dolayısıyla bu değerlerde ölçülen maks. min verimlilik değerlerininde çok anlamı yoktur.

    Herzaman üzerinde durduğum ve tabloları verdiğim kısmi yük değerleri bizim için önemli olandır.

    Saygılar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alptuğ56

    quote:

    Orijinalden alıntı: japon77

    Alarko müşteri hizmetleri ile telefon ve mail görüşmelerinden bir sonuç alamadım.Şunu söylemeliyim ki montajı yapan servis ve m.hizmetlerindeki bay elemanların niye bizden klima aldınız diye bir dövmedikleri kaldı.daha önce bir çok kez serviz ve m.hizmetleri görüşmem oldu inanın bu derece kötü deneyimim olmamıştı.bu benim ilk klimam ama ailemizin son kliması olmayacak.benim ısıtma performansından memnun olmam halinde iki teyzem ve anneannem de ikisi Alarko birine toshiba almayı tasarlıyorduk.ben şimdi onlara alarko yu nasıl tavsiye edeyim.şimdi diyeceksiniz servisin hatasını markaya mal etmeyin ama iş servis hatasından çıktı adamlar resmen kendi hatalarını müşteriye ödetmeye çalışıyor.sanırım olayı tekrar servis göndermeyle kapatacaklar.eğer böyle emrivaki yapsınlar sözümün geçtiği yere bana yapılanları anlatır ona göre karar vermelerini tavsiye ederim..

    arkadaşım ben söyledim bu iş biraz meşakatli bir iş diye ama siz daha ilk günden pes etmişsiniz

    bu saatten sonra iş inada bindiğine göre bire bir değişim isteyeceksiniz ve asla taviz vermeyeceksiniz

    sert olun derken kavga edin demedik

    zaten gerekte yok ,siz şimdi alarkonun başka telefonu veya mail adresi varsa oraya bastıracaksınız ,gerekirse patronlarına kadar ulaşıp derdinizi anlatacaksınız ama dediğim gibi çok aceleci olmayın

    malesef bu ülkede bu işler böyle oluyor ,başta söyledim onlar şimdi ne koparırsak kardır peşindeler ,gerekirse müşteri hizmetlerini de şikayet edeceksiniz

    ama bir konuda yanılıyorsunuz siz zannediyorsunuz ki bu beceriksizlikler sadece alarko da ,hayır biz burada hemen her markanın beceriksiz servisi sebebiyle şikayette bulunanlar gördük ,tek fark bazıları çok önem verip sorunu kısa sürede çözüyorlar bazıları ise işi yokuşa sürüp yaptıkları hatayı müşteriye ödetmeye kalkıyorlar

    gerekirse müşteri hizmetlerini tekrar arayıp daha yetkili birisiyle görüşmek istiyorum deyin ,olmazsa oraya kadar gelip patronunuza sizide şikayet edeceğim gibilerinden göz dağı verin ,hatta bu sorunu çözmezseniz hukuki yollara başvuracağım deyin ki adamlar ciddiye alsınlar ,aslında hukuken de haklarınız var ama o iş biraz daha uzun ancak mecbur kalırsanız o yolu dahi deneyin ama bence iş o kadara varmaz gibi geliyor

    biraz uzun anlatıyorum ama diğer işlerde de bu geçerli ,yani başka cihazlarla sorunu olanlar da benzer şeyleri denemeli ,ülkemizde tüketiciden yana çok iyi yasalar var ama işte yasayı çıkaran hükümetler ne yazık ki patronlarla fazla ters düşmekte istemiyorlar

    ama sabredemeyeceğim dersen daha önce yazdığım gibi yeniden gaz ve vakum yaptırabilirsin ama bence bu aşamadan sonra sabredip yeni cihaz isteyin


    öneriler için teşekkürler hocam.kavga derken ses yükselmesi ustam.yapım itibari ile çok sessiz sakin biriyimdir zılgıtı yiyeyen asıl ben oldum.yumşak yumşak derdimi anlatınca karamürsel sepeti sandı elemanlar beni.pazertesiye kaldı heralde bizim iş.pazertesi imkanları zorlayacağız artık..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 9köy



    Bir önceki mesajımda ısıtmada minimumu yazmamışım oda dış -7C iç 20C iken minumum güç değeridir..
  • fujitsu asyg 12 LLCA inverter klimayı peşin fiyatına 3 ay ertelemeli 12 taksite 1980 TL. ye aldım. umarım iyi birşey yapmışımdır. Olumlu ya da olumsuz tum yorumlarınızı dınlemek ıstıyorum arkadaslar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ksk lı

    fujitsu asyg 12 LLCA inverter klimayı peşin fiyatına 3 ay ertelemeli 12 taksite 1980 TL. ye aldım. umarım iyi birşey yapmışımdır. Olumlu ya da olumsuz tum yorumlarınızı dınlemek ıstıyorum arkadaslar

    FUJITSU ASYG 12 LLC Özellikleri

    Güç çıkışı (soğutma) : 0.90-3.40-3.80 kw
    Güç çıkışı (ısıtma) : 0.90-4.00-4.60 kw
    Güç girişi (soğutma) : 1.015 kw
    Güç tüketimi (ısıtma) : 1.08 kw
    Tedarik : 220V-240V - 50 Hz
    EER (Enerji verimlilik oranı, soğutma) : 3.35
    COP (koef. transformasyon otpoplenie) : 3.70
    Enerji Sınıfı (Soğutma / Isıtma) : A / A
    Gürültü-iç, dış gövde : 22-51 db
    Boyutlar (iç ünite)(Vx SHX D) : 820x262x206 mm
    Boyutlar (dış ünite) (Vx SHX D) : 663x535x293 mm
    Ağırlık (iç ünite) : 7,5 kg
    Ağırlık (dış ünite) : 26 kg
    Soğutucu : R410A
    Köken : Japonya




  • hayırlı olsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: japon77

    Alarko müşteri hizmetleri ile telefon ve mail görüşmelerinden bir sonuç alamadım.Şunu söylemeliyim ki montajı yapan servis ve m.hizmetlerindeki bay elemanların niye bizden klima aldınız diye bir dövmedikleri kaldı.daha önce bir çok kez serviz ve m.hizmetleri görüşmem oldu inanın bu derece kötü deneyimim olmamıştı.bu benim ilk klimam ama ailemizin son kliması olmayacak.benim ısıtma performansından memnun olmam halinde iki teyzem ve anneannem de ikisi Alarko birine toshiba almayı tasarlıyorduk.ben şimdi onlara alarko yu nasıl tavsiye edeyim.şimdi diyeceksiniz servisin hatasını markaya mal etmeyin ama iş servis hatasından çıktı adamlar resmen kendi hatalarını müşteriye ödetmeye çalışıyor.sanırım olayı tekrar servis göndermeyle kapatacaklar.eğer böyle emrivaki yapsınlar sözümün geçtiği yere bana yapılanları anlatır ona göre karar vermelerini tavsiye ederim..

    Merhaba yaşadığınız problemin azda olsa biraz benzeri benim başıma geldi 2 ay önce.... ve hiç bir şekilde ödün vermeden sonuna kadar gittim dostum.. Tabi her bir aşamada yavaş yavaş sesimi yükseltim... her bir engelde hiç bir şekilde taviz vermedim sonunda disbüratör firma baktı iş kötüye gidiyo.. bayi nin hatalı olduğunu, müşteri mağduriyeti, değişim kararını verdiler..

    1 - 1,5 ay bekliyeceksen sonuna kadar git derim ben.. saygı kuralları çerçevesinde ama ezdirme kendinide lafınıda esirgeme.. Benim olayda bayinin bi dolandırmadığı kaldı satıcı bayi nin, yalan dolan ama çok ciddi bi yaptırım aldı... ben değişim kararı çıktıktan sonra bile Distribütör firma ya dedim tamam değiştiriyorsunuz güzel hoşta bu bayiniz beni 1,5 ay mağdur etti..Klimayı değiştricekniz fakat yaz bitti önümüdeki yaz gelene kadar kullanmıcam Eee Bayi ye yaptırım olmuyacaksa eğer ben gerekirse avrupa merkez yada neresi ise onlarla bile irtibata geçerim vs.. söyledim Fakat senin olay servis hatası ve eğer servisin size imzalattığı kağııta VAKUMLAMA yapıldı yada yapılmadı işaretlenmiş mi?? buda önemli Eğer yok dersen klima gazını boşaltıp yeniden doldursunlar.. ve tabi vakumu yaparlar!!




  • Burada aynı sorunu yaşayan arkadaşalr birlik olarak '' japon77 '' yardımcı olsunlar gerek arama konusunda gerek örnek gösterilme konusunda.
    Birbirimizi desteklersek daha çabuk yardımcı olurlar, mağdur olan arkadaşlarımız diğerine destek olsunlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: forzaGilles

    quote:

    Orijinalden alıntı: japon77

    Alarko müşteri hizmetleri ile telefon ve mail görüşmelerinden bir sonuç alamadım.Şunu söylemeliyim ki montajı yapan servis ve m.hizmetlerindeki bay elemanların niye bizden klima aldınız diye bir dövmedikleri kaldı.daha önce bir çok kez serviz ve m.hizmetleri görüşmem oldu inanın bu derece kötü deneyimim olmamıştı.bu benim ilk klimam ama ailemizin son kliması olmayacak.benim ısıtma performansından memnun olmam halinde iki teyzem ve anneannem de ikisi Alarko birine toshiba almayı tasarlıyorduk.ben şimdi onlara alarko yu nasıl tavsiye edeyim.şimdi diyeceksiniz servisin hatasını markaya mal etmeyin ama iş servis hatasından çıktı adamlar resmen kendi hatalarını müşteriye ödetmeye çalışıyor.sanırım olayı tekrar servis göndermeyle kapatacaklar.eğer böyle emrivaki yapsınlar sözümün geçtiği yere bana yapılanları anlatır ona göre karar vermelerini tavsiye ederim..

    Merhaba yaşadığınız problemin azda olsa biraz benzeri benim başıma geldi 2 ay önce.... ve hiç bir şekilde ödün vermeden sonuna kadar gittim dostum.. Tabi her bir aşamada yavaş yavaş sesimi yükseltim... her bir engelde hiç bir şekilde taviz vermedim sonunda disbüratör firma baktı iş kötüye gidiyo.. bayi nin hatalı olduğunu, müşteri mağduriyeti, değişim kararını verdiler..

    1 - 1,5 ay bekliyeceksen sonuna kadar git derim ben.. saygı kuralları çerçevesinde ama ezdirme kendinide lafınıda esirgeme.. Benim olayda bayinin bi dolandırmadığı kaldı satıcı bayi nin, yalan dolan ama çok ciddi bi yaptırım aldı... ben değişim kararı çıktıktan sonra bile Distribütör firma ya dedim tamam değiştiriyorsunuz güzel hoşta bu bayiniz beni 1,5 ay mağdur etti..Klimayı değiştricekniz fakat yaz bitti önümüdeki yaz gelene kadar kullanmıcam Eee Bayi ye yaptırım olmuyacaksa eğer ben gerekirse avrupa merkez yada neresi ise onlarla bile irtibata geçerim vs.. söyledim Fakat senin olay servis hatası ve eğer servisin size imzalattığı kağııta VAKUMLAMA yapıldı yada yapılmadı işaretlenmiş mi?? buda önemli Eğer yok dersen klima gazını boşaltıp yeniden doldursunlar.. ve tabi vakumu yaparlar!!

    vakumlama yapıldı diye kağıt imzalatması mümkün değil hocam ki yaptıysa hakkaten büyük sahtekarlıktır çünki 5-6 kişininin şahitliğinde vakum yaparsın yapmam tartıştık.servis zaten gelip vakumlama yapalım diyor ben artık cihazın performansından şüphe ettiğim ve komprosöre pislik dolduğu için cihazın ömrünün kısaldığını iddia ederek değişim istiyorum.değişim için mücadelemi sürdürmeye karar verdim ustam.ne gerekiyorsa yapacağım...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mat35

    Burada aynı sorunu yaşayan arkadaşalr birlik olarak '' japon77 '' yardımcı olsunlar gerek arama konusunda gerek örnek gösterilme konusunda.
    Birbirimizi desteklersek daha çabuk yardımcı olurlar, mağdur olan arkadaşlarımız diğerine destek olsunlar.

    Desteğiniz için çok teşekkür ederim arkadaşım.bu süreçte beni hiç yalnız bırakmadınız minnettarım size..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: japon77

    quote:

    Orijinalden alıntı: forzaGilles

    quote:

    Orijinalden alıntı: japon77

    Alarko müşteri hizmetleri ile telefon ve mail görüşmelerinden bir sonuç alamadım.Şunu söylemeliyim ki montajı yapan servis ve m.hizmetlerindeki bay elemanların niye bizden klima aldınız diye bir dövmedikleri kaldı.daha önce bir çok kez serviz ve m.hizmetleri görüşmem oldu inanın bu derece kötü deneyimim olmamıştı.bu benim ilk klimam ama ailemizin son kliması olmayacak.benim ısıtma performansından memnun olmam halinde iki teyzem ve anneannem de ikisi Alarko birine toshiba almayı tasarlıyorduk.ben şimdi onlara alarko yu nasıl tavsiye edeyim.şimdi diyeceksiniz servisin hatasını markaya mal etmeyin ama iş servis hatasından çıktı adamlar resmen kendi hatalarını müşteriye ödetmeye çalışıyor.sanırım olayı tekrar servis göndermeyle kapatacaklar.eğer böyle emrivaki yapsınlar sözümün geçtiği yere bana yapılanları anlatır ona göre karar vermelerini tavsiye ederim..

    Merhaba yaşadığınız problemin azda olsa biraz benzeri benim başıma geldi 2 ay önce.... ve hiç bir şekilde ödün vermeden sonuna kadar gittim dostum.. Tabi her bir aşamada yavaş yavaş sesimi yükseltim... her bir engelde hiç bir şekilde taviz vermedim sonunda disbüratör firma baktı iş kötüye gidiyo.. bayi nin hatalı olduğunu, müşteri mağduriyeti, değişim kararını verdiler..

    1 - 1,5 ay bekliyeceksen sonuna kadar git derim ben.. saygı kuralları çerçevesinde ama ezdirme kendinide lafınıda esirgeme.. Benim olayda bayinin bi dolandırmadığı kaldı satıcı bayi nin, yalan dolan ama çok ciddi bi yaptırım aldı... ben değişim kararı çıktıktan sonra bile Distribütör firma ya dedim tamam değiştiriyorsunuz güzel hoşta bu bayiniz beni 1,5 ay mağdur etti..Klimayı değiştricekniz fakat yaz bitti önümüdeki yaz gelene kadar kullanmıcam Eee Bayi ye yaptırım olmuyacaksa eğer ben gerekirse avrupa merkez yada neresi ise onlarla bile irtibata geçerim vs.. söyledim Fakat senin olay servis hatası ve eğer servisin size imzalattığı kağııta VAKUMLAMA yapıldı yada yapılmadı işaretlenmiş mi?? buda önemli Eğer yok dersen klima gazını boşaltıp yeniden doldursunlar.. ve tabi vakumu yaparlar!!

    vakumlama yapıldı diye kağıt imzalatması mümkün değil hocam ki yaptıysa hakkaten büyük sahtekarlıktır çünki 5-6 kişininin şahitliğinde vakum yaparsın yapmam tartıştık.servis zaten gelip vakumlama yapalım diyor ben artık cihazın performansından şüphe ettiğim ve komprosöre pislik dolduğu için cihazın ömrünün kısaldığını iddia ederek değişim istiyorum.değişim için mücadelemi sürdürmeye karar verdim ustam.ne gerekiyorsa yapacağım...

    cihazı kuran arkadaşın vakum da neymiş, sigorta mı ? şarter mi ? bunlar 40 watt elektrik çeken cihaz ayrı hata gerek yok deyip alay etmesi de cabası...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: japon77

    quote:

    Orijinalden alıntı: alptuğ56

    quote:

    Orijinalden alıntı: japon77

    quote:

    Orijinalden alıntı: alptuğ56

    quote:

    Orijinalden alıntı: japon77

    Dostlar, hem Alarko yetkili sevisi aradım hem Alarko ve destekToshiba ya şikayet maili attım.Alarko merkez önce kısa mesafeler için bazen vakum gerekmez dedi fakat ben servisin genel tutumunu ve sadece vakum değil sıcaklık üfleme gibi hiçbir test yapmadan apar topar gittiğini söyleyince servisin ismini benim isim ve telefonumu alıp arayacağız dediler.iade veya değişim için izlemem gereken tutumu ve yolu bana tarif ederseniz çok sevinirim çünki bu konuda cahilim.saygılarımı sunuyorum.

    hocam hiç merak etmeyin adım gibi biliyorum o yaptıkları hatayı sizin istediğiniz şekilde düzeltecekler
    bu nedenle kendinizi fazla üzmeyin ama tahminim biraz çekingen davranıyorsunuz onlarda ne koparırsak kardır diye düşünüyorlar

    biraz sert çıkın derim ,tabi küfür vs. olmadan durduk yere haklıyken haksız çıkmayın

    daha bir ay kadar önce firmanın servislerinden sorumlu kişiyle görüştüm ,işin ilginci ne zaman karşılaşsak vakum olayını anlatıyorum başlıyoruz vatan kurtarmaya

    hepsi bu konuda eğitim aldı ,önceleri bazı sıkıntılar vardı ama bunlar azaldı diyordu aha şimdi gelse görse ne kadar azalmış

    klimacılar genelde elektrik tesisatı çekme ve sigorta işine karışmıyorlar ama benim klimayı takanlar ben hiç söylemeden hem hattı çekti hem sigortayı koydu ve bir ücret de istemedi

    ama klimanın 40 watt çekmesi olayı çok güzelmiş

    ne 40 wattı kardeşim bunu toshiba 70 watt diyerek sallıyor ama o bile 40 demiyor

    elektrik işi şakaya gelmez kablo hem belli kalınlıkta olmalı hemde sağlam bağlantılar yapılmalı

    bir elektrik hocamız vardı "elektrik gevşekliğe gelmez derdi"

    çekingen davranmadım ustam hatta bayağı hararetli tartışma yaşadık.ben küfür etmeyi bilmem ayrıca.servise klimalar hakkında bilgisiz olmadığımı en az üç aydır satır satır okuduğumu söyledim ama lanet olsun şu huyuma insanların yalanını yüzüne vuramıyorum.sizin istediğiniz şekilde düzeltecekler derken iade veya değişim konusunda ısrarcı mı olayım.??? 40 w olayı baya gülünçtü bende çok güldüm ama adama diyemedik bizimle kafamı buluyon diye...

    hocam o cihaz çok güzel bir cihaz problem serviste olduğu için bence öncelikle değişim isteyin çünkü bu hata tamamen servisten kaynaklandığı belli ama hiç bir firma değiştirmek istemez ,bence değişim için diretin ama bu arada biraz zaman geçecektir eğer benim gibi sabırsızsanız o zaman; kardeşim sistemi tamamen yıkama yapar ,tüm gazı boşaltıp usulüne uygun yeniden dolum ve vakum yaparsanız razı olurum diyebilirsiniz

    artık seçim sizin ya değişim isteyin yada yukarıda anlattığım şartlarda yeniden dolum isteyebilirsiniz

    bugün montajı yapan servis aradı yapılan eksik ve hatalı montajdan ötürü özür diledi ve hafta içi tekrar gelip gazı boşaltıp tekrar dolum yapılacağı ve usule uygun tekrar kurulum yapılacağını söylediler.ben de bu aşamadan sonra artık nasıl gönül rahatlığı ile tam verimli çalıştığından emin olabileceğim cihazın dedim.bende müşteri hizmetlerini aradım servis hatalarının müşteriye çektirilmemesini ve iade istediğimi söyledim(galiba yanlış ifade ettim değişim değil iade dedim).aramızda gayet sert bir tartışma geçti ve bu aşamadan sonra iadenin mümkün olmadığını servisin gelip eksik yapılan işlemlerin yapılacağını söyledi.bende haklarımı arayacağımı söyledim kapadım.şimdi ne yapayım ?


    Bence "Değişim" isteyin.
    Ambalajında yeni bir klima, ve başka bir servis tarafından "nizami" montaj.

    "Aksi durumda klimayı iade ediyorum ve herkese de bu saçmalıkları anlatacağım" deyin.
    "Elimin erebildiği her platformda da hakkımı arayacağım" derseniz daha etkili olur, çünkü firmanın üst kademeleri olayı duyarlarsa o herifleri de rahat bırakmazlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: forzaGilles

    quote:

    Orijinalden alıntı: kocausta*

    quote:

    Orijinalden alıntı: forzaGilles

    quote:

    Orijinalden alıntı: kocausta*


    Köylü, milletten çok beddua alıcan bu gidişle.

    Arkadaş Bursa'lı.
    Orada kışın gündüzleri sıfırın hemen üzerinde, geceleri ise -5 -7 gibi oluyor birçok zaman. Uludağ'dan soğuk hava inip çöker şehrin üstüne.
    Normal yalıtımlı bir mekanda o şehirde 12 binlik bir klima kesinlikle 20-22 m2'den büyük bir mekanı +22C gibi bir sıcaklığa ulaştıramaz.
    Oraya bir de 12'lik inverter koyarsa, çoklukla max. kapasite civarı çalışır ve 6-7 A gibi ceryan çeker, hava da çok kirli/puslu olduğu için ikidebir defrosta dönüp durur.

    O şehirde yaşadım, kış şartlarını bilirim.

    Kocausta., çoğunlukla Max. akım civarı çalışır ve 6-7 A çeker demişsiniz...
    Benim sormak istediğim MSZ GE42 modelinde kompresör ün ilk çalışma esnasında çektiği akım (starting current )5.6A yazıyor.. ve kompresör 'ün normal çalışma akımı (operating current) ise 5.2A yazıyor..

    Peki bu model inverter olduğu için odayı yeteri kadar soğuttuğunda yada ısıttığında kompresör kendini kısacak ve doğal olarakta çektiği elektrik Watt düşecek... Peki çektiği Akım değeri düşüyormu acaba Klima kompresör devrini düşürdüğünde_?

    Birde benim evimde klimanın takılacağı yere boat tan klimaya sıva altından 3x2,5'luk (tek damarlı kalın) kablo geliyor ve bu kablo sigortaya bağlanıyo yada bağlanıcak diyelim.. ve sigortadan da kompresör ü beslemesi için bir 3x2,5 kablo gidecek dimi_?.. Şimdi acaba bu kompresör e gidecek kablo nasıl olması gerekiyor? Yine tek-damarlı kalın 3x2,5 kablo olması gerekir.. yoksa (çok damarlı ince telli) olan 3x2,5 kablo mu.. hangisi daha sağlıklı olur?

    Bildiğiniz gibi Klimaplus servisi elektrik işlerine karışmıyor... ve klimayı takmak için geldiklerinde benden elektrik tesisatının hazır olmasını söylediler....


    *Tabii ki klima kendini kıstığında çektiği akım düşecektir.
    O alette min. kapasitede 1.5-2 A civarıdır diye tahmin ediyorum.
    *Buattan klima sigortasına 2.5 mm2 tek damarlı kablo gelmesi çok iyi, oradan klimaya aynı kesitte çok damarlı kablo kullanabilirsiniz, zaten orada tek damarlı kullanmak pratik olmaz.

    O klima azami güçte 9.6 A çekiyormuş, ki normaldir:

    Klima Tavsiyeleri [ANA KONU]


    Öncelikle bilgiler için çok teşekürler Kocausta

    konuya gelirsek,
    Ben ilk çalışma esnasında/anında, sadece kompresör ün çektiği anlık Akım değeri olarak söylemek istemiştim 5.6A değerini.. Ama tabi sizin söylediğiniz iç ve dış ünite Max. çalışma akımı 9,6A değeri de doğrudur! Ben acaba kompresör ilk çalışma anında 5.6A akım çekip birden tesisata aşırı yükleme yapar mı.. Sonrada istenilen sıcaklığa ulaştığı zaman bile sürekli aynı akım değeri sabit mi diye gibilerinden sormak istedim.. Evde klimanın takılacağı yerde bir-çok eletronik TV-PS3-Blue-ray vs.. hasas cihaz olunca.. biraz korktum Ama öyle olmadığını sayenizde öğrendim

    Tabii bu klasik bir cihaz değil ki sürekli aynı Watt ve Akım çeksin.. sonra kendini durdursun, ve yine birden yüksek Watt ve Akım çeksin

    Son olarak; Klimanın sigortası hangi tip olması daha iyi olur? C tipi 20 Ampelik gecikmeli mi? yoksa B tipi 20A lık geçikmesiz mi?

    Tekrar teşekkürler,

    forzaGilles


    Bu aletler düz tiplerde olduğu gibi başlangıçta yüksek akım (ve anlık ani akım) çekmez.
    Tam tersine, en az düzeyden başlayarak yavaş yavaş akımı arttırır.
    Eğer içerisinin sıcaklığı istenenden çok farklıysa 5-6 dakika içinde azamiye kadar çıkabilir.
    İçerisi istenen seviyeye yaklaşınca da kademeli olarak akımı düşürür, minimuma kadar iner, hatta yumuşak havalarda bazen kompresör tamamen durabilir.

    Yukarda Birol usta çalışma sistemini çok güzel bir şekilde anlatmış, eline sağlık.

    Eğer düz tip klima olsaydı, aynı prizden diğer o aletlere olumsuz etkisi sözkonusu olurdu, darbe yapacağı için.


    *C tipi 16 A uygun olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nty35

    merhabalar.
    Antalya'da kullanmak için klima almayı düşünüyoruz. 2 arkadaş 2 odaya alıcaz. odalar ortalama boyutta. bu yüzden 9000 btü bize yeter. 900 liranın altında olan modellere bakıyoruz ama pek de anladığımız söylenemez klima piyasasından. Daha doğrusu bildiğim markalar çok yüksek fiyatta, düşük fiyat aralığındaki modellerden ise bihaberim güzelce ısıtsın soğutsun mümkünse de çok ses çıkarmasın bizim için kafi.. tavsiyelerinizi bekliyorum

    mesela şu tarz bişey nasıldır? nasıl ısıtır soğutur
    http://www.hepsiburada.com/liste/demirdokum-dd-a2-09-hp-9000-btuh-duvar-tipi-split-klima-a-enerji-sinifi/productDetails.aspx?productId=evdemdda209hp&categoryId=17453&SKU=EVDEMDDA209HP


    not: evet öğrenci evi


    Demirdöküm klima almayın.

    İlk sattıkları Çin montajları iyiydi, şimdi burada yaptıkları çok dandik.
    Bizzat kullanıyorum, ve servislerle genel merkezdekilerle iyice senli-benli olduğumuz halde sorunları halledilemiyor.

    Öncelikle ucuz mallardan Airfel-Zass-Auer-Gree falan bakın, bulamazsanız Arçelik grubu alın, Altus alın daha iyi.




  • Kocausta sağolun gerçekten!!

    #Japon77#
    Umarım istediğiniz sonucu alırsınız.. herhangi bir konuda bana burdan danışabilirsiniz.. elimden geleni yaparım.. Kocausta 'nın dediği gibi hedefiniz; ("Değişim" olsun.
    Ambalajında yeni bir klima, ve başka bir servis tarafından "nizami" montaj.

    "Aksi durumda klimayı iade ediyorum ve herkese de bu saçmalıkları anlatacağım" deyin.) Ben çok sıkıntı çektim.., moralimin çok bozulduğu zamanlar oldu.., yılmadım.. İşini düzgün yapmayan insanlar yüzünden rezil oluyoruz<
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kocausta*

    quote:

    Orijinalden alıntı: japon77

    quote:

    Orijinalden alıntı: alptuğ56

    quote:

    Orijinalden alıntı: japon77

    quote:

    Orijinalden alıntı: alptuğ56

    quote:

    Orijinalden alıntı: japon77

    Dostlar, hem Alarko yetkili sevisi aradım hem Alarko ve destekToshiba ya şikayet maili attım.Alarko merkez önce kısa mesafeler için bazen vakum gerekmez dedi fakat ben servisin genel tutumunu ve sadece vakum değil sıcaklık üfleme gibi hiçbir test yapmadan apar topar gittiğini söyleyince servisin ismini benim isim ve telefonumu alıp arayacağız dediler.iade veya değişim için izlemem gereken tutumu ve yolu bana tarif ederseniz çok sevinirim çünki bu konuda cahilim.saygılarımı sunuyorum.

    hocam hiç merak etmeyin adım gibi biliyorum o yaptıkları hatayı sizin istediğiniz şekilde düzeltecekler
    bu nedenle kendinizi fazla üzmeyin ama tahminim biraz çekingen davranıyorsunuz onlarda ne koparırsak kardır diye düşünüyorlar

    biraz sert çıkın derim ,tabi küfür vs. olmadan durduk yere haklıyken haksız çıkmayın

    daha bir ay kadar önce firmanın servislerinden sorumlu kişiyle görüştüm ,işin ilginci ne zaman karşılaşsak vakum olayını anlatıyorum başlıyoruz vatan kurtarmaya

    hepsi bu konuda eğitim aldı ,önceleri bazı sıkıntılar vardı ama bunlar azaldı diyordu aha şimdi gelse görse ne kadar azalmış

    klimacılar genelde elektrik tesisatı çekme ve sigorta işine karışmıyorlar ama benim klimayı takanlar ben hiç söylemeden hem hattı çekti hem sigortayı koydu ve bir ücret de istemedi

    ama klimanın 40 watt çekmesi olayı çok güzelmiş

    ne 40 wattı kardeşim bunu toshiba 70 watt diyerek sallıyor ama o bile 40 demiyor

    elektrik işi şakaya gelmez kablo hem belli kalınlıkta olmalı hemde sağlam bağlantılar yapılmalı

    bir elektrik hocamız vardı "elektrik gevşekliğe gelmez derdi"

    çekingen davranmadım ustam hatta bayağı hararetli tartışma yaşadık.ben küfür etmeyi bilmem ayrıca.servise klimalar hakkında bilgisiz olmadığımı en az üç aydır satır satır okuduğumu söyledim ama lanet olsun şu huyuma insanların yalanını yüzüne vuramıyorum.sizin istediğiniz şekilde düzeltecekler derken iade veya değişim konusunda ısrarcı mı olayım.??? 40 w olayı baya gülünçtü bende çok güldüm ama adama diyemedik bizimle kafamı buluyon diye...

    hocam o cihaz çok güzel bir cihaz problem serviste olduğu için bence öncelikle değişim isteyin çünkü bu hata tamamen servisten kaynaklandığı belli ama hiç bir firma değiştirmek istemez ,bence değişim için diretin ama bu arada biraz zaman geçecektir eğer benim gibi sabırsızsanız o zaman; kardeşim sistemi tamamen yıkama yapar ,tüm gazı boşaltıp usulüne uygun yeniden dolum ve vakum yaparsanız razı olurum diyebilirsiniz

    artık seçim sizin ya değişim isteyin yada yukarıda anlattığım şartlarda yeniden dolum isteyebilirsiniz

    bugün montajı yapan servis aradı yapılan eksik ve hatalı montajdan ötürü özür diledi ve hafta içi tekrar gelip gazı boşaltıp tekrar dolum yapılacağı ve usule uygun tekrar kurulum yapılacağını söylediler.ben de bu aşamadan sonra artık nasıl gönül rahatlığı ile tam verimli çalıştığından emin olabileceğim cihazın dedim.bende müşteri hizmetlerini aradım servis hatalarının müşteriye çektirilmemesini ve iade istediğimi söyledim(galiba yanlış ifade ettim değişim değil iade dedim).aramızda gayet sert bir tartışma geçti ve bu aşamadan sonra iadenin mümkün olmadığını servisin gelip eksik yapılan işlemlerin yapılacağını söyledi.bende haklarımı arayacağımı söyledim kapadım.şimdi ne yapayım ?


    Bence "Değişim" isteyin.
    Ambalajında yeni bir klima, ve başka bir servis tarafından "nizami" montaj.

    "Aksi durumda klimayı iade ediyorum ve herkese de bu saçmalıkları anlatacağım" deyin.
    "Elimin erebildiği her platformda da hakkımı arayacağım" derseniz daha etkili olur, çünkü firmanın üst kademeleri olayı duyarlarsa o herifleri de rahat bırakmazlar.

    kusura bakmayın birkaç gündür misafirimiz olduğu için giremedim. inanın size şu yapılanları okudukça gözümün önüne o yaşadığım süreç geliyor ve öyle geriliyorumki anlatamam. inanın söylenecek söz çok ama neyse... onlara göre önemsiz ve basit bir olay olablir bu ama "insanların iyi bir klima aldım inşallah 10-15 sene sorunsuz kullanırım" söyleme hevesini kursağında bırakır bu insanlar. inşallah kendileride aldıkları hiçbirşeyin hayrını görmezler.

    benden size tavsiye inatçı olun, kıl olun, agresif olun, tutarlı olun ve onları 4077 sayılı yasadaki sözlerle susturun. çünkü yasada ne diyor; ayıplı hizmet durumunda tüketici onarın,değişim veya iade gibi seçimlik haklarından istediğini kullanır. neymiş efendim tekrar gaz vererek vakum yaparak hatalarını düzelteceklermiş. yok öyle üç kuruşa beş köfte. en başında adam gibi işlerini yapsalardı.

    ama gerçekten uzun ve uğraştırıcı bir dönem sizi bekliyor. inşallah hayırlı sonuçlanır. olay yukarılara gittimi daha çabuk çözülüyor. beni bizzat bölge müdürü aramış ve olayı çözmüştük. ceza olsun diyede klimayı Alarko değil servis(bayi) iade almıştı. bir aydan fazla oldu param hala yatmadı ama. bekliyoruz bakalım. yatırmama gibi bir lüksleri yok zaten o biraz sıkar. akıllarınca beni sinirlendirmek istiyorlar. utanmadan birde o gün aradılar paranızın yerine yeni bir klima takabiliriz diyorlar. valla kusura bakmayın ben çoktan taktırdım dedim.

    neyse arkadaşım canınızı sıkmayın. siz deyin daha öncede böyle olaylar yaşanmış, iade veya değişim yapmışsınız. bana niye böyle çifte standart uyguluyorsunuz. kabul etmiyorum deyin. yine görüşürüz...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kocausta*

    quote:

    Orijinalden alıntı: nty35

    merhabalar.
    Antalya'da kullanmak için klima almayı düşünüyoruz. 2 arkadaş 2 odaya alıcaz. odalar ortalama boyutta. bu yüzden 9000 btü bize yeter. 900 liranın altında olan modellere bakıyoruz ama pek de anladığımız söylenemez klima piyasasından. Daha doğrusu bildiğim markalar çok yüksek fiyatta, düşük fiyat aralığındaki modellerden ise bihaberim güzelce ısıtsın soğutsun mümkünse de çok ses çıkarmasın bizim için kafi.. tavsiyelerinizi bekliyorum

    mesela şu tarz bişey nasıldır? nasıl ısıtır soğutur
    http://www.hepsiburada.com/liste/demirdokum-dd-a2-09-hp-9000-btuh-duvar-tipi-split-klima-a-enerji-sinifi/productDetails.aspx?productId=evdemdda209hp&categoryId=17453&SKU=EVDEMDDA209HP


    not: evet öğrenci evi


    Demirdöküm klima almayın.

    İlk sattıkları Çin montajları iyiydi, şimdi burada yaptıkları çok dandik.
    Bizzat kullanıyorum, ve servislerle genel merkezdekilerle iyice senli-benli olduğumuz halde sorunları halledilemiyor.

    Öncelikle ucuz mallardan Airfel-Zass-Auer-Gree falan bakın, bulamazsanız Arçelik grubu alın, Altus alın daha iyi.

    mat35 de söyledi demirdöküm alma diye. artık uzun bi süre demirdökümün yanından geçmem dediğiniz markaların 900 lira altında olan modellerini incelicem, sağolun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nty35

    quote:

    Orijinalden alıntı: kocausta*

    quote:

    Orijinalden alıntı: nty35

    merhabalar.
    Antalya'da kullanmak için klima almayı düşünüyoruz. 2 arkadaş 2 odaya alıcaz. odalar ortalama boyutta. bu yüzden 9000 btü bize yeter. 900 liranın altında olan modellere bakıyoruz ama pek de anladığımız söylenemez klima piyasasından. Daha doğrusu bildiğim markalar çok yüksek fiyatta, düşük fiyat aralığındaki modellerden ise bihaberim güzelce ısıtsın soğutsun mümkünse de çok ses çıkarmasın bizim için kafi.. tavsiyelerinizi bekliyorum

    mesela şu tarz bişey nasıldır? nasıl ısıtır soğutur
    http://www.hepsiburada.com/liste/demirdokum-dd-a2-09-hp-9000-btuh-duvar-tipi-split-klima-a-enerji-sinifi/productDetails.aspx?productId=evdemdda209hp&categoryId=17453&SKU=EVDEMDDA209HP


    not: evet öğrenci evi


    Demirdöküm klima almayın.

    İlk sattıkları Çin montajları iyiydi, şimdi burada yaptıkları çok dandik.
    Bizzat kullanıyorum, ve servislerle genel merkezdekilerle iyice senli-benli olduğumuz halde sorunları halledilemiyor.

    Öncelikle ucuz mallardan Airfel-Zass-Auer-Gree falan bakın, bulamazsanız Arçelik grubu alın, Altus alın daha iyi.

    mat35 de söyledi demirdöküm alma diye. artık uzun bi süre demirdökümün yanından geçmem dediğiniz markaların 900 lira altında olan modellerini incelicem, sağolun


    Mesela şu işinize uygun, fiyatına göre çok da iyi bişey:

    http://www.akakce.com/klima/en-ucuz-auer-ag09-0929r2-r410a-fiyati,748358.html

    Bunlar Airfel imalatıdır, servisleri yaygındır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kocausta*

    Mesela şu işinize uygun, fiyatına göre çok da iyi bişey:

    http://www.akakce.com/klima/en-ucuz-auer-ag09-0929r2-r410a-fiyati,748358.html

    Bunlar Airfel imalatıdır, servisleri yaygındır.



    o modeli gördüm hocam da onu nerden nasıl alıcam onu düşünüyodum? hani hepsiburada, hızlı al gibi sitelerde yok, elden almaya kalksam sanırım airfel bayisine gitmem lazım? aslında 2 tane alacağım için elden alsam bi pazarlık payı da olur belki ama hepsiburada falan zaten genelde indirimli ve çok uygun oluyo fiyatta

    şu model nasıl sizce?
    http://www.hepsiburada.com/liste/altus-alk-5096-a-sinifi-enerji-klima-9000-btu/productDetails.aspx?productId=evaltusalk5096&categoryId=17453&SKU=EVALTUSALK5096



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nty35 -- 14 Ekim 2012; 1:45:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xraytr

    quote:

    Orijinalden alıntı: mbirol

    Şimdi gelelim Klimaya ;

    Dış ortam sıcaklığı 7 derece,sizin evin ortam sıcaklığı 14 derece,siz istiyorsunuz 22 derece sıcaklık olsun.Şimdi açtınız klimayı başladı çalışmaya,kompresör verdi gazı başladı Soğutucu akışkan dolaşmaya,ama nasıl 10 bar ile şaladı bir kaç saniye sonra ver gazı 12 bar,ver gazı 14 bar ,derken geldin 40 barlara.Bu arada sen veriyon gazı,yüklüyorsun bol miktarda ısıyı kondanser den,ama bu ısıyı içeride de biri boşaltması lazım,yani Evaparatör gelen ısı yükünü içeri transfer etmeli,eğer gelen ısıyı tamamen boşaltamıyorsa ,kompresör efendiye Elektronik uyarı sistemi yavaşla sıkışıyor içerisi diye emir verir.Yani ihtiyaç fazla ise ,aradaki sıcaklık farkı aşık ise kompresör gazlar,kapasite max. çıkar.Yani klima 12 lik ise nominalde 17 000 btü ye kadar çıkar ,içeride yada yolda giderken sıkıntı yoksa ortam istenilen sıcaklığa gelene kadar max. kapasite çalışır.Bu arada ise Kompresör ve sistem zorlanır ve verimi düşer.Aynı iş otomobildede ğeçerlidir siz 1600 motorlu arabayı sıkıştırıp 160 la gidebilirsiniz ama,yüksek devirde kullandığınız için 2000 cc lik aracın 160 ta giderken yaktığında daha fazla yakıt harcarsınız.Mantık aynı değişmez.Ne zaman ki istenilen sıcaklığa ulaştı ortam,komprsöre yavaşla artık gerek yok bu kadar ısıya diye komut gider ve sitem yavaşlar.Nereye kadar mı .Önce nominal,orada biraz bekler,bir yoklar nasıl gidiyor iş diye ,bakar ki sıcaklık sabitlenmeye başladı,biraz daha aşağı düşürür ısıyı,baktı ki yine fazla gelecek Min. kadar iner.Oda fazla geliyorsa da ,bırakır işi gücü yan gelir yatar ,yani tamamen durada bilir.



    Uzun cevabınız için teşekkürler;

    Yazılı olarak açıklamalarımı yapayım, dosya diğer bilgisayarımda olduğu için ekran görüntülerini pzts günü eklerim. 9köy arkadaş aslında tüm bunlarını ayrı bir başlıkta toplasa iyi olur, yukarıda tablolar ve ekleyeceklerimde TR forumlarda olmayan bilgiler.

    Nominal diye bahsedilen kapasite dış 7C iken içte 20C için cihazın verebileceği MAKSİMUM güçtür. Bu ısı şartlarında vereceği ilave 1 btu dahi yoktur.

    Peki nedir Max. btu?

    Cevabı şu şekilde ; ısıtmada dış 24C iken içeride 27C istenmesi durumunda cihazın vereceği MAKSİMUM btu dur.


    iSO 5151:2010 şartlarına göre üretici firmalar bunu tablolarında max. kapasite olarak kullanırlar. Bununda ne anlama geldiğini açıkca yazmadıkları için çoğu kişi cihaz bu kapasiteye çıkar zanneder. Sizde o şekilde yazmışsınız ancak belirtilen iç dış ısı şartları olmadıkça o kapasitede ÇALIŞMAZ.

    Bunu katıldığınız seminerlerde doğrulayabilirsiniz.

    Benzer şekilde soğutma gücü içinde üreticiler nominal olarak dış 35C iç 27C iken durumundaki MAKSİMUM gücü yazarlar.

    Peki soğutmadaki maks. btu nedir?

    Soğutmada dış 43C iç 32C iken cihazın MAKSİMUM btu sudur.

    Aynı şekilde üreticiler bunu Soğutma maksimum gücü olarak yazarlar.

    Peki minimum nedir?

    Soğutma için dış 21C iç 21C durumunda minimum güç tüketimidir.

    Başka?

    Başka iSO 5151:2010 da birde sweat test var oda benim min 70W ı gösterdiğim ısı şartlarını kapsar. Bu yazılmaz tablolarda. Isı şartları iç 27C dış 27C durumudur.

    Bende iç 26C dış 27C iken 70W ölçmüştüm. :)

    Daha önceki mesajlarımda da maks. btuya takılmayın, iç dış ısı değerleri yaklaştığında ancak bu değerler sağlanır ama o zamanda zaten ısı ihtiyacı kalmaz şeklinde yazmıştım.Yönelimini hassasiyetini anlamak için verilen maks. min değerleri kullanılabilir ama aslında hiç bir anlamıda yoktur. Dolayısıyla bu değerlerde ölçülen maks. min verimlilik değerlerininde çok anlamı yoktur.

    Herzaman üzerinde durduğum ve tabloları verdiğim kısmi yük değerleri bizim için önemli olandır.

    Saygılar...

    ok hocam bir ara bakalım o işleme. olmazsa sizdende yazdığınız mesajlar konusunda destek alırım çünkü hepsini tek tek bulmak zor olabilir.




  • 
Sayfa: önceki 941942943944945
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.