- x
    Bunlarla Giriş Yapın: Facebook Google+ Twitter DH Giriş:
    ?
  • Hatırla
  • Yeni Kayıt
DOĞAN SLX HARARET SORUNU LÜTFEN YARDIM
46 Cevap19410 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Linkli Mesajlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
9 Mesaj
14 Temmuz 2009; 16:10:00 

94 Model Doğan SLX araç sahibiyim. Aracımdan memnunum. Yanlız yolda bıraktığıda oluyor. Geçen pazar yaylaya giderken biraz hız yaptım (150 km) sonrasında araç birden kendini kasmaya başladı. Anlam veremedim. Hararet göstergesine baktığımda 110 deceyi gösteriyordu. Korktum haliyle ve durdum kenarda. Tüp kafası karlanmış ve buz tutmuştu. Yanlız araç fokur fokur kaynıyordu. Suyunu açtım dökülen suyu ilave ettim aracı baya bir soğuttuktan sonra yola devam ettim. çok geçmeden araç yine 110 dereceye geldi. Ne yapsam derecesi inmiyordu. Tüp kafası buzlu ve aracın suyu kaynıyordu. aklıma termostat devirdaim yapmıyor gibi geldi. Aracı bıraktım orda. Diğer araçla yaylaya gittik. Akşam geldiğimde aracın suyunu tamamladım. Havasını aldım. Birde yağına bakayım dedim. Gram yağ yoktu. Yağını suyunu iyice tamamladıktan sonra yola çıktım tekrar. Tüp kafası ısınıyor araç 90 dereceyi geçmiyor diye sevinirken biraz bayırda tekrar 110 dereceye geldi. Fan bazan çalışıyor bazen çalışmıyor. Çalıştığı zaman arabayı soğutmuyor. Ustaya götürdüm. Aracın birşeyi yok dedi. Termostat dedim yok ondan değil dedi. Conta dedim yakmamış dedi. Peki ne oluyor dedim. Açıkcası bilmiyorum dedi. Ne olur bu işi anlayan bu arabayı kullanan biri yardım etsin. Şimdiden teşekkür ediyorum.


_____________________________



 
89 Mesaj
14 Temmuz 2009; 16:45:36 

fanın bazen çalışp çalışmaması aklıma fan müşürü arızasını düşündürüyor.


_____________________________

93 MODEL DOĞAN SL- METALİK MAVİ


 
9 Mesaj
14 Temmuz 2009; 17:12:54 

evet arızalı olabilir ama harareti düşürmemesi garip değilmi? bazen 90 da bazen 110 da açtığı bazen ikisinde de açmadığı oluyor? Termostat arızalı olabilirmi? (Usta kesinlikle ondan yapmaz dedi ama :( )


_____________________________



 
9 Mesaj
14 Temmuz 2009; 18:37:10 

tüp kafasının altında bir hortum gibi birşey var. alt tarafta. orada pislik vardır ondan yapar dedi tüpçü


_____________________________



 
9 Mesaj
15 Temmuz 2009; 14:20:33 

halen daha sorunun cevabını bulamadım. :(


_____________________________



1690 Mesaj
16 Temmuz 2009; 14:00:21 

İmzamdaki ürün size yardımcı olabilir.


_____________________________

LPG Ayar Kabloları & Destek
Sonata NF 2.4


 
9 Mesaj
16 Temmuz 2009; 18:37:43 

bu aletler bana aracın ısındığını yada soğudunu gösteriyor. önemli olan o değilki. araç neden ısınıyor ben bunu öğrenmeye çalışıyorum. Termostadı söktürdüm sağlam, devirdaimi söktürdüm sağlam, bütün borulara baktırdım sorun yok. hala bulamadım sorunun nerde olduğunu. araç bayıra tırmanırken 110 derece çıkıyor ve tüp kafası soğuyor. anlamadım gitti.


_____________________________



4672 Mesaj
16 Temmuz 2009; 20:02:33 


quote:

Orjinalden alıntı: FFC

bu aletler bana aracın ısındığını yada soğudunu gösteriyor. önemli olan o değilki. araç neden ısınıyor ben bunu öğrenmeye çalışıyorum. Termostadı söktürdüm sağlam, devirdaimi söktürdüm sağlam, bütün borulara baktırdım sorun yok. hala bulamadım sorunun nerde olduğunu. araç bayıra tırmanırken 110 derece çıkıyor ve tüp kafası soğuyor. anlamadım gitti.



Benzinlede aynı sorunu yaşatıyor mu?


_____________________________

Makina Mühendisi
Elektrik-Elektronik Mühendisi


 
9 Mesaj
16 Temmuz 2009; 21:27:38 

Aracı benzine aldığımda araçtaki kasıntı (tüp kafasından kaynaklanan) kalmıyor. Gayet düzgün gidiyor. Yalnız sıcaklık aynı. Dikkatimi çeken bir olay oldu. Düz yolda standart hızlarda derce 90 ı geçmiyor. Bayırlarda ise durum değişiyor, LPG veya BENZİN farketmiyor yani.


_____________________________



 
328 Mesaj
21 Temmuz 2009; 9:27:44 

sorunun birkaç nedeni olabilir,

1. fanın rölesinde sorun olabilir bir elektrikçiye gösterilebilir,
2. soğutma sisteminde tıkanıklık olabilir, radyatörde, su kanallarında, radyatörünüzü hiç tamir ettirdiniz mi,
3. fanın plastik pervanesi zamanla ısının ve dış koşulların etkisiyle geometrisini kaybetmiş olabilir, fan ön ızgaradan havanın emilimini sağlar eğer geometrisi bozulduysa tam eksine radyatörün arkasında levha görevi görür ve hava girişini engeller,
4.termostat da sorun olabilir, aracınızı sürekli devir daim yapar halde yani sistemden termostat ı çıkararak bir süre test edin eğer heraret yapmazsa sorun termostattadır. sonuçta termostas başınçla açılan bir tür mekanıik çekvalfdir metal zamanla esnekliğini kaybetmiş olabilir


bunları kontrol etmekte fayda var


_____________________________

Ford Fiesta


 
1556 Mesaj
21 Temmuz 2009; 11:37:04 

termostadı söktür yazın oyle dolas bıraz fan fazla calısır ama kafan rahat olur


_____________________________

OPEL İNSİGNİA CDTİ COSMO / MB ACTROS 1844 MPII / MB ACTROS 1846 MPII / BB Q10 (FOREVER QWERTY)


 
9 Mesaj
21 Temmuz 2009; 13:30:09 

yaklaşık on tane ustaya götürdükten sonra verilen karar şöyle silindir kapak contası arızalanmış


_____________________________



337 Mesaj
22 Temmuz 2009; 9:27:10 

silindir kapak contası arızası hararetmi yapıyormuş ilk defa duydum.
Soğutma sisteminin havasını zaten almayı biliyorsun.

90 dan sonra fan açıyorsa müşir sağlamdır.

ilk çalışıtırmadan sonra Motor ısındıktan sonra radyatöre sıcak su geliyorsa termostat sağlamdır.

Su pompasını hareket ettiren kayış çok gevşek alurda davir daim pompası tam dönmeyebilir.

Bunlar normal ile tavsiyem radyatörü söktürüp şişletmendir. Radyatörün 1 kapağı çıkartılır ve kanallar şiş ile açılır. Gözümle gördüm aracımım radyatöründen avuç dolusu pislik çıktı. sanki bir kum duldurdu diyecem ama değil. Doldursan okadar olmaaz. Radyatör tıkanmışsa kalariferde aynıdır. Aynı işlemi onada yaptırabilirsin. Kışın rahat ısınır arabanın içi.



_____________________________

DACİA SANDERO 2009 YAMAHA FZ6 FAZER 2006 (Satıldı) FİAT LİNEA 1.3 MULTİJET EMOTİON PLUS DUOLOGİC (Satıldı) Peugeot 5008 Allure - 1.6 e-hdi 115hp Start


 
9 Mesaj
22 Temmuz 2009; 13:43:05 

conta arızalı olduğu için araç zorlandığı zaman pistonlar suya hava kaçırıyor. böylelikle araç hava yapıyor ve motor susuz kalıyor. fan çalışıyor ve radyatör yeni. ancak pistonlar hava yaptırdığı için onların bir faydası olmuyor. devirdaim de devre dışı kalıyor ve tüp kafası donuyor. usta böyle anlattı bana. ama her usta farklı bişiy söledi doğrusu. motora bakanlar termostat, devirdaim, borularda tıkanıklık v.s. dediler ve hepsine baktırım. hiçbiri değil. bir conta kaldı baktırmadığım. ona da şimdilik baktıramıyor ve aracı zorlamadan kısa mesafede biniyorum. bu şekilde binmemin bir zararı olurmu?


_____________________________



337 Mesaj
22 Temmuz 2009; 19:06:04 

bir motor kitabında okumuştum.
Sende denilen arıza gibi bir durum için.
Buji yuvasından silindire kompresörle hava verilir ve radyatörden baloncuk çıkıp çıkmadığı gözlenir diyordu. Ama hangi usta yapar onu bilmiyorum.

Hatırladığım kadarıyla 1.silindirin sipopları kapanacak çekilde senteye alınır. araba en yüksek vitese alınır el freni çekilir. sekmanlardan hava kaçmasını engellemek için az miktarda motor yağı silindire dökülür. 1. silindirin buji yuvasından kompresörden basınçlı hava (aşırı yüksek basınç değil) verilir ve radyatörden hava kabarcığı çıkıp çıkmadığına bakılır diyordu. İşlem sırasıyla her silindire yapılır....

Bunun gibi bişey.

Kendin ne yapabilirsin. Motoru ısıt. Termostat açsın yanı radyatöre motordan su gelsin. Radyatör kapağını üzerine kalın bir bez koyarak yavaşça aç (burda çok dikkatli ol su fışkırabilir.) ve radyotörden kabarcık çıkıyormu diye bak.


_____________________________

DACİA SANDERO 2009 YAMAHA FZ6 FAZER 2006 (Satıldı) FİAT LİNEA 1.3 MULTİJET EMOTİON PLUS DUOLOGİC (Satıldı) Peugeot 5008 Allure - 1.6 e-hdi 115hp Start


138 Mesaj
28 Temmuz 2009; 18:08:03 

quote:

Orijinalden alıntı: FFC

94 Model Doğan SLX araç sahibiyim. Aracımdan memnunum. Yanlız yolda bıraktığıda oluyor. Geçen pazar yaylaya giderken biraz hız yaptım (150 km) sonrasında araç birden kendini kasmaya başladı. Anlam veremedim. Hararet göstergesine baktığımda 110 deceyi gösteriyordu. Korktum haliyle ve durdum kenarda. Tüp kafası karlanmış ve buz tutmuştu. Yanlız araç fokur fokur kaynıyordu. Suyunu açtım dökülen suyu ilave ettim aracı baya bir soğuttuktan sonra yola devam ettim. çok geçmeden araç yine 110 dereceye geldi. Ne yapsam derecesi inmiyordu. Tüp kafası buzlu ve aracın suyu kaynıyordu. aklıma termostat devirdaim yapmıyor gibi geldi. Aracı bıraktım orda. Diğer araçla yaylaya gittik. Akşam geldiğimde aracın suyunu tamamladım. Havasını aldım. Birde yağına bakayım dedim. Gram yağ yoktu. Yağını suyunu iyice tamamladıktan sonra yola çıktım tekrar. Tüp kafası ısınıyor araç 90 dereceyi geçmiyor diye sevinirken biraz bayırda tekrar 110 dereceye geldi. Fan bazan çalışıyor bazen çalışmıyor. Çalıştığı zaman arabayı soğutmuyor. Ustaya götürdüm. Aracın birşeyi yok dedi. Termostat dedim yok ondan değil dedi. Conta dedim yakmamış dedi. Peki ne oluyor dedim. Açıkcası bilmiyorum dedi. Ne olur bu işi anlayan bu arabayı kullanan biri yardım etsin. Şimdiden teşekkür ediyorum.

1. fan muşurunu değişti 5 tl olması lazım.
2.termostatını yazlık olanı ile değiştir 10 tl olaması lazım.
En önemlisi tofaş grubu sıcak hava yı pek sevmez.orjinalinde 2 sıralı radyatör bulunur ,bunun en güzel çözümü kale marka 3 sıralı radyatör almakdan geçer.150 tl civarındaydı en son.eğer o fiayat a bulamazsanız bulunduğunuz yerde pm atın telefon numarası vereyim.Bu kale marka 3 sıralı radyötör ü takın aracınıza daha tövbe hararet yapmaz aracınız.Arkadaşımın aracında denedim.
3.Devirdayım da sınıntı yapar.Daha evvel dewirdayım değiştirildiye se ve yan sanayi devirdayım takıldı ise bu tür sıkıntılarda yapar.Bazı yan sanayii devirdayımların devirdayım kanatları plastik oluyor.(başımızdan bu tür sorun geçti)
4.su eksitipde havada yapabilir çünki tüp beyni karlanma yapıyor diyorsunuz bu da tüp beynine sıcak suyun gelmemesinden dolayı kaynaklanır.
parça lar pahalı diyorsanız mesaj atın en uyguna alabileceğiniz parçacının telefonunu verebilirim.
5.sen genede silindir kapak contasını değiştir işini garantiye al aracın contanın yanık olduğundan dolayı komresör(radyatörden suyu dışarıya atması) yapıyor olabir.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lazooli -- 28 Temmuz 2009; 18:13:40 >


_____________________________

DALIMI KIRANIN AĞAC'INI SÖKERİM.YADA GİDER ARABASINI ÇİZERİM :)


 
60 Mesaj
13 Eylül 2009; 2:27:11 

Aynı sorun bendede var fiat doblo 2004 servise götürdüm radyatör tıkalı dedi birde bu radyatörler şişlenmiyor dedi napacağımı bilmiyorum, düz yolda yaklaşık 6000 devir 190 km hızla gittim hiç çıkmadı kıpırdamadı hararet, ama motoru bayırda zorlayınca 2nin üstünde vitese takınca hararet yapıyor 4 kere kırmızı ışık gördüm allahtan bişey olmadı, artık otoyolda bile bayırda 4lüleri yakıp 2de çıkıyorum bayırları 300 lira vermek istemiyorum mutlaka başka bi çözümü olmalı.


_____________________________



 
9 Mesaj
14 Eylül 2009; 9:05:13 

ama benim araç yatıyor evin onünde. ay sonu yaptıracağım. ama motorcuların dediiği conta yanık. gerçi herkes birşey söylüyor ama? beni radyatör de yeni zaten.


_____________________________



 
2 Mesaj
25 Temmuz 2010; 9:57:58 

inan lazoli hepsini yaptım ama hararet devam ediyor 1998 model doğan slx


_____________________________



 
26 Mesaj
25 Temmuz 2010; 19:55:58 

sorun bizdede olmuştu termostat açıyordu bazen açmıyordu borular şişmişti iyice en sonunda bulduk termostat değişti fan müşürünü değiştirdik 93 c olanla fanada röle bağladık daha güçlü olsun diye sounu hallettik ama tabikide contaların değişmesi gerekiyor iyi forumlar


_____________________________



1767 Mesaj
26 Temmuz 2010; 2:34:53 

Doğan SLX kullanıcı olarak aynı durum benimde başıma geldi. Radyatör değiştirerek yerine bakır radyatör taktırdım ve sorunum çözüldü.Tüm yorumları okumaya çalıştım ama radyatör ile ilgili bir işlem yaptığınızı okumadım bence radyatör değiştirin.


_____________________________

Lg G2 Candır (:


 
1 Mesaj
3 Ekim 2010; 13:24:57 

SLM AKADASLAR BENDE 94 DOGAN SLX VAR IKI AY ONCE YAYLAYA CIKARKEN HARARET YAPTI FOKURDADI SOGUTTUM FALAN SUYUNU DAGI ASTIM SONRA USTAYLA BAKTIK TERMOSTAT ACMAMIS SOKTUK IKI AY HARALET 90 ASMADI OYLE SIKISTIRDIMKI YAYLALARI GESDIM EN AZ 8000 KM YAPTIM TIK YOK USTA BANA DEDIKI YAZIN TOFASTAN TERMOSTATI SOKUCEN DEDI HARBIDEN OYLE SOKUN RAHAT EDIN TERMOSTAT KISIN CABUK ISINSIN MOTOR SOGUK GIDILMEMESI ICIN AKADASIM SEN USTAN USTA DEGILMIS TERMOSTI SOKTUR YENISI TAKTIR CONTA YAKSA SATEN ARABAN GITMES ONUDA SORDUM CONTA DEGISME FIYATI 250 TL TERMOSTAT DEGISMEK 50 TL HESABINI SEN YAP OK


_____________________________



 
3529 Mesaj
3 Ekim 2010; 14:06:10 


quote:

Orijinalden alıntı: FFC

94 Model Doğan SLX araç sahibiyim. Aracımdan memnunum. Yanlız yolda bıraktığıda oluyor. Geçen pazar yaylaya giderken biraz hız yaptım (150 km) sonrasında araç birden kendini kasmaya başladı. Anlam veremedim. Hararet göstergesine baktığımda 110 deceyi gösteriyordu. Korktum haliyle ve durdum kenarda. Tüp kafası karlanmış ve buz tutmuştu. Yanlız araç fokur fokur kaynıyordu. Suyunu açtım dökülen suyu ilave ettim aracı baya bir soğuttuktan sonra yola devam ettim. çok geçmeden araç yine 110 dereceye geldi. Ne yapsam derecesi inmiyordu. Tüp kafası buzlu ve aracın suyu kaynıyordu. aklıma termostat devirdaim yapmıyor gibi geldi. Aracı bıraktım orda. Diğer araçla yaylaya gittik. Akşam geldiğimde aracın suyunu tamamladım. Havasını aldım. Birde yağına bakayım dedim. Gram yağ yoktu. Yağını suyunu iyice tamamladıktan sonra yola çıktım tekrar. Tüp kafası ısınıyor araç 90 dereceyi geçmiyor diye sevinirken biraz bayırda tekrar 110 dereceye geldi. Fan bazan çalışıyor bazen çalışmıyor. Çalıştığı zaman arabayı soğutmuyor. Ustaya götürdüm. Aracın birşeyi yok dedi. Termostat dedim yok ondan değil dedi. Conta dedim yakmamış dedi. Peki ne oluyor dedim. Açıkcası bilmiyorum dedi. Ne olur bu işi anlayan bu arabayı kullanan biri yardım etsin. Şimdiden teşekkür ediyorum.

sorunun çözümü basit..
basit bir nedenden dolayı motoru yakma seviyesine gelmiş.

tüp beyni karlanmışsa ısınmıyor demektir. lpg deposundaki gaz aşırı basınçlıdır ve beyin dediğimiz alette aşırı basınçlı gazın basıncı düşüyor. bu basınç düşmesi esnasında gaz, dışarıdaki havanın ısısını alır. tıpkı klima, buzdolabı mantığı gibi.
beynin ısınması içinde aracın soğutma sistemindeki suyun sıcaklığını kullanır.
tüp beyni içindeki su kanalları zamanla tıkanıyor ve soğutma suyunun devirdaim i duruyor. haliyle hararet yükseliyor ve tüp beyni aşırı soğuyarak karlanıyor.
yapacağınız şey tüpçüye gidip beyni ve beyin su bağlantılarını temizletmek...


_____________________________

Direksiyonda Eşşek varsa motordaki beygirin önemi var mı?

89 Model Vücut + Ruh. Gösterişe gerek yok. İmzanızdakileri yanınızda götürmeyeceksiniz.


1584 Mesaj
3 Ekim 2010; 18:58:50 

bana conta yakmış gibi geliyor.yağ kalmadı demişsiniz.soğutma suyuna bakın normal sudan farklıysa kıvamı contada sorun wardır. ki ustanın anlattıkları bence çok mantıklı conta yaksa araba gitmez diye bişeyde yok uydurmayalım.


_____________________________



 
52 Mesaj
20 Ağustos 2013; 10:18:16 

jonta yaksa araba yinede gider gitmemezlik yapmaz sadece yag su karışımı olur randuman alamazsın arabadan hoşuna gitmez arkadaşın sorunu tam olarak devir daim yapmıyor geldi bana v kayışı denilen kayış gevşek olabilir yada işlem yapmıyor olabilir fan müşürü70 lik olsun erken açsın fanı araç yada otamatik tuş baglattır arabaya devamlı çalışsın fan zararı olmas malum havalar sıcak sen kadar saglamda olsa çalıştır arabayı 5 dk geçmeden ısı 90 sana ulaşıyor zaten tofaşlarda bu hep olur yazlık bakım yaptırmak da çok faydalı

Bu mesajda bahsedilenler: samican


_____________________________



10 Mesaj
22 Haziran 2014; 20:39:06 

arkadaşlar bnde 2001 model 1.6 ie dogan var radyatörü 2 sıralı sıfır taktırdım hararet muşurunu deyiştim fanda normal 9o da calışıyor devirdaim sorunsuz su eksitme olayı yok fakat rampa cıkarken hararet 110 a geliyor su kaynatma olayıda yok sıkıntı nerde bir türlü bulamadım acil yardımlarınızı bekliyorum...


_____________________________



 
459 Mesaj
23 Haziran 2014; 10:03:40 

quote:

Orijinalden alıntı: FFC

94 Model Doğan SLX araç sahibiyim. Aracımdan memnunum. Yanlız yolda bıraktığıda oluyor. Geçen pazar yaylaya giderken biraz hız yaptım (150 km) sonrasında araç birden kendini kasmaya başladı. Anlam veremedim. Hararet göstergesine baktığımda 110 deceyi gösteriyordu. Korktum haliyle ve durdum kenarda. Tüp kafası karlanmış ve buz tutmuştu. Yanlız araç fokur fokur kaynıyordu. Suyunu açtım dökülen suyu ilave ettim aracı baya bir soğuttuktan sonra yola devam ettim. çok geçmeden araç yine 110 dereceye geldi. Ne yapsam derecesi inmiyordu. Tüp kafası buzlu ve aracın suyu kaynıyordu. aklıma termostat devirdaim yapmıyor gibi geldi. Aracı bıraktım orda. Diğer araçla yaylaya gittik. Akşam geldiğimde aracın suyunu tamamladım. Havasını aldım. Birde yağına bakayım dedim. Gram yağ yoktu. Yağını suyunu iyice tamamladıktan sonra yola çıktım tekrar. Tüp kafası ısınıyor araç 90 dereceyi geçmiyor diye sevinirken biraz bayırda tekrar 110 dereceye geldi. Fan bazan çalışıyor bazen çalışmıyor. Çalıştığı zaman arabayı soğutmuyor. Ustaya götürdüm. Aracın birşeyi yok dedi. Termostat dedim yok ondan değil dedi. Conta dedim yakmamış dedi. Peki ne oluyor dedim. Açıkcası bilmiyorum dedi. Ne olur bu işi anlayan bu arabayı kullanan biri yardım etsin. Şimdiden teşekkür ediyorum.

konu baya eski ama gene cvp alabıldınızmı bilmıyorum bızdede 96 slx vardı hareret sorununu çözemediler.Daha sonra radyatör bu araçlarda ufak kalıyor bunu büyüttük sorun çözüldü.bundan kaynaklanıyor büyük ihtimal.


_____________________________



10 Mesaj
23 Haziran 2014; 12:30:22 

kardeş kalenın 3 lü radyatörünü taksak bu sorun cözülürmü _? @fatihyuksel20

Bu mesajda bahsedilenler: fatihyuksel20


_____________________________



 
459 Mesaj
23 Haziran 2014; 14:43:30 

quote:

Orijinalden alıntı: 08art

kardeş kalenın 3 lü radyatörünü taksak bu sorun cözülürmü _? @fatihyuksel20

KALENIN DERKEN ANLAYAMADIM?KARDEŞ DEDİĞİNİ


_____________________________



2309 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
ufuk343458
23 Haziran 2014; 16:12:28 

kale markası demek istiyor galiba



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

logan 1.2 16v


10 Mesaj
24 Haziran 2014; 10:56:19 

evet kardes kale marka 3 sıralı taktırcam spariş verdik

Bu mesajda bahsedilenler: ufuk343458


_____________________________



 
459 Mesaj
24 Haziran 2014; 13:25:06 

bende doğan bakıyrm şahın var satıcam kaça aldınız hocam aracı nezamandır sende


_____________________________



10 Mesaj
24 Haziran 2014; 19:58:22 

2001 model 2 hafta oldu aldıgım orjin 12 bin lira :D dogan alıcaksan kardes 93 94 yada 96 97 98 model olsun.


_____________________________



10 Mesaj
24 Haziran 2014; 20:06:47 

arkadslar araba bazen rampada tekleme yapıyordu durup kalkarken kalbiratör patlama yapıyordu kalbiratör ayarı ile tüp ayarı yapıldı tekleme sorunu cözüldü bu yüzden rampa yukarı giderken hararet yapıyordu sanırım..sizdece bu yuzde hararet 11o gelmesı normal mi_?

Bu mesajda bahsedilenler: 08art


_____________________________



1596 Mesaj
24 Haziran 2014; 20:31:21 

110 a gelme nedeni fanın geç açmasındandır.İçerden bi düğme yaptırın fanı manuel açacak şekilde.Rampaya girmeden açın düğmeden yokuşa sarın hararetin yükselmemesi lazım,soğutması sağlıklı bi motorda.Bende de oluyordu aynı şekil 110 a geliyordu.Düğmeden açtım rampaya sarmadan 90 ı geçmedi bile.Dün söktüm fan müşirini,önceden conta yanmıştı bi de şişleme falan yaptırmıştım,yağ kalıntıları pislik vs. müşirin yüzeyini kaplamış temizledim.Bakalım nolacak artık.


_____________________________

**CÜNEYT ARKIN FAN CLUP**


10 Mesaj
24 Haziran 2014; 20:50:20 

kardeş fanı normalde gec acmıyor yazlık muşur taktırdım radyatörde sıfır normalde 90 da acıyor fanı ama sorun nerde bılmıyorum conta yakmamış radyatör muşur sıfır dediniz gibi maunel dügmede var acıyorum yine 11o ya devirsiz sürüş yada radyatör küçük geliyor.


_____________________________



1596 Mesaj
24 Haziran 2014; 21:04:37 

Radyatör alüminyumsa hararete daha meyilli olabiliyor araba.Bi de müşirin derecesi küçük olabilir,ama termostatın derecesi yüksek ise su dolaşımı gene geç olacaktır.Mitanın termostatları satılır piyasada genelde yanlış bilmiyorsam 86 derecede falan su dolaşımına izin veriyor.Bi de Oes diye bi marka var,o da 79 derecede su dolaşımına izin veriyo olması lazım.Oes takmanın bize getirisi,su dolaşımı daha erken olduğu için hem hararet hemen yükselmiyor,hem de fan açsa bile kısa sürede geri susuyor.Bende Mitanın termostat varken araba çalışrıken fanın sustuğunu görmedim hiç.Ama bu Oes gerçekten fark ediyo.Sizin yazlık müşir takmanız anca uzun uzun fan çalışır,aküden çalar başka bi işlevi yok bence.


_____________________________

**CÜNEYT ARKIN FAN CLUP**


10 Mesaj
24 Haziran 2014; 21:52:42 

bence kale markasının 3lü bakır radyatörünü takmak sart oldu :((((

Bu mesajda bahsedilenler: 08art


_____________________________



 
459 Mesaj
25 Haziran 2014; 11:15:17 

quote:

Orijinalden alıntı: 08art

2001 model 2 hafta oldu aldıgım orjin 12 bin lira :D dogan alıcaksan kardes 93 94 yada 96 97 98 model olsun.

hocam 2001 pek tutulmuyor dşye bılıyorum nıye öyle dedın?


_____________________________



10 Mesaj
25 Haziran 2014; 12:25:20 

enjeksiyonluların hepsi aynıdır dostum.. ilk calıstıgnda ekzozdan yag atma sebebi nedir _?


_____________________________



 
459 Mesaj
25 Haziran 2014; 15:02:57 

quote:

Orijinalden alıntı: 08art

enjeksiyonluların hepsi aynıdır dostum.. ilk calıstıgnda ekzozdan yag atma sebebi nedir _?

ne alaka aynı derken anlayamadım?hocam


_____________________________



10 Mesaj
25 Haziran 2014; 16:31:24 

kardes enjeksiyon olması sıkıntı yaramaz anlayacagın tempra motor olsun enjeksiyonlu olmasın torkla oynama yaptr bın :D

Bu mesajda bahsedilenler: fatihyuksel20


_____________________________



10 Mesaj
28 Haziran 2014; 15:14:09 

arkadaşlar motor sogukken eksozdan su damlacıklarıyla yag atmasının nedenı ne olabilir acil cvp werirseniz memnun olurum yoksa kafayı yetırtcek bu araba :)))


_____________________________



2 Mesaj
1 Ağustos 2014; 14:33:14 

tofaş sıcağı pek sevmiyor arkadaş bu bir gerçek ev iş arası 3 km işe gelene kadar yanıyor araba hele uzun yola çıkınca kokla dur nerden duman çıkacak diye bakıyorum yanın kokusu geliyor açıkçası kuş serisi ilk defa aldım memnun değilim memnun olmama sebeplerim 1- aşırı ısınma 2- çok sık arıza 3- yakıt


_____________________________



 
2824 Mesaj
10 Ağustos 2014; 0:59:00 

quote:

Orijinalden alıntı: 08art

arkadaşlar motor sogukken eksozdan su damlacıklarıyla yag atmasının nedenı ne olabilir acil cvp werirseniz memnun olurum yoksa kafayı yetırtcek bu araba :)))

motor ilk çalıştığında egzosdan su damlaması motorun sağlıklı olduğunu gösterir


_____________________________



1887 Mesaj
10 Ağustos 2014; 11:32:33 

quote:

Orijinalden alıntı: PALDOS

tofaş sıcağı pek sevmiyor arkadaş bu bir gerçek ev iş arası 3 km işe gelene kadar yanıyor araba hele uzun yola çıkınca kokla dur nerden duman çıkacak diye bakıyorum yanın kokusu geliyor açıkçası kuş serisi ilk defa aldım memnun değilim memnun olmama sebeplerim 1- aşırı ısınma 2- çok sık arıza 3- yakıt

iyi anlayan bi tofaş ustası lazım yoksa tofaşın arızası bitmez


_____________________________



 
2 Mesaj
7 Eylül 2014; 18:43:38 

s.aleyküm arkdaslar bende sahın var tempra motor ama çekmiyor aracım avans arayını sent gaz ayarını yaptırdım hep ama cekmiyor bayılıyor bide gazdan ayagımı cektıgımde hmen düsüse geciyor arac sorun ne olabilir yardımcı olarabilirseniz sevinirim :(@


_____________________________

Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri » DOĞAN SLX HARARET SORUNU LÜTFEN YARDIM
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.375