- x
OTOMATIK VITES ARABA KULLANMAK ZOR MU ?
121 Cevap16284 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1] 3      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


6846 Mesaj
15 Temmuz 2009; 10:10:58 

Hiç otomatik araba kullanmadım bilmiyorum ama bildigim kadarıyla D yap ileri, R yap geri Park ettignde ise P. Ama surda otomatik araba nasıl kullanılırı okudum millet 2 sayfa döşemiş, bu kadar zahmetli mi ya otomatik kullanmak. Valla manuelden zor geldi gozume, o zaman ne anlamı kaldı otomatikin pratikilginin. şehir içi dur kalklardaki vites değiştirmekten kurtulmak icin otomatik dusunuyordum gozum korktu


http://forum.donanimhab...1/key_//tm.htm#21668751
http://forum.donanimhaber.com/m_9264934/tm.htm



_____________________________



 
1431 Mesaj
15 Temmuz 2009; 10:54:34 

Duz vitese gore cok daha kolaydir, kritik nokta sol ayaginizi unutmaniz gerekir. Ilk baslarda tek tukte olsa debriyaja basar gibi sol ayak frene gidebilir. Ona dikkat etmek gerekir


_____________________________



3170 Mesaj
15 Temmuz 2009; 11:32:40 

yoo hiç de zor değil.sadece biraz daha özenli kullanmak gerekir.mesela yokuşta park edeceksen,önce vitesi boşa (N) alıp el frenini çek.daha sonra P'ye tak stop et.yani burdaki amaç aracın yükünü şanzımana bindirmemek.
eğer bunları yapmazsan vites P'den biraz zor çıkar,ses duyabilirsin.
onun dışında arabanın gaz yememesi,boğulması olayı yok.çekmediği anda vitesi küçültür.
güzel yani,ben öneririm


_____________________________

_____________________________

_____________________________




6846 Mesaj
15 Temmuz 2009; 11:36:29 

Şehir içi akmayan trafikte dur kalk dur kalk, vites küçült vites büyüt zor yahu. otomatikte bir gaz bir frenn oohhh mis degmeyin keyfime valla


_____________________________



25 Mesaj
15 Temmuz 2009; 12:11:33 

tam tersi çok kolaydır arkadaşın dediği gibi sol ayağı unutman gerek eğer yapamazsan sol ayağının üstüne bağdaş kurarak sürmeye çalış bi dönem sonra alışırsın.zor olan manueldir ama işin tadıda orda açıkçası


_____________________________



 
2125 Mesaj
15 Temmuz 2009; 12:51:11 

aynen dediğiniz gibi. d ileri, r geri, p park. gerisi teferruat. yaklaşık 10 yıldır otomatik kullanıyorum. dünyanın en kolay, zahmetsiz işi.


_____________________________

"Yerinde söz söylemesini bilen, özür dilemek zorunda kalmaz"


882 Mesaj
15 Temmuz 2009; 13:01:45 

ilk kullanılken mümkünse sol ayağını bir yerlerde sakla yoksa debriyaj yerine şiddetli frene yaparsın. onun dışında çok rahat ama ben hiç sevmem mutlaka düz vites kullanılırım.


_____________________________

DH 308 CLUB


2009 PEUGEOT 308 Comfort 1.6 VTI 120 Hp Babylone Kırmızı


2598 Mesaj
15 Temmuz 2009; 13:17:34 

ilk otomatik araç kullandığımda ben bu güne kadar amelelik yapmışım diye mırıldanmıştım..

Otomatik vites rahatlık ve konfordur, Düz vites araç ise keyif ve zevk tir.

ayrıca otomatik aracın bir faydası ise sağ elinizin boşa çıkması, yanınızdaki sevgilinizin/eşinizin elini devamlı surette tutmaktır


_____________________________



855 Mesaj
15 Temmuz 2009; 13:28:55 


quote:

Orjinalden alıntı: enginu

ilk otomatik araç kullandığımda ben bu güne kadar amelelik yapmışım diye mırıldanmıştım..

Otomatik vites rahatlık ve konfordur, Düz vites araç ise keyif ve zevk tir.

ayrıca otomatik aracın bir faydası ise sağ elinizin boşa çıkması, yanınızdaki sevgilinizin/eşinizin elini devamlı surette tutmaktır

ben bilerek manuel moda alıyorum tutmamak için orda da eksik kalsın


_____________________________




3720 Mesaj
15 Temmuz 2009; 13:33:54 

Her zaman otomatik vites kullanmayı severim.Rahatına düşkünsen hiç tereddüt etme. Tabikide düz vitesin yeri ayrıdır ama ben şahsen otomatikten vazgeçmem. Arabamda otomatik vitesdir . . .


_____________________________

İnşaat Teknisyeni - Yapı Ressamı
AutoCAD Çizimi Yapılır (Her Türlü Proje, Plan, Kesit vb.. Çizilir)
Not : Üniversiteli ve Meslek Yüksek Okullu Arkadaşlar AutoCAD ile Plan, Proje, Kesit ve Diğerleri Makul Bir Ücret Karşılığında Çizilir. İletişim İçin Pm veya E-Mail atmanız Yeterlidir
E-Mail : m.mucahidkarakus@gmail.com


1198 Mesaj
15 Temmuz 2009; 13:34:43 

Frenden saldın mı gidiyor o çok hoş oluyor


_____________________________



4284 Mesaj
15 Temmuz 2009; 13:35:10 

otomatik arabalara hastayım.. çok istedim bir oto. arabam olsun, ama olmadı :) hiç denemedim ama hazır yeri gelmişken sorayım, yolda giderken N'ye çekebilirmiyiz?


_____________________________

Kendime 4 kural koydum! Alkol alma, Hızlı gitme, Hızlı gitme, Hızlı gitme. *Sonra kendime 4 kural daha koydum! Hatalı sollama, Makas atma, Emniyet kemeri tak, Daha yavaş git. * En önemlisi "Arabada sevişme!"

Mazut Pawıı ~~ Kendi Mazotumu Üretmeye Çalışırken Kimyager Olacağım.. ~~
Dacia Logan 1.5 dCi 2006 İnci Gri ~~ Bak Logan deyip geçme, üzerim :)
Dead Line


2598 Mesaj
15 Temmuz 2009; 13:39:33 


quote:

Orjinalden alıntı: uazro

otomatik arabalara hastayım.. çok istedim bir oto. arabam olsun, ama olmadı :) hiç denemedim ama hazır yeri gelmişken sorayım, yolda giderken N'ye çekebilirmiyiz?


çekersin :)


_____________________________



4284 Mesaj
15 Temmuz 2009; 13:41:20 


quote:

Orjinalden alıntı: enginu




çekersin :)


sonrasında başımıza iş gelmesin


_____________________________

Kendime 4 kural koydum! Alkol alma, Hızlı gitme, Hızlı gitme, Hızlı gitme. *Sonra kendime 4 kural daha koydum! Hatalı sollama, Makas atma, Emniyet kemeri tak, Daha yavaş git. * En önemlisi "Arabada sevişme!"

Mazut Pawıı ~~ Kendi Mazotumu Üretmeye Çalışırken Kimyager Olacağım.. ~~
Dacia Logan 1.5 dCi 2006 İnci Gri ~~ Bak Logan deyip geçme, üzerim :)
Dead Line


2598 Mesaj
15 Temmuz 2009; 13:56:43 

hareket halinde iken zaten N e alırsan boşa çekmiş olursun.. istediğin kadar gidip tekrar D ye çekebilirsin.. Hiç bir sorun yok..

Hatta diyelimki geldin bir trafik ışığında durdun.. saniyeler düşmeye başladı.. 60..59..58..57..
bu kadar uzun süreli duraklamalarda, vitesi D den N e alıp el frenini çekip öyle beklemeyi önerirler.. şanzımana yüklenmemek için..

yolda giderken D den N e almak hiç bir sorun teşkil etmez (N derken boş vitesi kastediyoruz, yanlış anlaşılmıyor umarım)
N den tekrar D ye geçirerek yolunuza devam edebilirsiniz..

P=Park (dişliler kilitlenir)
N=Vites Boşta
R=Geri vites
D=Drive (Sürüş modu)

Bazı araçlarda şanzımanın kendini yanlış kullanıma karşı koruma özelliği vardır.
direksiyondan F1 tarzında vites değiştirebiliyorum ben.. 60 70 le giderken 1nci vitese attırmıyor bana örneğin.. en fazla küçülteceğim vites 2 oluyor. aynı şekilde 100km üzeri giderken de 2nci vitese attırmıyor.
P ya da R denemedim (denemeye de hiç niyetim yok) ama muhtemelen hareket halinde iken P ve R ye de vites geçmeyecektir.
Yeni nesil araçların Tam Otomatik şanzımanları bu tip macera seven arkadaşlar için uygun değildir. Ne olacak acaba sorularındaki heves kursaklarında kalır zira araç böyle bir deliliğe izin vermez


_____________________________



3901 Mesaj
15 Temmuz 2009; 14:27:26 

yolda giderken N'ye çekmen kimi şanzımanlarda sorun çıkarabilir, kimisinde çıkarmaz. Büyük ihtimal çıkarmaz ama gereksiz bişi, yakıt tasarrufu sağlamaz, manuel gibi.


4284 Mesaj
15 Temmuz 2009; 14:28:13 

evet boş vitesi kastediyordum. malum yakıt ekonomisi


_____________________________

Kendime 4 kural koydum! Alkol alma, Hızlı gitme, Hızlı gitme, Hızlı gitme. *Sonra kendime 4 kural daha koydum! Hatalı sollama, Makas atma, Emniyet kemeri tak, Daha yavaş git. * En önemlisi "Arabada sevişme!"

Mazut Pawıı ~~ Kendi Mazotumu Üretmeye Çalışırken Kimyager Olacağım.. ~~
Dacia Logan 1.5 dCi 2006 İnci Gri ~~ Bak Logan deyip geçme, üzerim :)
Dead Line


2598 Mesaj
15 Temmuz 2009; 14:47:55 

boş viteste yakıt ekonomisi yapamazsınız..

viteste iken ayağınızı gazdan çekerseniz daha çok ekonomik olur. sıfıra yakın bir sarfiyat yaparsınız


_____________________________



16672 Mesaj
15 Temmuz 2009; 14:51:22 

otm vites araç kullanmak büyük rahatlık ama onunda bir dikkat edilmesi gereken hususu var debriyaj olmadıığ için kavrama dahil her şey gaz pedalında bitiyor onun için gaz pedalına kalkışta cok basılmaması gerekir aksine bir harekette hemen patinaja kalkabilir tecrübeyle sabit


_____________________________

Opel Vectra 1.9 CDDesign Edition
150 ps 320 nm 6 ileri Active Select


 
2166 Mesaj
15 Temmuz 2009; 16:32:58 


quote:

Orjinalden alıntı: Warrıor Sako

otm vites araç kullanmak büyük rahatlık ama onunda bir dikkat edilmesi gereken hususu var debriyaj olmadıığ için kavrama dahil her şey gaz pedalında bitiyor onun için gaz pedalına kalkışta cok basılmaması gerekir aksine bir harekette hemen patinaja kalkabilir tecrübeyle sabit


Tüm otomatik vites araçlarda ASR var diye duyduğumu hatırlıyorum sanki. Gerçi ASR de patinajı %100 engellemiyor ve yokuşta falan kalkarken yine araba patinaja düşebiliyor ama düz yolda hiç başıma gelmedi.

Otomatik viteste gaz pedalı ile çok iyi geçinmeniz lazım çünkü otomatiklerde gaz pedalının görevi sadece bastığın kadar hızlanmak değil. Çoğu araç, sürüş karakterini gaz pedalına basış şeklinize göre ayarlıyor. Mesela düz yolda sabit hızla giderken gaz pedalındaki ufak bir basınç azalması hız değişmeden bir üst vitese geçişin biraz daha erken gerçekleşmesini sağlayabiliyor. Otomatik vitesin düşük performans/yüksek tüketim dezavantajını bu şekilde azaltmak mümkün.


_____________________________

2012 Citroén C4 Exclusive MCP + Cam tavan


3188 Mesaj
15 Temmuz 2009; 17:53:40 

otomatik vites araç kullanmak kolaydır
biraz alıştıktan sonra düz vites zor gelebilir
dezavantajı alırken pahalı alırsınız aracı


_____________________________

SKODA SUPERB 2013 1.6 TDI DSG


 
2034 Mesaj
15 Temmuz 2009; 18:30:12 

Çok şikayet eden var dediğiniz herhalde otomatikleştirilmiş düz vites kullananlardır.
Tam otomatik vites kullanmak çok kolaydır.



3699 Mesaj
15 Temmuz 2009; 18:53:09 

sadece sağ ayagının biraz daha hassas olması gerekiyor, çünkü vites ayarınıda gazın konumuna göre sen yapıyorsun aslında. onun dışında çok büyük lüks,

birdaha manuel mi?...aslaaaa


_____________________________

Demokratçılık boruculuk değildir...Demokratçılıkta herkes nerde, sen orda...Muhalif olmak, münafık olmak yok, yasak bunlar..


 
20704 Mesaj
15 Temmuz 2009; 18:58:08 


quote:

Orjinalden alıntı: oflazca




Tüm otomatik vites araçlarda ASR var diye duyduğumu hatırlıyorum sanki. Gerçi ASR de patinajı %100 engellemiyor ve yokuşta falan kalkarken yine araba patinaja düşebiliyor ama düz yolda hiç başıma gelmedi.

Otomatik viteste gaz pedalı ile çok iyi geçinmeniz lazım çünkü otomatiklerde gaz pedalının görevi sadece bastığın kadar hızlanmak değil. Çoğu araç, sürüş karakterini gaz pedalına basış şeklinize göre ayarlıyor. Mesela düz yolda sabit hızla giderken gaz pedalındaki ufak bir basınç azalması hız değişmeden bir üst vitese geçişin biraz daha erken gerçekleşmesini sağlayabiliyor. Otomatik vitesin düşük performans/yüksek tüketim dezavantajını bu şekilde azaltmak mümkün.

ASR artık var ama kum yağışlı yolda hiçbiri sittin sene işe yaramaz pek. Düz yolda da %100 çalışmıyor ama çoğunlukla işe yarıyor.

Otomatik vites araba kullanmak dünyanın en kolay şeyidir. Otomatiği karalayanlar düz vites hastasıdır kesinlikle ya da başına bi iş gelmiş olanlar. Önce sol ayağına hakim olman lazım yoksa fren pedalı büyük olduğu için aniden debriyaj diye yüklenirsin arkadaki de sana yüklenir.

Arabayı frene basarak çalıştırman gerekir bir nevi düz viteste debriyaja basıyosun gibi.

Frene basmadan vites geçmez. Yani otomatikleştirilmiş düz viteslerde öyle. Frene basmadan A ya da M veya R konumuna alamazsın. Ani ataklara karşı bir önlemdir bu da.


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


1212 Mesaj
15 Temmuz 2009; 21:21:21 

Otomatik viteslere otomobil işine heves ettiğim günden beri bir önyargıyla bakan ve yanından bile geçmeyen birisiydim. Ta ki otomatik vites bir araba alana kadar. Kesinlikle büyük konfor, ayrıca "ayrıca otomatik aracın bir faydası ise sağ elinizin boşa çıkması, yanınızdaki sevgilinizin/eşinizin elini devamlı surette tutmaktır" bu görüşe de katılıyorum.

Kepekli'den inerken denedim N'ye alınca Inst. Cons. 0,5 lt D'deyken gazdan ayağımı çekince 0,0lt..

Demek ki neymiş büyük konuşmayacakmışsın
Saygılar sevgiler..


_____________________________

"Dürüstlük pahalı bir mülktür, ucuz insanlarda bulunmaz." Honoré de Balzac


4284 Mesaj
16 Temmuz 2009; 3:44:37 


quote:

Orjinalden alıntı: enginu

boş viteste yakıt ekonomisi yapamazsınız..

viteste iken ayağınızı gazdan çekerseniz daha çok ekonomik olur. sıfıra yakın bir sarfiyat yaparsınız


benim gibi karbüratörlü araç kullansaydınız, sizde boşta gitmenin ekonomik olacağına kanaat getirirdiniz

cut off sistemini unutuyorum sürekli. yani alışkanlıktan dolayı enjeksiyonlularda bile boşa atıyorum hep.


_____________________________

Kendime 4 kural koydum! Alkol alma, Hızlı gitme, Hızlı gitme, Hızlı gitme. *Sonra kendime 4 kural daha koydum! Hatalı sollama, Makas atma, Emniyet kemeri tak, Daha yavaş git. * En önemlisi "Arabada sevişme!"

Mazut Pawıı ~~ Kendi Mazotumu Üretmeye Çalışırken Kimyager Olacağım.. ~~
Dacia Logan 1.5 dCi 2006 İnci Gri ~~ Bak Logan deyip geçme, üzerim :)
Dead Line


2598 Mesaj
16 Temmuz 2009; 3:48:20 


quote:

Orjinalden alıntı: uazro




benim gibi karbüratörlü araç kullansaydınız, sizde boşta gitmenin ekonomik olacağına kanaat getirirdiniz

cut off sistemini unutuyorum sürekli. yani alışkanlıktan dolayı enjeksiyonlularda bile boşa atıyorum hep.


yo ben de kullandım karbütatörlü araç.. o tip bir aracı kullanıyorsanız haklısınız atın boşa..

ben otomatik vites için söylemiştim..


_____________________________



1545 Mesaj
16 Temmuz 2009; 12:40:27 

Otomatiğin konforuna alışan bir sürücü, 300 beygirin üstüne çıkmadıkça amele vitese kolay kolay geri dönmez. (Amele Vites=Düz Vites)


_____________________________



1545 Mesaj
16 Temmuz 2009; 12:44:29 


quote:

Orjinalden alıntı: drahte 1905
Ben rahatsız oluyorum bu yuzden otomatiklerden zor geliyor kulanamıyorum


Drahte;

Sizde Mustang GT 500 Manual karakteri var... Spor ve performans kullanımda Amele vites her zaman tek tercihimdir. Buz ve kar üstünde ise yolun tek hakimi gene düz vites'tir...



_____________________________



 
127 Mesaj
16 Temmuz 2009; 13:59:34 

- Otamatik viteste, giderken, gaz pedalına çok basarsanız vites düşürür. Uzun yolda mesela sollama yaparken ya da ani hızlanmalarda çok işe yarar.

- Ya da gazlarken( yarışırken değil hızlanırken manasında) ayağınızın gaza yaptığı baskıyı hafifçe azaltırsanız vites büyütür. Böylece ister redline a kadar gazlayın öyle değişsin vites, ister 3500 devirde normal bir şekilde değişsin,değişim devrini siz ayarlarsınız.

- Dik yokuşlar sorun olmaktan tamamen çıkar. En dik yokuşta bile el freni çekmeden ya da debriyaj balatalarını harap etmeden çok rahat kalkarsınız. Hafif meyillerde frene basmasanız bile araba kaymaz.

- Normalde durdunuz diyelim, frene basıyor, gaza hiç dokunmuyorsunuz. Ayağınızı frenden çektiğinizde araba çok yavaş bir hızda ilerler. Yoğun trafikte sadece fren pedalına basarak ilerleyebilirsiniz böylece. Frenden kaldır gaza bas yapmaya bile gerek yok. (düz yolda hem ilerleyen hem de devamlı fren lambaları yanan biri görürseniz, bu herif hem gidip hem nasıl fren yapıyor diye düşünmeyin, otamatiktir o)

- 1,2 saat yoğun trafikte kalırsanız, debriyaj-gaz -vites kombinasyonlarıyla uğraşmadığınız için çok daha az yorulursunuz.

- Benim kullandığım araba da P - R - D vitesleri dışında 1-2-3 vites ayarlarıda var. Şöyle ki; otamatik vitesi 3 e takarsanız maksimum 3cü vitese, 2 ye takarsanız maksimum 2. vitese yükseltir daha yükseltmez. Çok uzun yokuş iniyorsunuz diyelim(uzun yollardaki kilometrelerce süren inişler mesela) takarsınız 2ye motor freniyle paşa paşa inersiniz.

- kimi otamatikler 4 ileri(mesela benim kullandığım) kimisi 5 6 veya 7 ileridir. 7 ileri otamatik kullandım, son teknoloji bir araç olmasına rağmen sevmedim. Kısa aralıklı çok seçenek olunca araba karar veremeyip zırt pırt vites değiştiriyor adamı sinir ediyor yani en azından beni etti...

- 16-17 senedir araba kullanıyorum, otamatik kullandıktan sonra ben de, "ne hammallık yapmışım bunca sene" diye kızdım kendime, bir de Türkiye'de araba satan üreticilere kızdım, senelerce bizi manuele mahkum edip yine senelerce otamatikleri çok daha pahalıya sattıkları için...

- İstanbul'daysanız hiç düşünecek bir şey yok zaten kesinlikle otamatik. "Otamatik konfordur, manuel zevktirede" pek katılmıyorum
Güçlü bir arabada manuel zevklidir eyvallah ama normal motorlu bir arabada zevkte konforda otamatikte bence...

- Kağıt üzerinde otamatik daha çok yakar gözükse de, pratikte eşit ya da daha az yaktığını düşünüyorum kendimce edindiğim izlenim böyle.


6846 Mesaj
16 Temmuz 2009; 14:05:02 

Okuduklarımdan sonra otomatiğe karar veresi geliyor insanın..


_____________________________



2598 Mesaj
16 Temmuz 2009; 17:52:03 


quote:

Orjinalden alıntı: himini

- Otamatik viteste, giderken, gaz pedalına çok basarsanız vites düşürür. Uzun yolda mesela sollama yaparken ya da ani hızlanmalarda çok işe yarar.

- Ya da gazlarken( yarışırken değil hızlanırken manasında) ayağınızın gaza yaptığı baskıyı hafifçe azaltırsanız vites büyütür. Böylece ister redline a kadar gazlayın öyle değişsin vites, ister 3500 devirde normal bir şekilde değişsin,değişim devrini siz ayarlarsınız.

- Dik yokuşlar sorun olmaktan tamamen çıkar. En dik yokuşta bile el freni çekmeden ya da debriyaj balatalarını harap etmeden çok rahat kalkarsınız. Hafif meyillerde frene basmasanız bile araba kaymaz.

- Normalde durdunuz diyelim, frene basıyor, gaza hiç dokunmuyorsunuz. Ayağınızı frenden çektiğinizde araba çok yavaş bir hızda ilerler. Yoğun trafikte sadece fren pedalına basarak ilerleyebilirsiniz böylece. Frenden kaldır gaza bas yapmaya bile gerek yok. (düz yolda hem ilerleyen hem de devamlı fren lambaları yanan biri görürseniz, bu herif hem gidip hem nasıl fren yapıyor diye düşünmeyin, otamatiktir o)

- 1,2 saat yoğun trafikte kalırsanız, debriyaj-gaz -vites kombinasyonlarıyla uğraşmadığınız için çok daha az yorulursunuz.

- Benim kullandığım araba da P - R - D vitesleri dışında 1-2-3 vites ayarlarıda var. Şöyle ki; otamatik vitesi 3 e takarsanız maksimum 3cü vitese, 2 ye takarsanız maksimum 2. vitese yükseltir daha yükseltmez. Çok uzun yokuş iniyorsunuz diyelim(uzun yollardaki kilometrelerce süren inişler mesela) takarsınız 2ye motor freniyle paşa paşa inersiniz.

- kimi otamatikler 4 ileri(mesela benim kullandığım) kimisi 5 6 veya 7 ileridir. 7 ileri otamatik kullandım, son teknoloji bir araç olmasına rağmen sevmedim. Kısa aralıklı çok seçenek olunca araba karar veremeyip zırt pırt vites değiştiriyor adamı sinir ediyor yani en azından beni etti...

- 16-17 senedir araba kullanıyorum, otamatik kullandıktan sonra ben de, "ne hammallık yapmışım bunca sene" diye kızdım kendime, bir de Türkiye'de araba satan üreticilere kızdım, senelerce bizi manuele mahkum edip yine senelerce otamatikleri çok daha pahalıya sattıkları için...

- İstanbul'daysanız hiç düşünecek bir şey yok zaten kesinlikle otamatik. "Otamatik konfordur, manuel zevktirede" pek katılmıyorum
Güçlü bir arabada manuel zevklidir eyvallah ama normal motorlu bir arabada zevkte konforda otamatikte bence...

- Kağıt üzerinde otamatik daha çok yakar gözükse de, pratikte eşit ya da daha az yaktığını düşünüyorum kendimce edindiğim izlenim böyle.



tamamen katılıyorum yazdıklarınıza..

benim aracım biraz daha fazla yakıyor düze göre.. o da ayda 10 liraya tekamül ediyor. haftalık 2.5 lira.. haftada 2.5 lira veriyorum, otomatik şanzımanın keyfini yaşıyorum


_____________________________



1239 Mesaj
16 Temmuz 2009; 18:47:35 

bi süre tiptronik kullandım nefret ettim bence manuelin keyfini kesinlikle vermiyor ya da ben saykoyum.


_____________________________

balearic!


214 Mesaj
16 Temmuz 2009; 19:35:46 

otomatik vites kullanmak keske zor olsaydı
boylece bayan suruculerin %80inden kurtulmus olurduk


_____________________________


Dh 2006 Üyeleri


316 Mesaj
16 Temmuz 2009; 21:55:36 


quote:

Orjinalden alıntı: maghapas

bi süre tiptronik kullandım nefret ettim bence manuelin keyfini kesinlikle vermiyor ya da ben saykoyum.


+sonsuz


_____________________________

2010 Renault Megane II Sedan 1.6 16V
2010 Opel Corsa 1.3 CDTI Essentia


 
181 Mesaj
16 Temmuz 2009; 22:20:06 

arakdaşlar bende otomatik vites hyundai getz almayı düşünüyorum acemiyim otomatik vites istiyorum acaba kararım doğrumu 2005 2006 getz otomatik vites iyimidir sixzce çok yakarmı?


_____________________________



 
194 Mesaj
16 Temmuz 2009; 22:33:22 

prrofesyonel şoför; manuel kullanır, o vitesin başını, o motorun devrini hisseder.vitesle hızlanır vitesle yavaşlar. freni çok çok az kullanır.

oto vitese gelince sol ayağını unut
ben sol ayağım camdayken kullanırım oto vites arabayı.


 
461 Mesaj
16 Temmuz 2009; 22:33:30 

sencerrr hocam pm kutunuza bakarmısınız size pm gönderdim


_____________________________



 
194 Mesaj
16 Temmuz 2009; 22:47:15 

bu arada arkadaşların bazıları oto vites için methiyeler düzmüş.
sadece yoğun trafikteki rahatlık kısmınına katılıyorum.
oto vitesin 1 i büyük 2 dezavantajı vardır aklıma gelen...
1.çok yakar(100 km ye 1 litre koy)
2.arızası pahalıdır...


 
1126 Mesaj
17 Temmuz 2009; 12:53:44 

ben de eşim ısrarı sonucu otomatik vitesli araba araştırıyordum ..bugün araba alım satımı yapan bi arkadaş "sen memursun otomatik vites bi arıza çıkardı mı batarsın, araba yerinden oynamaz,dedi.. normal vitesli arabada debriyaj balatası vs 300-500 TL ye hallolur ama otomatikte bunun 5-6 katı para gider ve otomatiklerde vites geçişlerinde hafif sarsıntı olur, dedi..çok maliyetli olacağından otomatik vites büyük risk, dedi... kafam karışık durumda.. ne dersiniz ağalar..özellikle manueli de otomatiği de kullananlar ne dersiniz?


_____________________________



3901 Mesaj
17 Temmuz 2009; 14:18:52 


quote:

Orjinalden alıntı: kapisiz

ben de eşim ısrarı sonucu otomatik vitesli araba araştırıyordum ..bugün araba alım satımı yapan bi arkadaş "sen memursun otomatik vites bi arıza çıkardı mı batarsın, araba yerinden oynamaz,dedi.. normal vitesli arabada debriyaj balatası vs 300-500 TL ye hallolur ama otomatikte bunun 5-6 katı para gider ve otomatiklerde vites geçişlerinde hafif sarsıntı olur, dedi..çok maliyetli olacağından otomatik vites büyük risk, dedi... kafam karışık durumda.. ne dersiniz ağalar..özellikle manueli de otomatiği de kullananlar ne dersiniz?



bunlar şehir efsanesi gibi bişey. 15-20 senelik otomatik araçlar geziyor piyasada. Zaten çoğu firma 4-5 yıl garanti veriyor yürüyen aksama.

Düzgün kullanılırsa bişi olmaz. Tam otomatiklerde sarsıntı hemen hiç olmaz.

Dediği doğru ama, otomatik vites arıza yaparsa çok pahalıya patlar. Ne var ki arıza çıkarma riski azdır. Çünkü insan hatalarının bir kısmını engeller. En basiti kavrama sırasında balatayı sıyırma gibi bişi olmaz, çünkü kavramayı araç kendisi yapar.


2598 Mesaj
17 Temmuz 2009; 14:25:35 

şanzımanın yağı bile 150bin km de değişiyorsa, arıza yapma ihtimalini düşünün artık.. O kadar sorunsuzlaştı.. Eskidendi o otomatik vites efsaneleri.. Yokböyle şeyler..

Ancak yolda giderken ısrarla P ye ya da R ye takılmak istenirse tabi arıza yapar pahalıya patlar.. fantazi yapmanın belli sonuçları vardır..

Böyle bişey yaparsanız da pahalıya patlayıp patlamayacağını göremeyebilebilirsiniz, çünkü kaza yapma hatta takla atma ihtimaliniz çok yüksektir.

(bu söylediklerim eski nesil otomatik şanzımanlar için geçerlidir, yeni nesil otomatik şanzımanlar kendisini koruyan bir sisteme sahiptir. Yolda giderken siz vitesi P ya da R ye alacağım diye istediğiniz kadar debelenin geçmez..)


_____________________________



817 Mesaj
17 Temmuz 2009; 14:51:12 

Sürekli manuel araç kullandım şimdiye kadar.Sadece 1 kere 2008 model triptronik vites 308 kullandım bi kaç ay.Bu aracın vites geçişleri mükemmel en ufak

bi sarsma v.s hiçbir şey yok.Yalnız bu araçta şöyle bi sorunmu desem özellikmi desem bilmiyorum frenleri çok ama çok hassastı.En ufak bi dokunuşta abs

devreye giriyor araba olduğu yere çakılıyordu bu yüzden bu aracı kullandığım ilk gün ışıklara çok hızlı bi şekilde girdim(arabanın frenine güveniyorumya),ve

tam trafik ışığının kenarında aracın o müthiş frenleri sayesinde durdum,fakat arkamdaki 2000 model corolla duramadı ve gümmm diye arkadan bindirdi

araca ama öyle böyle bişi değil çok şiddetli sarsıldı araç,sonrada aşağıya inip baktığımızda darbenin plaka kısmına geldiğini gördük ve en ufak bir çizik bile

yoktu işte orda içimde pejoya helal olsun dedim.Bu arabanın sağını solunu bilmem ama arka tamponu çok sağlam

neyse yani otomatik kullanmanın hiçbir zorluğu yok ama ben otomatiği sevmiyorum bana oyuncak gibi geliyor,mümkün oldukça manuel

kullanıyorum



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cruise06 -- 17 Temmuz 2009; 14:52:10 >


_____________________________

_________________________________________


 
194 Mesaj
17 Temmuz 2009; 14:54:45 

kapisiz; dostum oto vites arıza yaparsa pahalıdır.
net.
şehir efsanesiymiş...geç..

ama her araç arıza çıkartabilir ben buna takılmam diyorsan eyvallah...

ben araç alırken 3 şeye dikkat ederim..

1. YAKIT TASARRUFU
2. GÜVENLİK
3. KONFOR/ergonomi

memur adamım diyorsun.
oto vites arabaların şehir içi-dışı 100 km de ortalama yakıt tüketim değerlerine bak(araç kataloglarını incele ki şehir efsanesi diyenler olabilir )
bir de manuel vites arabaların değerlerine bak karşılaştır.
aynı segmentteki (motor,ağırlık vs.) 2 aracın
manueli ile oto vitesi arasında 100 km de en az
1lt fark olacağını göreceksin.(en az diyorum)

haaa gümrük memuruyum diyosan hiç düşünme bunları...
al oto vites şehir içi trafiğinde rahat et.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sencerrr -- 17 Temmuz 2009; 14:55:22 >


1694 Mesaj
17 Temmuz 2009; 15:39:46 

Aynı marka/model aracın hem (tam) otomatik hem de düz vites versiyonlarını kullanan birisi olarak otomatik diyorum.

Otomatiğin artıları çok...

Otomatiğin eksileri ise:
- Hantaldır.
- Çok yakar. (Şehir içinde düz vites olan 40lt gazla 400km yaparken, otomatik 43-45 litre gazla 400km yapıyor.)

İstanbul trafiğinde kullanılacaksa otomatiğin bakım masrafları daha düşük. çünkü otomatik her 60binde bir yağ değiştirmek istiyor. (çok kritik ve önemli bir bakım adımıdır: ihmal edilirse işte o zaman otomatik çok masraf açar) Bunun 60-70 lira civarında bir masrafı olur.

İstanbul trafiği 60binde falan baskı balatayı bitiriyor. Düz vitesin 60 binde bir yaklaşık 250-300 kağıtlık bir baskı balata masrafı oluyor.

Aradaki masraf farkına bakıldığında otomatiğin fazla yaktığı da hikaye oluyor; düz vitesin yakıttan ettiği kar baskı balata masrafına gidiyor.

Otomatiğin arıza çıkarmaması ve masrafsız olması için tek şart yağına ve yağ filtresine çok dikkat edilmesi ve ucuz kalitesiz yağ kullanılmamasıdır. Aynı motor yağına dikkat eder gibi otomatik şanzıman yağına da çok dikkat etmek gerekir. Yağ değişimi çok pahalı da değildir. Zaten bakımları yapılan aracın zamanı gelince yağı da değişeceğinden çok bir sorun çıkmaz. Bu durumda aracın ömrü kadar ömrü vardır otomatik şanzımanın.

Ama dersen ki ben araca bakım makım yaptırmam (yani yiyim de s.çmiyim modundaysan), o zaman, otomatik şanzımana sıra gelene kadar ya conta yakarsın, ya tirger attırırsın, motordan bir yerden başına pahalı masraf açtırırsın.

Benim gözlemim, otomatik araç düz vitesliden daha az masraflı, en kötü ihtimal kafa kafaya (her iki aracı da bakımlı kullanırım).


_____________________________



 
1126 Mesaj
17 Temmuz 2009; 20:59:13 

görüşlerinizden sonra otomatiğe karşı bilinçsiz bir önyargı taşıdığımı anladım... peki dostlar heşbeklerden otomatik olarak hangi firmanın hangi modelleri önerirsiniz? bir de triptonik değil de sadece otomatiklere bakıcam dimi?


_____________________________



16672 Mesaj
17 Temmuz 2009; 21:00:57 


quote:

Orjinalden alıntı: kapisiz

görüşlerinizden sonra otomatiğe karşı bilinçsiz bir önyargı taşıdığımı anladım... peki dostlar heşbeklerden otomatik olarak hangi firmanın hangi modelleri önerirsiniz? bir de triptonik değil de sadece otomatiklere bakıcam dimi?


şu an için otm viteslerde satış şampiyonluğu honda civic sedana ait ona göre değerlendirmenizi yapın


_____________________________

Opel Vectra 1.9 CDDesign Edition
150 ps 320 nm 6 ileri Active Select


 
1126 Mesaj
17 Temmuz 2009; 21:20:14 

haklısındır ancak eşim sedan arabaları kullanamıyor o nedenle sedan arabamızı sattık...başka önerilerinizi alayım arkadaşlar....


_____________________________



2598 Mesaj
17 Temmuz 2009; 22:00:57 

1.4 oto civic HB alabilirsiniz


_____________________________



 
194 Mesaj
17 Temmuz 2009; 23:26:51 

quote:

Orjinalden alıntı: dedikodu

Aynı marka/model aracın hem (tam) otomatik hem de düz vites versiyonlarını kullanan birisi olarak otomatik diyorum.

Otomatiğin artıları çok...

Otomatiğin eksileri ise:
- Hantaldır.
- Çok yakar. (Şehir içinde düz vites olan 40lt gazla 400km yaparken, otomatik 43-45 litre gazla 400km yapıyor.)

İstanbul trafiğinde kullanılacaksa otomatiğin bakım masrafları daha düşük. çünkü otomatik her 60binde bir yağ değiştirmek istiyor. (çok kritik ve önemli bir bakım adımıdır: ihmal edilirse işte o zaman otomatik çok masraf açar) Bunun 60-70 lira civarında bir masrafı olur.

İstanbul trafiği 60binde falan baskı balatayı bitiriyor. Düz vitesin 60 binde bir yaklaşık 250-300 kağıtlık bir baskı balata masrafı oluyor.

Aradaki masraf farkına bakıldığında otomatiğin fazla yaktığı da hikaye oluyor; düz vitesin yakıttan ettiği kar baskı balata masrafına gidiyor.


Otomatiğin arıza çıkarmaması ve masrafsız olması için tek şart yağına ve yağ filtresine çok dikkat edilmesi ve ucuz kalitesiz yağ kullanılmamasıdır. Aynı motor yağına dikkat eder gibi otomatik şanzıman yağına da çok dikkat etmek gerekir. Yağ değişimi çok pahalı da değildir. Zaten bakımları yapılan aracın zamanı gelince yağı da değişeceğinden çok bir sorun çıkmaz. Bu durumda aracın ömrü kadar ömrü vardır otomatik şanzımanın.

Ama dersen ki ben araca bakım makım yaptırmam (yani yiyim de s.çmiyim modundaysan), o zaman, otomatik şanzımana sıra gelene kadar ya conta yakarsın, ya tirger attırırsın, motordan bir yerden başına pahalı masraf açtırırsın.

Benim gözlemim, otomatik araç düz vitesliden daha az masraflı, en kötü ihtimal kafa kafaya (her iki aracı da bakımlı kullanırım).




basit bir hesap....
günde 30 km den ayda ort. 1000 km yılda da 12000 km yaptığını varsayalım.
oto vitese 100 km de 1 lt benzin ekleyeceğinden senede 120 lt daha fazla yakacaksın.
120*3,2 =384 lira senelik yakıt farkın

bu arada baskı balata çok acemiysen bile en az 60000 km idare eder ki senin senede 12000 km yaptığını varsayıyoruz.
haaa senede 60000 yap diyelim 384*5=1920 lira yakıt farkından karın; baskı-balata masrafın 300 lira

haaa bu arada benim aracım 101000 km dedir ve baskı-balatası hiç değişmemiştir ve cillop gibidir (ayağım debriyajda 3 sn den fazla kalmaz).
kullanmasını bilmezsen otomatik vites kutusunu da bozarsın...







< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sencerrr -- 17 Temmuz 2009; 23:28:20 >


12545 Mesaj
18 Temmuz 2009; 0:11:01 

bilhakis çok kolay ama benim fikrim çok can sıkıcı.birşeylere benim adıma başkalarının karar vermesi araca olan kontrol kavramımı devir olarak yok ediyor.ama şehir içi dur kalk olayında rahatlık.


_____________________________



6846 Mesaj
18 Temmuz 2009; 17:22:29 

eski oto ve yeni oto vitesi sistemleri. hangi yıllar oncesi eski sisteme giriyor

quote:

Orjinalden alıntı: enginu

şanzımanın yağı bile 150bin km de değişiyorsa, arıza yapma ihtimalini düşünün artık.. O kadar sorunsuzlaştı.. Eskidendi o otomatik vites efsaneleri.. Yokböyle şeyler..

Ancak yolda giderken ısrarla P ye ya da R ye takılmak istenirse tabi arıza yapar pahalıya patlar.. fantazi yapmanın belli sonuçları vardır..

Böyle bişey yaparsanız da pahalıya patlayıp patlamayacağını göremeyebilebilirsiniz, çünkü kaza yapma hatta takla atma ihtimaliniz çok yüksektir.

(bu söylediklerim eski nesil otomatik şanzımanlar için geçerlidir, yeni nesil otomatik şanzımanlar kendisini koruyan bir sisteme sahiptir. Yolda giderken siz vitesi P ya da R ye alacağım diye istediğiniz kadar debelenin geçmez..)



_____________________________



 
2746 Mesaj
18 Temmuz 2009; 17:28:42 

[font="Trebuchet MS"]Çok zor.


_____________________________

Sheer Driving Pleasure.


322 Mesaj
18 Temmuz 2009; 18:57:36 

Her Ne Kadar Otomatik Vites Kullanışlı Olsada Benim Tercihin Her Zaman MAnuelden Yana Çünkü Elim Vitese Değmedikten Sonra Ben Ne Anlarım O Araçtan vede Hiç Zevk Almam Araç Kullanmaktan....


_____________________________

Günah...Yasak Olduğu İçin Acı Vermez...!! Acı Verdiği İçin Yasaktır...!!!


 
4728 Mesaj
18 Temmuz 2009; 19:15:07 

O kadarda zor değil. Trafikte ideal.


_____________________________

97. Opel Corsa GSİ


 
20704 Mesaj
18 Temmuz 2009; 19:48:13