Kavşak Geçiş Hakkı
43 Cevap21232 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


700 Mesaj
14 Temmuz 2009; 20:35:54 

Arkadaşlar , bu çizdiğim yer Eskişehir de Hasan Polatkan Bulvarı. Size kavşaktaki geçiş hakkını sormak istiyorum. Ya ben yanlış biliyorum, ya bilenler çok iyi biliyor.
ilk çizdiğim bu
0

Ben burada 2. araçtayım migros a geçmek istiyorum. Fakat 1 no lu araç , 2 no lu aracı sıkıştırıyor. 2 no lu araç kendi sol önünü, 1. aracın arka sağ tarafının vuruşmaması için fren yapıyor. Ve 1 no lu aracın arkasından devam ediyor.

ikinci çizdiğimde ise ben 1 no lu araçtayım, yine migrosa gitmek istiyorum, fakat bu sefer 2 no lu tıp fakültesi yönüne doğru dönerek , 1 no lu araç yine vuruşmamak için fren yapıp, 2 no lu aracın geçmesini bekliyor.

Asıl soru şimdi bu kavşaklarda dönüş kuralı nasıl olmalı ?

0




local://upfiles/108826/E950AFBA355F4922AA8A7440A41936F9.jpg

local://upfiles/108826/B237242E6F2841EDB7E0206A7779DE35.jpg

local://upfiles/108826/7E84F5AC823641A6AFE61EA06CE1B543.jpg


Ekteki dosya (3)


< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kerim026 -- 14 Temmuz 2009; 20:39:40 >


_____________________________

ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış


 
10108 Mesaj
14 Temmuz 2009; 20:49:31 

Birincisi kesinlikle siz hatalısınız.Kavşaklarda şerit değişimi yapılmaz diye kural var.Siz sağ şeritten sola geçmeye çalışıyorsunuz.Kavşağa sol şeritte girip sol şeritte çıktıktan sonra,sağ şeride geçerek Migros'a girmelisiniz.

İkincisinde ise karşı taraf hatalı.Sebebini ilkini açıklarken yazdım.



_____________________________

VW Passat 1.6 FSI Comfortline-Fırtına Grisi
VW Caddy 1.9 TDI Comfortline DSG-Gümüş Gri
Ford Fiesta 1.5 TDCI


700 Mesaj
14 Temmuz 2009; 20:57:07 


quote:

Orjinalden alıntı: deserthawk

Birincisi kesinlikle siz hatalısınız.Kavşaklarda şerit değişimi yapılmaz diye kural var.Siz sağ şeritten sola geçmeye çalışıyorsunuz.Kavşağa sol şeritte girip sol şeritte çıktıktan sonra,sağ şeride geçerek Migros'a girmelisiniz.

İkincisinde ise karşı taraf hatalı.Sebebini ilkini açıklarken yazdım.




Fikirlerinize saygı duyuyorum, fakat ilk çizimde 1 nolu aracın yerinde ben olsam bu sefer diğer araç boş bulduğu yere yani sağ tarafıma gelip duracak.O da migrosa girmek isteyecek ben de migrosa doğru gitmek isterken üzerime kıracak ( benim sola kaçmamı beklicek) yada vuruşacaz


_____________________________

ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış


4694 Mesaj
14 Temmuz 2009; 21:01:54 

deserthawk'ın söylediği kendi fikri değil... kurallar böyle...
sola dönevcek adam en soldan girer kavşağa...aksi taktirde hatalı olur...


_____________________________


D.H. NEDEN BİR OTOMOBİL MARKAMIZ YOK? GRUBU



700 Mesaj
14 Temmuz 2009; 21:05:57 

O zaman bana kalırsa kavşak çiziminde mühendislik hatası var Ya ikinci şeridi koymasınlar yani 2 no lu aracın durduğu yer olmasın yada 2 no lu aracın kavşak devamındaki yolu biraz daha sağa kaydırsınlar. Benim bildiğim de şudur. 2 no lu araç sola dönecekse, 1 le 2 numaralı araçlar yer değiştirmelidir. Yada tam tersi 1 no lu araç düz gitmek istiyorsa yani migrosa gitmek istiyorsa , 2 no lu aracın arkasına geçmelidir. Ben mi yanlış biliyorum, hatam varsa düzeltin. Sonuçta burada birbirimize danışarak, doğruyu öğrenmeye çalışıyoruz.

0


local://upfiles/108826/6C158A2839644897BC409133D1F80428.jpg


Ekteki dosya (1)


< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kerim026 -- 14 Temmuz 2009; 21:06:31 >


_____________________________

ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış


4413 Mesaj
14 Temmuz 2009; 21:13:37 


quote:

Orjinalden alıntı: kerim026




Fikirlerinize saygı duyuyorum, fakat ilk çizimde 1 nolu aracın yerinde ben olsam bu sefer diğer araç boş bulduğu yere yani sağ tarafıma gelip duracak.O da migrosa girmek isteyecek ben de migrosa doğru gitmek isterken üzerime kıracak ( benim sola kaçmamı beklicek) yada vuruşacaz

Trafik kurallarının bencesi sencesi yok...%100 doğru bir açıklama yapılmış.
Bence siz şu ehliyet kitaplarında bilgilerinizi bir daha tazeleyin, arkadaşım.Bu işin şakası olmuyor.


_____________________________



700 Mesaj
14 Temmuz 2009; 21:19:31 


quote:

Orjinalden alıntı: ilker67



Trafik kurallarının bencesi sencesi yok...%100 doğru bir açıklama yapılmış.
Bence siz şu ehliyet kitaplarında bilgilerinizi bir daha tazeleyin, arkadaşım.Bu işin şakası olmuyor.



Benim bir sorunum yokki zaten, benim anlamadığım insanların kavşaktaki tuhaf tuhaf hareketleri, Şu benim 2. çizdiğim resimdekini Gaziantepli arkadaşım sen yanlış duruyorsun diye bana o kuralı savunmuştu. (adama göre bence sence farketmiyorki zaten, sen istediğin kadar kural savun adam iniyor çekip vuruyor).


_____________________________

ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış


4413 Mesaj
14 Temmuz 2009; 21:54:12 

Arkadaşım, o dediğim ayrı bir şey. Sen burada kuralı sormuşsun, doğru cevabı da aldın.
Artık adam seni vurur mu vurmaz mı orasını nerden bilelim


_____________________________



700 Mesaj
14 Temmuz 2009; 22:02:44 


quote:

Orjinalden alıntı: ilker67

Arkadaşım, o dediğim ayrı bir şey. Sen burada kuralı sormuşsun, doğru cevabı da aldın.
Artık adam seni vurur mu vurmaz mı orasını nerden bilelim


Keşke bi magandada bana denk gelse töbe töbe...


_____________________________

ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış


2261 Mesaj
14 Temmuz 2009; 22:31:24 

İlk çizimde kavsagı gectıkten sonra duz gıdılen yonde serıt tek mı cıft mı o ısın dugum noktası.
2. cızımde ıse hatalı olan sızsınız


_____________________________

Megane 1.5 dCI


333 Mesaj
15 Temmuz 2009; 4:21:14 

birde kavşaklarda şöle bir durum daha var diye biliyorum doğru olduğunu iddaa etmiyorum ama bana mantıklı geliyor. anlatayım:
kavşakta eğer sağda iseniz düz gitmelisiniz sola dönmemelisiniz çünkü bu şerit değiştirmeye girer ve bir sonraki açıklamamda kaza yapmanıza sebep verir
kavşakta eğer solda iseniz düz gidebilirsiniz çünkü sağınızdaki araçta düz gitmelidir böylelikle trafikte bir sıkışıklık oluşmaz.
solda iken sola sapmanızda zaten hiçbir sorun yok ışığı bekleyin yeter.
aynı zamanda kavşaktan çıkıp yola girer girmezde şerit değiştirmek yanlıştır. çünkü ışıktan kalktığınız için arkanız ister istemez bir trafik var ve onlarla birlikte hareket ediyorsunuz.

yorumlarım yanlış olabilir doğru olduğunu idda etmiyorum. sadece bana mantıklı geldiği için ben böyle yapıyorum. eğer yanlışım varsa düzeltirseniz sevinirim.

bir trafik sadece kişinin kendini bilmesi ile olmuyor çevrendekileride kollaman gerekiyor


_____________________________

2012 DACİA LODGY LAU. 1.5 dci 90 bg.
galaxy ace 2, samsung np305, casio exilim
http://forum.donanimhaber.com/m_71359729/tm.htm


29 Mesaj
15 Temmuz 2009; 8:19:06 

Kavşaktan sola dönücekseniz sola geçiceksiniz. Sağa dönecek ya da düz gidecekseniz sağda olmalısınız. Birde şu olay çok oluyor mesala adam sola dönecek ama sağdan giriyor kavaşağa, soldakide düz gidince sola dönecek olan hemen başlıyo küfüre madem düz gidicen ne işin var sağda diye soldan gitsene diyo. Ama bilmioki kazma madem sende sola dönücen ne işin var sağda. İkiside suçlu ama insanlara sadece soldaki suçluymuş gibi geliyor.


_____________________________

Mechanical Engineer


 
1268 Mesaj
15 Temmuz 2009; 8:45:22 

10 senedir falan o civarlarda oturuyorum. daracık yola migrosun yoğunluğuda eklenirse 3 şerit otoban oluyo orası resmen 2 şerit kırmızıyı bekliyo 2 şerit kavşaktan gelip 1 şeride düşünce haliyle karışıklık oluyo ama orda daha vuruşma olduğunu görmedim millet alışmış zaten. Azcık fren yapıp yol veriyo birbirine herkes, biraz karışık bir durum ama oraya gelene kadar ne kavşaklar var eskişehirde

oraya bir kaç kez kavşak düzenlemesi yaptılar hatta 5-6 sene önceye kadar orda kavşakta yoktu, hatta google earth te kavşaksız hali görülebilir

bırakınız geçsinler


_____________________________



1196 Mesaj
15 Temmuz 2009; 10:05:16 

Birinci şekilde bence yolda da kusur var. Ama ikinci durumda kesin siz hatalısız. Balıkesir de bir dönel kavşak var adamlar yol hakkının dönem kavraşktakinin olduğu bilmiyorlar, adam yol benim diye kaptırıp geliyor bir de yol kendisinin zannedip hareket yapıyorlar. Türkiye de yaşamak zor valla.


_____________________________



 
188 Mesaj
15 Temmuz 2009; 12:52:06 

0


benim sorumda yanlış bilip bilmediğimi öğrenmek içindir. yukarıda gördüğünüz kontrolsüz döner kavşakta kırmızı araçların geçiş hakkı olduğunu düşünüyorum. sağdan gelene yol ver diye tanımlıyorum bu düşüncemi, kitabı çoktan attığım için açıp bakamam sizce düşüncem doğru mudur?


_____________________________

356. Dönem Eğtim Birliği 15'İNCİ P.EĞT.TUG.P.ÇVŞ.EĞT.TB.KH. VE KH.TK./SAMSUN MERKEZ/ SAMSUNEsas Birlik 3 ÜNCÜ OR.İS.SVŞ.TB. 2 NCİ İS.SVŞ.BL. / ERZİNCAN MERKEZ / ERZİNCAN


1196 Mesaj
15 Temmuz 2009; 13:25:45 

Kesinlikle yanlış, Baıkesir de bahsettiğim olay işte buna benzer ,mavi araçlar yol üstünlüğüne sahiptir; çünkü dönel kavşağın içinde. Zaten bu tip kavşaklarda gelenlşere yol ver lehvası vardır. Ama yol ver lehvasını kim bilir


_____________________________



2563 Mesaj
15 Temmuz 2009; 13:45:36 

en az 50 mt önceden, kavşağa girmeden, şerit değiştirilmeli ve;

sola dönmek isteyen araçlar sol şeritte, sağa dönmek isteyen araçlar sağ şeritte olup dönmek istedikleri yere dönmelidirler.

1 numaralı araçta olsam trafikte şekildeki gibi bir durumla karşılaşsam, 2 nolu araca yol vermem..



_____________________________



 
188 Mesaj
15 Temmuz 2009; 14:39:45 


quote:

Orjinalden alıntı: erakcora

Kesinlikle yanlış, Baıkesir de bahsettiğim olay işte buna benzer ,mavi araçlar yol üstünlüğüne sahiptir; çünkü dönel kavşağın içinde. Zaten bu tip kavşaklarda gelenlşere yol ver lehvası vardır. Ama yol ver lehvasını kim bilir


ne yazık ki o dediğiniz levha kavşakta yok, kavşakta zaten hiç bir levha yok tamamiyle kontrolsüz kavşak, aslında bu tür kavşaklarda geçiş hakkının belirtilmesi için kalitesiz malzemeden uyarı levhaları yapılmalı çünkü çok hızlı giriş yapanlar var.


_____________________________

356. Dönem Eğtim Birliği 15'İNCİ P.EĞT.TUG.P.ÇVŞ.EĞT.TB.KH. VE KH.TK./SAMSUN MERKEZ/ SAMSUNEsas Birlik 3 ÜNCÜ OR.İS.SVŞ.TB. 2 NCİ İS.SVŞ.BL. / ERZİNCAN MERKEZ / ERZİNCAN


29 Mesaj
15 Temmuz 2009; 16:15:02 

dönel kavşağa ilk girenindir yol hakkı yani mavilerin


_____________________________

Mechanical Engineer


1196 Mesaj
15 Temmuz 2009; 16:27:33 

foto

0


Ekteki dosya (1)


_____________________________



 
1121 Mesaj
15 Temmuz 2009; 16:37:05 

Benim anladığım kavşağa kadar 2 şeritli gelen yol kavşağın bitişinde tek şeride düşüyo. Yada yol daralıyor sonuçda.Bu gibi yol durumlarında ne yapılacağını açıklayıcı bir trafik kuralı yoktur heralde çünkü bu tarz bi yol olmamalı.

2 şeritli gelinen yol kavşak çıkışında da 2 şeritli olarak devam etmeli bence. Yada aynı genişlikde devam etmeli.Özellikle dört yol ağzı gibi yerlerde. Şimdi kavşak içinde şerit değiştirilmez diye bir kural var; diyelim 2 araçda düz devam edecekler o zaman ya kavşak içinde birbirlerine yol verip bu kuralı ihlal edecekler yada kavşağa gelmeden 50-100 metre öncesinde herkes sola geçecek.

Ama bu durumda da eğer yoğun bir trafik varsa bu kezde 50-100 metre geride müthiş bir keşmekeş yaşanacak, kaldi ki yolun yabancısı olupda kavşak karşısında yolun tek şeride düştüğünde habersiz olanlarda ister istemez kavşak içinde şerit değiştirmek zorunda kalacaklar. Gerçi trafik işaretleriyle daha önceden yolun daralacağı bildirilmelidir ama yoğun trafikde bunu gören pek olmaz.

Bu tarz bir yolda bursada var ve genelde insanlar kavşak içinde şerit değiştiriyolar mecburen çünkü gelinen yol rampa yukarı ve kavşak kısmı tam rampanın tepesinde düzlük.

İşin özeti bana göre mühendislik hatası olan bu yolda kaza olmaması için sürücülerin anlayışlı ve sabırlı olması gerekmektedir.

Sola ve sağa dönüşler için arkadaşlar yeterli açıklamayı yapmışlar.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi caissa -- 15 Temmuz 2009; 16:39:39 >


_____________________________

NEW FORD FİESTA 1.4i TİTANYUM LP BORDO-KIRMIZI 2009


2723 Mesaj
15 Temmuz 2009; 16:41:03 

Bu başlığı okuyunca çok şaşırdım. Trafikte araç süren herkesin burada sorulan soruların cevaplarını tereddütsüz bilmesi gerekirdi. Demek ki kimse kuralları doğru düzgün bilmiyor. O sebeple bu kadar çok kaza oluyor demekki.
DH'de de kuralları bilmeyen bir çok sürücü varmış demekki.


_____________________________

Ubi dubium ibi libertas
-
http://resim.donanimhaber.com/upfiles/82469/FF8A583369094CFE944A6F3BB86D3C97.jpg


 
1121 Mesaj
15 Temmuz 2009; 16:44:42 

Türkiyede kazaların olmasının birinci sebebi Aşırı hız ve dikkatsizlikdir bence. Kurallara uyulmaması değil.
Şimdi aşırı hız ve dikkatsizlik de kural ihlalidir diyeceksiniz ama demek istediğim o değil.


_____________________________

NEW FORD FİESTA 1.4i TİTANYUM LP BORDO-KIRMIZI 2009


 
2399 Mesaj
15 Temmuz 2009; 16:55:42 

kaviakta sola dönecek arkadaşlar, o göbekten sola dönecek arkadaşlar sizlere sesleniyorum, LÜTFEN KAVŞAĞA GİRİNCE ÖRDEK GİBİ SOLDA DİZİLMEYİN, BİR DİREKSİYON MANEVRASI İLE KAVŞAK İÇİNDE EN SAĞA GEÇİNİZ, ÖBÜR TÜRLÜ KAVŞAK GÖBEĞİNİN SOLU KUYRUK OLUYO, DİĞER TARAFINDA ARAÇ OLMUYOR YAV!!!!!


_____________________________



2723 Mesaj
15 Temmuz 2009; 18:57:09 

Dediğiniz gibi "Aşırı hız" ve "dikkatsiz araç kullanmak" ta kurallarda yazılı olan yasaklardandır.
Yavaş ve dikkatli bir şekilde kırmızıda geçmek, ya da yine hız sınırları içinde ve dikkatlice geçiş kurallarına uymamak ta kazaya sebep olur.

Ayrıca o kurallar süs için yazılmadı. Herkesin hayatını korumak için istisnasız bütün kurallara harfiyen uymak gerekir. Ceza yerim diye değil !


quote:

Orjinalden alıntı: caissa

Türkiyede kazaların olmasının birinci sebebi Aşırı hız ve dikkatsizlikdir bence. Kurallara uyulmaması değil.
Şimdi aşırı hız ve dikkatsizlik de kural ihlalidir diyeceksiniz ama demek istediğim o değil.



_____________________________

Ubi dubium ibi libertas
-
http://resim.donanimhaber.com/upfiles/82469/FF8A583369094CFE944A6F3BB86D3C97.jpg


6367 Mesaj
15 Temmuz 2009; 23:04:54 

İstanbul'da kural yok. Herkes istediği yerden kavşağa girip istediği yerden çıkıyor. Minibüs taksi geliyor, kavşağın ortasında duruyor. Yapılan mallıkların haddi hesabı yok.


_____________________________



 
5627 Mesaj
16 Temmuz 2009; 0:33:50 


quote:

Orjinalden alıntı: whipy

0


benim sorumda yanlış bilip bilmediğimi öğrenmek içindir. yukarıda gördüğünüz kontrolsüz döner kavşakta kırmızı araçların geçiş hakkı olduğunu düşünüyorum. sağdan gelene yol ver diye tanımlıyorum bu düşüncemi, kitabı çoktan attığım için açıp bakamam sizce düşüncem doğru mudur?


Merhaba,

Kontrolsüz döner kavşakta geçiş üstünlüğü döner kavşakta bulunan araçlarındır.
Eğer döner kavşaklarda herkes sağındaki araca yol verirse, döner kavşak araçlarla dolar ve kilitlenir. Bu yüzden kurallar döner kavşağa girenin işini hemen bitirip, kavşaktan çıkması şeklinde düzenlenmiştir.

Sağdan gelene yol ver kuralının uygulandığı yerler döner kavşakların olmadığı dörtyol ağızlarıdır. Burada amaç kavşağın tereddüte yol açmadan işlemesidir. Geçiş üstünlüğü konumunda olan araç yoluna devam eder, solundaki araç bekler. Sonrasında da o yoluna devam eder. Bu şekilde tereddüt yaşanmadan, kaza riski azaltılarak dörtyol ağzı kullanılmış olur.


_____________________________



1188 Mesaj
16 Temmuz 2009; 2:25:39 

Resim için kusura bakmayın

Orta şeritteki adamı ne yapmalı?

Çizgilerle belirlenmiş,şeridini takip etsene be adam? Bir çok kez böyle sıkıştırıldım,artık refleks haline geldi,ya sol şeritte girmiyorum böyle kavşaklara,ya da giriyorsam sağımda araba varsa ya geçiyorum ya da yavaşlıyorum onun geçmesini bekliyorum. Orta veya sağ şeritten de geçiyorsam dikkat ediyorum her zaman sağımdakini solumdakini sıkıştırmamaya,şeridimden çıkmamaya.

Lütfen sizler de dikkat edin.

Gelelim sorumuza,çizgilerle belirlenmemiş olsa bile,resmini çizdiğim türden kavşakta sağ şerittekiler genişten almak zorunda mıdır? Sırf bu yüzden koskoca 3 şeritli yolda günde yüzlerce araç birbirini sıkıştırıyor.

0


@postal58,senin dediğin gibi kavşaktan sola dönecek kişi en sağa ya da sağ şeritlere doğru geçerse,yeşil yandığında ya soldaki adamların geçmesini bekleyecek,ya da önlerinden kırıp tehlike yaratacak. asıl kavşakta sağ şeride geçmesi gerekenler kavşaktan tekrar sola dönmeyip,düz devam edeceklerdir. Düz gidecek sol şeritte,sola dönecek adam da sağ şeritte olursa işler karışır. nickinde 58 yazıyor,sivasta yaşıyorsan bu çizdiğim kavşağı bilirsin.tren garının ordaki kavşak.

local://upfiles/432308/70E50F4A2623465F8C65A6AD63E6627C.jpg


Ekteki dosya (1)


< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi denizza -- 16 Temmuz 2009; 2:30:27 >


_____________________________

Yaşlı adam sinirlendi, "gelmesin zaten!"


6356 Mesaj
16 Temmuz 2009; 2:39:50 

quote:

Orjinalden alıntı: erakcora

foto

0


bahçelievler girişindeki kavşakı göstermişin sanırım



ilk soruya dönersek. eğer sen kavşaktan karşıya geçeceksen iki şerit te senindir sonrasında yol daralıyorsa sağdaki soldakine veya soldaki sağdakine yol vererek yollarına devam ederler. ama kavşaktan sola dönülecekse sol şeritte sağa dönülecekse sağ şeritte ışıklarda beklenip ışık yanınca yola katılınmalı.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _opeth -- 16 Temmuz 2009; 2:42:57 >


_____________________________

İmzasız...


1866 Mesaj
16 Temmuz 2009; 8:59:43 

kavşaklarda eğer ışık yoksa kimsenin geçiş hakkı filan taktığı yok, her sabah evin yakınındaki kavşağa gelince benden önce kavşağa girmiş sürücülere yol veriyorum öküz gibi bakıyorlar, onlar bekliyor ben bekliyorum, her sabah aynı olay. ısrarla kurallara uyayım diyorum ama anlayan yok,


_____________________________

EMANETİN SAHİPSİZ DEĞİL ATAM!


1196 Mesaj
16 Temmuz 2009; 11:00:35 

Evet hemşehrim , adamı fıtık ediyolar. Bir gün ya dayak yiyecez ya atacaz bir güzel.


_____________________________



3455 Mesaj
16 Temmuz 2009; 11:14:07 

O Migros kavşağı deli ediyor beni sizin durumunuz yeterince açıklanmış zaten yol vermeniz gerekiyor, ama asıl tıp fak tarafından gelenlerin kırmızıda yan yola sapıp (kendilerine tamamen kırmızı yanarken) sonrasında pişkin pişkin sola dönerek yollarına devam etmelerine sinir oluyorum


_____________________________

2007 S Max 2.0 TDCİ Titanium
2004 Yaris 1.0 Terra MMT


6356 Mesaj
16 Temmuz 2009; 12:33:41 


quote:

Orjinalden alıntı: erakcora

Evet hemşehrim , adamı fıtık ediyolar. Bir gün ya dayak yiyecez ya atacaz bir güzel.

kaç yıllık taksi dolmuş şöförleri bile kavşakta dönerken filan kavşak içinde duruyorlar nedense ben ordan geçersem ilk başta kavşakta birisi varsa geçmesini bekliyorum sonra girdiğim gibi hemen çıkıyorum. bide balıkesirde şöyle bişey var. sen yayasın diyelim aracın gelmesine de baya var karşıya geçmeye başlıyorsun gelmesine baya olmasına rağmen korna selektör yapıp duruyor filan... çok acayip


_____________________________

İmzasız...


1196 Mesaj
16 Temmuz 2009; 12:48:56 

Yaya geçidinden geçen yayaya korna çalıp kızan adam dolu memleket


_____________________________



 
188 Mesaj
16 Temmuz 2009; 13:29:35 

cevaplar için teşekkür ederim fakat tekrar ediyorum bizim kavşakta o levhalardan yok ve herkes dönerde bekleyip sağdan gelene yol verir sanırım bende 50-60 km hızla sağdan döner kavşağa yaklaşan araçların önüne atamam kendimi o zaman tek yapacak şey belediyenin o kavşağa levha koymasını ve insanların bunu anlamasını beklemek.


_____________________________

356. Dönem Eğtim Birliği 15'İNCİ P.EĞT.TUG.P.ÇVŞ.EĞT.TB.KH. VE KH.TK./SAMSUN MERKEZ/ SAMSUNEsas Birlik 3 ÜNCÜ OR.İS.SVŞ.TB. 2 NCİ İS.SVŞ.BL. / ERZİNCAN MERKEZ / ERZİNCAN


1196 Mesaj
16 Temmuz 2009; 13:34:12 

Lehva olmasa da geçiş hakkı dönel kavraktakinindir. Lehva koysalar da pek bir şey değişmez milllet bilmiyor. ( Gerçi Eskişehirliler genelde aydın insanlardır. )


_____________________________



 
7 Mesaj
24 Ekim 2011; 12:43:02 

1. resimde aslında 2 araçda hatalıdır. şöyleki; dönüş yapacak araç en az 25-30m önceden dönüş yapacağı şeride girmiş olmalıdır. Düz gidecek araç ise 2. şeride girmiş olmalıdır ve dönüş yapacakların şeridini kapatmamalıdırlar. ama buradaki durumda 2. araç 1. araca yol vermeli daha sonra dönüşünü tamamlamalıdır kavşağa baştan hatalı girmişiniz.. Unutulmamalıdır ki burada 2 araçda hatalıdır. sözün kısası ; madem düz gideceksin neden en sola yanaşmışsın, yada madem sola döneceksin neden en sağdasın....


_____________________________



4738 Mesaj
24 Ekim 2011; 13:07:02 

bende eskisehirliyim oralardan eskde oldugum zaman hergun geciyorum hatalisiniz hatta az kufur etmem oyle yapanlardan 2. olan resimde sola doluceseniz 1 numarali arac kisminda olmaniz lazim duz gidecekseniz yani migrosa 2 numarali arac olmaniz lazim normali budur.Ilk resimde 1 numarali arac duz gidicekse 2 numarali arac bbeklicek cunku 1 numaranin arkasinda sola donmek isteyenler olabilir umarim aciklayici olmusumdur.


_____________________________

Forever Alone
Vienna University Of Technology Elektro Technik


1034 Mesaj
24 Ekim 2011; 16:05:43 

Sola dönecek aracın sağ şeritte işi ne...eğer önce gelen araç solda durduysa ki durduğu yer yanlış değil, zira sağa döneceklere yol vermek için solda durmuş; sizinde, sağ şerit boş dahi olsa 1.aracın arkasında durmanız gerekiyordu.


_____________________________



>>>DH OPEL<<<
ASTRA CLASSİC SEDAN EASYTRONİC 2012


1541 Mesaj
24 Ekim 2011; 17:17:07 

Ne yazık ki çoğumuz geçiş kurallarını bilmiyoruz. Bunun için de kendi kurallarımızı geliştiriyoruz. Geliştirdiğimiz kurallar herkes tarafından bilinmek zorunda değildir. Bu noktada mantıklı olanı yapmak da çözüm olmayabilir. Ancak ortak kurallar en iyisidir. Çünkü herkesin bilmesi beklenir.

Karayolları Trafik Yönetmeliğinin ilgili maddesi aşağıda:

DÖNÜŞLER (DOĞRULTU DEĞİŞTİRME)

Madde 102 - Aksine bir işaret yoksa dönüş yaparak doğrultu değiştirecek olan araç sürücüleri;

a) Sağa dönüşlerde;

1) Dönüş işareti vermeye,

2) Sağ şeride veya işaretlerle dönüş izni verilen şeride girmeye,

3) Hızını azaltmaya,

4) (Değişik alt bent: 02/11/2000 - 24213 S. R.G. Yön/11. md.) Dar bir kavisle dönmeye,

5) Dönüş sırasında varsa kurallara uygun olarak karşıya geçen yayalara ve bisiklet yolundaki bisikletlilere geçiş hakkı vermeye,

6) (Ek alt bent: 02/11/2000 - 24213 S. R.G. Yön/11. md.) Dönülen karayolunun gidiş şeridine veya gidişe ayrılmış en sağ şeridine girmeye,

b) Sola dönüşlerde;

1) Dönüş işareti vermeye,

2) Çok şeritli yollarda gidişe ayrılan şeritlerden en soldaki şeride, iki şeritli ve iki yönlü karayollarında sağ şeridin soluna yanaşmaya,

3) Hızını azaltmaya,

4) Kavşağa geldiğinde varsa kurallara uygun olarak karşıya geçen yayalara geçiş hakkını vermeye,

5) (Ek alt bent: 02/11/2000 - 24213 S. R.G. Yön/11. md.) Dönüşe başlamadan sağdan gelen taşıtlara ilk geçiş hakkını vermeye,

6) Döneceği yolun gidişe ayrılan kısmına girmek üzere, arkadan gelen ve sola dönecek diğer araçları engellememek için dönüşü geniş kavisle yapmaya,

7) Dönüş sırasında karşı yönden gelen ve emniyetle duramayacak kadar yaklaşmış olan araçların geçmesini beklemeye,

8) Döneceği yolun çok şeritli olması halinde en sağ şerit dışındaki uygun bir şeritten kavşağı terk etmeye,

9) Döndüğü yola girdikten sonra en kısa sürede trafiği tehlikeye düşürmeden sağ şeride veya hızının gerektirdiği şeride girmeye,

c) Dönel kavşaklardaki dönüşlerde;

Dönel kavşaklarda da sağa ve sola dönüş kurallarına aynen uymakla birlikte,
1) Sola veya geriye dönecek ise orta adaya bitişik şeritten kavşağa girmeye,

2) Dönel kavşakta geriye dönecek ise orta adaya bitişik şeritte dönüşe geçmeye,

3) Orta ada etrafında dönerken, kavşak çıkışında bulunan ve uygun mesafede olmayan bir karayoluna veya geçiş yoluna girmek istemesi hali dışında, şeridini muhafaza etmeye, mecburdurlar.

Dönüş sırasında araç sürücüleri; yaya ve bisikletler için yeşil ışık yanmakta iken; yaya geçidinden ve bisiklet yolundan geçen yoksa veya yayalar uzakta iseler, yayaların ve bisikletlerin geçiş haklarını engellememek şartıyla, dönüşlerine devam edebilirler.

Gidişe ayrılan birden fazla şeridi bulunan yollarda; en sağ veya sol şeride bitişik şerit veya şeritlerden işaretlenmek suretiyle sağa veya sola dönüşlere izin verilebilir."
........................................

Her iki resimde de asıl sorun; sola dönmek isteyen ve dönüş kurallarına uymayan araçlarda.
Sola dönecek araç: kavşağa girmeden önce orta adaya bitişik şeritte olmalıdır.


_____________________________



 
7 Mesaj
24 Ekim 2011; 17:24:02 

DÖNÜŞLER
Trafik kazalarının yoğun olarak meydana geldiği yerlerden biri de kavşaklardır. Kavşaklarda oluşan trafik kazalarının başlıca nedeni de, dönüş manevralarının yanlış yapılması ve ilk geçiş hakkı kurallarına uyulmamasıdır.
O halde dönüş manevralarının doğru biçimde yapılması ve geçiş hakkı kurallarına uyulması, kavşaklardaki kazaları büyük oranda azaltacaktır.
GÜVENLİ VE DOĞRU BİR DÖNÜŞ İÇİN:
Dönüşlerin güvenli ve doğru yapılmasının ilk koşulu, kavşağa yaklaşırken, yol ve trafik durumu da göz önünde tutularak şu noktalara dikkat etmektir:
• Zamanında karar vermek,
• Bu kararı diğer sürücülere bildirmek,
• Taşıt yolunun uygun bölümüne ya da şeridine yerleşmek.
Taşıt yolunun gidişe ayrılan bölümünün 1,2,3 ya da daha çok şeritli olması halinde, uygun bölüme ya da şeride yerleşme eylemi şöyle olmalıdır:
DÖNÜŞ İÇİN UYGUN ŞERİDE YERLEŞME:
Karayolu iki şeritli ve iki yönlü ise:
Gidişe ayrılan yalnızca 1 şerit olacağından, sağa dönecek sürücüler ile doğru gidecek sürücülerin şeridin sağına, sola dönecek sürücülerin ise, şeridin soluna yanaşmaları zorunludur.
Yolun gidişe ayrılmış bölümü 2 şeritli ise:
Sağa dönecek sürücüler ile doğru gidecek sürücülerin sağ şeride, sola dönecek sürücülerin sol şeride girmeleri gerekir.
Yolun gidişe ayrılmış bölümü 3 şeritli ise:
Sağa dönecek sürücüler sağ şeride, doğru gidecek sürücüler orta şeride, sola dönecek sürücüler ise sol şeride girerler.
Kaplama üstü oklu işaretleri:
Ayrıca, kavşaklarda yapılan trafik sayım ve etütleri sonucunda, kaplama üzerine çizilen oklu işaretler ve yol kenarına konan trafik işaretleriyle, şerit kullanımı özel bir düzenlemeye bağlanmış olabilir. Bu durumda, işaretlere uymamız zorunludur.
Uygun şeride ne zaman yerleşmiş olmalıyız?
Uygun bölüme ya da şeride yerleşme eylemi, yerleşim birimi içindeki kavşaklara 30 metre, yerleşim birimi dışındaki kavşaklara 150 metre kala bitmiş olmalıdır. Bu mesafelerden sonra şerit değiştirmenin yasak olduğu unutulmamalıdır.
Kavşak işaret levhaları, kavşaktan yukarıda sözü geçen mesafe kadar geriye dikilmektedir. Biz de bu levhaları yaklaşık 100 metreden gördüğümüze göre, doğru şeride yerleşme işlemini bu levhaların yanına gelmeden önce bitirmemiz gerekmektedir. Çünkü bu levhanın yanına geldiğimizde, şerit değiştirmenin yasak olduğunu gösteren devamlı çizginin başladığını görürüz.
Uygun şeride nasıl yerleşeceğiz?
Bir kavşağa yaklaşırken, yeterince zaman ve mesafe önceden uygun bölüm ya da şeride nasıl yerleşeceğiz?
SAĞA DÖNÜŞLER:
Kontrolsüz kavşakta:
1. Kavşağa yaklaşıldığını gösteren trafik işaret levhası görüldüğünde, sağa dönüş işareti verilir.
2. Sağımızdaki ve arkamızdaki trafik kontrol edilerek, olabildiğince sağa yanaşılır. Sağımızı kontrol ederken, başımızı çevirerek kör alanı da görmeyi ihmal etmemeliyiz.
3. Hız azaltılır.
4. Dar kavisle dönüşe geçilir.
5. Dönüş sırasında, varsa, kurallara uygun olarak karşıya geçen yayalara ve bisiklet yolundan geçen bisikletlilere ilk geçiş hakkı verilir.
Işıklı trafik işaret cihazları varsa:
1. Kavşağa yaklaşıldığını gösteren trafik işaret levhası görüldüğünde, sağa dönüş işareti verilir.
2. Sağımızdaki ve arkamızdaki trafik kontrol edilerek, olabildiğince sağa yanaşılır.
3. Hız azaltılır.
4. Kavşağa gelindiğinde kırmızı ışık yanıyor ve aksine hiç bir işaret yoksa, "hiç bir yöne hareket edilemez" kuralı anımsanarak, "Dur çizgisi"nin önünde durulur.
5. Kırmızı ile birlikte sarı ışığın yanması, yolun birkaç saniye sonra trafiğe açılacağını belirtir. Bu durumda harekete hazırlanılır; ancak, kesinlikle hareket edilmez.
6. Kırmızı ve sarı ışık sönerken, yeşil ışık yanınca, harekete geçilerek, dar bir kavisle dönüşe başlanır.
7. Dönüş sırasında, varsa, kurallara uygun olarak karşıya geçen yayalara ve bisiklet yolundan geçen bisikletlilere ilk geçiş hakkı verilir.
Dönüşleri düzenleyen ışıklı ok varsa:
Işıklı ok uygulaması, dönüşler sırasında yayalara çarpma tehlikesini azaltan ve kavşak kapasitesini artıran önemli bir uygulamadır. Bu nedenle, ışıklı oklara özenle uyulmalıdır. Kavşakta ışıklı ok varsa?
1. Kavşağa gelindiğinde, sağa dönüşleri düzenleyen ışıklı ok sönükse ya da kırmızı yanıyorsa, normal ışık yeşil yansa bile, dur çizgisi önünde durulur.
2. Işıklı ok yeşil yanınca, harekete geçilerek, dar bir kavisle dönüşe başlanır ve tamamlanır.
SOLA DÖNÜŞLER:
Kontrolsüz kavşakta:
1. Kavşağa yaklaşıldığını gösteren trafik işaret levhası görüldüğünde, sola dönüş işareti verilir.
2. Solumuzdaki ve arkamızdaki trafik kontrol edilerek, yolun gidişe ayrılan bölümünün soluna yanaşılır. Solumuzu kontrol ederken, başımızı çevirerek kör alanı da görmeyi ihmal etmemeliyiz.
3. Hız azaltılır.
4. Kavşağa gelindiğinde, varsa sağdan gelenlere geçiş hakkı verilerek, geçmeleri beklenir.
5. Kavşağa girilerek, geniş kavisle dönüşe geçilir.
6. Dönüş sırasında, varsa, karşı yönden gelen ve güvenle duramayacak kadar yaklaşmış olan araçların geçmesi beklenir.
7. Karşıya geçen yayalara öncelik verilerek dönüş tamamlanır.
Işıklı trafik işaret cihazları varsa:
1. Kavşağa yaklaşıldığını gösteren trafik işaret levhası görüldüğünde, sola dönüş işareti verilir.
2. Solumuzdaki ve arkamızdaki trafik kontrol edilerek, yolun gidişe ayrılan bölümünün soluna yanaşılır. Solumuzu kontrol ederken, başımızı çevirerek kör alanı da görmeyi ihmal etmemeliyiz.
3. Hız azaltılır.
4. Kavşağa gelindiğinde kırmızı ışık yanıyor ve aksine bir işaret yoksa, dur çizgisi önünde durulur.
5. Kırmızı ile birlikte sarı ışığın yanması, yolun birkaç saniye sonra trafiğe açılacağını belirtir. Bu durumda harekete hazırlanılır; ancak, kesinlikle hareket edilmez.
6. Kırmızı ve sarı ışık sönerken, yeşil ışık yanınca, harekete geçilerek, geniş bir kavisle sola dönüşe başlanır. Dönüş sırasında karşı yönden gelen ve güvenle duramayacak kadar yaklaşmış olan araçların geçmesi beklenir.
7. Kavşağı terk ederken, karşıya geçen yayalara öncelik tanınarak, dönüş tamamlanır.
Lütfen dikkat! Dönüş sırasında yayalar ve bisikletliler için yeşil ışık yanarken, karşıya geçen yaya yoksa ya da uzaktaysa; bisiklet yolundan giden bisikletli de yoksa, sürücüler dönüşlerini tamamlayabilirler.
Dönüşleri düzenleyen ışıklı ok varsa:
1. Kavşağa gelindiğinde, sola dönüşleri düzenleyen ışıklı ok sönükse ya da kırmızı yanıyorsa, normal ışık yeşil yansa bile, dur çizgisi önünde durulur.
2. Işıklı ok yeşil yanınca, harekete geçilerek, geniş bir kavisle dönüşe başlanır ve tamamlanır.
Sola dönüşleri düzenleyen ışıklı ok yeşil yandığı sürece, karşı yönden gelen araçlara ve karşıya geçecek yayalara kırmızı ışık yanıyor olacağı için, dönüş yapacak sürücülerin kavşak içinde durup, beklemeleri zorunluluğu kalmamıştır.
GERİYE DÖNÜŞLER:
Geriye dönüşler büyük ölçüde sınırlandırılmış, trafiği yoğun olan yollarda ise tümüyle yasaklanmıştır.
Uygun durumdaki yollarda geriye dönüşlerin, diğer araçların geçişlerini engellemeden ve yolu kullananlar için tehlike oluşturmayacak biçimde, en az manevrayla yapılması esası getirilmiştir.
Ada çevresinde geriye dönüşler:
Geriye dönüşler ada çevresinde dolaşılarak ya da dönel kavşaklardan yararlanılarak yapılmalıdır.
Dönel kavşaklarda geriye dönüşler:
1. Kavşağa yaklaşıldığını gösteren trafik işaret levhası görüldüğünde, sola dönüş işareti verilir.
2. Solumuzdaki ve arkamızdaki trafik kontrol edilerek, yolun gidişe ayrılan bölümünün soluna yanaşılır.
3. Hız azaltılır.
4. Kavşaktaki koşullara uyularak, orta adaya bitişik şeritten kavşağa girilir.
5. Orta ada çevresinde dönerken, girilecek yola yaklaşıncaya kadar şerit değiştirilmez.
Başka nerelerden geriye dönebiliriz?
Zorunlu durumlarda, karayolunun sağında ya da solunda bulunan tali yoldan, sığınma cebinden ya da bir izden yararlanarak geriye dönülebilir. Ancak bu tür geriye dönüşlerde, diğer araçların geçişlerini engellemeyecek, yolu kullananlar için tehlike oluşturmayacak biçimde, en az manevra ile dönüş yapılmalıdır.
Şerit değiştirirken ve dönüş yaparken
• Dönüş lambamızı yakarak işaretimizi verelim.
• Manevra süresince işaretimizi vermeye devam edelim.
• Manevramız bitince işaretimizi sona erdirelim.
İşaretsiz şerit değiştirme:
Lütfen dikkat!
İşaret verir vermez şerit değiştirmeyelim. Hele manevraya başladıktan sonra işaret vermek son derece yanlıştır.
İşaret vermenin anlamı, manevra için diğer sürücüleri uyarmaktır. İşaret vermeden önce, ön, arka ve yanlardaki trafik durumunu kontrol edelim.
BUNLARI YAPMAMALIYIZ:
• Bağlantı yollarında geri gitmek
• Tek yönlü yollarda-duraklama ve park manevrası dışında-geri gitmek
• İki aracın güvenle geçemeyeceği kadar dar olan iki yönlü yol kesimlerinde-karşılaşmalarda geçiş kolaylığı sağlama dışında-geri gitmek
• Daha geniş yollarda geriye giderken manevra dışında şerit değiştirmek
• Trafiği yoğun olan yollarda geriye dönmek.
ARAÇLARIN MANEVRA KURALLARI:
Kamyon, otobüs, çekici, römork ya da yarı römork takılı bir araçla geri gitmek ya da geriye dönmek durumundaysanız ve görüşünüze açık alanda bu manevraları güvenle yapamıyorsanız, bir gözcü bulundurmak zorunda olduğunuzu unutmayın.
Durakladığınız ya da park ettiğiniz yerden çıkarken:
Binmeden önce aracınızı ve çevresini kontrol ediniz. Sakıncalı bir durumun olmadığını gördükten sonra, aracınıza binip, çalıştırınız.
Dönüş lambalarınızla ve gerekirse kolunuzla çıkış işaretini veriniz.
Aynalardan bakarak ve başınızı çevirerek arkayı ve çıkış yaptığınız yandaki trafiği kontrol ediniz. Göremediğiniz kör alanlar varsa ya da aracınız kamyon, çekici, otobüs ve römork takılı bir araç ise, bir gözcü bulundurunuz.
Çıkış yaparken, yoldan geçen araçlara öncelik vererek geçiş kolaylığı sağlayınız.
Kamu hizmeti yapan yolcu taşıtlarının duraklara giriş ve çıkışlarını kolaylaştırmak için, gerekirse manevralarınızı geciktiriniz.
Karayolunu kullananlara karşı,
• Park etmiş araçların arasından çıkarken,
• Taşıt yolunun sağına ya da soluna yanaşırken,
• Şerit değiştirirken,
• Sağa, sola, geriye dönerken,
• Geri giderken, bir engel ve tehlike yaratacak davranışlardan kaçınalım.
Kaynak: Karayolları Genel Müdürlüğü Trafik Eğitim Seti


_____________________________



6017 Mesaj
24 Ekim 2011; 17:36:39 

Birüsür şey yazılmış çizilmiş de ben yazayım kafama uygun olanı.Orada yol daralıyor ilk durumda iki numaralı araç sağa geçiyorsa bir numaraları aracın sıkıştırmasını(Mecburen)göze almalı.İkincide ise Sola dönmeyecek adam sağda durmalı,sola dönecek adam hiç sağa geçmemeli iki taraf da hatalı bu durumda,onu da geçtim yol zaten baştan hatalı tasarlanmış çok gerizekalı bir kavşak orası birde tıp fakültesi döüşü istikametine radar koyuyor gerizekalılar...Tamam koy birşey demiyorum da ceza yazmak için elinden gelen gizlemeyi yapıyorlar.Ben hiç yakalanmadım ama yakalanan çok duydum.


_____________________________




 
6 Mesaj
3 Mayıs 2013; 13:08:33 

Yüklediğim iki şema da aynı kavşaga fakat farklı iki kazaya aittir. B aracı her iki kazada da suçlu bulunmuştur ancak ilk kazada kusurlu olmaması gerektiği kanaatindeyim. sizce trafik zabıtası bu noktada kusuru doğru vermiş midir? her iki kazada da b aracı mı kusurludur?
0
0


_____________________________



233 Mesaj
3 Mayıs 2013; 14:29:40 

İlk kazada A aracı suçlu. Çünkü B aracı dönel kavşakta dönüşünü tamamlıyor. A aracı B aracı dönüşünü tamamlayıp kavşaktan çıktıktan sonra kavşağa giriş yapmalıydı.

İkinci kazada B aracı suçlu. Çünkü B aracının durup A aracı dönüşünü tamamladıktan sonra kavşağa giriş yapması gerekiyordu.

Zaten kavşağa doğru ok çizdiğin bütün noktalarda Tes kırmzı üçgen olan YOLVER işareti bulunur ancak kimse bunun ne anlama geldiğini bilmez umrunda da olmaz.



_____________________________

Sayfa:   [1]
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.734