- x
Aracı Direkt LPG ile çalıştırmak
60 Cevap8468 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar:
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


91 Mesaj
7 Temmuz 2009; 19:04:25 

Atiker kullanıyorum.
Araç kontak kapalıyken lpg düğmesi basılı tutulduğunda kontağa basılırsa direkt lpg ile çalışıbiliyormuş.
Bu tarz kullanımın temel olarak zararlı olduğunu duydum.
Mecbur durumlarda sende 3-4 defa kullanılması motora çok zarar verirmi ?
Ustalarımızdan bilgivermelerini rica ediyorum.


_____________________________

ceylandag@hotmail.com.tr
http://twitter.com/#!/bjkorcun


3567 Mesaj
7 Temmuz 2009; 20:24:41 

LPG montajcısı değilim. Ancak bir makine mühendisi olarak bu sorunuza cevap vereyim.

Sıralı sistemlerde sistem yeterli ısıya ulaşmadan enjektörlere doğrudan sıvı göndermek pistonun erimesine kadar varabilecek kötü sonuçlar doğurabilir. Yanma odasına herhangi bir sıvı girerse bunun sonucu o sıvının temas ettiği yerlerde aşırı ısı sonucu erimedir. Bu yakıt benzin bile olsa eğer subaptan önce püskürtülüp buharlaştırılarak havayla karıştırılmamışsa sonuç değişmez.

Şu sıcak yaz günlerinde motor ısısı düşük olsa bile depodan enjektöre ulaşana kadar LPG zaten sıvı halden gaz hale geçecektir. Yani sıcak günlerde çok büyük bir ihtiyaç oluşmuşsa bu yola başvurulabilir. Ancak soğuk bir günde, özellikle de kış aylarında sıralı sistemi doğrudan LPG ile çalıştırmaya kalktığınızda LPG yanma odasına kadar sıvı kalabilir. Ve motorda büyük tahribatlara sebep olabilir. Kış aylarında kesinlikle bunu denememenizi öneririm.

Genellikle en az yarım depo benzin ile gezerim. Ama bir şekilde ben kendi aracımda benzin bitmesi durumuyla karşılaşacak olursam yaz olsun, kış olsun gerekirse yürüyerek gider benzin alırım. Ama sıralı sistemli aracımı LPG'ile doğrudan çalıştırmam.

Kolay gelsin...


_____________________________



 
1488 Mesaj
7 Temmuz 2009; 23:59:22 

faydalı bir açıklama.teşekkürler O.B.K.
ayrıca gazın benzinden geçiş ısısı LPG montajcılarının da dediği gibi en az 40 olmalı ki hemen gaza geçmesin. LPG li araç kullanıcıları benzinden tasarruf olsun diye bu ısıyı daha aşağıya düşürmemelidirler.

quote:

Orjinalden alıntı: O.B.K

LPG montajcısı değilim. Ancak bir makine mühendisi olarak bu sorunuza cevap vereyim.

Sıralı sistemlerde sistem yeterli ısıya ulaşmadan enjektörlere doğrudan sıvı göndermek pistonun erimesine kadar varabilecek kötü sonuçlar doğurabilir. Yanma odasına herhangi bir sıvı girerse bunun sonucu o sıvının temas ettiği yerlerde aşırı ısı sonucu erimedir. Bu yakıt benzin bile olsa eğer subaptan önce püskürtülüp buharlaştırılarak havayla karıştırılmamışsa sonuç değişmez.

Şu sıcak yaz günlerinde motor ısısı düşük olsa bile depodan enjektöre ulaşana kadar LPG zaten sıvı halden gaz hale geçecektir. Yani sıcak günlerde çok büyük bir ihtiyaç oluşmuşsa bu yola başvurulabilir. Ancak soğuk bir günde, özellikle de kış aylarında sıralı sistemi doğrudan LPG ile çalıştırmaya kalktığınızda LPG yanma odasına kadar sıvı kalabilir. Ve motorda büyük tahribatlara sebep olabilir. Kış aylarında kesinlikle bunu denememenizi öneririm.

Genellikle en az yarım depo benzin ile gezerim. Ama bir şekilde ben kendi aracımda benzin bitmesi durumuyla karşılaşacak olursam yaz olsun, kış olsun gerekirse yürüyerek gider benzin alırım. Ama sıralı sistemli aracımı LPG'ile doğrudan çalıştırmam.

Kolay gelsin...




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kasım04 -- 7 Temmuz 2009; 23:59:56 >


_____________________________



 
3593 Mesaj
8 Temmuz 2009; 0:27:41 

3 kurusluk benzin icin motora zarar vermeye degmez. ben eski sistemde bile benzinde calistiriyorum.


_____________________________



646 Mesaj
8 Temmuz 2009; 4:14:08 

canı kçnda olan motor ne önlem alırsan al bozulur bozulmayan bozulmaz.

3 kuruşluk benzin için değmez ama bence direk gazla çalışsa bişeyde olmaz.

eski sistem lpg li araçların motorları yandımı?



quote:

Orjinalden alıntı: ceylandag

Atiker kullanıyorum.
Araç kontak kapalıyken lpg düğmesi basılı tutulduğunda kontağa basılırsa direkt lpg ile çalışıbiliyormuş.
Bu tarz kullanımın temel olarak zararlı olduğunu duydum.
Mecbur durumlarda sende 3-4 defa kullanılması motora çok zarar verirmi ?
Ustalarımızdan bilgivermelerini rica ediyorum.



_____________________________


2011 Megane III HB. Privilege 1.5 dci. 105hp. Premium Paket + Elektrikli Açılır Tavan + Navigasyon Sistemi

2003 SUBARU FORESTER 2.0 TURBO AWD A/T


 
577 Mesaj
8 Temmuz 2009; 7:18:32 

tasarruf tasarruftur bence.aracı kısa süreli stop ettiğimizde motor zaten hala sıcaksa neden lpg ile çalıştırılmasınki,ben eski aracımda yapıyordum şimdik iaracım zaten eski sistem devamlı lpg ile çalışıyor garibimin benzin gördüğümü var


_____________________________



3567 Mesaj
8 Temmuz 2009; 10:24:06 


quote:

Orjinalden alıntı: mustafacec

canı kçnda olan motor ne önlem alırsan al bozulur bozulmayan bozulmaz.

3 kuruşluk benzin için değmez ama bence direk gazla çalışsa bişeyde olmaz.

eski sistem lpg li araçların motorları yandımı?



Eski sistemlerin regülatörleriyle sıralı sistemlerin regülatörleri farklı çalışır.

Sıralı sistem regülatörleri soğuk motorda LPG'yi buharlaştıramaz...

Motor zaten sıcaksa yapılabilir ama motor zaten sıcaksa da en fazla 3 saniye benzinde çalışır...


_____________________________



 
24 Mesaj
9 Temmuz 2009; 9:55:44 


quote:

Orjinalden alıntı: O.B.K

Sıralı sistemlerde sistem yeterli ısıya ulaşmadan enjektörlere doğrudan sıvı göndermek pistonun erimesine kadar varabilecek kötü sonuçlar doğurabilir. Yanma odasına herhangi bir sıvı girerse bunun sonucu o sıvının temas ettiği yerlerde aşırı ısı sonucu erimedir. Bu yakıt benzin bile olsa eğer subaptan önce püskürtülüp buharlaştırılarak havayla karıştırılmamışsa sonuç değişmez.



Merhaba,

Ben de makina mühendisiyim, fakat motora sıvı lpg göndermek nasıl aşırı ısı oluşturur anlayamadım. Herhalde bir dalgınlığınıza geldi.
Termodinamik açıdan baktığınızda söylediğinizin tam tersi olur, yani motora sıvı lpg gönderirseniz aşırı ısınma dolayısıyla erime değil, aşırı soğuma nedeniyle donma gerçekleşebilir. Genleşerek sıvı halinden gaz haline geçen LPG çevresinden ısı emerek soğumaya sebebp olur. Bu da ortamdaki malzemeyi kırılgan hale getirip motorun bloğunun çatlamasına sebep olabilir. Çatlamasa bile soğumanın ve sonra ısınmanın etkisi ile malzeme önce daralma ve genleşme yaşar, bu da malzemeyi yıpratır.

Neticede zararlı. Ancak mecbur kalınca yapmak en doğrusu.

Saygılarımla...



_____________________________



794 Mesaj
9 Temmuz 2009; 14:18:43 

bazı ülkelerde benzin ve mazot iptal edilip araçlar direk lpg yada doğalgazla çalıştırılmaktadır.bazı sistemlerde tamamen likit gazla çalışmaktadır.bilginize mühendis arkadaşlar.


_____________________________

UYSALOTOGAZ
ESKİ SANAYİ SİTESİ 25.BLK.NO.8
EDİRNE MRK.
TEL:284 2250037
www.edirne-lpg.com


 
347 Mesaj
9 Temmuz 2009; 15:00:59 

ben yaklaşık 1 aydır zavoli sıralı sistemi direkt lpg de çalıştırmaktayım.şu ana kadar bir şey olmadı gayet sorunsuz çalışıyor.bence havalar sıcak gittiği sürecede bir şey olamaz diye düşünüyorum.arkadaşlar regülatörde sandığınız kadar çok gaz buharlaşmıyor bu yüzden normal havalarda sorun çıkmamalı, öbür türlü aracı zaten çoğunlukla evden işe giderken kullanıyoruz.tam işyerine varıyorum araç lpg ye yeni geçiyor.ne anladım bu sürüşten...


_____________________________

2004 Megane II Dynamic 16V 1.6 Sedan


91 Mesaj
9 Temmuz 2009; 15:51:45 

Makine mühendisi bir arkadaşımdan motor yağının kaliteli olması en az 7500 km de değiştirlmesi ve aracın en az haftada 1 benzinle çalıştırılması şartı ile direkt lpg ile çalıştırılmasının motora hasar vermeyeceği bilgisini aldım parantez içinde enjektörler kaliteli olmalıymış.
Ne kadar doğrudur bilemiyorum


_____________________________

ceylandag@hotmail.com.tr
http://twitter.com/#!/bjkorcun


4010 Mesaj
9 Temmuz 2009; 16:41:42 

Şu nedne yapılmı8yor anlamıyorum.Bu sistemlerde aküden enerjiyi kontak açıldığında ilk marşta belli ısıya lpg yi taşıyabilecek bir sistem yapılsa.Böylece araç direk lpg ile de çalışabilse.Çok mu zor yahu bir rezistans koyup ısıtmak?


Teknik bilgisi olan arkadaş yanıtlarsa sevinirim.


_____________________________

Referanslarım için profilimi açınız.Orada hatırlayabildiğim tüm referanslarım yazmaktadır.
Güzide ses sanatçısı Sevim Tanürek'in ölümünü lütfen araştırınız.Araştırınız dedim araştırmadınız,tekrarlıyorum araştırınız!


 
24 Mesaj
9 Temmuz 2009; 16:56:37 


quote:

Orjinalden alıntı: uysalotogaz

bazı ülkelerde benzin ve mazot iptal edilip araçlar direk lpg yada doğalgazla çalıştırılmaktadır.bazı sistemlerde tamamen likit gazla çalışmaktadır.bilginize mühendis arkadaşlar.



Bahsettiğiniz sistemlerde ilk çalışma yıpranmasını engellemek için ön ısıtma sistemi mevcut olabilir, ya da -ki muhtemelen öyledir- motorun ilk çalışma yıpranmasını "justifiable loss", ya da "göze alınabilir kayıp" (kaz gelecek yerden tavuk esirgenmez mantığı) olarak düşünüp özel bir önlem olmadan da uyguluyor olabilirler. Ya da sadece LPG ya da CNG ile çalışmak üzere tasarlanmış, uygun malzeme ve dizayna sahip motorlar mevcut olabilir- ki bu amaçla üretilmiş özel yarış araçları mevcut.
Neticede uygulama örneklerinin olması bir takım fiziksel gerçeklere dayanan olası zararların olmayacağını göstermez.
Eğer bu bahsettiğiniz "Bazı ülkeler" hangi ülkeler bildirirseniz araştırıp detaylarını öğrenmek isterim.

Ayrıca mazot iptal edilip direk lpg ya da doğalgaz ile araç çalıştırılıyor demişsiniz ki o da ayrı bir muamma olmuş. Acaba siz nerden aldınız "bazı ülkelerde mazot iptal edilip araçlar direk LPG ile çalıştırılıyor" bilgisini? Ben de faydalanmak isterim o kaynaktan.

Gerçek şu ki, LPG'li diesel motor olmaz.

"Ama diesellerde de LPG uygulaması yapanlar var" diye hemen itiraz etmeyin lütfen. Evet araştırma amaçlı pilot uygulamalar var. Onlar da şöyle:
Bir diesel motoru LPG'ye dönüştürmek için diesel enjektörleri çıkartılır, silindir kapağı modifiye edilip her bir silindire buji yerleştirilir. Sonra distribütör, kablolama, indüksiyon sistemi ya da elektronik birçok komponent ile diesellerde normalde olmayan komple bir ateşleme sistemi yapmanız gerekir. Ayrıca diesel sistemde 1/16 civarında olan sıkıştırma oranı LPG için uygun olmadığından bunu 1/10 civarına indirmek gerekir, bunu da ya silindir bloğu üzerine ek boşluk oluşturacak parça ekleyerek (contalama problemleri çıkması muhtemel- hem alttan hem üstten contalanması gerekir bu parçaların çünkü) ya da piston kollarını çıkartıp daha kısa ve uygun dizaynda olanları ile değiştirmek yoluyla yapabilirsiniz. Bu bahsettiklerim zaten sistemin ekonomisini daha doğmadan öldürecek düzeyde pahalı işlemlerdir. Tüm bunları yaptığınız zaman ise o motor artık Diesel döngüsü ile çalışan bir motor olmaktan çıkmış, Otto döngüsü ile çalışan içten yanmalı bir motor haline gelmiştir. Dolayısıyla benim dediğime gelir: LPG'li diesel motor olmaz.

Ricam, mümkünse bilgi paylaşırken biraz daha fazla detay verin ki bizler de "mühendis arkadaşlar" olarak daha çok faydalanabilelim.

Saygılarımla,







_____________________________



 
24 Mesaj
9 Temmuz 2009; 17:38:28 


quote:

Orjinalden alıntı: reason666

Şu nedne yapılmı8yor anlamıyorum.Bu sistemlerde aküden enerjiyi kontak açıldığında ilk marşta belli ısıya lpg yi taşıyabilecek bir sistem yapılsa.Böylece araç direk lpg ile de çalışabilse.Çok mu zor yahu bir rezistans koyup ısıtmak?


Teknik bilgisi olan arkadaş yanıtlarsa sevinirim.


Yukarıdaki mesajımda bahsettiğim "ön ısıtma"dan kastım bu.
Tabi, resistansı koyup ısıtmak çok zor olmayabilir, ama çok tehlikeli olacağı kesin. :) Hani LPG tanklarının üzerine "ATEŞLE YAKLAŞMA" yazarlar ya, onun gibi yani.

Güvenli olmasi açısından indirekt olarak resistans ile regülatör içindeki sıvı ısıtılıp oradan da LPG isiitilabilir.

Tabi bu bir takim ek komponentler (başta regülatör içine yerleştirilecek rezistans, regülatördeki suyun dolaşımını keserek izole etmek için selenoid valf, sonra motor ısınınca o valfi acacak ve ısıtma rezistansını kapatacak kontrol devresi gibi mesela) gerektirecek ve ilk çalıştırmada suyun ısınmasını beklemeyi gerektirmek gibi sorunlara yol açacaktır. Aküden çekilecek yüksek akım nedeniyle akü ömrüne de bir miktar negatif etkisi olabilir. Ama neticede teorik olarak gayet mümkün. Daha detaylı bir projelendirme yapılıp fizibilitesini incelemek lazım.

Yine yukarıda dediğim gibi, motorun yıpranmasını "justifyable loss" olarak görüp LPG'de çalıştırmayı seçmek bu kadar zahmetten daha pratik görünüyor. Pratikteki kayıp teorideki kadar korkutucu olmayabilir.

Ama en doğrusu, ilk çalıştırmalarda benzin kullanmayı "justifyable loss" olarak görmek ve razı olmak. Ben kendi aracımda LPG'ye geçisi 30 dereceye ayarlattım, doğal olarak 40 dereceye oranla çok daha çabuk varıyor LPG geçiş noktasına, hele yazın, bir de öğlen sıcağında olursa zaten ilk birkaç saniyede geçiyor. Sabahları ise 500-600 metre kadar yol yapmak yetiyor 30 dereceye ulaşmaya.


Saygılarımla,


_____________________________



794 Mesaj
9 Temmuz 2009; 17:39:54 

filipinlerde dizelleri cng ile çalıştırıyorlar mazot kullanmadan.ve bu ülkede lpg kullanılmıyor.
japonyada bu tür uygulamalar yapılıyor.ki japonya dünyada ilk lpg kullanan ülkedir.
vialle sistemi likit olarak çalışıyor uzakta değil türkiyede uygulaması var
kore de buna benzer uygulamalar yapılıyor
yabancı kaynakları araştırmanız gerek yada diğer ülkelerde bu işle uğraşan mühendis arkadaşlarla diyolağa geçmeniz gerek.sevgi ve saygılarımla


_____________________________

UYSALOTOGAZ
ESKİ SANAYİ SİTESİ 25.BLK.NO.8
EDİRNE MRK.
TEL:284 2250037
www.edirne-lpg.com


 
24 Mesaj
9 Temmuz 2009; 18:55:43 


quote:

Orjinalden alıntı: uysalotogaz

filipinlerde dizelleri cng ile çalıştırıyorlar mazot kullanmadan.


Merhaba,

Mazot kullanmadan diyorsunuz, ben de daha once de dedigim gibi yine diyorum, bu mumkun degil. Filipinlerde degil bir baska gezegende uzaylilar yapmis deseniz yine mumkun degil. Neden mi? Bkz. onceki mesajim.

Fakat CNG (ya da LPG) ile mazotun belli oranda (%50 civari) karistirilmasi ile calisan cifte yakitli sistemler var, o ise tamamen ayri bir konu, topic disina daha cok cikmamak icin girmiyorum o mevzuya.


Selamlar


_____________________________



3567 Mesaj
9 Temmuz 2009; 18:58:45 


quote:

Orjinalden alıntı: Hilander




Merhaba,

Ben de makina mühendisiyim, fakat motora sıvı lpg göndermek nasıl aşırı ısı oluşturur anlayamadım. Herhalde bir dalgınlığınıza geldi.
Termodinamik açıdan baktığınızda söylediğinizin tam tersi olur, yani motora sıvı lpg gönderirseniz aşırı ısınma dolayısıyla erime değil, aşırı soğuma nedeniyle donma gerçekleşebilir. Genleşerek sıvı halinden gaz haline geçen LPG çevresinden ısı emerek soğumaya sebebp olur. Bu da ortamdaki malzemeyi kırılgan hale getirip motorun bloğunun çatlamasına sebep olabilir. Çatlamasa bile soğumanın ve sonra ısınmanın etkisi ile malzeme önce daralma ve genleşme yaşar, bu da malzemeyi yıpratır.

Neticede zararlı. Ancak mecbur kalınca yapmak en doğrusu.

Saygılarımla...




Motora eğer sıvı yakıt gönderilecekse bu yakıt benzinli motorlarda emme subabı öncesinde püskürtülerek buharlaştırılır. İlk çalıştırmada buharlaştırılamasa bile havaya homojen dağıtılır ve düzgün yanma gerçekleşir. Dizel motorlarda ise yakıtın doğrudan yanma odası içerisine püskürtülerek homojen dağılması sağlanır. Hatta düzgün püskürtmeyen enjektörler sonucu piston dahi erir.

Aşırı ısının açığa çıkmasının sebebi LPG'nin veya diğer yakıtların buharlaşırken oluşturduğu ısı alışverişi değil, buharlaşamadan veya düzgün püskürtülemeden yakıtın doğrudan akarak yanma odasına girip, sıvı yakıtın yanmaya katılması sonucu yakıtın yanma esnasında tek bölgede aşırı ısı açığa çıkarmasıdır.

Aşağıda düzgün püskürtemeyen bir dizel enjektörünün sebep olduğu piston erimesinin resmi var;

-1


Resimden de görüldüğü gibi sıvı yakıtlar yanma odasına eğer düzgün şekilde püskürtülmeden girerse yanma esnasında pistonda erimeye dahi yol açabilirler.

Resim çok gelişmiş dizel enjektörü olan DCI motordan. LPG enjektörleri ise ne gelişmiş dizel enjektörleri gibi, ne de benzin enjektörleri gibi yakıtı püskürtmezler. Yalnızca musluk gibi açıp kaparlar. Gaz halinde bir sorun oluşmasa da sıvı halde enjektör tıpkı bir musluğun açılıp kapanması gibi sıvıyı doğrudan yanma odasına verir. İlk çalıştırma anında ise motorda o sıvıyı anlık olarak buharlaştıracak derecede ısı mevcut değildir. LPG'nin bir kısmı buharlaşsa da bir kısmı sıvı olarak yanmaya girebilir. Bunun sonucu ise yukarıdaki resimdeki gibi işeyen, yani düzgün püskürtmeyen, yani bölgesel sıvı akıtan enjektörün oluşturduğu piston erimesiyle aynı olur.

LPG enjektörü dediğimiz şeyi benzin veya dizel enjektörü ile karıştırmamak gerek...

Ben çok zor durumda kalsam, başka çarem yoksa ve motor sıcaksa denerim. Motorun sıcak olmadığı hiçbir durumda denemem bile... Gerekirse çekici çağırırım.


_____________________________



91 Mesaj
9 Temmuz 2009; 19:39:25 

Diesel lpg motorda büyük değişikliklere ihtiyaç duyulmaksızın tatmin edici miktarda para kazancı, şoförün yorgunluğunu azaltıcı ve temiz bir çevre için yakıt yönetimini bilgisayarla kontrol eden bir sistemdir. Diesel lpg çiftli yakıt sistemi bir elektronik kontrol ünitesi kullanılarak buharlaştırma temelli bir metot ile az miktarda LPG ve Diesel in motora eş zamanlı girmesine izin verir.

Diesel motorların yanma devresi esnasında komple termik verimleri yeterli olmayıp yanma odasına enjekte edilen yakıtın, sadece yaklaşık %70-80 i yanar. Modern diesel motorlar daha fazla verimli olsa da hala yüksek emisyona sahiptirler ve %100 yanma oranına ulaşamamışlardır.

Başlangıçta az miktarda LPG (%10-30) nin diesele karıştırılması çarpıcı bir biçimde motorun termik verimini yükseltir ve ulaşılan %95-97 yanma verimi sonucunda tipik bir ayrıntıyla %20-30 yakıt kazancı oluşur.

Diesel lpg İkili sistem ile kullanılan buharlaştırma sistemiyle LPG buharı motora verilir. Electronic enjektörler turbo şarjın üzerinde alçak basınç tarafına yerleştirilir veya direk olarak manifoldun girişine ve çeviricinin positive basınç devresine bir buhar hattıyla bağlanır. Oksijen ve LPG silindire girdiğinde diesel yakıtı için bir katalizör haline gelir.

Son testler de motora verilen LPG kesinlikle yanma ısısını endişe edilecek bir değere yükseltmediği tespit edilmiştir ki bu yüzden motorda herhangibir hasar riski yoktur. Daha sonradan motorda oluşması muhtemel gizli hataların önlenmesi için diesel geri dönülmesi esas olup motor çalışmasındaki hata her çalışmada en kısa zamanda ECU tarafından kaydedilir. LPG nin motora verilmesinden önce 4 giriş tetikleme anahtarı ECU ya giriş okey sinyali göndermelidir ki bunlar ateşleme, alternatör, sogutucu sıvı sıcaklığı ve yağ basıncı anahtarlamalarıdır. Bu kontrollerle motordaki herhangi bir hata sadece diesel çalışmasında oluşur.

KAYNAK:
http://www.tarkanlpg.com/default.aspx?pid=60331


_____________________________

ceylandag@hotmail.com.tr
http://twitter.com/#!/bjkorcun


 
24 Mesaj
9 Temmuz 2009; 19:49:17 

Bahsettiginiz konuyu acikladiginiz icin tesekkurler, mazot ve benzin gibi atmosferik basinc civarinda siviligini muhafaza eden yakitlar icin soylediginiz gecerlidir.
Lakin LPG motor bloguna sivi olarak girince o ortamda onun siviligini koruyacak yukseklikte bir basinc olmadigindan yanmadan once mutlaka ortamdan isi cekerek buharlasacak ve bahsettiginiz fenomen gerceklesmeyecektir. Bilmem katilir misiniz.

Saygilarimla,


_____________________________



794 Mesaj
9 Temmuz 2009; 20:10:34 

yapılan uygulama modifikasyon sonrasında oluşmuştur direk dizel motora likit halinde gazı vermekle değil silindir kapağı ve diğer aksamlarda değişime gidilmiş ve o dizel motoru cng ile çalıştırmışlar benim burada sizlerin likit halindeki yakıtı motora verildiği zaman zarar vericeğini yazmışsınız ona istinaden bu tür uygulamaların olduğunu yazma ihtiyacı duydum neticede yanma sınırları farklı olsada motor içerisine benzinde mazotta likit halde giriyor viallede olduğu gibi özel sistem geliştirilse lpg yakıtınıda motora likit halinde nveril diyorum size en büyük ispat vialle sistemidir lütfen arştırın dediğim sistem şu an piyasada kullanılan sgı sistemlerinde olmayan bir sistem ama sistem likit yakıta göre dizayn edilirse yani enj.regülatör gibi malzemeler olmaması mümkün değil yinede size tavsiyem vialle sistemini incelemenizdir.
pistonu sadece yakıt fazlalığı değil yakıt fakirliği hava fazlalığıda un ufak eder yüksek suratlerde ayrıca burada yapmış olduğunuz açıklamalara katılmıyor değilim.



_____________________________

UYSALOTOGAZ
ESKİ SANAYİ SİTESİ 25.BLK.NO.8
EDİRNE MRK.
TEL:284 2250037
www.edirne-lpg.com


3567 Mesaj
9 Temmuz 2009; 20:19:48 

Sayın Hilander,

Atmosfer basıncı altında LPG hızla gaz fazına geçecektir. Ancak soğuk motor ve soğuk havada olur da gaz fazına zamanında geçemezse istenmeyen sonuçlar oluşacaktır. Birçok kez sızan lpg'yi, özellikle gaz dolum ağzından sızan LPG'nin yere sıvı olarak damladığını, yerde kısa sürede buharlaştığını gördüğüm için bunu söylüyorum. Yani atmosfer basıncına çıkar çıkmaz buharlaşmıyor. Bu gecikmeden kaynaklanabilecek zararların riskini yüksek buluyorum. Diğer söylediklerinize katılıyorum.

Sayın Uysal Otogaz,

Vialle sistemindeki enjektörler püskürtmeli enjektörlerdir. Yakıtı atomize püskürttüğünüz zaman sorun yaşanmaz. Hatta verim artar. Ancak konuda bahsedilen gaz fazında yakıt gönderen ve bu yakıtı atomize püskürtmeyen normal sıralı sistemlerdır. Püskürtme olmayan sıralı sistemlerde sıvı LPG sorun oluşturabilir.

Her ikinize de teşekkür ederim. Güzel bir konuda güzel ayrıntılara değindik.

Kolay gelsin...



_____________________________



794 Mesaj
9 Temmuz 2009; 20:24:19 

güzel bir paylaşım oldu sizlerede kolaygelsin


_____________________________

UYSALOTOGAZ
ESKİ SANAYİ SİTESİ 25.BLK.NO.8
EDİRNE MRK.
TEL:284 2250037
www.edirne-lpg.com


 
24 Mesaj
9 Temmuz 2009; 20:28:12 


quote:

Orjinalden alıntı: uysalotogaz

yapılan uygulama modifikasyon sonrasında oluşmuştur direk dizel motora likit halinde gazı vermekle değil silindir kapağı ve diğer aksamlarda değişime gidilmiş ve o dizel motoru cng ile çalıştırmışlar benim burada sizlerin likit halindeki yakıtı motora verildiği zaman zarar vericeğini yazmışsınız ona istinaden bu tür uygulamaların olduğunu yazma ihtiyacı duydum neticede yanma sınırları farklı olsada motor içerisine benzinde mazotta likit halde giriyor viallede olduğu gibi özel sistem geliştirilse lpg yakıtınıda motora likit halinde nveril diyorum size en büyük ispat vialle sistemidir lütfen arştırın dediğim sistem şu an piyasada kullanılan sgı sistemlerinde olmayan bir sistem ama sistem likit yakıta göre dizayn edilirse yani enj.regülatör gibi malzemeler olmaması mümkün değil yinede size tavsiyem vialle sistemini incelemenizdir.
pistonu sadece yakıt fazlalığı değil yakıt fakirliği hava fazlalığıda un ufak eder yüksek suratlerde ayrıca burada yapmış olduğunuz açıklamalara katılmıyor değilim.





Daha evvel dedigim gibi, uygulamalarinin olmasi bahsettigim teorik zararlar olusmayacagini gostermez.

Dizel motoru CNG ile calistirmislar konusu ise, sizin de kabul ettiginiz uzere motorda bircok modifikasyondan sonra gerceklestirilebiliyor. Su sekilde anlatmak belki daha anlasilir: Bir takim modifikasyonlarla dizel motor otto motoru (bildigimiz 4 zamanli icten yanmali motor, benzinli motor vb) haline getirilerek CNG ya da LPG yakmasi saglanmis. Neticede dizel degil artik o motor.

Saygi ve selamlarimla,


_____________________________



 
24 Mesaj
10 Temmuz 2009; 11:04:45 


quote:

Orjinalden alıntı: O.B.K

Sayın Hilander,

Atmosfer basıncı altında LPG hızla gaz fazına geçecektir. Ancak soğuk motor ve soğuk havada olur da gaz fazına zamanında geçemezse istenmeyen sonuçlar oluşacaktır. Birçok kez sızan lpg'yi, özellikle gaz dolum ağzından sızan LPG'nin yere sıvı olarak damladığını, yerde kısa sürede buharlaştığını gördüğüm için bunu söylüyorum. Yani atmosfer basıncına çıkar çıkmaz buharlaşmıyor. Bu gecikmeden kaynaklanabilecek zararların riskini yüksek buluyorum. Diğer söylediklerinize katılıyorum.




Sayın OBK

Paylaşımlarınız için teşekkürler. Mevzuyu uzatıp sanki inatlaşır gibi olsun da istemiyorum, fakat paylaşarak öğrenme amaçlı olarak merak ediyorum. Siz muhtemelen LPG konusunda pratikte daha fazla olayla karşılaşmış birisinizdir benden. O yüzden fikrimi belirtmek ve sizinkini almak istiyorum:

LPG sızıntısında LPGnin dolum ağzından sıvı olarak damladığını gördüğünüzü söylemişsiniz. Ben bu gördüğünüz damlayan şeyin ani soğumadan dolayı dolum ağzının kenarlarında kondense olan havadaki mevcut su buharı olduğunu düşünüyorum. Sızıntı diyebileceğimiz az miktardaki LPG'nin normal atmosfer basıncına çıktığı anda gözle görmeye kalmadan gaz fazına geçeceğini düşünüyorum. Kondense olup damlayan su miktarı da çok olmadığından yerdeki beton vb. kaplama tarafından emilme ve doğal buharlaşma neticesinde kısa sürede gözden kaybolmuş olduğunu zannediyorum.

Saygı ve selamlarımla,




_____________________________



 
347 Mesaj
10 Temmuz 2009; 11:45:22 

Hilander arkadaşım, Türkiyede bir çok enerji santrali var doğalgazla çalışan.sistem de şu: bildiğin dizel motorlara sadece doğalgaz modifiye nejektör takılıp aynen dizel gibi çalışıyor tamamen aynı mantıkla.sıkıştırma oranı falan değiştirilmiyor.Park holding. Karadeniz Holding gibi pek çok enerji yatırımcısı bu sistemi kullanmakta.sıkıştırılmış gaz yakıtlar en az zararsız ve en temiz yakıt türüdür.işeme ve piston kafası deleme sorunu yaşamazsınız.


_____________________________

2004 Megane II Dynamic 16V 1.6 Sedan


 
811 Mesaj
10 Temmuz 2009; 12:21:39 

beyler , aracı ilk calıstırdıgımda lpg gostergesi calısır vaziyette oluyor.tabi aracın hazır hale gelene kadar lpg ısıgı yanıp sonuyor, sonra sabit yanarak hazır oldugunu belirtiyor.; (atiker kullanıyorum)

Acaba ilk marşı calıstırırken lpg dugmesi kapalı mı olmalı, otomatik kendi acılıyor :S

Ben farkında olmadan hep lpg ile mi calıstırıyorm :S



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cimbomemre -- 10 Temmuz 2009; 12:39:43 >


_____________________________



 
24 Mesaj
10 Temmuz 2009; 12:48:39 


quote:

Orjinalden alıntı: figor44

Hilander arkadaşım, Türkiyede bir çok enerji santrali var doğalgazla çalışan.sistem de şu: bildiğin dizel motorlara sadece doğalgaz modifiye nejektör takılıp aynen dizel gibi çalışıyor tamamen aynı mantıkla.sıkıştırma oranı falan değiştirilmiyor.Park holding. Karadeniz Holding gibi pek çok enerji yatırımcısı bu sistemi kullanmakta.sıkıştırılmış gaz yakıtlar en az zararsız ve en temiz yakıt türüdür.işeme ve piston kafası deleme sorunu yaşamazsınız.

Figor arkadaşım saygılar.
Yani şunu mu diyorsunuz: bu bahsettiğiniz Park holding, Karadeniz Holding gibi firmalar milyonlarca lira değerindeki işletmelerine mazotla çalışmak üzere dizayn edilmiş standart diesel motor alıyorlar ve bunları modifiye edip derme çatma bir sistem inşa ediyorlar.

Ben ise bu tür ciddi enerji tesislerinin bu iş için doğalgazla çalışmak üzere özel tasarlanarak imal edilmiş motorlar kullandıklarını düşünürdüm. Yaşadıkça öğreniyoruz :D

Teknik olarak belki şu mümkün olabilir: Sıkıştırma oranı ile oynamadan özel bir zamanlayıcı sistem ile motor full stroke da değil de pistonlar biraz acildiktan sonra patlama gerçekleştirilerek sıkıştırma oranı sıkıntısı aşılmış olabilir. Tabi bu dizel motor verimliliğini büyük ölçüde öldürür. Ama her hal-u karda bir ateşleme sistemi (buji vs) koyulması şart. Bu da defalarca belirttiğim gibi sistemi dizel olmaktan çıkartır.

Bilimsel olarak mümkün olmayan birşeyi "ama şunlar yapıyorlar" şeklinde cevaplarsanız bahsettiğiniz sistemin detaylarına tam vakıf olmadığınız sonucuna varmak durumunda kalırım.

Eğer bu işi sadece enjektörleri modifiye etmek suretiyle piyasadaki otomobillere uygulayabilirseniz beraber bir işletme açalım, sermaye benden. Türkiye'nin sayılı zenginleri arasına gireriz az zamanda.

Selamlar,


_____________________________



794 Mesaj
10 Temmuz 2009; 12:55:45 

dizeller ile cng çalışmaları zaten var ama türkiyedeki benzinliklerde cng satışı olmadığından dolayı piyasaya sürülemiyor yoksa sistemler hazır.fuara geldinizmi bilmiyorum ama fuarda sergilenmişti sn.hilander


_____________________________

UYSALOTOGAZ
ESKİ SANAYİ SİTESİ 25.BLK.NO.8
EDİRNE MRK.
TEL:284 2250037
www.edirne-lpg.com


 
347 Mesaj
10 Temmuz 2009; 13:44:01 

ilander hocam, madem iddialıysanız valla ben hazırım.yeterki para olsun.kesinlikle buji vb ateşleme sistemi yok.tamemen sıkıştırmayla ateşleme sağlanmakta.ben bile yaparım herhangi bir dizeli yeterki para olsun.hatta istanbulda belediyenin yeşil motorlu otobüsleri var bunlarda aynı sistem çalışıyor.


_____________________________

2004 Megane II Dynamic 16V 1.6 Sedan


794 Mesaj
10 Temmuz 2009; 13:47:55 

bende varım benide katın aranıza hem profosyonelce olur.birlikten kuvvet doğar.


_____________________________

UYSALOTOGAZ
ESKİ SANAYİ SİTESİ 25.BLK.NO.8
EDİRNE MRK.
TEL:284 2250037
www.edirne-lpg.com


 
407 Mesaj
10 Temmuz 2009; 14:03:30 

Hiçbir şey bilmeseniz bile tersten düşünebilirsiniz. Peki neden tüm LPG montaj kitlerinde tanktan gelen LPG regülatörü motor soğutma suyu kullanılarak ısıtılıyor, LPG ve gaz haline getiriliyor. Eğer ısıya ihtiyaç olmasa böyle bir montaja gerek kalmazdı. Deneyimli arkadaşların aktardığı gibi, yaz aylarında zaten yeterli ısı oluştuğu için fazla beklemeden benzinden LPG'ye geçiyor. Bu nedenle de ilk çalıştırmada problem olmuyor. Aynı şeyi bir de kışın soğuklarda deneyin.


_____________________________

2009 TOYOTA COROLLA, D4D
Comfort Gümüş Gri, ANKARA


5170 Mesaj
10 Temmuz 2009; 14:25:56 


Grubumuzda, mevcut durumda, doğalgaz ile çalışan bir tesis yoktur. Emin olmadan bilgi vermeyelim lütfen...



quote:

Orjinalden alıntı: figor44

Hilander arkadaşım, Türkiyede bir çok enerji santrali var doğalgazla çalışan.sistem de şu: bildiğin dizel motorlara sadece doğalgaz modifiye nejektör takılıp aynen dizel gibi çalışıyor tamamen aynı mantıkla.sıkıştırma oranı falan değiştirilmiyor.Park holding. Karadeniz Holding gibi pek çok enerji yatırımcısı bu sistemi kullanmakta.sıkıştırılmış gaz yakıtlar en az zararsız ve en temiz yakıt türüdür.işeme ve piston kafası deleme sorunu yaşamazsınız.


_____________________________

Bazı insanlar söyleyeceği çok şey varken susar. Çünkü anlayanı yoktur. Bilir.
Kötülük yaptın mı kork , çünkü o bir tohumdur , ALLAH yeşertir karşına çıkartır..
Varlığı birşey kazandırmayan insanın yokluğu bir şey kaybettirmez...



 
24 Mesaj
10 Temmuz 2009; 16:33:08 


quote:

Orjinalden alıntı: kocaballi


Grubumuzda, mevcut durumda, doğalgaz ile çalışan bir tesis yoktur. Emin olmadan bilgi vermeyelim lütfen...






Ben de onu diyorum 2 gündür, emin olmadan yazmayalım, bilimsel gerçekler var ortada diyorum ama frekansı tutturamadım herhalde.


_____________________________



 
24 Mesaj
10 Temmuz 2009; 16:42:28 


quote:

Orjinalden alıntı: figor44

ilander hocam, madem iddialıysanız valla ben hazırım.yeterki para olsun.kesinlikle buji vb ateşleme sistemi yok.tamemen sıkıştırmayla ateşleme sağlanmakta.ben bile yaparım herhangi bir dizeli yeterki para olsun.hatta istanbulda belediyenin yeşil motorlu otobüsleri var bunlarda aynı sistem çalışıyor.


Figor kardeşim,

Hazırım demekle hazır olunsa idi keşke. Ben sizin mesleğinizi bilmiyorum ama, "ben bile yaparım herhangi bir dizeli" sözünüz zaten iddianızın temelsiz olduğunu göstermeye kafi. Yani siz diyorsunuz ki bu kadar firma yıllardır boşuna arge yapıyor, kek bunlar. Ben enjektörü değiştiririm, cng'yi basarım dizel motora olur biter.

Bahsettiğiniz belediyeye ait doğalgazlı motorlara gelirsek, onlar ta en başından itibaren özel olarak tasarlanıp ona göre imal edilmiş motorlar. Zannettiğiniz gibi mazot enjektörünü söktüm, cng enjektörü taktım, oldu bitti şeklinde değil yani...




_____________________________



794 Mesaj
10 Temmuz 2009; 17:24:30 



_____________________________

UYSALOTOGAZ
ESKİ SANAYİ SİTESİ 25.BLK.NO.8
EDİRNE MRK.
TEL:284 2250037
www.edirne-lpg.com


 
347 Mesaj
10 Temmuz 2009; 20:08:50 

hilander arkadaşım. parkenerji konusunda yanılmış olabilirim ama sana vereceğim linki iyice oku.sen mühendissin galiba termodinamik okumuş olman lazım.linki iyice oku sonra bana ve arkadaşlara anlatırsın dizel prensibiyle nasıl doğal gazla motor çalıştırılırmış.

http://www.mmo.org.tr/r...6f74f3_ek.pdf?dergi=211


_____________________________

2004 Megane II Dynamic 16V 1.6 Sedan


 
347 Mesaj
10 Temmuz 2009; 20:18:11 

ve madem mühendissiniz hiç bir zaman kesinlikle olmaz demeyin.bujisizde lng ya da lpgyi tutuşturma yapilabilisiniz...kocaballi hocam. parkenerji konusunda söylediğinizi doğru kabul ediyorum.ben özel olarak araştırmadım.yanlgı için özür.


_____________________________

2004 Megane II Dynamic 16V 1.6 Sedan


64 Mesaj
10 Temmuz 2009; 22:22:52 

Tek silindirli dizel motorun %100 lpg ve cng ile çalıştırılması konusunda yaptığım çalışma. Çalışmanın ayırt edici özelliği sıkıştırma oranının hiç değiştirilmemesidir.

http://www.boraelectronic.com/BoraElectronic/dizel_lpg_cng_donusumu.pdf



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Murat Şehirlioğlu -- 10 Temmuz 2009; 22:24:58 >


_____________________________

Herkes hayatıma mutluluk getirdi, kimileri gelirken kimileri giderken.
Edebiyle gelen lütufla gider.
M.Ş.


 
3593 Mesaj
10 Temmuz 2009; 22:32:31 


quote:

Orjinalden alıntı: Murat Şehirlioğlu

Tek silindirli dizel motorun %100 lpg ve cng ile çalıştırılması konusunda yaptığım çalışma. Çalışmanın ayırt edici özelliği sıkıştırma oranının hiç değiştirilmemesidir.

http://www.boraelectronic.com/BoraElectronic/dizel_lpg_cng_donusumu.pdf


gercekten kutlarim, gurur duydum.

"Bunun tamamiyle Türk mühendisliği ürünü olması ayrıca gurur vericidir."


_____________________________



395 Mesaj
10 Temmuz 2009; 22:54:38 


quote:

Orjinalden alıntı: Murat Şehirlioğlu

Tek silindirli dizel motorun %100 lpg ve cng ile çalıştırılması konusunda yaptığım çalışma. Çalışmanın ayırt edici özelliği sıkıştırma oranının hiç değiştirilmemesidir.

http://www.boraelectronic.com/BoraElectronic/dizel_lpg_cng_donusumu.pdf

murat bey tebrik ediyorum sizi bunu sizin yapacağınızı tahmin ediyordum.keşke sizinle daha fazla çalışabilseydim.sizin gibi teknik donanımnlı birinden öğrenecek çok şeyimiz var


_____________________________

FERİŞTAHI_GELDİ


1908 Mesaj
11 Temmuz 2009; 0:00:10 

normalde yapılması zararlı olabilir ama mesela bnm benzin pompam bozulduğunda arabayı böle çalıştırdım ve tamirciye kadar gittim... eğer bunu yapmasaydım nerden baksan 100 lira çekici parası vercektim ondan kurtulmuş oldum


_____________________________



 
24 Mesaj
11 Temmuz 2009; 1:24:34 

quote:

Orjinalden alıntı: figor44

ve madem mühendissiniz hiç bir zaman kesinlikle olmaz demeyin.bujisizde lng ya da lpgyi tutuşturma yapilabilisiniz...kocaballi hocam. parkenerji konusunda söylediğinizi doğru kabul ediyorum.ben özel olarak araştırmadım.yanlgı için özür.


Guzel kardesim. Olayı bilgi paylasimindan cikartip kisisel iddialasma haline getiriyorsunuz, ama bunca caba ve arastirmaniza ragmen bir turlu hakli cikamiyorsunuz.
Bir yazi gonderiyorsunuz, sanki siz okumus anlamis ve icinde benim dediklerime muhalif bir sey varmis gibi bana oku da gor diyorsunuz. Bu makalede benim yukaridan beri yazdigim seylerden farkli hicbirsey yok. Makalede sozkunusu edilen dizel motor cift yakit yontemi ile calistiriliyor, eger zahmet edip benim yazdiklarimi okusaydiniz bundan zaten bahsetmis oldugumu gorurdunuz.
Siz belli ki bu gonderdiginiz yaziyi da okumamissiniz. Boyali basin gibi al sana bu yazi kapak olsun yaklasimi ile gondermissiniz ama maalesef icerigini okuyup savlarinizi desteklemeyen bir makale oldugunu anlamamissiniz bunun.

Bakin yukarida bir arkadas kompresyon oranini degistirmeden bir uygulama yapmis, fakat o da dogal olarak buji kullanmak ve patlatmayi belli bir noktada yapacak bir kontrol unitesi ve zamanlama sistemi kullanmak durumunda kalmis. Zahmet eder okursaniz yukarida bundan da bahsetmis oldugumu gorursunuz.

Ve evet sikistirma ile LPG ya da CNG yi detonasyon noktasina getirmek mumkun, ama, yine daha once defaatle yazdigim gibi, en bastan ona gore dizayn ve imal edilen bir motor ile mumkun olabilir ancak.

Kusura bakmayin, sizin mesajlariniza daha fazla cevap yazmayacagim. Cunku ayni seyleri defaatle yazmak zaman ve yer israfi oluyor, merak edip okumus ve anlamis olan arkadaslara da ayip oluyor.









< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hilander -- 11 Temmuz 2009; 1:33:34 >


_____________________________



 
24 Mesaj
11 Temmuz 2009; 1:33:03 


quote:

Orjinalden alıntı: Murat Şehirlioğlu

Tek silindirli dizel motorun %100 lpg ve cng ile çalıştırılması konusunda yaptığım çalışma. Çalışmanın ayırt edici özelliği sıkıştırma oranının hiç değiştirilmemesidir.

http://www.boraelectronic.com/BoraElectronic/dizel_lpg_cng_donusumu.pdf


Murat bey guzel calismaniz icin tebrik ederim. Rica etsem gaz enjeksiyonunu ve ateslemesini hangi fazlarda, full kompresyonda iken mi yoksa daha sonrasinda mi gerceklestirdiginizi paylasir misiniz? Aciktan yazmak istemezseniz PM den de yazisabiliriz.

Saygilar, selamlar


_____________________________



64 Mesaj
11 Temmuz 2009; 7:17:39 


Tüm arkadaşlara, ilginiz için teşekkür ederim.

Sn. Serkan Bey,

Gaz enjeksiyonu manifolda, emme portunun hemen arkasından yapılıyor. Emme supapı açılmaya başladıktan sonra, supap çakışmasının hemen bitiminde enjeksiyon başlıyor. Kompresyon zamanının başında yanma odası karışımla dolu oluyor.

Ateşleme, kompresyon bitimi üst ölü noktasına 10 - 60 derece kala yapılıyor. Özet olarak motor, çalışma şartlarına göre 10 - 60 derece arasındaki avans değerleri ile çalışıyor. Sadece marş esnasında ve 400 rpm motor devrine kadar 20 derece rötarla çalışıyor.

Saygılarımla.


_____________________________

Herkes hayatıma mutluluk getirdi, kimileri gelirken kimileri giderken.
Edebiyle gelen lütufla gider.
M.Ş.


 
1146 Mesaj
11 Temmuz 2009; 8:50:46 


Varlığınız bize gurur veriyor,

çalışmalarınız için teşekkür ederim murat bey!

quote:

Orjinalden alıntı: Murat Şehirlioğlu

Tek silindirli dizel motorun %100 lpg ve cng ile çalıştırılması konusunda yaptığım çalışma. Çalışmanın ayırt edici özelliği sıkıştırma oranının hiç değiştirilmemesidir.

http://www.boraelectronic.com/BoraElectronic/dizel_lpg_cng_donusumu.pdf



_____________________________


Berlin Mühendislik
Samsun Otogaz Dönüşüm Servisi
0362 238 0 888
www.berlinmuhendislik.com


794 Mesaj
11 Temmuz 2009; 14:06:58 

sn.Murat Şehirlioğlu
yakında dizellere sistem geliyor herhalde bu çalışmalardan onu anlıyorum kimdemiş türk mühendisler yazılım ecu yapamıyor diye
alın size türkiyenin gururu murat şehirlioğlu.sizinle bu türk milleti gurur duyuyor darısı diğer mühendis arkadaşların başına.


_____________________________

UYSALOTOGAZ
ESKİ SANAYİ SİTESİ 25.BLK.NO.8
EDİRNE MRK.
TEL:284 2250037
www.edirne-lpg.com


182 Mesaj
11 Temmuz 2009; 14:18:49 

Böle bişi mümkün değil.Araç her zaman benzinde çalışır 3-4 sn sonra gaza geçer.Lpg ile direkt çalıştırma diye bişi olamaz.


_____________________________

10.SOKAK NO:57 (Akbank Arkası) Ostim/ANKARA TEL:(312) 385 69 69


395 Mesaj
12 Temmuz 2009; 2:14:47 


quote:

Orjinalden alıntı: bektaşlpg

Böle bişi mümkün değil.Araç her zaman benzinde çalışır 3-4 sn sonra gaza geçer.Lpg ile direkt çalıştırma diye bişi olamaz.landi& landirenzo montajı yapan birinden bu açıklama saçma olmuş.çünkü landide var b u olay ve acil çalıştırmalar için geçerli.hatta landi değil AEB nin bütün yazılımnlarında var bu


_____________________________

FERİŞTAHI_GELDİ


395 Mesaj
12 Temmuz 2009; 2:17:16 

murat bey sizi çalışmalarınızdan dolayı tebrik ediyorum.başarılarınızı devamını dilerim .saygılar


_____________________________

FERİŞTAHI_GELDİ


182 Mesaj
15 Temmuz 2009; 18:52:50 

Sen bırak şaçma yada değil o yazı bana ait yorumu sana ait saçma yada değil demek değil.


_____________________________

10.SOKAK NO:57 (Akbank Arkası) Ostim/ANKARA TEL:(312) 385 69 69


 
474 Mesaj
20 Şubat 2010; 5:07:22 

Valla ben 2 sene yaz kış LPG de kullandım tek marşta alıyordu, benzinle çalıştırmaya çalışınca zorlanıyordu :D . Yine de en verimlisi benzinle başlayıp sonra LPG ye geçmek ama bu kadar kafa yormaya değecek bir mevzu yok yani.


_____________________________

imza mimza yok.


3616 Mesaj
20 Şubat 2010; 7:43:04 

Sıralı sistemli araçların lpg ile ne kadar benzin yaktığını hiç hesapladınız mı? Ben depoyu tam doldurarak hesaplıyorum..
Kışın tamamen normal şartlarda aracını ayda 1000 km kullanan biri lpg ile elde ettiği tüketimin üzerine en az 4 kuruş (0.40) 500 km kullanan biri 8 kuruş (0,80) eklemeli..

Litre bazında verirsek benim aracım 100 km de lpg nin yanında 2.3 lt de benzin yakıyor..1000 km kullandığım zaman bu rakam 100 km de 1.1 lt ye düşüyor..Yazın bu miktar biraz daha düşecektir..Rakamlar 3 aşağı 5 yukarı değişir..Bu arada ekleyeyim öyle doğuda filan da değilim..Akdeniz bölgesindeyim..

Yani lpg li araçlardaki benzin tüketimi önemsenmeyecek kadar az değildir..Bu sorunu çözmek için lpg firmaları motora zararı olmayacak başka yöntemler bulmalı..



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi x15 -- 20 Şubat 2010; 8:00:39 >


_____________________________



 
2359 Mesaj
20 Şubat 2010; 9:18:12 


quote:

Orijinalden alıntı: x15

Sıralı sistemli araçların lpg ile ne kadar benzin yaktığını hiç hesapladınız mı? Ben depoyu tam doldurarak hesaplıyorum..
Kışın tamamen normal şartlarda aracını ayda 1000 km kullanan biri lpg ile elde ettiği tüketimin üzerine en az 4 kuruş (0.40) 500 km kullanan biri 8 kuruş (0,80) eklemeli..

Litre bazında verirsek benim aracım 100 km de lpg nin yanında 2.3 lt de benzin yakıyor..1000 km kullandığım zaman bu rakam 100 km de 1.1 lt ye düşüyor..Yazın bu miktar biraz daha düşecektir..Rakamlar 3 aşağı 5 yukarı değişir..Bu arada ekleyeyim öyle doğuda filan da değilim..Akdeniz bölgesindeyim..

Yani lpg li araçlardaki benzin tüketimi önemsenmeyecek kadar az değildir..Bu sorunu çözmek için lpg firmaları motora zararı olmayacak başka yöntemler bulmalı..

kesinlikle doğru söylüyorsunuz biz de mühendislerde lpg dönüşüm istasyonları da papağan gibi aynı şeyi tekrar ediyorlar''işte efendim lpg 40 derecede sıvı halden gaz haline geçer....'' diye başladıklarında dinlemiyorum bile yukarıdaki tartışmada ona benzemiş yine nuh deyip peygamber demeyen bir anlayış var ortada kimsenin çözüm yolu bulduğu yok


_____________________________

Millet düğün salonunda kızlara bakarken ben dışarıda arabalara bakarım.


 
474 Mesaj
25 Şubat 2010; 19:49:15 

Fazladan 4 kuruş 1000 kilometrede 40 lira yapar, az para değil. Çok kasmayın yani direk lpg basın gidin :D


_____________________________

imza mimza yok.


870 Mesaj
16 Şubat 2012; 15:08:11 

Bu konunun hortlamasi vatan ve millet yararinadir. Saygilar...


_____________________________



 
5 Mesaj
31 Ekim 2012; 2:04:28 

Eski tip brc takılı aracimda benzin gaz düğmesi 2 butonlu ya gaza geçiyor yada direk benzine bu sistemde aracı nasıl direk gazda calistirabilirim nette araştırma yaptım bu konuyla ilgili bir bilgiye ulaşamadım yardımcı olursanız sevinirim



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

ertandemir

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
31 Ekim 2012; 5:37:25 



LPG yanma odasına sıvı olarak girerse sıralı sistemlerde uzun vadede pistonları, sübap yataklarını ve sübapları mahveder. Orası kesin...

Merak ettiğim tek şey "acaba manifolda direk sıvı LPG püskürten sistemlerde motor soğuk iken pistonlar ve diğer aksamlar zarar grmüyor mu?"
Bunlarda benzinle başlatma diye bir zorunluluk yok sanırım...


 
474 Mesaj
31 Ekim 2012; 13:47:27 

quote:

Orijinalden alıntı: Ulaş-ım



LPG yanma odasına sıvı olarak girerse sıralı sistemlerde uzun vadede pistonları, sübap yataklarını ve sübapları mahveder. Orası kesin...

Merak ettiğim tek şey "acaba manifolda direk sıvı LPG püskürten sistemlerde motor soğuk iken pistonlar ve diğer aksamlar zarar grmüyor mu?"
Bunlarda benzinle başlatma diye bir zorunluluk yok sanırım...


Hayatında hiç çakmak doldurmadın galiba :) LPGyi sıvı halde gördün mü hiç? Eline bile değse anında gaz olur ya da yere sıksan bile yine de gaz haline geçmesi çok zaman almaz. Yani eğer Erzurum'da oturmuyorsanız çok takmayın kafanıza böyle şeyleri.


_____________________________

imza mimza yok.